Skip to content

62 Comentarii

  1. iulian
    februarie 28, 2009 @ 1:40 pm

    De ce e considerat pacat faptul ca asculti muzica rock???? Si de ce intotdeauna e considerata muzica ‘satanica’ ?

    Reply

  2. Ana
    februarie 28, 2009 @ 2:28 pm

    @ Iulian

    Fiecare este liber sa aleaga ce vrea….
    http://www.ortodoxtv.com/filme-video/satanismul-in-muzica-rock.php

    Doamne ajuta!

    Reply

  3. iulian
    martie 19, 2009 @ 5:09 pm

    Da dar mi se pare ciudat sa fiu considerat satanist atunci cand ascult o melodie(in cashti) atunci cand merg pe strada. Si despre cei care asculta manele nu se spune nimic ca si cum ar fi ceva obisnuit. Deasemenea despre videoclipurile acestora in care apar sute de pitzipoance si in fel de fel de pozitii si se vorbeste doar despre bani.

    Reply

  4. Claudiu
    martie 19, 2009 @ 7:47 pm

    Corect…..ai dreptate iulian.

    Reply

    • Ion
      decembrie 19, 2023 @ 12:00 am

      Este pacat sa ascult muzica musulmana
      Cum ar fi tora bora sau altele, cine sti va rog sa imi spuneti si mie chear vreau sa stiu .

      Reply

  5. ,MONICA
    martie 19, 2009 @ 9:48 pm

    U2 – MYSTERIOUS WAY ,ONE ,WITH OR WITH OUT YOU ,WALK ON ,STUCK IN A MOMENT ETC
    E MUZICA ROCK ,DAR CU VERSURI FRUMOASE.SUNT BALADE.
    DE DEPARTE CEL MAI MARE RAU IN MATERIE DE MUZICA IL REPREZINTA MANELELE -TE INVATA CUM SA FII SMECHER ,BURICUL PAMANTULUI, SI CA VIATA SE REZUMA LA FEMEI ,MASINI SI BANI ,FACUTI PRIN ORICE MIJLOACE.
    SI DACA NU SCUIPI SI SEMINTE ,NU ESTI IN TREND.

    Reply

  6. florinm
    martie 19, 2009 @ 11:57 pm

    Manelele – cel mai mare rau in materie de muzica?
    Ma faci sa rad!
    Poate ca manelele sunt cantece pentru burta, cel mult, dar fiecare muzica actioneaza in felul sau, are efectele sale. Dar melodiile cu versuri obscene – cu ce sunt mai bune decat manelele? pt ca injuraturile sunt spuse pe rime si sunt corecte dpv gramatical?
    Am reactionat astfel pt ca foarte multi sunt impotriva manelelor si DOAR atat, uitand ca prin cluburi se drogheaza tinerii si pe alte genuri…
    Sa nu-mi spuna careva ca daca asculti balade de la Iron Maiden sau Metallica, sau chiar U2 te duci cu gandul la rugaciune, pentru ca e putin probabil. Dar este posibil, recunosc.
    Rockul, house-ul, dance-ul, hiphop-ul, actioneaza fiecare in felul sau, nu in sensul de a face rau neaparat, de prima data (aici depinde si de versuri si de linia melodica), dar cu cat asculti mai mult aceste genuri de muzica, petrecandu-ti mai mult timp asa, in detrimentul timpului in care cugeti la minunile Lui Dumnezeu din viata ta, cu atat te departezi de adevarul din biserica. N-a simtit nimeni haosul ce reiese mai ales din muzica rock si techno?
    Recunosc, si eu ascult muzica, imi place muzica foarte mult. Si chiar daca atunci poate nu imi dau seama, incerc sa fiu sincer si recunosc ca ma cam „ia pe sus”, adica e un fel de hipnoza…
    De ce? Repet: de cate ori, dupa ce ascultati mai multa muzica dintr-asta „la moda”, va puteti ruga, sau mai sunteti cu mintea, cu gandul la Domnul?

    Reply

  7. ,MONICA
    martie 20, 2009 @ 6:33 am

    Te fac sa rad eu ,dar crede-ma ca pe mine nu ma fac sa rad deloc.Probabil ca efectele manelelor sunt similare cu cele ale genurilor muzicale mentionate de tine,insa eu asociez maneaua cu imaginea unor indivizi slinosi.

    Reply

  8. ,MONICA
    martie 20, 2009 @ 6:39 am

    AM ZIS EU CA U2 MA DUCE CU GANDUL LA RUGACIUNE SAU CA SUNT DOAR IMPOTRIVA MANELELOR ?
    NICI O MUZICA NU ARE MENIREA DE „ A TE DUCE GANDUL LA RUGACIUNE„ ,NOI TREBUIE SA AVEM GANDUL ACESTA.

    Reply

  9. florinm
    martie 20, 2009 @ 10:06 am

    Monica, există muzică ce te poate duce cu gândul la rugăciune, la Dumnezeu.
    De exemplu (fără să am ca intenţie a mă lăuda) ascultam într-o seară melodia Laurei Stoica „Mai frumoasă”, o melodie care îi place mult soţiei mele. Două versuri din refren (din câte-mi amintesc) „Tu mă faci mai frumoasă decât sunt eu/Mă faci să cred că sunt centrul lumii eu”. Primul vers mă ducea cu gândul la Domnul, al doilea mă făcea să mă bucur de ceea ce simt în căsătorie etc. Sau alt exemplu, melodia Shaniei Twain pe care o cântă împreună cu un tip (nu-mi amintesc exact numele lui) „From this moment” – versurile acestea se potrivesc atât schimbării pe care o aduce în viaţa cuiva căsătoria, naşterea unui copil, sau cunoaşterea Lui Dumnezeu (în diferite trepte). Sunt doar două exemple… Mai sunt destule, depinde de fiecare.
    Există muzică ce te bucură mult (sau te odihneşte, după caz) atunci când te afli într-o dispoziţie anume şi care te poate duce cu gândul la Dumnezeu, în sensul cel bun. Nici manelele nu sunt 100% de condamnat, sunt unele potrivite într-unele momente de bucurie, puţine melodii, într-adevăr – dar fiecare ascultă ce-l odihneşte, potrivit nivelului său intelectual sau de credinţă etc.

    Reply

  10. ,MONICA
    martie 20, 2009 @ 1:46 pm

    ASA SI MIE IMI PLACE U2 ,RASCALL FLATTS , ROB COSLOW SAU GHEORGHE IOVU ,DAR NU MA DUC CU GANDUL LA DUMNEZEU NICIODATA.AM UN TIMP CARE ESTE REZERVAT RUGACIUNII.
    NU CRED CA MENIREA MUZICII E DE A TE DUCE CU GANDUL LA DUMNEZEU .POATE SE INTAMPLA LUCRUL ACESTA IN CAZUL UNORA ,DAR NU ASTA E SCOPUL EI.

    Reply

  11. florinm
    martie 20, 2009 @ 4:49 pm

    Pe bune nu asta e scopul ei?
    Dar care este?
    Stiu ca poate zici ca n-are legatura, si nu te acuz pe tine, dar te intreb: care este scopul vietii, atunci? Sa bei? Sa petreci? Sa muncesti? Sa ai familie, copii? Care este?
    Scopul oricarui lucru este sa ne ajute la mantuire. Nu stiu daca realizezi asta, dar analizand mai bine, vei ajunge la concluzia asta. Altfel, n-ar mai fi pacat, n-ar mai fi viciu, n-ar mai fi timp pierdut etc.
    Ii rog pe cei care sunt sau nu de acord cu mine sa-si expuna parerea, pentru a nu fi din nou, singurul care sustine un lucru de care sunt sigur ca e adevarat: este asa ca sensul oricarui lucru pe care-l facem este sa ne foloseasca mantuirii?
    Monica, te rog sa nu te superi, nu o lua personal. Doamne ajuta!

    Reply

  12. Dan
    martie 20, 2009 @ 5:08 pm

    Te sustin intru totul Florin. Sfantul Serafim de Sarov ne-a spus ca scopul omului pe pamant este sa dobandeasca harul Duhului Sfant. Stiu ca-mi umplu timpul cu foarte multe nimicuri, ca nu-l valorific spre mantuire, si este pacat pentru ca tot ce fac acum, bun sau rau, se duce spre vesnicie. Consider ca muzica (alta decat cea religioasa) are ca scop sa te ajute sa-ti creezi o stare sufleteasca de blandete, de meditatie…si de rugaciune. Cred ca cea mai eficienta metoda de a testa o melodie daca este buna de ascultat, este sa ne rugam in timpul melodiei. Daca ne impiedica de la acest lucru este clar cat de „buna” de ascultat este melodia respectiva. Aceasta am invatat din scrierile Sf. Siluan Athonitul care spune ca orice actiune pe care vrei sa o faci si care te impiedica sa te rogi…mai bine nu o faci.

    Reply

  13. admin
    martie 20, 2009 @ 6:50 pm

    Viata desi are multe aspecte are o singura finalitatea: trecerea la Domnul impreuna cu toti ceilalti oameni. Acolo incepe adevarata viata.

    Reply

  14. MONICA
    martie 20, 2009 @ 8:50 pm

    Flrin iti spun cat se poate de serios vrei sa nu mai sari in sus de fiecare data cand spun ceva .
    Am impresia ca esti depozitarul adevarului si noi totim suntem niste prosti inaintea ta ,mai ales eu.ptr ca de fiecare data cand spun ceva ai o atitudine extrem extrem de aroganta si dispretuitoare fata de mine.Predici una si faci alta ,s.
    „Pe bune nu asta e scopul ei?
    Dar care este?
    Stiu ca poate zici ca n-are legatura, si nu te acuz pe tine, dar te intreb: care este scopul vietii, atunci? Sa bei? Sa petreci? Sa muncesti? Sa ai familie, copii? Care este?
    Scopul oricarui lucru este sa ne ajute la mantuire. Nu stiu daca realizezi asta, dar analizand mai bine, vei ajunge la concluzia asta. Altfel, n-ar mai fi pacat, n-ar mai fi viciu, n-ar mai fi timp pierdut etc.

    VOBEAM DESPRE MUZICA ,NU DESPRE VIATA .DACA TU NU CITESTI CU ATENTIE E PROBLEMA TA.SCOPUL MUZICII NU E SA TE APROPIE DE DUMNEZEU ,TU DIN INIMA TA TREB SA FACI LUCRUL ASTA ,NU ASCULTAND SHANIA TWAIN SAU MAI STIU EU CE.
    IAR SCOPUL VIETII E ALTUL – UNIREA CU HRISTOS .PREDICI NEJUDECAREA APAROAPELUI SI EXACT LUCRUL ASTA FACI CU MINE .AM SPUS CA SCOPUL VIETII E DISTRACTIA SI BAUTURA ????NU AM INTRAT NICIODATA IN VREUN BAR SA BEAU CEVA.
    VORBEAM DESPRE SCOPUL MUZICII CARE E SA TE DELECTEZE ,NU SA TE APROPIE DE DUMNEZEU .SA FACA MUZICA ,CEEA CE TREB SA FACEM NOI.
    SI CU ASTA CHIAR AM INCHEIAT CU SITE-UL ASTA ,UNDE TU DETII ADEVARUL ABSOLUT SI SARI FARA SA CITESTI MACAR CU ATENTIE.SPUI CA SA NU JUDECAM APROAPELE IN CELELATE MESAJE ,DAR ATITUDINEA CUM E ?E A NU STIU CATA OARA CAND SARI IN SUS.PRIMA DATA CU POEZIA ,ACUM DIN NOU.

    Reply

  15. felicitas
    martie 20, 2009 @ 9:23 pm

    Monica nu iti mai irosi energia incercand sa convingi pe o persoana care ai vazut ce a putut sa-mi scrie mie in comment pe cite doar pentru simplul fapt ca am avut o parere diferita de a lui. Nu prea cred ca tine cont de parerea ta, sincer. Eu am aplicat vechea zicala romaneasca in cazul acesta: Cel mai intelept cedeaza. Incearca si tu. Oricum eu citind printre randuri inteleg la ce te referi tu si imi place gandirea ta logica cu care abordezi fiecare subiect in parte, dar nu toti gandesc ca mine.

    Reply

  16. felicitas
    martie 20, 2009 @ 9:28 pm

    PS Si mie imi place U2, si solistul Bono, care e desi e crestin catolic, s-a implicat in multe proiecte umanitare de ajutorare

    Reply

  17. iulian
    martie 21, 2009 @ 11:18 am

    Florin sa inteleg ca sustii manelele? cat despre scopul vietii…citez „care este scopul vietii, atunci? Sa bei? Sa petreci?” nu asta reiese din muzica manelistilor???
    Nu zic ca muzica rock e ideala, dar toti cred ca e doar ceva satanit, fara ca macar sa asculte…si atunci cand asculta, de obicei asculta prima melodie care o gasesc pe youtube ca si cum ar fi reprezentativa pentru acest tip de muzica.
    PS: scuze ca am scris cam mult …si pentru eventualele greseli:D 😉

    Reply

  18. florinm
    martie 22, 2009 @ 10:59 pm

    Monica, de ce spui ca sar in sus?
    Si eu imi spun parerea, la fel ca si tine, desi nu este aceeasi.
    Vrei sa imi cer scuze pentru asta? N-o voi face… Dar imi pare rau ca te superi pentru un nimic.
    De ce spuneti ca sar EU de fund in sus, cand de fapt imi expun parerea care e DIFERITA de a voastra?
    Vrei sa te laud pentru parerea ta? Am facut-o, atunci cand am considerat-o buna, acum nu este la fel si nu te laud.
    De ce nu te iei si de altii, in afara de mine? Pentru ca putini incearca sa corecteze, sa taie rana, majoritatea incearca sa bage gunoiul sub pres, se fac ca nu vad, trec cu vederea, dintr-o asa zisa dragoste de semeni.
    Eu, insa, asa sunt si recunosc.
    Sa te fi auzit parintele Cleopa spunandu-i lui ce ai scris aici, sa vezi ce raspuns ti-ar fi dat el! Repet, tu nu ai zis nimic grav, dar vorbesc despre rigurozitatea sa si dragostea care-l facea sa vorbeasca pe el. Ei, o parte infima din aceeasi dragoste ma face si pe mine sa nu ma pot abtine. Iertare! Si nu te mai „ataca” atat.

    Reply

  19. Vivi
    iulie 22, 2009 @ 1:23 am

    Pe langa muzica bisericeasca, clasica, eu ascult f mult si Elvis. A interpretat orice gen de muzica si din 800 de cantece oricine ar gasi macar o melodie care sa-i electrizeze sufletul. Ex: We Call On Him

    Reply

  20. florinm
    iulie 27, 2009 @ 8:53 pm

    Stimabile, poti scoate, o clipa, capul din fum?
    Nu ascultam doar muzica bisericeasca, intre DOAR si SI e diferenta mare.
    Ascultam muzica la fel ca altii, doar ca nu „disperam” dupa muzica si concertele celor de la Prodigy, Metallica, Madonna etc. Nu negam ca ne plac multe melodii de pe la radio, din colectiile de muzica etc.
    Doamne ajuta!

    @Florin nu se merita efortul pentru explicatii daca nu exista un minim bun simt din partea domnului „ateu”

    Reply

  21. smoke
    iulie 27, 2009 @ 9:46 pm

    hai ka in seara asta iti dau de lucru atunci ca shi asha ma pliktisesk…….ka vad ca ai ambitie=))

    Reply

  22. admin
    iulie 27, 2009 @ 9:50 pm

    Smoke, te rugam sa porti un dialog civilizat cand iti exprimi parerea. Nimeni nu are nimic cu tine, dar cand tu iei in bascalie credinta ortodoxa si pe Dumnezeu, sa stii ca aceasta este o jignire. Poate nu intelegi lucrul acesta, poate ti se pare absurd dar pentru un credincios e ca si cum te-ai lega de mama, de tata, de frate si chiar mai mult. Aceasta este rugamintea noastra si motivul pentru care ti-am blocat postarile.

    Reply

  23. smokee
    iulie 27, 2009 @ 9:56 pm

    ok nu aveam nimic cu voi daca nu imi stergeati primul post care in afara de putina ironie nu continea nimic jignitor
    In schimb celelalte comentarii de pe siteul acesta care arunca cu mizerii in celelalte genuri de muzica(in special intr-un alt articol unde cineva pretinde ca shia dat seama ca muzica house este satanista shi a trecut pe muzica bisericeasca)
    Sunt convins ca 80% din cei care posteaza nu cunosc muzica electronica aproape deloc si totusi isi permit sa o comenteze.
    Cum voi pretuiti credinta exista oameni care pretuiesc muzica pe care o asculta si nu le convine ca cineva sa o compare cu satana sau alte lucruri oribile
    bafta

    Reply

  24. admin
    iulie 27, 2009 @ 10:02 pm

    Smoke, iti inteleg nemultumirea. Dar sa stii ca orice credincios pretuieste muzica…muzica buna, fara mesaje mizerabile, instigatoare, anarhice, etc. Pretuim muzica de calitate din care avem ce invata, care ne da o stare sufleteasca buna, nu numai muzica bisericeasca. Si te rog sa nu intelegi oamenii credinciosi ca pe niste „superiori” caci toti suntem oameni supusi greselilor. Ne straduim insa sa fim mai buni pentru Dumnezeu si pentru cei din jurul nostru.

    Reply

  25. smokee
    iulie 27, 2009 @ 10:08 pm

    tocmai de asta ma mir ca s-a legat tocmai de muzica house(muzica care in general nu are mesaje,si atunci cand are sunt putine si fara nici un fel de instigare)(aici ma refer la muzica house nu dance care e altceva)
    Nu inseamna ca toata muzica house,rock,etc este proasta cum nu inseamna ca toata muzica religioasa este de calitate.
    Probabil ca cunosti articolul la care am facut referire in postul anterior,articol in care nu ai cum sa negi muzicii house ii este atribuit semnul de muzica satanista,care il indeparteaza pe omn de Dzeu.
    Nu scriu aceste randuri pentru ca ma supara pe mine foarte mult acest fapt,ci pentru ca sunt foarte multi crestini care apreciaza aceasta muzica si se pot simti foarte jigniti din aceasta cauza.
    Nu este bine ca prin acest site sa faceti propaganda impotriva unei muzici care este in dezvoltare in romania,si abia ne bucuram ca am scapat de manele.

    Reply

  26. smokee
    iulie 27, 2009 @ 10:09 pm

    scuze pentru greselile de exprimare dar mam grabit

    Reply

  27. admin
    iulie 27, 2009 @ 10:46 pm

    Smokee, uite am scris un articol special pe chestia asta, ca un raspuns pentru tine https://www.ortodoxiatinerilor.ro/2009/07/muzica-house-si-tentatiile-ei/

    Reply

  28. andrada
    octombrie 2, 2009 @ 9:15 pm

    Ce ziceti de PINK FLOYD? Ma adresez celor care chiar i-au ascultat (si cunosc IN MOD AMANUNTIT despre ce este vorba atat in versurile lor, cat si in liniile melodice, nu acelora care au auzit ca „pletosul ala satanist” asculta Pink Floyd si s-au grabit sa isi faca o parere, nici celor care au ascultat cateva piese sau un album/doua. Adresez intrearea celor care au ascultat TOT de la Pink Floyd si nu doar o data.

    Reply

  29. trecatorul
    ianuarie 30, 2010 @ 8:18 pm

    Salut,
    Toata lumea spune ca muzica rock e satanica. Da! Intr-adevar unele melodii ascund un mesaj satanic (Backward Satanic Message) cum e si cea de la Led Zeppelin – Stairway to Heaven. Si mai exista trupe care le putem considera satanice dupa vestimentatie, felul in care isi ingroasa vocea si striga si chiar dupa mesajele directe. Un exemplu recent ar putea fi evolutia celor de la Lordi de la finala Eurovision de acum cativa ani, cand s-au costumat ca niste „ingeri cazuti”.
    Bun, acum despre heavy-metal. Toata lumea crede heavy-metalul o muzica zgomotoasa, ascultata de „derbedei”, etc.
    Uite, mai jos postez linkurile a doua melodii ale formatiei Metallica, formatie care, spre deosebire de „marirle staruri” ale secolului trecut, nu a fost implicata in scandaluri cu droguri, alcool, pedofilie, etc. Mesajele lor nu mi se par „sataniste”, absolut deloc. Piesa lor „emblema” e „Nothing Else Matters”, cel putin dupa cautarile de pe Youtube.
    http://www.youtube.com/watch?v=HYqnnJquhjc
    http://www.youtube.com/watch?v=Wprkx2OzkG4&annotation_id=annotation_10910&feature=iv
    Apropo, exista si Christian Rock (Rock Crestin).
    Dar despre hip-hopul care e plin de injuraturi, nimeni nu spune nimic? Totusi, exista si Hip Hop Crestin.
    Despre manele, nu mai are rost sa comentez. Daca dvs. vi se pare ca e bine, normal si se transmite un mesaj crestin cand cineva vorbeste despre cati bani, ce masini, cate femei are, despre grosimea lantului de 24 karate de la gat, despre dusmanii care il invidiaza pentru ca el e unic, stralucit si carora le doreste moarte, atunci …
    Totusi, … inca n-am auzit manele crestine.
    Pana la urma, atat timp cat muzica pe care o ascultam nu ne influenteaza negativ personalitatea si nu ne indeparteaza de Dumnezeu nu cred ca e nicio problema.
    Poate gresesc, dar asta a fost parerea mea cand am postat mesajul…
    P.S. : Vorbele astea au fost zise de un „pusti” de 14 ani…

    Reply

  30. gaby
    mai 26, 2010 @ 1:17 pm

    rocku e cel mai mare ***** dupa manele mie imi place hip hap si rock si dc e considerata rocku muzica satanista pai aia dau din cap ca niste nebuni pe acolo si te pictezi si tot felu deastea oricum e naspa:P

    Reply

  31. admin
    mai 26, 2010 @ 1:22 pm

    Gaby, rugam o exprimare mai crestineasca.

    Reply

  32. Apocalyps
    mai 26, 2010 @ 1:51 pm

    Am ascultat diferite stiluri de muzica.Dar am ajuns la concluzia,ca cea mai potrivita sufletului este cea bisericeasca(bizantina).Dar desigur,mai prefer si muzica inimii,de exemplu:Chill Out,Ambient,New Age.Cu aceste ma dedic meditatie,care imi exprima starea mea de a fi.

    Reply

  33. Andreea
    mai 26, 2010 @ 3:02 pm

    mie imi place muzica clasica si in special cea instrumentala, dar nu chitara si tobe, ci vioara, pian, flaut…
    de asemenea ascult coloanele sonore ale unor filme(melodii fara versuri)
    parerea mea este ca melodiile cu versuri smintesc mai usor; chiar daca ascult un cantec cu inima curata la inceput, daca acesta are conotatii sexuale, e imposibil sa nu imi vina ganduri desfranate in minte sau incep sa am ganduri patimase.
    parerea mea este ca trebuie sa avem mare grija la ce ascultam, ca sa nu ne smintim si mai tare decat o face lumea asta plina de ispite…
    simpla opinie a unui om mai mult decat pacatos…

    Reply

  34. Iulia
    ianuarie 8, 2011 @ 8:05 pm

    Daa stam si ne gandim si maneaua aia cu ,,suparat…suparat sunt Doamne iarasi!"ne duce un pic cu gandul la Dumnezeu si la rugaciune.nu merge chiar asa…la rugaciune noi ar trebui sa ne gandim din proprie initiativa…

    Reply

  35. ANDREI
    ianuarie 8, 2011 @ 9:27 pm

    Doamne ajuta, frati intru Hristos!
    Ati putea sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare:
    E bine sa ascult muzica lui Vasile Oprea?
    Pentruca imi da de banuit ca nu e ortodox ci sectant,oricum canta despre Iisus Hristos si deja e ceva bun.Imi plac si cantecele lui pentruca ma duc cu gandul la lucrurile sfinte.Ma gandesc in sinea mea "-)ecat sa ascult alte cantece care nu au nici o legatura cu Dumnezeu mai bine le ascult pe acestea" fac bine?
    Pe linga cantecele lui mai am si alte cantece bisericesti foarte frumoase(cum ar fi cantecele lui Marian Moise,Marian Marcus,acafiste si altelea),daca cineva dintre voi e bogat in cantece bisericesti imi poate recomanda ceva? si de unde le pot descarca,va rog mult.
    Si inca ceva,in afara de cantece bisericesti imi place muzica lui Eddy Wata,e bine s-o ascult???astept!

    Reply

  36. Saurian
    ianuarie 9, 2011 @ 12:56 pm

    Andrei, ascultă orice muzică te odihneşte. Tu încearcă să te apropii de Hristos şi muzica vârstei tale duhovniceşti ţi se va revela singură. Nu încerca să forţezi lucrurile astea ce sunt totuşi exterioare. Luptă cu omul din tine şi să începi schimbarea din interior şi exteriorul se schimbă singur.

    Reply

  37. ANDREI
    ianuarie 9, 2011 @ 6:39 pm

    Multumesc Saurian,cuvintele tale imi dau de gandit.
    Slava Domnului pentru toate!!!

    Reply

  38. Lia
    martie 9, 2011 @ 5:00 pm

    In primul rand,eu nu am nimic cu rock-ul.Fiecare asculta ce-i place,fiecare e responsabil pentru sine.Dumnezeu ne-a dat libertatea de a alege,fiecare alege ceea ce vrea.Dar asta nu inseamna ca alegerea este intotdeauna buna.Revenind la muzica.Desi aparent nu ne dam seama,muzica influenteaza foarte mult comportamentul cuiva.Expresia "lasa-te dus de val" se potriveste bine cand vorbim de muzica.Da,cand ascultam muzica ne lasam "-)usi de val".Dar conteaza si in ce mod ne lasam dusi de val.Muzica ne poate relaxa,calma,ne poate face sa ne aducem aminte de anumite clipe frumoase,dar de asemenea ne poate da si alte stari,stari de nervozitate,de agitatie,stari pe care nu ni le putem controla 100%.Aproape-n fiecare luna apar noi trupe,formatii,apar noi cantarete(unele total paralele cu muzica) si tinerilor le este foarte greu sa isi selecteze muzica ce merita sa fie ascultata.Parerea mea este ca muzica trebuie sa-ti creeze sentimente frumoase si ca sa fim sinceri nu orice melodie sau orice gen iti poate crea sentimente frumoase,dar asta depinde si de persoana care asculta.
    Sunt melodii cu mesaje foarte frumoase,dar si melodii cu mesaje urate sau melodii care nu iti fac niciun bine ascultandu-le.De exemplu,majoritatea tinerilor care conduc cu viteza mare,in momentul in care coboara din masina auzi muzica de la metrii distanta.

    Ideea este ca fiecare are un gen de muzica care-l ajuta sa se relaxeze,sau il binedispune,dar important este sa faca aceste lucruri! De exemplu,eu ascult muzica clasica: Debussy,Richard Clayderman, dar am si 2 formatii vechi care le ascult: BZN si ABBA(ambele au melodii vesele,in special ABBA,dar sunt melodii frumoase,care-ti trezesc sentimente frumoase,cel putin mie.)ABBA are o melodie "I have a dream" ma calmeaza intotdeauna si ma face sa vad viata mai frumoasa chiar si atunci cand sunt intr-o pasa proasta.Numai bine!:-)

    Reply

  39. Vințan Raluca
    noiembrie 10, 2012 @ 4:47 pm

    Când vine vorba de muzică, sincer avem de unde alege…totul depinde de noi.
    Ce ascult eu? Ca orice tânără din zilele noastre ascult și melodii comerciale, dar o părticică din mine vrea altceva…melodii de genul celor cântate de Celine Dion, Whitney Houston, Mariah Carey, Lara Fabian și de ce nu și Britney Spears (unele melodii). Melodia[b] Call the Man [/b]a lui Celine Dion este o melodie minunată, cu un mesaj și mai minunat….

    Un alt artist pe care-l recomand este Jim Brickman, un pianist de 52 de ani din America. Un album pe care merită să-l ascultați:[b]Ultimate Love Songs-The Very Best Of Jim Brickman[/b]

    În România există muzică bună!!! Desigur, dacă ști ce să alegi: folk și șlagărele de odinioară 🙂 !!!

    Reply

  40. GeoAlena
    ianuarie 14, 2013 @ 10:42 am

    Exista si muzica rap romanesc cu tenta ortodoxa si anume Cedry2k sau Raku. Exemplu:
    http://www.youtube.com/watch?v=-sWh0UvIorU
    http://www.youtube.com/watch?v=Ge0OYtYtV4M

    Reply

  41. Sandu Alexandru
    octombrie 1, 2013 @ 11:51 am

    Muzica de ascultat : hip-hop cu mesaj de gasire a identitatii nationale, de intoarcere la DUMNEZEU, cu mesaj de trezire din starea de hibernare si capabila de trezire a simturilor pentru a observa realitatea. Artisti : Cedry2k, Dragonu ak47, Carbon, Sisu, Nanu, Stres. Recomand[b] Cedry2k – Clipa schimbarii 2[/b]

    Reply

  42. Dan Sorin
    octombrie 1, 2013 @ 1:57 pm

    Citez dintr-un interviu cu Cedry2k:
    „- Crezi că muzica rap e o cale de a-L mărturisi pe Dumnezeu?
    – Şi asta e o chestiune delicată… Nu, nu consider. Tobele, ritmul, chiar şi armoniile duc la un alt soi de ,,beţie a minţii”. Mi-e imposibil să cred că Duhul Sfânt poate veni în astfel de situaţii… Muzica rap e rebeliune, nu are nimic în comun cu pacea inimii. În plus, să nu uităm că predica fără trăire nu-i decât o trăncăneală. Este motivul pentru care în noiembrie scot ultimul material solo semnat ,,Cedry2k”, şi renunţ la muzică.”

    Aici e interviul: http://www.familiaortodoxa.ro/2013/01/21/predica-fara-traire-nu-i-decat-o-trancaneala-de-ce-a-renuntat-la-muzica-cedry2k-interviu-complet/

    Reply

  43. Iskander
    ianuarie 19, 2014 @ 10:31 pm

    Cei ce asculta muzica doar ca sa se simta ‘aproape de d-zeu’ nu inteleg muzica, nu o pot percepe ca o arta. Pentru ei, muzica e importanta si buna ‘daca vorbeste despre d-zeu’ sau daca e precum zice ideologia crestina.

    Foarte multi dintre cei ce comenteaza aici uita ca muzica, inainte de a fi un instrument ideologic, e o arta. Iar arta imbraca foarte multe forme, unele care ne plac, altele care nu ne plac, uneori aduce in discutii anumite lucruri pe care le negam, sau ne facem ca nu le vedem, dar ele exista!

    Strict parerea mea, eu zic ca muzica satanista, in adevaratul sens al cuvantului e enorm de putina. Observ ca sunt cativa pe aici ce stigmatizeaza un gen ca fiind satanist (rock, metal sau stiu eu care).

    Satanismul in rock/heavy metal exista insa e doar o nisa. De cele mai multe ori a fost folosit nu pentru ca solistii respectivi aveau o asemenea inclinatie, ci pentru simplu fapt ca era perceput ca o extrema, iar extremele se vand tot timpul. Cei ce aduc in discutie teme precum satanismul, paganismul, moartea, anti-teismul, nihlismul, nu o fac pentru ca au o asemenea inclinatie de cele mai multe ori, ci pentru simplu motiv ca, din postura de artist, iti permiti sa iti dai drumul imaginatiei si sa renunti la unele prejudecati asa incat sa vi cu niste versuri pe masura pieselor tale.

    Mania asta cu satanismul in rock a pornit de la trupa ce l-au folosit pentru scopuri comerciale, nu ca ar fi aderat la acest sistem ideologic. Mai au fost niste unii care au spus ca melodia de la Led Zeppelin ‘Stairway to Heaven’ are accente sataniste daca o asculti invers. Mania asta cu ascultatul melodiei invers a pornit tot de la o farsa popularizata prin anii 60-70-80. Stairway to Heaven e o melodie cat se poate de ‘religioasa’.

    Pe langa asta, rockul si metalul de cele mai multe ori emana sentimente precum forta, putere si incredere in sine. Nicidecum depresie. Au fost multi artisti invinuiti ca pe melodiile lor s-ar fi sinucis niste unii, desi nimeni nu se uita daca nu cumva respectivii nu sufereau de anumite dezechilibre. Insa e usor sa gasesti un tap ispasitor in orice, mai ales in niste figuri oarecum mai controversate.

    Sunt un metalist ce se apropie de varsta a 2-a, ascult rock si metal de mai bine de 20 de ani, e muzica mea de suflet. In principiu mesajul pentru mine ocupa un rol secund (daca albumul respectiv nu e conceptual binenteles), ma intereseaza muzica in principiu. Daca muzica e buna si de calitate, poate sa fie crestina sau satanista, o ascult si o laud. Daca nu, nu! Simple as that. 😀

    Foarte multi oameni care stigmatizeaza rock-ul, uita ca muzica rock a venit tot timpul cu o atitudine libertina, nonconformista, rebela si de impotrivire la niste reguli rigide ale societatilor conservatoare. Lumea uita ca rockul nu a facut niciodata casa buna cu regimurile totalitare. Lumea uita cum era sa fi rocker pe timpul comunismului. Formatiile rock pe care le-am avut pe timpul comunismului s-au confruntat cu cenzura si opozitie din partea regimului. Si ei sunt la randul lor niste eroi, pentru ca prin stilul lor de viata si valorile lor, ne-au oferit un dram de libertate intr-un regim in care libertatea era extrem de limitata.

    Dar deasupra tuturor altor aspecte, rockul promoveaza 2 drepturi esentiale oricarei fiinte umane, libertatea de gandire si libertatea de exprimare. Nu degeaba ca gen muzical e extrem de divers dpdv al temelor lirice. Dar la final de zi, la un concert al unei trupe preferate, dispar adejectivele ‘crestin’, ‘ateu’, ‘satanist’, ‘musulman’. La un concert rock, esti rocker. Asta e singura ta identitate. E fascinant pentru ca la un asemenea eveniment, lumea nu se mai gandeste la ceea ce ne separa, ci la ceea ce ne uneste.

    Reply

  44. ionelaT
    iulie 29, 2014 @ 10:41 am

    Buna tuturor! Pana nu de mult ascultam ac dc iron maiden si o alta gramada de trupe ca acestea intrucat nu credeam ca sunt satanice pana am dat peste un articol pe acest site minunat si vreau sa va prezint lista trupelor ce slavesc pe satana.C ant ascultam aceste trupe ma simteam oarecum nesigura intrucat credeam ca ele imi afecteaza relatia cu Dumnezeu , mai ales cand ascultam ac dc sau metallica .Am aflat din lista ce o voi pune mai jos ca metallica , scorpions , guns n roses si lynyrd skynird nu-l slavesc pe necuratul.Formaţiile sau cântăreţii care se referă la diavol sau sunt
    satanişti, sunt:
    * Pink Floyd
    * Black Sabbath
    * Venom
    * Alice Cooper
    * Electric Lucifer
    * Kiss
    * Ronnie James Dio
    * Fleetwood Mac
    * Black Window
    * Coven
    * Leviathan
    * King Diamond/ Merciful Fate
    * Motley Crue
    * Ozzy Osbourne
    * Meat Loaf
    * Led Zeppelin
    * Jethor Tull
    * Bee Gees
    * Jefferson Starship
    * Elton John
    * Possessed
    * Rolling Stone
    * Elo
    * Iron Maiden
    * AC/DC
    * Lucifers Friends
    * Lucifer
    * Queen
    * Santana
    * The Eagles
    * Valhalla
    * Belfegore
    * Polter-geist
    * Stayer
    * Megadeth
    * Drewer and Shipley
    * Crossfire
    * Black Oak Arkansas
    * Electric Light Orchestra
    * Dr John
    * Beatles
    * Sex Pistols
    * The Kings
    * The Greatful Dead
    * Boston.

    Reply

    • hincu
      mai 3, 2018 @ 9:47 pm

      Megadeth este o trupa Crestina ( unul dintre membri are chiar o carte despre credinta sa Crestina )
      Alte trupe care nu sunt sataniste din aceea lista sunt :
      Pink Floyd
      Black Sabbath ( chiar daca folosesc anumite simboluri ) inclusiv Ozzy Osbourne si Ronnie James Dio care sunt Crestini si au facut parte din trupa
      Alice Cooper
      Kiss
      Motley Crue
      Led Zeppelin
      Rolling Stone
      Iron Maiden
      Queen
      Slayer ( chiar daca folosesc anumite simboluri )
      Sunt si cateva trupe pe care nu le stiu si nu ma pronunt
      Sunt si cateva trupe sataniste , cred ca 10 % din lista
      Sunt si foarte multe trupe de ROCK/METAL CRESTINE
      Sincer eu nu simt o indepartare de Dumnezeu cand ascult Rock/Metal , recunosc totusi ca nu ascult trupe sataniste , dar ascult si metal extrem daca este Crestin ( Crimson Moonlight , Renascent , Christaggedon )
      Daca cineva are dubii mai fac cateva mentiuni :
      Crimson Moonlight este o trupa de un-black metal Crestin si Ortodox din Suedia ( DIN 1997 )
      Megadeth a refuzat sa cante cu truppe satanist , iar Dave Mustaine(solistul si chitaristul trupei ) a declarat mereu ca este impotriva casatoriilor lgbt pentru ca este CRESTIN .

      Iar pentru cei care nu pot asculta un rock ,, asa de dur ,, va recomand formatiile Crestine Stryper si Skillet
      Mantuire si Doamne Ajuta

      Reply

  45. sdaniel
    iulie 29, 2014 @ 11:23 am

    @ionelaT
    Cred ca e exagerat faptul ca anumite formatii il slavesc pe „necuratul” :).
    Acum fiecare formatie are piese si piese, unele mai reusite unele mai putin. In fine, exista cateva piese de la formatii puse de tine pe lista neagra care au facut istorie si care mie imi plac foarte mult, ma refer (fara a fi un fan al unui anume gen de muzica) la formatii/artisti precum: Santana, Queen sau Sir Elton John.
    Oricum preferintele in muzica ar fi mai bine sa nu le discutam ca se ajunge la dezbateri despre oribilele manele sau despre hip-hop/rapp si asa mai departe.

    Reply

  46. Irina
    iulie 29, 2014 @ 9:14 pm

    Oare toți cei care au comentat mai sus au citit și articolul? Nu s-ar zice… (parcă au rămas nelămuriți)
    Cred că e o tendință/tentație să trecem uneori direct la comentarii..

    Reply

  47. Dan Tudorache
    august 5, 2014 @ 8:04 am

    Doamne ajută, Ionela!

    M-am uitat și eu pe listă și la fel ca Daniel, consider că sunt strecurate și exagerări.
    Spre exemplu ”Bee Gees”. Eu am ascultat multe piese de-ale băieților și nu am sesizat să aibe mesaje necreștine, ba chiar satanice. Din contră, am observat că au o linie melodică plăcută, liniștită și veselă dar nu obraznică. Poate îmi scapă mie ceva?
    La fel, nu înțeleg de ce Elton John este în lista de formații/cântăreți care ”se referă la diavol”? Elton John are melodii extraordinare. N-am sesizat să facă măcar aluzii necreștine în melodiile lui celebre. Una e homosexualitatea lui, și alta actul artistic. Nu l-am văzut imprimându-și patima sexuală asupra actului artistic. De aceea consider că melodiile lui rămân partea curată a sufetului său.
    În rest, de principiu sunt de acord cu tine că muzica heavy metal numai de la Dumnezeu nu e dar în toate genurile muzicale trebuie să folosim conștiința ca și filtru de apărare a sufletului pentru că practic nu genul muzical e problema în sine ci mesajul care se transmite și modul în care se face (atât vizual cât și auditiv). Că și în genurile pop, country sau în populara românească putem găsi melodii care slăvesc patimile și diavolul.
    Deci cel mai bine este să fim selectivi și atenți cu toate melodiile, de la a la z (mesajul piesei, ritmul, videoclipul), ca să vedem ce urme lasă în sufletele noastre.

    Reply

  48. mihai
    februarie 10, 2015 @ 4:00 am

    din experienta mea: la inceput imi placea muzica greceasca, dar mai ascultam si house, electroswing sau alte genuri mai putin ortodoxe, dupa o vreme nu mi-a mai placut greceasca si am inceput sa ascult clasica, acum am ajuns sa ascult aproape exclusiv muzica religioasa.

    In concluzie: asculta orice iti place, ce e pe placul sufletului tau si te impresioneaza, cu timpul te vei indrepta spre muzica religioasa pe masura ce o sa-l cunosti mai bine pe Hristos dar o vei face in trepte, nimic nu vine deodata – ca o cascada ci mai degraba ca o apa curgatoare lina de abia o simti, nici nu-ti dai seama ca ea curge totusi…

    Reply

  49. mihai
    februarie 10, 2015 @ 5:52 am

    as mai adauga:

    Muzica e pt suflet ce sunt… sa zicem fructele pt trup.

    in acelasi ton putem considera painea ca fiind echivalentul rugaciunii, adica la fel ca painea ar trebui sa nu lipseasca din meniul zilnic, daca lipseste ajungem subnutriti (duhovniceste, spiritual) si ne imbolnavim mai devreme sau mai tarziu.

    La fel – Sfanta Liturghie este masa imparateasca din fiecare duminica, vegetalele sunt cititul din Sf Evanghelie si din Sf Parinti etc.

    De noi depinde cum ne asezonam mesele si ce anume introducem in ele

    Spune-mi ce mananci si iti spun cine esti…

    Doamne ajuta!

    Reply

  50. Laura Nicoleta
    februarie 10, 2015 @ 10:09 am

    Muzica populara e mai mult decat un simplu gen de muzica. Muzica traditionala romaneasca autentica nu lauda patimile si diavolul. Legat de muzica si dansurile traditionale. Stim cu totii, ca inainte, dupa slujba, oamenii mergeau la hora. Acolo, multi tineri isi intalneau viitorul sot sau sotie. Bineinteles ca parintii erau prin preajma. Romanii din trecut mereu au organizat hore sau petreceri unde tinerii se puteau intalni, vorbi, cunoaste. Evident, totul era supravegheat de parinti, dar nu le respirau nici in ceafa. Acum, nu mai facem asa, iar tinerii nostrii, se duc in discoteci si in cluburi. Chiar am citit recent o carte a unui monah, care mentiona lipsa unei ‘institutii a filtrului’ in prezent. Stiu, e cam pe langa subiect ce am scris. S-a mentionat muzica populara si am dus discutia putin mai departe.
    *
    Si eu am fost iubitoare de muzica rock, metal. Nu m-am considerat niciodata satanista, iar foarte multi roakeri credeau in Dumnezeu. Roakerii deobicei se imbraca in culori inchise (negru de preferat), care acopera destula piele. Cand eram roakera, fustele mini erau un mare Nu. Foarte multi fosti roackeri au venit la credinta, mult mai multi fata de cei care asculta manele sau pop. Chiar un Parinte mentiona treaba asta; din Serbia era dansul, parca.
    Pheonix, Cargo, Iris–formatii rock. Nu vad nimic satanist la ei, din contra.
    Iron Maiden. Nu am ascultat toate melodiile lor, insa din ce stiu nu mi se par satanisti. De ex., au un cantect despre Alexandru Macedon si povestesc despre istoria lui-no, ce e satanist in asta?
    Sau va referit strict la muzica in sine, la instrumental?
    *
    Din punctul meu de vedere, cea mai frumoasa muzica, pe langa cea psaltica (nu imi place denumirea de muzica bisericoasa, si nici de muzica bizantina-imperiul bizantin nu a existat), este muzica clasica. Parintele Serafim chiar recomanda oamenilor sa asculte muzica clasica, mai ales daca le e greu sa treaca direct la muzica psaltica.
    *
    Ce parere aveti de opera? E drept ca sunt si opere mai vulgare si unele chiar criminale, dar operele clasice, sunt destul de frumoase.
    *
    In trecut marea majoritate a romanilor stiau sa cante la un instrument muzical. Deobicei, la romani, instrumentul preferat era fluierul sau naiul–instrumentele de suflat in general. Astazi, multa lume asculta muzica, dar f.putin canta. Apoi, daca nu suntem educati in muzica, cum stim daca intelegem muzica cu adevarat?

    In general, toti copii ar trebui sa faca un intrument muzical si un sport. Dezvolta parti diferite din creier.

    Subiectul muzica este foarte vast. Iertare daca am deviat prea mult de la subiect.

    Reply

  51. Alexandru
    februarie 10, 2015 @ 6:04 pm

    Laura Nicoleta, nu va suparati dar ce varsta aveti… Mi se pare ca 21 de ani, cumva? Doamne ajuta noua si la toata lumea!

    Reply

  52. Laura Nicoleta
    februarie 11, 2015 @ 7:12 am

    @Stefanus. Am 23 de ani.

    Reply

  53. Dan Tudorache
    februarie 11, 2015 @ 10:10 am

    Laura, mulțumim pentru lămuririle aduse.
    Opinia mea este că selecția muzici pentru creștini nu ar trebui să se axeze în mod special pe gen (deși sunt genuri cu adevărat de pus pe ”black list”, cum ar fi genurile de hard-rock), ci în mod special pe duhul melodiei: ce duh trasmite ea? Liniștește sau irită? Aduce pace sau stârnește patimi? Trimite cu gândul la iubirea de Dumnezeu și de oameni… sau la iubirea de sine? Ce mesaj transmite melodia? Moral sau imoral?

    Genul melodiei, dar în primul linia melodică și mesajul melodiei, dimpreună cu forma de prezentare viziuală sunt cele pe care ar trebui să le filtrăm prin conștiință.

    Că melodii mizerabile putem găsi în toate genurile muzicale, după cum ai observat chiar și în muzica clasică. Iar muzica populară nu este nici ea scutită (”De-ar crește via pe casă..”, ”Dar-ar naiba-n tine dragoste”), cu atât mai puțin nu sunt scutite de melodii pătimașe genurile pop, hip-hop, manele, dance, etc.

    Dacă ne formăm discernământul, atunci putem aveam înțelepciunea să indetificăm și o manea de calitate duhovnicească din miile de mizerii de manele. Însă e mai bine de evitat să căutăm mărgele în troaca cu mizerii.

    Cât privește genul rock (la modul general vorbind), problema nu este atât genul în sine ci faptul că vine cu o întreagă cultură în spate (cuie-n ghete, lanțuri atârnânde, machiar ”cioară” la fete, etc), care nu este întotdeauna onorantă. Și eu am cunoscut rockeri în liceu, ba chiar foarte bine, și le-am putut observat obiceiurile cu obiectivitate… și nu erau tocmai cheie de biserică.

    Dar e drept că rockerii pot deveni, și sunt mulți care au devenit, extraordinari creștini. Și știi de ce? Pentru că rockerii nu sunt căldicei! Sunt fierbinți ca spirite. Sunt incandescenți în trăririle lor. De aceea, ori merg înspre foarte rău, cu beții, scandaluri și orgii (nu doresc să generalizez), ori se întorc la Dumnezeu și-i slujesc cu aceeași râvnă neobosită.

    Reply

  54. Laura Nicoleta
    februarie 11, 2015 @ 12:34 pm

    Muzica populara din secolul trecut si din prezent, nu e muzica traditionala romaneasca. Este o foarte mare diferenta intre muzica romaneasca, care reprezinta cultura romaneasca veche, si ce auzim azi. Defapt, azi nu prea mai auzim muzica traidionala romaneasca. Eu la asta m-am referit. Ii drept ca poate si in trecut erau ceva melodii mai rele, dar nu erau generalizate.

    Cand vine vorba de roacker nu e doar faptul ca nu sunt caldicei. Ei se razvratesc impotriva sistemului, a lumii acesteia, a societatii, coruptiei. Ei vor libertate si de aici pot cadea, cum ai spus si tu Dan, pe doua cai: 1. se autodistrug, unii ajung chiar si la sinucidere, 2. il descopera pe Hristos. Asa a zis acel parinte din Serbia intr-o carte despre muzica, ca multi rockeri se intorc sau descopera credinta, spre deosebire de cei care asculta alte genuri de muzica. Aici nu cred ca se refera la cei care asculta din cand in cand, ci la cei care adopta si un stil de viata pe baza acelei muzici.

    Acum sunt rockeri si rockeri. Unii intr-adevar sunt ca cei descrisi de tine, dar dansi tind sa fie pe linia satanista. Acestia omoara pisici si caini din placere, ca exemplu. Cei din grupul meu erau mari iubitori de animale, doreau sa isi gaseasca alesul sau aleasa, unii erau si casatoriti. E drept ca nu era nici unul satanist, atei da, satanisti nu. Chiar si cei care ascultau black-metal.

    Personal, nu mai ascult aceiasi muzica ca in trecut. Unele melodii le mai ascult, dar in prezent imi place muzica clasica, muzica traditionala (nu doar romaneasca), si ceva muzica usoara. Muzica Psaltica nu o introduc ptr. ca nu este o simpla muzica, ci este mai mult o rugaciune cantata.

    Vreau sa fac o mica completare in legatura cu muzica clasica care e rea. Ma refeream mai ales la acel compozitor din perioada interbelica, Germania, care compunea opere in care evreii erau omorati. Si aceste opere se faceau pe viu, in lagare. Sau operele care includ si acte sexuale, stimulate e adevarat, dar care tind spre un teatru pagan. Iar ce se intampla acum in opera, e dezastru.

    Reply

  55. Vă rog să-mi permiteți anonimatul
    februarie 11, 2015 @ 5:23 pm

    De acord cu cele scrise aici cu excepția părerii despre cumințenia muzicii tradiționale românești (cea instrumentală nu lăutărească). De multe ori am răs în hohote fiind atent la versuri și aproape nu e melodie care să nu aibă ceva din dragoste pe undeva.

    Mai mult, dacă în rock mai auzi un bărbat care povestește despre ce i-ar face iubitei (Rammstein – Pussy spre exemplu), în musica românească auzi nu mai asta ci chiar și cum o să procedeze.

    Vă spun, am fost suprins de senzualitatea poporului român: francezii sunt adolescenți pe lăngă noi.

    Reply

  56. Alexandru
    februarie 11, 2015 @ 5:37 pm

    Laura Nicoleta imi place cum gandesti, cred ca esti mai temperamentala decat majoritatea fetelor. Ai terminat facultatea, ce lucrezi si esti cumva din Olt ca astfel de femei am auzit ca sunt prin zona aceea….?

    Reply

  57. Valentin Ion Preda
    iulie 28, 2017 @ 8:56 pm

    Doamne ajută! Am și eu o întrebare, și poate cineva m-ar putea ajuta. Cu siguranță (mă refer la băieți în special) ați auzit de celebrul joc World of Warcraft, poate unii l-ați și jucat cândva. Am avut și eu mania acestui joc la vremea mea, acum câțiva ani, înainte de a mă întoarce la Hristos. Ideea e că mie îmi place mult în ultima vreme muzica clasică (e singura pe care pot s-o ascult în afară de cea bisericească) și acest joc are, într-adevăr, un soundtrack foarte bine făcut din punct de vedere al calității melodiei, multe teme mi-au rămas în minte în toți acești ani de când l-am lăsat. Ei bine, zilele astea am fost tentat să caut pe YouTube una dintre temele ambientale care îmi plăceau cel mai mult. Repet, dacă e să iei doar melodiile în sine, sunt foarte reușite, se încadrează într-un fel de neoromantism (deci nimic întunecat, depresiv). Problema e că odată cu ascultarea melodiei în sine au venit și amintirile legate de joc (jocul în sine îl consider satanic acum), ispita de a mai juca, etc. Ar fi mai bine oare să mă abțin de tot la a mai asculta asa ceva? Poate ați mai avut și alții lucruri asemănătoare, nu știu…

    Reply

  58. Dan Tudorache
    august 7, 2017 @ 7:18 am

    Doamne ajută, Valens!
    În general, ar fi bine să ne abținem de la tot ceea ce naște ispita în noi. La fel și în cazul tău, dar nu neaparat la modul definitiv în ceea ce privește acel tip de muzică clasică. Când te vei vindeca complet de patimă (ceea ce i-a mult timp și multă trudă), poate vei putea asculta acele melodii fără să se mai nască ispita în tine. De obicei, când am avut o patimă, indiferent cum se numește, chiar dacă zicem că ne-am vindecat, rămân totuși niște înclinații latente multă vreme, cărora dacă le dăm apă la moară… ne trimit cu nebănuită rapiditate în troaca din care ne-am ridicat.
    Mântuitorul ne atrage atenția, tuturor celor vindecați de o patimă grea, că putem să ajungem mai rău ca înainte din nebăgarea de seamă:
    „Şi când duhul necurat a ieşit din om, umblă prin locuri fără apă, căutând odihnă şi nu găseşte.
    Atunci zice: Mă voi întoarce la casa mea de unde am ieşit; şi venind, o află golită, măturată şi împodobită.
    Atunci se duce şi ia cu sine alte şapte duhuri mai rele decât el şi, intrând, sălăşluiesc aici şi se fac cele de pe urmă ale omului aceluia mai rele decât cele dintâi” http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=12&id=55

    Reply

  59. Valentin Ion Preda
    august 7, 2017 @ 8:15 pm

    Mulțumesc mult, până acum mi-a mai trecut această tentație. acum mi-amintesc cum părintele meu duhovnic mi-a zis odată un lucru foarte folositor: „orice foc mic care se aprinde (orice tentație nelalocul ei) dacă îl laşi în pace, se stinge de la sine după un timp”. Şi de acest citat cu duhurile nu ştiam, m-a cam cutremurat într-adevăr. Doamne ajută!

    Reply

  60. vladimir ioan
    martie 13, 2020 @ 1:05 am

    Am ascultat timp de 25 de ani muzica rock, heavy metal, power metal, symphonic metal, thrash metal, death metal și mai ales black metal. Am ascultat și alte genuri muzicale; aproape tot ce înseamnă muzică îmi este cunoscut, inclusiv manele, cunosc destul de bine cam tot ce înseamnă manele.
    Din 2005 și până în 2020, deci 15 ani m-am pus în slujba diavolului pentru a pierde sufletele și a le duce în iad, mai pe românește mi-am creat singur o religie satanică. Nu mă închinam la diavol dar îi făceam lucrarea sub pretextul că îl ajut pe Dumnezeu să cearnă grâul de neghină.
    Deci pot spune că știu câte ceva despre muzică, mai ales despre rock dar nu numai, vis-a-vis de religie.
    Afirm fără a exagera că 99% din ceea ce numim muzică este pur satanică, nu doar rockul. Manelele sunt extrem de sataniste. Muzica latino este satanistă, trance-ul este satanist, rappul este satanist, muzica clasică de operă este în mare parte satanistă, etc… Evident că vor fi o tonă de tăntălăi care mă vor lua peste picior însă explicația e simplă, orice muzică care dă slavă altcuiva decât Domnului, este muzica satanică care face idoli din mizeriile acestei lumi – dragostea erotică, banii, faima, etc. De altfel muzica „soft” e mult mai periculoasă decât metalul extrem pentru că păcălește pe mult mai mulți.
    Măcar black metalul este satanic pe față încă din fașă, acolo nu încap discuții. Dar dacă spun că Antonia, Irina Rimes, Smiley sunt satanici, mulți dintre voi veți zâmbi în cel mai bun caz însă realitatea este că ei proslăvesc diavolul mult mai eficient decât artiștii de black metal. De ce? Pentru că duc mult mai multe suflete la pieire prin minciuna promovată dar plăcută turmei rătăcite. Să fie clar, proslăvirea iubirii (mai ales a iubirii carnale dintre parteneri), chiar și dintre soți este idolatrie, deci satanism. Chinul din „dragoste” este nălucire satanică care poate duce la disperare.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *