Skip to content

22 Comentarii

  1. sharbinsk
    aprilie 29, 2015 @ 7:52 pm

    Mare atenție în cazul lui Stelian Crăciun pentru că în cazul convertirii lui Danion la „mitropolia” stilistă i-a luat apărarea, s-ar putea să o cotească și el cândva spre Slătioara sau să critice B.O.R. prin muzica lui.
    Detalii despre caz în dialogul teologului Dorin Picioruș vă puteți lămuri personal de la domnia sa cu privire la revolta lui Marius.
    http://www.teologiepentruazi.ro/tag/marius-stelian-craciun/

    Un vers din melodia scoasă de el împreună cu Stres- [i]Construcții Colosale
    [/i]
    Cedry2k :
    [i]„[…]Nu cred președintele, multi-naționalele
    Guvernu,gaborii,[b]patriarhul[/b],tribunalele…”[/i]

    Sursa :
    http://www.versuri.ro/versuri/gfhgij_stres-cedry2k-constructii-colosale.html

    Cedry2k a muncit foarte mult, e talentat la rime dar melodiile lui aduc mai mult a revoltă.
    Chiar cedry2k spunea că nu e un exemplu pentru tineri ci e mai mult un om care transmite un mesaj.
    Părintele Constantin Necula întrebat într-o conferință dacă muzica hip hop poate fi folositoare duhovnicește a spus ceva de genul că aceasta depinde de gradul în care cântărețul face eforturi să-și sfințească viața.

    Oamenii care se întorc brusc spre credință sunt ispitiți se pare de hypercorectitudine.
    Ar vrea ca dulceața Harului pe care o simt la reîntoarcere să fie permanentă dar n-au aceeași răbdare față de ierarhi pe care Dumnezeu o avea cu ei înainte de întoarcerea la credință.
    Atfel alungă pacea de la ei și-ncep să-și dea cu părerea despre puncte teologice față de care n-au pregătire și nici așezarea sufletească nepătimașă.

    Ideea e să nu regretați că l-ați lăudat mai târziu, cum s-au dezamăgit mulți oamenii ai bisericii și mireni de cazul Danion Vasile.

    Reply

  2. Dan Tudorache
    aprilie 30, 2015 @ 9:47 am

    Hristos a înviat, Ioane!

    Am citit în parte răspunsul părintelui Dorin Picioruș și m-am oprit pentru că îmi repugnă. Și sincer, simțeam nevoia să spun asta. Mă opresc însă aici, fără a mai da alte explicații despre trimiterea în cauză.

    Sigur, versul mostră este vizibil necreștin ca și mesaj. Oricum, cu sau fără el, hip-hop-ul ca gen muzical are un duh de revoltă, deci melodiile lui Marius Stelian se subscriu acestei stări și transmit această stare, mai mult sau mai puțin.

    Eu unul știam de anul trecut de melodia aceasta și m-am decis să nu o public pe fericiticeiprigoniti.net tocmai pentru că am avut rezerve în privința duhului de revoltă.

    Însă, în situația de față Claudiu s-a folosit de aceste materiale ale lui Cedry2k ca o ”momeală” misionară pentru a atrage tinerii căldicei, înstrăinați de Biserică ori răzvrătiți (pe toate) pentru a-i ridica pe o treaptă mai sus. Așadar acesta a fost scopul urmărit. În mod practic, tinerii care sunt deja ancorați în viața bisericii nu cred să rezoneze cu aceste melodii deci nu reprezintă un pericol de a se răzvrăti, dar cei mai cu duh lumesc cred că le vor gusta pentru că se vor regăsi oarecum în starea de răzvrătire, însă vor accepta implicit un mesaj principial nobil (dincolo de formă), mesaj pe care nu l-ar fi acceptat dacă venea din partea unui cleric sau teolog pe exprimarea clasică. Drept urmare, sperăm ca postările acestea două să lucreze cu supapă de unic sens, adică să tragă de pe o treaptă inferioară pe una superioară, nu invers.

    Cât privește laudele aduse mai sus, ele sunt tipice entuziasmului lui Claudiu (pentru cine-l cunoaște personal e ușor de înțeles), entuziasm pe care eu nu-l împărtășesc în cazul de față dar nici nu-l condamn.

    Cât privește însă atenția față de căderile convertiților, riscul la fel de mare este și ca Dan Tudorache ori Claudiu Bălan să o ia cândva și cumva pe arătură. Ca să nu mai zic că poticneli oricum au fost destule. Știi prea bine că nimeni nu e infailibil, deci nici noi înșine, ăștia cărora ni se pare că stăm bine. La fel cum Danion a ieșit din Biserică (sperăm temporar), tot la fel ne putem trezi și noi înșelați. (Pentru unii deja suntem înșelați cu homeopatia, ”ecumenismul” și ”arsenie boca”).

    Însă îți înțeleg temerea, îți mulțumesc pentru atenționare și Doamne ajută să stăm bine, să stăm cu frică… cu toții.

    PS: recunosc că Marius Stelian este foarte talentat, nu doresc să fiu răutăcios cu nimic însă ca și mine sau altcineva, are de parcurs un drum de lămurire, de limpezire, de dezpătimire. Ca și mine, ca și noi, este pe Cale, în urcuș duhovnicesc.

    Reply

  3. sharbinsk
    aprilie 30, 2015 @ 11:22 am

    Adevărat a Înviat !
    Am înțeles perspectiva una foarte bună de a nu condamna pentru a evita căderea personală, alte comentarii a mai lăsat Stelian și pe siteul cuvântul ortodox la articolul despre plecarea lui Danion, doar că nu au fost aprobate ci i s-a răspuns de către admini.

    Tocmai asta e vulnerabilitatea la căldicei să fie duși dinspre căderile de stânga înspre hypercorectitudine, același traseu l-a avut și Danion : de la rătăciri și desfrâu a ajuns să țină lecții despre Balmand, Consiliul Mondial Bisericesc cu o agresivitate străină de marii duhovnici care l-au ajutat.
    Degeaba îl scapă pe un tânăr de ispitele de stânga dacă-l duce spre dreapta, mai periculoși sunt cei care intră în zelotisme de dreapta, n-am văzut vreunul să se întoarcă.
    Se ard etapele și se sar treptele, prea mullți sunt învățători fără să fie ucenici în toate zilele vieții lor, iar învolburarea personală se confundă cu duhovnicia sau cu râvna Patristică.

    Nici eu nu mă consider mai breaz duhovnicește dar n-aș lăuda convertirea oricăruia la Slătioara pe justificări exagerate aici e deja un prim indiciu că se ghidonează spre alte orizonturi.
    Îngrijorarea e că D.V s-ar putea să producă un fenomen în ciorchine în care să atragă după el admiratori nelămuriți sau răzvrătiți anti-ierarhie și atunci e bine ca B.O.R. să nu mai popularizeze oameni care nu s-au așezat în credință.

    Și rapperul Sisu a făcut parte din Haarp și iată că a cântat într-un clip în care este atacată Patriarhia, Biserica, apare un călugăr gras cu tabletă, la melodia [i]„Ne facem auziți”[/i]
    http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/09/26/campania-anti-bor-si-anti-patriarh-a-trustului-pro-tv-gandul-mesajele-manipulatorii-din-imnul-ne-facem-auziti/

    Ferească Dumnezeu să plecați și voi din B.O.R. dar nu cred pentru că s-a cultivat duhul echilibrului și față de mitropoliți controversați gen Serafim Joantă și n-ați permis denigrarea marilor duhovnici sau a ierarhiei.

    Reply

  4. Carol
    aprilie 30, 2015 @ 2:03 pm

    Hristos a Înviat !

    În duhul acesta am venit și eu la ortodoxie. Citind pe site Sfaturi Ortodoxe, plin de cuvintele marilor părinți, aceeași stare o aveam și eu și o mai am și acum, dar mai ponderată. Și este inspirată din sfinții părinți, tot ce spune aici despre ecumenism și Consiliul Mondial al bisericilor !

    De treaba cu stilismul, se mai întâmplă ca unii să o ia razna, dar asta ar însemna să nu mai aprindem lumânări că poate să ia foc biserica.

    Marii teologi greci, merg pe linia aceasta a sfinților părinți, combat fără abatere de la dogmatică ereziile apusului, și îndeamnă la pace în biserică ca și pr Seraphim Rose.

    Patriarhul nu este Papă, nu este locțiitorul lui Hristos. Dacă patriarhul spune că un episcop protestant este episcop al lui Hristos, sau e preot, eu nu nu-l cred, dar am și o măsură, și rabd, cum spune și pr Paisie Aghioritul !

    Ecmenismul și stilismul sunt 2 extreme. A condamna una dintre aceste extreme cu frică să nu cazi în cealaltă, este ca și cum nu ai mai mânca, să nu te îmbolnăvești.

    Nu cred în președinte, și am toate motivele necesare să mă revolt contra lor. Dacă era o conducere asumat păgână, zicea să-i las în pace, dar când vin la hramuri , el și miniștrii și prim miniștrii, parlamentari, și se pretind creștini, și sărută sf moaște, și ctitoresc biserici, dar apoi critică biserica, votează contra religiei în școli, eu nu pot fi nepăsător. De preferat era Nero și știam de unde vine lupta, și mai mulți se trezeau și creștea râvna, acum pare că e pace, și te păcălesc mai rău acești președinți și miniștrii și ce mai sunt ei, în care nu am nici un pic de încredere.

    Duhovnicul se apropie de tânăr în felul său, dar tânărul vorbește mai departe, așa cum poate și cum îl duce capul, binecuvântat de duhovnic, pentru a aduce tinerii la credință.

    Din ce văd pe la mănăstiri, mai toți tinerii ascultă Cedryk și poți discuta despre temele abordate aici în versurile sale, acesta este duhul lumesc, pe care noi tinerii știm cum să-l privim din punct de vedere ortodox, așa cum putem și noi, și ușor ușor progresăm duhovnicește, apoi, poate la vârsta maturizării nu vom mai avea nevoie de muzica asta. Decât să asculți rap cu înjurături, mai bine rap care te aduce la credință, care te trezește, care îți pune în față probleme astea grave, și lupta care o dau duhurile necurate cu noi.

    Reply

  5. sharbinsk
    aprilie 30, 2015 @ 6:35 pm

    Adevărat a înviat !

    [i]„Duhovnicul se apropie de tânăr în felul său, dar tânărul vorbește mai departe, așa cum poate și cum îl duce capul, binecuvântat de duhovnic, pentru a aduce tinerii la credință.”[/i]

    Cam toți Sfinții Părinți care au învățat în cetate erau despătimiți și lucrau rugăciunea, nu cred să recomande duhovnicul tânărului să vorbească despre credință după cum îl duce capul, până când acesta nu se așează puțin și până când nu se instruiește și-n războiul cu hypercorectitudinea.
    Eu unul m-am convins de lucrurile bruște, extreme și de graba de a arde etapele, mai nou e plin de învățători la tot pasul dar rezultatele nezidirii sunt tot mai pronunțate.

    Binecuvântarea duhovnicului [b]nu se dă necondiționat și pe viață ![/b], spre exemplu Iustin Pârvu nu poate fi învinuit pentru ce a făcut Danion, chiar dacă D.V. a intrat pe sub pielea lui și i-a smuls niște aprecieri la un moment dat.

    La fel e și-n cazul bloggerilor care se revendică de la diferiți duhovnici, [b]nu li s-a dat binecuvântare pentru rapacitatea pe care o au și vor răspunde în fața lui Dumnezeu dacă au smintit chiar și un singur suflet să iasă din Biserică prin zelul lor necontrolat. [/b]
    Atârnă o mare responsabilitate pe umerii lor pentru că din mâna lor se vor cere smintelile lucrate și ei vor fi puși față-n față cu ierarhii și preoții pe care i-au criticat, mai ales că unii au inflamat deliberat prin tehnica „omul de paie” și au rostogolit exagerări datorită unor idiosincrasii nesusținute de realitate.

    [i]„A condamna una dintre aceste extreme cu frică să nu cazi în cealaltă, este ca și cum nu ai mai mânca, să nu te îmbolnăvești.”[/i]

    Păi asta a făcut tocmai D.V. care a plecat la stiliști de frica unui ecumenism, deși[u] lucrurile nu s-au schimbat substanțial față de ce era când revenise el la credință[/u], B.O.R. era tot în Consiliul Mondial Bisericesc, Balmandul era deja semnat și asta n-a împiedicat harul marilor duhovnici să lucreze asupra lui.
    Problema a fost [b]inflamarea deliberată [/b]a acestor teme pentru a se face schismă în Biserică pe când marii duhovnici au criticat aspectele astea fără să iasă din Patriarhiile cu calendarul îndreptat.

    La cedry2k problema de fond era că [u]nu vedea nimic neînregulă în trecerea la stiliști a lui D.V.[/u], ba i se păreau mai vinovați cei care-i criticau gestul lui Danion Vasile decât gestul lui D.V. în sine.
    Probabil că nu știa că respectivii nu pot să justifice succesiunea apostolică, mai mult nu știu ce a zis dar cred că erau cuvinte tari la adresa B.O.R. din moment ce pe cuvântul-ortodox nu i s-au aprobat 2 comentarii la articolul cu Danion.
    Și Danion avea o părere bună despre Slătioara înainte să treacă la stiliști și așa din aproape în aproape iată-l în altă biserică.

    [i]„Decât să asculți rap cu înjurături, mai bine rap care te aduce la credință, care te trezește, care îți pune în față probleme astea grave, și lupta care o dau duhurile necurate cu noi.”
    [/i]
    Și cedry2k mai are melodii cu înjurături și expresii grele chiar de când e trupa Haarp Cord a se vedea albumul Identitate.
    [b]Nu e în duhul patristic ca în aceleași învățături în care învață despre Hristos să se folosească expresii mundane și răfuieli personale cu criticii.[/b]

    Alte versuri din melodia „Antinevralgic” de pe albumul „Identitate” :

    „[i]fără mistificări,tâmpenii, clasificări, criterii
    fără jumătăți de adevăr ca-Memorialul Durerii[/i]”

    [b]Despre ce jumătăți de adevăr să fie vorba în Memorialul Durerii care a fost primul format care a vorbit serios despre suferințele deținuților politici ?[/b]

    Alte versuri din melodia Marea Evadare de pe albumul identitate :

    [i]„deci pastreaza tu tot ce e modificat genetic,
    [u]da-mi biserica inapoi de la prea nesimtitul de eretic[/u] ”[/i]

    Oare la cine s-o fi referit ?

    Am dat exemplu și cazul lui Sisu care a fost membru Haarp și cantat după cu Vunk într-o melodie plină de mesaje anti Patriarhie și anti B.O.R.
    Apoi toată chestia asta de a amesteca lucrurile și temele iarăși nu era în duhul Sfinților Părinți.
    Probabil că fără să-și lămurească unele aspecte riscul lui de alunecare din B.O.R. este mare iar combustibilul pentru un astfel de gest e chiar starea de revoltă datorată patimilor.

    Stelian Crăciun a fost fair play când a recunoscut că el nu este un model și doar a făcut trimitere spre anumite chestiuni.
    Eu am vrut doar să fim mai precauți pentru a nu fi luați prin surprindere cum s-a mai întâmplat în cazul Cristian Bădiliță sau Danion Vasile.
    Cine vrea să gireze fără să-și pună întrebări n-are decât, eu nu m-am legat de valoarea artistică a melodiilor, de faima sau de talentul său ci de riscul ca el să piardă echilibrul duhovnicesc într-o industrie foarte spinoasă și abia fiind la jumătatea drumului.

    Reply

  6. Carol
    mai 1, 2015 @ 11:12 am

    @Sharbink, sau Ioan, cu preferi să îți spun?

    Cred că m-am exprimat eu greșit, atunci când am zis, cum îl taie capul. M-am obișnuit să folosesc această expresie prea des, am să încerc să o scot. Cum îl taie capul, mă refeream cât a înțeles el. Dacă ai prieteni în jur care te vor lua peste picior pentru credința ta, trebuie să mărturisești, așa cum poți tu, cum ai înțeles. Eu le vorbesc despre medicină, corpul uman, sistemul nervos, cum poate fiecare !

    În pateric scrie despre un tâlhar, care voia să omoare un sfânt, iar acesta l-a adus la credință, fiind iertat pentru că zilnic se ruga la Maica Domnului, care auzise că are mare putere, să-l ajute. Ca la un idol, practic, pentru a nu fi prins, pentru a face jaf….. apoi sfântul i-a zis că nu se poate lăsa de tot din prima. I-a spus să nu mai facă jaf în postul Mare, în postul de peste an, și din ce face să facă milostenie. Asta o perioadă, apoi s-a retras la mănăstire.

    Eu citind astfel de bloguri am revenit la credință, am avut o evoluție aparte. Doar citind scrierile Sf Paisie Aghioritul și ale altor sfinți despre pericolul ecumenist, masonic, era în stare să sparg capul la un ierarh care a slujit cu ereticii, sau la vreun mason. Am avut o criză de nervi, mă aprinsesem ca racul când am auzit că unul era mason, de parcă nu era pericol mai mare ca el pe planetă. Acum am cunoscut destui, am dat mâna cu ei, dar faptul că erau masoni, ci că așa te aduce viața. Acum, mă rog să fie luminați, și să nu mai facă mafie ocultă în politică și-n instituțiile statului. Și la vremea aeea, nici nu auzisem de saccsiv, acum vreo 7-8 ani…..

    Apoi citind cu atenție, vizitând mănăstiri, ascultând de duhovnic, m-a luminat Dumnezeu să gândesc mai moderat.

    Nu știu atitudinea care a avut-o Cedry2k față de Danion acum, probabil l-a cunoscut personal. Eu unul nu m-am revoltat și mi s-a făcut milă față de el, reușind să domolesc sentimentul de repulsie. Știam că e pe o cărare cu stiliștii,cred că era de așteptat căderea.

    Este drept, pentru întrunirile ecumeniste nu se face așa tam tam, sau când vin sectarii să ia cu sutele și miile credincioși din biserici unde sătenii nu mai sunt în comuniune parohială, unde se revoltă contra preoților, pe drept sau pe nedrept, cu martorii lui Iehova care pierd atâtea spirite, și parcă nu văd așa o campanie oficială a bisericii, dar am realizat că nici nu are cu cine. Când vom fi sute de miii, un milion de tineri, care ne apropiem duminical de Sf Euharistie, ca re dăm măcar câteva ore pe sâptâmână activității bisericii, atunci se vpr putea face ami multe !

    Iulian Capsali este prieten foarte bun cu Stelian. Iar Capsali a fost cel mai mare apărător al patriarhului și a criticat pe cei care făcea propagandă saccsivistă cu patriarhul mason și mai știu eu ce. Dacă era vreun tâmpit dăsta, nici nu-l băga în seamă, să știi. Și Pr Sorin Mihalache, un om de o cultură deosebită, din toate domeniile, o adevărată enciclopedie, nu venea să-l invite la Sophia la conferință.

    Spunea tot Iulian Capsali, că se înclină în fața lui Cedry2k și a lui Șișu, că nu există mărturisitori mai mari ca aceștia, care să aibă priză la public ! Am un profesot de religie care tinerii îl întreabă mereu de Cedry2l, dacă mai îl aduce la Giurgiu, că am vrut să-l aducem în conferință, dar nu am avut deocamdată sponsor. Altfel se apropie el de tineri, altfel vor lua cu asalt sala, decât dacă ai aduce pe cel mai amre teolog din țară sau din Grecia.

    La memorialul durerii s-au spus multe adevăruri dureroase, sunt de felicitat, dar și cu jumătăți. A mers la un fost deținut politic, legionar, și i-au spus să nu zică tot ca el, să mai taie din ele, să mai zică și cum zic ei, iar acesta nu a refuzat. Sunt convins că și cu alții au făcut la fel la Memorial.

    Toate cele bune !

    Reply

  7. sharbinsk
    mai 1, 2015 @ 5:44 pm

    Alt vers ciudat din melodia „Frecvențe Pierdute” al trupei Haarp Cord, de pe albumul „Ziua 1” de data asta cântat de Stres :

    [i]„si suntem un popor depravat si [u]anatema
    un calendar schimbat pe nou constituie problema[/u] ”[/i]

    http://www.versuri.ro/versuri/gfjile_iaarp-cord-frecvente-pierdute-prod-sez.html

    Pe versuri.ro nu apare semnul întrebării după ultimul vers, dacă apare în textul original e limpede că e o întrebare retorică, dar în lipsa lui alăturarea calendarului nou cu anatema duce spre concluzia că schimbarea calendarului a adus anatema poporului.

    Părintele Cleopa și alți teologi s-au ferit să spună că schimbarea calendarului plasează sub anatema.
    Și-n general clericii se feresc să arunce anatema globală pe un popor chiar și pentru alte motive, cu atât mai mult un mirean ar trebui să fie [b]mai temperat [/b]când folosește astfel de cuvinte.
    Mirenii proaspăt convertiți și mezinii credinței ar trebui să aibă mare răbdare și dragoste când semnalează eventuale căderi pentru că și Dumnezeu a avut milă față de ei când erau în păcate.

    Versurile citate se pot verifica și asculta nu le-am inventat eu, sper doar ca-n anturajul lui cedry2k să nu se moșească fără discernământ(vorba lui Capsali) niște manifestări care n-au fost însușite de duhovnicii neamului, mai ales că mesajul lor are mare răspândire printre tinerii la început de drum în viața duhovnicească, care abia se luptă cu păcatele.

    Să nu uităm că și Danion a avut șansa să învețe de la marii duhovnici și unii l-au apreciat și iată că asta nu l-a împiedicat în gestul său.
    Faza cu Danion a venit mai târziu, e chiar de ultimă oră, cei care îl felicită pentru activitate pe cedry2k probabil că nu știau nici de versurile citate și nici de susținerea pentru Danion.
    Felicitările au venit [b]pe la începutul proiectului [/b]Haarp.
    La fel și-n cazul lui Sisu, a fost felicitat [b]înainte[/b] să cânte cu Vunk și prietenii în melodia [i]„ne facem auziți”[/i], dar când a fost de criticat proiectul vunk a fost criticat.

    Bine că mi-ai zis de conferința de la Sophia din 2013, în înregistrarea cu conferinta de pe daily motion în minutul 58 spune Cedry2k :
    „Chiar de curând am avut șansa, sau mai bine zis Dumnezeu m-a pus în legătură cu niște prieteni care fac conferințe prin toată țara despre Sfinții Închisorilor este vorba de Danion Vasile, Ciprian Voicilă…”

    Deci de prin 2012-2013 e prieten cu Danion să sperăm că [b]nu a intrat sub influența lui [/b]și că acesta nu i-a umplut capul cu ideile care au fost sămânță de scandal la momentul lor și cu alte schismatisme rostite prin conferințe.
    În fond ispita e una intelectuală, poate Iulian Capsali va avea o influență benefică asupra lui dacă au rămas prieteni.

    În ce privește ispita prin care ai trecut cu privire la unii ierarhi poate o să ai ocazia să îți faci niște fapte bune când o să-i zidești pe alții pe calea echilibrului pentru că mai mult face omul care-l ajută pe celălalt să dobândească discernământul decât cel care bombardează cu informații.
    Eu nu cred nicio informație de genul pentru că [b]nu pot verifica direct[/b] dacă x și y face parte din nu știu ce conspirație atât timp cât nu există nicio poză sau ceva credibil, o felicitare diplomatică între instituții nu e o dovadă dincolo orice dubiu.

    Dacă cineva slujește ecumenist e o cădere și trebuie discutat strict pe căderea dovedită fără să fie făcute extrapolări și colportaje și e de preferat să se dea cuvântul unori teologi care fac analiza fără adăugiri.

    [i]„Este drept, pentru întrunirile ecumeniste nu se face așa tam tam, sau când vin sectarii să ia cu sutele și miile credincioși din biserici unde sătenii nu mai sunt în comuniune parohială, unde se revoltă contra preoților, pe drept sau pe nedrept, cu martorii lui Iehova care pierd atâtea spirite, și parcă nu văd așa o campanie oficială a bisericii, dar am realizat că nici nu are cu cine.”[/i]

    Părintele Necula a făcut de râs o lutherană care tot o dădea cu episcopia pentru femei când a întrebat-o câte cărți are Noul Testament, câte epistole a lăsat Pavel și n-a știut.
    Spunea părintele că dacă mergi acolo să spui ca ei, nici nu te bagă în seamă și că pentru el asta a fost o ocazie să mărturisească ortodoxia încă o dată, depinde de fiecare ce face acolo.
    Nu trebuie făcut tam-tam în sensul că nu trebuie făcute procese de intenție celor care au participat la astfel de întruniri și puse pe seama lor tot felul de colportaje din afara realității.

    Eu m-am referit la atitudinile față de documente „osificate” și alte problematici știute de zeci de ani despre care duhovnicii s-au pronunțat dar [u]nu pentru a învolbura apele[/u] ci pentru a face lumină.

    Când se-ntâmplă să cade sate întregi nu prea ai ce face obiectiv, măcar furia populară să nu fie ațâțată sau întreținută chiar dacă are unele premise reale.
    Depinde de ierarhi să se miște rapid în astfel de situații și să schimbe parohi, a mai fost o mișcare pentru apărarea ortodoxiei gen Oastea Domnului dintre care o parte au trecut la protestanți deși inițial doreau să fie apărători ai ortodoxiei și n-am niciun dubiu că mare parte erau bine intenționați.
    N-avem altă apărare decât participarea la slujbele și ierurgiile bisericii și lectura duhovnicească de calitate.

    În ce-l privește pe Marius Stelian Crăciun sper ca omul să rămână pe poziții și realizez că e mai expus atacurilor fiind o persoană publică dar bine ar fi ca să-și mântuiască întâi sufletul său și să n-asculte de diferiți corifei.

    Nu-l culpabilizez nici pe Claudiu pentru că a pus articolele, a avut o intenție bună, probabil nu știa de versurile astea, acum însă se recomandă mai multă trezvie până când nu se lămuresc apele și pozițiile ecclesiologice ale unora.

    Doamne ajută și weekend plăcut !

    Reply

  8. Carol
    mai 1, 2015 @ 8:54 pm

    Ideea este să nu duci lucrurile la extrem.

    Am aflat despre cutare nu știu ce,gata, strigăm sus și tare, și îl discredităm total. Nu, nu este așa. Poate ierarhul ecumenist să facă destule lucruri bune, nu discredităm orice intenție a sa, sau cum fac alții, care caută poze de la întruniri de acum 2-3 ani să facă propagandă contra cutăruia. Trebuie o finețe anume. Trebie spus adevărul, ne interesează fenomenul, dar avem milă și înțelegere față de om, supus păcatului.

    Spunea doctorul Pavel Chirilă, că interesează fenomenul în genere, duhurile, nu neapărat persoana, să o discredităm. În cartea scrisă alături de teologul, pr Mihai Vălică, a căutat arhivele securității să arate că preoții care i-au făcut dosar, nu au găsit nimic canonic, ci motive securiste, gen era contra orânduirii sociale, contra siguranței statului. Au preferat să nu se dea nume, să nu vină alții să se îndreptățească.

    Danion Vasile, chiar în ultimul an, a scos cărți sub binecuvântarea Ps Iustinian Chira, și nu cred că ar fi dat așa binecuvântare oricăruia pentru atâtea cărți, ceea ce nu rezultă că treuie blamat episcopul pentru asta. Și Solomon a scris cuvinte dumnezeiești, apoi a căzut în idolatrie, dar acum nu poți blama toți apropiații, sau dacă cineva nu l-a blamat și i-a păstrat prietenie sinceră, și a încercat să vorbească cu el să nu mai continue, să se roage pentru el.

    De asemeni poți citi Evola, și Guenon, să cunoști multe lucruri interesante din istorie, din creația lui Dumnezeu, la fel și din scrierile lui Eliade. Trebuie să fii ca o albină, să ai discernământ ! Mi-a spus un părinte de la o mănăstire să citesc Evola când voi fi mai copt intelectual și duhovnicește. Un duhovnic foarte deștept, care a citit enorm de mult, și care știe să discearnă foarte bine duhurile, care are o finețe deosebită. Părintele Marcel Hancheș, de la Oașa, ale cărui conferințe sunt și aici pe site.

    De asemeni, Evola unul discipolii lui Rene Guenon. Pr Seraphim Rose spunea că i-a citit cărțile lui Guenon și așa s-a apropiat mai mult de cunoașterea lui Dumnezeu. Guenon, inițiat în masoneria orientală, milita pentru superioritatea spiritului, conservator convins, milita pentru întoarcerea la credință, arăta superioritatea spirituală a orientului față de apus, și multe altele. De asemeni prieten cu Jean Pârvulscu, Eugen Lovinesc. Poți lua de la ei multe lucruri bune, ca și de la Culianu, care este dat exemplu mereu de Virgiliu Ghoerghe și ne îndeamnă să-l citim. Un discipol al lui Eliade, un filozof și un erudit autentic, dar cu discernământ. Trebuie o maturitate intelectuală, o putere de distingere a duhurilor, pentru a nu ajunge la extrema asta maniheistă, să cauți nu știu ce versuri și citate să aduci argumente că anumit personaj nu e bine de promovat că nu știu ce versuri a scris cândva, și poate fi nociv, deși pentru alții, este de mare folos !

    Dacă duhul este de la Dumnezeu, să-l lăsăm, va da roade bune, dacă nu se va stinge ca și cum nu ar fi fost. Ce e val, ca valul trece. Praful se va alege și de valroile comuniste , de doctrina lor, ca și cea a lui Remus Cernea, că nu au fost de la Dumnezeu, așa va fi și cu opera lui Cedry2k dacă e așa cum crezi tu.

    Reply

  9. sharbinsk
    mai 2, 2015 @ 11:01 am

    Eu n-am nimic cu opera lui cedry2k sau a altora, treaba e simplă nu-mi place nu ascult, doar am atras atenția asupra unor posibile lucruri vătămătoare pentru biserică [b]dacă sunt înțelese greșit[/b] de tinerii care abia fac primii pași în credință.
    Probabil că ultimul vers citat e transcris incorect de siteul respectiv, nici n-am zis că ei ar avea vreo „doctrină”.
    Să nu crezi că am stat să transcriu toate înjurăturile și alte răfuieli specifice hip-hopului am transcris fix chestiunile care par problematice și am adus citate și scrieri directe, că altfel se discuta [b]în neant[/b] și [u]nu e maniheism să analizezi ecclesiologia unor texte, mai ales când mesajul are o greutate în mediul ortodox.[/u]

    Cât privește binecuvântările care se dau pentru cărți, ele se dau [b]pe edituri[/b] pentru toate volumele și rămâne în [b]sarcina colegiului redacțional [/b]să recenzeze materialul, deci nu l-am acuzat pe mitropolitul Iustinian Chira sau pe alții, am și zis clar că [u]nu e vina duhovnicilor dacă un ucenic deturnează scopul pentru care a fost dată binecuvântarea[/u] și am dat exemplul părintelui Justin.
    Mai jos un răspuns pertinent tot pe marginea unei cărți controversate.
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2015/01/cartea-minunile-sfantului-efrem-cel-nou.html

    Nici n-are rost să confundăm o binecuvântare cu o întovărășire între mireni că nu e același lucru, un mirean nelămurit e mai influențabil din partea celui care are o poziție.
    Dar pe un duhovnic sau mitropolit nu-l învață niciodată mireanul în cele ale credinței ci e taman invers.

    Cât privește recomandarea Evola și Guenon, nu auzisem de carte merci pentru recomandare, dar eu niciodată nu m-am panicat că un ierarh ar face parte din nu știu ce conspirații.
    Am spus deja că atât timp cât nu se poate verifica direct o chestiune, [u]lucru imposibil în 99,9% dintre cazuri[/u] strategia duhovnicească ziditoare e [b]să NU[/b] se dea crezare teoriilor alarmiste sau tehnicilor gen „omul de paie” care apar pe unele bloguri.

    Iar pozele de la întruniri ecumeniste nu mă sperie pentru că nu e singura biserică ortodoxă, B.O.R. care participă la astfel de întruniri și [b]depinde de fiecare ce face acolo dacă respectă mandatul ortodox sau nu[/b], dar nici așa nu i-aș judeca ci aș lăsa tot un teolog să se pronunțe dacă ar încălca vreo dogmă.Am dat deja exemplu cu pr Necula.

    Merci pentru observații dar credeam că am clarificat că nu mă deranjează ierarhii sau marii duhovnici și nici genul hip-hop nu mă încurcă, ba chiar există cântăreți care citesc mult înainte să-și facă piesele.
    Dacă cedry2k i-a luat apărarea dintr-o simplă prietenie sinceră sau pentru că aderă la unele idei ne vom lămuri, opera lui [b]nu va înceta[/b] nici dacă ar trece la alt cult sau s-ar lăsa de Biserică pentru că e deja un nume și are talent liric (pe care nu-l contest).

    Chiar dacă majoritatea n-au nicio vină că i-au dat credit lui Danion probabil că se simt prost că i-au crescut popularitatea în unele momente deși erau semnale că nu face bine.
    [b]Cred că nu mai e cazul să adaug ceva în plus pe subiect sau să dau justificări pentru lucruri pe care nu le-am spus și mi se pare că deja discuția devine superfluă și circulară, tema era mai mult una de reflecție și rămâne de văzut ce se va întâmpla.[/b]

    [i]Să dea Dumnezeu să nu se confirme și Danion să se întoarcă ![/i]
    Nu-mi doresc să ajungem la 20 de comentarii și la articolul acesta, în care să discutăm literatură și să ne stricăm dispozițiile.
    Nu militez pentru cenzura de la exprimare a vreunui artist, nici dacă ar fi stilist ci pentru clarificarea apelor și pentru corecția[b] punctuală[/b] a unor lucruri și chiar dezicerea de ele dacă devin problematice pentru sobornicitate și asta în baza dreptului la liberă exprimare decentă.

    Reply

  10. Carol
    mai 2, 2015 @ 12:48 pm

    *PS
    Am uitat să preciezez

    Am vorbit mai sus de caterisirea pr Calciu, cu un dosar făcut de niște preoți care nu au găsit motiv canonic, ci pentru că nu s-a supus cezarului.

    Este vorba de cartea prigoana cea dinauntru, o carte foarte buna, a doctorului Pavel Chirila si a teologului Mihai Valica, despre prigoniti si caterisitii fara motiv canonic, ci pentru că mai marii sinodului erau de partea statului sau pentru că statul și-a bagat prea mult nasul in cele bisericesti !

    Tot el indeamnă la discernământ.El spune că nu putem da crezare unui sinod ortodox, dacă nu are discernământ. Și dă exemplu, ca aici in carte, pr Daniel de la Tanacu, care a fost găsit vinovat de sinod, caterisit și dat pe mâna bisericii, la fel ca și pr Calciu, pr Calciu luându-i apărarea atunci pr Daniel. s-a dovedit că s-a greșit și nu el a ucis pe sora Daniel, dar sinodul nu a făcut nimic să îndrepte asta.

    http://www.librariasophia.ro/carti-Prigoana-cea-dinauntru-Incercarile-dreptilor-in-Biserica-lor-so-7284.html

    Reply

  11. Dan Tudorache
    mai 2, 2015 @ 1:35 pm

    Carol, trebuie să recunosc că ai un fler debordant în a complica dialogurile prin largi paranteze făcute pe lângă subiect, care la rândul lor dau naștere la alte polemici ș.a.m.d.

    Observația nu este făcută pentru a-ți inhiba discursurile pe site ci pentru a te îndemna să fii mai punctual în idei, mai organizat și… mai cu folos.

    În cazul de față Ioan atențioase să fim mai atenți la ce și cât girăm din ideile/melodiile lui Cedry2k iar tu ai ajuns la Rene Guenon, la prigoana cea dinăuntru, la părintele Calciu și la cazul Tănacu.

    Acum, te rog să faci și tu un exercițiu de imaginație și să vezi dacă ai putea purta un dialog cu finalitate și folos dacă ai dialoga cu încă o persoană care să facă așa largi și multiple expuneri pe lângă subiect.

    Doamne ajută!

    Reply

  12. Dan Tudorache
    mai 2, 2015 @ 1:42 pm

    Cristi, nu-ți voi aproba comentariu. N-am nimic de reproșat conținutului dar chiar e pe lângă subiect controversa calendarului și și-așa s-a deviat prea mult de la o mică atenționare.

    Reply

  13. Carol
    mai 2, 2015 @ 2:32 pm

    Problema nu est așa simplă.
    De aceea cred eu că merită o adevărată expunere ca omul să înțeleagă.
    Am văzut chiar la mulți preoți conferențiari, care, pentru a răspunde la o întreare, au nevoie să facă multe expuneri ca omul să ânțeleagă. Uneori trebuie să expui omului multă istorie să înțeleagă de ce atunci a fost așa, de ce cutare a procedat așa, apoi vii cu argumente istorice, psihosociologice, etc, ca omul să fie lămurit. Altfel, nu va înțelege.

    Mântuitorul vorbea de multe ori în pilde, când unii cereau răspuns simplu. Departe de mine a putea fi ca Mântuitorul, dar știu că nu poți în 2 cuvinte să faci omul să ânțeleagă unele lucruri ! El venea mereu cu tot felul de argumente, versuri, ca să argumenteze că totuși este greșit să promovezi pe Cedric, căutând mereu motiv să câștige. Problema nu este simplă deloc. Și nici eu nu cred că am adevărul suprem, dar să en facem toți o idee mai aproape de adevăr.

    Pentru că și eu am fost, și eu am gândit, și eu mai gândesc ca și Cedric. generația asta a anilor 90-2000, tulburările ei specifice. Iar atunci când ajungi să cunoști unele lucruri, simți să le spui cu voce tare, ca lumea să afle, de aceea ți-ar trebuie ore întregi, albume muzicale, ca problema să fie expusă bine ! Ai văzut conferințele pr Mihai, ca să poată explica anumite lucruri, vorbea câte 2-3 ore, și povestea din diverse domenii, din diverse istoriii, diverse exemple, că lucrurile nu sunt așa simple.
    Așa consider eu.

    Mulțumesc oricum că ai răbdare să citești, și tu și ceilalți comentariile mele, iar alții s-ar speria numai dacă le-ar vedea. Ar citi un comentariu de 3 rânduri, și ar lua tot ce e bun de acolo și gata, ar considera doar acel comentariu bun și ar lua informația de acolo. La știri așa fac, o știre de 60 de sec, pentru o problemă care ar merita dezbateri de ore întregi, știri importante, și fac știri de 5-7 min pe știri de 2 lei care nu ar merita nici măcar promovate.

    Reply

  14. Carol
    mai 2, 2015 @ 2:36 pm

    Subiectul a fost deschiz de Ioan, cu calendarul, iar lui i-ai aprobat, și acolo a fost controversa.
    Acum un om dacă vede, cred că ar avea ,drept la replică, sau, ca și admin, poți spune tu, să faci clarificare, că așa ar fi etic, normal, ori dacă cenzurai sau ștergeai din comentariu la Ioan, iar nu era bine ! Cum crezi.

    Nu trebuie să aprobi acest comentariu !

    Ai dreptate, nu este bine să ajungem la anumite subiecte pe lângă, dar, repet, a fost Ioan cel care a adus acele versuri in discuție pentru a argumenta de ce trebuie ocolit CEdric, eu am încercat doar să-i arăt ca nu e bine cum procedează cu Cedric.

    Calendarul nu trebuia schimbat, și așa e. Este un adevăr dureros, dar respectăm decizia bisericii, asta este. Calendarul nu este dogmă, dar păcat că s-a schimbat ! Știi asta bine !

    Reply

  15. sharbinsk
    mai 2, 2015 @ 5:43 pm

    Din partea mea se pot șterge toate postările de aici.
    Eu am deschis subiectul, dar [b]nu eu am cântat versurile[/b].
    Deci problema e că eu am semnalat versurile alea !? nu că ele au fost răspândite public și că vizează [b]sobornicitatea[/b] Bisericii Ortodoxe Române dacă sunt ințelese greșit de către tineri, sau dacă li se cultivă revolta antiPatriarh și vechile sincope.
    Oare un ierarh sau duhovnic ce-ar fi zis despre ele, le-ar fi aplaudat ?

    Dacă nu exemplificam cu versurile, videoclipul vunk eram acuzat că ele nu există și n-am citat doar versuri ci și linkul către scrisoare și declarații de prietenie, care nu e rea în esență dar pot fi semnale.

    [b]Teologic vorbind nu se folosește anatema pentru un întreg popor ortodox că asta ar însemna inclusiv că nu mai e mântuire [/b]nici clericii n-am văzut să arunce cu cuvintele, deci a fost o ispită de cuvânt în melodia aia (pe care nu a cântat-o cedry2k ci stres).
    Versurile sunt cam de prin 2012-2013 deci de când a început proiectul de trezire nu din anii 2000 când cedry2k și colegii lui nu reveniseră temeinic la ortodoxie.
    N-am o problemă cu calendarul iulian dar dacă asta devine motiv de revoltă sau e inclus [b]planurile de trezire[/b] măcar să știm, mai ales că e un subiect delicat .

    Bine mă Ioan e de vină, e o răutate la adresa mea faptul că ai ținut să o amintești încă de două ori când era evident pentru toată lumea mai ales că eu nu ți-am mai reproșat nimic în ultima vreme.
    Tu văd că te bucuri de fiecare dată să-mi mai scoți ochii cu câte ceva chiar dacă nici nu m-am adresat personal ție prima dată ci tu ai intervenit pe firul discuției pe la al 4-lea comentariu.

    Am înțeles argumentele, unele nu sunt factuale pentru că eu nu-i privesc cu suspiciune pe ierarhi, duhovnici, nu cred tot ce citesc pe internet, e a 3-a oară când explic.
    Până la urmă eu sunt cantitate neglijabilă având în vedere că puțini oameni citesc commentul meu.
    O spun a mia oară: nu am o problemă cu un artist sau operă, nu pornesc discuții legate de gusturi ci sunt pentru precauție în anumite privințe și chiar mă bucur să constat că nu se confirmă părerea inițială.

    Te rog să închizi această polemică Claudiu sau Dane pentru că se ajunge iarăși la un dialog surd.

    Reply

  16. Carol
    mai 3, 2015 @ 12:25 pm

    Frate Ioan, iertare te rog frumos, mai ales că ți-am făcut tulburare în sfânta zi de duminică !

    Am apărat pe Cedry2k, pentru că eu știu cum e să gândești la extreme, să vrei apoi să te schimbi, și să nu poți deodată !

    Cunosc pe cineva care asculta hard rock, era ateu convins, dar cunoscând un preot călugăr bun, și-a revenit, dar totuși, simte nevoia să mai asculte rock, nu doar psalmi, dar caută un rock mai puțin violent și mai puțin cu cuvinte urâte, pentru a se depărta ușor-ușor de această muzică.

    Nu zice nimeni să criticăm ierarhii, să avem rezerve față de ei, ci să avem discernământ întotdeauna. Repet, au fost și decizii greșite ale sinoadelor, iar pentru că nu sunt papi infailibili, avem dreptul să gândim logic, cu moderație și discernământ.

    Pentru unii aceastp revenire poate dura toată viața, această luptă. Pentru el, poate e un drog să scoată versuri tari. Era un călugăr în sf Munte, povestea pr Paisie, care bea 2-3 pahare pe zi, și toți îl criticau, dar acel părinte, când a fost mic, i-au turnat țuică ep gură să adoarmp, părinții, devenind alcoolic, și înainte de călugărie, bea câte 20-30 de pahare pe zi.

    Pentru el, pentru un astfel de om care se droga, care, vedea demoni, și alte chestii, care a căutat adevărul însă, este un fel de a se exprima.

    Acum câțiva ani, prin 2008, și Rafael Udriște făcea emisiuni cu cipurile, ecumenism, calendar, care nu trebuia schibat, etc, acum de ceva timp, are altfel de subiecte la emisiuni. Eu unul nu sunt pentru condamnarea lui Cedri2k, pentru niște versuri. Și eu am spus în trecut o seamă de prostii despre patiarh și ierarhi, înseamnă că trebuie să mă arăți cu degetul că sunt nociv, și nu mai trebuie lumea să mp asculte ce am de zis?

    Calendarul a făcut atunci mare tulburare, și s-a schimbat datorită politicilor externe și a implicării bisericii în relații politice cu ale așa zis biserici, rupte de ortodoxie, și cu unele biserici dispuse spre înnoire. Dar totuși, harul nu s-a luat, dovadă că la ortodocși vine mereu lumina sfântă în seara de Înviere, pe calendar nou.

    Eu consider că un tânăr mai repede ascultă un mesaj prin versuri ale lui Cedry2k, Dragonu,Șișu decât predica sau pastorala unui episcop, la ritmul acesta grăbit și în ritmuri de hard-rock al vlumii de astăzi, mereu pe fugă, viteză, senzații. Cred că un tânăr care habar are despre biserică, nici nu bagă de seamă faza cu calendarul. Dar ceva ajunge la inima lui. Eu unul am ascultat de multe ori acest album și chiar nu am luat seamă la aceste versuri. Chiar nu m-au afectat și nu le văd vătămătoare.

    Iertare, încă odată !

    Reply

  17. Claudiu Balan
    mai 3, 2015 @ 12:48 pm

    Fraților, ne certăm pe detalii, și vrem propovăduitori ai Evangheliei, fără cusur, fără păcat. În acest timp diavolul propovăduiește și ispitește acest neam cu toate mizeriile și păcatele lumii, și nu-i deranjat dacă răul pe care-l aruncă e amestecat cu bine.

    Mass-media strică zeci de mii de suflete în fiecare zi, otrăvindu-le cu pornografie, ură față de țară și neam, neîncredere în instituții și luptă împotriva sistemelor imunatare ale țării: Biserica, justiția, poliția, etc.

    Bine ar fi să fim mai îngăduitori, în condițiile în care niciunul din noi nu e fără de păcat, și nu e în afara greșelii.

    Nu l-am luat pe Cedryk2k model de viață pentru neamul nostru ci l-am lăudat pentru curajul lui de a folosi muzica pentru a propovădui în mare parte Adevărul, chiar dacă din râvnă apar și greșeli.

    Eu însumi am greșit de multe ori, din neștiință sau din prostie… dar de la zi la zi învăț mereu câte ceva și încerc să fiu mai atent.

    Nici eu nu sunt un model… dar nu știu nici cine s-ar putea da pe sine model. Prin urmare, haideți să luăm ce-i bun de la fiecare și să nu ne mai temem atât de erezii, ci să fim uniți în bună înțelegere.

    Doamne ajută!

    Reply

  18. Carol
    mai 3, 2015 @ 3:12 pm

    Claudiu, dacă mai crezi în instituții și-n justiția românească, în faptul că ele merită încrederea noastră, consider un lucru foarte grav. !

    Păcat, mare păcat !

    Reply

  19. Daniel
    mai 5, 2015 @ 9:54 am

    @Carol, institutiile si justitia sunt organizate pentru buna functionare a unui stat. Sf. Apostol Pavel spune ca toate randuielile sunt ingaduite de Dumnezeu si ca trebuie sa ne supunem acestora.
    Desigur, toata supunerea noastra necesita si o mare intelepciune, pentru ca prostia este pacat.
    Institutiile sunt de fapt oamenii care lucreaza acolo, pentru care trebuie sa avem intelegere si iubire crestineasca.
    Iar prin iubire multe lucruri se indreapta.

    Reply

  20. Carol
    mai 5, 2015 @ 11:49 pm

    Am stat astăzi să cuget la această problemă.
    Eu unul, și familia mea, am avut de a face cu erorile din justiție și cu alte piedici din partea instituțiilor statului.

    Am terminat o școală la stat, pentru care am plătit foarte mulți bani. Până acum acum 10 ani, aceste școli postliceale sanitare erau gratis. Și, garantau angajarea, acum nu mai este așa. Am făcut voluntariat, apoi când să mă angajez, m-au refuzat că legile statului nu recunosc voluntariatul ca și experiență.Te chinuiesc prin spitale ca voluntar, fără șanse de angajare, primează alte interese aici !

    În alte țări, se caută astfel de cadre medicale, se deschid clinici, nu se închid de către stat spitale, și nu se aruncă bani pe fereastră pe autostrăzi care nu se face nici măcar o parte din ele, pe sume colosale. Desigur, trebuie recunoaștere a diplomei, care statul trebuie să mi-o acorde, măcar la asta să fie bun statul…. mda, ce să mai zic…. am dat de data asta de angajați mai de treabă din institțiile statului, amabili să îmi rezolv problema, fără nici un interes. Incredibil !
    Cu 6 luni în urmă, când să-mi scot certificatul de liberă practică, au țipat la mine niște femei la birou de parcă omorâsem pe cineva, că nu am scos când am terminat școala…. un certificat de liberă practică, unde dai o seamă de taxe, te costă mult să-l faci, și nu era necesar,și nu aveam bani. Merseseră până acolo unde au zis că aveam bani dar nu am vrut, ele nu cred așa ceva…. atunci, ce respect pentru stat, pentru instituții?

    Dapoi mergi cu colindul la poliție, te primesc să le conlinzi, vai ce bine, ce frumos, ne colindă tinerii, apoi te prind pe stradă și te amendează că lipești afișe cu cerere pentru ora de religie în școală, scuzându-se că asta e legea, că e vorba de religie, ei sunt credincioși, înțeleg, dar legile statului…. în condițiile astea, eu nu pot avea respect.

    Apoi, jandarmii care bat țărani la pungești, victime ale instituțiilor statului. Așa jandarmeria jură să apere țara, ca institție a statului cu tradiție, și cu icoane sfinte pe pereți, în special a Arhanghelului Mihail. Apoi, asta mi se pare impostură, fariseism, nu pot avea respect față de așa ceva.

    Statul nu apără familia, nu se se iau măsuri contra emigrării masive, pentru integrare a tinerilor, pentru ajutotare a producătorilor locali, în timp ce produse alimentare vin de afară subvenționate de stat, și intră pe piață, iar țăranii, în mare nu au certificat de producător, iar o femeie care vinde 10 ouă poate face pușcărie. Au arestat la noi în oraș o femeie de 80 de ani că nu avea certificat și a vândut 3 găini la piață….. asta mi se pare lipsă de respect pentru cetățeni. Nu mai punem micii proucători, și fermieri care acum,marile firme de produse lactate nu le mai ia laptele, și-l ia mai ieftin cin Ungaria și alte țări, dar de calitate mai proastă. Nici, nici serviciile inteligente, nimeni nu ia măsuri pentru asta ! De asta, eu nu pot respecta statul, instituțiile, ministerele….

    Nu pot respecta statul, când unii folosesc justiția pentru a ține puterea de partea lor c orice preț, numind asta apărarea justiției, și a statului de drept, oameni care au tăiat subvenția mamelor cu nou născuți, și le spunea că nu le trebuie bani de pampers, să șteargă pruncii cu cârpe…. păi numai când aud cine e la putere și ce hram poartă ăștia de ne vorbesc de treburile astea cu respectul față de instituții, mai rău mi se face lehamite.

    Eu unul, mi-am argumentat ideile, domnule Deni, nu am jignit pe nimeni, și nici pe dumneata, mi-am exprimat convingerile fără să jignesc și evit atacul la persoană. Așa că te rog, să nu mai jignești. Respect convingerile tale, părerile dumitale despre stat, dar te rog, fără jigniri !

    Reply

  21. Dan Tudorache
    mai 6, 2015 @ 7:04 am

    Hristos a înviat, Carol!

    ”Întâmplarea” face că tocmai astăzi am discutat cu Claudiu despre respectul și încrederea cu care suntem datori față de instituțiile statului, în acest sens exemplificând la modul negativ atitudinea ta asocială și de discreditare față de instituții, pe care ai susținut-o în repetate rânduri pe site.

    Sigur, personal îți înțeleg dezamăgirea/frustrarea, justificabilă în mare parte, însă până la un punct: când punem pe toți și pe toate în aceeași oală. Mai multe vom discuta după ce va crea Claudiu cadrul de dezbatere unde poți să-ți justifici atitudinea pe larg.

    Până atunci constat însă că ești deranjat fără fond pe dany2k, iar observația de final nu-și are niciun temei. Nu ai fost jignit, nu ți s-a făcut atac la persoană, deci apelul ”fără jigniri” este de prisos.

    Reply

  22. Carol
    mai 6, 2015 @ 1:37 pm

    Adevărat a Inviat !

    Aici, nu cumva am fost făcut prost, interpretând atitudinea mea ca nesupunre și prostie?

    „Desigur, toata supunerea noastra necesita si o mare intelepciune, pentru ca prostia este pacat.”

    Trăiesc aici, și din porunca Domnului, dau cezarului ce este al său, respectând legile, dar respect pentru actuala conducere eu nu am, și nici cu forța și prin campanii, nu mi-o poate impune cineva, respectul se câștigă. Abia aștept să dezbat cu Claudiu acest subiect când mă văd cu el .

    Atenție mare, eu nu am spus nimic rău despre români, ci despre conducerea statului.
    Vorbeam în tabăra din Serbia despre Pr Nicolae Velimirovici și critica la adresa Europei, și preciza Claudiu, să fim atenți, vlădica nu a criticat niciodată europenii, dar entității Europa, actuala Uniune, i-a adus o seamă de critici , pe bunădreptate, justificate.

    E dreptul fiecăruia de a gândi ce vrea el despre stat și alți cetățeni. Într-un sistem totalitar, aceasta poate fi considerat ceva grav. Eu consider că drumul pe care merge astăzi România este unul greșit. Român este oricine, oriunde, care vorbește românește, care este creștin ortodox, care iubește poezia lui Eminescu, chiar dacă nu a pășit în actualele granițe niciodată. Este vlahul, armânul de pretutindeni, din toți balcanii, din America, din Australia, este românul de aici, din Bulgaria, Rusia Kieveană, Ungaria, care vorbește românește cu mândrie și-și iubește poporul și tradițiile, respectă pe Dumnezeu și poruncile sale.

    Am trăit sute de ani, milenii chiar cu conștiința de urmași ai Romei și fii lui Decebal, aveam țărișoară independentă chiar și-n actuala Cehie, unde ni se respectau drepturile și libertățile, c condiția să luptăm contra năvălitorilor otomani.

    Aici eram multe regate și voievodate. Abia târziu ama vut stat național. Și toți românii erau mândrii de originea lor, peste tot. Acum s-a ajuns să se denigreze originea de român, asta e foarte grav. O conducere a statului și o formă de organizare, se mai schimbă, dar pierderea trecutului, hulirea strămoșilor, acestea sunt lucruri grave, care ar trebui să en îngrijoreze. Calea actuală a statului român, mi se pare una care duce la pierzanie. Oamenii pierd respectul față de un stat care nu le apără, părerea mea interesele, străinii se bucură de asta, și mergem spre dezintegrare. Vom fi iar dezbinați în stătulețe, orășele, vor stăpâni alții peste noi, ce vom fi simple euroregiuni, vedem, un exemplu, ruperea Serbiei în state mai mici, așa va fi și la noi.

    Da oameni buni, mă puteți pentru atitudinea mea, dar eu vă spun care sunt lucrurile grave, și ce necazuri ne pândesc la cotitură. A pretinde respect cu orice preț, a considera o atitudine ce nu e de acord cu cei care conduc statul, ca fiind de neupunere și prostie, nu mi se pare ok.

    Iertare, fraților, de vă simțiți jigniți, dar asta este părerea mea. Este dureros și-mi vine să urlu pentru ce se petrece astăzi în țara mea, lucruri grave și strigătoare la cer. Am cunoscut tot felul de oameni din toate niveluri sociale, și am încercat să văd cum gândesc fiecare, și constat că nu sunte pe calea cea bună. Nu mai există spirit patriotic, ce să mai vorim de frica de Dumnezeu, am ajuns într-o stare destul de proastă. Nu pot respecta o entiate care nu merită respect.

    Cel mai recent caz. Un magazin cu 100 de salariația fost înhis pentru o eroare de 50 de lei care nu erau în casă, pentru o gafă a unei angajate. Afacerea stagnează, și 100 de oameni nu-și primesc salariile și nu se știe ce se va întâmpla cu ei. Mă doare fraților, că trăiesc în asemenea stat, care se pretinde liber și democratic, dar care omul de rând nu are nici o protecție.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *