Skip to content

47 Comentarii

  1. sharbinsk
    februarie 20, 2014 @ 8:18 am

    Ce e interesant e că liderii cultelor religioase din Belgia s-au coalizat pt a respinge această lege.
    Pare a fi o lege care promovează eugenia.
    Probabil că statul nu poate eutanasia din oficiu, doar la cererea unor părinți criminali sau a copiilor trecuți de o vârstă dacă nu au deficiențe mentale.
    Oricum ar fi rămâne o tâmpenie această lege.

    Reply

  2. Boitos
    februarie 20, 2014 @ 8:57 am

    Sincer, nu stiu cine poate da voie oamenilor ca sa ia viata altor oameni, sa hotarasca cineva daca mai traieste sau nu.Daca se promulga legea va fi un precedent, din pacate.
    Pt ca numai Dumnezeu stie de ce acel copil s-a nascut asa sau de ce a ajuns intr-o anumita stare de sanatate.
    Totusi ramane cumplita treaba.

    Reply

  3. Dan Tudorache
    februarie 20, 2014 @ 9:11 am

    Nu doar pare, ci este o lege antiumană de aceeași esență cu nazismul: eliminarea ”imperfecțiunii” din rasa umană prin moarte. Numai că nazismul este întrecut cu mult pentru că se extinde lichidarea ”imperfecților” nu doar în cadrul rasei ”ariene” ci la toți oamenii. Cu alte cuvinte, ”aii probleme mari? E mai bine să mori rapid decât să facem un efort pe măsura problemei tale”.
    Deci dreptul la viață se impune acum pe criterii de ”calitate” a vieții. Nu intri în standarde, n-ai dreptul la ea.
    Cu adevărat această lege n-ar fi ajuns să fie propusă dacă n-ar fi izvorât dintr-un duh cinic, pervers, antiuman și antihristic care stăpânește din ce în ce mai puternic în Europa și în lume, un duh care abia așteaptă să prindă putere politică și legislativă deplină ca să distrugă pe față.

    Reply

  4. sharbinsk
    februarie 20, 2014 @ 9:45 am

    Partea proastă e că odată cu legalizarea se vor putea duce campanii publicitare care să facă reclamă acestei practici.
    Cum se face reclamă cabinetelor pentru avort sau metodelor anti-concepționale.
    Evident ei vor zice: „nu vrem să convingem persoanele de eutanasie ci vrem să venim în ajutor familiilor îngreunate, ne adresăm doar unui anumit segment din piață.”
    Doar că vor sfârși prin a convinge opinia publică în 10 ani de „etica” curmării suferinței.
    Oricum societatea civilă de acolo și cultele religioase au reacționat unitar, nu știu dacă noi vom rezista la fel împotriva măsurilor inumane.
    Face parte din mântuire, Europa are nevoie de electroșocurile astea pt a revenii la tradiția creștină.
    Dacă nu revine vor câștiga teren islamiștii și de frica islamului tot o vor face.

    Reply

  5. Boitos
    februarie 20, 2014 @ 10:38 am

    Daca oamenii sunt impreuna si uniti vor rezista.Si aici nu ma refer numai la crestini, ci la toti.Daca ii uneste acelasi crez si idee vor rezista.
    Si nu cred ca are treaba cu islamul, ci cu noi crestinii.Europa , teoretic, este catolica, deci intr-un fel folosim aceleasi 10 Porunci si aceeasi Biblie.

    Reply

  6. Laura Stifter
    februarie 20, 2014 @ 5:48 pm

    Poftim?
    Eutanasierea copiilor???
    Chiar este real, sau nu mă simt eu bine şi mi se pare că am citit despre „eutanasierea copiilor”, când, de fapt, scria cu totul altceva???
    Abia astăzi am aflat…
    http://www.mediafax.ro/externe/parlamentul-belgiei-a-adoptat-in-forma-definitiva-legea-care-permite-eutanasierea-copiilor-12079154
    Şi sunt şocată, efectiv, nu ştiu ce să pot să comentez la aşa ceva!!!…
    Am citit ieri apelul lui Claudiu la rugăciune şi am observat că era o menţiune în acest sens, dar am crezut, iniţial, că totul este la stadiul de discuţii, aşa cum s-a mai pus problema în Occident, din câte ştiu.
    Dar când am auzit că deja s-a aprobat legea de către Parlament…
    Şi că asta se întâmplă în zilele noastre…
    ?
    Chiar nu mă puteţi convinge că nu-i adevărat, vă rog frumos???… 🙁
    Nu voi încerca să argumentez, că nu am ce argumente să aduc împotriva unei asemenea legi neonaziste strigătoare la Cer.
    Dacă se va aproba această lege, COPILAŞII BOLNAVI DIN BELGIA VOR FI UCIŞI! Şi mulţi vor fi ucişi împotriva voinţei lor, pentru că ei sunt, din cauza vârstei, atât de uşor manipulabili… 🙁
    Să ne rugăm Dumnezeului nostru ca nici măcar un singur copilaş să nu cadă victimă acelei legi criminale!
    Să ne rugăm şi ca întreaga lume să fie izbăvită de demonul rău care l-a condus pe Hitler şi care astăzi, iată, n-a murit…
    Doamne păzeşte!
    P. S. NU mai am nici cea mai mică simpatie faţă de Uniunea Sovietică, vreau să spun Europeană… SĂ NU MAI AUD! Câtă dreptate ai avut, Claudiu, atunci când ţi-ai exprimat neîncrederea în această formă de organizare politică „liberă” şi „democratică”! La unul dintre acele articole te-am contrazis, dacă-ţi aminteşti, dar acum îţi înţeleg întru totul punctul de vedere. Dacă în inima Uniunii Europene, în chiar ţara în care sunt găzduite sediile principalelor instituţii politice ale Uniunii, există posibilitatea de a fi omorâţi copii bolnavi, înseamnă că ai avut dreptate întru totul în ceea ce ai scris atunci.
    Doamne, fii cu noi, căci numai Tu ne aperi viaţa şi libertatea, nu legile şi orânduirile omeneşti!

    Reply

  7. sharbinsk
    februarie 20, 2014 @ 6:25 pm

    [quote]
    Chiar nu mă puteţi convinge că nu-i adevărat, vă rog frumos???… :([/quote]
    Încă nu e promulgată de Regele Belgiei,dar, urmează, de obicei e o simplă formalitate.
    Eutanasia nu e o noutate în Țările de Jos și nu înseamnă că va fi preluată și-n alte state U.E ,că n-a impus-o Parlamentul European.
    Probabil va fi atacată la CEDO.
    Fii pe pace surioară că nu mor caii când vor câinii, acolo societatea civilă reacționează, indiferent că-s mozaici, creștini sau arabi s-au mobilizat și reacționează.
    La fel și-n Franța au fost 500.000 de oameni care au protestat împotriva agendei gay și mulți alții care luptă pt familie.[b]
    Noi nici la Revoluție nu cred că am avut 500 de mii în prima zi.[/b]
    [b]Dacă n-ar fi venit încercările astea Europa era în continuare dezbinată și închistată în autosuficiență, așa oamenii redescoperă solidaritatea civilă [/b]și încep să umple Catedralele, în lumea catolică văd asta.
    Vorbesc serios că-n Viena era plin la Stephansdom când am vizitat.
    S-au săturat și ei de imigranți și de toți excentricii, măsurile astea sunt votate peste voința cetățenilor,de oameni care-și deturnează mandatul.
    Francois Hollande a ajuns rușinea Franței.
    Occidentul se va întoarce la Hristos ca Sfântul Petru, sau nu va mai exista deloc.

    Reply

  8. Carol
    februarie 20, 2014 @ 7:17 pm

    Nazism pur ! Eugenia darwinistă !

    Ideologia e foarte veche, se purtau obiceiurile astea și la Spartani, nu e ceva nou…. sunt lucruri vechi decând lumea ! Așa se îmtâmplă când omul se crede Dumnezeu, sau că are misiunea de a fi un dumnezeu pe pământ, care să facă lumea perfectă ! Europa e condusă de fii satanei ! Nazismul Brxelles-UE triumfă deasupra Europei ! Europa fără Hristos merge spre moarte !

    Reply

  9. Claudiu Balan
    februarie 20, 2014 @ 8:17 pm

    Ioan, este foarte interesantă perspectiva ta. Cred că ai mare dreptate. Am observat și eu că au început să se umple bisericile catolice în occident. Am impresia că oamenii fără să riposteze la imoralitatea din jur se apropie din instinct de izvorul vieții, de Cel ce le poate fi reper al valorilor, de Singurul care îi poate convinge care este binele și care este răul în lumea noastră.

    Mare ești Doamne !

    Toate le întoarce Dumnezeu spre bine.

    Reply

  10. sharbinsk
    februarie 20, 2014 @ 8:20 pm

    [b]Fac și ateii valuri acolo, și-n Bizanț au fost legi anticriste.[/b]
    Nu-nseamnă că dacă se promulgă în Belgia va fi preluată și de alte țări.
    [b]În astfel de momente apar drepții și martirii iar creștinismul reînflorește.[/b]
    Până acum Occidentul era moleșit și se complăcea într-un confort căldicel, acum se aprind conștiințe.
    Există și calea CEDO, la CEDO, Italia a câștigat războiul pt păstrarea crucifixului.
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2014/02/04/opinia-unui-fost-judecator-la-cedo-curtea-europeana-nu-are-imputernicirea-de-a-tari-natiunile-in-laicism-sau-neutralitate-religioasa/
    Nu e totul negru acolo.[b]
    Nu degeaba Sfinții Apostoli Petru și Pavel au ales să moară-n Roma și nu altundeva.[/b]
    Sau acuma ne facem că nu vedem că și pământurile alea au fost sfințite de apostoli și martiri ?
    [b]Atitudinile panicarde de tip ȘOC, GROAZĂ și batjocorirea la grămadă a celorlalți[/b], pentru faptul că o clică jegoasă dă legi anticriste peste capul cetățenilor cărora le-au trădat încrederea,[b]nu sunt atitudinile unui creștin care și-a curățat inima!!![/b]

    Reply

  11. sharbinsk
    februarie 20, 2014 @ 8:22 pm

    Da Claudiu, să nu deznădăjduim că nu va lăsa Domnul continentul Său iubit.
    [b]Nu vor reuși ticăloșii ăștia să ni-l ia pe Hristos din suflet și cu cât se vor înverșuna în răutatea lor cu atât ne vor unii mai mult.[/b]
    Se vor trezii mulți acum, ca-n primele veacuri ale creștinismului. AMIN

    Reply

  12. Laura Stifter
    februarie 20, 2014 @ 11:28 pm

    Ioan/ Sharbinsk,
    Şi mie-mi pare încurajatoare şi plină de dreaptă socotinţă perspectiva ta.
    De cele mai multe ori, aşa reacţionez şi eu. Îmi place să cred că sunt o persoană tolerantă, echilibrată şi evit generalizările nejustificate (de tipul celei pe care am făcut-o, în primul comentariu, la adresa întregii Uniuni Europene).
    Totuşi, de câte ori aud cazuri de crime împotriva celor incapabili de a se apăra (în special a copiilor), nu mă mai pot abţine, nu-mi mai pot controla reacţiile – şi nici nu-mi propun -, ci scriu/ spun fix ceea ce am în minte în acel moment.
    Pentru că încă nu pot crede că se întâmplă astăzi, în zilele noastre, aşa ceva şi că noi, tu şi cu mine, suntem contemporani cu astfel de iniţiative criminale.
    Mi-ar plăcea să mă pot autosugestiona aşa că, de fapt, aceste comentarii s-ar referi la un documentar legat de vremea lui Hitler… şi că ceea ce a fost atunci nu se va mai repeta niciodată, pentru că omenirea a înţeles gravitatea acelei ideologii etc etc.
    Din păcate, evidenţa realităţii mă constrânge să-i dau crezare… şi să mă trezesc din lumea utopică, idilică, în care am trăit până foarte recent.
    Eram excesiv de optimistă şi… poate era mai bine aşa.
    🙁
    În ultima vreme, aflu din ce în ce mai multe cazuri dramatice, cauzate de imoralitate, iar aceste veşti îmi tulbură sufletul… 🙁
    Şi de aceea am scris acele cuvinte împotriva întregii Uniuni Europene, deşi era în discuţie doar clasa politică a unui stat al Uniunii – stat în care trăiesc o mulţime de creştini, capabili şi doritori să-L mărturisească pe Hristos.
    A fost o reacţie dictată nu de raţiune, ci de… afectivitate, de starea emoţională din acel moment.
    În Olanda şi Elveţia, din câte ştiu, pot fi eutanasiaţi doar adulţii şi numai cei care solicită, în mod explicit şi repetat, sinuciderea asistată medical, putând să demonstreze faptul că îndură suferinţe fizice şi/ sau psihice îndelungate şi insuportabile, pentru care se consideră că n-ar mai putea exista remediu.
    Evident, nu sunt de acord nici cu această perspectivă, absolut deloc.
    Totuşi… să fie eutanasiaţi copii?
    Aşa ceva e prea mult!
    Copiii să „opteze” pentru a fi ucişi, ei care n-au nici măcar discernământul necesar pentru a lua o decizie cu privire la schimbarea domiciliului, de exemplu?
    Cum ar putea lua ei, în cunoştinţă de cauză, decizia de a fi omorâţi, la vârsta la care noţiunile de „viaţă”, „moarte”, „responsabilitate morală” sau „conştiinţă” le sunt încă neclare???
    Iar dacă le va veni anticreştinilor ideea ca adulţii să ia această decizie în locul celor mici, atunci situaţia va deveni încă şi mai gravă: copiilor li se va suprima viaţa cu forţa.
    Nu e acesta nazism şi josnicie şi antihristul pe pământ?
    Pe de altă parte, sper din toată inima şi simt că ai dreptate:
    Occidentul se întoarce la Hristos!
    Există deja foarte mulţi occidentali creştini autentici – ortodocşi şi nu numai.
    Cum ar putea trăi departe de El cei care au purtat flacăra credinţei mai bine de două milenii?
    Slavă Ţie, Doamne, pentru fiecare suflet întors la libertatea adevărului Tău!
    Referindu-mă la cuvintele mele pe care le-ai citat…
    m-am convins şi eu că, de fapt, chiar nu este adevărat…
    E doar real.
    „Furtuna este realitatea, dar Adevărul este Hristos.” (Nicolae Steinhardt)
    Şi El, Adevărul, este Apărătorul veşnic al celor slabi şi nevinovaţi, al celor pentru care El Însuşi a devenit Copil!

    Reply

  13. sharbinsk
    februarie 21, 2014 @ 8:52 am

    E o reacție normală a ta Laura, eu spuneam să nu devenim apocaliptici, că panica sau deznădejdea nu folosește nimănui.
    Tu întodeauna ai avut reacții echilibrate chiar și pe mine m-ai contrat cu argumente înțelepte la acea postare cu U.E.
    Minoritatea e o categorie vulnerabilă și de aceea trebuie măsuri speciale de ocrotire a intereselor copilului nu de exterminare a lui, mai există o șansă la CEDO.
    Citisem despre bătrânul Porfirie cum a venit la el o franțuzoaică intoxicată cu ideile lui Nietzsche și filosofii nihiliste, iar părintele cu blândețe a sfătuit-o , ea a plâns în brațele lui și a plecat hotărâtă să-și schimbe viața.
    Sau despre niște hippioți, pe care maicile nici nu voiau să-i lase în mănăstire la cum arătau.
    Părintele a zis despre ei că aveau o sensibilitate sufletească aparte doar că au căzut în înșelări. I-au dăruit părintelui o pătură și au făcut o cină a prieteniei, după care tinerii au plecat hotărâți să pună început bun mântuirii.
    Oamenii de acolo după ce au trăit o viață departe de Hristos însetează după Apa Vieții, dar nu-și dau seama toți și nu știu de unde s-o ia și cad în tot felul de curente doar ca să-și astupe vidul sufletesc.
    Sunt asemenea fiului risipitor pe care foametea și sălbăticia lumii l-au adus în fire.
    Da, există și cealaltă categorie, de oameni care lucrează răutatea, care se înverșunează în păcat și orice le-ai zice lucrează răul, aceia sunt neghina.
    Înșelările pătrund cu precădere în țările majoritar protestante, pt că liderii lor religioși preferă să se dea după curente seculariste decât să se lupte pt Adevăr.
    Măcar Papa mai ține o [b]brumă[/b] de spiritualitate și își permite să mustre liderii statelor când o iau pe ulei, iar credincioșii iau aminte.
    Există intervenții pentru apărarea săracilor de exemplu, în care spune politicienilor că e dreptul celor năpăstuiți să ceară milostenie și că o măsură disproporționată de interzicere a cerșetorilor, n-ar face decât să-i afecteze pe cei amărâți și să-i arunce în disperare.
    Un teolog anglican Michael Harper, după ce a văzut că a fost hirotonită o femeie și politica episcopilor pro-gay,a ieșit din acea biserică, până atunci tot ezita pt că era biserica națională și avea toți cunoscuții în ea.
    Dar după ce a văzut înșelarea a reacționat, [b]dacă nu s-ar da pe față înșelările, lumea ar rămâne în continuare în adormire.[/b]
    Are și cartea Călătoria unui evanghelic spre ortodoxie-Harper Michael
    http://decluj.files.wordpress.com/2013/11/michael-harper-lumina-cea-adevarata.pdf
    [b]Ispitele oricum trebuie să vină pt ca să se arate cei ce merită împărăția[/b] dar, vai! de cei prin cei care vin.
    Și dracii în muntele Athos dărâmau chilii, distrugeau recolte, și încercau să-i înfioreze pe călugări, dar cei care stăteau tari în credință nu sufereau vătămări.

    Reply

  14. Carol
    februarie 21, 2014 @ 1:02 pm

    Dacă vrem să nu deznădăjduim și să se ajungă prea departe, susțineți Candidatura lui Iulian Capsali la europarlamentare și strângeți semnături !

    Chiar pr Aldea a îndemnat eoriașii să semneze pentru un europarlamentar creștin ortodox.

    Foarte multe asociații creștin ortodoxe au făcut asta, mă mir Claudiu de nu a pus nimic, sau are probabil reticiențe, habar am.

    Trebuie să dovedim că putem alege un parlamentar, pe viitor mai mulți, chiar și un președinte ortodox să lupet pentru noi. Anarhiștii au ales pe Cernea și ați văzut ce vâlvă afce, tocmai de aceea prind aripi sataniștii peste tot în lume, că se unesc și sunt gata de jertfă, ca și revoluționarii din Ucraina, altfel nu se mișcă nimic !

    A fi eurosceptic nu înseamnă a fi apocaliptic !

    Federalizarea Europei nu e un lucru bun, dar nu înseamnă că nu au fost și creștini acolo care au fost dați jos !

    Băi fraților, nu vă deșteptați deloc?

    Acum câțiva ani un apropiat al lui Barroso a fos dat jos pentru că susținea că homosexualitatea este o patimă. De asemenea au fost scoase din calendarul oficial UE sărbătorile creștine ! Voi nu vă treziți în ce vremuri trăim?

    Nu sunt apocaliptic, sunt realist ! Nu ne vom salva decât dacă ne vom trezi și vom fi uniți ! Vor fi oameni care vor lupta pentru drepturile creștinilor așa cum au existat și în vremea imperiilor otomane, a tătarilor, oameni care au luptat cu atitudine pentru neam, dar știau un e dușmanul și unde e poarta !

    Mihai Viteazu avea alianțe cu înalții demnitari europeni, ca și Vlad Țepeș, uniune europene creștine, dar știau că sunt parșivi și țara lor era pe primul plan, pentru că viața este o luptă continuă.

    Nu cred în pace absolută, nici în domnii care să aducă aici pacea, totdeauna vor exista categorii sociale și individualități nemulțumite. Oameni se nasc și mor, contează însă cum mor !

    Au existat propuneri creștine de o federalizare sub aripa austriei, a casei de habsburg care sunt catolici și luptă pentru un nou imperiu creștin, o influență crescută a bisericii catolice asupra Europei, dar au fost respinși.

    În perioada interbelică au existat creștini precum Leon DeGrelle, Francisco Franco, Jose Antonie de la Rivera, Corneliu Codreanu, care au luptat pentru gloria bisericii și au luptat cu arma în mână cu cotropitorii, dar nu pentru că exista o ideologie naționalistă care apăra interesele bisericii în AXA europeană, de bolșevis, altfel cădeau în plasa hitlerismului, ci pentru că au iubit biserica și au ajuns unii dintre ei la martiraj !

    Există voci care apără familia în cadrul uniunii, există voci care apără statele naționale precum parlamentarii britanici sau Marine LePen din Franța, dar ei s-au trezit și știu că totul e o luptă. Marine LePen ne-a și avertizat că avem o țară frumoasă la care toți visează, și doar prin luptă o vom putea apăra. Restul sunt baliverne utopice, cu slavă ție stea curată, care aduci pacea pe pământ ! Astea sunt utopii care slăbesc și combativitatea creștină, și duhul de jertfă, și ne aduc moartea !

    De nu vom realiza că suntem în război, și cp trebuie să luptăm pentru drepturile noastre în acest imperiu numit Uniunea Europeană, și ne îmbătăm cu apă rece, vom fi pierduți. Vom admira probabil alte state care au fost mai patrioți ca noi, mai ageri la minte să nu se plece și să lupte pentru drepturile lor, să nu accepte tratatele economice, politice, economice, sociale, educaționale, religioase, impuse de UE, și noi vom muri încet, încet, precum cetatea Laodiceei.

    Reply

  15. Dan Tudorache
    februarie 21, 2014 @ 1:44 pm

    N-avem nicio reticiență față de domnul Capsali, ba din contră, îl susținem cu tot dragul.

    Reply

  16. sharbinsk
    februarie 21, 2014 @ 5:01 pm

    Erau nişte articole pe site, despre familia lui preluate din Familia Ortodoxă, ar fi o încercare, decât deloc mai bine o voce, măcar să-i mai enerveze puţin pe marxişti.
    Cred că Virgiliu Gheorghe ar fi un om cheie dar probabil că dumnealui doreşte să rămână neutru pt ca să nu-şi distrugă credibilitatea, cum păţesc toţi oamenii politici la un moment dat.
    R.Cernea are în spate interese mari de aceea e promovat atata prin media şi are susţinerea socialiştilor, chiar dacă i-au retras oficial sprijinul, fac prin mâna lui ce le e frică lor să facă pt ca să nu-şi piardă electoratul .

    În PE socialiştii şi verzii s-au aliat pe mai multe proiecte, e un adevărat bloc neomarxist acolo.

    Reply

  17. sharbinsk
    februarie 21, 2014 @ 5:28 pm

    Văd că figuraţi pe o lista cu asociaţiile care-l susţin în finalul paginii, e bine că s-au unit mai multe ONG-uri creştine.
    http://www.familiaortodoxa.ro/2014/02/12/iulian-capsali-candidatul-familiei-romanesti-2/

    Reply

  18. Carol
    februarie 21, 2014 @ 6:57 pm

    Ioane, e și un exercițiu să vedem dacă suntem în stare să alegem un conducător ortodox, sau nu ! Pe viitor sunt putem alege parlamentari și chiar un președinte ortodox !

    E loc pentru fiecare în parlament, și în PE, sunt destui oameni care ar trebuie să reprezinte România dar sunt marginalizați și nici măcar consilieri nu sunt în posturi de conducere.

    Și eu m-am gândit la Dl Virgiuliu, și la dl Dan Bădulescu, că ar trebui să reprezinte poporul român.

    Cernea de unul singur propune tot felul de legi și ne răcâie, a reușit foarte multe pentru că a perseverat de ani de zile, de când se visează el parlamentar !

    Un Iulian Capsali are pe Dumnezeu în spate, de martirii neamului și o seamă de creștin ortodocși români care sunt ignorați și marginalizați în parlamentul RO și EU !

    Tocmai de aceea zic că sunt prea mulți perverși și anticreștini în conducerea UE, iar de stăm cu mâna în sân și credem că e bine, o să fie rău. Și ieri trăiam vremuri ca astea, și acum 1 sută, două sute, acum 500 și acum o mie de ani. Niciodată nu era pace liniște în țară, între voievodate și între popoarele europene. Totul e o mascaradă, tratate și aliate se fac și se rup, foarte puțin se ține cont de onoare și de cuvânt dat ! Dar astăzi lumea a înnebunit de tot, când crede că UE e o salvare și e bine că suntem aici, să nu ne facem griji ! E ca și cum ai fi în cușca leilor și ai zice că e bine, Leul te apără de hiene…. pe român, zicea Kogălniceanu, doar Dumnezeu și sabia lui î-l apără ! Și e un om care a crezut în tratate europene, pace europeană, ati rus, anti greci, etc. Dar la sfârșit a văzut cum stă cu adevărat treaba !

    Reply

  19. Carol
    februarie 21, 2014 @ 6:59 pm

    Scuze Dan, dar nu am văzut pe site nimic, și e foarte important, și pus și formularul de strângere a semnăturilor, pentru că sunt vreo sută de mii nevoie, pus pagină, printat, oamenii să dea semnături și să dea mai departe la rude și prieteni!

    Reply

  20. Ana
    februarie 22, 2014 @ 7:58 am

    [b]Carol[/b], ce frumoase si bune sunt ideile tale legate de un presedinte crestin ortodox. Daca insa analizam cu atentie ne dam seama ca schimbarea trebuie sa vina la nivel de popor si ca un conducator singur, nu poate face schimbari masive.
    La noi raul este instalat si are si putere de dominare, iar noi crestinii suntem slabi. Dam din gura in virtual:), insa nu suntem uniti, nu actionam concret. Intr-un cuvant nu suntem organizati. Si asta cred ca este mostenirea ramasa din comunism.

    Reply

  21. Ana
    februarie 22, 2014 @ 8:18 am

    In urma cu 2 saptamani am avut (in occident) o discutie cu o asistenta medicala referitor la o pacienta in varsta. Asistenta mi-a spus ca doctorul ia propus batranei paciente sa semneze un act prin care in cazul in care intra in coma, sa nu mai fie reanimata.

    Si asa s-a intamplat. Discutia am avut-o la telefon cand prietena mi-a spus ca [b]batrana a murit frumos[/b]…. adica cu toate ca aveau posibilitatea sa o reanimeze, au lasat-o sa moara. Am intrebat daca avea copiii si cine a stat la capataiul ei. Mi-a spus ca copiiilor le-a fost imposibil sa vina cand mama a intrat in coma. Asistenta a spus ca chinurile batranei s-au terminat.

    Asta este medicina actuala si asta este gandirea cand sufletul nu se ia in consideratie.

    Reply

  22. sharbinsk
    februarie 22, 2014 @ 11:00 am

    [quote]
    In urma cu 2 saptamani am avut (in occident) o discutie cu o asistenta medicala referitor la o pacienta in varsta.[/quote]
    Și-n Occident este diferență între spitalele de stat și private.
    S-a întâmplat într-un spital privat sau de stat ?
    Nu că ar scuza cu ceva malpractica medicului, doar că diferența aceasta e peste tot în lume, din păcate.
    Nu cred că-n Orient sau în Zimbabwe nu sunt astfel de cazuri.
    Or mai fi și excepții, doctori ca Sfântul Luca al Krimeei, nu zic da câte șanse dintr-un milion ai să te trateze unul ca el, oriunde te-ai naște pe glob ?

    Reply

  23. Carol
    februarie 22, 2014 @ 12:52 pm

    Ana, ai dreptate, dezbinarea este una de proporții la noi, dar un astfel de moment poate crea mică unitate. Un conducător ortodox asta face,în primul rând unitatea, care poate dăinui veacuri. Alexandr Nevski a fost cel care a făcut prima dată unitate de credință și neam în Rusia, unind contra tătarilor și a catolicilor rușii din Kiev, Moscova și Novgorod, care era dezbinați ca și noi. a fost primul pas spre unitate naționlă, așa cum a făcut Mihai Voievod la noi, a cărui personalitate au plâns-o ai noștrii până în 1918, și o mai plângem și noi astăzi.

    Asta e rolul conducătorului, să împace pe români, să-i aducă să lupte sub un steag pe toți românii de pretutindeni.

    Ioane, aici e vorba de mentalitatea occidentală, așa cum a prevăzut și pr Savatie Baștovoi în romanul Diavolul e politic corect, vor cere eutanasia celor cu dizabilități, celor în vârstă, celor care le induc ideea că nu mai au de ce să lupte. E o idee care se vrea generalizantă !

    Dacă ai citi Demonii, de Dostoievski, ai vedea cum acționează impregnarae unei idei că sinuciderea înseamnă cea mai măreață faptă, că viața e inutilă ! Este cea mai cruntă idee ateistă, viața e dată să ne bucurăm de ea, sinuciderea e păcat de moarte. Aici e o bătălie mare, acest cancer se va extinde în toată Europa !

    Dacă vei citi cartea, vei vedea că toate se leagă, că tot ce e scris acolo ,gândirea anarhiștii socialiști din Rusia anilor 1860, tot ce prevedeau ei, se întâmplă acum.

    Nimeni nu credea că niște anarhiști vor da o lovitură de stat în Rusia, sau că un nebun ca Hitler va avea atâta putere. Moussolini, când a urcat Hitler pe tronul Germaniei, a sunat pe papa și pe toți liderii europeni să le zică că un nebun a luat puterea în Germania, că va fi rău de tot, și trebuie făcut ceva, dar nimeni nu l-a crezut ! Iar Moussolini se temea de rasism, pentru că avea alte idei, chiar dacă totalitare. Avea logodnică evreică care l-a finanțat să facă propagandă fascist și să fie în fruntea mișcării fasciste.

    Reply

  24. sharbinsk
    februarie 22, 2014 @ 2:16 pm

    Un conducător ortodox are nevoie de mii de consilieri și sfetnici ca să facă ceva.
    Pentru mine era interesant doar să văd o dispută Capsali – Cernea în P.E, [b]nu-mi fac iluzii, nu mă-nflăcărez ca la final să rămân cu gustul amar de scârba dezamăgirii.[/b]
    Probabil că [b]orice lider poate fi zugrăvit ca înger și demon[/b] în funcție de [b]interese și de confesiunea din care vine[/b].
    Pt ruși Napoleon e un drac, la francezi riscai amendă penală până nu demult, dacă-ți numeai porcul sau orătania cu numele de Napoleon.
    Pt catolici Nevski e un [s]drac[/s][b][corectură e un infam pt ei][/b], pt ruși e un erou.
    Pt ortodocși cruciații-s niște măcelari, pt catolici sunt eroi ai cauzei creștine.
    [b]Pt un african nu e cu nimic mai bun Garibaldi decât Nevski,[/b] nu sunt slav și nu vreau să mă calce cizma rusească pe gât cum au mai făcut-o de 2x în istorie.
    Și grecii ne-au făcut rău dar rușii suflă extrem de periculos spre granițele țării. Ba au și gorniști români, care[b] întrețin opera de calomniere a ierarhilor, la fel cum a fost calomniat și Nicolae Velimirovici[/b] de niște diletanți slavoni, că e mason, ecumenist vândut intereselor străine doar pt că omul făcea lobby pt țara lui afară și pt că vorbea multe limbi străine și avea relații cu membrii mai multor culte .
    [b]Singurul lucru bun la U.E e faptul că lasă fiecare Biserică să-și organizeze cultul și tradițiile conform cu ethosul propriu. Nu se amestecă să numească ierarhi, nu schimbă canoane.[/b]
    Cum din păcate fac rușii-n Basarabia.
    [b]Când se vor amesteca cei de la U.E. în specific, atunci și Patriarhul și toți se vor ridica împotriva ei cum e și firesc.[/b]
    Patriarhul a înțeles asta și se folosește la maxim de liniștea aceasta pt ca să reorganizeze administrativ și să îmbunătățească imaginea B.O.R în lume prin edificiile ei.
    În rest nu elogiază nimeni practicile criminale ale U.E, dar nici nu dă curs alarmismelor și fariseismului.

    Reply

  25. Carol
    februarie 22, 2014 @ 3:08 pm

    Băi Ioane, tu ești un Gigi contra încăpățănat ca la clasa 1, care trebuie să-i explici să înțeleagă lucrurile în esență !

    Păi dacă de iei tu comuniști, popii sunt niște draci.

    Trebuie să fii realist ți să-ți apreciezo just dușmanul !

    Napoleon era un precursor al Uniunii Europene, în jurnalul lui se vorbea de o europă federală, cu câteva centre de putere care să domine lumea, iar când a intrat în Rusia a zis că trebuie să domnească sincretismul religios, că ortodoxia e demodată și nu acceptă alte religii, deși acolo trăiau 99 % ortodocși.

    E ca și cum m-aș duce eu în mahalaua unde locuiesc numai țigani să zic că e discriminare că se vorbește doar țigănească acolo….

    [i][b][Admin: COMENTARIU CENZURAT PARȚIAL pentru limbaj necuviincios.][/b][/i]

    Grecii ne considerau pe noi păgâni, scriau despre vlahi că erau niște câini, că duceau femei să facă orgii în Sf Munte cu cășugării, zugrăvind astfel o imagine de draci de care trebuie să te ferești cu orice chip.

    Asta cu cizma rusească, comuniștii care sunt contra lui Băsescu, care apără libertatea, oameni de draepta, sunt povești de adormit copiii. E tocmai invers. Oameni de afaceri din Franța se plâng de măsuri comuniste și emigrează în Rusia.

    Dacă citești cu atenție, o să vezi că nu e deloc așa !

    https://ortodoxiatinerilor.ro/biserica-ortodoxa-romana-azi/19686-ue-libertatea-religioasa-si-minoritatile-sexuale

    UE cere uniformizarae religiilor, a cultelor, limitarea puterii și a influenței religiilor tradiționale, și acceptarea în mod oficial a homosexualității ca normalitate.

    Și cei care nu se adaptează, UE cere să se meargă până la blocaj economic pentru statele respective, care dau drepturi religiei tradiționale și nu dă drepturi la gay.

    În Rusia protesta contra lui Putin niște posedate, Pussy riot, care nu ar trebuie nici măcar numele lor să fie lega înregistrat ca formație, și prostează goale prin biserici și țipă că e dictatură și nu e democrație că nu au drepturi satanistele feministe și homălăii.

    Asta e adevărata libertate religioasă, în Rusia, unde nu ai dreptul să îți bați joc de ortodoxie, unde nu ai voie să ieși gol pe străzi pentru drepturile gay, contra familiei tradiționale !

    E aceeași mărie cu altă pălărie. Nu mai e prigoană în UE, influență directă, altfel ar fi arătat cu nu mai sunt democrați, că nu respectă libertatea. Au socialiști precum Hollande, fii de activiști bolșevici, teroriști, deghizați în comisari UE, cu tot felul de rapoarte care le fac dacă nu te adaptezi standardelor lor și aperi familia și bunul simț, care ajunși la putere legalizează căsătoriile gay, pun presiuni să fie arestați premarii care nu vor sp accepte prin Franța căsătoriile gay. Asta dac acuma UE ! Metode moderne, cum zicea pr Iustin, care nici nu îți dai seama când ajunge cuțitul la os !

    Reply

  26. sharbinsk
    februarie 22, 2014 @ 7:46 pm

    Opoziția lui Putin e foarte [b]diversă[/b], pussy riot sunt niște[b] gâze[/b], care servesc drept[b] sperietoare[/b] că”[i]vai!ce vă fac europenii, așa o să ajungeți[/i]”, la fel cum folosesc americanii spaima terorismului.
    Cum se face că pussy riot și activistele femmen sunt majoritar vorbitoare de rusă și au centre operative în Rusia și Ucraina?
    Ba mai mult au făcut și garagață la Parlamentul European, în clădirile instituției, când au atacat un episcop catolic.
    [b]De ce ar face asta dacă Parlamentul European le face jocurile ?[/b]
    E cât se poate de limpede că sunt protejate, au scăpat foarte ieftin fără condamnări penale în timp ce[b] lideri politici periculoși pt Putin sunt dați afară din țară.[/b]
    Ai auzit de [b]Gary Kasparov[/b] ?
    http://www.gandul.info/stiri/garry-kasparov-unifica-partidele-de-opozitie-impotriva-lui-vladimir-putin-275611
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Gari_Kasparov
    [b]E unul din liderii opoziției, campion mondial la șah, nu e sluga nimănui, nu poate fi intimidat mental și ca orice șahist și intelectual are capacitatea de a vedea cu câteva mutări înainte.[/b]
    Nici el nu vede cu ochi buni devierile lui Putin, ca mulți alți intelectuali.
    Deci [b]nu doar gay-ii protestează împotriva lui Putin [/b]cum dezinformează rusofonii.

    Socialiștii sunt slugile de casă ale rușilor, ei mereu au fost apropiați de ruși chiar și-n perioada comunistă, în Grecia liderii comuniști erau primiți cu flori de socialiști în timp ce președintele american a fost huiduit.
    Cu toate că americanii au sprijinit Grecia să reziste în războiul civil împotriva comuniștilor.[b]
    Și Iliescu și toți ticăloșii școliți la Moscova și URSS, ne-au vândut țara că până să ajungem în U.E 2007, era toată industria praf.
    [/b]
    Ba mai mult în Rusia și-au găsit refugiu mulți excroci din Occident și Asia, atrași de[b] paradisurile fiscale[/b] de acolo, unde fug doar ca să nu-și piardă averile.
    În Ucraina de Sud, oligarhii pro-ruși au monopolizat industria, cărbunele și oțelul în timp ce Vestul Ucrainei produce doar cât să supraviețuiască.
    Tot în Ukraina de Sud și-a găsit refugiu [b]criminalul Ianukovic[/b] prietenul lui Băsescu.
    Văd că Rusia protejează criminalii, excrocii europeni și mogulii care fură resursele naționale și-i varsă pe fotbal și alte prostii, vezi Ahmetov cu Șahtiorul.
    Asta în timp ce există [b]oameni săraci în Ucraina și instituții de stat subfinațate[/b].
    [b]Ianukovic trebuie să dea socoteală în fața Curții Penale Internaționale pentru crimele comise și să stea pe viață în închisoare .[/b][b]
    Radovan Karadjic e mic copil pe lângă el că nu și-a masacrat sârbii lui.[/b]
    „Anarhiștii” ucrainieni se pare că apără reședința prezidențială să nu fie vandalizată.
    Printre „anarhiștii europeni au căzut și paramedici și jurnaliști care-i cară de pe străzi și își riscă viața pt ca lumea să vadă masacrul de acolo.
    [b]Jurnaliști incomozi sunt umflați doar pt că au filmat megalomania în care se lăfăia Ianukovic.[/b]
    [b]De ce și-ar omorî anarhiștii ajutoarele ?[/b]
    Rușilor nu le pasă de poporul ucrainian ci folosesc Ukraina ca un scut și Krimeea ca pe o bază navală din care să controleze Marea Neagră și Mediterana.
    Rusia e un[b] stat imperialist,[/b] au distrus Georgia, au distrus Moldova,au dezbinat Ukraina, pe Ceceni i-au nenorocit pentru petrol[b] nu sunt cu nimic mai buni decât americanii.[/b]
    Cetățenii din Caucazul de Nord și moldovenii sunt cetățeni de mâna a 2-a acolo tratați ca ultimii oameni.
    [b]Cum se comportă cu moldovenii și georgienii, se vor comporta și cu noi deci nu sunt basme băbești!!![/b]
    Pentru Uniunea Europeană, văd că e o problemă că vrea să se federalizeze, dar de Rusia de ce nu spui ca a federalizat multe teritorii din Eurasia ?
    [b]Sau acolo e dracul mai mic ?[/b]
    Dacă Europa nu se federalizează vom rămâne în umbra Statelor Unite [b]cât să mai fim slugile lor ?[/b]

    Reply

  27. sharbinsk
    februarie 22, 2014 @ 9:31 pm

    Reacția societății civile franceze împotriva agendei gay
    http://www.reuters.com/article/2014/02/02/us-france-protests-idUSBREA110AG20140202
    http://rt.com/news/france-protest-gay-marriage-543/
    Pe Russia Today sunt în dreapta și alte știri despre atitudinea francezilor sau Hollande rușinea Franței.
    Franța poate da primii martiri occidentali care suferă temnița pentru Hristos,
    deoarece refuză să căsătorească gay.
    http://www.catholicnewsagency.com/news/nearly-15000-french-mayors-will-refuse-to-marry-gay-couples/
    În Belgia mizeria de lege a euthanasierii copiilor, a trecut.
    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2014/02/20/eutanasia-sau-noaptea-ororii-pentru-copiii-din-belgia/
    Dar nici protestele nu se lasă așteptate.
    http://www.euronews.com/2014/02/12/more-euthanasia-protests-in-belgium-ahead-of-vote-to-extend-right-to-die-to-/
    În Parlamentul Belgian s-a strigat „criminalilor!” către cei ce au votat pro.
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2558687/Belgium-votes-legalise-euthanasia-children.html
    Rugăciune fraților și răbdare.

    Statele perfecte sunt niște utopii mizerabile, deturnate de politicieni dar să nu uităm că anii de aur ai creștinismului au fost în timpul persecuțiilor.

    Reply

  28. sharbinsk
    februarie 22, 2014 @ 9:31 pm

    Occidentul are nevoie de martiri,ca să iasă din somn, cei răi vor lucra răutatea iar cei buni se vor înduhovnicii.
    Să profităm de liniștea aparentă și să ne rugăm să nu fim prinși la mijloc între 2 coloși.
    Să ne rugăm și pentru Patriarh la fel cum se ruga și părintele Elpidie pentru Patriarhul Ecumenic Bartolomeu.

    Reply

  29. Carol
    februarie 23, 2014 @ 11:20 am

    @sharbinsk
    .
    te-ai simțit jignit și ai trecut la atac făcându-mă rusofon !

    Proteste violente sunt făcute de lesbiene contra lui Putin în toată Europa. Chiar în Germania au defilat lesbienele în fața lui goale să-i arate că sunt dedicate cauzei lor. Dacă paradele violente cu lesbiene și gay din Rusia sunt făcături, atunci și revoluția din Ucraina e tot o făcătură. Și o zic logic, cu ironie !

    Caro cel tânăr a fost un monument al corectitudinii, și a fost prigonit totuși de Cezar, de împărat, și s-a sinucis pentru a nu-i cădea în mână !
    Socrate a fost tot o victimă a politicii. Cum am zis, nu există sistem politic, alianță politică care să mulțumescă pe toți, se găsesc mereu rivali politici să aducă critici, și oameni cârtitori ca tine care să caute bețe în roate !

    Tu l-ai jignit și pe Alexandr Nevski, pe sfântul Alexandr, care reprezintă pentru ei ceea ce reprezinta Mihai Viteazu pentru noi. Ești un om ignorant care citești doar presa, bombardat de informații, și îți lipsește cunoașterea.

    Vreau să argumente întemeiate care să arate că alt lider ar fi în stare să conducă Rusia cu o mână de fier mai bine ca Putin în clipa de față !
    Acolo trebuie să fii tare, la slavi nu e ca în România, dacă nu ești puternic, cazi pradă trădării, comploturilor, asasinatelor, și trebuie să ții garda sus ! Toți liderii europeni fac asta, dar vor să arate că sunt mai discreți, că sunt mai elevați !

    Cazul cu Dominique Strauss-Kahn este unul dintre cele mai bune exemple. Așa se scapă de oameni care devin incomozi. Să nu mai vorbim de americanul care acum circa 10 ani a dat alarmă falsă în localitatea Aspen, că va fi bombă, și a fost imediat asasinat cum a fost descoperit, că le stricase afacerea de zeci de milioane, fiind o zonă unde vin doar magnați, cei dni cercurile Aspen Institute, din care face parte și Geoană.

    Se bagă UE și în alegerea de episcopi, nu direct, dar prin presiuni specifice, nu le scapă nimic ! Dacă citești cartea „Zeul Toleranței și descreștinarea creștinismului”, cu prefață a sociologului și filozofului Costion Nicolescu, vei vedea câte presiuni indirecte și jocuri de culise se fac, așa cum făcea poarta otomană pe vremuri. Acum sunt năimiți și cu botul pe labe, da dacă ar deranja cumva, imedait s-ar lua măsuri contra lor !

    Deja găsiseră bețe în roate lui Miron Cristea, să nu se mai bată monedă cu el că e antisemit !

    Dar avem destui ierarhi demni ! IPS Pimen a avut curajul în predică să numească UE un regim satanic, mai rău decât cel comunist ! Iar tu nu ești un om, Ioane, care să ai credibilitate mai mare ca Pimen, cunoștințe, etc. Mai ales că acești oameni cunosc multe dedesubturi și au legături cu oameni importanți din funcțiile de conducere și influență, au prins și perioada dinainte, și cea de acum.

    Părintele Ioanichie, și pr Arsenie, avertizau că în democrația asta vor veni vremuri mult mai grele decât în comunism ! Europa va fi uniformizată, spre asta se merge, ăsta e viitorul ! Și asta nu înseamnă deznădăjduire, ci realist, să nu ne îmbătăm cu apă rece. Știm ce vremuri vin, suntem pregătiți și așteptăm toate cu bucurie. Bucuroși le-om duce toate, de e pace, de-i război.

    Admir jertfa poporului ucrainean, și mă bucur mult pentru Iulia Timosenko, o femeie care nu merita umilința asta, nu trebuia nici o zi de pușcărie să facă. A ieșit de acolo mai bătrână, încărunțită, dar călită și mai puternică în credința ei. Arăta foarte tânără înainte, frumoasă , iar acum arată cu 15 ani mai bătrână. Chiar dacă e frumoasă și-n prezent !

    E un popor care s-a trezit, care a făcut slujbe de pomenire pentru răposați, nu au huiduit Tatăl nostru cum au făcut anarhiștii de la noi la protestele pt Roșia Montană, semn că Dumnezeu e cu ei ! Habar eu că UE nu va aduce mari schimbări, că a distrus popoare și state naționale, că nu le va aduce nimic bun. Vor să scape de un terorist cum e Băsescu la noi, iar UE profită de asta !

    Lunetiștii aceia sunt agenți străini infiltrați care au tras și la noi în oameni să provoace panică, ajunși acolo cu sprijinul trădătorilor de neam. Tata a fost soldat la revoluție și i-a trecut glonțul pe lângă cap ! E clar că acolo erau forțe străine care doreau revoluția, panica, război civil, victime, să poate cere instaurarea unui nou regim !

    Dumnezeu să primească jertfa acelor tineri, și pe cea a tinerilor morți la revoluție, naivi și idealiști, și să învețe puțină istorie tineretul ucrainean să nu facă greșeli pe care noi le-am făcut !

    Reply

  30. Carol
    februarie 23, 2014 @ 11:42 am

    Ioane, cât despre moldoveni, aceea care au puțină minte și nu sunt băsiști care pișă ochii când vine Băse să plângă că e patriot și vrea unirea, la fel cred despre noi ! Î-i înnebunim doar cu sloganuri Basarabia pământ tomânesc și atât, î-i considerăm doar un teritoriu care trebuie alipit acolo, nu ca pe niște oameni, suflete, totul e ceva teritorial.

    Rusia are o misiune istorică acolo, orice ar fi nu trebuie să renunțe, ar fi un act de lașitate. E pământul lor, sunt frații lor, chiar dacă sunt dezbinați prostiți, sau au motive să fie mâhniți pe patria mamă, așa cum zic și basarabenii despre noi că suntem răi și nu am luptat pt ei în 1812 ,și în 1877 mai departe să-i realipim la patria mamă.

    Ucraina vorbește rusește, sunt un popor slavon, așa cum basarabenii sunt români, prostiți de propaganda rusească de acolo. Rușii plătesc astăzi scump, peirzând leagănul de civilizație slavă, Kievul, acolo unde au venit primii țari și de unde a început construirea aestui frumos imperiu ortodox. Pe viitor, apele se vor liniști, sper, și lucrurile se vor aranja. Așa a sfătuit și Soljenițin. Autonomie pentru statele foste membre URSS,să lase fiecare cu limba și cultura lor, și să-și recupereze Ucraina !

    E o misiune sfântă a Rusiei să realipească Ucraina, așa cum România are misiunea sfântă de a realipi Basarabia și Bucovina !

    Desigur, toate se fac treptat, nu poți fac astea toate odată. Țările care ies de sub mâna Rusiei sunt acaparate de influența americană în lume. Orientul care are relații bune cu Rusia, e atacat de presă, de toți că sunt fanatici, sunt dictaturi, să dea jos președinții, să vină alții cu ajutorul armatei americane !
    Arabia Saudită, care se înțelege perfect cu America, și Emiratele Arabe, nu se scrie nimic despre ei că sunt criminali islamiști, că se fac fărădelegi, că te omoară dacă porți cruce. Au chiar o imagine destul de bună, li se fac reclamă pentru vacanțe, sunt lădudați cu regiunile lor turistice, etc. Dar au bătut palma cu America pentru afacerile cu petrol, însă Iranul, Libia, Siria, nu. Aceste țări extrag/extrăgeau petrolul și-l valorificau ele.

    Serbia a fost satanizată de presă, așa cum au fost nemții în WW1 și WW2, pentru a declanșa război contra Germaniei. Ei erau răul absolut pe care englezii trebuiau să-l doboare, alături de americani…. Englezii exploatează țările de la oceanul Indian, Franța pe magrebieni, Spania pe Sud americani, de secole, în liniște, și nu se declanșează război contra lor ! Ba în vreme de război aliații intră să elibereze țările nordice sub pretext să-i apere de germani, și pun ei stăpânire pe petrolul de acolo…. depinde cum vede fiecare lucrurile ! Anglia trădează și dă pe mâna socialiștilor țările care le-au fost aliați, și chiar militari de rang înalt care primiseră azil politic după război !

    Serbia e satanizată de presă, Miloșevici, eroul național, e un criminal de război, Arkan și ai săi la fel, dar despre albanezi, kosovari, despre bosnieci numai de bine, ei sunt eroi. Ei nu au intrat peste sărbi să le batjocorească femeile și să le omoare copiii, americanii nu au trimis bombe pe care copiii lor deseneau inimioare înainte de a fi aruncate, exact ca evreii care au pus copiii să scrie mesaje de pace pe rachetele trimise pe teritorii palestiniene. Au atacat spitale și blocuri de civili, mama lor de nenorociți. Au distrus biserici sfinte în care intrau să cânte la chitară ! Iar rebelii albanezi și bosnieci, teroriști fanatici, intră și astăzi să prădeze și să pângărească sfintele mănăstiri !

    Reply

  31. sharbinsk
    februarie 23, 2014 @ 12:33 pm

    [quote]Dar avem destui ierarhi demni ! IPS Pimen a avut curajul în predică să numească UE un regim satanic, mai rău decât cel comunist ! Iar tu nu ești un om, Ioane, care să ai credibilitate mai mare ca Pimen, cunoștințe, etc. Mai ales că acești oameni cunosc multe dedesubturi și au legături cu oameni importanți din funcțiile de conducere și influență, au prins și perioada dinainte, și cea de acum.[/quote]

    Nici nu urmăresc asta, nu am spus că U.E e raiul pe pământ, e tot un sistem ticălos, dar în care poți respira și ca politician și ca ierarh[b],cel puțin deocamdată.[/b]

    Ba chiar poți să înjuri U.E după ce în prealabil ai luat fonduri de la ei.
    [b]Pe sistemul acesta nici tu, om, Carole, nu ai credibilitate mai mare ca Patriarhul Daniel și nu-l egalezi în cunoștințe teologice.
    Dacă a ales drumul diplomației, al răbdării și reconcilierii Dumnezeu îl va judeca.[/b]
    Apoi despre Alexandr Nevski am vrut să arăt ce viziune au dușmanii lui despre el, la fel cum și noi îi catalogăm pe alții.
    [quote]Carol:
    Ești un om ignorant care citești doar presa, bombardat de informații, și îți lipsește cunoașterea.[/quote]
    Apropo de jignire uite aici un exemplu perfect de distrugere a partenerului de dialog.
    Da-mi ții mie lecții de morală, eu măcar nu citesc doar blogurile care-mi convin și rusofon e un eufemism față de ce epitete folosești tu să-i cataloghezi pe cei care nu-ți convin sau nu-ți cântă-n strună.
    Dacă vorbeai doar de politicieni mai ziceam, dar se deviază și-nspre persoană.
    [b]Nu e nicio rușine să fii filo-rus, filo-american,filo-elen.
    Să știi că nu te face mai deștept desființarea partenerului de dialog și nici nu te ridică în ochii altora.[/b]
    [b]Politicienii când intră în politică își asumă să fie criticați și caricaturizați,și trebuie vorbit despre ei .[/b]
    Acum văd că o dai la întors, după ce până acum susțineai că în Ukraina nu e protest legitim, e o făcătură că-s doar anarhiști, farmaciști farben, care fac interese oculte și când colo anarhiștilor le cântau preoții rugăciuni la cap, de anarhiști ce erau.
    [b]E bine că ți-ai revizuit părerea față de Ianukovic măcar.
    Cât timp a fost un om echilibrat la conducerea Iugoslaviei, croatul Tito lucrurile au mers când a început politica de asimilare forțată situația a explodat.[/b]
    Belgradul a dat în cap piticilor din Iugoslavia, America a dat în cap Belgradului ca să-i potolească, cu [b]mandat internațional.[/b]
    Sârbii au bombardat în Croația și au atacat clădiri de patrimoniu și americanii și bosniecii au făcut la fel.[b]
    E butoiul cu pulbere al Europei acolo.[/b]
    [b]Tu prin tot ce mi-ai zis nu-mi dovedești decât că toate statele mari sunt imperialiste, inclusiv Rusia, au metode copiate la indigo, asta am zis și eu de la început.[/b]
    În Moldova, gagauzii vor rupe încă o fâșie din țară la instigările Moscovei.
    Cine a zis că-l susține pe Băsescu ce tot o dai cu el, [b]există viață și după Băsescu[/b], să văd cum vor gestiona ceilalți situația.[b]
    Interesul național nu se confundă cu un singur președinte sau cetățean, omul lui Dumnezeu ![/b]
    [b]Interesul național NU poate fi confiscat[/b] !
    Destinul Sfânt al Rusiei îl știe doar Dumnezeu și-n mod cert nu e să distrugă piticii din jurul lor și să-i asimileze forțat doar ca s-o ducă ei bine.
    De dragul Postului care vine, voi evita să-ți mai spun ceva, scutindu-i pe frați de discuții sterile.
    Îmi cer iertare pentru ce te-am nedreptățit, Dumnezeu mă va judeca pt tot ce-am spus.

    Reply

  32. Carol
    februarie 23, 2014 @ 2:39 pm

    Ioane, mi-a plăcut să fiu întotdeauna realist ! Când ai dreptate ai !

    Tu ești cel care ai încercat de la început să mă faci rusofon, pentru că am vrut să expun cauzele pentru care gândesc așa, și am făcut mici exerciții de admirație față de dușmanii României, sau de de persoane incomode nouă. Tu ai expus propaganda oficială care circulă prin presă și vrea să prezinte balcanii ca pe niște sălbatici fundamentaliști homofobi, rușii niște comuniști care pun cizma în gură tuturora, niște nebuni care nu știu ce e aia democrația, că trebuie să dea dreptul la gay să intre în biserică și să facă cununie religioasă, etc.

    Iar eu am adus argumente că totul e fals. Orientul e un popor de bărbați, de ar veni la ortodoxie ar face de râs occidentul pervertit la civilizație. Occidentul vede lumea cu ochi de cal, prin ochiul american, ca să-l parafrazez pe Virgil Gheorghiu, un om care nu era deloc habotnic, și era chiar un diplomat foarte bun, în bune relații cu europenii, răind în Franța. La fel cu Sf Nicolae Velimirovici a scris Prin fereastra Temniței și a criticat duhul european, răzvrăjit, care-l dă laoparte pe Hristos, așa fin și democratic, dând impresia că ai drepturi și e democrație. Nu a atacat Europa, cetățenii europei, ci duhul ăsta al uniunii europene, care încearcă de veacuri federalizarea, uniformizarea după model american a întregului continent, societatea care nua cceptă individualități, caractere tare, virtuți, care alungă pe Dumnezeu din toate instițiile, dorind să-L alunge și din inimi !

    Duhul european duce la distrugerea oricărei identități. Se vrae slăbirea ortodoxiei, a statelor naționale, ruperea de rădăcini treptate, pentru a crede că doar democrația și valorile ei e singurul crez care trebuie să triumfe în lume, iar cine nu aderă la democrația creată de ei e obscurantist, e fundamentalist, e terorist, e comunist, deși în rândurile lor colcăie puroiul socialist și urmașii bolșevicilor, care acum militează pentru drepturile gay, feminism, căsătoriile între sexe, etc.

    Am văzut un popor Ucrainean frumos, demn, care a ieșit în stradă. Am văzut oameni care și-au dat viața, preoți alături de mulțime care arată adevărata biserică. Așa cum zice și pr Iustin la început că nu e bine să creem revolte de stradă să nu facem jocul la păpușari, totuși, când a văzut atâta sărăcie, atâta amar, atâta tiranie din partea organelor de represiune ale președintelui Băsescu, cum lovea și schilodea oameni flămânzi, a îndemnat biserica să se implice, și a spus că nu poate spune despre oamenii aceia oropsiți că e mai bine să stea acasă, să le zică de post, când ei postesc continuu, subnutriți și vai de capul lor.

    Oamenii aceia vor o schimbare, dare schimbarae nu vine de la UE ! Din păcate, forțele liberale sunt la conducerea acelor revolte, ca și în 89 , unii au murit iar alții au cules laurii. Nu va fi mai bine, nici material, nici spiritual, sunt sigur de asta. Oricum, la ei nu era așa sărăcie mare ca la noi, aveau infrastructură, aveau sistem sanitar bine pus la punct, dar lumea e veșnic nemulțumită. În Libia aveau salarii mari, tinerii studenți aveau burse, le dădeau mașini, ce voiau ei, dar veșnic nemulțumiți, au dorit democrația americană….

    Sunt vremuri grele pentru Ucraina, și nu poți să dai sfat de la distanță, când nu știi prea bine cum stau lucrurile, mai ales din fața PC ! Eu știu bine ce înseamnă UE, așa cum știa Starețul Efrem Vatopedinul care ne îndemna să nu intrăm în UE că ei au intrat și nu e bine, iar asta o făcea prin 2000 și ceva, când România era în febră mare, aștepta să o scape NATO și UE de ruși, alții să vină Băsescu să ne scape de comuniști și de corpiție… și s-a dovedit a fi niște idioțenii toate astea.
    Sunt vremuri despre care Dumnezeu a știut de la început că se vor întâmpla și trebuie să se întâmple !

    Cât despre patriarh, Dumnezeu să-l aibe în paza, dar diplomația nu e dogmă ortodoxă. Vor fi vremuri cum au mai fost, când ortodoxia va sta într-un Maxim Mărturisitorul ! Sinodul bisericii a greșit de mult ori, și când l-a gonit pe Gură de Aur, au decis că periclitează pacae imperiului, cțnd l-au caterisit pe pr Calciu, când s-au lepădat de părintele Daniel, cel condamnat pentru crimă, deși victima murise în ambulanță, și nici măcar scuze nu și-au cerut că au greșit.

    Bartolomeu Anania de exemplu, a făcut sinod separat la el în Ardeal când s-a făcut sinodul BOR cu episcopi care au decis că cipul nu e pericol, iar purtătorul de cuvânt a zis cu zămbetul pe buze că el merge să ia buletin ! În Ardeal, IPS Bartolomeu a zis că e total împotriva actelor cu cip și să nu le ia nimeni ! Iata, un ierarh ține ortodoxia în picioare demnă și Dumnezeu apreciază asta !

    Să nu mai zic de pustnici precum pr Proclu, care spuen clar că sunt vremuri grele, și toți dracii au ieșit pe pământ, și spune de pericolul actelor cu cip. Iar Pr Proclu e văzător cu duhul. A mers un stareț de mănăstire cu 2 ucenici, care le-a zis unuia că nu e spovedit de 3 ani și așa era, iar altuia că se va călugări și se va certa cu starețul și așa va fi. Și așa a și fost ! Oamenii ăștia văzători cu duhul văd mai bine decât tot sinodul care refuză să vadă și caută să aducă argumente chiar teologice cp dracul nu e negru, ci alb, e pestriț !

    Pai măi Ioane, eu aduc frumos argumente despre rădăcinile Ucrainei, îți vorbesc de Sf Alexandr Nevski, care e țar sfânt cum e Ștefan cel mare, îți vorbesc de perioadă în care Rusia nu exista ca stat unitar, când un om cu frică de Dumneeu, ortodox, face unitate în popor cum face Mihai voievod la noi, unitate de credință, mai importantă decât linia de frontieră și statul de drept, care ține vie conștiința de neam veacuri la rând, datorită râvnei lor. Iar tu vii la mine, arogant, spui că nu te interesează, că nu îți pasă, că vine să îți pună cizma la gură rusul, și nu mai știu ce, comentarii total pe dinafară. Eu caut, mă zbat să scriu în detaliu, să dac lumină, iar tu vii și ignori totul, că nu te interesează,ca să iasă totul ca tine, asculți doar ce îți place, vrei să triumfe doar adevărul tău, care crezi tu că e adevăr, și dai laoparte esențialul. Nu e frumos deloc !

    Doamne ajută și să intrăm cu toții curați în post !

    Reply

  33. Leonard
    februarie 24, 2014 @ 1:01 pm

    Nu prea sunt adeptul teoriei conspiratiei, insa acesta lege, mie mi se pare ca face parte dintr-o agenda de „control al populatiei”.
    Ce urmeaza? Avortul legal pana la 9 luni?
    Eutanasierea copiilor si a adultilor bolnavi de autism si/sau sindromul Down? –
    am auzit ca exista deja, undeva in lume, legea eutanasierii batranilor bolnavi de Alzheimer… 🙁
    Eutanasierea fara motiv a copiilor sub 2 ani? Numai Dumnezeu stie…

    In ceea ce priveste posibilitatea unui presedinte ortodox, parerea mea este ca stapinitorul lumii acesteia nu va lasa o politica si niste conducatori crestini. Daca va ajunge vreunul, ori il vor forta sa renunte la conducere, ori il vor corupe/constrange si/sau il va „linisti” intr-un fel sau altul.

    As mai dori sa mentionez ca nationalismul extrem si crestinismul nu se prea potrivesc.
    A ca si cum ai incerca sa amesteci lutul cu fierul.
    Eu unul recunosc, imi iubesc tara, insa nu sunt ultra-nationalist.
    Cand iubirea de neam intervine intre mine si Dumnezeu, atunci eu aleg sa fiu cu Dumnezeu.
    Tara in care m-am nascut e ca un parinte, iar una din poruncile din Cartea Sfanta este sa iti cinstesti parintii.
    Dar tot in Bibie scrie:
    „Cel ce iubeste pe tata ori pe mama mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeste pe fiu ori pe fiica mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine. Si cel ce nu-si ia crucea si nu-Mi urmeaza Mie nu este vrednic de Mine.”
    – Matei 10, 37 – 38

    Domnul ne-a spus ca noi, Crestinii, nu suntem din aceasta lume.
    Noi suntem un popor aparte, Israel-ul Ceresc, un popor format din mai multe neamuri. Un popor in care nu exista nici ucrainian, nici rus, nici grec, nici evreu, nici tigan, nici ungur, nici roman, nici belgian. Un popor in care nu exista diferente de statut social, sau de alta natura. Un popor in care toti suntem egali.
    „Caci toti sunteti fii ai lui Dumnezeu prin credinta în Hristos Iisus.
    Caci, câti în Hristos v-ati botezat, în Hristos v-ati îmbracat.
    Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber; nu mai este parte barbateasca si parte femeiasca, pentru ca voi toti una sunteti în Hristos Iisus.
    Iar daca voi sunteti ai lui Hristos, sunteti deci urmasii lui Avraam, mostenitori dupa fagaduinta. „
    I Galateni 3, 26 – 29

    Iar datoria noastra este sa atragem pe cati mai multi in Lumea noastra, daca nu pe toti.

    „Iar acum, vin la Tine si acestea le graiesc în lume, ca sa fie deplina bucuria Mea în ei.
    Eu le-am dat cuvântul Tau, si lumea i-a urât, pentru ca nu sunt din lume, precum Eu nu sunt din lume.
    Nu Ma rog ca sa-i iei din lume, ci ca sa-i pazesti pe ei de cel viclean.
    Ei nu sunt din lume, precum nici Eu nu sunt din lume.
    Sfinteste-i pe ei întru adevarul Tau; cuvântul Tau este adevarul.
    Precum M-ai trimis pe Mine în lume, si Eu i-am trimis pe ei în lume.
    Pentru ei Eu Ma sfintesc pe Mine Însumi, ca si ei sa fie sfintiti întru adevar.
    Dar nu numai pentru acestia Ma rog, ci si pentru cei ce vor crede în Mine, prin cuvântul lor, ca toti sa fie una, dupa cum Tu, Parinte, întru Mine si Eu întru Tine, asa si acestia în Noi sa fie una, ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis.”
    Ioan 17, 13 – 21

    Carol, incearca te rog, daca poti sa iti controlezi limbajul. Te rog, sa te gandesti de doua ori, inainte de a scrie ceva.
    Mi-a placut cum ai scris in ultima postare. Se vede ca daca doresti, poti avea un limbaj controlat, fara atac la persoana.
    Mi-a placut cel mai mult ultima propozitie. 🙂

    Doamne ajuta, si sa aveti un post plin de binecuvantari!

    Reply

  34. Carol
    februarie 24, 2014 @ 11:04 pm

    Leonard, mă bucur că ai avut răbdare să citești acele comentarii kilometrice, care au cuprins cam toate frustrările unui creștin despre europa zilelor noastre !

    Naționalismul care-l dă afară pe Dumnezeu e înșelare, dar dragostea de neam e o dragoste care dă laoparte egoismul ! Așa cum un om iubește pe copilul lui mai mult decât pe alții, ca și familia, e ceva sacru, așa cum iubești mama și tatăș din care te tragi mai mult decât pe alții. Pe vecinii tăi iubești și respecți mai mult decât pe cei străini, ca și pe cei din orașul tău. Sunt oameni foarte bucuroși să cunoască și să reîntălnească un consăteam, se aprinde inima în el. Și e ceva firesc.

    Moise proorocul a cerut sî fie șters din cartea vieții, să piară odată cu neamul evreilor, care făcuseră idoli cu chip de animale, cât timp el urcase pe munte să ia tablele legii. Plus alte răzvrăjiri și răscoale, precum aceea lui Core, care erau să piardă neamul lui Israel pentru răzvrăjirea lor, dar pentru smerenia unui drept ca Moise, au fost iertați. Sfântul Petru a cerut să fie anatema de se va mântui doar el, fără cei din neamul său ! A iubi așa cu jumătăâi de măsură, aceea nu e iubire, e ceva fals. Așa cum oamenii iubesc perioada comunistă și patriotismul comunist pentru bunăstarea materială de atunci, dar acum când vine vorba de România, au impresia că suntem cel mai prost popor, cel mai trădător, dispărând acel fals patriotism !

    Dragostea de neam nu se substituie celei de Dumnezeu, ea face parte din dragostea pentru aproapele pe care o cere Dumnezeu de la naștere. Dacă Dumnezeu își face griji pentru o oaie pierdută, dar mite pentru milioanele de români pierduți în robia păcatelor, a ateismului și a altor plăgi !

    Dacă citești chiar și pe părinții pustiei, vei vedea că e importantă rugăciunea pentru neam ! Sfântul Ioan Gură de aur critica lipsa de unitate la cei din patriarhia sa, dând exemplu pe Petru care nu certa pe greci că erau desrânați, gay, bețivi, ci pentru că nu erau uniți. Dacă citești pe părintele Paisie Aghioritul, nu ai cum să gândești neamul, patriotismul, ca pe ceva ce te depărtează de Dumnezeu, ba chiar pe ceva care te apropie de Dumnezeu.

    Nici pe părinții de tăi nu poți să nu-i iubești, pentru că ei ți-au dat viață, orice ar fi. Din neamul ăsta ne tragem noi, din jertfele pentru țară noi ne-am născut într-o țară ortodoxă, am moștenit credința ortodoxă, altfel s-ar fi șters demult semiția noastră, prin câte încercări am trecut, de mai aveam puțin să fim rași de pe fața pământului !

    Dacă naționalismul are devieri, nu înseamnă că e rău să fii patriot ! dacă o formă de naționalism te depărtează de Dumnezeu, de Hristos, da, trebuie lepădat !

    Dumnezeu, paradoxal, vorbește în mai multe moduri. Spune nu a venit să aducă pacea, ci sabia, altădată, zice că vrea pace. Le zice ucenicilor să meargă doar la fii evreilor, iar pe cananeeni î-i numește câini, și zice că doar pentru evrei a venit, dar înțelesul e altul !

    Evreilor le spune să nu facă chip cioplit, la nimic din ce se aseamănă în cer și pe pământ, dar cere apoi să facă pe cort chipuri de heruvimi !

    Iubirea de neam adevărată a fost aceea lui Iisus, care întotdeauna a căutat la fii lui Israel, mai ales la poporul ales care s-a depărtat de el, era considerat ca fiul al lui David, o mare onoare în popor. Cealaltă falsă iubire de neam era a fariseilor și a învățătorilor de lege din sinagoga. Totuși, Dumnezeu nu a lepădat neamul iudaic, a ales dintre ei apostoli, chiar de l-au trădat și ucis pe Fiul Său. El și acum așteaptă acest neam la mântuire, nu uită că sunt popor ales, chiar dacă astăzi sunt de râsul lumii.

    Când nu vor mai fi granițe, când va fi uniformizare totală în Europa, federalizare, revoluție, se vor elimina barierele de neam, se vor amesteca toți, toate culorile și credințele, atunci se va da ultima bătălie, cea contra lui Dumnezeu, care va fi ultima ! Desigur, către aici se merge în Europa, spunea pr Arsenie Boca !

    Reply

  35. Boitos
    februarie 25, 2014 @ 7:14 am

    ,,În Ardeal, IPS Bartolomeu a zis că e total împotriva actelor cu cip și să nu le ia nimeni „- lasa-l pe Bartolomeu in plata Domnului, ca daca a mai inceput si ala cu cipul e jale.Inainte sa fi inceput cu cipul trebuie sa vada ce face cu dosarul de la securitate.Nu asa era vorba prin ziare si TV?
    Pana la urma eu tot nu inteleg: noile buletine(sau pasapoarte) sunt cu cip sau fara cip? Ca era vorba sa ne puna cip sub piele, nu?
    In fine nici nu ma intereseaza de cipuri.

    Pana al urma, regele Belgiei a semnat legea eutanasierii copiilor sau nu ?

    Reply

  36. Leonard
    martie 1, 2014 @ 12:09 pm

    Carol, iubirea de neam este fireasca, precum si iubirea parintilor, dar dupa cum stii, si paganii au acest gen de „iubire”. Insa exista ceva, care, este deja in noi, si este mult mai superior si in care este inclusa si aceasta. Se numeste iubirea tuturor oamenilor, sau intr-un singur cuvant, AGAPE.
    Cand am devenit crestini, aproapele nostru a devenit nu doar fratele nostru, ci toti oamenii, char si cel ce ne uraste.
    „Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc, ca să fiţi fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele şi peste cei răi şi peste cei buni şi trimite ploaie peste cei drepţi şi peste cei nedrepţi.
    Căci dacă iubiţi pe cei ce vă iubesc, ce răsplată veţi avea? Au nu fac şi vameşii acelaşi lucru?
    Şi dacă îmbrăţişaţi numai pe fraţii voştri, ce faceţi mai mult? Au nu fac şi neamurile acelaşi lucru?
    Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este. „
    – Matei 5, 44 – 48

    Ai dreptate Carol, Dumnezeu vorbeste in mai multe moduri, pe mai multe planuri. In ceea ce priveste asa-zisele „paradoxuri” pe care le-ai dat exemplu: mintea omului nu poate cuprinde complexitatea lui Dumnezeu, si el nu poate vedea decat o parte din planurile sale. E ca si cum o fiinta bidimensionala ar incerca sa perceapa o fiinta tridimensionala. Ea nu poate percepe decat sectiuni unidimensionale. In plus ar trebui sa intelegem si contextul in care s-au intamplat acele situatii. Insa o sa incerc sa le lamuresc, dupa intelegerea mea.

    Cand Domnul a dat porunca evreilor sa nu-si faca chip cioplit, s-a referit pentru ca pe vremurile acelea chipurile cioplite se faceau, nu de dragul artei, ci pentru a-ti face idoli si totemuri. Iar heruvimii reprezentati in cort, erau pentru a aduce aminte preotilor care intrau acolo ca se afla intr-un loc sfant.

    Cand Domnul a spus ca nu aduce pacea ci sabia, s-a referit la razvratirea imparatiei pacatului a lumii acesteia impotriva imparatiei ceresti.
    Cand Imparatia Domnului a coborat pe pamant, si in inimile noastre, atunci a inceput acest razboi sa escaladeze. Insa El aduce si Pacea in inimile noastre. Insa chiar si in societate, daca toata lumea s-ar baza pe principiile crestine, cum ar fi iubirea dusmanilor, atunci nu ar mai exista dusmani, si ar fi pace in intreaga lume, ar fi Raiul pe pamant. Dar atata timp cat sunt doua imparatii cu teluri opuse pe acelasi pamant, nu va exista pace in acel teritoriu.

    Domnul le-a spus mai intai, ucenicilor sa mearga doar la evrei, pentru ca ei, in primul rand aveau si inca au nevoie de Mantuire.
    In plus, Domnul stia, ca celelalte neamuri, mai tarziu, vor imbratisa Vestea cea Buna, ceea ce s-a si intamplat.
    Dupa cativa ani, Domnul i-a spus, lui Petru sa vesteasca Vestea cea Buna si neamurilor.
    Cananeencei nu i-a spus ca este „caine” ci, mentionand ca „Nu este bine sa iei pâinea copiilor si s-o arunci câinilor”, i-a spus un proverb adevarat, in acelasi timp, fiind constient de intelesul pe care il transmitea acel proverb, in contextul respectiv. Insa, stia inima acelei cananeence, stia de umilinta si de credinta ei, si a vrut sa o arate ca exemplu tuturor care erau de fata (in special celor care ii desconsiderau pe samariteni).
    Sper ca am reusit cat de cat sa explic aceste asa-zise „paradoxuri” pe care le-ai sesizat.

    Cand acel invatator de Lege, l-a intrebat pe Mantuitor, care este aproapele meu, Domnul i-a raspuns prin pilda omului cazut intre talhari.
    Iar aproapele acelui om, s-a dovedit a fi, nu un conational al sau, ci un strain, un Samaritean.
    De ce nu a spus ca l-a salvat cineva de acelasi neam, ci a mentionat ca ar fi fost un strain?
    Fariseii, si in general evreii, sufereau si ei de nationalism (insa aveau de ce, deoarece se considerau poporul ales), si ii considerau, pe straini inferiori, dispretuindu-i cel mai mult pe samariteni.
    Domnul a mentionat in pilda pe samaritean, tocmai, pentru a arata ca aproapele nu este considerat numai cel de acelasi neam, ci toti oamenii.
    In concluzie, iubirea aproapelui nu se rezuma doar la conationali, ci la INTREAGA lume.

    Sfantul Siluan Atonitul plangea in fiecare zi pentru intreaga lume, nu doar pentru rusi. Toti cei care ia-i mentionat, Moise, sfantul Petru, sfantul Ioan Gura de Aur, sufereau de Agape, nu de nationalism.

    Nationalismul de obicei este bazat pe istorie, iar aceasta poate fi o baza inselatoare.
    Dupa parerea mea, istoria este subiectiva, si realitatea poate fi alta decat ce se relateaza in cartile de istorie. De exemplu, daca te uiti in paralel, la o carte de istorie ungureasca si una romaneasca, care descriu acelasi eveniment, vei vedea cat de diferite sunt in continut si chiar si in sens, chiar daca au la dispozitie aproximativ aceleasi surse.

    Eu unul, nu il cunosc personal pe domnul Capsali insa banuiesc ca este un om integru, un crestin adevarat, si din punctul meu de vedere are votul meu.
    Insa nu pun la indoiala disponibilitatea sa de a face ceva bun in parlamentul european, ci puterea de a face ceva in acest parlament.
    Daca nu va fi redus la tacere, va fi marginalizat, iar votul sau nu va conta prea mult.

    Despre viitor, Dumnezeu stie ce ni se rezerva, insa mergem cu incredere, alaturi de Dumnezeu, fiindca alaturi de El putem dobori si muntii:
    „Indrazniti, eu am biruit lumea!”

    Reply

  37. Dan Tudorache
    martie 1, 2014 @ 12:58 pm

    Simona, îmi pare rău că abia astăzi, de 1 martie, am văzut ultimul tău comentariu, pentru că dacă l-aș fi văzut de la început ți-l ștergeam imediat. Dar pentru că a stat aproape o săptămână în văzul orcui interesat de subiect, am să-mi permit, în ciuda acestei zile, să-ți fac și observația pe măsură:
    Este foarte, foarte urât din partea ta să spui cuiva ”…și ăla”, pentru că asta denotă dispreț față de persoană. Și cu atât mai mult când acest dispreț îl arăți față de un mare ierarh și mărturisitor!
    ”ăla” și ”aia” sunt apelative de maidan și eu am pretenții de la tine. Prin însăși încărcătura lor disprețuitoare sunt incompatibile cu creștinismul.
    Cât privește dosarul de securitate al vlădicăi Bartolomeu… să găsească detractorii dovezi pentru afirmațiile lor.
    Îți ofer două ”mărțișoare” ca să nu-ți mai cadă greu la inimă IPS Bartolomeu:
    [url]http://www.romlit.ro/bartolomeu_anania_-_dosare_de_urmrire_informativ_-[/url]
    [url]http://www.romlit.ro/bartolomeu_anania_-_dosare_de_urmrire_informativ_ii_-[/url]

    Reply

  38. cristirg
    martie 1, 2014 @ 4:01 pm

    @Simona: „era vorba sa ne puna cip sub piele, nu? In fine nici nu ma intereseaza de cipuri.”

    -adica accepti un cip in tine? eu zic ca orice om normal refuza cipul in corpul lui

    [b]PROFETIA DESPRE ANTIHRIST SI SFARSITUL LUMII a Sfantului Ipolit, episcopul Romei[/b]:

    “Atunci se vor duce toţi către dânsul (Antihrist) şi-i vor zice: am auzit că eşti mare împărat şi veseleşti pe toţi slujitorii tăi, pentru aceasta am venit, ca să ne închinăm ţie, spre a ne hrăni, că pierim de foame. Atunci le va zice înşelătorul: veniţi să vă punem pecetea (666) pe mâna dreaptă şi pe frunte şi vă voi da oricâte voiţi. Pentru aceasta va pecetlui dreapta omului, ca să nu mai poată face cu mâna semnul cinstitei Cruci şi să fie al lui desăvârşit. Se vede că numai cu câte o literă are să fie însemnată în pecetea lui antihrist pentru fiecare cuvânt, care va fi zis al lepădării de Dumnezeu. Iar aceia, necunoscând înşelăciunea lui, vor sta ca să-i pecetluiască pe mâna dreaptă şi pe frunte. Iar pecetea lui va avea numărul 666, după mărturisirea Sfântului Ioan Evanghelistul. Şi îi va face pe cei mari şi pe cei mici bogaţi, va slobozi pe cei ce sunt în robie, ca pe mulţi să-i amăgească, şi nimeni nu va putea să vândă, sau să cumpere, fară numai aceia care vor avea semnul şi numărul fiarei sau numărul numelui fiarei.

    «Aici este înţelepciunea. Cel ce are minte, socotească numărul fiarei; că nume de om este şi numărul ei este 666».

    Iar înţelesul peceţii va fi aşa: Mă lepăd de Făcătorul cerului şi al pământului, mă lepăd de Sfântul Botez, mă lepăd de a sluji lui Hristos şi mă fac rob al tău; mă lepăd de împărăţia cerului şi iubesc muncile cele veşnice; mă lepăd de Sfânta Cruce şi primesc pecetea ta. Acestea vor fi scrise în pecetea înşelătorului antihrist. Care nu va voi să primească pecetea lui, va primi moartea din mâinile lui.” Sfantul Ierarh si Mucenic Ipolit

    din: Monahul Zosima Pascal, Sfârşitul omului, Editura Credinţa Strămoşească, 1998, pp. 111-113.

    Reply

  39. Carol
    martie 2, 2014 @ 1:27 pm

    @Simona

    Ai văzut tu ce s-a scris despre cei care au făcut închisoare politică, iar apoi au cedat. Despre Nichifor Crainic se spunea la fel. Mai oameni buni, voi nu ați fost în celule să vorbiți și să acuzați acei oameni, nu sțiti ce au îndurat acolo și după ce au ieșit. Ușir lumea lovește în Patriarhul Iustinian Marina, mai ales anticomuniștii postrevoluționari, dar deșinuții politici, sfinții din închisori vorbesc frumos despre el, ca despre un amre apărător al bisericii. Desigur, nu suntem de acord cu mărturiile făcute despre regimul comunist, dar nu știm ce ar fi făcut altul în locul lor, putea să fi fost mult mai rău.

    @cristirg nu o să o convingi așa pe Simona, pentru că ea e foarte superficială și o să râdă de ceea ce ai scris. Problema e că acum lumea nu înțelege foarte bine ce e cu prifețiile, cum trebuiesc înțelese. dacă văd că e liniște și bine, eu au impresia că părinții bisericii au exagerat, și că noi trăim vremuri bune ! Iar cei care au citit despre aceste profeții le duc la extrem și în loc să trateze cu dragoste pe frații lor, încearcă să-i înlăture, să-i eticheteze ca înșelați, și să zică că nu sunt ortodocși. Lipsa de informare, mai ales acum în era itnernetului nu e justificată la creștini. Dar extrema stilistă nu e nici ea justificabilă. E cu dus și întors. Avem nevoie să ținem linia dreaptă !

    @Leonard – Hristos a fost din neamul lui David, a fost prosvlăvit duh sfânt, a iubit toate neamurile, dar mai ales neamul lui Israel. Dumnezeu a dat neamul ales să țină credința dreaptă printre toate neamurile de păgâni, de la ei a dorit să plece propovăduirea, dar au dat greș. Apoi a ales neamurile !

    Naționalismul nu înseamnă să excluzi alte neamuri, să nu le iubești. Toate neamurile trebuie să trăiască într-o armonie perfectă. Atunci ajungem la haos. dacă era așa, nu mai era craetă instituția familiei, toți se împreunau în voie, că doar se iubeau la fel și nu exisa diferențe. Cât timp va exista familie creștină și stat național, va ține Dumnezeu lumea.

    Marile imperii, precum cel bizantin, cel rus, au ținut vie flacăra ortodoxiei, au păstrat respectul față de sfinții lor care și-au dat viața pentru neam, iar astfel și celelalte neamuri au putut să se bucure de cunoștința cea adevărată, de ortodoxie ! În țările români, cumanii, slavii, pecenegii, avarii și alte neamuri barbare au venit la ortodoxie, s-au românizat aici și avea conștiința de români, de bizantini, iar cel mai bun exemplu sunt dinastia basarabilor. Ei au luptat pentru Țata românească, nu pentru globalism și conștiința europeană, au luptat pentru țara lor. Era bizantini, dar erau români pe deasupra. Asta nu împiedica să iubească mai puțin aproapele. A chemat în țară pe patrairhul grec de Constantinopole, Nifon, care l-a îndemnat să primească stăpâni din alte neamuri în țară, care sunt alungați din țara lor și să le dea adăpost și hrană ! Deasemeni, Alexandru cel bun a primi la noi pe lipoveni, deși se punea rău cu stăpânirea, și i-a ajutat ca pe frații săi. Nu a cedat în fața lor, nu le-a da autonomie teritorială,a păstrat granițele țării, i-a trat ca pe ai săi, nu i-a pus să lase vechiul calendar cu forța. Dar el a rămas moldovean,domn al Moldovei. Și era naționalist.

    Poți spune că prostia, îngustimea, obscurantismul, mândria, pot face din religie, din nașionalism, piatră de poticnire,e adevărat. Dar nu le poți condamna ca pe ceva rău. Omul prost întotdeauna strică pe tot ce pun e mâna, dar nu înseamnă că a pus mâna pe un lucru stricat în sine!

    Apoi, nu e timp și nu vreau iar să fac cum am făcut cu Ioan, să fac o lecție de instorie, din antichitate, ev mediu și pânăa cum, despre importanța civilizașiei, a popoarelor cu rol civilizator, a statului nașional, care sunt unelte de propovăduire a dreptei credințe, și sprijin puternic pentru dobândirea mântuirii !

    Reply

  40. Carol
    martie 2, 2014 @ 1:37 pm

    Un rege ar trebui să se comporte ca un ales al lui Dumnezeu. El trebuie să fie ca o poartă între popor și Dumnezeu. Dar funcția regală a devenit una simbolică !

    Astfel de oameni, în leatul Domniei Domnului, de la judecători la regi, persoane ales, unși ai Domnului, asta era menirae lor, să fie punte între cer și pământ. Moise făcea legătura între Dumnezeu și poporul înșelat, israelitean, care trăia sub jugul lumesc, ca și ceilalâi. Apoi au venit judecătorii, regii, unșii lui Dumnezeu pentru mântuirea poporului. Ei aveau harisme speciale, nu neapărat genii, puteau fi chiar persoane cu deficit de a se exprima, cum era Moise, ajutat însă de Aron, și care emanau aură dumnezeiască asupra aproapelui și primeau cuvântul lui Dumnezeu către popor, rol care-l aveau mai apoi și profeții, sacerdotul dreptcredincios și alți conducători care făceau voia Domnului și erau aleși de Dumnezeu.

    Acest rol l-a avut în evul mediu regele, preoțimea, aristocrația de merit și de spirit, care aveau rolul de a cârmui la mântuire poporul de jos ! Dar aici intervina intriga drăcească, războaie, neamuri păgâne, uzurpări de tron, erezii, sectarism, îngustime a minții, lucruri orânduite tot de Dumnezeu pentru mântuirea neamului !

    Melchisedec, de exemplu, era și rege, și preot, și aducea jertfă nesângeroasă, era respectat de Avraam, care-i dădea și zecuială. Era cu siguranță uns al lui Dumnezeu, care avea menirea să mântuiască poporul, care, atunci când ascultă de un astfel de rege și se răzvrătește, mergeau la mântuire, trăind într-o armonie perfectă !

    Acum au apărut ideologiile, liberalismul, ateismul, nihilismul, neobolșevismul propagandist homosexual, iar regii pământului, cum scrie la apocalisă, se pleacă fiarei cu devotament, devenin instrumetne de pierzanie !

    Reply

  41. Boitos
    martie 3, 2014 @ 6:26 am

    Cristing, sigur ca nu imi convine sa ne puna un cip sub piele.In primul rand nu e igenic, apoi un corp strain poate fi toxic.Eu nu cred ca se va ajunge la asa ceva niciodata.
    Deci cred ca se face prea mult caz , pt un lucru care nu se va intampla si pierdem din vedere altele mai importante.
    De exemplu sa nu ne pierdem sufletul.

    Carol, in primul rand nu am ras de cristirg.Nu am de ce.Ii respect parerea.
    In al 2-lea rand nu sunt superficiala, dar nu imi pun mintea cu te miri ce.
    Daca ai de blamat pe cineva , dai drumul cu cei pe care ii cunosti mai bine, si punele etichete cate vrei.
    Pur si simplu am spus ce am gandit , nu ma intereseaza problema cipurilor.
    Si asa cum si tu ai dreptul sa scrii comentarii , cred ca am si eu dreptul , pana ma vor oprii adminii.
    Deci nu vad care problema ta?
    Ai termina cu Sharbinsk si incepi cu mine?
    Sau te gandesti ca faci cu mine ca si cu Sarbinsk, sa il atragi in diverse comentarii lungi si fara folos, pana reusesti sa il enervezi.
    Cu mine nu tine chestia asta.

    Reply

  42. Leonard
    martie 3, 2014 @ 8:19 am

    Carol, ai dreptate, Dumnezeu s-a folosit de popoare si de conducatorii lor, pentru a mentine vie flacara credintei.

    Nu trebuie sa-mi tii o lectie de istorie, desi imi place istoria. Intotdeauna mi-a placut. Insa nu prea am avut note stralucite la istorie, pentru ca nu reuseam sa retin datele istorice (ani, luni, zile). Deci, intotdeauna mi-ar prinde bine o lectie de istorie, insa nu trebuie sa te deranjezi pentru a-mi tine una. 🙂
    Insa daca tu consideri ca este important acest lucru, sunt dispus, desi nu prea cred ca, acest site este locul necesar pentru a tine aceasta lectie.
    Sunt constient de pericolul globalizarii. La turnul Babel, s-au strans toate neamurile sub un singur conducator, insa din pacate, nu-l aveau pe Dumnezeu.

    Inca din antichitate, Domnul s-a folosit de Saul, apoi de David pentru a apara credinta. Domnul stia de acestia, si de toti ceilalti conducatori ca ii va folosi.
    Domnul a ales, precum ai spus, ca din neamul regelui David sa se nasca. S-a folosit de ei, intr-adevar, insa aveau nevoie de ei?
    Cu toate ca stia dinainte de alegerea poporului lui Israel, aminteste-ti te rog, si raspunde-mi, oare i-a placut lui Dumnezeu hotararea evreilor de a avea un rege, „ca celelalte popoare”?
    Domnul a ales intr-adevar unele neamuri pentru a mentine vie flacara credintei, insa oare avea nevoie de ele?
    Daca n-ar fi fost acei regi si acele neamuri, oare crezi ca Dumnezeu nu ar fi putut sa menitie vie flacara credintei?
    Aminteste-ti te rog ce a spus Sfantul Ioan Botezatorul, inspirat de Duhul Sfant, celor ce se considerau poporul ales:
    „Faceti, dar, roade vrednice de pocainta si nu începeti a zice în voi însiva: Avem tata pe Avraam, caci va spun ca Dumnezeu poate si din pietrele acestea sa ridice fii lui Avraam.”
    – Luca 3, 8

    Melhisedec a fost un rege si un mare preot, insa el a fost o prevestire, un exemplu, o umbra a ce urma sa vie.
    Domnul ne-a ales pe noi, Crestinii, pe fiecare din neamul sau, pentru a fii poporul ales, Israelul cel Ceresc, si sa avem ca Rege, care si-a indeplinit si datoria de Mare Preot, pe Domnul nostru Iisus Hristos.
    Asta nu inseamna ca nu trebuie sa respectam tara si conducatorii tarilor in care traim, ci trebuie „sa-i dam Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu”.
    Datoria noastra este sa atragem pe cati mai multi in natiunea noastra, in poporul nostru, daca nu pe toata lumea:
    „Voi sunteti lumina lumii; nu poate o cetate aflata pe vârf de munte sa se ascunda. Nici nu aprind faclie si o pun sub obroc, ci în sfesnic, si lumineaza tuturor celor din casa.
    Asa sa lumineze lumina voastra înaintea oamenilor, asa încât sa vada faptele voastre cele bune si sa slaveasca pe Tatal vostru Cel din ceruri.”
    Matei 5, 14 – 16

    Carol, nu te contrazic, iubirea de neam este importanta, insa este mult mai importanta Agape, iubirea aproapelui prin Duhul Sfant, precum am spus in postarea anterioara. Si intr-adevar, precum ai spus, prin evrei, greci, romani, rusi, si chiar români Domnul a mentinut flacara credintei.
    Nu spun ca nationalismul este un lucru rau. Ceea ce spun, este doar ca trebuie sa-L iubim mai intai pe Dumnezeu, pentru ca El ni i-a daruit pe parinti, pe copii, pe frati, pe sot, pe sotie, pe toate neamurile, chiar si tara asta frumoasa in care ne-am nascut. Doar El, si numai El, ne-a daruit pe toti si pe toate care le iubim.
    El, din Iubire, s-a daruit chiar si pe El insusi „ca oricine crede în El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica”.

    Doamne ajuta, si iarta-ma daca am spus ceva nelalocul sau, sau daca te-am deranjat sau jignit cu ceva.

    Sa aveti un post binecuvantat!

    Reply

  43. Dan Tudorache
    martie 3, 2014 @ 10:29 am

    Copii, vă rog să nu mai deviați de la subect cu celebra dispută a cipurilor, ca să nu fiu nevoit să vă cenzurez.

    Reply

  44. Carol
    martie 3, 2014 @ 2:07 pm

    @Simona – iertare dacă te-ai simțit jignită, eu așa am văzut din ceea ce ai scris. Ba nu te interesează, ba te interesează, și jignești un ierrarh al bisericii, te-ai dus la legătura lui cu securitatea.

    IPS Kiril mitropolitul găsit mort într-un mod suspect acum vreo 2 ani în Bulgaria, când îl întrebau dacă a colaborat cu securitatea, răspundea : Sunt creștin ortodox, îmi iubesc patria și echipa mea de suflet TSK Sofia !

    Mass media a creat o aulă neagră, de tip totalitar, la orice element a activat în partid sau a avut un pact cu securitatea. Atât timp cât acolo nu specifica că te lepezi de Hristos, nu era lepădare de credință. Să poți ieși din țară ca fotbalist, trebuia să scrii ce ai văzut acolo, ca și orice ambasador, sau om care avea treburi pe afară. Atât timp cât nu viza turnarea unui om ca fiind dușman al poporului nu era ceva rău. Astăzi, toți oamenii de afaceri străini care desfășoară o afacere într-o țară străina, cum e România, dă note la serviciile de inteligență ale statului respectiv ! În Franța, cineva care a avut o misiune diplomatică, spu nea că era vizat zilnic și urmărit în Paris chiar și la restaurant, deja le recunoscuseră fața, și știa despre ce e vorba. Să nu mai spun de Patriarhul Pavle când a mers în America să facă pace între bisericile ruse surori, a mers FBI cu ei. E ceva la ordinea zilei, nu trebuie să ne isterizăm din orice, și să vedem în servicii de securitate numai draci. De altfel, ele asigură prosperitatea și bunăstarea oricărui stat ! Erau chiar anticomuniști înrăiți din exil care dădeau cu dragoste de neam informații despre treburi externe, strategice, de afaceri, securității românești, știind că făceau bine țării. Alții însă făceau spionaj pentru maghiari, pentru puterile occidentale, ducând la lovitura de stat din 89. Un securist trădător de neam a fost Pacepa, care astăzi e ridicat în slăvi de unii care acuză pe un Bartolomeu Anania de pact cu securitatea, și nu mai știu ce. Acuză biserica, cea care a opus cea mai amre rezistență acelui curent satanic comunist !

    Abordarea gen ierahul ăla e securist, e ecumenist, e mason, nu mai e bun. Nu poate să spune un lucru bun, nu trebuie să vedem faptele bune care le face, pentru că s-a dovedit a fi eretic, colaboraționist, etc.

    Tehnologia modernă acolo vrea să meargă, la cipuire. Am văzut asta și pe Discovery, oamenii de știinâă vor ca în 100 de ani, fiecare să aibe un cip implantat. Cipul a făcut ca oameni paralizați să meargă, reușind să trimită informații de la neuroni la mușchi, reușit să pună în mișcare sistemul acesta loco-motor. Chinezii au reușit să trimită bombe în atmosferă, care lovesc norii și fac să plouă în zone nu de nu a plouat de ani de zile. Astea mi se par a fi false minuni, premergătoare antihristului, așa amri minuni va face și înșelătorul antihrist.

    Te rog să mă ierți dacă te-am jignit cu asta !

    Reply

  45. Carol
    martie 3, 2014 @ 2:28 pm

    @LeonardU

    ai mare dreptate în ceea ce spui !

    Acel Melchisedec e o preînchipuire a Preoției lui Hristos. Pot spune,simbolic, o apariție a lui Hristos. Sunt teologi care spun că de mai multe ori s-a arătat Hristos, tainic și în VT !

    Atunci când Iacov a devenit Israel, și se vorbea de lupta cu Dumnezeu, cu acel înger al Domnului, se spune că a fost o altă arătare a lui Hristos. Profetul Ieremia, Iezechiel, proorocul și psalmistul David, știa simbolic de o împărăție a lui Hristos. Când spunea că va paște cu toiag de fier, toate neamurile vor asculta de El, tot simbolic ne vorbea despre Fiul lui Dumnezeu, dar oamenii au înțeles că va fi o împărăție aici pe pămât, cu îndestulare pentru toți.

    Începând de la aproapele, ne gândim la sufletul nostru. Dacă lui, sufletului, nu-i dăm rugăciune, să-l adăpăm pe el, nu putem da nici altora hrană sufletească, iar binefacerile sunt zadarnice, fără frica de Dumnezeu.

    Apoi, un om care nu iubește propia familie, propia casă, nu poare iubi nici pe alții,nici pe rude, nici pe vecini, prieteni, colegi de serviciu.Un om care nu își iubește țara, nu iubește nici alte neamuri, nici omenirea. Să poți face pentru alte neamuri, fă întâi pentru țara ta. Politicieni ca ai noștrii, care nu au făcut nimic pentru România, au adus-o la limita prăpastiei, îndrăznesc să dea Ucrainei lecții de democrație și organizare, alții să ceară intervenția României pentru ajutorarea lor… eu zic că Ucrainieii, și așa în criză, sunt peste noi din multe puncte de vedere. Trebuie să fim realiști !

    Sfântul Ioan Gura de aur, trăia într-o societate multiclară, în Constantinopole erau toate culorile și limbile. Iubea foarte mult pe toți, pe păgâni, pe străini, pe evrei, dar nu era de acord cu rătăcirae lor, și critica aspre iudaismul și alte culte care voiau să smintească pe ortodocși. Lua apărarea evreilor dacă erau peedepsoți pe nedrept, dar critica iudaismul foarte dur, ca templu al satanei, și avea dreptate. El dorea unitatea în imperiu , unitatea credinței, a cetății, armonia perfectă. Chiar dacă era și păgâni în cetate, mai ales printre funcționari, trebuia să fie unitate de neam, cea care-i unea pe bizantini. Și ei luptau pentru binele cetății, iar cu bună chibzuință, trăiau în bune relații !

    Constantinopole, civilizația greco-romană, avea și era legile ei, particularătățile ei, modul lor de viață, așa cum noi vlahii, urmași ai traco dacilor, răspândiți prin totți balcanii le aveam pe ale noastre. Diversitatea asta e un dar de la Dumnezeu. Câte bordee, atâtea obicee. Fiind mândru român, un bun creștin, iubesc oriunde și oricând patria mamă, limba ce o vorbesc, tradiția, chiar dacă mă supun legii orânduirii de acolo. Dar nu mă poate obliga nimeni să fiu patriot, și să mă acuze de obscurantism pentru convigerea mea. Iubesc de la mamă, tată, soră, frate, consătean, conațional, european, apoi asiatic, american, că doar suntem frați în Adam. Apartenența la neam, tradițiile moștenite din familie, bune, rele, rămân ale mele. Am patrie pământească, dar mai presus de toate cerească. Atât timp când sunt aici, mă supun legile cerești și pământești, neavând voie să mă sustrag de la vreuna !

    Doamne ajută, sporire duhovnicească în rugăciune !

    Reply

  46. Boitos
    martie 3, 2014 @ 2:43 pm

    Stai linistit Carol, nu m-ai jignit.
    Dar chiar nu sunt de acord sa mi-i se spuna ca sunt superficiala , cand oricat mi-as dori sa aflu anumite lucruri din carti sau sa am timp sa studiez ce imi place, si sa citesc, timpul efectiv fizic nu imi permite.
    Numai pobabil daca s-ar mari ziua cu vreo 2-3 ore , poate ca as mai apuca ceva.
    In rest la mine toatele zilele sunt cam la fel : pline.

    Imi cer scuze ca am sarit asa la tine.
    Asa e felul meu, mai impulsiva.

    Reply

  47. Huiculescu Alex
    martie 11, 2014 @ 1:27 pm

    am gasit astazi articolul asta….e ceva mai vechi, dar il el este prezentat si unul din motivele eugeniei…
    http://tomisthecat.ro/scrisoare-deschisa-privind-evolutionismul-si-creationismul-in-scolile-din-romania/

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *