Skip to content

10 Comentarii

  1. Chiorean Claudiu
    august 18, 2009 @ 2:25 pm

    Este contradictoriu ce este scris aici, fiindca spuneti, ca, viata de aici e o incercare, o lupta, plina de greutati, dar dupa acesta vine „viata viitoare” cu rasplata, cununa, premiile. Atunci ce rost mai are sa traim aici, nu ar fi bine sa murim cat mai repede, sa ajungem la viata plina de miere??? Si inca ceva, spuneti ca viata de aici e un chin, dar exemplele tot din viata asta le luati, si bine faceti, ca doar viata asta o aveti. In toate exemplele date, si negustorul, care sufera multe necazuri: furtuni, furia valurilor, naufragii, mii de greutati si plugarul, care, injuga boii, scoate plugul, taie vrazda adanca, arunca semintele, cheltuieste tot ce are, sufera arsita, ploile alte multe neajunsuri, pana la urma tot AICI in viata asta va primi rasplata. Si pana la urma asa este cu toata lumea, aici cauta rasplata.
    Carpe diem!

    Reply

  2. Carmen
    august 18, 2009 @ 4:28 pm

    Doamne ajuta!
    Un drag parinte spunea despre ispitele cestinului ca sunt calea de mantuire si de aceea incearca satana sa ii atraga din drumul cel bun spre iad…pe cand cei rai sunt deja in iad si nu mai trebuiesc incercati de satana odata ce sunt deja ai satanei.( se referea la ratacitii in credinta,dar e valabil pentru toti)…Doamne ajuta!

    Reply

  3. Adriana
    august 18, 2009 @ 7:31 pm

    As avea si eu un gand fata de cele scrise. Avand in vedere ca textul ii apartine Sfantului Ioan Gura de Aur, o sa incerc sa imi masor cat mai bine cuvintele, sper sa si reusesc.

    Vad ca aceasta cuvantare este trecuta in capitolul „Despre invierea mortilor”. Si se axeaza in principal pe ideea judecatii finale care va fi facuta oamenilor dupa invierea mortilor, in functie de faptele lor, a fiecaruia in parte. Si Sfantul incearca astfel sa ii imbarbateze pe cei care nu reusesc sa obtina acum, pe pamant, plata cuvenita ostenelii lor, zicandu-le ca plata o vor primi oricum, daca nu in viata aceasta, atunci cu siguranta in viata ce va sa vie, caci Dumnezeu nu ramane „dator” nimanui, asta daca intr-adevar am merita noi ceva, asa ca ii indeamna sa nu isi ridice glasul impotriva lui Dumnezeu. Si le mai zice ca cei pe care ii vad imbogatindu-se pe cai nedrepte, huzurind acum, isi vor primi si ei plata, adica pedeapsa. Si intre aceste doua categorii, unii harnici, muncitori dar cam batuti de soarta, si unii hoti si plini de averi nedrepte, mai exista si unii care, cu sudoara muncii lor, isi castiga bunurile si se bucura de ele. Insa acestia din urma par in text sa nu fie decat simbolul celor dintai, adica bunurile de care se bucura acei negustori la care vantul nu le inneaca barca ducandu-si astfel negutatoria la bun sfarsit, nu sunt altceva decat prefigurarea „bunurilor” pe care le vor primi in Cer, dupa inviere, aceia care muncesc din greu aici, pe pamant, dar la care li se cam inneaca corabiile la mal, ramanand cu buzele umflate…
    Deci oricum am lua-o, ideea textului este ca „dupa fapta si rasplata”, doar ca aceasta rasplata de care vorbeste nu este din lumea aceasta, ci trebuie sa ne acumulam „bunuri” si „comori in cer, unde nici molia, nici rugina nu le strica, unde furii nu le sapa si nu le fura.” (Matei, 6:20).

    Si cum se acumuleaza aceste comori in Cer? Se incepe cu ceea ce zice Sfantul: „incetati de a ascuti limba voastra impotriva lui Dumnezeu, Creatorul vostru!”, pentru a continua cu „viata de aici este o lupta, un loc de incercare, un stadion”, si mai apoi cu „cel drept trebuie sa sufere aici multe si sa le rabde pe toate cu barbatie”, iar eu as adauga si cu bucurie si binecuvantare… Adica sa ne bucuram si sa binecuvantam caci nu suntem orfani pe lumea asta, avem un Tata in Ceruri, Tata care da painea Sa oricui o cere cu credinta (cere si vei primi), Tata care a zis sa nu ne ingrijoram de nimic din viata asta caci se ocupa El de toate si ne da dupa nevoile noastre. Tot ceea ce trebuie noi sa facem este sa ne umplem inima de bucurie, de pace si de iubire sfanta, sa exersam acestea prin tot ceea ce ni se da in viata: prin munca, prin casatorie, celibat, calugarie etc. Caci ceea ce acumulam in- si din inima noastra, aceea va fi si comoara noastra din Ceruri…

    Doamne ajuta!

    Reply

  4. D
    august 18, 2009 @ 8:10 pm

    Ma bucur ca postati fragmente din Sf.Ioan Gura de Aur . Este unul din cei mai profunzi dar totodata accesibili Sfinti Parinti.

    Reply

  5. admin
    august 19, 2009 @ 7:40 am

    Cu mult drag!

    Reply

  6. nyky
    septembrie 17, 2009 @ 7:18 pm

    pentru claudiu . fie ca crezi fie ca nu crezi ce a spus Dumnezeu tot asa o sa fie nu te grabi sa dai un raspuns pripit inainte de a stii ce este dupa moarte .eu il cred pe Dumnezeu pt ca el nu minte. crezi ca ar muri cineva pentru o minciuna? mai gindeste si cere intelepciune de la Dumneyeu

    Reply

  7. nyky
    septembrie 17, 2009 @ 7:26 pm

    DUMNEZEU

    Reply

  8. nyky
    septembrie 17, 2009 @ 7:37 pm

    pt adriana . ce i ar folosi unui om sa cistige lumea toata daca si ar pierde sufletul? a spus Dumnezeu. trebuie sa vedem ca orsicine moare bogat sau sarac, insa si bogatii si saraci sufera . toti au nevoie de dumnezeu,pt ca si ei sunt bolnavi si au nevoie de vindecare.daca cineva isi imagineza ca nu are nevoie de Dumnezeu se inseala amarnic.

    Reply

  9. Adriana
    septembrie 17, 2009 @ 9:08 pm

    Nyky
    De unde rezulta ca ar exista oameni care sa nu aiba nevoie de Dumnezeu? 😐 Bine-nteles ca sufletul este cel ce va trai vesnic, de acela trebuie sa ne ingrijim sa fie viu in Domnul. Rezulta altceva din cele de mai sus? 😐

    Reply

  10. Viorel
    septembrie 18, 2009 @ 12:33 am

    Nu!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *