Skip to content

1 Comment

  1. Mihai
    iunie 29, 2016 @ 1:39 pm

    Consider că acest comentariu scapă din vedere obiectivele capitolului al 2-lea al Epistolei către Romani în cadrul general al mesajului Epistolei. Apostolul Pavel prezintă scopul capitolului al 2-lea în versetul 9 din capitolul al 3-lea, unde spune: „Cãci [b]am învinuit mai înainte și pe iudei, și pe elini, cã toți sunt sub pãcat[/b],”. Din context se observă că acest „mai înainte” este ceea ce s-a spus la sfârşitul primului capitol şi în capitolul al doilea, unde toţi oamenii (iudei şi ne iudei) au fost învinuiţi că sunt sub păcat.

    Apoi apostolul Pavel continuă astfel: „Dupã cum este scris: „Nu este drept nici unul; Nu este cel ce înțelege, nu este cel ce cautã pe Dumnezeu. Toți s-au abãtut, împreunã, netrebnici s-au fãcut. Nu este cine sã facã binele, nici mãcar unul nu este. Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-aucu limbile lor; venin de viperã este sub buzele lor; Gura lor e plinã de blestem și amãrãciune; Iuți sunt picioarele lor sã verse sânge; Pustiire și nenorocire sunt în drumurile lor; Și calea pãcii ei nu au cunoscut-o; Nu este fricã de Dumnezeu înaintea ochilor lor”. Dar știm cã cele câte zice Legea le spune celor care sunt sub Lege, ca[b] orice gurã sã fie închisã și ca toatã lumea sã fie vinovatã înaintea lui Dumnezeu[/b].”

    Astfel consider că scopul capitolului al 2-lea nu a fost acela de a arăta cum vor fi judecaţi oamenii (inclusiv creştinii), ci acela de a arăta că din fapte nimeni nu se va mântui, toţi fiind vinovaţi într-un fel sau altul înaintea lui Dumnezeu. De altfel o judecată făcută numai pe baza faptelor, fără nicio referire la credinţa în Iisus Hristos şi în evanghelie, este străină de gândirea apostolului Pavel, aşa cum poate vedea oricine va citi întreaga epistolă către Romani şi celelalte epistole ale sale. Căci chiar dacă comentariul prezintă o judecată în baza a 4 puncte, toate acele puncte se referă numai la fapte, nu şi la credinţă şi la har.

    Iar dacă numai faptele vor fi luate în considerare la judecată, atunci nimeni nu se poate mântui. Căci pentru orice păcat, cât de mic ar fie el, omul trebuie să plătească cu moartea. Şi cum nu este om fără de păcat, înseamnă că nu se va mântui niciunul.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *