Skip to content

45 Comentarii

  1. ionutz
    mai 9, 2009 @ 11:35 am

    Nu stiu daca mai e ceva de zis…decat sa avem rabdare si speranta la Domnul…si sa ne rugam pentru femeile cazute in aceasta patima a „infrumusetarii” trupesti….

    Reply

  2. Carmen
    mai 10, 2009 @ 8:08 pm

    Hristos a inviat!

    In momentul in care vezi pe strada astfel de oameni deja judeci(chiar fara voie)…Vorbeam cu un parinte drag care mi-a spus ca in momentul in care judec fara voie si vad ce nu vreau sa vad sa ma cufund in gandurile mele,in rugaciune si astfel nu v-oi m-ai vedea(e ca si cum ne-am duce intr-o piata plina de oamneni si e imbulzeala si galagie si noi ne gandim la necazul nostru ,la rugaciune si atunci nu vezi si nu auzi nimic din jur).Sincer mie mi s-a intamplat si de accea am cerut sfat de la dragul meu parinte.
    Sa incercam sa ne rugam si sa ne gandim de exemplu la sfarsitul vietii noastre si nu cred ca ne m-ai tenteaza aceasta judecata fara voie,sa incercam sa ne schimbam gandul la Dumnezeu in momentul in care vedem ceea ce nu vrem sa vedem….
    De schimbat nu putem schimba pe nimeni,ci doar sa ne rugam Sfintei Maicii Domnului sa ne auda rugaciunea pentru indreptarea lor,caci moda stricata din jurul nostru vine din iad si duce spre iad,e placerea actuala a celor din jur,mai ales acelora care nu cunosc pe Dumnezeu…
    Sa ne ierte Bunul Dumnezeu!
    Doamne ajuta!

    Reply

  3. Dan
    mai 10, 2009 @ 9:58 pm

    „Dar orice om NORMAL, cand le va vedea, afara de a zice ca ,, e buna;;, isi va vedea imediat de treaba…”
    Pentru astfel de oameni „normali” Domnul Hristos ne-a spus clar: „Ati auzit ca s-a zis celor de demult: “Sa nu savarsesti adulter. Eu insa va spun voua: Ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si savarsit adulter cu ea in inima lui.”…iar adulterinii nu intra in imparatia cerurilor.
    …si cred ca diavolul exista oricum,chiar daca noi nu ii dam putere (asupra noastra).

    Reply

  4. Al cui chip să purtăm? 2 &la
    mai 11, 2009 @ 12:12 pm

    […] Sursa: Ortodoxia Tinerilor […]

    Reply

  5. Monica
    mai 18, 2009 @ 7:15 pm

    E predica in desert.Se pune accentul pe exterior ,dar pe greselile din interior nu.Toata lumea observa greselile altora exterioare ,dar ale lor interioare nu.

    Reply

  6. Metodios
    octombrie 28, 2009 @ 6:25 pm

    Eu sunt de acord cu parintele Arsenie Boca care a spus ca femeile pot purta pantaloni daca le este frig de exemplu,dar numai pe sub rochie.Vara daca le este cald,sa poarte rochii foarte largi si subtiri fara a fi transparente,dar sa fie rochii,nu fuste scurte.Femeile trebuie sa-si acopere trupul astfel incat sa nu se vada sau intuiasca formele feminitatii.
    Istoria se repeta.Mai stiti ce au facut Adam si Eva in rai dupa ce au pacatuit si s-au ascuns de Dumnezeu?Au spus ca le e rusine ca sunt goi si si-au ascuns partile intime.De aceea a lasat Dumnezeu imbracaminte adecvata pentru barbati si femei,pentru a nu se face smintire si desfranare.Asta se intampla daca am gustat din fructul oprit,adica nu am ascultat de legea lui Dumnezeu.De aceea avem astazi atata desfranare si sexualitate mai ceva ca in Sodoma si Gomora.De aceea sfarsitul va veni foarte repede daca nu ne pocaim,deoarece aceasta patima ne distruge foarte repede pe foarte multi prin puterea ei smintitoare foarte mare.Hristos va veni cand va fi lepadare de credinta.Iar aceasta patima ne distruge credinta,deoarece ne distruge dragostea,adica ne distruge sufletul.Oamenii desfranati se aseamana cu diavolii,iar cei puri se aseamana cu ingerii.Diavolul a pervertit constiinta in stiinta,iar dragostea in sex.

    Reply

  7. anca
    noiembrie 12, 2009 @ 12:43 pm

    eu as adauga ceva ce am invatat la morala crestina:femeia nu a fost facuta din capul barbatului, ca sa nu il domine, nu a fost facuta din picioarele lui, ca sa nu fie calcata in picioare, ci a fost facuta din coasta barbatului, ca sa-i fie aproape de inima.

    Reply

  8. jan
    noiembrie 12, 2009 @ 1:25 pm

    Reply

  9. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 9:40 am

    jan, eu stiu ca atunci cand trebuie sa postesti, dupa cum spunea Sf Ioan Gura de Aur, postul sa fie tinut cu ochii, cu gura, cu urechile, cu mainile, cu picioarele….altfel spus cu toate madularele noastre.eu personal cred ca de noi tine „educatia madularelor proprii”. cand vezi asa ceva, mai bine iti feresti privirea si spui „Doamne miluieste”..si iti ridici ochii spre cer…trebuie exercitiu si rabdare , dupa cum spunea parintele Cleopa

    Reply

  10. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 9:46 am

    si cred ca pana la urma ajungi sa iti para rau pentru ele, si nu mai observi goliciunea ca o ispita

    Reply

  11. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 9:54 am

    cand eram in ultimul an de facultate, o colega a fost demonizata(e o poveste lunga, nu are rost sa intru in detalii) si in momentele ei de agonie, vocea respectiva spunea „degeaba purtati fuste lungi si va dati mari credincioase „…eu personal cred ca poti purta si pantaloni astfel inccat sa fi si decenta in acelasi timp.credinta nu sta in fusta pana la urma.si inca o poveste din experienta personala, eram pe un santier de restaurare si o persoana de sex feminin a venit pe santier sa lucreze in fusta lunga…oare cum sa te urci pe schela de 2-3 nivele astfel imbracata???sa fim seriosi uneori pantalonii sunt o necesitate…nu trebuie sa exageram,cumpatare in toate

    Reply

  12. florinm
    noiembrie 13, 2009 @ 10:19 am

    Anca, diavolul nu are alt scop decat sa insele. Foarte rar mai spune si ceva adevarat. Daca a spus atunci ca degeaba purtati fuste lungi si va credeti credincioase prina sta – nu crezi ca a facut-o si ca sa va arunce in deznadejde, sa va faca sa renuntati la aceasta fapta buna, pe care voi o faceati IN NUMELE DOMNULUI? Caci pentru cine porti fusta lunga? Daca o porti ca sa fii admirata ca fiind mare credincioasa, atunci cuvantul acela e pentru tine – dar nu inseamna ca trebuie sa renunti la fusta lunga, ci sa nu te mai dai mare credincioasa.
    Si daca porti fusta lunga, batic pe cap atunci cand mergiu la Biserica – si acestea din dragoste de Hristos, pentru a dobandi Duhul Sfant, cuvintele acelea au fost spre inselare.

    Cauta, deci, la tine si vezi SCOPUL pentru care porti fusta si batic. Doamne, ajuta!

    Reply

  13. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 11:00 am

    florinm, una e sa porti o astfel de tinuta la Biserica si alta e sa o porti zilnic, mie sincer nu imi permite meseria sa adopt o astfel de tinuta zilnic.

    Reply

  14. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 11:05 am

    …cat despre „mare credincioasa”–departe de mine. si dupa cum spuneam nu prea am ocazia sa port fusta lunga, deci nici mare credincioasa nu prea pot sa ma dau.

    Reply

  15. anca
    noiembrie 13, 2009 @ 11:10 am

    eu una scopul il cunosc, nunai ca astfel de cuvinte pot fi cu usurinta interpretate, atata timp cat nu cunosti persoana in cauza.

    Reply

  16. florinm
    noiembrie 13, 2009 @ 11:50 am

    Anca, ti se pare ca te judec, cumva? Am spus doar sa fii atenta la tine, la SCOP. Diavolul nu are alt scop decat sa ne departeze de la credinta. Nu pleca urechea la cuvintele lui, decat daca te arunca spre Dumnezeu. Insa asta se intampla foarte rar. Nu esti singura care a vazut astfel de persoane, sau care a auzit asemenea „indemnuri”. Doamne, ajuta!

    Reply

  17. dumbravioara
    noiembrie 13, 2009 @ 2:45 pm

    Felicitari pentru acest articol! Parca m-ati fi descris pe mine.Este foarte greu odata ce ai apucat-o pe drumul asta sa o apuci pe dumul cel drept.Si aici ma refer, evident, la infrumusetarea trupului.Am spus este greu, dar nu imposibil.Nu vreau sa mai port fuste scurte, stiu cat de pacat este si totusi…nu le arunc…le tin in sifonier de bleaga ce sunt.Iar daca sa zicem as putea renunta la fuste scurte si ajuta-ma Doamne sa fac asta…de un lucru nu ma pot lasa: de machiaje. Daca atunci cand eram mica, la 15 ani ma machiam sa ispitesc , in dorinta de a se uita si la mine baietii, acum ma machiez pentru ca sunt uratica nemachiata si mi-e rusine sa ies fara machiaj din casa.Pentru ca stiu cat de pacat este, mi-am aruncat toate rujurile astfel incat sa nu mai fiu tentata sa ma dau pe bot cu ruj, desi uneori imi vin iar in minte vechile obiceiuri de a ma da cu tone de negreala la ochi si mult roz pe buze si in obraji.De asta vara de cand am vazut cat de mult imi dauneaza maachiajul fetzei,incerc sa fiu mai naturala dar nu sunt 100%. Tot ma dau cu fond de ten in zona cearcanelor pt ca sunt atat de vanata incat ai impresia ca mi-ar fi dat cineva pumini:d , si tot imi pun rimel la ochi…si creion pe sprancene.E drept mai putin , dar tot imi pun.Dorinta mea e sa ma pot lasa de ele, sa inteleg odata si pt totdeauna ca nu trupul conteaza ci sufletul, ca trupul traieste 20 sau 63 sau 82 de ani…iar sufletul e vesnic.IL rog pe Dumnezeu sa ma ajute sa nu fac pacate care sa ma osandeasca…dar pacatul asta e mare si nu pot sa ma las de el.Sau da… as putea sa ma las de el, in cazul in care m-as muta in alta tara sau alt oras in care nu ma cunoaste nimeni.Sper ca Dumnezeu nu ma va judeca prea aspru mai ales ca multi barbati am smintit la viata mea.Cu sotiile de mana si ii vedeam cum se intorc dupa mine sa ma admire.Ma simteam si bine, pt ca de… imi placea sa fiu admirata, dar in acelasi timp eram si indignata de atitudinea lor: cum pot face asta cand au sotia langa ei?:O ce porci… ce nesimtiti…etc. Oooofff copila bleaga! Daca ei sunt niste porci atunci eu sunt o oaie tare ratacita:sad:( Sper din inima sa ma ajute Dumnezeu sa ma las de tot ce e lumesc..

    Reply

  18. Saurian
    noiembrie 13, 2009 @ 2:54 pm

    @dumbravioara: să te ajute Dumnezeu să reuşeşti în lupta asta. Iar dacă vei lupta în continuare să ştii că Dumnezeu te iartă de greşeli. Fii dură şi aruncă toate machiajele la gunoi 😀

    Reply

  19. admin
    noiembrie 13, 2009 @ 3:04 pm

    Domnul sa te binecuvinteze surioara Dumbravioara! Curaj, caci vei reusi, si astfel te vei elibera si de complexele frumusetii (care ne domina pe toti), si nu-ti vei mai face nici o grija cand vei iesi nemachiata din casa. Sunteti frumoase asa cum v-a facut Domnul, sunteti flori ale Maicii Domnului, fiecare cu ceva unic lasat de Dumnezeu. Multumiti Domnului pentru frumusetea cu care va lasat caci va trimite pentru fiecare in parte cate un „gradinar” care sa va iubeasca si sa va ingrijeasca dupa cum se si cuvine.

    Reply

  20. D
    noiembrie 13, 2009 @ 6:08 pm

    anca – daca ajungem sa luam aminte la ce spune vrajmasul prin gura demonizatilor,vai de noi !

    Florin – touche !

    Reply

  21. Metodios
    noiembrie 15, 2009 @ 2:44 pm

    Da.Toate femeile daca le intrebi de ce se comporta astfel vor spune ca scopul final e sa fie frumoase pentru a fi iubite de barbati.Dar ele nu inteleg ca Dumnezeu a facut femeia frumoasa,pentru a placea barbatului.O femeie ortodoxa va fi mereu frumoasa,ca si un barbat ortodox.Va fi si frumoasa,si tanara,si matura mereu.Omul pacatos nu il iubeste pe Dumnezeu,este pustiit sufleteste si de aceea nu isi iubeste semenii si nici pe el insusi,sinucigandu-se fie in patimi,cea mai grea fiind cea sexuala,fie direct.Femeile care se imbraca neortodox nu numai ca nu vor fi iubite,dar vor fi tinta tocmai a celor ce nu le iubesc si vor sa le batjocoreasca,a barbatilor condusi de patimi,care le vor pangari,umili sau chiar traumatiza daca le vor viola.Este ingrijorator,aparuta initial ca o inventie feminista,in orase,moda pantalonilor e acum pana si la sate,femei in varsta,peste tot.Doar bunicile foarte batrane mai se imbraca ortodox,in rest e jale.Chiar si in biserici si manastiri.Extrem de rar mai vad cate o tanara imbracata in rochie,extrem,extrem de rar.Barbatii nu inteleg ca aceste femei nu fac decat sa tanjeasca dupa atentia si dragostea lor,astfel alegand chiar sa se injoseasca,pentru a nu fi singure.Este un strigat disperat al suferintei al acestor fapturi minunate numite femei.Nu va bateti joc de sufletul lor.

    Reply

  22. Maria
    noiembrie 16, 2009 @ 5:50 am

    da, m-am mirat si eu cand am postat mesajul si am vazut cat de lung era de fapt.. imi cer scuze.. Ciudat, cum ne putem framanta atat de mult pentru niste intrebari copilaresti, nu?

    In orice caz, e foarte mare tentatia de a arata altora unde gresesc. Si ne risipim sufleteste. Iar daca ne spune cineva ca noi gresim, nu il lasam pana nu ii aducem toate argumentele ca sa ii aratam ca avem dreptate. Si la sfarsit ce putem castiga.. poate avem intr-adevar dreptate, dar ingaduinta si dragoste Crestina nu avem.

    Reply

  23. Maria
    noiembrie 16, 2009 @ 5:51 am

    PS Am uitat sa va urez un inceput de post frumos, acum in asteptarea Craciunului.

    Reply

  24. florinm
    noiembrie 16, 2009 @ 12:27 pm

    Maria, eu gresisem postand un articol pe blogul meu.
    Apoi au venit niste frati (doi prin comentarii si unul pe email) si mi-au spus ca am gresit. Cei doi prin comentarii au fost foarte finuti, mi-au spus-o atat de „indirect” ca n-am inteles unde bateau. Dar cel care mi-a dat mail a fost foarte direct si dupa doua schimburi de mesaje, am inteles, mi-a ajutat Domnul sa inteleg (poate ca si pentru rugaciunile aceluia). Dar el a fost cel care m-a terzit din greseala MARE pe care o facusem. Si a facut-o prin cuvant, prin rabdare, a avut RABDARE sa-mi explice, caci si eu am vrut sa inteleg ce spune. Si precum am zis, Domnul a dat intelegere, inclusiv intre frati. Aceasta si pentru ca intentiile amandurora au fost bune, in acelasi sens: spre El, spre Adevar.

    Deci nu prea sunt de acord cu aceia care se critica singuri, invinuindu-se degeaba si temandu-se sa dea unui frate cuvant de lamurire atunci cand pot. Daca celalalt nu-l primeste, e partea a doua. Iar daca intreaba ca sa afle mai mult, spune-i si tu mai mult. (depinde si asupra carui lucru se face intrebarea – de exemplu, a explica dogmele credintei ortodoxe nu e recomandat).

    Reply

  25. Maria
    februarie 10, 2010 @ 8:20 pm

    Cat de lunga trebuie sa fie fusta unei femei crestine decente 😀 ?
    Si de ce e pacat sa porti fusta lunga pana la calcaie , ori sa te imbraci in negru ?Cum o dam tot nu e bine .

    Reply

  26. nyky
    februarie 10, 2010 @ 10:48 pm

    Maria: Atit de lunga trebuie sa fie fusta unei femei cit ti-ar placea tie sa o vezi la alta femeie cind esti cu barbatul tau (daca esti casatorita sau prietenul) ca lui sa nu-i fie atrasa privirea de goliciunea acelei persoane .asta poti sa te gindesti si singura si sint sigur ca chiar o stii. Doamne ajuta

    Reply

  27. Lucia
    februarie 10, 2010 @ 11:09 pm

    @ Maria:

    Pe duhovnicul tău l-ai întrebat ? Dânsul ce părere are ?

    Reply

  28. Maria
    februarie 13, 2010 @ 9:22 pm

    Potrivit spuselor Parintelui Cleopa , fusta femeii trebuie se fie cu doua palme de desubtul genunchilor :-). Ideea e ca unii barbati se uita si dupa aceste femei/ fete . Deci , a cui sa fie vina ? 😀
    Tot el spunea ca fusta nu trebuie sa fie mai lunga deoarece o facem pe calugaritele , deci nu e ceva de decenta pana la urma urmei .
    Cunosc fete care poarta extremele ori scurta , ori lunga , lunga . Si pt. a nu le mai da indicatii prea multe( pt. a nu le sacai ) ar fi bine ca macar sa le lese sa poarte fusta lunga , lunga decat sa li se vada dedesubturile 🙂
    Numai bine 🙂

    Reply

  29. Elena
    februarie 14, 2010 @ 7:31 pm

    dragi baieti ,am si eu o intrebare pt voi.as vrea sa stiu daca vi se pare de folos ca o femeie sa isi acopere capul ca sa nu sminteasca.vi se pare parul o pricina de sminteala?in plus nu cred nici macar ca in zilele noastre mai este necesar sa ne imbracam,noi femeile,cu fusta lunga(cea medie cred ca este foarte buna)deoarece ma gandesc ca toti barbatii sunt obisnuiti sa vada femei cu blugi mulati sau fusta pana deasupra genunghilor.va rog,spunetimi daca gresesc.
    Doamne ajuta!

    Reply

  30. Jamaica
    februarie 14, 2010 @ 8:01 pm

    o femeie frumoasa este atragatoare si cu fusta pana la pamant. Cat despre batic, sa tinem cont si de contextul social

    Reply

  31. Lucia
    februarie 14, 2010 @ 8:01 pm

    Elena,

    Nu ştiu dacă problema cu acoperirea capului se raportează numai la efectul smintirii bărbaţilor, ci – mai important: femeia care poartă văl (îşi acoperă capul când se roagă), o face – în primul rând – „de dragul îngerilor” (I Corinteni 11, 10) (care sunt prezenţi, tainic, la Sfânta Liturghie). La acelaş capitol, dar un pic mai sus (versetele 5 şi 6), găseşti că: „orice femeie care se roagă sau profetizează cu capul neacoperit, îşi face capul de ruşine – căci tot una este ca şi cum ar fi rasă. Că dacă o femeie nu se acoperă cu văl, atunci să se tundă! Dar dacă pentru o femeie e ruşinos să se tundă ori să se radă, atunci să-şi pună văl!”
    Deci întâi ar trebui să ne pese de sfinţii îngeri… Citind întregul capitol 11, vei afla de ce femeia are această „datorie”.
    Iartă-mă pentru această intervenţie, deşi întrebarea ta e adresată băieţilor!

    Reply

  32. Maria
    februarie 14, 2010 @ 8:06 pm

    Elena, vei primi răspuns, stai liniștită, și încă răspunsuri care te vor uimi.
    In ce ma privește, azi la biserica s-a nimerit sa fiu intre doi bărbați, unul in stânga și unul în dreapta mea, iar ni fata mea erau tot bărbați, vreo 4-5. In jur, undeva în spate, erau doar câteva femei în partea aceea.
    As fi vrut, pentru prima data am avut azi gândul asta, as fi vrut sa stea și la noi în biserica femeile într-o parte și bărbații în alta parte. Nu m-a putut concentra la rugăciune, ma deranja prezenta lor lângă mine. Nu m-am putut ruga în tihna, asa cum fac de obicei.
    Doamne, iartă-ma.

    Reply

  33. Claudiu
    februarie 15, 2010 @ 12:00 am

    Salut Elena,

    Eu iti pot spune ca baiat ca parul unei femei poate fi foarte provocator, prin felul cum il aranjeaza, prin felul in care miroase, cum e vopsit, etc.
    Cat priveste fusta medie sau lunga, desi ne-am invatat sa vedem pe strada femei in blugi haine mulate si-n fuste scurte totusi un barbat este ispitit de o astfel de femeie, si tensiunea sexuala se acumuleaza cu fiecare astfel de „priveliste” si pana la urma va izbucni.

    Cu cat mai putine femei imbracate asa, cu atat mai bine…

    Reply

  34. Dan
    februarie 15, 2010 @ 11:38 am

    Salutare Elena. Hai sa-ti spun si eu cum vad lucrurile. In afara de ceea ce au subliniat foarte bine Maria si Lucia, spun si eu ca si Claudiu, ca parul unei femei poate fi provocator. Bine-nteles nu orice fel de par ispiteste, pentru ca fata care se poarta firesc nu ispiteste, dar ispiteste in general parul care a fost ingrijit special de fata, ca sa se faca remarcata: Parul cu onduleuri, vopsit, parfumat, si cu fel de fel de „cosmetizari”. La fel ca Maria, am avut aceeasi problema in biserica, de a nu ma putea concentra la rugaciune din pricina parfumurilor care imi sagetau simtul mirosului, si din pricina unor elemente vizuale neadecvate. De aceea vreau sa subliniez ca randuiala de a sta in biserica cu barbatii intr-o parte si femeile in cealalta, este o randuiala foarte buna, fie si numai din prisma acestui aspect. Ma bucur ca ai intrebat, pentru ca asta denota faptul ca vrei sa vezi cum stau lucrurile in ansamblul lor, iar nu privite unilateral, cum de atatea ori se intampla si se greseste.

    Reply

  35. bamby
    martie 5, 2010 @ 8:04 pm

    indiferent k suntem femei sau barbati, pacatul e pacat in lume, e la fel pentru amun2 parti .din gura omuli iese dulceata sau otrava,viata sau moartea.totii vom da socoteala pentru faptele noastre .a crede in HRISTOS inseamna a-l respinge pe deavol si de a refuza toate cursele lui.intradevar femeia este mult mai interesata de felul k sa-si impresioneze barbatul,sa-i placa,dar si barbatului ii place k femeia sa fie cat mai dotata.cum arata folosint macheaje.coafuri ,imbracaminte cat mai provocatoare dar si barbati poftesc.dar nu am auzit barbat care sa zica:de ce te machezi ,de ce te imbraci asa provocator,lasa k iti sta mai bine imbracata mai clasic….vedeti k si barbati ii plac asa cum este femeia.nu vedeti k barbati vor femei cat mai frumoasa si cat mai provocatoare…cine pacatuiesc…amun2…O viata diferita a ‘nascut’oameni diferiti.desertaciune a desertaciunilor,toate sunt desertaciuni pentru mine.

    Reply

  36. Ralu
    mai 7, 2010 @ 9:36 am

    Sunt perfect de acord cu toate detaliile articolului. Ce nu am prea vazut pe site-uri (atat acesta cat si altele avand caracter crestin ortodox), sa se scrie despre abuzuri fizice, despre molestari. Sunt acoperite multe subiecte foarte importante, sunt date multe informatii reale, sunt abordate si teme mai putin comode, dar nu am vazut decat foarte rar articole referitoare la viol ca nedreptate comisa impotriva creatiei Domnului. Alaturi de avort, cand iei copilului nenascut singura sansa, il nedreptatesti,cand consideri actul ca fiind impotriva firii, asa consider si violul: tot o crima impotriva firii, cand iei cu forta ceva ce nu iti apartine. Am abordat tema in lucrarea mea de diploma, si pe parcurs ce cautam date si detalii am dat peste niste statistici ingrozitoare. Nu spun ca acela sa fi fost procentele reale, dar oricum, e enorm, din punctul meu de vedere. Cred ca ar trebui abordata mai mult si aceasta tema, pentru ca aceste articole nu sunt moralizatoare, sau punitive, ci ar trebui sa fie mangaieri, modalitati de deschidere sufleteasca spre lumina.

    Multumesc!

    Reply

  37. claudia
    mai 8, 2010 @ 12:42 am

    Cred ca problema tinutei trebuie tratata diferit. Bisericile ortodoxe din occident incearca sa fie cat mai comode (nu neaparat lipsite de prejudecati), cat mai aproape de comoditatea cu care sunt obisnuiti occidentalii (desi comoditatea nu ajuta prea mult la mantuire). Printre astea se numara si purtatul pantalonilor sau lipsa baticului. Desigur, nu e chiar canonic, dar probabil daca s-ar impune o tinuta nu ar mai veni nimeni la biserica. Pe de alta parte, in anumite tari din occidentul european e foarte greu sa-ti mentii credinta crestina, chiar si catolica, asa ca s-a renuntat sa se mai insiste si pe tinuta.
    Alta e situatia in tarile preponderent ortodoxe. Sunt biserici in care ti-e rusine daca nu ai batic pe cap.

    E adevarat ca, daca vrei sa ai o tinuta „ortodoxa” in ziua de azi, pentru o femeie implica mult mai multa jerfa decat pentru un barbat (fiidca, intr-adevar, e mult mai comod sa porti pantaloni). Chiar si cautarea hainelor adecvate, mai ales celor de vara, e mult mai grea in ziua de azi: sa nu fie transparente, decoltate, sa aiba manecute, sa fie suficient de lungi etc, etc.

    Si cu toate piedicile, fetelor, poate a purta fusta si a ne imbraca decent este o mica jertfa, un act de smerenie si ascultare pe care ar trebui sa-l facem Domnului nostru Iisus Hristos, si nu pentru a ne fi frica sa nu ispitim barbatii.
    Toate cele bune!

    Reply

  38. Calin
    mai 10, 2010 @ 4:41 am

    Hristos a Inviat!

    Foarte interesante abordarile si instructive. Eu ma gandeam acuma ca nu e totuna sa fii in tara si sa fie in afara tarii. In Franta am ajuns si eu, nu mi-a placut asa mult atmosfera de acolo, n-as putea spune exact de ce. In orice caz, bine spunea un parinte: „Smerenia, smerenia, smerenia”. Mandria, dorinta de a arata ca avem dreptate, de a demonstra cate de buni cunoscatori ai ortodoxiei suntem uneori ne pierd. Pe cand atunci cand cineva scrie cu dragoste si cu durere in suflet pentru cineva, se simte. Am vazut la sfantul Siluan Athonitul. Cata dragoste in sufletul acela, toate intrebarile si nelamuririle se risipeau instantaneeu, si erai purtat in alta lume, a pacii, a linistii sufletesti, a bucuriei. Avem nevoie de multa dragoste, si cand nu o primim pe cea adevarata incercam sa o inlocuim cu iubirea de sine mincinoasa, cu surogate, gen parerile noastre, „dreptatea” noastra, etc. Dar aceasta din urma nu ne aduce pacea, ci tulburarea, nelinistea permanenta.

    Ma iertati.

    Doamne miluieste.

    Reply

  39. Calin
    mai 10, 2010 @ 4:50 am

    Da, vroiam sa zic ca la noi in tara e mai simplu, majoritatea pastreaza traditiile si de exemplu unde merg femeile au parul acoperit majoritatea. Daca n-ai parul acoperit iesi in evidenta si nu-ti doresti lucrul acesta din punctul asta de vedere e mai simplu sa porti parul acoperit daca esti femeie pt ca nu faci nota discordanta cu restul. In afara, majoritatea nu poarta, si atunci ar arata cam ciudat o femeie cu parul acoperit. Intr-un caz ar putea sa-i fie rusine fara de restul femeilor si sa se simta „inapoiata”, iar in alt caz ar putea sa se mandreasca cat de „ortodoxa” este, si ambele ar fi pricinuite de slava desarta din noi, prin care dorim sa ne comparam cu ceilalti.

    Reply

  40. Calin
    mai 10, 2010 @ 4:57 am

    Dar asta din cauza ca gresim raportarea noastra. In schimb, daca ne raportam la Hristos, daca noi ceea ce facem este din dragoste pentru Hristos, si noi venim la Hristos pregatiti asa cum ne indeamna canoanele Bisericii, cu frica de a nu-l mahni pe Domnul (frica care este dupa Sfantul Siluan o masura mai mica a dragostei noastre pentru Dumnezeu), atunci ne vom bucura, pentru ca nici hainele, nici parul, nici barba nu matuiesc (si nu vor mai insemna ceva), ci harul lui Dumnezeu care se da celor care se smeresc inaintea Lui si a apropelui.

    Reply

  41. admin
    mai 10, 2010 @ 8:30 am

    Foarte frumos ai zis Calin.
    Mi-a placut.

    Reply

  42. Dudu
    mai 10, 2010 @ 8:41 pm

    Foarte frumos spus Calin.

    Reply

  43. Celina
    mai 25, 2010 @ 3:03 am

    Admin, site-ul acesta e foarte fain, are foarte multe articole folositoare tinerior, explicate foarte frumos si cu foarte multa delicatete. Cine vrea sa se foloseasca de el duhovniceste are de unde. Eu chiar l-am recomandat si l-am aratat multor prieteni si am citit multe articole care mi-au fost si imi sunt de folos. Insa ceea ce il strica foarte mult este cearta aceasta prin comment-uri care nu duce la nimic. Sunt discutii in contradictoriu care nu rezolva absolut nimic pentru ca oricum fiecare se mentine ferm pe pozitie si isi argumenteaza opiniile.Initial am inceput sa citesc comment-urile pentru a mai vedea si parerile celorlalti, dar cand am vazut ce este aici…mi-am pus mainile in cap…(la propriu. Si este valabil la majoritatea articolelor nu numai la acesta, si spun asta pentru ca am citit multe articole si commenturi-le aferente.Chiar e mare pacat de site-ul asta. Sfatul meu este sa iei masuri..fa ceva! Nu stiu exact ce, dar sunt sigura ca exista multe modalitati de-a evita asa ceva si tu esti admin deci poti. Iti spun asta pentru ca imi place foarte mult site-ul si nu numai, ci si ideea in sine de la care a pornit si toata organizarea si mi-ar parea rau sa nu se foloseasca cei care au nevoie intr-adevar de el din cauza certurilor, sau mai rau, sa-ti pierzi o parte din cititiori. numai bine! Doamne ajuta!

    Reply

  44. admin
    mai 25, 2010 @ 8:56 am

    Celina, multumim pentru toate precizarile tale.
    Daca acest site este frumos si de folos sufleteste, atunci ne bucuram si multumim Domnului pentru atatia tineri frumosi care au facut ca lucrurile sa fie asa. Sunt foarte multi tineri care au sustinut si sustin activitatea acestui site, dar pe care ii cunoastem prea putin. Dumnezeu sa le rasplateasca stradaniile.
    Daca acest site are parti negative (si cu siguranta are), aceasta se datoreaza in primul rand noua, administratorilor.
    In ceea ce priveste certurile si polemicile neconstructive ai perfecta dreptate. Am gresit caci trebuia sa oprim lucrurile inainte de a se precipita prea mult.
    Totusi, mesajul tau ne-a dat imboldul de a sterge toate certurile incheiate necrestineste, asa cum am facut la articolul de fata, la care am fost nevoiti sa stergem aproape 100 de comentarii. In urmatoarele zile asa vom face si la celelalte articole care contin certuri inutile, abateri nejustificate de la subiectul articolului la care se comenteaza, si pe aceasta cale ne cerem iertare caci lucrul acesta trebuia sa-l facem mai demult.

    Reply

  45. davidescu_lucica8974@yahoo.com
    ianuarie 22, 2011 @ 9:18 pm

    vax
    voi il indepartati pe om de biseric cu habotnicia voastra

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *