Skip to content

14 Comentarii

  1. RESURECTION
    august 5, 2011 @ 9:44 am

    Referitor la Cea de 2 venire a Mantuitorului ,este adevarat ca nu trebuie sa fim habotnici,dar nici indiferenti,iar ce trebuie spus trebuie marturisit….asa a promis Dumnezeu Tatal inca din Rai cand ca va venii un Rascumparator,MESIA,si cand a venit ce s a intamplat? Nu au luat in calcul profetiile ca si noi astazi,au stat indiferenti,dam vina cum ca au asteptat un mesia razboinic? …in fine, noi azi ce asteptam? pe cel ce a zis ca va sa VIE A 2 OARA,insa ne a avertizat ca inainte de El va venii MINCINOSUL,SI SA AVEM GRIJA SA NU NE AMAGEASCA.
    Va indemn sa cititi capitolul 13 din Apocalipsa, pt ca asta se spune acolo, nu de catre mine ci de catre ALTUL

    Reply

  2. Administrator
    august 5, 2011 @ 9:58 am

    Salut Gabriel,

    Parintele Stephen pune accentul in acest articol pe trairea si gustarea lui Dumnezeu acum, nu pe asteptarea Lui la a doua venire.

    Asa cum ti-am spus mai de mult, noi nu suntem adeptii teoriilor conspirationiste…desi nici nu le ignoram.

    Prefer sa discutam despre bucuria vietii noastre in Hristos decat despre frica venirii lui Antihrist si punerea pecetii….

    Doamne ajuta!

    Reply

  3. Bogdan
    august 5, 2011 @ 8:46 pm

    Cartea Apocalipsei e o carte profetica. La nici o profetie nu s-a stiut dinainte „vezi ca va fi asa si pe dincolo pt ca asa scrie”, ci oameni au putut intelege profetia abia dupa ce s-a implinit ea. In NT avem expresii de genul „si s-a facut aceasta ca sa se implineasca cuvantul care spune ca…”. Deci e o identificare post-factum a profetiei. De aceea, orice incercare de a face scenarii prin interpretarea acestei carti e pierdere de vreme. Putem cel mult sa ne dam cu parerea ce ar putea sa insemne profetiile din carte, dar sa spunem „Asa va fi…” e o nebunie.

    Reply

  4. RESURECTION
    august 6, 2011 @ 9:36 am

    La nici o carte profetica nu s a stiut exact dinainte,dar nu inseamna ca a fost pierdere de timp,tot ce s a spus s a intamplat,Biblia in general cuprinde profetii care s au implinit si care se vor implinii,sa ramai indiferent si surd la niste evenimente care incep sa se adevereasca…inseamna cu adevarat pierdere de timp
    http://vestitorul.blogspot.com/2009/03/noi-marturii-despre-parintele-arsenie.html

    Reply

  5. Bogdan
    august 6, 2011 @ 9:55 am

    Gabriel, eu am spus altceva iar raspunsul tau este nepotrivit. Asta daca ce ai scris a fost un reply la mesajul meu. Citeste inca o data ce am scris si nu te grabi sa tastezi.

    Reply

  6. Diaconu Rebecca
    august 6, 2011 @ 11:02 am

    In loc sa ne tot chinuim sa talmacim sau rastalmacim Apocalipsa, sa ne dam noi seama cand, cum si ce o sa fie, nu ar fi mai bine sa ne ingrijim de vietile noastre si sa incercam sa traim frumos? Nu e asta oare mai important? Sa incercam sa fim cat de cat impacati cu Dumnezeu si sa avem constiinta cat mai curata, indiferent de cand si ce-o sa fie? Adica pe tema asta se pot purta discutii efectiv interminabile si care nu vor ajunge niciodata la niciun rezultat. Mai bine ne-am ingriji de vietile noastre si am avea grija sa-l iubim pe Dumnezeu si sa-i iubim creatia. Pana la urma, asta trebuie sa facem

    Reply

  7. marcel
    august 6, 2011 @ 3:40 pm

    sunt de acord cu tine midnight asta mia zis si mie duhovnicu sa avem grija de sufletu nostru , atata timp cat avem grija de el ne ajuta Dumnezeu 😀

    Reply

  8. RESURECTION
    august 18, 2011 @ 5:10 pm

    PARINTELE FIRMILIAN GHERASIM ZICE….
    Stejarul Mamvri s-a uscat. Pentru prima oară în istorie, Iordanul nu s-a mai întors înapoi la Bobotează. Femeile au intrat în Sfântul Munte Athos.
    Deja e clar: suntem în vremea Apocalipsei.
    Încă nu s-au împlinit chiar toate semnele, dar e numai o problemă de timp.
    Când veţi vedea un conducător politic încoronat la Ierusalim, să ştiţi că acela e Antihristul, iar din momentul încoronării până la Sfârşitul Lumii mai sunt 3 ani şi jumătate.
    Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!
    Cât timp mai avem?
    Întrebarea care mi se pune cel mai des este: când va fi sfârşitul lumii?
    Răspunsul este că Scriptura nu ne indică data exactă a acestui eveniment, dar ne spune nişte semne prin care putem recunoaşte apropierea sfârşitului.
    O parte din aceste semne au început deja să se împlinească, dar nu toate.
    Cel mai clar semn va fi domnia lui Antihrist, despre care Scriptura spune că va dura 3 ani şi jumătate.
    Sfântul Lavrentie de Cernigov spunea prin anii ’50 că unii din cei cu care stătea atunci de vorbă vor apuca vremea lui Antihrist.
    Socotind cât timp ar mai putea trăi acei oameni, vedem că vremea aceea nu e chiar aşa departe, dar nu ştiu să vă spun dacă mai rămân 2 ani, 10 sau 30.
    Oricum, e bine să ne pregătim, iar eu vă spun aceste lucruri de acum

    Reply

  9. Sorin
    august 18, 2011 @ 6:28 pm

    Gabriel, îmi pare rău să te dezamăgesc dar nu fi aşa sigur că vine aşa repede sfârşitul lumii. Acele vestite profeţii depind foarte mult de om şi de libertatea lui. În general când unii dau date exacte în legătură cu evenimente viitoare ( Sf. Lavrentie de Cernigov, Sf. Paisie Aghioritul ) pe mine mă lasă rece indiferent cât de sfinţi ar fi acei oameni. Doar Dumnezeu ştie când va fi sfârşitul iar omul e [b][u]insuflat[/u][/b] de Duhul Sfânt, nu [b][u]posedat[/u][/b] de Duhul Sfânt. Sesizezi diferenţa?

    Reply

  10. RESURECTION
    august 18, 2011 @ 7:46 pm

    problema nu este cat de sfinti sunt unii si cat de necredinciosi si indiferent sunt altii,problema sunt semnele din biblie nu datele si cifrele, nu putem fii indiferenti la semne,care usor usor vin,deja basescu a anuntat ca romania va devenii un judet al U.E,si mai multe puteri se alieaza sa devina unul singur,in fine,vorba sfantului de la cernigov,cine are urechi de auzi sa auda etc,insa tot el zice suspinand, sunt multi surzi si orbi…nu ma mir ca ziceti ca mai exista credinta atata timp cat tu SAURIAN, NU DAI 2 BANI PE SFANTUL RESPECTIV

    Reply

  11. Sorin
    august 19, 2011 @ 5:18 am

    Gabriel, nu e vorba că nu dau doi bani pe el ci că nu îl idolatriezez, nu fac din el un dumnezeu.

    Reply

  12. RESURECTION
    august 19, 2011 @ 1:10 pm

    Uiti Saurian ca omul inca din viata este un sfant in devenire,iar in final defapt omul devine un mic dumnezeu dupa har,nu in fiinta,nu vreau sa intru in polemica dogmatica cu tine,oricum sfintii nu trebuie confundati cu Dumnezeu caci noi nu ne inchinam lor ca unor Dumnezei,insa datorita HARULUI dobandit pai prin ei vorbeste insusi DUMNEZEU,de exemplu SF IOAN EVANGHELISTUL asemenea SF DE CERNIGOV te lasa rece desii insusi DUMNEZEU i a aratat ce a scris,sau ai impresia ca a visat si a scris ce a vrut…astfel de probleme sunt delicate,si am putea vorbii la nesfarsit mai ales cu cei care nu cred,eu nu ti cer sa idolatrizezi un Sfant pt ca nu ai cum,in schimb sa l cinstesti cu CINSTIREA CUVENITA SFINTILOR, si sa crezi ce spune o astfel de persoana,pt ca nu este cineva ca BIVOLARU SAU MAMA OMIDA tot cu ,,har,,Dumnezeu inca de la inceput s a descoprit si a vorbit oamenilor prin SFINTII SAI,si nu putine sunt cazurile in biblie cand Dumnezeu zice,, ducetiva la ILIE, SAU X ,Y, sa se roage pt voi caci numai asa voi primii rugaciunea voastra datorita robului meu pe care il iubesc….insa pe tine sfintii te lasa rece, nu ar trebuii,caci scopul nostru asta este sa devenim sfinti ,asemenea lui DUMNEZEU

    Reply

  13. Sorin
    august 19, 2011 @ 1:32 pm

    Gabriel reciteşte ultimele 2 postări ce le-am scris şi zi-mi unde am scris că mă lasă sfinţii rece sau că consider că un om nu e sfânt şi tot ce spui tu? Eu tot ce am spus e că nu mă încred în proorociri exacte. Cât timp Hristos a spus că doar Dumnezeu ştie când e sfârşitul nu poţi să îmi spui că un sfânt ştie să zică că în cel mult 100 de ani vine sfârşitul lumii. Sunt tot felul de semne, sunt de acord cu tine, dar asta nu înseamnă că până ce mor respectivii oameni cărora Sf. Paisie Aghioritul sau Sf. Lavrentie le-a proorocit că vor prinde sfârşitul, vine Antihristul. Sf. Paisie a avut învăţături eretice cu acea împărăţie de 1000 de ani, Sf. Grigore de Nyssa iarăşi a susţinut apocatastaza ce e o erezie. Sfinţii nu sunt sfinţi din cauză că ghicesc viitorul ci sunt sfinţi pentru viaţa pe care şi-au dedicat-o lui Hristos. Un sfânt poate să greşească chiar şi în învăţăturile sale ( cum am dat exemplele de mai sus la care aş mai adăuga şi pe Fericitul Augustin ) dar asta nu înseamnă că le-a scăzut cu ceva sfinţenia. Mai era un exemplu de o polemică între Sf. Nil Sorski şi un alt sfânt din Rusia pe problema dacă să aibă sau nu Biserica averi. Deci uite sfinţi care s-au şi contrazis concret. Oare asta înseamnă că nu lucrează harul deplin în ei? Nu cred.

    Reply

  14. Sorin
    august 19, 2011 @ 1:32 pm

    Sfinţii sunt insuflaţi de Duhul Sfânt şi nu posedaţi. Asta înseamnă că un sfânt primeşte foarte gingaş un cuvânt al Duhului Sfânt pe care acesta poate să-l înţeleagă bine, poate să nu-l audă sau poate să-l denatureze. Sunt mulţi factori care influenţează receptarea corectă a mesajului lui Dumnezeu şi noi toţi suntem împătimiţi şi toţi avem slăbiciunile şi închiderile noastre faţă de Dumnezeu ( chiar şi sfinţii ). Vezi tu, la un moment dat şi eu aveam acea gândire că ce spune un om sfânt e totdeauna corect dar mi-a trimis Dumnezeu situaţii şi oameni ce m-au făcut să înţeleg că lucrurile nu sunt aşa simple şi că doar în Dumnezeu te poţi încrede desărvârşit că nu greşte. În restul cazurilor poţi să asculţi nădăjduind că Dumnezeu va îndrepta neajunsurile sfântului de care asculţi.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *