Skip to content

63 Comentarii

  1. Silvia
    august 26, 2009 @ 11:00 am

    Multi pleaca si pentru o viata mai civilizata…
    Nici eu nu sunt de acord cu plecarea de tot in strainatate desi tatal meu ma sfatuieste sa fac lucrul acesta daca am ocazia; chiar ieri eram cu el in gara, asteptand trenul; prin statie se anuntase o intarziere de 25 minute, iar trenul a intarziat o ora (nimic neobisnuit pt mine care calatoresc cu trenul destul de des)…nimeni nu si-a cerut scuze si tatal meu mi-a zis pentru a nu stiu cata oara ca nu se merita sa traiesti intr-o asemenea bataie de joc in Romania, ca daca am ocazia sa plec intr-o tara civilizata, sa nu ezit sa o fac. inca nu sunt pornita sa fac lucrul acesta, desi am vizitat si tari cu oameni mai civilizati si mai respectuosi decat in Romania. cei care pleaca in strainatate cauta, pe langa bani, si un respect din partea semenilor lor…

    Reply

  2. Georgiana
    august 26, 2009 @ 11:07 am

    De acord cu tine..
    Gasim oameni mai civilizati aklo decat in tara..dar totusi,cautam sa fim fii ai oamenilor sau ai Lui Dumnezeu? Cel mai bine ne-am sfatuii cu duhovnicul, cei care am vrea sa plecam in strainatate. Nu cumva dupa..sa regretam

    Reply

  3. admin
    august 26, 2009 @ 11:26 am

    Da in occident oamenii sunt mai respectuosi si mai civilizati dar cred ca fiecare din avem o datorie fata de tara in care ne-am nascut.

    Reply

  4. D
    august 26, 2009 @ 11:33 am

    Pana la urma poate ar trebui sa ne intrebam ce cautam noi dincolo ? O viata civilizata, respect din partea celorlalti, trai bun, tratament corect din partea autoritatilor ?

    Dar oare toate astea ne scapa de MOARTE ? Daca nu , atunci la ce folos ?

    Reply

  5. florinm
    august 26, 2009 @ 12:17 pm

    Am citit, mai demult, la Pr. Savatie, ceva foarte interesant, ce se poate rezuma astfel: CREZI CA ARE IMPORTANTA UNDE TE MANTUIESTI?

    Reply

  6. Loredana
    august 26, 2009 @ 1:06 pm

    Am fost si eu in strainatate si inteleg problema ta.
    Dar cred ca si aici in scoli, la serviciu ne putem confrunta cu ispite si posibilitatea de a nimeri in anturaje rele. Sau crezi ca cei de acolo sunt mai pacatosi decat cei de aici sau mai pervertiti?
    Daca esti plecat si iti lipsesc familia, locurile dragi, prieteniile te inteleg. Sunt persoane care se adapteaza mai usor la situatii, ambiente, persoane noi.
    Sunt persoane care se simt bine in comoditatea ofertia de o anumtia obisnuinta, persoane cunoscute, medii fara probleme, recunoastere etc.
    In strainatate poti invata multe lucruri bune ca de exemplu ca suntem straini si calatori pe acest pamant si ca tara noastra este in ceruri, ca ai un Tata acre iti poarte de grija oriunde si ca nu esti singur chiar fiind inconjurat de multimi de oameni.

    Cat despre plecarea in strainatate fiecare are motivatiile lui. Si acestea trebuie analizate si supuse voii lui Dumnezeu.
    Caile Domnului sunt misterioase si El trage un bine sau un folos spre mantuirea cuiva din orice lucru, intamplare, cum spunea si personajul principal din cartea Pelerinul Rus.

    Reply

  7. MunteanUK
    august 26, 2009 @ 1:23 pm

    PE DE O PARTE, este foarte interesant ce scrie aici si nu ma indoiesc nicidecum de sinceritatea autoarei, care se recunoaste ‘intristata’ de ceea ce poate face strainatatea sufletului omenesc. pur si simplu, se intampla adesea ca strainatatea sa fie o mare si dureroasa ‘amagire’ din care foarte putini se mai trezesc.

    chiar si cei care au emigrat, dar au esuat lamentabil in scopurile lor lumesti – nu au casa mai mare, slujba mai buna, poate nici bani mai multi decat in Romania – adesea sunt prea rusinati sau istoviti sa o ia de la capat inca o data, reintorcandu-se in tara. cu adevarat, mari drame si destine distruse poate aduce strainatatea!

    si asta pentru ca, de orice lucru ai fugi, incercat sa lasi in urma, de propriul ‘sac cu pacate’ tot nu ai cum sa te debarasezi, iar orice cruce ai avea de purtat, ea se face tot mai grea, pe masura ce eviti sa ti-o asumi!

    PE DE ALTA PARTE, ader si la intrebarea lui florinm [cu care vad ca am multe asemanati de perspectiva asupra lucrurilor, desi nu ne cunoastem], preluata de la Pr Savatie… nu mai reproduc intrebarea, ci dau doar un raspuns – si in capitala inversionistilor din Europa (Brighton), si in ‘sodoma americana’ (New Orleans), si acolo unde domnesc demonii lacomiei fara scrupule (City of London), si in ‘Orasul Luminilor’ aduse de Iluminism, ateism, relativism, masonerie (Paris), si in ‘Noul Babilon’ al corectitudinii politice europene (Bruxelles) etc TE POTI MANTUI!

    in acest sens, iata cum (pentru unii) strainatatea nu este prilej de departare, ci de apropiere de Hristos, pe langa Care au trecut nepasatori in Romania:

    http://munteanuk.blogspot.com/2009/03/ortodoxia-in-scotia-6-orthodoxy-in.html
    http://munteanuk.blogspot.com/2009/04/biserica-cu-doua-altare-din-inima.html
    http://munteanuk.blogspot.com/2008/01/ortodoxia-n-brighton.html

    iar despre cum de poti mantui (ba chiar sa ajungi mucenic!) intr-un mediu neprielnic vietii duhovnicesti, la fel cum este societatea consumista de azi:

    http://munteanuk.blogspot.com/2008/01/ortodoxia-n-brighton-2-orthodoxy-in_27.html

    Reply

  8. Mikis
    august 26, 2009 @ 2:45 pm

    Tare complexa este si plecarea asta in afara! Eu personal am stat 6 ani de zile (in Spania) si multumesc lui Dumnezeu pentru asta! De ce? Pentru ca am plecat pentru bani si desertaciuni lumesti si acolo l-am cunoscut pe Dumnezeu, lipindu-ma cu disperare de Biserica lui Hristos, dupa care sufletul meu tanjea de fapt si pe care acolo, printre straini, am cunoscut-o cu adevarat, atat cat ii sta in putinta unui pacatos si unui nevrednic ca mine.
    Si am cunoscut multe cazuri de crestini ortodocsi care acolo s-au apropiat de mama noastra iubitoare Biserica, persoane care, ca si mine, in tara, nici nu se inchinau cand treceau prin fata unui sfant lacas si isi aminteau de Dumnezeu doar de Paste sau de Craciun.
    Credeti-ma, plecarea acolo poate fi si pozitiva dpdv spiritual si nu in putine cazuri s-a dovedit acest lucru!
    Sa vedeti acolo lacrimile triste ai celor aflati departe de tara care curg in timpul Sfintei Liturghii si care spun atat de multe…
    Sa dea Dumnezeu ca toti cei aflati printre straini si care, in imensa lor majoritate muncesc extrem de greu pentru existenta de zi cu zi, sa revina in sanul patriei noastre iubite, pentru a recladi atat spiritual cat si material neamul acesta lipsit de vlaga si de demnitate!

    Reply

  9. Talita
    august 26, 2009 @ 8:20 pm

    M-am intristat putin dupa ce am citit acest articol. Si eu ma pregatesc sa plec in strainatate. Nu vreau sa ma intorc cu „sufeltul intunecat si plin de patimi” asa cum spui tu in final…I-am rugat pe prietenii mei sa ma atentioneze daca ma voi schimba in rau. daa, si toata nadejdea mea e la Domnul. Il iau pe El cu mine si pe Maicuta Lui. Ii voi tine strans in inima mea ca sa nu-i pierd. 🙂

    Reply

  10. Georgiana
    august 27, 2009 @ 10:51 am

    Daca i-l iei pe Domnul cu tine si pe Maicuta Lui nu ai cum sa te intorci cu sufletul intunecat si plin de patimi! El va avea grija de tine!
    succes..

    Reply

  11. ionutz
    august 27, 2009 @ 11:23 am

    Noi suntem fericiti ca tu „alacevacredeignoranti” ai nimerit aici!Noi multumim Domnului si tind sa iti aduc putin aminte eu nevrednicul ca ortodoxia are ramuri mai adanci decat crezi tu si ca nu e o simpla „parere” sau o simpla „doctrina”.Nu pot exista 1000 de religii adevarate…caci Domnul a spus:Eu sunt Calea,Adevarul si Viata!(nu a spus cai,adevaruri sau vieti).Stii degeaba secta se numeste „crestina” daca inauntrul ei e putregai de minciuna!Domnul sa te lumineze!Doamne ajuta!

    Reply

  12. eugen
    august 27, 2009 @ 2:40 pm

    Părintele Roman Braga – supravietuitor al experimentului Pitesti, despre intoarcerea in tara a romanilor din diaspora, familie, vremurile de astazi. Nascut in 1922 in Basarabia, inchis peste 10 ani in temnitele comuniste, arestat in doua randuri, ultima oara cu „Rugul Aprins”. Misionar al ortodoxiei in ultimii 40 de ani in America de Sud si de Nord.
    playlist
    Părintele Roman Braga
    Părintele Roman Braga

    Reply

  13. Adriana
    august 27, 2009 @ 11:00 pm

    Eu ma simt bine in strainatate. Sunt de mai bine de 3 ani de zile aici si nu ma plang, dimpotriva… Daca insa ar fi sa vorbesc de bani, este exact capitolul la care m-as putea plange, dar nu o fac pentru ca se compenseaza mult cu altele…

    Reply

  14. george
    august 27, 2009 @ 11:38 pm

    Pot sa spun ca strainatatea te poate schimba. Impresia mea e ca in strainatate oamenii fac planifica tot pana in ultimele detalii, in Romania multe le are in grija Dumnezeu .Am vazut asta . Peste tot este Dumnezeu nu ma intelegeti gresit.
    @Silvia
    In Italia cel putin trenurile intarzie foarte des e o chestie comuna aici,se plang toti… 🙂
    Si mai o chestie: cand ai bani multi cheltui mai mult ,se zice cine se plange de bani are multi etc..

    Reply

  15. Desertaciunea Vietii Lumesti &
    octombrie 7, 2009 @ 9:55 am

    […] “Căutând fericirea peste hotare” […]

    Reply

  16. maxx_iasi
    noiembrie 20, 2009 @ 8:30 pm

    eu pe Dumnezeu L’am gasit in Danemarca..de curand intr’adevar cu toate ca sunt aici de 5 ani, dar acasa in tara am fost de’o viata si chiar evitam Biserica. acum imi place si astept fiecare duminica pt a merge la slujba.
    S’a mai spus dar mai zic si eu o data..nu conteaza unde esti, atata timp cat esti cu Dumnezeu.
    Doamne ajuta.ne pe toti!

    Reply

  17. stefania
    noiembrie 20, 2009 @ 9:55 pm

    cat de amagitoare e strainatatea,eu sunt de 5 ani in spania si mia fost numai greu,prin cate poate trece un om ,cate trebuie sa suporte pt a si castiga painea de zi cu zi,nu e chiar asa usor eu nu am ajuns aici pt a ma imbogati,am ajuns pt ca nu aveam incotro in romania,viata de aici te indeparteaza de Dumnezeu,te face sa iubesti ale lumii,comaditate si lucrurile materiale,greu e sa gasesti respectul dintre o fata si un baiat,e ca la balamuc,ajung sa se aprobe orice lege care duc contra casniciei,a respectului si contra bisericii,e totul inselator,libertatea asa numita de ei duce la libertnaj,sufleteste e mai bine acasa,insa e foarte greu pt unii pt a incepe din nou cand se vor intoarce,nu i nimic mai frumos ca acasa traditiile si mersul la biserica ,la manastiri…cand primiai o ciocolata de ziua ta te bucurai fiindca saracia aduce smerenie si era fericire in suflet,iar aici iti poti permite orice capriciu si nu ma mai incanta,m am plictisit parca era mai bine atunci,mergi aici la biserica de romani in capitala si e totul ca robatul,nici cuvintele nu si au rostul,nu mai curg blandete sunt reci,noroc ca mai vine mitropolitul si cand vorbeste cu atata rabdare si blandete imi aduce aminte cat de rataciti suntem cautand ale lumii

    Reply

  18. D
    noiembrie 21, 2009 @ 9:25 pm

    In sfarsit, cineva sincer in legatura cu viata in strainatate.

    Reply

  19. Adriana
    noiembrie 22, 2009 @ 12:21 am

    Cineva mai fara „noroc”.

    Reply

  20. culy
    noiembrie 22, 2009 @ 1:10 pm

    hmmm… e adevarat ca mantuirea nu e numai in Romania, ci oriunde exista biserica dreptslavitoare; voi, cei care ati scris ca in strainatate l-ati cunoscut pe Dzeu, inclin sa cred ca in sufletul vostru tanjeati dupa ceva; aveati dar de toate dar de fapt nu aveati nimik si, asta, deoarece inca nu il cunoscuserati pe Dzeu; odata aflat, v-ati lipit de el si ati constientizat ca nimic in lume nu are mai mult farmec dacat o viata traita prin Dzeu; problema nu se pune la voi ci la cei care renunta de buna voie la bucuriile unei trairi duhovnicesti si pleaca din sanul bisericii, in alte tari, pentru castig financiar renuntand pentru asta la Biserica; multi zic ca vor reveni in tara si vor relua legatura cu Biserica; oare, asa sa fie? ma indoiesc… zic asta caci cine dintre noi renunta la o viata de huzur pentru a incepe o traire modesta, in care Dzeu sa fie centrul universului tau si al lua ca ajutor pe Dzeu, in tot ceea ce intreprindem? imi povestea odata, un preot, experienta lui cu o fiica duhovniceasca: o cunostea de mica, era o fata cu credinta si cu frica de Dzeu; crescand, a plecat la facultate; acolo alta lume…alti oameni…alte idei; venind in localitatea natala s-a intalnit cu preotul respectiv, moment in care preotul si-a dat seama ca ea, fata, nu mai e aceeasi; a intrebat-o ce s-a intamplat, de ce a renuntat la invatatura Bizericii si s-a luat cu lumea; sfidator, fata ii raspunde ca e fericita si a luat ca pilda viata Sf Maria Magdalena; ca si aceasta, sfanta adica, a dus o viata de huzur si desfatare trupeasca si apoi s-a pocait si a juns sa fie proslavita ca sfanta; atunci preotul a intrebat-o daca e dispusa sa faca ca si sfanta, adica sa petreaca 40 de ani in pustie fara hrana lumeasca, afara de radacini de plante; daca e dispusa sa umble prin ploaie, vant si ger doar intr-o singura haina, cuma umblat sfanta; si daca da, este ea sigura ca maine dimineata se va mai trezi? noi nu putem sti ce ne aduca urmatoarea clipa din viata, cum sa stim asadar ce va fi maine?! din pacate insa, plecarea din tara nu se rezuma doar la actiunea plecarii, ci are urmari grave: divorturi, prietenii distruse, copii orfani, copii ramasi singuri care o apuca pe cai gresite … cred eu, ca tocmai aceste rele s-au instaurat in Romania dupa ’90; in aceasta tara binecuvantata de Maica Domnului (caci se zice ca Romania este gradina MD) am ajuns sa consideram ceva normal prostitutia, homosexualitatea, lesbianismul, drogurile, avorturile, fapte pentru care, in vechime erai rusinea societatii sau iti puteai chiar pierde viata; emigram dintr-o tara incarcata cu atata istorie duhovniceasca, cu o atat de mare pleiada de sfinti, cu atat de multe biserici, in locuri in care sufletele noastre cauta disperate un loc sfant pe care sa ne plecam genunchii si sa ne rugam la Bunul Dzeu sa ne ajute; plecam in locuri exotice in care numele lui Dzeu este luat in ras, in locuri in care daca iti faci o cruce esti privit ca un ciudat, in locuri in care avem de toate mai putin prezenta lui Dzeu; Doamne ajuta tuturor;
    P.S. un preot batran mi-a spus: la capataul pamantului de ai, sa ai rusine de lume si frica de Dzeu; dar oare, le am pe acestea, aici, in acest sfant in care am acces nelimitat la biserica? …

    Reply

  21. culy
    noiembrie 22, 2009 @ 1:23 pm

    revin cu rugamintea de a citi, cei care sunteti cat de cat interesati, articolul Talitei intitulat „Mama..tata..nu au mai sunat acasa de o luna”; concluziile le veti trage singuri..

    Reply

  22. Adriana
    noiembrie 22, 2009 @ 6:00 pm

    Bine ar fi sa il punem pe Hristos in centrul gandurilor noastre si sa ii lasam pe ceilalti in pace, ca judecata nu face decat sa ii impinga si mai departe de Ortodoxie.
    Semnat: o victima.

    Reply

  23. Adriana
    noiembrie 23, 2009 @ 4:55 am

    Din fericire postura de victima nu-i prea placuta asa ca a fost abandonata 🙂
    Insa ramane important sa il asezam pe Domnul Hristos mereu si mereu in centrul gandirii noastre, catre El sa convearga tot ceea ce facem, gandim si spunem. Sa incercam macar sa facem asa, chiar daca gresim de multe ori. Cum scria pe o alta pagina a site-ului, Dumnezeu nu pedepseste pacatul, ci faptul ca nu incercam sa ne indreptam.
    Post usor si cu folos! 🙂

    Reply

  24. jan
    noiembrie 23, 2009 @ 11:10 am

    nu prea înţeleg care-i treaba cu victima

    Reply

  25. D
    noiembrie 23, 2009 @ 8:57 pm

    nici nu incerca sa intelegi.

    Reply

  26. D
    noiembrie 23, 2009 @ 11:17 pm

    hai mai,nici chiar asa … daca nu ne mai suportam asa,pt. cateva vorbe …

    poate ar tebui sa ne gandim la cei din temnitele comuniste. stateau cu zecile in celule de cativa m.p., oameni de toate felurile si conditiile,cate 2-3 in pat,iarna in ger,vara intr-o zapuseala de nedescris,ani la rand, de parca intra in chiar sufletul tau cel de langa tine. fiecare respiratie a unuia insemna mai putin aer pentru celalalt. in plus in aceiasi camera mai era si hardaul ce tinea loc de wc. cand se umplea dadea pe de laturi. si cate unul trebuia sa adune,sa curete de pe urma celorlalti; si asta cu mainile goale.

    Sa continui ?

    Si cu toate astea, se suportau ; ba chiar se iubeau. Iar noi nu putem suporta o vorba …

    Reply

  27. Adriana
    noiembrie 23, 2009 @ 11:43 pm

    Iarta-ma Stefania, nu am vrut sa te supar.

    Reply

  28. jan
    noiembrie 23, 2009 @ 11:46 pm

    Mai bine nu întrebam că uite ce a ieşit. Adriana e o persoană complexă şi cu multe idei, dar ce-i drept nu şi-a găsit pacea sufletească.

    @ D. Primeşti o palmă, poţi să ierţi şi să uiţi, dar cînd cineva grăieşte împotriva celor sfinte parcă doare mai tare.
    Reacţia Stefaniei este îndreptăţită pt că iar urma o discuţie interminabilă cum că babele din România se uită urît la fetele cu pantaloni şi că le judecă şi se îndepărtează de Biserică etc.

    Reply

  29. Adriana
    noiembrie 24, 2009 @ 12:02 am

    Jan,
    Ai dreptate, nu gasisem pacea pentru ca nu-L luasem strans in brate pe Domnul. Acum sper sa nu ii mai dau drumul, sa ma tin mereu de poalele hainei Sale ca sa nu mai vad nimic altceva decat pe El. 🙂
    Domnul sa ne ajute pe toti!

    Reply

  30. bianchina
    noiembrie 24, 2009 @ 12:04 am

    Amin!

    Reply

  31. D
    noiembrie 24, 2009 @ 6:36 pm

    @jan – era vorba de o remarca legata de persoana; dar cum postarea nu mai exista,discutia a ramas fara obiect.

    Reply

  32. straina
    noiembrie 26, 2009 @ 2:51 pm

    Sunt in strainatate de aproape 6 ani.Stiu ca sunt tineri care isi doresc sa ajunga aici cu orice pret,dar oare se merita?Voi lasa pe fiecare sa raspunda,insa va voi spune cate ceva din experienta mea.Vin dintr-o familie ortodoxa practicanta:rugaciuni la miezul noptii,masluri si agheazma in casa de catea ori pe an,mers la biserica fara discutie,post,spovedit,cantat in coruri bisericesti.Deci am primit tot ceea ce trebuia pentru viata curata ortodoxa.Am luat decizia de a pleca.Am pierdut legatura cu biserica complet.Brusc mi-am pierdut interesul pentru tot ce e legat de mantuirea sufletului si am inceput sa muncesc peste masura.Nu mai exista sarbatoare,ca sa nu vorbim de rugaciune sau post.Nimeni in jur nu m-a trezit.Am devenit un om preocupat de cum arata si bani,bani,bani.Goana asta nebuna dupa bani m-a lasat extenuata si umilita;m-a facut sa ajung l disperare si pacate ffff.grele.Se merita,frate?Spune tu.Ai sa spui ca esti puternic si ca si toate armele necesare.Eu nu am avut?Si unde sunt acum?Iertati-ma daca v-a suparat.Rugati-vasi pentru mine.

    Reply

  33. D
    noiembrie 26, 2009 @ 6:55 pm

    Domnul sa te aiba in paza sa ! Nimic nu e pierdut inca. Reapropie-te de Domnul. Te asteapta.

    P.S. : pacat ca nu suntem de regula dispusi sa luam aminte la experienta celorlalti.

    Reply

  34. Adriana
    noiembrie 27, 2009 @ 12:35 am

    Straina,
    In ce tara esti? Si cum de au ajuns sa fie banii preocuparea ta numarul unu? 😐

    Reply

  35. straina
    noiembrie 27, 2009 @ 12:52 am

    Sunt in Anglia.Cand mergi in strainatate te duci sa muncesti sa castigi bani,nu?Si astfel iti organizez viata(sau eu am ajuns sa fac asta)in jurul gandului asta.

    Reply

  36. Adriana
    noiembrie 27, 2009 @ 2:33 am

    In Anglia e greu intr-adevar. Eu sunt putin mai la est, in Franta, si nu m-am dus sa fac bani, dar asta este o alta poveste. Cred ca daca ai ajuns sa constientizezi ca nu goana dupa bani trebuie sa iti ghideze viata, inca nu-i totul pierdut 🙂

    Reply

  37. straina
    noiembrie 27, 2009 @ 2:38 am

    Sper sa ai dreptate,Adriana.

    Reply

  38. stefania
    noiembrie 29, 2009 @ 3:06 pm

    e aproape imposibil de a fi aproape la fel ca acasa,aproape de biserica,aflandute intr o tara catolica,stai dupa sarbatorile lor,pt ca de multe ori lucram in sarbatorile noastre,fara sa vrei,nu i pt bani ,e pur si simplu obligatia serviciului,te duci unde gasesti de munca,uneori cand nu poti sa te organizezi speli,calci pt tine personal,fiindca nevoia te impinge,poate cand ajungi instrainatate pana afli unde este o biserica ortodoxa trece timp,sau ai probleme,sau e foarte departe de unde locuiesti si nu poti ajunge,sau din oboseala nu poti,sa fii prezent la biserica,fiindca a munci in strainatate e mult mai mult ca munca de acasa,poate ca de munca ce o ai nu poti posti,pur si simplu ca si cum te afli intr o turma de lupi si tu oaiea cea pierduta care tre sa urle ca ei,te dai dupa lume vrei nu vrei,oricum nu i ca acasa,frumusetea simplitatea omului crestin,cei care ajungem prin alte tari ajungem sa valoram ca tot mai bine e acasa,iti iubesti altfel semenii,bineiteles ca nu conteaza unde ne mantuim

    Reply

  39. veronica
    noiembrie 29, 2009 @ 5:12 pm

    Oare cine-o fi adevaratul vinovat, ca atatia dintre noi am parasit tara noastra minunata? Mult adevar este in cantecul maestrului Tudor Gheorghe: ” Fie painea cat de rea, tot mai buna-n tara mea”! Adevarat. De ce oare strabunii nostrii au fost multumiti cu viata lor de-acolo? Si nu duceau lipsa de nimic. Tara noastra ,frumoasa, avea de toate. Cata nostalgie, cat dor ma cuprinde cind ma gandesc la Valea Prahovei, la Cheile Bicazului, la Litoralul Marii Negre , la Nordul Moldovei? Ce mai? Toata tara e o spendoare de la un capat la altul. Orice frumuseti as vedea pe-aici: Toronto, Cascada Niagara , Ottawa si altele; nimic nu se poate asemui cu frumusetea tarii noastre.Daca nu ne era frica de-a lua-o iarasi de la capat ,sant foarte sigura ca ne-am fi intors acasa . Oricat ai locui pe-aici, prin strainatati, noi romanii[ santem foarte multi] numim „acasa ” tot acolo.Dumnezeu sa aiba mila de noi si cei de-aici si cei de-acolo si sa ne ajute sa ne intalnim intr-o zi toti acolo unde nu vom mai fi niciunul stain! Amin!Doamne ajuta! Post binecuvantat!

    Reply

  40. dana
    noiembrie 29, 2009 @ 5:50 pm

    Eu am plecat in Londra sa studiez, si am mai ramas un timp. In aprilie ma intorc acasa, nu ma intelegeti gresit, imi e dor de casa, dar ma gandesc cu teama ca nu o sa mai gasesc o biserica precum cea din Londra. A trebuit sa calatoresc 3000 de km sa aflu ce inseamna credinta adevarata, sa vad oameni care se spovedesc si se impartasesc saptamanal, sa vad biserica plina de tineri ca nici macar nu ai loc sa inghenunchezi si multe altele. Mi-am gasit un duhovnic care mi-a schimbat viata si a pus in inima mea dorul de rai.

    Stiu ca si acasa e credinta multa, sunt biserici minunate unde sa te rogi, dar stiu sigur ca imi va lipsi cea din Londra.

    Am scris comentariul asta ca sa sti ca exita si comunitati frumoase.

    Reply

  41. D
    noiembrie 29, 2009 @ 10:42 pm

    Daca vei cauta, vei gasi o astfel de biserica si aici.

    Reply

  42. Adriana
    noiembrie 29, 2009 @ 11:21 pm

    Dana, cum il cheama pe duhovnic?

    Reply

  43. BEBE
    martie 13, 2010 @ 2:43 pm

    DA ,strainatatea nu poate sa ne ofere la multi dintre noi decat lucrarea materiala , nu sufleteasca si apropierea de Dumnezeu . Am plecat din Grecia fiind o tara crestina ,care eu din pacate am fost si sant un mare pacatos ,acolo nu am avut puterea sa ma apropii de Dumnezeu ,dar nici o biserica romaneasca nu aveam langa noi, si ma aflu in SWEDIA de doi ani cu familia /4 pers./ ,e aici bunul Dumnezeu ia deschis mintea femei mele si a gasit in calculator biserica SF.GHEORGHE in STOCKHOLM santem mai mult apropiati de Dumnezeu dar si lupta cu Satana este f. mare / ne/am spovedit impartasit / si avem totusi un duhovnic pt. prima data /slava domnului /,si un bun control intre noi ca niciodata . Tot bunul Dumnezeu ne/a adus aici si ne ocroteste in fiecare zi ,ai multumesc din suflet pt. totul . Nu dorim totusi sa ramanem defnitiv aici cu ajutorul celui de sus ,el va randui totul pt. familia mea ? Sant f. pagani din pacate acesti oameni ,nu vad familii care dupa realizarea materiala sant fericiti pt. copiii lor ,nu am intalnit nici o familie la biserica multumiti ca si copii lor sant OK. ,toti au pierdut din pacate soarta copiilor lor si acum sufera si se rog pt. ei ???

    Reply

  44. Cristina
    iulie 19, 2010 @ 3:32 am

    re:
    [quote name=”Silvia”]Multi pleaca si pentru o viata mai civilizata…
    Nici eu nu sunt de acord cu plecarea de tot in strainatate desi tatal meu ma sfatuieste sa fac lucrul acesta daca am ocazia; chiar ieri eram cu el in gara, asteptand trenul; prin statie se anuntase o intarziere de 25 minute, iar trenul a intarziat o ora (nimic neobisnuit pt mine care calatoresc cu trenul destul de des)…nimeni nu si-a cerut scuze si tatal meu mi-a zis pentru a nu stiu cata oara ca nu se merita sa traiesti intr-o asemenea bataie de joc in Romania, ca daca am ocazia sa plec intr-o tara civilizata, sa nu ezit sa o fac. inca nu sunt pornita sa fac lucrul acesta, desi am vizitat si tari cu oameni mai civilizati si mai respectuosi decat in Romania. cei care pleaca in strainatate cauta, pe langa bani, si un respect din partea semenilor lor…[/quote]

    fratele meu a asteptat in germania doua ore un tren care a venit cu intarziere.de asemeni ,in Italia mi s-a intamplat personal sa astept mai mult de o ora pentru intarzierea unui tren.in statele unite nu mai vorbim ,companiile de avioane sunt absolut dictatoriale in felul in care dispun de timpul oamenilor.problema este ca in Romania se traieste ca in pestera lui Platon din acest punct de vedere ,in sensul ca oameni care nu au vizitat niciodata tari straine isi imagineaza(sau sunt indrumati sa isi imagineze)ca in strainatate curge efectiv lapte si miere si toti cainii au cate un covrig in coada.sincer ,mi s-a intamplat odata ca venind din Europa in State,am ajuns la Philadelphia ,unde trebuia sa schimb avionul dar din cauza incetinelii incredibile de la vama,am pierdut conexiunea si a trebuit sa dorm in noaptea respectiva in aeroport.din pacate aceste lucruri nu sunt aratate de televiziunile din Romania care par ca vor in mod expres sa cultive o imagine denigratoare a Romaniei,fara insa a face vreo comparatie obiectiva cu ce se intampla in tari mai „avansate” tehnologic(pentru ca moral,…ieri am trecut prin oras pe langa o biserica transformata in bar si intitulata the_altar_bar).imi pare atat de rau ca media aceasta are asa o mare putere si ca oamenii in loc sa se informeze de la surse,aleg sa se uite doar la ce se prezinta la stiri.poate ca o fi mai mult respect sau mai mult zambet pe fetele americanilor dar nu garantez ca daca ei ar fi la fel de stresati ca romanii ,ar avea la fel de multa rabdare sau putere de munca.

    Reply

  45. Lili
    martie 9, 2011 @ 4:13 pm

    Mi se pare foarte gresita conceptia oamenilor care merg in strainatate pentru a se imbogati.Care merg si au in gand faptu’ ca vor face bani si vor trai pe "picior mare" in strainatate.Nu.Nu este deloc asa.Trebuie sa fii foarte realist atunci cand faci acest pas,de a merge intr-o tara straina.Trebuie sa stii ca vei avea multe probleme de infruntat,ca nicaieri nu este totul roz si ca nu o sa te imbogatesti dintr-o data.Dar cunosc multi oameni care nu se duc in strainatate pentru a face bani.Printre aceia ma numar si eu care voi pleca peste catva timp impreuna cu familia.Consider ca multe tari,aproape toate sunt superioare Romaniei,iar din pacate,Romania in ultimii ani a decazut mult.Dar mai cred si ca e foarte important modul in care vezi "strainatatea".Nu inteleg oamenii care cred ca in momentul in care au pus piciorul intr-o tara straina au scapat de griji si viata lor va fi perfecta.Nu este asa.Si in strainatate sunt oameni rai si buni,sunt probleme,ca peste tot de-altfel.Aud tot mai multi oameni spunand "In Romania nu mai este de trait" si e foarte trist,dar e realitatea.Multi m-au intrebat: "In principiu,de ce vrei sa pleci?"Motivele sunt diverse….

    1)Pentru ca sistemul sanitar este la pamant,pleaca foarte multi medici,spitalele lasa de dorit,medicamente scumpe,mizerie in spitale,conditii neigienice,medici care nu-s preocupati de meseria lor ci doar de bani,ca sa va dau un exemplu concret: o cunostiinta a mers la un control la spital sa-i ia sange si a ajuns sa fie infectat cu hepatita C.Mor copiii in spitale,dar nimanui nu-i pasa.

    2)Pentru ca sistemul de invatamant este dezorganizat.La nimeni nu-i pasa ca elevii sunt innebuniti,programele sunt vechi,incarcate,elevii nu invata practic,plus ca BAC-ul se schimba aproape mereu.Rezultatele dezastruase luate la testele PISA spun totul despre sistemul de invatamant.Doar doua tari din intreaga Europa au luat rezultate mai mici ca noi.Trist…

    3)Lipsa de civilizatie,nu numai in propria tara cat si in tarile straine,asta se poate vedea din modul in care se comporta romanii in Franta,Italia,Spania,Danemarca si altele.Majoritatea lucrurilor urate nu sunt facute de cei din acele tari ci de romani si tigani.Oare de ce?De ce nu putem fi civilizati?De ce ne place sa ne purtam ca barbarii?La final tot noi pierdem!

    4)Mizeria in care se afunda Romania atat la modul propriu cat si figurat.

    5)Drumurile proaste,toate tarile din Europa sunt sfatuite sa evite Romania din cauza drumurilor

    6)Accidentele,romanii conduc violent,brutal,nu le pasa,nu stiu sa respecte nicio lege.Conduc tare,parca s-ar grabi spre moarte.Si mai ales cand sunt responsabili de vreun accident,nu le pasa,mai nou nici nu mai stau la fata locului.

    7)Brutalitatea pe care o vad zilnic la romani,zilnic vad minim 2 animale moarte pe strazi(strazi!! nu sosele !!).Sa fim seriosi..cat de tare poti conduce pe o strada?Si mai ales,mai buna intrebare: De ce sa conduci cu viteza??

    8)Lipsa de perspectiva

    9)Faptul ca romanii au facut imensa greseala de-a realage un om care in 5 ani a distrus tara mai rau decat au facut-o altii.Iar din cauza greselii lor,acum el continua sa o distruga.

    10)Lipsa valorilor morale.Romanii nu mai respecta nimic.Nu le mai este frica nici de lege nici de nimic.

    Este trist,este dureros,este infricosator.Dar e realitatea,din pacate.

    Stiu ca nicio tara nu e perfecta.Stiu prea bine,stiu ca orice tara are avantaje si dezavantaje.Orice tara are o parte din oamenii care o populeaza mai necivilizati,rai,dar o parte ! La romani deja e majoritate.
    Cel mai rau lucru la romani este acesta: nepasarea ! Nepasarea si indiferenta.

    Stiu cate greutati sunt in alte tari.Dar prefer sa ma confrunt cu greutatile altei tari dar sa stiu ca la sfarsit am razbit decat sa ma lupt in Romania cu morile de vant.(Si nu ma refer pe plan financiar).

    Vad cat respect si cat pret se pune in alte tari pe oameni,animale,drepturile omului,cultura.In Romania pe ce se pune pret?Pe gentile Vuitton,pe cluburi,pe Jeep-uri.Dupa asta sunt catalogati oamenii mai nou.
    Da,este trist.Este trist ca Romania este in urma cu 50 de ani fata de anumite tari gen: Germania,Suedia,Danemarca,Elvetia,Austria,Franta si altele.

    Stiu ca si-n straiantate sunt multe provocari.Trebuie sa ai putere ca sa faci fata,ca sa stii sa alegi ce este bine,sa stii sa faci distinctia intre bine si rau si sa nu te lasi "furat" de faptul ca ai impresia ca acolo e totul altfel.

    De curand m-am despartit de o persoana draga si s-ar putea sa nu o mai vad pentru foarte mult timp.Si mi-a zis asa: Pe ce meleaguri ai ajunge,niciodata sa nu te schimbi.Da,este foarte important sa nu ne schimbam.Sa avem tarie sufleteasca.

    Am vorbit si cu preotul care-i apropiat de familia noastra.Adica a vorbit mama.Si spre surprinderea mea a pus o intrebare: Pentru ce vreti sa plecati?Pentru a castiga bani?Sau pentru a avea o viata mai buna chiar daca nu si serviciu foarte bine platit? Si raspunsul a fost varianta a doua: o viata mai buna.Pentru ca din punctul meu de vedere poti duce o viata foarte buna chiar daca nu esti bogat si nu ai un serviciu care sa te plateasca cu mii de euro.Pentru ca o viata buna se refera in primul rand la spirit.Si poti avea o viata buna fiind tu un om bun si avand pe Dumnezeu in suflet.

    Reply

  46. Guest
    martie 9, 2011 @ 5:54 pm

    Chiar nu se poate avea si aici o viata buna fiind tu un om bun ,iertare dar eu cred ca se poate (cred ca depinde de cum vede fiecare viata buna si cum este inteles cuvintul "om bun"

    Reply

  47. Lia
    martie 9, 2011 @ 9:40 pm

    Da,asta este marea problema.Romanii,majoritatea au ajuns sa nu mai prea aiba in vocabular cuvantul: bunatate.Cei care-l au sunt foarte putini.Si aceia aleg sa duca o viata mai buna,tocmai pentru ca merita ceva mai bun,pentru ca se lupta pentru ceva mai bun.Pentru ca un om bun nu are ce cauta intr-o tara care se duce de rapa,pentru ca oricat s-ar lupta nu va reusi nimic si atunci de ce sa nu incerce intr-o tara care sa nu-i ingradeasca perspectivele?Care sa il lase sa evolueze,o tara in care sa stie ca daca lupta pentru ceva,macar o face cu un scop.O tara care sa aprecieze,nu una care sa calce in picioare valorile morale si apoi ne intrebam toti:"Vaii ! De ce ne vede Europa asa rau?"Pentru ca in 20 de ani de la revolutie Romania a regresat in loc sa progreseze.Pentru ca din nefericire,toti strainii se feresc de Romania ca de ciuma si atunci oamenilor care le pasa de viata,de viitorul lor,de ce sa-si manance nervii intr-o tara care nu mai are,din nefericire aproape nimic?Sunt promovate non-valorile,cum am spus,santate,educatia este praf,si altele.O tara mai buna nu se face din oameni nepasatori.Iar Romania este tara indiferentei.Ideea e ca orice om se gandeste la viitorul,la viata,la sanatatea lui de ce sa iroseasca totul intr-o tara fara viitor?Se poate avea o viata mai buna fiind un om bun,ideea e ca in timp vei ajunge sa fii scarbit de rautatea si nepasarea din jur si vei vrea ca si bunatatea ta sa fie macar apreciata,nu calcata-n picioare.

    Reply

  48. Ana
    martie 9, 2011 @ 10:20 pm

    necredinta si avorturile
    Lia

    [i][b]"O tara care sa aprecieze[/b],nu una care sa calce in picioare valorile morale si apoi ne intrebam toti:"Vaii ! De ce ne vede Europa asa rau?"[/i]

    Nu ai sa gasesti nici o tara din lumea asta care sa te aprecieze pentru ceea ce esti. [b]In tara ta, tu esti tu.[/b] In afara Romaniei ai sa vezi ca o sa treaca ani pana ai sa te intalnesti cu tine.

    [i]"Pentru ca din nefericire,toti strainii se feresc de Romania ca de ciuma"[/i]

    [b]Ce bine ar fi sa fie asa.[/b] Din nefericire strainii au cumparat, au dezmembrat, au scos bucati, bucatele fabricile, pamanturile, apele noastre si le-au cumparat pe nimica toata. Si o fac in continuare tocmai din cauza ca noi nu ne stapanim tara, cu toate ca romanul de cand se stie a fost nu atacator, ci APARATOR.

    [b]Ai sa intrebi cum de suntem in aceasta situatie?[/b] Raspunsul meu te v-a soca, insa oricare dintre crestinii ortodocsi traitori din jurul tau, iti v-a raspunde la fel: [b]cauza caderii tarii noastre este din cauza avorturilor[/b].

    Sa ne apropiem mai mult de biserica si sa lasam sa se nasca toti pruncii, si viata o sa ni se schimbe considerabil. Pana atunci insa, vom avea suferinta indiferent de locul in care ne vom muta in lumea asta.

    PS: In afara tarii nu ai sa mai cauti confortul, ci ai sa cauti disperat biserica ortodoxa de acasa din Romania. Si niciodata nu o vei gasi.

    Reply

  49. Ana
    martie 9, 2011 @ 10:26 pm

    Lili

    Bun preot aveti. Slava Domnului

    Reply

  50. Lili
    martie 10, 2011 @ 1:31 pm

    Buna Ana,am citit raspunsul ce l-ai dat mai sus si poate nu ma crezi dar nu m-a socat deloc.Da,unul din factorii nefericirii sunt necredinta,avorturile,faptul ca domnii politicieni vor sa legalizeze prostitutia,din cauza lipsei de respect pentru tot ce ne inconjoara: natura,oameni,chiar si Dumnezeu.Da,adevaratul dezastru nu este criza economica,ci criza sufleteasca.Faptul ca romanii nu mai pun pret pe ceea ce izvoraste din suflet,ci pun pret pe masini,bani,orice,dar nu suflet!Da,apropierea de biserica,ce frumos ai spus-o.Dar ca sa te apropii de biserica trebuie intai sa constientizezi ca incetul cu incetul ai pus orice mai presus de suflet,mai presus de credinta,iar romanii,majoritatea nu vor sa vada acest lucru.De ce?Pentru ca nu-i intereseaza.Cum spuneam,nepasarea e la ordinea zilei.Imi amintesc si acum cand eram mica ma ducea bunica la slujba,era frumos,acum cati copiii sau adolescenti mai merg la slujba?Cand intr-o zi a venit profesorul de religie in clasa sa ne spuna ca nu facem ora si mergem la biserica s-au ascuns dupa banci ca sa nu-i vada iar apoi i-am auzit spunand: ai bani?si au mers la cafea in club.Cum sa te lupti cu toate acestea cand ei nu vor sa vada?Totul depinde de vointa.

    "Nu ai sa gasesti nici o tara din lumea asta care sa te aprecieze pentru ceea ce esti."Vreau sa fiu respectata pentru ca-s om,nu sa-mi fie calcate in picioare drepturile,nu sa-si bata joc Statul Roman de mine si nu poti spune ca in alte tari oamenii nu se respecta intre ei pentru ca daca ar fi asa nu ar fi aproape toate mult mai sus decat Romania.In Romania ce se apreciaza?Banii,faima,totul se "cumpara",nu reusesti decat daca ai pile,decat daca cunosti pe X si pe Y,decat daca arati unde lucrezi,in rest toti trec pe langa tine si te iau de prost.
    In tara mea,eu stiu ca nu am niciun viitor,in alta tara,sigur voi intampina greutati,sigur voi fi privita ca o straina,dar macar voi stii ca ma lupt pentru ceva,ma lupt ca sa arat ca nu toti romanii sunt niste lucruri slabe si barbari,ca sunt romani care sunt cinstiti,muncitori,care vor doar sa aiba o viata mai buna.

    Iar o viata buna inseamna viata fericita.Fericirea vine din suflet,cum sa fii fericit cand vezi ce-i in jurul tau?Cand vezi cat au decazut oamenii?Cand vezi ca-s neexistente valorile morale ?Cand vezi suferinta si saracie peste tot?Cand vezi animale si oameni morti pe strazi?Suntem pe primul loc in Europa la accidente !In fiecare zi in tara mor 4 oameni in accidente de masina.Statul isi bate joc de oameni,un litru de benzina a ajuns 6 lei,in timp ce salariile scad in continuare.Cum sa fiu fericita cand in jurul meu e dezastru?Ar trebui sa fiu oarba si insensibila ca sa fiu fericita in acest mod.

    "Ce bine ar fi sa fie asa. Din nefericire strainii au cumparat, au dezmembrat, au scos bucati, bucatele fabricile, pamanturile, apele noastre si le-au cumparat pe nimica toata." Imi cer scuze,nu m-am exprimat corect atunci,strainii se feresc de romani,da,Romania a vandut tot ce avea ea mai de pret,corectez,cei din Stat au vandut-o pe nimic,pentru ca lor mereu le-a iesit ceva,ei mereu au avut buzunarul plin nu a contat pentru ei ce se intampla cu tara.

    Ipocrizia este cat cuprinde in tara asta inclusiv de la domnul presedinte care anunta la televizor: "Strainii care vor sa viziteze Romania sa nu mearga pe sosele,sa foloseasca elicopterul"(cum a facut dansul).Doamna Elena Udrea s-a dus intr-un sat care a suferit inundatii,oamenii si-au pierdut casele ca sa le dea la femeile din acel sat…pantofi cu toc ! Apai nu conteaza ca oamenii aceia si-au pierdut casele,lucrurile…ea le da pantofi cu toc.In ce tara s-a mai pomenit bataia asta de joc?Nici in Romania nu se pomenea asa ceva,pana de curand.

    Este trist ca Romania nu-si va reveni in urmatorii ani,deoarece noua generatie este compromisa,este la pamant nu cunoaste nicio valoare morala.Iar cei care o cunosc sunt luati in ras si batjocoriti.De ce?De ce sa stau sa suport batjocura unora ca ei?

    "cauza caderii tarii noastre este din cauza avorturilor. "Corect ! Romania este pe locul 3 in Europa la avorturi.Locul 3 din toata Europa ! De ce?Pentru ca noua generatie nu o mai intereseaza nimic,nu mai stie ce e aia credinta,ce e ala respect,ce e aia iubire,bunatate,mila.Stie doar: apai eu nu am probleme pentru ca tata este director nu stiu,sau mai nou vin cu fraza "imi traiesc viata".Nu,nu si-o traiesc,si-o distrug si din pacate asta distuge si Romania.
    Mai trist este ca nici nu constientizeaza ce-au facut,intr-o zi am auzit-o pe o colega de-a mea spunand: "Mie mi-a spus mama ca in cazul in care se intampla sa raman insarcinata sa-i spun sa ma duca sa scap repede de el".Cum??Cum o mama sa-i spuna asa copilului ei?Cum copilul sa aiba anumite princpiii sanatoase si niste valori morale ridicate cand parintii nu ii educa?Cand parintii la randul lor nu constientizeaza ceea ce fac si spun?Iar aici intervine iarasi nepasarea+ tot ceea ce se promoveaza: libertinaj sexual,petreceri,non-stop numai vezi cine cu cine s-a mai cuplat,ce rochie de nu stiu cate mii de euro a purtat vedeta X la nu stiu ce petrecere mondena,in timp ce lumea moare de foame.

    Daca romanii ar constientiza criza spirituala,care-i principala deja o parte din drumul spre salvarea tarii ar fi deja parcurs.

    Imi amintesc ca in august,2010 am fost cu familia in satul Limba de ziua mea la niste prieteni apropiati.Era o zi foarte frumoaa iar familia la care am mers a decis sa ne arate putin satul,avand in vedere ca nu-l mai vazusem.Ne-am plimbat prin sat iar la un moment dat,ne-am intalnit cu un domn mai in varsta(cam la 60 de ani l-am apreciat eu)cunostea pe prietenii nostri si s-au oprit putin de vorba.Au continuat sa discute si nu stiu despre ce a venit vorba iar domnul acela a spus: "-)oamna(catre prietena noastra) sa ma credeti,am trait pe perioada comunista,dar vremuri asa rele ca acum n-am trait niciodata".Am ramas stupefiata,eu care de mica auzisem peste tot spunandu-se cat de groaznica era perioada comunista,cata suferinta era iar acum sa aud acest lcuru din partea unui om care se vedea ca a trait si a vazut multe la viata lui.M-am gandit la ceea ce a spus,mi-am dat seama ca atunci cand a spus "vremuri grele" nu se referea doar la problemele economice ale Romaniei,ci la tot.

    Ai spus ca in alta tara nu am sa caut confort.Este adevarat,poate nu ma crezi,dar nu am sa-l caut,parerea mea este ca poti sa traiesti in confort nu ai nevoie de o vila sau de un BMW.Nu,am sa caut altceva,am sa caut respect,valori morale,civilizatie.Iar in Romania nu ma pot astepta la respect de la romani atata timp cat insusi seful statului nu respecta nimic,el insusi sta in fata camerelor de filmat si cand il intreaba cineva ceva spune: "Am spus eu asta?Probabil eram beat"si rade.Pana acum nu am vazut niciun presedinte facand asta.Cum am spus,prefer sa ma lupt intr-o tara dar sa stiu ca lupt pentru ceva,decat sa stau in Romania sa vad cum isi bate joc statul Roman de oameni si cum indiferent ce om esti banul este mai presus de orice.Majoritatea romanilor,in special tinerii stiu doar de o singura lege: legea banului.
    Nu ma astept sa fie totul roz,stiu ca probabil voi avea de suferit,dar voi suferi daca trebuie sa arat ca sunt si romani care merita sa li se dea o sansa,sunt si romani care sunt OAMENI in adevaratul sens al cuvantului.Pe mine nu am sa ma pierd niciodata dintr-un singur motiv: am credinta.Stiu ca oriunde as fi in suflet Il am pe Dumnezeu si peste orice greutati as trece El este alaturi de mine si nu ma paraseste niciodata.Dar spre deosebire de ceilalti eu nu dau vina pe Dumnezeu pentru ce se intampla in tara.Aud pe multi zicand:"Apai Dumnezeu vrea asta !"Nu,nu cred ca Dumnezeu vrea ca valorile morale sa dispara din sufletele oamenilor,nu cred ca vrea ca oamenii sa moara pe capete in accidente.Nu,nu vrea asta,oamenii cu mana lor si-o fac.Cu inca un lucru ai dreptate,avem un preot foarte bun.Da,de el imi va fi dor,nu-mi prea place sa folosex expresia "o sa-mi fie dor de biserica ortodoxa" pentru ca ma duce cu gandul la biserica in sens de cladire,dar o sa-mi fie dor de acel preot.Dar cred in continuare ca Dumnezeu este pretutindeni,in toata lumea,cel mai important este sa nu-L pierzi din sufletul tau.

    Imi cer scuze ca am scris un comentariu atat de lung.

    Reply

  51. Lili
    martie 10, 2011 @ 1:32 pm

    P.S.: folosesc*,scuze pentru eventualele greseli,am scris cam repede !

    Reply

  52. ellena
    martie 10, 2011 @ 5:31 pm

    Despre strainatate as avea multe de spus,dar nu vreu sa-mi lungesc cuvantul …Eu sunt in Italia de 9 luni e prima mea iesire din tara pe o perioada asa de lunga si nu pot sa descriu in cuvinte dorul care ma macina…Toti romanii pe care i-am intalnit pana in prezent spun ca lasa ca-ti trece, ce dor, da ce sa faci in tara, sa mori de foame? Stau si ma gandesc Doamne dar ei chiar cred asta? Din pricina aceasta evit sa mai vorbesc cu toti cei care gandesc asa pentru ca pur si simplu nu-i inteleg…Venirea mea aici a fost cu totul voia lui Dumnezeu pentru ca mereu am spus ca eu in Italia nu calc si vedeam aceasta tara ca Sodoma si Gomora ,dar pot sa spun ca nu e asa!Nu strainatatea te face sa fii mai bun sau mai rau ,totul depinde de persoana ,daca ai dobandit statornicie in credinta in dragoste si in principiile tale nu ti le poate nimeni lua,poti sa fii oriunde pe planeta o sa fii acelasi pentru ca Dumnezeu e pretutindeni si cum exista mantuire in Romania asa exista in orice loc pe acest pamant!…Da,totul depinde de propria persoana ! Caci daca nu l-ai cunoscut pe Dumnezeu in tara, exista posibilitatea sa-l cunosti peste hotare, caci bine stim ~incurcate sunt caile Domnului~! De asemenea exista posibilitatea sa te perzi cu tot, dar nu obligatoriu, caci exista persoane care il cinosteau pe Dumnezeu in tara dar din pricina nestatorniciei si a adevaratei credinte se pierd si acestia cu greu mai gasesc cale de intoarcere! Da ,da nu te poate schimba nimeni totul depinde de tine si de felul cum lucreaza Dumnezeu in viata ta… In ceea ce priveste avantajele strainatatii eu personal nu gasesc un avantaj in bani caci sunt aici ca sa-mi ajut familia ,adevaratul bun personal pe care l-am dobandit aici este dragostea de familie si de tara! In tara cu siguranta nu aveam sa-mi dau seama cat de mult inseamna cuvantul ~acasa~ …

    Reply

  53. Ana
    martie 10, 2011 @ 5:45 pm

    Tara povestilor
    Oho, dar ai scris nu gluma:-)

    Am vazut un film care raspunde la toate intrebarile din discutia noastra. Mi-a placut mult si-l recomand oricui vrea sa plece din tara. Personal nu recomand nimanui sa plece din tara si ii apreciez pe toti care rezista cu stoicism. La cat de energica esti, nici tu nu ar trebui sa pleci din tara, dar se pare ca ai deja pasul in afara.

    [b]Vizionati filmul dupa post sau macar dupa prima saptamana din post. Este vorba despre 3 familii din Moldova Romania si Danemarca. As vrea sa putem comenta despre occident si despre Romania dupa ce vedem acest film.[/b]

    Tara povestilor
    http://filmemoldovenesti.blogspot.com/2009/10/tara-povestilor.html

    Post usor

    Reply

  54. Ana
    martie 10, 2011 @ 5:53 pm

    "In tara cu siguranta nu aveam sa-mi dau seama cat de mult inseamna cuvantul ~acasa~ …"

    Puternic

    Afara intelegem si mai bine ce inseamna cuvantul DOR

    Reply

  55. Lili
    martie 10, 2011 @ 6:00 pm

    Multumesc mult Ana,am sa ma uit la film cand am timp,sper sa am cat de curand.Momentan sunt putin ocupata,da,intr-un fel ai dreptate,sunt o fire energica si tocmai asta e lucrul prost la mine,faptul ca eu sunt energica si vad atata indiferenta si nepasare-n jurul meu.Ma omoara cu zile faptu’ ca vad oamenii cum stau resemnati si spun: apai ce sa facem?!Nimic,sa ne plangem de mila-la asta suntem experti dar sa facem?Absolut nimic.Ellena,Italia este o tara frumoasa,mi-a placut cand am vizitat-o,o tara care s-a confruntat cu multe probleme,dar a ramas frumoasa.Ai foarte multa dreptate-n comentariul tau,oamenii nu te pot schimba,doar tu te poti schimba,in bine sau in rau.Depinde de tine ce cale alegi.Asa cum in Romania poti alege o cale proasta asa si in strainatate se poate alege.Stiu cazuri.
    E adevarat,avantajul cu banii ar fi printre ultimele la mine,dar totusi ar fi si acela un avantaj,de ce sa mor de foame ca profesor in Romania cand pot sa am un salariu decent in alta tara unde se pune pret pe educatie?Faza cu dorul de "casa",nu stiu in ce masura il voi simti pentru ca eu plec cu familia iar rude am doar vreo 3 matusi si un verisor in Romania la care pot sa vin sa-i vad vara,deci nu-mi fac probleme legate de dorul de-acasa.Acasa este acolo unde iti este inima,unde te simti fericit.

    Reply

  56. Lili
    martie 10, 2011 @ 6:14 pm

    P.S.: Ellena esti cu adevarat o fata curajoasa.Nu am sa iti spun ceea ce spun si altii: apai lasa ca dorul trece.Pentru ca stiu ca nu trece,ca-l ai in suflet mereu,dar gandeste-te ca nimic nu este intamplator in viata.Totul are un scop dat de Dumnezeu.Te apreciez sincer pentru puterea de care dai dovada descurcandu-te singura intr-o tara straina si neavand pe nimeni alaturi decat pe Dumnezeu.Iti doresc sa te descurci in continuare in viata,sa nu te lasi niciodata doborata si poate ca in viitor te va urma si familia.Stiu ca atunci cand esti singura ai o durere-n suflet care te apasa si nu te lasa sa te bucuri de ce ai in jur,dar trebuie sa te gandesti ca in viitor o sa ai si familia alaturi.Numai bine !

    Reply

  57. ellena
    martie 10, 2011 @ 7:31 pm

    Multumesc din suflet Lili, fara sa vreau mi-a venit sa plang cand am citit ce mi-ai scris…tot binele din lume si din partea mea!

    Reply

  58. Emanuela
    aprilie 10, 2011 @ 6:59 pm

    Sincer acum sufletul fara Dumnezeu adevarat e trist si in tara si in afara. Oriunde te-ai duce daca il ai pe Dumnezeu aproape esti mai liber, mai fericit, mai increzator… Eu am experienta plecatului in afara, insa am plecat cu Dumnezeu dupa mine si mi-a fost bine. Nu am plecat pentru bani, ci pentru experienta de viata, cum sa inveti sa te adaptezi oricunde.
    Nu pot sa zic ca dupa o perioada mi-era foarte dor de acasa, e normal, insa de multe ori si in tara ne simtim straini, neacceptati, inadaptati pentru ca nu promovezi desfranarea, barfa, meschinariile. In afara esti acceptat asa cum esti fara a fi judecat.

    Reply

  59. Lili
    aprilie 10, 2011 @ 7:09 pm

    Ema ma crezi sau nu,cuvintele tale mi-au dat putere sa merg inainte! Pe bune,de cand si prietenii mei au aflat ca plec se poarta cu mine de zici ca sunt complet straina…ma privesc ciudat de zici ca am facut nu stiu ce lucru oribil,nu inteleg…adica sincer,la faza asta m-au dezmagit un pic oricat de prieteni imi sunt.Ma asteptam sa ma incurajeze,ii cunosc de-o viata,ma asteptam sa spuna nu stiu..cuvinte care sa imi dea curaj in suflet,nu sa ma priveasca reticent si nu stiu cu o urma de…nici eu nu stiu:| dintre toti oamenii care stiu ca voi pleca maxim 3 mi-au spus ca imi doresc tot binele si ca ceea ce fac nu este un pas inainte ci 10 pasi inainte,printre astea 3 persoane 2 imi sunt profesori.Si Ema ai dreptate 100% "ne simtim straini, neacceptati, inadaptati pentru ca nu promovezi desfranarea, barfa, meschinariile." am simtit-o pe pielea mea,stiu cum e.Si tocmai pt ca am 17 ani,nu vreau sa o simt non-stop,daca deja de la 17 ani am simtit-o nu vreau sa stiu cum voi resimti aceste lucruri la 30-35,sau mai tarziu.Ideea e ca eu nu cer ca oamenii sa inteleaga,poate e greu,si pt mine era greu sa-i inteleg pe oamenii care plecau atunci cand eram mai mica,dar stii cum se zice,de la prieteni mereu te-astepti la mai mult..:-

    Reply

  60. Emanuela
    aprilie 10, 2011 @ 8:12 pm

    Lili, eu la 20 de ani urcam pe Empire State Building, ma dusesem intr-o excursie organizata cu mai multi romani. Niciodata nu m-am simtit singura. Cand am fost la Niagara la toate obiectivele turistice ne asteptam unii pe altii, stateam uniti toti pe o parte a autobuzului numai romani.
    Mergi mai departe si urmeaza-ti visul, caci gandul asta iti este dat de Dumnezeu. Se spune ca gandurile care vin de la Dumnezeu sunt intotdeauna un gand de bucurie , insotit de unul de tristete.
    Eu am simtit sa plec si am plecat, nu m-a interesat de ceilalti, oricum cand m-am intors in tara ma priveau toti ca si cum nu as fi existat, vorba lui Cosbuc "ce-i pasa unei lumi intregi de moartea mea","traieste-ti viata ta si a mortii lege n-o cata,/ sunt crai ce schimba a lumii sorti, dar daca mor ce grija porti, /mai simte-n urma cineva ca ei sunt morti?"
    Asa ca nu e bine sa facem comparatii, asemanari, cu drobu de sare… E bine sa ne pastram atitudinea, sa facem diferenta!

    Succes! Ai grija de tine!

    Reply

  61. Lili
    aprilie 10, 2011 @ 8:30 pm

    Multumesc f. mult Ema! Nu e vorba ca fac comparatii sau asemanari;e vorba doar ca simt un pic de dezamagire in suflet cand vad atitudinea prietenilor mei.Adica sunt momente in care astepti de la persoanele pe care le consideri prieteni un pic mai mult decat "ok…daca asa vrei tu" sau: "mda,bine" etc…am vorbit mult si cu familia mea,pentru ca plec cu ea nu singura si mama mi-a zis si imi zice non-stop "-)aca e sa reusim sa plecam inseamna ca asa a vrut Dumnezeu sa incepi tu o noua viata in alta tara!"si gandul asta ma incurajeaza,ma gandesc ca plec cu familia si cu D-nzeu in suflet,si nimic rau nu se poate intampla,dar ma cuprinde o tristete cand ma gandeasc ca vara cand ma voi intoarce toti ma vor privi ca o straina,poate chiar si prietenii mei…"cand m-am intors in tara ma priveau toti ca si cum nu as fi existat" da..exact de-asta mi-e teama,pt ca chiar daca-mi fac prieteni acolo unde ma duc,persoanele la care tin si care mi-au fost prietene aici in tara vor ramane in sufletul meu si m-ar durea sa vad dezaprobarea,raceala pe fatza lor.Dar,am invatat un lucru,atunci cand trebuie sa ne urmam un vis trebuie sa ne asumam riscuri.Eu am sa mi le asum.Si iti multumesc inca o data din suflet,nicio persoana nu mi-a mai zis cuvintele acestea!>:D

    Reply

  62. Emanuela
    aprilie 11, 2011 @ 5:46 am

    Doamne ajuta Lili,

    Eu iti sunt alaturi si oricand te vei intoarce, sau ne vom mai intalni aici tot cu inima deschisa te voi primi!

    Mult succes!

    Reply

  63. aurelian
    noiembrie 2, 2012 @ 12:30 pm

    Lili as dori si eu ce inseamna la tine punctul 8) Lipsa de perspective!!
    Gresesti cand afirmi ca nu te rezumi la banii si la cofortul produs de acestia: sanatatea si educatia cu bani se fac. Dreptul omului, care? Avortul si prostitutia legalizata, cred ca ai uitat prostituatia e legalizata in VESTUL EUROPEI acolo unde spui tu ca este civilizatie

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *