Caută articole în site » Caută articole în site »

Campanii

Mii de tineri isi pastreaza fecioria pana la casatorie Tu de ce crezi in Dumnezeu

 Euharistia continua Ziua Creatorului

Nemții n-au dezămăgit niciodată atunci când a fost vorba de tehnică, precizie, și invenții care au revoluționat lumea. Îi știm cu toții ca fiind poporul cel mai devotat muncii, cu servicii și produse de mare calitate care ies din mâinile unor oameni foarte bine instruiți, perseverenți și cinstiți. Calitatea germană a devenit un adjectiv care însoțește acest popor oriunde ajunge și orice face.

Experții și tehnicienii de la Mercedes-Benz sunt, din acest punct de vedere, în top în privința calității produselor care ies din fabricile lor. O lume întreagă îi știe. O lume întreagă își dorește să conducă o mașină Mercedes, chiar dacă de obicei este mult mai scumpă decât autovehiculele altor mărci din aceeași clasă.

În 2012 o echipă de experți de la Mercedes-Benz și-a stabilit un țel pe care niciun producător de automobile din lume nu l-a atins până acum: prima mașină condusă autonom pe un traseu complex. Au mai existat proiecte ale altor companii în care inginerii reușeau să creeze un autovehicul care să se deplaseze autonom pe o autostradă cu ajutorul unor senzori montați în șosea sau pe parapeți. Însă echipa celor de la Mercedes a reușit un lucru excepțional: să creeze un autovehicul care să se deplaseze independent în condiții complexe de trafic: prin orașe, suburbii, sate și zone metropolitane aglomerate, trafic ce conținea sute de semafoare, treceri de pietoni, sensuri giratorii, poduri, zone de construcție și foarte mulți oameni.

Traseul pe care au testat acest sistem inteligent de ghidare a fost unul istoric: Manheim - Bruchsal – Pforzheim, lung de 103 km, pe care, exact acum 125 de ani, în 1888, Bertha Benz circula cu prima mașină din istorie propulsată de un motor, numită Benz Patent-Motorwagen.

În vara anului 2013 s-a scris un nou capitol în istoria automobilului, în care șoferul a circulat luând mâinile de pe volan, fără a apăsă pe accelerație și fără a apăsa pe frână, ca un pasager.

Mașina era dotată în interior cu un computer pe care era instalat un sistem de localizare geografică care să ofere date la o precizie de un centimetru. Acest lucru se realiza prin intermediul a trei camere video și 8 radare montate pe automobil. Computerul aduna date, scanând împrejurimile de 10 ori pe secundă și comparând informațiile cu o hartă digitală foarte detaliată. Sistemul trebuia să se descurce în orice condiții de trafic, indiferent de vreme și condiții de lumină.

Ce m-a mirat pe mine cel mai mult și m-a motivat să scriu despre asta este declarația unuia dintre experți: „Sistemul de ghidare a mașinii nu trebuia doar să identifice toate persoanele și obiectele care înconjurau mașina ci trebuia să și prezică mișcarea lor.”

Alt expert spunea „Trebuia să învățăm vehicolul să ia deciziile cele mai bune în toate situațiile, în mod eficient și în fracțiuni de secundă.”

Acești oameni încearcă de fapt să creeze o mașină care să gândească asemenea unui om. Acest automobil autonom, care este încă parte dintr-un proces de cercetare, se vrea creat și produs în serie pentru publicul larg în așa fel încât să se descurce în orice situație, să intuiască orice se întâmplă în jur, în fiecare moment, dar și peste câteva secunde, și apoi să ia decizii în fracțiuni de secundă.

Acest sistem inteligent de ghidare trebuie să „înțeleagă” și să prezică ce ar putea face un om beat clătinându-se pe trecere de pietoni, un copil care-și scapă jucăria în stradă și vrea să se întoarcă după ea, un șofer nesăbuit care depășește pe contrasens, o bucată de material căzută dintr-un tir, o roată în explozie de la un autovehicul din față, un polițist care sare grăbit în mijlocul străzii pentru a te opri. Un astfel de sistem ar trebui să prevadă ce vor face un grup de suporteri bucuroși de victoria echipei lor care sar în stradă, sau cum să se comporte dacă strada pe care circulă se surpă câțiva zeci de centimetri sub autovehicul, sau dacă o persoană face cu mâna pentru autostop, și multe astfel de situații.

Cu cât stăm mai mult să ne gândim cu atât realizăm că de fapt acest sistem inteligent de conducere autonomă a autovehicolului trebuie să gândească în termeni umani, și asta pentru că este înconjurat de oameni care iau decizii în același timp cu el în trafic.

În esență, experții de la Mercedes-Benz se chinuie să creeze un sistem care să gândească asemenea creierului uman... Practic, dacă până acum autovehicolele erau simple mijloace motorizate de deplasare, ele devin din ce în ce mai inteligente. De ce? Pentru că omul nu are astâmpăr și tot cercetează și caută și învață și se chinuie să îmbunătățească tot ce-i în jurul lui. Și așa se ajunge la dorința de a face o mașină cât mai inteligentă... o mașină ”însuflețită”, capabilă să reacționeze singură, fără a fi controlată din butoane, volan, rotițe sau pedale.

Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă şi s-a făcut omul fiinţă vie. ” (Facere 2, 7)

Și omul modelează astăzi pământul, piatra, nisipul sau lutul și face din el statui ce se asemenea oamenilor reali. Dar nu are putere să dea viața acestor statui.

Și Dumnezeu a luat țărână din pământ, a modelat-o în forma unui trup de om și în același timp a suflat în fața lui și i-a dat viață.

Iar omul, creat de Dumnezeu, omul care are în el Duhul dumnezeiesc, și seamănă cu Creatorul său, nu se mulțumește să modeleze o mașină, ci vrea s-o și însuflețească. Vrea să-i dea viață! Vrea s-o facă din ce în ce mai mult după chipul și asemănarea lui. Omul vrea să facă un autovehicul să gândească asemenea lui, așa cum Dumnezeu l-a făcut pe om după chipul și asemănarea Sa, după chipul Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh.

Miliardele de forme de viață de pe acest pământ, de la insecte, păsări, pești, animale și până la lumea vegetală cu toată splendoarea ei, arată că Dumnezeu poate da viață la orice. O piatră de-i pui în față, El îi poate da suflet, o poate face să meargă, să gândească, să se miște, să mănânce, să se adapteze mediului, să interacționeze cu celelalte forme de viața dimprejur. De altfel Sfântul Ioan Botezătorul spune acest lucru în Evanghelia după Marcu: „Dumnezeu poate şi din pietrele acestea să ridice fii lui Avraam.” (Luca 3, 8)

O jucărie de-i pui în fața lui Dumnezeu el o poate însufleți. O foaie de hârtie făcută lebădă el o poatre trasforma într-o lebădă adevărată.

Acest obicei de a da viața, de a însufleți tot ce ne înconjoară, l-a moștenit și omul, ca un fiu ce-și moștenește Tatăl.

Iată de ce astăzi omul caută să automatizeze totul prin progresul tehnologic, adaugă îmbunătățiri tehnice fiecărui gadget... Telefoanele au ajuns computere. Televizoarele au ajuns computere. Afișajul de bord al unei mașini a ajuns computer. Totul se automatizează pentru a deveni mai eficient, mai inteligent, pentru a-l scăpa pe om de anumite sarcini și constrângeri materiale.

Dar omul nu s-a mulțumit să automatizeze tot ci își dorește mai mult, să facă mașinile automatizate să gândească singure, să se adapteze mediului, să ia decizii singure...  Defapt vedem cum omul imprimă materiei din ce în ce mai multă inteligență, mai multă rațiune, pentru a răspunde necesităților sale la modul personal.

Omul vrea să însuflețească tot ce-l înconjoară, așa cum Dumnezeu a dat viață la tot ce a pus pe acest pământ. Toată materia este vie, plină de mișcări ale atomilor, așezați în miliarde de miliarde de structuri. Toată materia are în ea capacitatea de a susține viața, pe diferite niveluri, omul fiind suprema ființă, conștientă, liberă și asemenea lui Dumnezeu.

Experții de la Mercedes-Benz, în dorința lor de a crea un vehicul autonom, se aseamănă și ei Dumnezeului Care i-a creat! Vor și ei să dea viață Mercedesului S 500 ! Dar nu orice fel de viață, ci viață inteligentă, o viață care se raportează la viața celorlalți.

În febra aceasta a progresului tehnologic noi oamenii aflăm cât de complex și minunat este acest Univers și câtă înteligență și muncă îți trebuie să faci o mașină să se asemene 0, 00001% omului.

Experții și inginerii de la Mercedes demonstrează încă odată că omul nu se va sătura niciodată cu nimic din cele materiale ci își va dori să inoveze și iar să inoveze, să creeze și mai frumos, și mai inteligent, și până la urmă să ajungă și ei să dea viață.

Omul vrea să dea viață tuturor obiectelor pe care pune mâna, așa cum Dumnezeu a însuflețit tot ceea ce a creat.

Slavă Ție Doamne, slavă Ție!

 

(Claudiu Balan)

Pentru a putea lăsa un comentariu la acest articol trebuei să te înregistrezi. Creaţi un cont

Revista Creatorul Universului

100 de pagini full-color glossy în format A4 cu o calitate grafică foarte bună.
Detalii aici.

Formular login

Dacă aveţi deja un cont, atunci introduceţi userul şi parola în câmpurile de mai jos. Dacă nu, atunci daţi click pe opțiunea "Creaţi un cont". După înregistrarea datelor, veți primi pe mail, un link de confirmare pe care trebuie să dați click pentru a confirma înregistrarea. Imediat după asta vă veți putea loga cu userul și parola definite la înregistrare.

Pentru orice dificultate apărută la logarea pe site, contactați-ne la: contact@ortodoxiatinerilor.ro

Linkuri

 

   Portalul Doxologia 

Colțișorul meu de rugăciune

Fapte ale demnității românești