Skip to content

10 Comentarii

  1. Boitos
    aprilie 25, 2012 @ 11:09 am

    Claudiu, linistit te poti face comentator de stiri sportive.Asa bine ai descris meciul incat parca l-am vazut si eu.Bine ca ne-ai spus ce meci a fost ca de uitam cu totul de el.
    Am vazut-o si pe mama ca se mai uita la meci ( ea nu se uita la meciuri) , si cum am fost f. ocupata nu am avut vreme de el.Si pe cand m-am culcat era terminat meciul si am si uitat sa ma interesez ce a fost.
    Da, si eu cred asta, ca daca Dumezeu vrea ceva se intampla pt ca asa trebuie sa se intample, indiferent de deznodamant.Si eu am fost in situatia cand nu prea avem incredere ca Dumezeu ma va ajuta , dar vazand ca toate merg intr-un anumit fel , pe la sf. am crezut si eu.De aceea este f important ca ne lasam in grija Lui. Pt ca daca El vrea sa faca un lucru se va face, daca nu, nu , indiferent cat ne straduim noi sa facem acel lucru.
    Si sa nu uitam ca Dumezeu este cu noi tot timpul, numai sa ii cerem ajutorul.

    Reply

  2. Dan Tudorache
    aprilie 25, 2012 @ 11:36 am

    Aceasta analogie facuta de Claudiu este una la nivel global, insa aceleasi lucrari ascunse ale Domnului se intampla si la nivel individual… mai bine spus: mai ales la nivel personal.
    Tin minte ca acum cativa ani urmaream sa achizitionez ceva, dupa planul meu. Ideea este ca la un moment dat am inceput sa intampin probleme la partea de documentatie, asa incat planul meu era dat peste cap. Pot sa zic ca eram chiar frustrat ca planul meu nu se putea impini din cauza unei singure hartii care nu era emisa asa cum trebuie (nu continea tot ce trebuie, ca date). Documentul nu depindea de mine si a trebuit sa fie refacut de cateva ori insa totul in zadar. Am dat vina pe birocratie, m-am infuriat, si m-am rugat la Domnul sa o scot mai repede la capat cu ”hartia aia”. Degeaba, lucrurile nu au iesit asa cum mi-am dorit iar planul meu s-a indeplinit altfel decat l-am gandit, la o scara mai mica. Deci, nu mi-au iesit socotelile.
    Nu peste mult timp aveam sa realizez ca Dumnezeu mi-a stat impotriva… ca sa nu intru in bucluc. Daca se intampla ceea ce-mi propusesem era foarte rau de mine din pricina crizei economice, dar asa… sunt bine. Nu a fost singurul caz cand am simtit ca Domnul mi-a stat impotriva tocmai ca sa nu comit o greseala. Ma minunez de marea purtare de grija a Domnului care ne ”strica” socotelile noastre inguste, ca sa se implineasca cele intelepte ale Lui.

    Reply

  3. shtugher
    aprilie 27, 2012 @ 1:10 pm

    era mai frumoasa prima poza

    Reply

  4. Andrei-Marin
    aprilie 28, 2012 @ 10:54 pm

    Bine, dar nu Drogba a înscris acel „gol de poveste” , ci Ramires (mă refer la primul gol).
    Referitor la analogie nu văd nici o legătura intre meci și cele din scriptură dar nu mai zic nimic…

    Reply

  5. sdaniel
    aprilie 30, 2012 @ 2:13 pm

    Am vazut meciul si mi-a placut foarte mult. La fel si celalalt meci din semifinale. In schimb ma indoiesc ca Dumnezeu are vreo legatura cu acel meci sau cu vreun meci de fotbal. Nu ar avea niciun sens sau logica. Ca sa dovedeasca ce ? „influentand” un meci. Mi se pare inutila rugaciunea jucatorilor la un meci de fotbal.
    Rostești formula magică, sau faci gestul magic, și Duhul are acces la rugămintea ta. Dar care este conținutul rugăciunii? Practic, nu are sens să te rogi pentru ca lucrurile să evolueze normal (natural). Pentru așa ceva nu e nevoie de intervenții acolo Sus. Înseamnă că ceea ce dorești tu, de fapt, este o încălcare a legităților naturale. Un fel de „Dragă Duhule, eu știu că mingea șutată de adversar va intra în poartă, dar te rog frumos să intervii și să o deviezi înspre bară”. Practic, orice rugăciune presupune din start aceste două elemente: faptul că Duhul nu știe ce dorești decât dacă folosești formula magică, și faptul că se solicită perturbarea mersului natural al unui eveniment.
    Lucrurile devin însă și mai complicate atunci când, așa cum se întâmplă de obicei, rugăciunea unuia este opusă rugăciunii altuia. Fiecare dorea ca echipa lui să câștige. Și alături de ei mai erau probabil zeci de mii se suporteri credincioși care făceau același lucru. Cum procedează Duhul în asemenea situație? Iată câteva posibilități:
    Șucărit de faptul că mii de păcătoși din ambele tabere îi mănâncă din bandwidth îi ignoră pe toți, și lasă lucrurile să evolueze de la sine – posibil, și de înțeles.

    Reply

  6. sdaniel
    aprilie 30, 2012 @ 2:14 pm

    Ajută tabăra care s-a rugat prima – nu e prea practic, majoritatea încep manevra miraculoasă cam în același timp.
    Merge după număr, ajută tabăra care are mai mulți care se roagă – puțin probabil, că atunci România ar fi campioană mondială sau măcar acolo, pe podium.
    Face rapid un inventar al faptelor bune și păcatelor tuturor celor care se roagă, și votul său merge, evident, spre cei mai virtuoși spiritual – puțin probabil, că mereu văd necredinciosi care o duc bine și superevlavioși călcați de nenorociri.
    Alege absolut la întâmplare pe cine să ajute, ca să nu-și facă simțită prezența, să nu putem noi deduce că ar fi o legitate după care acționează – foarte probabil, pentru că mereu lucrurile se petrec conform așteptărilor statistice.

    Reply

  7. Dan Tudorache
    aprilie 30, 2012 @ 4:22 pm

    Daniel, din ceea ce ai scris deduc ca perceptia ta despre Dumnezeu este ca El sta undeva deoparte in general si isi face lucrarile numai acolo unde credem noi de cuviinta sau mai degraba spus, acolo unde ni se pare noua corect sa o faca (intr-o biserica sau manastire, la o troita, in fata unei candele, etc). Dar nu, ”Doamne fereste” sa credem ca Dumnezeu are vreun plan de mantuire si cu carciumareasa din carciuma aflata in dreptul bisericii, un plan de mantuire si cu ”dansatoarea” la bara din sexy-club, etc. Insa nu uita cateva aspecte:
    a) ”Aşa cum nu cunoşti calea vântului, nici cum anume se încheagă oasele în pântecele femeii însărcinate, tot astfel nu cunoşti faptele lui Dumnezeu, oricâte va face.” (Ecc 11:5)
    b) ”Nici un fir de păr nu se va clăti fără voia Mea”
    c) ”Nimic nu puteţi fără Mine”
    Acestea fiind spuse, Dumnezeu are treaba cu orice misca si se intampla in lumea aceasta, deci cu toti oamenii si toate lucrurile, prin urmare si cu fotbalul… si fotbalistii.
    Alt aspect este ca una sunt rugaciunile oamenilor din timpul unui meci de fotbal (jucatori+suporteri) si altele sunt aciunile lui Dumnezeu. Spune Domnul prin gura profetului Isaia: [i]”Cel rău să lase calea lui şi omul cel nelegiuit vicleniile lui şi să se întoarcă spre Domnul, căci El Se va milostivi de dânsul, şi către Dumnezeul nostru cel mult iertător. Căci gândurile Mele nu sunt ca gândurile voastre şi căile Mele ca ale voastre, zice Domnul. Şi cât de departe sunt cerurile de la pământ, aşa de departe sunt căile Mele de căile voastre şi cugetele Mele de cugetele voastre.”[/i]
    Tinand cont si de acest lucru, rugaciunile oamenilor nu se confunda cu vointa lui Dumnezeu. Dumnezeu are planurile sale mai presus de rugaciunile jucatorilor, fie ele oricat de contradictorii. Dumnezeu poate sa asterne lucrurile aparent in favoarea uneia din echipe, insa din cu totul alte motive decat cele invocate in rugaciune. Planul lui Dumnezeu este mantuirea, nu calficarea in finala sau prima de golaveraj. Deci planurile lui Dumnezeu nu sunt partinice, ci necuprinse si neintelese de mintea umana, cea limitata in timp si spatiu… si mai ales in patimi.
    Apoi, Dumnezeu, ca Legiuitor al intregii creatii are oricand posibilitatea si dreptul de a ”dribla” legile naturii, pentru a-si implini planul de mantuire cu lumea. Sa se impiedice Dumnezeu de un teren de fotbal si de o minge? Cred ca gresim daca consideram ca Dumnezeu este un simplu spectator in lumea aceasta.
    Pe final, ca sa intelegi mai bine ceea ce a vrut sa spuna Claudiu in aceasta analogie, iti recomand sa citesti si articolele:
    a) [url]https://ortodoxiatinerilor.ro/tinerii-in-biserica/sfanta-scriptura/17568-dumnezeu-antrenor-jucator.html[/url]
    b) [url]https://www.ortodoxiatinerilor.ro/tinerii-in-societate/probleme-globale/18718-hristos-si-lumea-mondena.html[/url]
    Doamne ajuta!

    Reply

  8. Claudiu Balan
    aprilie 30, 2012 @ 5:40 pm

    Doamne ajuta Daniel!

    Vroiam sa-ti mai spun inca un lucru, pe care poate nu-l constientizam. Scorul meciului dintre Barcelona – Chelsea a influentat viata a miloane de oameni, a unora mai mult, a altora mai putin.

    Astfel, faptul că Chelsea e în finala înseamnă că suporterii ei vor merge în luna mai la Munchen. Acesti suporteri au si ei vieti personale, servicii si obligatii de diferite tipuri. Plecare lor implica o schimbare de planuri in viata familiilor lor, a colegilor de servici, a prietenilor, si indirect a tuturor locuitorilor din Londra.

    Scorul meciului a dus la demisia lui Guardiola și la venirea altui antrenor, a carui viata cu siguranta se va schimba din acest moment… la fel si viata familiei lui.

    Scorul meciului a influentat si fanii Barcelonei care au plecat suparati acasa… unii s-au refugiat in bratele sotiilor, altii in alcool, si in acest fel deciziile lor luate in urma infrangerii echipei favorite influenteaza viata oamenilor din jurul lor.

    Scorul meciului influenteaza deciziile de marketing ale companiilor care vor cumpara publicitate pe arena din Munchen. Daca ar fi mers mai departe in finala spaniolii atunci marile companii spaniole s-ar fi ingramadit sa-si cumpere spatiu publicitar in cel mai vizionat meci al anului. Decizia lor ar fi implicat cu siguranta si trimiterea unor delegati la acest meci, pentru a rezolva diferite probleme.

    Scorul meciului a influentat si viata jurnalistilor englezi care cu siguranta vor fi prezenti in numar foarte mare la Munchen. Daca Chelsea ar fi pierdut i-ai fi numarat pe degete.

    Gandeste-te ca pe 19 mai viata oamenilor de rand din Londra se va schimba. Toti vor iesi in oras sau pe la prieteni sa vada meciul. Viata in Londra timp de 2-3 ore va fi paralizata. Iar daca vrei sa vezi ca e adevarat adu-ti aminte de meciurile Angliei de la campionatul mondial sau european, cand strazile Londrei erau pustii…
    Toata lumea va fi un singur suflet cu Chelsea.

    Daca Barcelona ar fi fost in finala mare parte din acesti oameni si-ar fi vazut de viata lor.

    Scorul meciului Barcelona – Chelsea influenteaza indirect intreaga lume.

    De altfel si deciziile tale si ale mele influenteaza intreaga lume… dar bineinteles la o masura mult mai mica.

    Asa stand lucrurile, crezi ca Dumnezeu nu e constient ca prin scorul unui singur meci poate influentea viata a sute de milioane de oameni.

    Nimic nu se intampla decat sub atenta Lui privire!
    La Sfanta Liturghie preotii se imbratiseaza inainte de a se impartasi si zic: „Hristos in mijocul nostru!”

    Hristos este in mijlocului nostru nu numai in Biserica ci in intreaga lume. Chiar El spune asta: „Voi fi cu voi pana la sfarsitul veacurilor!”

    Reply

  9. sdaniel
    aprilie 30, 2012 @ 9:56 pm

    Am inteles perfect comentariile si explicatiile voastre si va multumesc pentru ele. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu ele. Eu continui sa fiu un sustinator al ideii ca interventia divina este minima sau chiar inexistenta. Altfel, niciun eveniment nu ar mai depinde de o vointa umana si ar trebui sa desfiintam orice fel de competitii (nu numai sportive) daca D-zeu este cel care decide absolut totul. La ce bun sa te mai antrenezi sau sa pregatesti minutios o activitate?
    De asemenea, daca decizia a apartinut tot timpul divinitatii atunci putem sa-l facem pe D-zeu responsabil de aparitia razboaielor, a ciumelor, a catastrofelor naturale, si ma indoiesc ca sunteti de acord cu ideea asta. Nici eu nu sunt de acord cu atribuirea vreunei responsabilitati catre divinitate pentru o catastrofa. Oamenii (sau natura) produc catastrofe, razboaie etc. si tot oamenii sunt cei care aduc pacea sau fac minuni.
    Suntem liberi si singuri pe aceasta planeta si este vina/meritul nostru pentru distrugerea/dezvoltarea ei. Suntem mult prea mici pentru Dumnezeu, iar el este prea intelept pentru a ne influenta in vreun fel viata. Totul este pe raspunderea si responsabilitatea noastra. Bineinteles ca la un moment se va trage linie pentru fiecare dintre noi si vom raspunde pentru tot ce am facut sau nu am facut.
    Parerea mea este ca D-zeu este un fel de legiuitor. El a creat acest univers, i-a facut reguli de functionare, la fel si cu viata. A creat-o si i-a stabilit niste reguli si limite (precum durata vietii, conditii de existenta etc.). De la acest punct fiecare e pe cont propriu.

    Reply

  10. Dan Tudorache
    mai 1, 2012 @ 6:02 am

    Daniel, nu cred ca ai inteles explicatiile noastre de vreme ce ai tras concluzia ca interventia divina este minima/inexistenta sau ca Dumnezeu decide absolut totul (intelegandu-se prin aceasta ca anuleaza vointele oamenilor). Nici eu si nici Claudiu nu am sustinut ca Dumnezeu anuleaza vointele celorlalti oameni, dar nici ca avem un Dumnezeu pasiv, distant de creatia Sa, pe care o lasa complet sau aproape complet in mainile oamenilor. Repet, am sustinut si sustinem ca Dumnezeu este participant la tot ce se intampla in lumea aceasta caci ”Eu sunt viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cel ce rămâne întru Mine şi Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteţi face nimic.” (conf. Ioan 15:5)
    In primul rand, opinia ca Dumnezeu a creat totul dar ca fiecare e pe cont propriu este contrazisa de o sumedenie de relatari din Sfanta Scriptura, dintre care una este citata chiar in acest articol si este parte integranta din analogie: faptul ca Dumnezeu intevine si schimba legile naturii pentru ca Israel sa invinga in lupta cu celelalte popoare din taramul fagaduintei: ”…a strigat Iosua către Domnul şi a zis înaintea Israeliţilor: „Stai, soare, deasupra Ghibeonului, şi tu, lună, opreşte-te deasupra văii Aialon!” Şi s-a oprit soarele şi luna a stat până ce Dumnezeu a făcut izbândă asupra vrăjmaşilor lor. ” (Iosua 10, 12-13).
    Dar iarasi, sa nu se inteleaga ca daca am dat acest exemplu, inseamna ca Dumnezeu face o minune (o depasire a legilor naturii) pentru fiecare actiune in parte. Dumnezeu este oricum in afara legilor si nu il limiteaza nimic din ceea ce a creat.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *