“Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu.”
Ascultă Radio Ortodoxia Tinerilor
Seara de rugăciune
Miercuri seara, ora 22:30 »
Fericiticeiprigoniti.net
Cinstește-ți eroii și martirii neamului

Ediția a 3-a a cărții "Mii de tineri își păstrează astăzi fecioria până la căsătorie."

Campanii de educație creștin-ortodoxă

Casatoreste-te de tanar Mii de tineri isi pastreaza fecioria pana la casatorie Tu de ce crezi in Dumnezeu    Din comorile Sfintei Scripturi Euharistia continua Theologica  Exista distractie si fara alcool

Tabere ortodoxe

Turul Balcanilor (13-19 martie 2017). Impresii și fotografii.

Doamne ajută! Dragilor în acest articol vreau să împărtășesc cu voi câteva impresii din turul nostru prin țările balcanice. A fost o excursie de o săptămână neașteptat de frumoasă, cu un grup de oameni care s-au împrietenit ușor și care au fost în același gând.

Eu vizitasem până acum doar Bulgaria și Serbia iar celelalte țări au fost o premieră pentru mine. Am fost plăcut surprins de Skopjie, capitale Macedoniei, de Muntenegru cu reliefurile ei extraordinare și stațiunile de pe coasta adriatică, de Dubrovnikul Croației, de relieful Bosniei, dar și de capitala Albaniei, Tirana.

Ziua 1. Luni, 13 martie 2017

Ne-am întâlnit pe dealul Patriarhiei în București și am plecat spre Bulgaria. Stabilisem să nu mai intrăm în Sofia pentru că am fi întârziat și am fi ajuns noaptea în Skopjie. La ora 5 dimineața, afară era întuneric și ploua și vremea era rece. Până am ajuns la Giurgiu și am trecut vama, afara s-a luminat și prima noastră locație era chiar după graniță, la Basarabovo, mănăstirea Sfântului Dimitrie cel Nou. În jurul orei 07.30 am ajuns la poartă, și spre surprinderea noastră era deschis. Afară ploaia se oprise și Dumnezeu ne-a îngăduit să vizităm mănăstirea și peșterile săpate în stânci. Un loc liniștit, dar fără a fi o vatră de viețuire monahală în adevăratul sens al cuvântului, ci mai mult un loc sfânt deschis publicului ca un muzeu.

Tăbără de revelion la Piatra Fântânele în Pasul Tihuța (30 dec. 2016 - 3 ian. 2017). Impresii și fotografii

Dragilor, am rămas dator să vă împărtășesc impresiile mele din tabăra de revelion de la Piatra Fântânele din Pasul Tihuța.

Ca de obicei, tabăra de revelion a fost și anul acesta o reuniune de familie, în care ne-am bucurat unii de alții. A rânduit Dumnezeu și zăpadă, așternută chiar cu o zi înainte de a sosi noi, pregătind-o parcă pentru toți turiștii care urmau să petreacă sfârșitul de an în această zonă.

Pasul Tihuța este o zonă superbă la 1100 de metri altitudine, oriunde întorci capul vezi doar șiruri de munți care nu se mai termină, cu vârfuri mai domoale și cu brazi, cu căsuțe de vară aruncate ici colo. Casele mici aveau ca scop adăpostirea pe timp de vară a țăranilor din satele vecine, care veneau aici pentru fânețuri. Peisajul este înfrumusețat de Mănăstirea Piatra Fântânele și obștea frumoasă de maici, condusă de Părintele Gavriil, un om cu multă pace și har de la Dumnezeu. Lângă mănăstire s-a construit și cea mai înaltă cruce din România, la granița dintre Transilvania și Moldova, cândva despărțite, astăzi amintind de sângele vărsat de înaintașii noștri pentru unitatea neamului românesc și a credinței ortodoxe.

Tabără de ziua națională a României la Alba-Iulia și Mănăstirea Lupșa (30 nov. - 4 dec. 2016)

Doamne ajută! Dragilor, am rămas în urmă cu impresiile despre taberele la care am participat. Totuși aș vrea să împărtășesc cu voi câteva gânduri.

Tabăra de ziua națională a României din 2016 a fost una specială, din mai multe motive. În primul rând pentru că în fiecare zi am participat la Sfânta Liturghie, în al doilea rând pentru că am întâlnit oameni extraordinari care ne-au împărtășit din trăirea lor în Hristos, și în al treilea rând pentru că am avut zăpadă, prima zăpadă pe această iarnă și ne-am bucurat.

Miercuri, 30 noiembrie 2016 - Sfântul Apostol Andrei, ocrotitorul României

Am plecat de dimineață din București în jurul orei 7 spre Pitești pentru a participa la Sfânta Liturghie în paraclisul ortodox al fostei închisori Pitești, amenajat chiar în așa numita "Camera 4 spital" unde s-a vărsat mult sânge nevinovat.

Prima supriză a fost că aici slujea ca invitat alături de părintele rânduit, părintele Ștefan de la Schitu Lacu din Sfântul Munte Athos. Părintele a mărturisit la predică cum nici el nu avea în plan să slujească în această sărbătoare aici, dar Dumnezeu călăzuiește pașii noștri așa cum știe el mai bine. Așa s-a făcut că am avut parte de o slujbă frumoasă și de o predică smerită și cu mult har din partea părintelui Ștefan.

Tabără cu trolerele și trenul în frumoasa Italie (13-18 sept. 2016). Impresii și fotografii

Dragilor, am rămas datori cu câteva gânduri din excursia noastră din Italia, din luna septembrie. Inițial am fost puțin dezămăgit că ne-am adunat doar 10 tineri, dar apoi după ce am văzut cum s-a desfășurat întreaga experiență, dau slavă lui Dumnezeu că a așezat lucrurile așa cum a considerat El că este mai bine.

Ziua 1: Marți, 13 septembrie 2016

Ne-am întâlnit toți pe 13 septembrie dimineață la ora 4 în aeroportul Otopeni. Veseli, puțin obosiți, gata pentru o excursie frumoasă... și mult așteptată. Aventurile au început chiar de la primii pași, Mircea descoperind din discuțiile cu noi că biletul de avion cumpărat îi permite doar un bagaj mare de cabină și nicidecum un bagaj de cală, așa cum avea el. Am întrebat care ar fi diferența de preț și am aflat că era 50 de euro dus și 50 de euro la întors, adică aproape cât a costat biletul dus-întors.

Mircea, zglobiu și inventiv, mereu pus pe șotii, a găsit repede soluția: a pus toate hainele într-o sacoșă de supermarket pe care i-a oferit-o Anca, iar geamantanul l-a „aruncat la gunoi”... Nici asta nu avea voie... l-a încredințat oamenilor de la securitate, care l-au aruncat.

Am urcat în avion și am plecat... Zborul a decurs lin și în mai puțin de două ore am ajuns în aeroportul din Treviso, foarte apropiat de Veneția. În cele două zile cât am stat în zonă, aveam să ne familiarizăm cu aceast aeroport, la care ajungeam adesea fără voia noastră....

De aici am luat autubuzul până la Mestre, ne-am lăsat bagajele în gară și apoi plecat cu un alt autubuz spre Venezia... Era o dimineață de toamnă superbă, cu un cer senin, cu soarele strălucind pe cer și cu o temperatură plăcută pentru a vizita unul dintre cele mai frumoase orașe ale lumii... poate cel mai frumos. În scurt timp am ieșit cu autobuzul din orașul Mestre, destul de aglomerat și cu un iz de urbanitaterespingător... și am ajuns pe podul care lega pământul Italiei de insula Venezia. În primele secunde ai un mic șoc, când treci de pe străzile orașului aglomerate în apele oceanului, pe un pod superb și înainte îți stă o capodoperă a umanități: Venezia – orașul construit pe ape.

Weekend Ernest Bernea (9-11 sept. 2016). Impresii și fotografii

Am rămas dator cu câteva gânduri despre sfârșitul nostru de săptămână de la Mănăstirea Casian în care am organizat o mini-tabără cu tema "Ernest Bernea și taina satului românesc".

În primul rând mulțumim părintelui stareț Iustin Petre, care a binecuvântat întâlnirea noastră și ne-a primit cu drag, la fel și părinților din această mănăstire, care ne-au devenit prieteni, și care au participat alături de noi la sesiunile de discuții.

Scopul taberei a fost să aflăm mai multe despre viața omului Ernest Bernea, filosof, sociolog, etnograf, eseist, poet şi prozator și fost deţinut politic în regimul Carol al II-lea și în comunism, dar și despre vasta lui operă, care se află în curs de publicare. Ca invitat l-am avut pe domnul Daniel Mazilu, doctor în filozofie, absolvent de teologie și colaborator apropiat al Editurii Predania, unul dintre cei care s-au ocupat îndeaproape de publicarea scrierilor marelui filosof român.

Tema principală a fost cartea „Maramureșul, Țară Românescăscrisă de Bernea, pe care am prefațat-o prin două filme de arhivă, unul din anii '60 realizat de americani despre țăranii din Maramureș și unul realizat de Dimitrie Gusti și echipa sa prin anul 1936. Prezentarea și discuțiile au decurs firesc și atrăgător după vizionarea fiecărui film, pentru că imaginile filmate cu câțiva zeci de ani în urmă ne introduceau oarecum în viața țăranului român, mult diferită de cea de astăzi. Am văzut cum muncea la câmp sau în gospodărie, cum se îmbrăca, cum își cosea hainele, cum mergea la biserică, cum se veselea în sărbători, cum își sărbătoria nunta și alte lucruri frumoase din viața țăranului român.

Excursie în Munții Călimani (18-21 august 2016). Impresii și fotografii

Doamne ajută! Dragilor, ne-am întors cu bine din excursia din Munții Călimani, având satisfacția că am reușit să parcurgem atâta amar de kilometri pe crestele înalte ale Bucovinei. Dar cu cât este efortul mai mare cu atât este și bucuria mai mare. Am parcurs cei aproape 50 de kilometri în primele trei zile, iar în a patra ne-am odihnit și ne-am întors cu bine acasă.

Joi, 18 august 2016, prima zi, ziua în care dis de dimineață ne-am adunat în Vatra Dornei o parte din noi și am urcat pe Vârful Oușorul, cu plecare din Dorna Cândrenilor. A fost un traseu de încălzire, lejer, așa ca să ne acomodăm cu frumusețile extraordinare ale zonei. Vremea a fost superbă, soare, cald, cu câte un norișor din când în când, cu poenițe frumoase, văcuțe, tufișuri de afine, și avându-l în mijlocul nostru pe pădurarul locului, prietenul nostru drag, Iulian Iuga.

În jurul orei 17, după vreo 5 ore și ceva de drumeție ne-am întors la mașini. De aici, urmă să ne întâlnim cu tot restul grupului în Poiana Negrii, undeva la începutul drumului forestier care duce către Schitul 12 Apostoli. Ne-am adunat mai greu, dar într-un sfârșit, prietenii lui Iulian care veniseră cu mașinile de teren, ne-au ambarcat și am plecat sus-sus spre schit. Era deja seară și am ajuns la ceasul vecerniei, într-o lume a munților, mai sus de nori, departe de gălăgia păcătoasă a noastră celor „civilizați”.

Tabăra de vară de la Băile Herculane (30 iulie – 6 august 2016). Impresii și fotografii.

Dragilor, am rămas dator cu câteva impresii din tabăra de vară de la Băile Herculane, din care ne-am întors în urmă cu câteva zile. Ca-n fiecare an, în această perioadă, sfârșitul lunii iulie – începutul lunii august, asociația Ortodoxia Tinerilor organizează tabăra aniversară. Fiind vară și perioada concediilor, e tabăra cu cei mai mulți participanți și cu perioada cea mai îndelungată.

Deși pensiunea la care ne-am cazat se află în mijlocul aglomerației, stațiunea Băile Herculane fiind foarte aglomerată și căutată în perioada verii, totuși posibilitățile de destindere din împrejurimi, au compensat foarte mult, mai ales traseele montane și băile cu sulf.

Am avut 8 zile pline, care se terminau noaptea în jurul orei 1 – 2. Dimineața plecam în excursii cu mașina sau pe munt, apoi la ultimele 2-3 ore de soare mergeam la ștrandurile din împrejurimi, iar noaptea la revigorantele băi cu sulf, atât de mult căutate de români.

Băile Herculane are o poziție geografică privelegiată. Se află la doar câțiva kilometri de defileul Dunării, acolo unde bătrânul fluviu trece prin Carpați, apoi într-o zona cu ape termale, recunoscute ca fiind binefăcătoare încă din vremea romanilor, și într-o zonă muntoasă spectaculoasă, cea a Parcului Național Cerna-Domogled.

Înregistrare (login)

Dacă aveţi deja un cont, atunci introduceţi userul şi parola în câmpurile de mai jos. Dacă nu, atunci daţi click pe opțiunea "Creaţi un cont". După înregistrarea datelor, veți primi pe mail, un link de confirmare pe care trebuie să dați click pentru a confirma înregistrarea. Imediat după asta vă veți putea loga cu userul și parola definite la înregistrare.

Pentru orice dificultate apărută la logarea pe site, contactați-ne la: contact@ortodoxiatinerilor.ro

Arhiva articolelor

Linkuri

Portalul Doxologia

Sanatate si Viata - Pentru un Stil de Viata Sanatos si o Viata Fericita - SanatateSiViata.ro