Skip to content

19 Comentarii

  1. ionela
    martie 14, 2012 @ 1:13 am

    Foarte frumos!

    Reply

  2. Sorin
    martie 14, 2012 @ 5:54 am

    Iulia, sunt niște lucruri cu care nu sunt de acord în ce ai spus.
    Deci ai spus: ”Sunt non-stop înconjurată de adolescenţi şi tineri care se sufocă iubind. Care ajung la disperare, care se afundă într-o depresie atât de groaznică încât cred că ajung să-şi trăiască propriul iad.” Păi din moment ce ”iubirea înseamnă viață” ( cum ați spus în articol ) înseamnă că lipsa iubirii e moarte și de aceea e acel iad. Dacă Fer. Augustin spune că zicând ”te iubesc” spui de fapt ”nu vei muri niciodată” atunci spunând ”nu te iubesc” spui de fapt ”vei muri” și iarăși motiv pentru a trăi un iad.
    Ai mai spus: ”Am observat un lucru, adolescenţii care suferă din dragoste şi se izolează, de fapt o fac de bună voie. Şi această concluzie nu este una făcută pentru a-i judeca, ci e doar o simplă constatare. Se izolează pentru că pur şi simplu le este frică de faptul că dacă ar fi înconjuraţi de alţi oameni, acele persoane ar avea puterea să îi distragă atenţia de la suferinţa lui, de la aşa-numita dragoste pe care o simte pentru acel cineva.” Eu nu știu dacă ai suferit vreodată din dragoste dar eu pot spune din propria mea experiență că e foarte greșită această părere. Te izolezi din cauză că nu mai poți de durere și nu mai poți să trăiești în jurul unor oameni cărora nu le pasă de tine. Te izolezi deoarece odată ce te-ai dăruit unei persoane ai ajuns să fii respins(ă) de acea persoană și atunci încerci să te aperi ca să nu fii rănit(ă) de alte persoane. Sunt multe motive dar în nici un caz cel pe care l-ai spus. Întreabă orice tânăr(ă) și toți ar spune că ar vrea să scape de acea durere ( exceptând bineînțeles cei foarte puțini care au anumite probleme emoționale din cauza mediului în care au trăit ).
    Și o ultimă chestie: ai comparat cazul când la cineva i-a murit partenerul de viață cu cazul respingerii celuilalt. Nu e aceeași. În primul caz știi că X te iubește iar în al doilea caz X spune că nu te iubește.

    Reply

  3. Lilii
    martie 14, 2012 @ 1:52 pm

    Saurian,tu?sa fii de acord cu mine?De unde atata fericire..?:)) Glumesc desigur.:)
    Apropo,eu sunt Iulia.
    In primul rand, da, lipsa iubirii e moarte.Ei(cei care se sufoca iubind) nu iubesc cu adevarat,iubesc superficial,patimas,ca sa folosesc cuvintele tale sunt „indragostiti” (insa cum spuneam eu consider ca sunt 2 tipuri de indragostiri-cele superficiale,care duc la distrugerea tinerilor, si indragostirile pure,curate,care in timp duc la formarea iubirii.), deci,din cauza asta spuneam ca se sufoca iubind=>sentimentul lor nu le da viata,ci ii ucide incetul cu incetul,de aceea nu e un sentiment sanatoasa/adevarata.

    2.Da am suferit din iubire,si da,sunt de acord cu ce zici tu „Te izolezi din cauză că nu mai poți de durere și nu mai poți să trăiești în jurul unor oameni cărora nu le pasă de tine.” In unele cazuri da,este asa cum spui tu, insa eu nu m-am referit la acele cazuri,ci la cazurile in care te izolezi de prietenii apropiati,de familie,chiar de duhovnic,de toti care stiu prin ce treci si ar vrea sa-ti fie alaturi insa tu ii respingi.(Am trecut prin asta-vorbesc din experienta.)

    3.Cand am comparat cele doua cazuri,am avut in minte ideea ca in ambele situatii dragostea e impartasita.Am luat asa:
    cazul in care 2 soti se iubesc-unul decedeaza,iar celalalt isi continua viata,insa il pastreaza in suflet de-a lungul timpului.Nu-l uita.
    cazul in care 2 tineri tin unul la altul,necasatoriti-X paraseste pe Y(insa X poate chiar tine la Y si peste 1-2 luni se impaca..) insa in tot acest timp Y sufera atat de mult incat,acea suferinta ii afecteaza viata,relatiile cu cei din jurul sau,etc.
    Asta am vrut sa subliniez,ca tinerii cred ca daca fac chestii urate,daca nu se pot controla si etc,e dragoste, merg pe scuza: „eu sufar din dragoste”.Si nu e chiar asa,poti sa suferi in tacere,poti sa iti impui nivelul de suferinta.

    Reply

  4. Lilii
    martie 14, 2012 @ 1:55 pm

    Stiu ca tu mergi pe ideea ca: dragostea nu poate provoca suferinta.Ca atunci cand iubesti nu trebuie sa suferi cand celalalt nu te iubeste.Ei bine,eu spun ca fiintele pe care le iubim au puterea absoluta de a ne rani,de a ne face sa suferim.
    Nu ai cum sa vezi ca tu iti iubesti sotia(dau un exemplu..) iar sotia te respinge,sau te paraseste,sau te inseala.Vrei sa spui ca n-ai suferi?Ba da.De ce?Tocmai pentru ca o iubesti.
    Insa eu spun ca tine de noi cat te mult ne putem autocontrola si cat de mult ne putem tine in frau suferinta astfel incat aceasta sa nu ne distruga,sa nu ne afecteze viata exterioara,relatiile cu celelalte persoane(care n-au nicio vina) sau relatia cu Dumnezeu.

    Reply

  5. Sorin
    martie 14, 2012 @ 6:21 pm

    De știam cine e iulia îmi țineam gura… pardon, degetele…

    Reply

  6. sdaniel
    martie 14, 2012 @ 6:29 pm

    „non-stop înconjurată de adolescenţi şi tineri care se sufocă iubind”
    „Am observat un lucru, adolescenţii”
    „Mulţi dintre tineri s-ar întreba:”cum poţi trăi fără persoana iubită?”
    „Am observat la mulţi adolescenţi obsesia că”
    „De multe ori tinerii nu suferă din dragoste. Suferă din cauza încăpăţânării lor”
    Nu te supara Iulia dar generalizezi cam mult. Categoria tinerilor de azi nu mai este asa omogena precum era demult. Sunt foarte diferiti intre ei, au personalitati puternice si reactioneaza diferit. Nu e corect sa generalizam probleme din dragoste pentru o intreaga categorie din populatie. Mai ales ca aceste cazuri in care suferinta din dragoste e o problema mare sunt cazuri mult prea rare pentru a fi generalizate.
    Eram de acord cu tine daca in loc de cuvintele „nonstop inconjurata”, „adolescentii”, „tinerii” „multi adolescenti” etc. ai fi folosit cuvinte precum unii, cativa, cateodata.
    Nu e corect sa extinzi problemele personale din dragoste ca si cum ar fi ale tuturor tinerilor.

    Reply

  7. Iustin
    martie 14, 2012 @ 8:56 pm

    frumos scris

    Reply

  8. Ana
    martie 14, 2012 @ 9:07 pm

    Lilii, e creativ ce scrii. Frumos!

    „Asta înseamnă de fapt ” te iubesc”, faptul că persoana respectivă va trăi mereu în noi, în amintirea şi în inima noastră.”

    Reply

  9. Lilii
    martie 15, 2012 @ 8:01 am

    @Saurian: Te-aş întreba „de ce?” dar ceva-mi spune că nu prea vreau să aflu motivul,deci îmi voi ţine curiozitatea-n frâu.

    @sdaniel: Sincer nu ştiu dacă generalizez sau nu, poate că într-un fel da,însa în „cercul” de oameni(mai exact tineri)din care fac eu parte,aşa stă situaţia.Nu am făcut aceste afirmaţii pentru întreaga populaţie,sau pt toţi tinerii din lume(ar fi cam absurd nu?având în vedere că eu nu-i cunosc pe toţi), ci doar pt categoria pe care o cunosc destul de bine aş spune.O categorie de tineri care nu e chiar mică la număr-de aceea am folosit „mulţi adolescenţi” şi „non-stop înconjurată”-pentru că fix aşa este,am în jurul meu tineri de genul celor de care vorbeam în articol.
    Poate trebuia şi eu să spun „multi adolescenti pe care îi cunosc eu”,recunosc nu m-am gândit să menţionez acest lucru.

    @d-na Ana: Multumesc.Întotdeauna aveţi câte un cuvânt bun.:)

    Reply

  10. Sorin
    martie 15, 2012 @ 5:59 pm

    @Lilii: Îmi cer iertare dacă te-am supărat cu ceva.

    Reply

  11. Lilii
    martie 16, 2012 @ 8:26 am

    @Saurian: Nu e nevoie să-ţi ceri iertare,nu m-ai supărat cu nimic.E vina mea că din când în când mai exagerez şi nu-mi dau seama pe moment..nu e cu intenţie.

    Reply

  12. Mihaela B
    martie 16, 2012 @ 11:43 pm

    Ma regasesc cu totul in articolul pe care l-a scris, Iulia. Sunt intru totul de acord si am trecut prin asta. Este ft adevarat ca atunci cand iubesti ii dai putere respectivului sa te distruga, devii vulnerabil in fata lui, iar uneori starea ta de spirit poate fi influentata de comportamentul acelei persoane fata de tine. Te poti controla in masura in care iti controlezi si sentimentele. Cu cat te implici mai mult sentimental, cu atat suferi mai mult. Cu cat ramai mai retinut, mai rational, cu atat ai sanse sa moderezi suferinta, sa o reduci la minim. Este imposibil sa nu suferi cand ti-ai pus mari sperante in cineva, ai avut asteptari …iubirea asta sau nebunie cum o numesc unii nu trece de pe o zi pe alta : azi te-ai despartit, apesi pe buton, dai „delete all memories” si maine esti ca nou. Singura cale sa nu suferi asta ar fi, sa dai un „restore to an earlier time” cand nu exista persoana aia in viata ta, sau sa iti impui o amnezie, pt a uita tot ce s-a intamplat si sa nu iti mai vina in minte ganduri legate de persoana respectiva. Alta cale nu vad, oricat at fi de rational, oricat te-ai controla, este normal sa ai o perioada melancolica imediat dupa, cel putin pana asimilezi experienta si o accepti ca sa poti trece mai departe.

    Reply

  13. Mihaela B
    martie 17, 2012 @ 10:57 am

    Saurian, imi place ca ai mereu ceva de spus, mereu imbunatatesti, adaugi, revizuiesti parerile celorlalti, ceea ce denota ca analizezi sub microscop sensul si „intrii” cumva in acele cuvinte, le simti pe pielea ta , apoi le modelezi…mi-ar face mare placere daca am discuta mai mult, deoarece constat ca am multe de invatat de la cineva ca tine. Daca nu te deranjeaza, mi-ai putea da id-ul tau, te rog?

    Reply

  14. Sorin
    martie 17, 2012 @ 4:23 pm

    Vei fi probabil dezamăgită… Nu ai fi prima… 😛 Id-ul e soujirou_seta2004 și să spui cine ești.

    Reply

  15. Mihaela B
    martie 17, 2012 @ 6:32 pm

    Multumesc mult, te-am adaugat 🙂

    Reply

  16. Bogdan
    octombrie 17, 2014 @ 11:18 am

    Eu vreau doar sa o cunosc pe Iulia.

    Reply

  17. GeoAlena
    octombrie 17, 2014 @ 4:14 pm

    Acum mi am dat si eu seama ca am gresit in legatura cu raportarea mea la un el… inca il mai port in suflet si atat si sunt fericita.

    Reply

  18. Iuliamaria
    octombrie 17, 2014 @ 4:43 pm

    Cosmin, îţi pot lăsa adresa mea de e-mail.

    Reply

  19. Bogdan
    iunie 22, 2015 @ 7:46 pm

    Buna Iulia. Imi cer mii se scuze ca nu am mai intrat pe aceasta pagina, dar eu totusi astept mail-ul tau. Asta este al meu : bogdancosmin90@yahoo.com. Astept sa imi scrii cat mai repede. 🙂

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *