Skip to content

5 Comentarii

  1. florin m
    august 12, 2016 @ 8:09 pm

    Primeste, „până la noi documente” – e o nuanta importanta…

    Reply

  2. Caldiceiimerginiad
    august 12, 2016 @ 8:48 pm

    In primul rand aceea nu este o pozitie oficiala, ci o „scrisoare”, semnata de „m. Th.”. Cum poate fi numit comunicatul Sfantului Munte o scrisoara semnata de un monah de la Vatoped? (asa se spune, dar nici acest lucru nu este sigur). In aceasta „scrisoare” este scris foarte clar: „Poziția oficială a Sfântului Munte Athos în privința Sinodului din Creta rămâne, până la noi documente, documentul promulgat de Sfânta Chinotită înainte de lucrările sinodului în care expune amendamentele de rigoare relativ la documentele pregătitoare pentru lucrările sinodului.”. Ati citit acel document? Puteti citi aici integral: http://www.atitudini.com/2016/06/comunicatul-chinotitei-sf-munte-athos-cu-privire-la-sinodul-panortodox-ingrijorari-si-lamuri-docmunet-tradus-integral-din-limba-greaca/ – Aceasta este cu adevarat pozitia Sfantului Munte. Redau doar un mic paragraf:

    „Modul în care se realizează dialogurile ecumenice și evoluția acestora nu odihnește întregul pliromei Bisericii, în timp ce Sfânta noastră Chinotită s-a exprimat ocazional, în diferite situații, prin texte oficiale, împotriva acordurilor teologice cu eterodocșii și a protestat împotriva rugăciunilor în comun și a altor acte liturgice (sărutări liturgice etc.) prin care se dă impresia unei false unități cu eterodocșii, după cum se menționează în textul Dublei Sinaxe Extraordinare din 9/22 aprilie 1980. Concret, la articolul 18 al textului ”Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine” trebuie precizat că Biserica Ortodoxă în nici un caz nu poate fi de acord cu unitatea Bisericii ca o ajustare interconfesională sau ca participare la rugăciuni în comun și la alte acte liturgice, fapte care creează confuzie în conștiința pliromei ortodoxe. De asemenea, nu putem să nu ne exprimăm puternica neliniște și obiecțiile justificate față de participarea în continuare a Bisericii Ortodoxe în ”Consiliul Mondial al Bisericilor” (C.M.B).”

    Insa va recomand sa cititi in intregime, ca sa va lamuriti.

    Insa oricum, orice pozitie trebuie bine argumentata. Va recomand sa cititi cu luare aminte documentul din linkul urmator – http://aparam-ortodoxia.ro/2016/08/11/reactia-pliromei-fata-de-sinodul-din-creta-2016/ . Este un text foarte bine pus la punct, de 99 de pagini, aducand foarte multe argumente din scrierile Sfintilor Parinti. Va indemn sa cititi acest document si daca nu sunteti de acord cu cele scrise, sa-l combateti cu scrieri ale Sfintilor Parinti.Nu am de gand sa lungesc aceasta discutie, pentru ca timpul este foarte scurt. Am fost destul de clar in acest mesaj.Nu va leneviti sa cititi documentul in intregime daca vreti cu adevarat sa aflati cum sta treaba cu adunarea din Creta. Maica Domnului sa ne ajute!

    Reply

  3. Dan Tudorache
    august 13, 2016 @ 6:28 am

    Doamne ajută, Florine!
    Sigur că este o nuanță importantă care arată o poziție provizorie, nu definitivă. Dar nuanța este în text, acolo, n-a furat-o nimeni 🙂

    Reply

  4. Dan Tudorache
    august 13, 2016 @ 6:33 am

    Doamne ajută, Laur (caldiceiimerginiad).

    Cred că este evident pentru toată lumea că scrisoarea semnată de m. Th. (noi știm cine-i) nu este o poziție oficială. Nimeni n-a pretins asta, nici autorul, nici gazdele materialului, nici eventuali comentatori de pe acest site, deci nu văd rostul observației de început.

    Reply

  5. Sarbu Rared
    august 13, 2016 @ 7:52 am

    „Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.” Ce nu inteleg este de ce nu sunt lucrurile clare? Pentru mine e ceva necurat la mijloc. Lucrurile nu ar trebui sa fie asa complicate.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *