Skip to content

59 Comentarii

  1. Carol
    aprilie 26, 2013 @ 9:18 am

    Doamne ajuta !

    Foarte bine spus,toti preotii au har, si sa mergem cu incredere la ei, asa cum pentru o boala urgenta mergem la orice medic avem la indemana.
    Dar medicul personal, ca si duhovnicul ni-l cautam cu greu.

    A nu se confunda preotul de rand cu preotul duhovnic. Sunt oameni care se spovedesc la preotul din parohia lor, dar cand au posibilitatea bat sute de kilometrii la un duhovnic mai renumit, la un parinte mai induhovnicit, de care e legat spiritual, care il ajuta mult mai mult.

    Chiar si acest mari duhovnici, renumiti, spun sa mergem la preotii care-i avem la indemana, ca nu vom putea fi mereu langa ei,dar de preferat e sa cautam un duhovnic care sa ne fie mai potrivit. Nu care iti da canoane neaparat mai grele, dar care simti tu ca iti este tie de mare folos.

    Harul preotilor nu-l ia nimeni, oricat ar fi de pacatos, daca nu e afurisit e tot preot.

    Asta nu inseamna ca unii preoti nu au un har aparte, te atrag intr-un anumit fel catre ei, simti harul lor,dar nu sa incepem sa comparam cu altul care ni se pare noua ca a calcat stramb, sau cine stie ce purtare are.

    Reply

  2. ionut
    aprilie 26, 2013 @ 8:21 pm

    Nu cred „ca un preot oricat de pacatos ar fi are har” astfel s-ar duce de rapa toata credinta crestina, iar un preot poate fi afurisit pe nedrept si poate avea si harul de la Dumnezeu . Harul nu il dau patriarhi sau cei mai inalti ci Dumnezeu . Iar harul duhului sfant nu vine pt ca ai haina de preot ci pentru sufletul tau , duhul sfant nu se poate salaslui intr-un gunoi ci intr-un templu curat . Oricine poate deveni preot dar nu oricine poate avea harul duhului sfant .

    Reply

  3. Carol
    aprilie 26, 2013 @ 8:59 pm

    ionut ai partial dreptate, de preot depinde soarta a milioane de credinciosi, un pas gresit si sanctionat de preacucernicii si preapurii lumii de astazi, amplificat si scos in evidenta, poate ucide slaba credinta, nestiinta multora, dar un om cu capul pe umeri nu.

    Sunt preoti care au murit in accident de masina si care nu erau loviti pe nicaieri, dar aveau gatul taiat de cruce, care in urma impactului le taiase gatul !!!

    Noi crestinii adevarati , care am citit istoria bisericii, stim sa citim semnele vremurilor, luam aminte, stam drepti si luam aminte dar nu ne smintim .

    Cunosc un om care mergeam chiar la calugarul acela sodomit de la Caldarusani, se spovedea, si auzeam ca i-a dat sfaturi bune, l-a intarit in credinta.
    Omul acela este un credincios, si am mers cu el chiar in Sfantul Munte impreuna cu alte cunostinte, dar de smintit nu s-a smintit.
    Poate acum se caieste, sau daca va fi osandit acel calugar, fereasca Dumnezeu, celalalt s-a mantuit cu sfaturile pe care i le-a dat, i-au prins bine.

    Aici faci un mare pacat contra Duhului Sfant, daca spui ca nu are har.
    Daca ar fi sa judecam asa, la cate cazuri de preoti ce faceau cele mai rele lucruri in sate pe vremea comunistilor, dar care au botezat pe unii din parintii nostri, au cununat, au facut mormantari, inseamna ca toate nu au valoare….. desfiintam tainele sfinte, ca de, nu sunt preotii cum ar trebui sa fie, nu mai au har ca nu au comportament cuviincios !!!!!!!!!

    [b]Admin: Mesaj cenzurat parțial[/b]

    Harul ramane si la cel mai betivan preot, pana la afurisire nu i-l ia nimeni, iar de e afurisit, face pa parintele Arsenie care a primit pe nedrept interdictia sa marturiseasca, se supune, cheama lumea la el, le vorbeste dar nu mai savarseste tainele !!!!

    Va dati seama, facem ca jidanii, care stau cu talmudul in mana, ca si cum ar sta cu un manual de purificare, de igienizare si decidem cine are har si cine nu si desfiintam tainele ce s-au savarsit in sfanta biserica ca ni se pare noua ca datorira comportamentului nu mai au har…… da,da, foarte nostim

    Cititi Jurnalul Fericitii sa vedeti ce spunea Steinhardt despre preotime si o sa vedeti ca judecati stramb

    Reply

  4. ionut
    aprilie 26, 2013 @ 10:10 pm

    Mantuitorul nostru spunea despre farisei , sa ascultati de ei dar sa nu faceti ca ei , caci invataturile lor intr-adevar erau bune insa faptele lor erau rele , deci ei fiind pacatosi dadeau invataturi bune insa harul duhului sfant nu era peste ei , cu totii stim cate mustrari primeau pt ca ei cunosteau cuvantul lui Dumnezeu mai bine decat oricine si totusi nu il implineau si iata ca duhul sfant era mai degraba peste oamenii de rand pt ca ei faceau voia lui Dumnezeu dupa puterea lor . Nu stiu cat de mare este pacatul meu pt ca am spus asta dar un singur lucru il stiu sigur DUHUL SFANT nu isi face cuib oriunde ci cauta cel mai curat loc , acolo unde omul se caieste in fiecare zi pt pacatele sale si incearca din toate puterile sa se apropie de Dumnezeu prin fapte si credinta . DUHUL SFANT nu se va gasi la betivi , curvari , desfranati , hoti , iubitori de bani , criminali etc…caci un om care face toate aceste lucruri nu-l iubeste pe Dumnezeu si nici nu se caieste pt tot nu poate avea Duhul Sfant peste el .

    Reply

  5. Dan Tudorache
    aprilie 27, 2013 @ 9:57 am

    Carol, încearcă să fii mai blând te rog, atunci când explici anumite lucruri. Altfel primesc ceilalți cuvântul.

    Ionuț, într-adevăr există și cazuri când un preot poate fi afurisit sau caterisit pe nedrept, și în istoria Bisericii au fost astfel de cazuri, dar aceste cazuri sunt excepționale și doar cu trecerea timpului se lămuresc.
    Dar, așa cum am explicat și în articol, preoții pot săvârși orice sfântă taină, oricâte păcate ar avea până la caterisire. Și asta pentru că harul preoției este dar de la Dumnezeu, și sfintele taine nu se sfințesc după vrednicia preotului, altfel s-ar fi ajuns la haos în Biserică.
    Spre exemplu, dacă sfințirea tainelor (și implicit a noastră) ar depinde de păcatele preotului, atunci am putea contesta oricând dacă o taină a fost validă sau nu. E validă taina botezului unui prunc dacă preotul a căzut în desfrânare cu câteva ceasuri înainte? E validă fără discuții, căci Dumnezeu a sfințit pruncul, iar preotul a fost doar unealta Sa de lucru. La fel, putem da și alte exemple.
    Eu aici am vrut să bat, să nu alergăm după ”preoți cu har” ca să ne facă cine știe ce dezlegări sau slujbe ”speciale” pentru că toți preoții au capacitatea aceasta. Iar preotul duhovnic este altceva. Acela da, îl alegem după vrednicie.

    Reply

  6. Carol
    aprilie 27, 2013 @ 2:24 pm

    Dan , imi cer scuze, si merci pentru cenzura, chiar m-am gandit aseara ca am fost cam dur.

    Firea mea, ma lut cu ea pe cat pot.
    Asta este crestinismul, cum spunea parintele Steinhardt, crestinismul inseamna violenta,nu moleseala, sunt diferite cai de mantuire si manifestare a credintei.
    Lipovenii au 3 legi : o credinta puternica, de neclintit, beau enorm de mult si apoi isi bat neveste , dupa obicei,asa considera ei ca este bine, ca femeia trebuie batuta.
    Nu spun sa facem asa, Doamne fereste !

    Ai vazut grecii si rusii, fiind mai acizi, chiar de sunt predispusi spre alunecari, isi apara credinta de spurcaciuni. La greci chiar de fumeaza preotul, la restaurant, lumea nu il judeca si nu se sminteste de el….

    Eu ii apar pana la erezie si la nepasare. Chiar pe cei cazuti usor sub erezie, daca nu sunt cu reaintentie, si-i simti, ii aperi. Pe cei care sunt delasatori, nepasatori, de ei ma feresc, chiar daca nu sunt afurisiti, caterisiti, ma feresc de ei si atat, cred ca asa e cel ma bine.

    Daca am fi sa judecam la cat s-a departat Duhul Sfant de lume, ar trebui sa vina sfarsitul lumii, la cate scarbe vedem ca traim, si cat de despiritualizati suntem.

    E drept ca unii preoti au har, au harisme aparte, atrag altfel lumea, si eu folosesc termenul de preot cu har, la un preot unde simt apropierea, atractia harul. Astazi avem atea biserici frumoase, preoti, incat poti gasi duhovnic pe placul tau, mai ales in orase, ai de unde alege.

    Preotul la sat oricat ar fi de pacatos, e preot.
    Spunea parintele Arsenie Boca ca un preot beat sa il ridici din sant , sa il duci acasa, si a doua zi sa te spovedesti la el. Preotul poate acum ti se pare ca a facut ceva rau, dar maine iti sfinteste o apa, iti cununa copiii, iti face o rugaciune de dezlegare, spunea parintele Iustin Parvu.

    E posibil ca sa vina si vremuri mai intunecate, biserica din catacombe, e posibil sa vina mari razboaie peste noi,dar inca nu e timpul.
    Mai ascultati si voi parerea unor parinti bisericesti , si mai noi , si mai vechi, si mai cititi prin pateric, prin filocalie, sa vedeti atitudinea parintilor faca de cei cazuti in pacate si cum actionau ei, ce sfaturi ne dadeau.

    Reply

  7. UDREA ELENA
    aprilie 29, 2013 @ 10:26 am

    am citit acest articol dupa ce am vizionat o parte din filmuletele acestea http://proiectromania.wordpress.com/2013/04/27/video-preotii-care-au-socat/ care m-au suparat foarte tare. articolul dvs mi-a oferit raspunsurile la intrebarile care ma macinau dupa ce am vizionat aceste filmulete. eu n-am avut taria sa le vizionez pe toate pana la sfarsit,poate altcineva ar putea. si poate asa se va naste o tema de discutie aici.

    Reply

  8. Eu
    decembrie 28, 2014 @ 12:14 am

    toti preotii au har egal pt slujbe, dar extrem de putini au har pt a-i ajuta pe oameni in problemele lor , cu sfaturi. este o diferenta uriasa.

    Reply

  9. cristirg
    decembrie 28, 2014 @ 3:19 am

    -si totusi sa vedem ce zice Parintele TEOGNOST-despre preotie-filocalia 4:

    [url]http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/11/parintele-teognost-despre-preotie.html[/url]

    „[b]Şi dacă nu ai primit în­ştiinţare de la Duhul Sfânt că eşti primit ca mijlocitor între Dumnezeu şi oameni, ca unul întocmai cu în­gerii, să nu îndrăzneşti să te arunci în primejdie[/b], atingându-te de săvârşirea înfricoşată şi preacurată a celor dumnezeeşti, de care şi îngerii se tem şi dela care mulţi dintre Sfinţi s’au tras înapoi cu evlavie;

    -[b] Gândeşte-te că te-ai învrednicit de o cinste întocmai cu a îngerilor şi sârgueşte-te. să rămâi ne­pătat în treapta în care ai fost chemat, prin toată virtutea şi curăţia.[/b]

    -[b]Cel preoţit trebue să se curăţească de toate patimile, dar mai ales de curvie şi de pomenirea răului ş[/b]i să nu aibă nici măcar vreo închipuire simplă, dacă nu vrea să se apropie de trupul împă­rătesc schimonosit sau cu funingine pe faţă, şi de aceea să fie urît şi greţos.

    [b]-Să te atingi de cele sfinte cu conştiinţa înălbită prin curăţie, ca un sfânt[/b], după ce te-ai inălbit mai ‘nainte prin şiroaie de lacrimi mai mult decât zăpada, arătând prin albirea îngerească dinafară, frumuseţea dinăuntru a sufletului. [b]Şi ia seama să nu fi plin numai de predaniile de la oameni în sfinţita săvârşire a celor dumnezeeşti, ci să ai şi harul care să-ţi facă înţelese în chip ascuns şi tainic cele mai înalte.[/b]

    Un preot oarecare ce era totodată şi monah, având faimă de evlavie şi fiind cinstit de mulţi pentru arătarea cea dinafară, dar înăuntru, pe ascuns, aflân-du-se desfrânat şi întinat, săvârşind odată dumne­zeească şi sfânta slujbă, când s’a apropiat de cân­tarea Heruvicului, plecându-şi grumazul, ca de obiceiu, înaintea sfintei Mese şi cetind: „Nimenea nu este vrednic”… s’a aflat dintr’odată mort, părăsindu-l su­fletul într’o înfăţişare ca aceasta.

    – Uşoară este demnitatea preoţiei şi jugul blând, dar când se primeşte şi când e purtată după cu­viinţă; şi când nu se cumpără harul Duhului dum­nezeesc. [b]Dar când se cumpără cu sârguinţă ome­nească şi cu dar stricăcios ceea ce nu trebue să se neguţătorească şi chemarea nu mai e de sus, sar­cina este foarte grea, ca una ce e purtată fără vred­nicie şi peste putere. Iar jugul este foarte aspru şi roade grumazul şi puterea celui ce-l duce,” de nu-l pune jos, până-l va slei şi zdrobi cu desăvârşire.[/b]

    -[b]săvârşeşte cu vrednicie şi curăţie, ca să nu zic întocmai ca un înger, lucrul dumnezeeştei preoţii, sau Opreşte-te, ca un om chibzuit, de la slujba înfricoşată,[/b] ca nu cumva, dispreţuind aceasta şi nesocotindu-ţi conştiinţa care te mustră, să zici cu durere atunci, când vei fi osândit, şi când toate se vor judeca şi îndrepta: „Frica de care m’am temut, a venit peste mine”, şi „aceea ce mă înfricoşa, mi s’a în­tâmplat mie”.

    „- Am cunoscut un preot care îndrăznea să săvârşească cele dumnezeeşti cu nevrednicie, ca unul ce căzuse în patima curviei. Acesta căzu mai întâi într’o boală grea şi de nevindecat, şi se apropia de moarte. După ce făcu totul pentru tămăduirea boalei, dar nu folosi nimic, ci boala se întindea şi mai tare, veni la conştiinţa că are să moară din pricină că a slujit cele sfinte cu nevrednicie. Drept aceea oprin-du-se îndată cu jurământ dela sfânta Liturgie, a urmat de grabă şi tămăduirea, încât nici urmă de boală n’a mai rămas în el.”

    Reply

  10. cristirg
    decembrie 28, 2014 @ 9:43 am

    citez Dan :” [i]toți au puterea să ierte orice păcat, să dezlege orice blestem și să înfăptuiască orice Sfântă Taină. Toți, fără excepție!”[/i]

    -oare asa o fi Dane,hai sa vedem ce zice Sfantul Simeon Noul Teolog: [b]Ticăloşia preoţilor traficanţi ai harului[/b] din Sf.-Simeon-Noul-Teolog-Cateheze:

    „..[b].fiind încă embrioni sau, ca să grăim mai adevărat, avortoni [I Co 15, 8], ne aruncăm pe locurile sfinte şi urcăm pe scaunele apostolilor, şi, ceea ce este mai grav, cumpărăm cei mai mulţi, fără frică de Dumnezeu, preoţia cu bani, şi căutăm, noi, cei ce nici n-am fost niciodată miei, să stăm ca păstori în fruntea turmei împăratului, şi aceasta numai ca să ne umplem pântecele noastre ca nişte fiare şi să săvârşim toate celelalte lucruri pe care le cere dorirea răului şi pofta şi instinctul spre cele de jos.
    Aşa au fost la început, fraţilor, apostolii? Aşa urmaşii apostolilor? Aşa părinţii şi învăţătorii noştri? Vai de înfricoşătoarea îndrăzneală a unora ca acestora, căci nu numai în ce priveşte banii văzuţi se fac vânzători şi furi de cele sfinte, ei, cei ce nu se uită decât la pungă, dar îndrăznesc să se atingă chiar şi de însăşi bogăţia cea dumnezeiască, pentru că nu se ruşinează să zică: „Al nostru este a lega şi dezlega [Mt 16, 19;18, 18] şi acest lucru noi l-am primit, în viaţa de faţă, de sus!”[/b]

    [b]O, neruşinarea, ca să nu zic ultima nebunie a lor! De la cine, spune-mi, tu, şi pentru ce ai primit această putere de sus [In 19, 11]? Pentru că ai lăsat toate şi ai urmat lui Hristos [Mt 19, 27 par]? Pentru că ai dispreţuit slava pământească? Pentru că te-ai făcut smerit cu duhul [Mt 5, 3; 11, 29; Ps 33, 19]? Pentru că ai vândut toate şi le-ai dat săracilor [Mt 19, 21 par]? Pentru că ţi-ai pierdut sufletul tău sau l-ai omorât pentru lume [Col 3, 5; Ga 6, 14] şi nu l-ai mai găsit în nici o voie a cărnii [Ef2, 3; In 1, 13]? Sau ai auzit oare şi tu, ca şi ucenicii lui Hristos în vechime, de la El însuşi suflând asupra ta şi zicându-ţi: „Ia Duh Sfânt! Cărora le vei lăsa păcatele, lăsate vor fi şi cărora le vei ţine, ţinute vor fi!” [In 20, 22-23]?[/b]

    [u][b]Sfinţenia adevăratului preot[/b][/u]

    „Dar puterea aceasta e a preoţilor”, zic ei. Ştiu şi eu; adevărat e acest lucru.[b] Dar nu a tuturor preoţilor, nici a celor ce sunt doar preoţi pur şi simplu[/b], ci a celor ce slujesc Evanghelia în duh de smerenie [Dn 3, 29] şi duc o viaţă ireproşabilă, a celor ce s-au înfăţişat mai întâi pe ei înşişi Domnului [Rm6, 16; 12, 1] şi aduc în chip duhovnicesc în templul trupului lor [7 Co 6,19] drept jertfă desăvârşită, sfinţită şi bine-plăcută închinarea lor curată [Rm 1, 21; Iac 1, 27] fiind primiţi, înfăţişaţi [cf. Evr 9, 24] la jertfelnicul celor de sus, şi aduşi de Arhiereul Hristos lui Dumnezeu Tatăl ofrandă desăvârşită, prefăcuţi, schimbaţi şi transfiguraţi prin puterea Duhului în Hristos Cel ce a murit pentru noi şi a înviat în slava Dumnezeirii; a celor care se căiesc şi plâng cu smerenie desăvârşită ziua şi noaptea şi se roagă cu lacrimi nu numai pentru ei înşişi, ci şi pentru turma cea încredinţată lor şi pentru toate sfintele lui Dumnezeu biserici din lume, şi nu numai atât, ci şi plâng cu amar înaintea lui Dumnezeu pentru păcate străine, neavând nevoie de nimic mai mult decât de hrana absolut trebuincioasă, nici preocupându-se cu vreo îngrijire sau desfătare a trupului, ci care „umblă”, precum este scris, „în Duhul şi nu mai săvârşesc pofta cărnii” [Ga 5, 16]; care nu preferă din pricina dreptăţii şi poruncii lui Dumnezeu nici pe sărac nici pe bogat, nici pe stăpânitor nici pe cel stăpânit, nici chiar pe cel ce poartă diadema [împărătească]; care nu se înmoaie, nu trec cu vederea sau încalcă porunca lui Dumnezeu Cel peste toate, nici sub pretext de milă, nici pentru dăruire de daruri, nici pentru frică, nici pentru iubire nici pentru orice alt lucru văzut sau nevăzut.

    [b]A unora ca acestora este faptul de a lega şi dezlega [Mt 16, 19; 18, 18], de a săvârşi cele sfinte şi a învăţa, nu însă a celor ce au primit votul şi hirotonia [alegerea] numai de la oameni,[/b] „căci nimeni, zice [Scriptura], nu-şi ia de la sine cinstea aceasta, ci numai cel chemat de Dumnezeu” [Evr 5, 4]. Nu a zis: cel ce a primit votul de la oameni, ci cel ce a fost mai înainte hotărât şi rânduit spre aceasta de Dumnezeu. [b]Căci [preoţii] făcuţi din oameni şi prin oameni sunt furi şi tâlhari, [/b]precum a zis Domnul: „Eu sunt uşa. Toţi câţi au intrat şi intră nu prin Mine, ci sar pe altundeva, sunt furi şi tâlhari” [In 10,7. 9. 1 ].”

    Reply

  11. cristirg
    decembrie 28, 2014 @ 11:22 am

    II Timotei 4:3-4 ~ “Caci va veni o vreme cind nu vor mai suferi invatatura sanatoasa ci – dornici sa-si desfateze auzul – isi vor gramadi invatatori dupa poftele lor si isi vor intoarce auzul de la adevar si se vor abate catre basme.”

    Tit 3:9-10 ~ “Iar cele nebune cercari si graiuri de neamuri si pricini si sfadiri de lege, paraseste-le, pentru ca sunt nefolositoare si desarte. Pre omul eretic, dupa intiia si a doua mustrare, paraseste-l, stiind ca s-a indaratnicit unul ca acela si pacatuieste, fiind singur de sine osindit.”

    Iacov 2:10 ~ “Pentru ca cine va pazi toata legea, dar va gresi intr-o singura porunca, s-a facut vinovat fata de toate poruncile.”

    I Petru 5:2-3 ~ “Pastoriti turma lui Dumnezeu, data in paza voastra, cercetind-o nu cu silnicie, ci cu voie buna, dupa Dumnezeu, nu pentru cistig urit, ci din dragoste. Nu ca si cum ati fi stapini peste Biserici ci pilde facindu-va turmei.”

    Canonul 45 al Sfintilor Apostoli ~ “Episcopul, presbiterul sau diaconul, daca numai s-ar ruga impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca, iar daca le-a permis acestora sa savirseasca ceva ca si clerici (sa savirseasca cele sfinte), sa se cateriseasca.”

    Canonul 46 al Sfintilor Apostoli ~ “Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sa se cateriseasca. Caci ce intelegere poate sa fie intre Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”

    Canonul 64 al Sfintilor Apostoli ~ “Daca vreun cleric sau laic intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca sa se roage, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”

    Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343) ~ “Nu este ingaduit ereticilor a intra in casa lui Dumnezeu daca staruie in eres.”

    Canonul 32 al Sinodului V local de la Laodiceea ~ “Nu se cuvine a primi binecuvintarile ereticilor, care sunt mai mult absurditati decit binecuvintari.”

    Canonul 15 al Sinodului al Noualea din Constantinopol (861)
    “Cei ce propovaduiesc public eresul sau il invata in Biserici, sa fie indepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarima unitatea Bisericii.”

    Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
    “Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sint, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat, ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfintul staul ca niste oi riioase si madulare putrede.”

    Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)

    “[b]Daca episcopul sau clericul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el[/b], nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi. Cel care doreste mintuire personala, cel care vrea sa fie un adevarat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela cauta la corabia lui Noe scapare de potop. Cel care are teama de trasnetul strasnic al anatemei, care omoara sufletul si trupul, acela sa ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, sa-si imblinzeasca indaratnicia cugetului sau, cu ajutorul legilor bisericesti si sa se supuna in toate maicii sale – Biserica…

    Reply

  12. cristirg
    decembrie 28, 2014 @ 11:24 am

    -toate acete citate de mai sus se refera la preoti sau ierarhi care accepta erezia ecumenista,sau alte erezii si de care nu trebuie sa tinem cont,trebuie sa ne indepartam de ei si sa nu zicem ca au puterea de a lega si dezlega.

    Reply

  13. sharbinsk
    decembrie 28, 2014 @ 11:46 am

    Cristi, scrierile pe care le-ai dat exemplu fac referire la conduita pe care trebuie să o aibă preoții înainte de a lua hirotonia și după primirea ei.

    Nu ai cuprins exemple despre [b]situația enoriașului care vine cu bună credință și după o îndelungă pregătire la Biserică pentru o slujbă sau o Sfântă Taină, pentru a primii binecuvântarea lui Dumnezeu.[/b]
    Nu cred că Dumnezeu oprește binecuvântarea doar pentru că preotul care slujește a făcut păcate personale, la erezie e altceva.
    Nici dacă ar avea păcate opritoare, [b]altele decât erezia[/b], până la momentul opririi de la slujbe de către ierarh preotul e valid.
    [b]Crezi că Dumnezeu nu primește împărtășania unui muribund doar pentru că a primit-o din mâinile unui preot cu păcate opritoare, altele decât erezia ?[/b]
    Fiind o situație de urgență, Dumnezeu judecă altfel și lucrează pentru a scoate ce e mai bun din orice situație.

    [b]Importantă e și credința enoriașului pentru că Hristos înainte de înfăptuirea minunilor spune “[…][i]Du-te, să-ți fie după cum ai crezut![/i][…]”[/b]

    Ar mai întreba unii inspirați de retorica protestantă, [i]bine atunci ce rost are sarcerdoțiul, dacă ajunge doar credința ?[/i]

    Iisus marele arhiereu nu desființează preoția, dau doar 2 exemple pentru ei în cazul vindecării celor 10 leproși îi trimite la preoți :
    „Şi văzându-i, El le-a zis: Duceţi-vă şi vă arătaţi preoţilor. Dar, pe când ei se duceau, s-au curăţit.”Luca cap 17 v14

    Și învățătura din Luca 23,2-3 :
    „2.Zicând: Cărturarii şi fariseii au şezut în scaunul lui Moise;
    3.Deci toate câte vă vor zice vouă, faceţi-le şi păziţi-le; dar după faptele lor nu faceţi, că ei zic, dar nu fac.”

    Preoții au cel puțin binecuvântarea de a învăța după Predania Bisericii și de a sluji.
    Prin trimiterea leproșilor la preoți pentru constatarea vindecării după cum prevedea învățătura se prefigurează de fapt recunoașterea că preoții pot administra prerogativele care le revin prin predania statornicită de Biserică.

    Că unii nu se vor mântui pentru că au continuat în preoție știind că au făcut păcate mari e altceva, dar asta nu e vina enoriașului, el nu răspunde pentru păcatele preotului.
    La fel, e adevărat că preoții teofori, purtători de Har și-n afara slujbelor sunt tot mai rari.

    Reply

  14. sdaniel
    decembrie 28, 2014 @ 9:11 pm

    Eu sunt credincios si nu cunosc reglementari ce tin de organizarea bisericii. Cum gandesc….Dumnezeu este tatal nostru, creatorul tuturor lucrurilor si cel plin de iubire fata de noi. Vreau sa am o legatura cu el, sa ii multumesc pentru tot ce a facut si sa ii arat ca poate fi mandru de mine, unul din fii lor. Pentru a-l gasi si a-mi exprima recunostinta nu am nevoie de nimic material. Am nevoie sa fac fapte bune, sa-i inchin gandurile mele frumoase, sa ma abtin de la fapte rele, sa ii respect si pe ceilalti copii ai Lui. Ideea este ca nimeni nu are monopol asupra relatiei cu Dumnezeu. Dumnezeu nu are secretara, mail, angajatul lunii etc. Dumnezeu are doar iubire pentru noi. Trebuie doar sa mergi sa o iei. Probabil va intrebati unde exista biserica in relatia descrisa mai sus. Exact, biserica nu exista in relatia dintre un om si Dumnezeu. Biserica apare atunci cand o cauti tu ca om credincios pentru a-ti media relatia cu Dumnezeu. Te duci din doua motive, ori nu esti sigur de ceea ce crezi (ai dubii) ori pur si simplu mergi dupa majoritatea care procedeaza asa fara sa iti pui intrebari.
    Religiile crestine mai noi (cred ca protestante) au mai transpus (din societatea capitalista) si un al treilea motiv: distractia. Asa sunt atrasi oamenii, prin cantece vesele, glume, se danseaza, se mananca.
    Nu stiu, simt ca se acorda o prea mare importanta bisericii, preotilor, mitropolitilor, manastirilor, cladirilor bisericesti etc in detrimentul Domnului si legaturii cu El.

    Reply

  15. sharbinsk
    decembrie 29, 2014 @ 12:06 am

    Hristos și apostolii au vestit Cuvântul Domnului în sinagogă, [b]NU există o incompatibilitate între spațiul bisericesc și legătura directă om-Dumnezeu.[/b]

    Biserica ortodoxă nu este doar zidire ci spațiul depozitar al adevărurilor complete de credință, materializate prin preoție,învățături și sfinte slujbe.
    Fără liturghie și cuminecare nu există creștinism, iar împărtășania nu se poate lua decât de la Biserică, din mâinile preoților hirotoniți.

    Dumnezeu a transmis învățăturile Sale unor oameni precum Moise. care le-au transmis mai departe și tot așa.
    Noi n-am fi avut reprezentarea că Dumnezeu e iubire, dacă nu ne-o spunea cineva care a studiat scrierile duhovnicești.

    Eu rămân la părerea că omul care evită studiul canonic și preoții poate ajunge ușor la înșelare de sine pentru că nu are un criteriu exterior propriilor trăiri la care să se raporteze și nici pe cineva cunoscător care să-i observe evoluția.
    Cum poate un om să-și trateze simptomele duhovnicești dacă pentru el nici nu există ?
    Preoții și cuvioșii își cercetează trăirea spovedindu-se la rându-le, pentru a nu cădea în înșelare, ei nu se cred absoluți.

    Un om care face abstracție de canoane și preoți, poate ajunge să-și ghideze credința după [b]stări emoționale[/b], când e euforic să uite de rugăciune, iar când trece printr-o depresie să nu mai fie capabil să se roage.
    Dacă era în Biserică o întreagă comunitate se putea ruga pentru el.
    Duhovnicul e un aliat și un potecar spre vechile izvoare.

    sdaniel:
    [i]”Nu stiu,[b] simt[/b] ca se acorda o prea mare importanta bisericii, preotilor, mitropolitilor, manastirilor, cladirilor bisericesti etc in detrimentul Domnului si legaturii cu El.”[/i]
    [b]
    Cu cât sunt mai puține spații ortodoxe, omul uită de creștinism, dacă azi dispare o mitropolie, mâine un lăcaș de cult, poimâine se renunță la cărți de rugăciuni s-ar putea ca la final să nu rămână nimic iar din conștiința generațiilor viitoare să se steargă ideea de creștinism răsăritean.
    E periclitată însăși ideea de credință prin reducerea treptată.[/b]

    Biserica e un avanpost în societate, un teritoriu miniatural al Împărăției Cerești, la fel cum pământul de sub ambasade e considerat teritoriul național al celor care lucrează acolo.

    Reply

  16. Meiloiu
    decembrie 29, 2014 @ 4:29 pm

    s daniel „Biserica apare atunci cand o cauti tu ca om credincios pentru a-ti media relatia cu Dumnezeu. Te duci din doua motive, ori nu esti sigur de ceea ce crezi (ai dubii) ori pur si simplu mergi dupa majoritatea care procedeaza asa fara sa iti pui intrebari.
    Nu stiu, simt ca se acorda o prea mare importanta bisericii, preotilor, mitropolitilor, manastirilor, cladirilor bisericesti etc in detrimentul Domnului si legaturii cu El.„

    *
    Daca ne gandim la Biserica precum la o institutie oarecare , s-ar putea sa mergem si din aceste motive.
    Trebuie sa constientizam urmatoarele lucruri:
    -Biserica a fost instituita de insusi Hristos la Cincizecime ;
    -Sf. Apostol Pavel ne spune ca „Biserica este trupul lui Hristos, El fiind capul”
    – acolo se slujeste Liturghia ,unde darurile sfintite devin cu adevarat Trupul si Sangele Domnului) ;
    -fara Sf.Impartasanie , sufletul nu poate trai cu adevarat („Daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi ).
    – acolo se slujesc Sf.Taine (Cununia , Sf.Maslu , Botezul , Mirungerea, Spovedania , Impartasania ,Preotia)
    -preotii si episcopii precum Apostolii , au puterea de a ierta pacatele , putere care vine de la Hristos prin Taina Hirotoniei.
    Preotul este cel care roaga pe Hristos sa ne daruiasca iertare pentru pacatele savarsite. Nu preotul de la sine da iertarea pacatelor, ci ea vine de la Dumnezeu prin rugaciunea sa.„Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine , tinute vor fi.„
    -fara duhovnic (povatuitor) , poti sa cazi usor in inselare sau pacate.

    „Chiar dacă ai fi un bun creștin, chiar dacă ai fi un om cinstit, smerit și moral, chiar dacă ai fi plin de talente, dacă nu ești un mădular credincios al Bisericii, dacă nu ai părtășie la viața ei toate se pierd.-„Arhimandrit Emilianos Simonopetritul

    In concluzie , in afara Bisericii nu exista mantuire , ca sa-l citez pe Sf.Ciprian.

    Reply

  17. sdaniel
    decembrie 29, 2014 @ 6:50 pm

    Eu cand vreau sa-i multumesc cuiva (mama, prieten, sotie etc.) nu rog niciodata pe nimeni sa ma ajute sa fac asta. Pur si simplu o fac direct. Chiar daca modalitatea de a-i multumi, in ciuda straduintei mele, poate nu e chiar pe placul lor, intentia a fost sincera si din toata inima si asta conteaza cel mai mult. Nu cred ca mama ar trimite pe cineva sa-mi dea binecuvantarea ei. La fel si Tatal meu.
    In fine, imi cer scuze ca am deschis subiectul, era normala parerea voastra. In definitiv ce pot spune oameni ,cu tot respectul, angajati ai Bisericii (nu consider asta o rusine, dimpotriva e o onoare): ca nu prea e nevoie de ea si te poti ruga si singur. Normal ca nu. Iti vor spune ca doar ea (Biserica) detine secretul modului de a relationa cu Dumnezeu, ca doar la Biserica poti fi impartasit si doar de un preot. In concluzie, fara Biserica este imposibil sa ai acces la Dumnezeu. Dumnezeu nu aude rugaciunile si multumirile credinciosilor decat daca sunt infaptuite in cladirea Bisericii (preferabil ortodoxa). La fel si puterea de a ierta pacatele. Nu o face Hristos direct, ci le-a data aceasta putere preotilor si episcopilor (afirmatie imposibil de verificat daca este reala).
    Sharbinsk, cu tot respectul, sunt anormale afirmatiile citate:
    „Chiar dacă ai fi un bun creștin, chiar dacă ai fi un om cinstit, smerit și moral, chiar dacă ai fi plin de talente, dacă nu ești un mădular credincios al Bisericii, dacă nu ai părtășie la viața ei toate se pierd.-„Arhima ndrit Emilianos Simonopetritul

    In concluzie , in afara Bisericii nu exista mantuire , ca sa-l citez pe Sf.Ciprian.”
    Practic inseamna ca contrariul e perefect normal, adica daca ai facut nenumarate pacate si esti totusi madular credincios al Bisericii este suficient (bineinteles sa nu mai pacatuiesti in continuare).
    Sf. Ciprian ar fi trebuit sa spune ca in afara lui Dumnezeu/Hristos nu exista mantuire.
    Distinct de asta, este si o problema de credibilitate. Nu poti sa treci cu vederea ca Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor a dat in judecata statul roman (formata din noi, populatia, credinciosii) pentru a obtine [b]166 de mii de hectare de padure[/b]. Nu poti trece ca vedere ca Patriarhul indeamna la renuntarea la materialism (un demers corect de altfel), insa e imbracat in straie tesute cu aur, poarta un sceptru de aur, o coroana de aur si numeroase cruci din aur; nu poti trece cu vederea ca scandalurile in care a fost implicat episcopul Tomisului (il prezumez nevinovat) nu au ridicat niciun fel de intrebari in randul conducerii Bisericii (macar sa-l fi intrebat ceva). Restul evenimentelor relatate de presa le trec usor cu vederea si nu le dau prea mare importanta (incidente gasesti peste tot).
    E greu de inteles de ce preotii nu au sindicat, e greu de inteles de ce niciunul nu protesteaza vreodata la o decizie a conducerii, e greu de inteles de ce episcopii, mitropolitii etc. sunt numiti in functie pe viata (nicaieri nu se mai intampla asta).
    In concluzie, un sistem care nu accepta nicio critica, nu se adapteaza defel societatii (dimpotriva, cere societatii sa isi stopeze evolutia si sa se adapteze la cerintele Bisericii!!), are un management birocratic in care esti numit pe viata, si este dominat de interese materiale va avea parte de tot mai putina incredere din partea populatiei. Se vede si din sondaje ca oameni apreciaza tot mai mult profesionalismul si mai putin vorbaria si citatele (vezi de altfel si alegerile prezidentiale).
    De aceea v-as sfatui sa ne convingeti sa ne intoarcem la Biserica (fizic si psihic) prin alte metode.
    Nu va culcati pe gandul ca in aceste conversatii pe site aveti majoritate clara in aprecierea celor spuse de voi, sau ca vin sute de mii oameni la moaste, sau ca bisericile de la sate sunt pline in fiecare duminica. Asta nu inseamna decat ca aveti Prezentul. Viitorul este reprezentat de altceva, alt segment de populatie, alta gandire, alta mentalitate.

    Reply

  18. Meiloiu
    decembrie 29, 2014 @ 7:54 pm

    Sf Ciprian NU A ZIS CEEA CE AI INTELES TU IN MOD GRESIT , si anume „daca ai facut nenumarate pacate si esti totusi madular credincios al Bisericii este suficient „.
    Ci s-a referit la faptul ca Biserica este intemeieta de Hristos (ori tu nu vezi Biserica in felul acesta) si ca fara Sf.Taine savarsite acolo nu te poti mantui.
    Cum pot sa ma mantuiesc daca nu mi s-au iertat pacatele?
    Ori de pacate nu ma dezleg eu de la sine putere , ci preotul caruia prin succesiune apostolica si prin taina hirotoniei i s-a dat putere de insusi Hristos.(`Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine , tinute vor fi.„)
    Cum sa ma mantuiesc daca nu ma impartasesc , cand insusi Hristos a intemeiat sf.Taina a Impartasaniei la Cina Cea de Taina -„Luati mâncaţi, Acesta este Trupul Meu, Care Se frânge pentru voi spre iertarea păcatelor.Beti dintru acesta toţi, acesta este Sângele Meu, al legii celei noi, care pentru voi şi pentru mulţi se varsă spre iertarea păcatelor”.

    „Sf. Ciprian ar fi trebuit sa spune ca in afara lui Dumnezeu/Hristos nu exista mantuire.„
    Biserica e intemeiata de Hristos.

    „imi cer scuze ca am deschis subiectul, era normala parerea voastra„

    Nu e parerea mea sau a altora , ASTA E PROBLEMA. Ar fi simplu daca ar fi parerea mea , pentru ca te-ai putea lipsi de ea oricand.
    Chestia cu padurile , sindicatele preotilor… ASPECTE NESEMNIFICATIVE , NU AU LEGATURA CU TEMELIA ORTODOXIEI.
    Imi pare rau ca nu ai inteles nimic din ceea ce am spus si te-ai pierdut in amanunte nesemnificative.
    Domnul sa te lumineze (nu o spun cu aer de superioritate , ci cu sincera dorinta ca El sa te lumineze sa intelegi mai bine anumite lucruri). Dar pentru aceasta trebuie sa lasi la o parte tot ceea ce inseamna parere de sine (adica toate gandurile , parerile , judecatile , sentimentele tale si dreptatea ta ) si sa te incredintezi Lui (nu noua).

    Mai multe despre Biserica aici :

    http://www.apaceavie.ro/invatatura-de-credinta-ortodoxa/

    Reply

  19. sharbinsk
    decembrie 29, 2014 @ 8:32 pm

    [i]sdaniel:
    „Nu cred ca mama ar trimite pe cineva sa-mi dea binecuvantarea ei. La fel si Tatal meu.”[/i]
    Prin argumentul acesta se poate ajunge la desființarea apostolilor că și ei binecuvântau.
    Uite, Hristos îl trimite pe Sf.Petru la sutașul Corneliu să-l boteze, citește dacă ai timp tot capitolul 10 din Evanghelia după Luca.
    http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=26&cap=10
    Hristos însuși se smerește și acceptă să fie scufundat la botez de către Sf.Ioan Botezătorul care era din neam preoțesc.
    Preotul când binecuvântează nu binecuvântează în nume propriu și de la sine putere ci în numele Sfintei Treimi.

    [i]sdaniel :
    „Iti vor spune ca doar ea (Biserica) detine secretul modului de a relationa cu Dumnezeu, ca doar la Biserica poti fi impartasit si doar de un preot.”[/i]
    E vorba că-n Biserică se păstrează [b]sumuumul mărturiilor de credință [/b]și e bine să auzi de la cea mai apropiată sursă ce e Biserica nu de la alții dinafara bisericii care-și dau doar cu părerea despre ce e Biserica.[b]
    Tu unde crezi că au fost păstrate epistolele Sfântului Apostol Pavel dacă nu în bisericile comunităților din spațiul Mediteran?[/b]
    Dacă nu s-ar fi luat epistolele direct de la comunitățile creștine exista riscul de intoxicare pentru că falsificatori și denigratori se găseau oricând pentru a plastografia niște apocrife cu false relatări, mai ales că Sf.Ap Pavel era în conflict cu o sectă care-și spunea creștină.

    Dacă n-ar fi fost distrus Templul din Ierusalim, astăzi nu ar mai fi contestat nimeni că Hristos a existat și a fost crucificat pentru că a stârnit controvesă religioasă.
    Pentru cine nu știe orice proces religios sau documentație se păstra în arhivele Templului.

    Dacă nu există cazuri de urgență cum au fost pentru cei din închisorile comuniste sau boala la pat, Împărtășania se administrează în Biserică [b]și-n toate cazurile de către preot.[/b]
    Altfel e doar joaca cu pâinea și vinul și s-ar putea ca unii să-și bea osânda.

    [i]sdaniel:
    „Nu poti sa treci cu vederea ca Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor a dat in judecata statul roman (formata din noi, populatia, credinciosii) pentru a obtine 166 de mii de hectare de padure.”[/i]

    Dar cum e când Biserica Unită cu Roma dă în judecată statul român sau alte culte din afara creștinismului ?
    Oare clericii lor nu sunt salarizați și ei de la stat ?
    Nu mai spun că-n timpul lui Horty s-au făcut abuzuri împotriva Bisericii Ortodoxe Române și s-a favorizat Biserica Greco-Catolică.
    Cum a fost când autoritățile austro-ungare fărâmițau bisericile ortodoxe din Transilvania sau când Împăratul susținea doar pe greco-catolici ?

    [i]sdaniel :
    „Patriarhul indeamna la renuntarea la materialism (un demers corect de altfel), insa e imbracat in straie tesute cu aur[…][/i]
    Exista aur în locurile de-nchinare încă din Vechiul Testament când majoritatea poporului era sărac.
    Patriarhul Daniel s-ar putea să aibă moștenite odoarele bisericești de la Teoctist.
    Dacă Biserica are ateliere proprii de obiecte bisericești, e clar că sunt făcute la un preț mai mic, alcătuit doar din costul materialelor.
    I.P.S. Teodosie a fost scos de sub urmărire penală, iar scandalurile sunt mult amplificate de presă, cum s-a urlat și-n cazul anchetei înainte ca justiția să se pronunțe.
    http://www.mediafax.ro/social/arhiepiscopul-tomisului-scos-de-sub-urmarire-penala-in-dosarul-in-care-era-acuzat-de-luare-de-mita-ips-teodosie-nu-s-a-gasit-nicio-proba-impotriva-mea-13734213
    [i]sdaniel:
    „E greu de inteles de ce preotii nu au sindicat, e greu de inteles de ce niciunul nu protesteaza vreodata la o decizie a conducerii, e greu de inteles de ce episcopii, mitropolitii etc. sunt numiti in functie pe viata (nicaieri nu se mai intampla asta).”[/i]

    Păi și [b]Papa e numit pe viață dacă nu vrea să demisioneze.[/b]
    Mitropoliții și episcopii nu sunt pe viață, pot cădea din treaptă dacă pică în erezie sau în sectarism și pentru grave încălcări canonice.
    [b]Dacă preoții aveau sindicat, toată presa i-ar fi criticat, deja îl critică pe Patriarhul Daniel dacă ia parte la ședințe în Parlament sau la învestirea președintelui.[/b]
    Sunt preoți care acționează și-n justiție, doar că învățătura Bisericii încearcă să rezolve pricinile clericilor într-un organism de judecată numit [b]Consistoriu Bisericesc.[/b]
    Cum ar fi să existe un circ permanent în Biserică și fiecare preot să plece cu enoriași cu tot când nu-i convine ceva ?

    sdaniel :[i]
    „Se vede si din sondaje ca oameni apreciaza tot mai mult profesionalismul si mai putin vorbaria si citatele (vezi de altfel si alegerile prezidentiale).”[/i]
    [b]Sondajele pot manipula, nu mai departe de alegerile prezidențiale când V.V.P. avea 10% ZECE !!!procente în fața adversarului.[/b]
    Opinia publică e defavorabilă bisericii și pentru că B.O.R. e tocată ca nicio altă biserică și e supusă unor ridiculizări de către presă, care în alte țări ar fi făcut obiectul unor amenzi uriașe pentru discriminare.
    Nu mai spun de imaginea cu BMW-ul care trece printre un sobor de preoți inserată maladiv la orice știre despre prelați.

    [i]sdaniel :
    „In concluzie, fara Biserica este imposibil sa ai acces la Dumnezeu. Dumnezeu nu aude rugaciunile si multumirile credinciosilor decat daca sunt infaptuite in cladirea Bisericii (preferabil ortodoxa).”[/i]
    În concluzie fără biserică și spațiu ecclesiastic nu exista nici Biblia, altarul Bisericii este un loc de la care se poate săvârșii Taina Centrală -Euharistia și niciun alt act religios privat nu poate covârși sau ignora această Sfântă Taină.
    NU există un conflict între rugăciunea privată și cea din Biserică, iar Hristos a predicat în sinagogi și Templu, dacă era un spațiu nefrecventabil sau în contradicție cu învățătura creștină s-ar fi ferit să intre.

    Reply

  20. roryta
    decembrie 30, 2014 @ 6:09 pm

    Eu am înţeles ce vrea să spună [b]sdaniel[/b] şi nu trebuie să-i săriţi la gât pentru afirmaţiile pe care le-a făcut. În fond, omu’ are dreptate, ce mai tura-vura! Uitaţi-vă puţin către Catedrala Mântuirii Neamului!!!…. Iertat să-mi fie, dar ce-i panarama asta, domnule??? Ce-i grandoarea asta?? Unde s-a mai pomenit catedrală cu mall, parcare sub şi supraterană, magazine etc.? Apăi, unde este Dumnezeu aici, fraţilor?
    Să fim serioşi!!!
    Şi încă ceva: nu mi se pare normal ca un patriarh „ales pe viaţă” să aibe salariul de 140 milioane, în condiţiile în care salariul minim pe economie este de 9 mil.
    Ce amestec are aici Dumnezeu şi toată credinţa?
    Fraţilor, dacă vrei să te rogi cu adevărat, dacă ţii morţiş să te duci la popă/preot, poţi s-o faci şi la o bisericuţă de cartier, un schit etc. Nu trebuie să te proţăpeşti în centrul oraşului, să ai accese de grandoare pe banii contribuabililor şi să construieşti o ditai clădirea ca să-l întâlneşti pe Dumnezeu.
    Vorba celebrului nostru pictor român, Sorin Dumitrescu: „Dumnezeu nu s-a arătat niciodată într-un palat, ci numai într-o colibă”.
    Bunăoară, în staţiunea Băile Felix există două bisericuţe din lemn – de altfel, teribil de gălăgioase şi drăgălaşe, la care lumea vine cu drag şi se roagă. Sunt modeste, cu icoane pe pereţi prinse-n cuie şi cu covoraşe de iută. Ei bine, am avut surpriza să constat că în permanenţă aceste două bisericuţe erau arhipline, ceea ce înseamnă că un om se poate ruga şi în 5 metri pătraţi. Poate vorbi cu duhovnicul său, dacă doreşte şi pe 2 metri pătraţi, nu-i trebuie cu siguranţă 5.000 metri pătraţi pentru asta, că doar nu transformă biserica şi stadion.
    Asta n-aţi înţeles-o voi, [b]Monica daniela[/b] şi [b]sharbinsk[/b]! Şi asta pentru că nu vreţi, nu pentru că nu este adevărat!

    La mulţi ani pentru 2015!

    PS – Nu ştiu de ce, dar am vaga senzaţie că am mai comentat cândva pe marginea acestui subiect, însă careva mi-a cenzurat mesajul. De ce, domnule? Am lezat interesele cuiva sau am spus adevărul deranjant?
    Sunt curioasă dacă şi acum veţi proceda la fel….

    Reply

  21. Dan Tudorache
    decembrie 30, 2014 @ 6:41 pm

    Roryta, desigur că așa am procedat și acum. Cu părere de rău, ți-am cenzurat mesajul. Deja s-a depășit cu mult subiectul articolului, ca să nu mai zic de acuzele aduse fără fundament. În plus, perioada aceasta este total nepotrivită pentru polemici.
    Păstrăm însă urarea pe care o întoarcem și noi frățește, cu cele mai calde intenții.
    În rest, ne abținem de la alte polemici sterile.
    La mulți ani!

    Reply

  22. roryta
    decembrie 31, 2014 @ 6:25 am

    [b]Dane,[/b] de data asta mesajul îţi este adresat ţie, în mod direct. Nu doar că ai fost lezat personal de ceea ce am scris (CU FUNDAMENT, EVIDENT, că eu niciodată nu vorbesc aiurea – fără fundament), dar eşti un comunist adevărat. Partidul Comunist Român îţi va fi veşnic recunoscător pentru specializarea în cenzură. Dacă într-adevăr aveai argumente, veneai şi să combăteai, mai ales dacă erai băiar deştept. Dar aşa??? Nu doar că eşti comunist convins, cel mai probabil că unul ca tine i-a smuls unghiile părintelui Arsenie Boca înainte de a muri la Sinaia. Sunt sigură că ai fi în stare…
    Pentru că dacă nişte simple cuvinte „fără fundament” – cum spui tu, sunt atât de deranjante pentru tine personal că ai luiat decizia de a le şterge, îmi dau seama de altele, mai grave.
    Ah, da!
    Desigur, nu uita să ştergi şi acest mesaj, că doar ai experienţă în aşa ceva!

    Reply

  23. Dan Tudorache
    decembrie 31, 2014 @ 8:26 am

    Ziua bună Roryta!

    Eu chiar eram convins că ți-am făcut un bine că nu ți-am permis publicarea unei reacții în spiritul luptei de clasă față de Patriarhul Daniel și disprețuitoare față un proiect duhovnicesc Național! (catedrala), ba o reacție chiar provocatoare față de Monica și Sharbinsk și acum aflu cu stupoare că cenzurarea unui atac multiplu mă vădește ”un comunist adevărat”, ”comunist convins” și ”altele mai grave”.

    În fața unei astfel de demonstrații mă declar învins.

    De aceea, cât privește ștergerea mesajului, deși nu mă impresionează defel psihologia inversă pe care ai folosit-o pentru a obține contrariul ( http://ro.wikipedia.org/wiki/Psihologie_invers%C4%83 ), ca mulți alți cititori deranjați de conduita administrativă a bunului simț, de data aceasta îți voi lăsa mesajul. Ca să fie de folos tuturor. Și cred că și tu te-ai bucura să încerc să-mi îndrept purtările totalitare.

    Încă odată, îți urez La mulți ani, cu sănătate, voie bună și să ne trăiești cu folos sufletesc pentru toți oamenii!

    Reply

  24. sharbinsk
    decembrie 31, 2014 @ 10:41 am

    Dacă era un comunist nu lăsa publică jignirea adresată .
    Nu doar că nu e comunist, dar și-a dedicat și o bună parte a vieții pentru a face cunoscute scrierile și portretele deținuților politici, deci nu se lipește afirmația cu munca pe care a depus-o în ultima vreme.
    Pe site-ul[i] „adevărul”[/i] se cenzurează inclusiv comentariile care nu au legătură cu subiectul, așa că nu e ceva comunist sau deplasat să cenzurezi comentarii, ține mai degrabă de o aerisire.

    În ce privește cruciada împotriva Patriarhului Daniel îmi vine în minte o tipologie din editorialul lui Andrei Pleșu – „Portrete de ziariști” .

    [b]Jurnalistul teleghidat.[/b] [i]
    Uşor de identificat mai ales în conferinţele de presă. El vine „la lucru” cu un mandat gata făcut. I se spune „de-acasă” (de la patron, redactor-şef, director) ce are de făcut. Cu alte cuvinte, lecţiile îi sunt scrise de alţii: „te duci şi ataci!”, „te duci şi pui întrebări enervante!”, „[b]te duci şi, indiferent care e tema conferinţei, o ţii langa cu tema ta[/b]!”, sau, „te duci şi ridici mingii la fileu!“, „te duci şi distragi atenţia de la subiectele incomode!“. Foloseşti frecvent declaraţii de genul: „nu mi-aţi răspuns la întrebare!”, sau „ştiu că nu vă place postul nostru de televiziune”[/i]

    Probabil cei care au lansat temele astea în spațiul public n-au făcut-o întâmplător iar creștinii ortodocși trebuie să fie mai sceptici cu privire la așa-zisele dezvăluiri , ceea ce a făcut și Dan când n-a mușcat momeala.
    N-aș vrea să văd și [b]postacul teleghidat[/b] care indiferent de subiect, deschide axa Patriarh-Catedrală-construcții de biserici-religia în școli, sau în orice caz moderatorul are dreptul moral de a apăra ceilalți cititori de agasare.

    Orice atac anti-B.O.R. pe teme de finanțare ar trebui să deschidă inevitabil și situația altor culte pentru a fi echitabili, ceea ce nu se-ntâmplă în media, de unde rezultă reaua credință.
    Dacă salariul Patriarhului era problema, ar fi trebuit prezentate salariile tuturor liderilor religioși din România care primesc bani de la buget, mai ales că unele culte au mult mai puțini membrii, deci o reprezentare redusă în societate.

    Reply

  25. Dan Tudorache
    decembrie 31, 2014 @ 11:13 am

    Ioane, te iau ca avocat și biograf personal, dar fără să te plătesc ca să-mi mențin măcar titlul de zgârcit (asta-i imputată de câteva rude) 🙂

    Cât despre polemica Patriarh-catedrală-finanțare Biserică cred că vorbești în limbi străine 🙂 Nu de argumente au nevoie ”cruciații dreptății financiare” ci de o catehizare în conduita bunului simț. Adică 7 ani de-acasă. Așa de gravă e situația.
    Dar mai bine mă abțit ca să nu pun paie pe foc.

    La mulți ani, toți cu folos, îți urez și ție și te îmbrățișez frățește!

    Reply

  26. sharbinsk
    decembrie 31, 2014 @ 12:41 pm

    🙂 Mă simt onorat, „aștept să mă contactați pentru ca să ne potrivim agendele”, [deși n-am specializare în domeniu] 🙂
    Lăsând gluma la o parte, mi s-a părut oportună o intervenție, mai ales că și tu i-ai apărat pe alți utilizatori când li se adresau acuze fără sens, îmi aduc aminte de cazul Laurei Stifter când i se reproșa de către un ateu că n-a citit Biblia, ea nu s-a apărat din smerenie, dar ai făcut tu precizarea.

    O să fiu mai rezervat pe viitor, pentru că s-ar putea ca [i]intelligentsia[/i] internautică să coacă una de tipul: sharbinsk e de fapt Dan deghizat sub alt nick.

    Mulțumesc pentru urări, să ai bucurii sfinte alături de familie și să-ți ajute la mântuire munca în această comunitate !
    Cele bune și lui domn Claudio, lui xiorel(oare ce-o mai face?), Kore(Corina) și celorlalți membrii pe care i-am supărat și-n general comunității O.T.
    I-am menționat pe xiorel și Kore pt că mi s-a părut c-au avut opinii interesante în ultimul an și cred că i-ai scăpat involuntar din commentul:
    https://www.ortodoxiatinerilor.ro/campanii-asociatie/20806-mesaj-multumire-craciun-2014#comment-33954
    Sper că n-am făcut o gafă acum.

    Reply

  27. Dan Tudorache
    decembrie 31, 2014 @ 2:01 pm

    Nu-ți face griji Ioane, nici eu nu-s specializat. Doar ”multilateral-dezvoltat”, ca tot comunistul care se respectă 🙂

    Eu m-am străduit să nu intuiesc alte perle pentru anul 2015 dar dacă tot m-ai provocat, gândește-te că s-ar putea să fim scoși de ”oamenii patriarhului, plătiți să-l apere” și fiindcă ”patriarhul e mason”, rezultă că și noi doi susținem indirect masoneria. Nu mai zic că pe fondul acutizării anticlericalismului din țară, apărarea patriarhului de acuzele deplasate va fi în mod sigur cel puțin ”sinucidere de imagine”.
    Dar noi să fim sănătoși și liniștiți, și-om mai vedea ce aduce anul.

    Da, i-am scăpat involuntar pe xiorel (Cristian Viorel) și pe Corina, și de asta am pomenit atunci la modul general de toți băieții și fetele, ca să îndrept neajunsurile memoriei.

    Reply

  28. Meiloiu
    decembrie 31, 2014 @ 7:51 pm

    Eu sunt ca cetateanul turmentat -nu stiu pe cine am suparat exact si cu ce anume.
    Stiu doar ca vorbisem despre Biserica in ultimul mesaj.
    In fine…

    Reply

  29. sharbinsk
    decembrie 31, 2014 @ 8:06 pm

    Cu nimic anume, stai liniștită, roryta ne acuza pe noi – într-un mesaj ce i s-a șters, că am sărit la sdaniel, dar e limpede că nu asta a fost intenția.
    La mulți ani !

    Reply

  30. Meiloiu
    decembrie 31, 2014 @ 8:33 pm

    La multi ani .
    Intr-adevar nu e vorba de un atac la persoana , ci pur si simplu subliniam importanta Bisericii.

    Reply

  31. Eu
    ianuarie 1, 2015 @ 8:42 pm

    Puteti sa imi spuneti dc nu se mai fac molitfele Sf Vasile de 1 ianuarie?, o biserica din buc in care se fac aceste slujbe (eventual si ziua in care se tin) , si daca puteti sa ma ajutati cu numele unui preot pe care il recomandati ca fiind …nu cu har, dar un bun sfatuitor? multumesc.
    La multi ani!

    Reply

  32. Dan Sorin
    ianuarie 2, 2015 @ 6:44 am

    @Roz: Ca și sfătuitor ți-aș recomanda pe preotul de la capela Universității Dimitrie Cantemir. Acum sunt și alții cum este, de exemplu, la Biserica Rusă părintele Vasile Gavrilă dar din ce am observat se ajunge mai greu a vorbi cu acest preot că are foarte mulți oameni de spovedit. Dar asta depinde și de fiecare om și starea lui sufletească. De exemplu, am un mare respect față de preotul Universității Dimitrie Cantemir dar nu ne-am putut înțelege nicicum având perspective total diferite în ceea ce privesc multe lucruri.

    Reply

  33. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 1:30 pm

    @Roz

    -nu se mai citesc molitfele Sf Vasile de 1 ianuarie pt ca asa a hotarat Patriarhul,sinodul,..de prin 2011

    [url]http://basilica.basilica.ro/stiri/hotararea_sfantului_sinod_privind_slujba_din_noaptea_de_anul_nou_si_citirea_molitfelor_sfantului_vasile_cel_mare_1653.html[/url]
    „Pentru a se evita excesele străine de duhul credinţei şi al bunei-cuviinţe pastorale, precum şi practicile dăunătoare unităţii liturgice, săvârşite cu ostentaţie sau din motive pecuniare, Înaltpreasfinţiţii şi Preasfinţiţii chiriarhi vor adresa clerului îndrumarea pastorală şi duhovnicească de a respecta rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale şi, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, această rânduială trebuind să fie însoţită de post şi spovedanie, atât din partea clericilor, cât şi a credincioşilor.[b] În cadrul îndrumărilor respective se va preciza cu limpezime că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul ţării) neaprobată de Sfântul Sinod,[/b] inexistentă în alte zone ale ţării şi mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori.”

    [b][Administrator: mesaj cenzurat parțial][/b]

    Reply

  34. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 4:17 pm

    -ce tot cenzuri Dane mesajele?
    -sunteti angajatii Patriarhiei cumva si va deranjeaza daca cineva nu e de acord cu anumite hotarari ale lor?
    -de ce sa nu se citeasca moliftele de 1 Ianuarie si nu numai?

    Pr. prof. dr. Mihai Valica: Moliftele Sf. Vasile ar trebui citite de 1 Ianuarie: [url]http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2015/01/pr-prof-dr-mihai-valica-moliftele-sf.html[/url]

    „Personal cred ca citirea Moliftelor Sf. Vasile, dupa Sf. Liturghie in ziua de 1 ianuarie, este bine sa se faca, asa cum este traditia in Bucovina si in unele zone ale tarii, intrucat multe din obiceiurile ocazionate de sarbatorile de iarna sunt de sorginte pagana si demonica.

    Iata doar cateva motive sa se treaca in randuiala Tedeumului de anul nou si citirea Moliftelor Sf. Vasile, rostite de ziua lui, tocmai pentru a contracara actiunea dezmatului ritualic al obiceiurilor pagane si magia regizata, care se dezlantuie fara oprelisti, la toate nivelurile vietii laice, dar in special de la Craciun si pana la revelionul mult asteptat de unii.

    [b]Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii centrale si locale, care jefuiesc prin taxe si impozite aberante pe om, pe care il umilesc si-l subjuga in numele unei false simulari a binelui comun.

    De toti acesti prigonitori ne lepadam, ne dezicem de ei, dar il rugam, in acelasi timp, pe Sf. Vasile cel Mare sa mijloceasca de ziua lui, la bunul Dumnezeu, la inceputul anului civil, sa scoata toti dracii din cei mentionati mai sus. Deci iata rolul cultic dar si folosul social si comunitar al Moliftelor, citite la cumpana dintre ani.”[/b]

    -eu cred ca parintele Mihai Valica zice foarte bine ceea ce zice

    -tu ce parere ai?

    Reply

  35. Dan Tudorache
    ianuarie 2, 2015 @ 4:36 pm

    La mulți ani Cristi!
    Poate ți-a scăpat mesajul pe care i l-am lăsat lui Ioan (Sharbinsk), din care spicuiesc următoarea idee, spusă mai în glumă / mai în serios: [i]”Eu m-am străduit să nu intuiesc alte perle pentru anul 2015 dar dacă tot m-ai provocat, gândește-te că s-ar putea să fim scoși de ”oamenii patriarhului, plătiți să-l apere” și fiindcă ”patriarhul e mason”, rezultă că și noi doi susținem indirect masoneria. Nu mai zic că pe fondul acutizării anticlericalism ului din țară, apărarea patriarhului de acuzele deplasate va fi în mod sigur cel puțin ”sinucidere de imagine”.
    Dar noi să fim sănătoși și liniștiți, și-om mai vedea ce aduce anul.”[/i]

    Iată, astăzi nu este decât 2 ianuarie, când îmi ceri socoteală pentru cenzurarea parțială cu întrebarea retorică ”Sunteți plătiți de patriarhie?”.

    Eu cred că nu sunt în postura să-ți dau socoteală, ci frăția ta te afli în postura de ați cere scuze pentru deviere în mod repetat de la subiect, și mai ales de a deturna subiectul pe același făgaș reducționist și obsesiv al masoneriei.

    Din același motiv ți-am șters ultimul comentariu în întregime, cu rugămintea de a evita polemicile inutile și devierea de la subiectul articolului.

    Eu sper totuși că poți învăța să fii rezonabil.

    Reply

  36. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 4:51 pm

    La multi ani Dane

    -am inteles nu ai legatura cu Patriarhia,poate am fost ironic dar nu inteleg de ce sa stergi un mesaj in care eu i-am raspuns utilizatorului @Roz la intrebarea :”dc nu se mai fac molitfele Sf Vasile de 1 ianuarie?,”

    –de ce sa nu se citeasca moliftele de 1 Ianuarie ?
    -doar ca asa a hotarat un sinod care accepta ecumenismul eretic ?
    -si un Patriarh care accepta erezia ecumenista?

    -nu sunt polemici inutile deloc,e o problema foarte grava care are legatura si cu subiectul articolului ,pt ca e bine sa ne ferim de preoti care marturisesc erezia ecumenista

    -de ce sa-mi cer scuze ca nu sunt de acord cu ideile tale?
    -ca tu nu vrei sa prezinti citate din sfinti prin care se combate ecumenismul ?

    –eu cred ca parintele Mihai Valica zice foarte bine ceea ce zice

    -tu ce parere ai?
    -e o intrebare simpla. e greu sa raspunzi?

    -deci tu crezi ca e bine sa nu se mai citeasca moliftele Sfantului Vasile doar ca asa zice Patriarhul,sinodul…?

    Reply

  37. Meiloiu
    ianuarie 2, 2015 @ 6:01 pm

    Ptr. cristirg

    Reiau din mesajul dat ptr.Roz

    La Biserica Podeanu se tin numai in perioada de post.
    Asa e normal -atunci cand si preotul si credinciosii tin post si se roaga.
    Poti sa te lupti cu Satana dupa o noapte (in speta cea de Anul Nou) cand majoritatea mananca peste masura sau se uita la cine stie ce emisiuni sau filme la TV sau petrec cum petrec ?Adica nu pot sa ma indop si sa intrec masura si dupa aceea merg la moliftele sf .Vasile , care sunt printre cele mai puternice rugaciuni.(Nu ma refer la tine sau la cei de aici)
    Cred ca asta a fost ratiunea si ma bucur ca Patriarhia a luat aceasta decizie , pe care din nefericire multi nu au inteles-o si s-au grabit sa arunce cu noroi in PF Daniel.Astia suntem ce sa facem…

    Reply

  38. Meiloiu
    ianuarie 2, 2015 @ 6:03 pm

    Cred ca sunt deja a treia persoana „platitita „ de Patriarhie , Dane ( e o ironie desigur).

    cristirg

    Hai sa gandim lucrurile un pic , inainte de a arunca asa cu noroi.
    Moliftele sunt cele mai puternice rugaciuni de izgonire a diavolului .
    Se stie ca majoritatea oamenilor au tendinta de a consuma peste masura in noaptea de Anul Nou (carne de porc , cozonac si alcool) ; mergem apoi asa sa-l „alungam „ pe diavolul ?
    Sau ar trebui sa tinem cont ca „ acest soi de demoni nu iese afară decât cu rugăciune şi post„? Repet , la biserica Podeanu (cred ca si la Biserica sf .Mina ) se fac numai in perioda de post sau in zi de post.

    Reply

  39. sdaniel
    ianuarie 2, 2015 @ 6:12 pm

    Reply

  40. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 6:38 pm

    @Monica daniela

    -si la alte biserici si manastiri se citesc in ultima zi din an seara,si e foarte bine

    citez din Pr. prof. dr. Mihai Valica,daca o sa lase Dan citatul

    „Oare mai traim noi, crestinii acestui mileniu, „sarbatorile cu Dumnezeu” – Emanuel? Il mai simtim pe Hristos ca fiind efectiv cu noi sau mai percepem noi dimensiunea autentica a sarbatorilor sfinte in mijlocul acestor dezmaturi ritualice pagane? Oare nu suntem din toate partile asurziti si orbiti de hiturile radio, de emisiunile TV si de alte surogate „craciuniste”, iar in goana noastra din timpul isteriei cumparaturilor de Craciunul, devenit comercial, consumist si chiar orgiastic, nu cumva nu-L mai simtim pe Hristos ca Mantuitor? Nu cumva nu vedem din taina si dragostea lui Hristos decat bradul, obiceiurile pagane reinviate frenetic, porcul si pe Mosul care face discount? Nu reprezinta oare toate acestea o toleranta nepermisa fata de demonizarea colectiva a societatii si a tarii? Nu este oare era Harry Potter o indracire subtila a lumii, sub masca magiei „nevinovate”?

    [b]Iata doar cateva motive sa se treaca in randuiala Tedeumului de anul nou si citirea Moliftelor Sf. Vasile, rostite de ziua lui, tocmai pentru a contracara actiunea dezmatului ritualic al obiceiurilor pagane si magia regizata, care se dezlantuie fara oprelisti, la toate nivelurile vietii laice, dar in special de la Craciun si pana la revelionul mult asteptat de unii.[/b]”

    Reply

  41. Eu
    ianuarie 2, 2015 @ 6:44 pm

    Multumesc dan, dar de pr vasile de la biserica rusa am o parere nu prea buna, din experienta… imi poti spune te rog cum il cheama pe pr care slujeste la capela Universității Dimitrie Cantemir?

    Reply

  42. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 6:46 pm

    -nu vreau sa deschid cutia pandorei,nu zic ca nu are Patriarhul Daniel si fapte bune,dar are si multe rele:
    -saptamana de rugaciune ecumenista de la inceputul anului
    -faptul ca BOR face parte din consiliul mondial al bisericilor
    -ca nu da anatemei masoneria,ecumenismul…

    Reply

  43. sharbinsk
    ianuarie 2, 2015 @ 6:47 pm

    La mulți ani Cristi!
    Textul părintelui Valica nu îi prezuma pe preoții care nu citesc molitvele Sfântului Vasile la data de 1 ianuarie drept preoți ecumeniști care trebuie evitați.
    Asta ai lăsat tu să se-nțeleagă prin plasarea îndemnului de mai jos în[b] contextul discuției[/b] despre mutarea molitvelor din data de 1 ianuarie.
    [i]”Cristirg :
    -nu sunt polemici inutile deloc,e o problema foarte grava care are legatura si cu subiectul articolului ,pt ca e bine sa ne ferim de preoti care marturisesc erezia ecumenista”[/i]

    N-am găsit în textul părintelui Valica vreun canon sau hotărâre sinodală, mai veche care să statornicească faptul că trebuie citite pe data de 1 ianuarie, sau într-o dată fixă Molitvele.
    Asta înseamnă că era un obicei zonal și prin mutarea datei în care se pot citi aceste Molitve [b]nu se produc încălcări sau devieri de la ethosul ortodox[/b].

    Molitvele Sfântului Vasile nu au fost scoase din tipic și nu există dovezi cu preoți sancționați pentru că aleg totuși să citească molitvele în data de 1 ianuarie.
    Există în continuare mănăstiri care citesc dezlegările, cu binecuvântarea ierarhului locului, deci [b]nu s-au scos Molitvele ca și cum ar fi fost extirpate cu totul.
    [/b]
    S-a mutat data din rațiuni de pregătire duhovnicească, și nu se poate dovedi că mutarea a avut de fapt alte rațiuni, ecumeniste și nu pe cele prezentate pe site-ul Patriarhiei.
    Astea-s [b]doar proiecții din sfera bănuielii,[/b] la care părintele Valica [b]nu se pretează[/b] când se referă la această decizie.

    Părintele Valica are dreptul la o opinie, doar că în cazul de față nu aduce ca sprijin canoane care să facă referire expresă la o dată anume ci [b]rațiuni duhovnicești[/b], reale și adecvate, dar insuficiente pentru a se presupune că e o decizie ecumenistă, sau contradictorie cu vreun canon și ca atare nu trebuie ascultată.
    Sau că ascultarea ei aduce căderea din har.

    E alegerea sfinției sale dacă citește sau nu molitvele, dar asta[b] nu ne îndreptățește să-i presupunem fără har sau ecumeniști pe cei care NU le citesc din rațiuni de smerenie și ascultare.
    Eu nu cred că-și permite vreun preot să propage astfel de mesaje în spațiul public.[/b]
    [b]
    Un astfel de îndemn distruge credibilitatea preoților care fac ascultare și care poate n-au nicio vină, induce bănuiala în sânul credincioșilor și îndepărtează pe începători să se apropie de Biserică -să pună început bun odată! la cel mai apropiat preot.[/b]

    Important e să mergeți fraților la Biserică de 1 ianuarie și să puneți început bun, chiar dacă nu găsiți un loc unde să se citească molitvele.

    Reply

  44. Meiloiu
    ianuarie 2, 2015 @ 7:03 pm

    Oare mai traim noi, crestinii acestui mileniu, „sarbatorile cu Dumnezeu” – Emanuel? Il mai simtim pe Hristos ca fiind efectiv cu noi sau mai percepem noi dimensiunea autentica a sarbatorilor sfinte in mijlocul acestor dezmaturi ritualice pagane?

    Cristi , DE NOI DEPINDE sa fim cu Hristos ,sa-L traim si sa-L Iubim .
    Asta nu tine de moliftele Sf.Vasile cel Mare .
    Moliftele oricum nu-i ajuta pe cei care traiesc departe de Dumnezeu.
    Chiar daca se tin sau nu se tin in Biserica , nimic nu ne opreste sa participam la Liturghie de exemplu pe data de 1 ianuarie dimineata sau la slujba Te Deum dintre ani.
    Cat despre Patriarh (cu bune si cu rele ) nu va da seama inaintea noastra.

    Reply

  45. Eu
    ianuarie 2, 2015 @ 7:03 pm

    Multumesc dan, dar de pr vasile de la biserica rusa am o parere nu prea buna, din experienta… imi poti spune te rog cum il cheama pe pr care slujeste la capela Universității Dimitrie Cantemir? ms

    Reply

  46. Eu
    ianuarie 2, 2015 @ 7:05 pm

    imi poate raspunde cineva ? fara certuri va rog! era o simpla curiozitate

    Reply

  47. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 7:07 pm

    -categoric ca e bine sa mearga la Biserica chiar daca se citesc sau nu moliftele

    Eu nu am fost la Biserica dar am ascultat slujba de la http://www.ortodoxradio.ro/, transmisie directa de la manastirea Putna
    -pe la 23:20 mi-am pus castile in urechi si am ascultat pana la 1:20, vreo 2 ore au fost si molitfele Sfantului Vaile,o predica,slujba de anul nou,acatistul Mantuitorului…a fost foarte frumos si folositor sufletului.

    Reply

  48. Meiloiu
    ianuarie 2, 2015 @ 7:09 pm

    roz
    O explicatie ti-am dat deja.

    Reply

  49. Eu
    ianuarie 2, 2015 @ 7:11 pm

    nu m-am exprimat bine monica, am inteles dc nu se mai citesc molitfele , cu toate ca in alte tari ortodoxe acest obicei s-a pastrat … as fi dorit mai multe recomandari pt preoti ( asa cum ai facut tu si dan-s) eventual experienta personale nu doar spovedit ci de sfatuit …… nu ma prea pricep va rog sa ma scuzati. ti-am adresat o intrebare si pe celalat subiect legat de biserica podeanu, daca stii programul si cat de solicitat este pr vasile.. multumesc pt timpul acordat

    Reply

  50. cristirg
    ianuarie 2, 2015 @ 7:35 pm

    prin Bucuresti este si parintele Mihai Andrei Aldea

    Reply

  51. Dan Sorin
    ianuarie 2, 2015 @ 8:45 pm

    @Roz: E un singur preot și îl cheamă păr. Olivian. Pentru a ajung acolo mergi cu metroul până la Timpuri Noi și ar trebui să poți vedea Universitatea. Intri pe intrarea principală și întrebi pe portar cum se ajunge la Paraclis. Nu știu cam pe la ce oră vrei să te duci dar dacă ai de gând să mergi mă anunți și încerc să aflu programul. Preotul invitat la emisiunea asta e păr. Olivian: http://www.youtube.com/watch?v=MnFPwc5vMlw

    Ar mai fi o posibilitatea de mers la păr. Nectarie, starețul mănăstirii Crasna. Totuși e o problemă că vine din când în când în București și dacă ai nevoie urgent de un preot nu-ți pot recomanda pe acest om că nu știu când vine (aflu când vine în București cam cu o zi, două înainte să vină în București). Dar omul e foarte, foarte cald și plin de dragoste. De la vreo 15 ani a intrat în mănăstire și e destul de tânăr (mai ales că e și stareț). Fiind cu acest părinte îl simțeam că are mult har. Uite un video și cu păr. Nectarie: http://www.youtube.com/watch?v=jopFayyIRP0

    Reply

  52. Eu
    ianuarie 2, 2015 @ 9:10 pm

    multumesc pt informatii, trebuie sa fie in bucuresti oricum.
    am gasit acest link, sa-mi spui cand poti daca mai este valabil http://www.ucdc.ro/capela.php

    Sa inteleg ca cei pe care i-ati numit ii recomandati din experienta dvs? si nu din auzite
    O seara frumoasa si La multi ani

    Reply

  53. Dan Sorin
    ianuarie 3, 2015 @ 6:31 am

    M-am spovedit la amândoi. Cu păr. Olivian am avut niște momente mai dure dar, după cum mă știi de pe site, sunt și eu mai nesimțit de fel. Dar o colegă de facultate avea nevoie să vorbească cu cineva și l-am dus la acest părinte și după ce s-a spovedit mi-a spus că avea mare nevoie de niște sfaturi iar omul a ajutat-o foarte mult. Să știi că omul putea să ajungă pe scară ierarhică destul de bine dar a renunțat la tot pentru că dorea să îl slujească pe Dumnezeu ca preot slujitor. Și la păr. Nectarie m-am spovedit după cum am relatat în mesajul anterior. E bun orarul de pe site.

    LATER EDIT: Dacă mă mai gândesc puțin ar mai fi un preot pe care ți-aș recomanda. E vorba de părintele slujitor de la Biserica Bucur (e acea bisericuță pe lângă Mănăstirea Radu Vodă). M-am spovedit și la sfinția sa și e un preot cald și bun (ca și ceilalți 2 preoți de care ți-am spus). Cred că aceștia sunt toți preoții din București cu care am păstrat legătura un timp îndelungat.

    Reply

  54. Eu
    ianuarie 3, 2015 @ 2:11 pm

    te rog sa imi spui si numele preotului de la biserica bucur, pe site nu gasesc detalii nici cu privire la programul liturgic…. multumesc pt raspunsuri!

    Reply

  55. Dan Sorin
    ianuarie 3, 2015 @ 4:23 pm

    Asta nu știu să îți spun. Nu prea am avut treabă pe la Biserica Bucur în ultimul timp. Miercuri s-ar putea să mă duc acolo să văd dacă mă spovedesc și dacă mă duc miercurea asta atunci te anunț. Sau dacă ajungi tu mai devreme te poți interesa că din ce știu programul e scris la intrare. Iar la biserică este un singur preot. Dacă mai țin bine minte îl chema păr. Ionuț.

    Reply

  56. Eu
    ianuarie 6, 2015 @ 12:17 am

    despre dumnealui stiti ceva? https://deveghepatriei.wordpress.com/2013/05/30/va-recomandam-un-preot-cu-har-si-cu-multa-iubire-de-oameni-parintele-gheorghita-burlanescu-de-la-biserica-sfanta-treime-popa-rusu/
    si vroiam sa va intreb pt ce situatii apeleaza oamenii la preot?inafara de nunta/botez …etc. care este ”fisa postului”, si care sunt lucrurile pt care nu ar trebui sa fie deranjati (sper sa ma puteti ajuta pt ca nu ma pricep deloc)
    Multumesc

    Reply

  57. Dan Sorin
    ianuarie 6, 2015 @ 6:23 pm

    „despre dumnealui stiti ceva?”
    Nu știu nimic de respectivul preot.

    „care este ”fisa postului””
    Nu știu la ce te referi. De obicei relația cu preotul o ai când ai nevoie de slujbe, când vrei să te spovedești, când ai nevoie de un sfat, când ai întrebări la care ar putea să aibă răspunsuri (de exemplu, am întrebat pe un preot și probleme de genul care e scopul de a da pomelnice la mai multe biserici) sau nu mai știu eu la ce. A fost un caz când la ziua unei prietene a fost invitat păr. Olivian iar prietena respectivă îl cunoscuse pe om de vreo 2-3 ani (iar prin cunoscut mă refer la spovedit, mers la biserică și eventual cerut ceva sfaturi). Deci nu știu ce să îți spun. Chiar recent îl întrebam pe păr. Nectarie când am putea să ne întâlnim că mi-e dor de sfinția sa. Cred că depinde de fiecare relația pe care o are cu preotul. Pe un alt părinte ce mi-a fost duhovnic în orașul natal l-am sunat odată când aveam o ispită puternică și aveam mare nevoie de o rugăciune și un sfat.

    „care sunt lucrurile pt care nu ar trebui sa fie deranjati”
    Lucruri pentru care să nu fie deranjat…. nu știu ce să spun. Cred că atâta timp cât ții minte că preotul respectiv are și el o familie și responsabilități îți vei da seama că nu are rost să îl bați la cap pentru orice nimic. Totul depinde de tine și de respectivul preot. Cred că ar ajuta și să legi prietenii cu alți oameni care sunt pe drumul Bisericii dacă ești hotărâtă pe drumul acesta și nu ai astfel de prieteni.

    P.S.: Te rog nu mă mai trata cu dumneavoastră că nu sunt nici chiar atât de bătrân. 🙂

    Reply

  58. Eu
    ianuarie 6, 2015 @ 7:08 pm

    nu cunosc pe nimeni care macar sa mearga la biserica , dar sa mai fie si preot, de aceea va terorizez cu intrebarile, nu vreau sa ma pun intr-o situatie jenanta ,eventual si pe preotul respectiv.
    am tot citi pe net cum se duceau oamenii la arsenie papacioc, sau la iustin parvu pt probleme de viata (nu pt prestat slujbe) si cumva reuseau sa isi rezolve problemele, acest factor ma tenteaza.pt ca atunci cand ai o problema pe care nu o poti rezolva singur si nici cu apropiatii….ce faci, la cine apelezi?

    Reply

  59. Dan Sorin
    ianuarie 6, 2015 @ 7:35 pm

    Ți-am mai spus să nu mai îmi vorbești cu dumneavoastră. 🙂 Sunt destul de tânăr. Eu merg la biserică și oricum nu prea am prieteni așa că nu strică un prieten nou. :p Dacă te interesează poți posta ceva comment pe blogul personal (vezi link la id-ul meu) . Sper să nu sun ca ceva ciudat…. Am mai lăsat unei persoane impresia asta… :p Și din ce știu mai sunt și alte persoane din București care vizitează pe acest site. Poate și respectivele persoane îți oferă prietenia lor. 🙂

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *