Cum să atrag atenţia unui băiat dacă nu mă machiez
Cineva acum câteva zile a căutat pe internet „cum sa atrag atentia unui baiat daca nu am voie sa ma machiez” şi a ajuns la noi pe site. Multe lucruri caută oamenii pe internet, aţi fi foarte surprinşi dacă aţi vedea ce fel îl întreabă oamenii pe Google despre problemele lor ca şi cum ar fi cel mai bun prieten, şi ca şi cum n-ar avea pe altcineva să le răspundă. Oamenii au multe întrebări la care vor răspuns dar la multe dintre ele se ruşinează să întrebe, fiind probleme mai delicate.
Îmi aduc aminte un slogan frumos pe care l-am auzit la Discovery şi mi-a rămas în minte: „the beauty is in the eye of the beholder” şi care m-a făcut să înţeleg că nimeni şi nimic nu este frumos sau bun pentru toată lumea şi la fel nimeni şi nimic nu este urât sau rău pentru toţi. Frumuseţea este în ochii celui care priveşte, şi nu este ceva de sine stătător. Totul este personal în lumea aceasta, inclusiv frumuseţea. Frumuseţea este relaţia specială care se creează între două persoane.
Mama îmi este aşa dragă pentru că o iubesc mult, dar poate în ochii altora e doar o femeie de 46 de ani. În ochii mei părintele duhovnic este luminos şi blând şi cu drag mă gândesc la chipul şi la vorbele lui, dar poate în ochii altora este doar profesorul de facultate care le-a pus o notă proastă. Soţia mea mi-e dragă şi o iubesc mult şi când mă uit la ea văd toţi ani pe care i-am petrecut împreună şi toate clipele frumoase prin care am trecut, dar poate în ochii altora este doar Iulia, colega lor de birou. Nu machiajul creează frumseţea ci relaţia personală dintre două persoane.
Dar dacă totuşi vrei să atragi atenţia unui băiat, îţi recomand un altfel de machiaj:
Oare blandetea nu este ”machiaj” nepretuit, care lumineaza si cele mai intunecate inimi?!? Un chip bland va patrunde pana in adancul sufletului. Culorile unui chip bland, nu se sterg niciodata de pe fata, intodeauna raman zambetul drag si ochii caldurosi in sufletul celor din jur, chiar si atunci cand ploua, chiar si atunci cand este intuneric, chiar si atunci cand abia m-am sculat dimineata din pat.
Smerenia si ascultarea, haine stralucitoare de mult pret, pe care cand le port sunt ca mierea pentru cei din jur, pentru ca o femeie smerita intodeauna va indulci si pe cel mai “acru” dintre semenii nostri.
Margaritar nepretuit ce sta in piept este dragostea de mama si sotie, care straluceste chiar si dupa moarte. Ce copil nu-si va aminti, si nu va povesti si nepotilor de dragostea mamei lui? Ce sot nu-si va aminti pana dincolo de mormant, de grija si devotamentul sotiei sale?
Milostivirea, este cea mai frumoasa poseta din lume, pe care o cinstesc si o pomenesc toti cei flamanzi si insetati. Ar fi bine sa nu iesim din casa fara acest accesoriu al darniciei. Cu aceasta poseta vom merge pana la Judecata de Apoi, si-atunci vom vedea pe deplin adevarata sa utilitate, atunci vom vedea ca tot ce am dat celor necajiti din ea vom gasi insutit si inmiit inapoi.
Credinta si rabdarea, sunt incaltamintea care ne dau statura perfecta, ale carei talpi nu se tocesc nici in cele mai mari gropi, ba din contra, atunci se slefuiesc si stralucesc cel mai tare: “Cand le tinem in picioare in noroiul cel mai mare!”
(Claudiu)
diana adina
aprilie 8, 2009 @ 11:26 pm
Intradevar,convingator….ceea ce a creat Dumnezeu e infinit mai frumos decat creaza omul in nebunia lui..eu personal nu sunt de acord cu machiajul,desi inca ma lupt cu patima aceasta,deoarece am avut o perioada in care nici macar dupa paine si nu ieseam nemachiata.Suntem complexate de chipul nostru,nu mai suntem multumite de el,desi ACESTA e chipul lui Dumnezeu.Cum zicea Preasfintia sa,parintele Cleopa:daca Dumnezeu ne-ar fi considerat frumoase cu buzele mov ,cu unghiile rosii si cu ochii vineti,ASA ne-ar fi creat!Insa noi vrem sa aratam tot mai „trendy” si apoi ne plangem ca nu suntem multumite de baietii pe care ii atragem.Insa atragem „dupa momeala pe care o folosim”.Un proverb sarb,spune:”Frumusetea unei fete-n lume e buna ei purtate-ntai si curatia ei de cuget e zestrea cea de capatai,caci cand purtarea ai cea buna si curatia ei s-au dus,nu-i aur sa le-nlocuiasca,nici ape s-o mai spele nu-s”.Sa ne ajute bunul Dumnezeu sa constientizam cat de frumoase suntem cu toate aceste virtuti in suflet si nu cu 1kg de fond de ten pe fata:-) Doamne ajuta si ma iertati daca am gresit cu ceva
Claudiu
aprilie 9, 2009 @ 8:19 am
Ce frumos e proverbul Diana. Multumim. Eu pot spune ca sotia mea este mult mai frumoasa nemachiata decat machiata. Cand mai mergem pe la nunti, botezuri sau alte ocazii mai speciale atunci se machiaza si mi se pare ca se schimba asa mult….in rau.
Dan
aprilie 9, 2009 @ 9:31 am
Te sustin intru totul Diana. Cred ca asta este capcana cea mai mare in care cad fetele, atunci cand recurg la machiaj… sunt complexate de frumusetea cu care le-a inzestrat Dumnezeu. Aceasta complexare sunt convins ca este foarte mult amplificata de miile de reclame la farduri, rujuri, creme, vopseluri cu care suntem bombardati prin reclame, reviste, etc. Multe fete se gandesc ca nu sunt frumoase pentru a avea un prieten(viitor sot)…dar nu se gandesc ca Dumnezeu ia facut pe baieti in asa fel incat sa le placa pe ele…asa cum sunt. Imi pare rau de aceasta mare pacaleala in care cad din ce in ce mai multe fete… pentru ca se chinuie si pe ele, si-i chinuie si pe baieti, in loc sa ne bucuram cu totii de frumusetea cu care a facut Dumnezeu totul.
Ileana
aprilie 10, 2009 @ 9:30 pm
cand 80% din fete se machiaza……sa nu te machiezi atragi automat atentia…esti „diferita”
admin
aprilie 10, 2009 @ 9:32 pm
Ce tare….ai dreptate
magda
aprilie 12, 2009 @ 6:02 pm
mai bine nemachiata de cat sa fiu ca un clovn
mihai
iunie 28, 2009 @ 7:08 pm
Sa-mi dau si eu cu parerea…
Eu cred ca fetele nemachiate sunt nu mult mai frumoase dar si mai interesante.Desi sunt in floarea adolescentei nu ma atrage cu nimic o fata machiata.Ce sa mai spun sa intorc capul dupa ele precum ”tantalaii”din statie.
anonim
iunie 28, 2009 @ 11:52 pm
marturisesc ca m-am machiat multa vreme, in fiecare dimineata era un adevarat ritual.era din cauza ca nu ma simteam frumoasa.imaginea de sine se formeaza in copilarie,pe baza a ceea ce iti spun mai ales parintii despre tine.daca vreti sa aveti copii increzatori in fortele proprii si care se considera frumosi, spuneti-le de mici multe vorbe de lauda pentru faptele bune si nu le faceti educatie criticandu-i , oricat de bune v-ar fi intentiile. e atat de greu sa te uiti in oglinda ,sa vezi ca esti frumoasa,iar imediat ce oglinda dispare,sa nu te mai simti asa.
mi-au trebuit ceva ani sa rezolv aceasta problema.Acum am devenit pregatita sa renunt la machiaj,pentru Dumnezeu si pentru ca cel pe care il astept sa ma recunoasca.Am inteles ca Dumnezeu mi-a dat destule calitati sufletesti .hainele frumoase si machiajul mi-au ascuns adevaratele calitati,pentru ca atunci cand arati bine,lumea are impresia ca urmaresti un singur lucru.
MONICA
iunie 29, 2009 @ 9:21 am
A nu te machia nu te face cu nimic mai bun fata de fetele care se machiaza.
Poti sa nu te machiezi si sa ai multe pacate ce tin de interior -mandrie,falsa smerenie ,judecarea celuilalt ,invidie ,rautate.
Noi sa ne ingrijim de ale noastre ,nu de ale altora.
florinm
iunie 29, 2009 @ 10:23 am
„A nu te machia nu te face cu nimic mai bun fata de fetele care se machiaza.”
Tot asa se poate spune, simplu, despre… spalat: a te spala nu te face cu nimic mai bun decat a nu te spala.
Pentru ca, intr-adevar, poti sa te speli si sa ai multe pacate ce tin de interior…
E adevarat, insa hai sa recunoastem: ne justificam pe noi insine sau incercam sa ne vindecam de pacat?
In opinia mea, a constientiza ca machiajul e un pacat e un prim pas. NU VORBESC DE EXCEPTII (machiajul ca „terapie”, ca medicament etc…
Dan
iunie 29, 2009 @ 10:32 am
Iar daca preiau si eu ultima idee din comentariul lui florin, pentru ca machiajul este un pacat, inseamna ca renuntarea la machiaj te-a mai scapat de un pacat si te apropie mai mult de Dumnezeu. Este adevarat ca poti sa ai alte pacate mai mari, la fel ca o fata machiata, dar oare putin lucru este sa renunt la ceva ce tine de cultul trupului? Fiecare incepe cu ce-i vine mai usor. La fete poate fi machiajul, la baieti poate fi renuntarea la un paharel de bauturica (din cele peste masura)…cate-un pic, cate-un pic…pan’ n-o mai ramanea nimic. Spor la destelenire tuturor.
MONICA
iunie 29, 2009 @ 3:25 pm
nu incerc sa ma justific fata de nimeni flOrin ,ptr ca eu folosesc doar acel fond de ten -din motive pe care nu le reiau.Deci nu ruj ,nu rimel ,nu oja ,nu fard ,nu corector etc.
Dar muritul de grija altora nu e o atitudine crestina.
Ne face la batranete acri.Intai sa ne uitam la noi.Cam asta era ideeea.Cand om fi noi desavarsiti sa ne ingrijim de ale altora.
MONICA
iunie 29, 2009 @ 3:31 pm
Claudiu vorbeste foarte frumos explicand de ce nu e bine ,insa nu se apuca sa judece pe cei care recurg la asa ceva .Insa unii se cred mai buni decat altii doar ptr ca nu fac acel pacat ,uitand ca poate fac alte greseli.
Iar cu aceasta atitudine nu o sa ajungem decat sa fim ca niste babe acre care la Biserica in loc sa se ingrijeasca de rugaciune si de Sfanta Liturghie stau sa judece pe unul si pe altul cum arata.Pe sistemul -„Dar ai vazut-o pe aia cum arata?Dar pe cealalta ?„
MONICA
iunie 29, 2009 @ 3:33 pm
In plus , ptr impartialitate ar trebui sa vorbiti si despre aceasta excesiva grija fata de trup si la barbati .
Doar o singura persoana de aici a atins subiectul pe blogul personal.
florinm
iunie 29, 2009 @ 8:24 pm
Monica, nu e vorba de partialitate/impartialitate… Acelasi lucru e valabil si pt barbati, ba chiar si mai mult. Daca femeile mai au o scuza (aparenta), grja lor pt a fi mai frumoase fiind ceva care tine oarecum de interiorul feminin, la barbati e mult mai de neinteles.
Si nici nu inseamna ca nu ne uitam la noi insine…
Doar ca vedem pacatul si il aratam cu degetul, incercand sa-l scoatem la iveala, sa-l izolam, sa-l combatem, inclusiv daca e pacatul tau, al meu sau al alcuiva.
Vorbim despre pacat, nu despre persoane. Cine vrea sa inteleaga ca machiajul e pacat, bine. Cine nu vrea, treaba lui. Fiecare alege. La fel si cu alte pacate.
De-asta zice in Sf. Scriptura: „Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii,
Nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.” (Ep. I Corinteni, 6, 9-10)
Cine are pacatul machiajului poate intra in primul rand la desfranati, apoi la inchinatorii la idoli (se uita in oglinda si se admira, facandu-si din propriul trup un idol…), apoi poate adulteri (pt ca ispitesc fie si cu gandul pe altii cu pofta de a avea ceva strain, ce apartine altcuiva), apoi poate malahieni (de obicei, malahienii sunt persoane narcisiste, desi frustrate… – deci un soi de mandrie foarte ciudata si greu de detectat), poate sodomiti…
In fine, oricum, machiajul isi are contributia sa la celelalte pacate. Renuntarea la acest pacat, ca si renuntarea la orice pacat, presupunere o rupere din tine, o renuntare la tine, la o placere care-ti dauneaza.
mihai
iunie 29, 2009 @ 9:16 pm
Sunt de acord cu tine Florin.Nu toata lumea intelege acest lucru.In ce stare ne prinde moartea asa ne judeca D-zeu.Aici ne pare frumos sa fim machiati dar cand ne vom infatisa inaintea Judecatorului nu stim cum sa ne mai ascundem.Daca haina noastra nu este de nunta vom fi dati afara…
MONICA
iunie 29, 2009 @ 9:28 pm
„Cine are pacatul machiajului poate intra in primul rand la desfranati, apoi la inchinatorii la idoli (se uita in oglinda si se admira, facandu-si din propriul trup un idol…), apoi poate adulteri (pt ca ispitesc fie si cu gandul pe altii cu pofta de a avea ceva strain, ce apartine altcuiva), apoi poate malahieni (de obicei, malahienii sunt persoane narcisiste, desi frustrate… – deci un soi de mandrie foarte ciudata si greu de detectat), poate sodomiti…„
WOW ,pai eu cu fond de ten si cu cercei ar insemna ca ma incadrez macar la una din categorii ,daca nu cumva la toate.
Si totusi nu o fac din nici un motiv mentionat de tine .
Ci ptr ca eu consider ca traiesc in sec 21 si nu vreau sa par altceva decat sunt .Sunt un om obisnuit .
MONICA
iunie 29, 2009 @ 9:32 pm
Adica daca acum as purta straie cernite ,in loc de o haina buna si daca nu m-as ingriji cat de cat ,sa fiu prezentabila nu stiu ,m-as simti ipocrita ,ca si cum as incerca sa par altceva inaintea lui Dumnezeu .Ar fi o falsa smerenie din partea mea.
Dumnezeu sa ma judece ,eu nu ma ascund de El.
florinm
iunie 29, 2009 @ 9:38 pm
Monica, articolul de mai sus nu-ti era adresat numai tie.
Ti-am scris ca nu vorbesc de exceptiile medicale. Nu ma pronunt aici… Deci pe tine nu te judeca nimeni, nu stiu de ce te simti asa. Nici pe altii. Repet: se judeca pacatul, nu omul.
Si normal ca trebuie sa ne ingrijim. Dar problema e sa nu acordam trupului mai multa atentie decat trebuie. Atat.
MONICA
iunie 29, 2009 @ 9:42 pm
Da .Am inteles ,eu pot fi de acord cu voi insa doar pana la un punct.
Nu as vrea sa cad nici in cealalata extrema .Adica nici sa fiu habotnica ,inchistata.Dar nici cea mentionata de voi -desfrau etc.
mihai
iunie 30, 2009 @ 9:16 am
Monica sa-ti dau un exemplu:si Lot a trait in Sodoma si Gomora care au fost orase mult mai depravate decat cele din zilele noastre si nu s-a vatamat cu nimic.NU este o scuza ca traim in secolul 21.D-zeu nu ne intreaba unde am trait cu cine am trait si in ce secol.Cel mai bun exemplu este Maica Domnului;sa mergem la icoana si sa o intrebam:tu te-ai machiat?tu ti-ai taiat parul?tu ai purtat pantaloni?NU PUTEM SA-I SLUJIM SI LUI D-ZEU SI LUI MAMONA.
Georgiana
iulie 23, 2009 @ 4:01 pm
Salut. Am 16 ani.. si abia am trecut in clasa a 10-a.. In scoala generala era cum mai era cu fetele „la moda”, dar cand am ajuns la liceu.. totul s`a schimbat. TOATE, dar absolut TOATE, fetele din liceu.. de la mine din clasa foloseau cosmetice. Veneau la liceu cu stratu` gros de fond de ten.. dak te duceai la ele si le puneai un deget pe fata, ramanea uram.. Una dintre aceste fete.. era si este prietena mea. Ea folosea de asemenea foarte mult fond de ten.. si am purtat o discutie cu ea.. si i`am spus k e mai frumoasa naturala. Si mi`a ascultat sfatul.. si in ziua de azi.. inca mai foloseste fond de ten.. dar in cantitati mult mai mici.. Si acum, noi doua ne bucuram de atentia baietilor mai mult decat toate celelalte, pt k suntem naturale si stralucim.. asa cum Dumnezeu ne-a lasat.
D
iulie 23, 2009 @ 8:38 pm
Vedeti sa nu va bucurati de PREA MULTA atentie din partea baietilor ! 🙂
florinm
iulie 24, 2009 @ 11:31 am
@Georgiana,
Nu trebuie sa va faceti neaparat un scop din a placea baietilor.
Faceti-va un scop din a va pastra fecioria (trupeasca, mintala si/sau sufleteasca) – este floarea cea mai de pret a tineretii. Aveti grija ca prin minte patrunde pacatul intaia data. Paziti-va mintea, nu va preocupati de frumusetea exterioara – sa stiti ca daca incepe sufletul sa se urateasca, „ridurile” lui se vor vedea si pe feţele voastre. Mai degraba sa va preocupati sa fiti ingrijite.
Doamne ajuta!
mihai
august 24, 2009 @ 5:10 pm
Mie a inceput sa-mi placa de o fata machiata(si chiar foarte machiata)vai mie pacatosului.Nu stiu cum sa scap de toate gandurile prostesti pe care le am,dar mai ales cand intalnesc aceea persoana.Vreau sa nu-mi mai placa si nu pot.
D
august 24, 2009 @ 6:12 pm
Straduieste-te !
cabira
august 25, 2009 @ 9:10 am
@mihai
E o ispita si stii si tu prea bine asta.
Si in cazul fetelor se intampla sa fie ispitite de baieti.
E adevarat ca o fata poate fi mai ispititoare decat un baiat prin vestimentatie, machiaj, etc, dar asta nu inseamna ca baietii nu pot ispiti.
De aceea e foarte important sa avem toti (si baieti si fete) o tinuta decenta (asta nu inseamna neingrijita), pentru a nu i sminti pe ceilalti, caci stiti ce e scris in Sf. Scriptura „Vai de cel prin care vine sminteala!….Acela mai bine si ar lega o piatra de moara de grumaz si sa se arunce in adancul marii”.
Traim niste vremuri in care pacatul nu mai este considerat pacat ci este ridicat la rang de normalitate.
Nu scriu asta pentru altii, ci in primul rand pentru mine.
De exemplu, mediul in care lucrez imi impune o tinuta „office”, insa asta nu inseamna ca nu poti fi eleganta, dar decenta in acelasi timp (insa e si un mare pericol sa nu cazi in pacatul mandriei!)
La machiaj nu apelez – ma folosesc de anumite produse doar pentru a avea un aspect ingrijit.
Recunosc insa, ca lucrand intr un astfel de mediu, in care majoritatea femeilor au tinute impecabile si adopta machiaj zilnic, e imposibil sa nu fii ispitita chiar si tu ca femeie sa „imprumuti” din atitudinea celorlalte, adica sa fii impecabila, si de aici admirata, etc, si sa cazi in pacatul mandriei, al invidiei si asa mai departe.
Asa ca draga Mihai, te inteleg – daca noi intre noi femeile ne smintim, ce sa mai spunem de efectul pe care il are o femeie asupra unui barbat.
Insa asta nu trebuie sa fie o scuza, ci trebuie sa avem discernamant si sa luptam cu ispitele, caci altfel diavolul ne poate insela foarte usor, iar noi nici macar sa nu constientizam ca pacatuim.
mihai
august 30, 2009 @ 5:19 pm
Cabira ce sa zic cred ca m-am decis, spun nu la tot, si revin la normalitate.Mi-am dat seama ca fanteziile iti ruineaza sufletul.Nimic nu e mai urat decat pacatul.
D
august 30, 2009 @ 7:23 pm
Cu ajutorul Domnului ! Altfel nu putem nimic.
paula
august 30, 2009 @ 7:42 pm
E destul de greu sa renunti la unele lucuri cu care te-ai obisnuit. Eu nu ma machiam f mult, dar totusi, destul:-) Si dupa ce am citit articolele astea, m-am hotarat sa renunt. Si ce am pierdut?! Nimic!
Ma simt mult mai bine, si este foarte adevarat..cine te va iubi, te va iubi asa cum esti:-)
D
august 30, 2009 @ 8:32 pm
Tocmai de aceea nu trebuie sa lasam pacatele sa devina obisnuinta (adica patimi). Caci de obisnuinte este mult mai greu sa te lasi. (vorbesc din experienta; sunt multe de care nu reusesc sa ma las).
paula
august 30, 2009 @ 8:43 pm
M-as bucura sa existe mai multi baieti(cum is aici pe site), sa ne incurajeze pe noi, fetele. Pentru ca , in ziua de azi, avand in vedere ce imagini si fete se promoveaza, nu ne este usor nici noua 🙂
D
august 30, 2009 @ 9:05 pm
Ai si tu dreptate. Dar daca vrei o luam economic: nu ar fi fost cerere fara oferta. Cine a impus standardul, nu fetele? Iar baietii s-au invatat asa si asta cer. Toti au vina,desigur.
Si ca de obicei, discuti despre vina cu cei fara vina ! 😉
paula
august 30, 2009 @ 9:17 pm
Ai mare dreptate, sa stii. Daca noi fetele am fi mai altfel, ar creste si standardele baietilor 🙂
E in mare parte vina noastra, is de acord.
Cum zicea cineva „Baietii iti vor fixa acea valoare pe care ii lasi tu sa o fixeze”
dan
august 30, 2009 @ 9:19 pm
Paula, daca nu ai fi scris ultimul mesaj tot ti-as fi scris ca sa-mi exprim bucuria pentru alegerea ta ne a nu te mai machia. Si ma bucur nespus de mult pentru fiecare fata care renunta sa se mai chinuiasca cu aceste machiaje. Fii convinsta ca o sa-ti randuiasca Domnul barbat care sa te placa exact asa cum este, fara adaosuri si fara „imbunatatiri”. Frumusetea adevarata este fara „E-uri”. Si cineva spunea frumos pe site…ca decat sa faci un baiat sa-si intoarca capul spre tine rapit de frumusetea exterioara, mai degraba sa-l faci sa-si intoarca sufletul vazandu-ti frumusetea interioara, cea care conteaza cu adevarat intr-o casatorie. Domnul sa te binecuvinteze.
paula
august 30, 2009 @ 9:31 pm
Eu am scris si acel citat. Amin!
D
august 30, 2009 @ 9:33 pm
Oarecum in legatura cu subiectul: cerceii (la fete,nu la baieti)
Pana acum o perioada de timp mi se pareau ceva obisnuit,oarecum parte din decor. Acum ,nu stiu, am impresia ca sunt ceva strident (nu vorbesc de dimensiuni,forme etc). Simpla lor prezenta la urechea unei femei mi se pare un adaos strident, un lucru total artificial, o pata de vopsea pe un perete alb imaculat. Ceva ce nu-si are locul acolo. Aproape ca mi se par la fel de ciudati ca belciugele pe care africanii le poarta (la fel de traditional) in nas.
Nu o spun judecand femeile. Doar ca am constatat ca nu-si au deloc locul la urechea unei femei (nici in alta parte,desigur).
paula
august 30, 2009 @ 11:13 pm
In Biblie descrie asa de frumos cum ar trebui sa fim noi fetele/femeile:
Proverbe
11 Inima barbatului se increde in ea,si nu duce lipsa de venituri.
12 Ea ii face bine, si nu rau,in toate zilele vietii sale.
13 Ea face rost de lina si de in,si lucreaza cu mini harnice.
14 Ea este ca o corabie de negot;-)e departe isi aduce pinea.
15 Ea se scoala cind este inca noapte,si da hrana casei sale,si imparte lucrul de peste zi slujnicelor sale.
16 Se gindeste la un ogor, si-l cumpara;-)in rodul muncii ei sadeste o vie. –
17 Ea isi incinge mijlocul cu putere,si isi oteleste bratele.
18 Vede ca munca ii merge bine,lumina ei nu se stinge noaptea.
19 Ea pune mina pe furca,si degetele ei tin fusul.
20 Ea isi intinde mina catre cel nenorocit,isi intinde bratul catre cel lipsit.
21 Nu se teme de zapada pentru casa ei,caci toata casa ei este imbracata cu carmiziu.
22 Ea isi face invelitori,are haine de in suptire si purpura.
23 Barbatul ei este bine vazut la porti,cind sade cu batrinii tarii.
24 Ea face camasi, si le vinde,si da cingatori negustorului.
25 Ea este imbracata cu tarie si slava,si ride de ziua de mine.
26 Ea deschide gura cu intelepciune,si invataturi placute ii sint pe limba.
27 Ea vegheaza asupra celor ce se petrec in casa ei,si nu maninca pinea lenevirii.
28 Fiii ei se scoala, si o numesc fericita;barbatul ei se scoala, si-i aduce laude zicind:
29 Multe fete au o purtare cinstita,dar tu le intreci pe toate.”
30 Desmerdarile sint inselatoare, si frumuseta este desarta, dar femeia care se teme de Domnul va fi laudata.
31 Rasplatiti-o cu rodul muncii ei,si faptele ei s-o laude la portile cetatii.
cabira
august 31, 2009 @ 8:17 am
@Mihai
Toti avem de dus o lupta, in care ispitele isi au rostul lor, insa asa cum spunea si @D, orice inceput bun il punem cu ajutorul lui Dumnezeu, caci fara de El nimic nu putem face.
Iar noi tinerii, avem lupta noastra, parca mult mai apriga in zilele noastre.
Spunea Cuviosul Paisie Aghioritul „Mucenicii cei de demult traiau mucenicia sangelui. Tinerii de astazi, atunci cand se nevoiesc sa se pastreze curati pana la casatoria lor, vor fi socotiti mucenici ai constiintei, din pricina razboiului constiintei, pe care il rabda, si al dispretului celorlalti. Mucenicia constiintei uneori este mai dureroasa decat cea a sangelui”.
Si spunea preotul la predica Evangheliei de ieri – in zilele noastre, tinerii vor face diferenta.
Totul se va cerne printr o sita. Iar cei care vor ramane statornici in credinta si rabdare pana la sfarsit, aceia vor ramane pe sita, ceilalti vor fi cernuti.
@Paula
Draga mea, sa ti ajute Bunul Dumnezeu in inceputul bun pe care l ai pus prin renuntarea la machiaj, si cu siguranta vei gasi oameni care se vor odihni in privirea ta nefardata, tocmai pentru ca e parte din chipul lui Dumnezeu.
Si incurajarea de a renunta la anumite lucruri (machiaj,etc) nu trebuie sa vina de la oameni (respectiv barbati), ci sa izvorasca din insasi iubirea fata de Dumnezeu, din dorinta de a placea Lui, si nu oamenilor.
Stiu ca ne am facut un obicei din asta, de a ne raporta la ceilalti, la parerile lor, dar pana si asta se poate schimba cu ajutorul Domnului – greu, dar se poate schimba.
Asta reprezinta de fapt inceputul pocaintei adevarate – cand dispare de la noi dorinta de a placea oamenilor.
@D Re: cercei si nu numai, cred ca totul se rezuma la cum ne raportam la cele lumesti. Adica, cu cat suntem mai legati de ele, toate aceastea ni se par normale, cu cat incercam sa ne detasam de ele, chiar daca traim in lume, ni se va parea normal sa renuntam la multe.
Cand va arde in noi focul iubirii pentru Hristos, renuntarea noastra va fi pe masura.
E ca si in cazul iubirii unui fiu sau a unei fiice fata de tatal lor.
La ce nu ar renunta ei din dragoste pentru tatal lor? La tot ar renunta, daca asta ar insemna sa l tina aproape.
Sa ne ajute Bunul Dumnezeu tuturor sa punem inceput bun vietii noastre, nu mai tarziu, nu maine, ci azi.
paula
septembrie 1, 2009 @ 12:08 am
foarte frumos Cabira! multumesc mult pentru cuvintele tale!
Doamne ajuta!
madalina
octombrie 15, 2009 @ 5:20 pm
ai mare dreptate eu credeam k machiajul te face frumos dar mai frumos este machiajul care il ai tu in sufletul tau ala bun
loredana
ianuarie 8, 2010 @ 7:26 pm
Buna…ma bucur mult ca am citit aceste articole foarte adevarate si folositoare…eu de mica am inteles k nu e bine sa ma machies,k e ceva neplacut in fata lui Dumnezeu.Am ajuns la liceu si mi se parea k sunt cea mai ciudata,restul colegelor machindu-se.Ce-i drep erau momente knd imi doream si eu sa arat ca ele..chiar nu demult am cazut in ispita,fiind influentata si m-am dat cu rimel.ce am castigat?ABSOLUT NIMIC,chiar a avut efecte negative..ochii imi lacrimau si trebuia sa stau si cu grija ca sa nu ma murdaresc.Acum,dupa ce am citit aceste marturisiti,mi s-a reconfirmat faptul ca trebuie sa ne acceptam asa cum suntem…machiajul e o masca,care ne diferenteaza de celalti,dar nu ne face speciali.Desi nu am asa de multa incredere in mine,multumesc lui Dumnezeu pentru cadoul minunat care mi l-a daruit:viata.Ganditi-va cati copii bolnavi sunt,cate boli terifiante exista si noi ne plangem k avem un cos.DUMNEZEU SA VA AJUTE SA DESCOPERITI FRUMUSETEA ADEVARAT,CARE VINE DIN SUFLET!
Florin
ianuarie 8, 2010 @ 8:01 pm
Loredana,
si eu sunt la liceu si chiar nu imi plac fetele care se machiaza.Trebuie sa ai incredere in tine pentru ca esti facuta dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu si asta reprezinta totul.Daca baietii reprezinta problema pentru care nu te simti bine cand nu esti machiata nu trebuie sa te descurajezi.Dumnezeu o sa iti dea baiatul care o sa te accepte si o sa te iubeasca asa cum esti.
loredana
ianuarie 8, 2010 @ 8:54 pm
Multumesc pentru incurajare.Din pacate traim intr-o lume unde moda este un reper pt modul de manifestate a majoritatii dintre noi.Ma simteam prost si poate k ma mai simt, cand baietii nici nu ma vedeau,iar prietenele mele erau in centrul atentiei..in nici un caz nu intervenea invidia,dar in sufletul meu se intampla ceva.Desi suna ciudat pt unii,eu nu am avut nici un prieten pana acum si sincer nu ma deranjeaza.mi-am dat seama k nu din cauza modului in care arat nu am avut nici o relatie si din simplu fapt k nu am vrut.Ma intristeaza cand vad k sunt atatea idele de o zi,o saptaman dupa care intervine plictiseala.stiu k este undeva si un baiat pentru mine….
Florin
ianuarie 8, 2010 @ 9:11 pm
La fel sunt si eu ca si tine fara prietena pana acuma…dar tot nu imi schimb ideile.Prefer sa astept sa fiu umilit si in cele din urma sa am o prietena cu adevarat ortodoxa.Pana atunci trebuie sa devin eu vrednic de asta.Dumnezeu le rezolva pe toate.Nu exista nici o moda.Exista un model.El e Hristos.Lupta e grea,dar rasplata e mare.Mergem inainte cu Hristos.
Doamne ajuta!
Sorin M.
ianuarie 8, 2010 @ 11:56 pm
Cu ani in urma spunea cineva urmatoarele ganduri, ce le consider potrivite pentru postarea de mai sus:
„Adevarata frumusete este Domnl IISUS si numai EL singur.A permite ca dragostea sa curga prin noi in altii este frumusetea care place LUI DUMNEZEU. Sf. PETRU ne spune ca sa ne impodobim cu fapte bune ,ca si slujitori ai DOMNULUI, vase prin care altii sa poata simti atingerea LUI in vietile lor. De ce am vrea sa substituim falisificarea lumii in schimbul lucrului adevarat?
Adevarata frumusete radiaza pe fata barbatului si a femeii duhovnicesti.Tu nu vei baga de seama cum cineva este imbracat, sau macheat, din cauza ca vei fi prea ocupata observandu-L pe Domnul IISUS in ei.,,n-ar trebui sa fie asa tinta noastra?
Sa permitem Domnului IISUS ca sa traiasca in intregime in noi ,asa ca noi niciodata sa nu facem sau sa spunem ceva care ar aduce rusine NUMELUI LUI ,CI PREDANDU-NE VIATA NOASTRA IN INTREGIME SI SLUJINDUL PE EL,sa nu uitam ca noi suntem mireasa LUI…
Fie ca DOMNUL sa va binecuvanteze in timp ce cautati ca sa aflati ce inseamna ptr voi personal adevarata frumusete,va rog sa luati toate acestea la inima,rugati-va si apoi fiti ascultatoare de DUMENZEU si schimbati lucrurile din viata voastra care le gasiti ca nu plac LUI DUMENZEU.
,,DATI DOMNULUI SLAVA PENTRU NUMELE LUI!ADUCETI DARURI SI VENITI INAINTEA LUI,INCHINATI-VA INAINTEA LUI CU PODOABE SFINTE!,,(1 cronici 16:29).”
ingrid
ianuarie 9, 2010 @ 10:58 am
Cerceii pot fi indepartati, dar gaurile raman. De obicei parintii pun cercei fetelor cand ele au mai putin de un an, cunosc si baietei cu cercei la o varsta foarte mica: asa le-a placut parintilor. E trist ca asa ne educam copiii de mici. Multe n-au cum sa inteleaga ca „esti mai frumoasa cum te-a lasat Dumnezeu” cand parintii pun cercei, le dau copiilor trusa cu jucarii (rimel, fard, etc) si se distreaza cand acestiase mazgalesc cu ele. Apoi la scoala au imediat exemple negative…Copiii percep toate acestea ca pe ceva mult prea normal.Pentru unii, machiajul e similar cu a se imbraca: daca Domnul te-a facut frumos, cum sa-ti permiti sa mergi dezbracat la scoala…Constientizeaza greseala cel mult dupa ce fata a suferit schimbari esentiale, cand fara machiaj arata ca una de 40.
Mariana
ianuarie 9, 2010 @ 11:11 am
Oare când vor afla fetele că băieţilor le plac fetele curate, nu cele machiate? Oare când vor şti că bâieţilor adevăraţi nu le place falsul, minciuna, masca…De ce să vrem să se sperie când vor descoperi ce se află sub vopsele…De ce să ne fie teamă de dimineţile când vom fi somnoroase şi nefardate, ci aşa cum suntem noi, fără pic de fals…
Apoi, să ştim că ceea ce pune ochii în evidenţă nu e un fard de contrast, sau un dermatograf, ci o inimă bună ce va face ca ochii să strălucească…
Să ştim că nu rimelul e cel ce dă volum genelor, ci roua de pe ele când suntem fermecate de frumeseţi cereşti pe care inima s-a obişnuit a le observa…sau când ne rugăm unind inima cu Cerul…
Să ştim că nu fondul de ten ne face luminoase, ci Lumina lui Hristos căruia i-am făcut sălaş în inimă…
De ce să dorim să fim nişte păpuşi Barby?!…
De vom vrea să fim aşa, nu vom atrage privirea unor băieţi cu teamă de Dumnezeu…Fiind ca nişte păpuşi false, nu vom atrage decât privirea unor ,,păpuşoi” : )
Mariana
ianuarie 9, 2010 @ 11:22 am
Şi apoi, de ce să vrem să atragem privirea băieţilor? Nu ştim, oare, că mirele pregătit ne va descoperi la timpul potrivit?…Dar să fim atente, să nu ne ,,mascăm” că nu ne va mai recunoaşte…
Guest
iulie 14, 2010 @ 7:42 pm
parerea mea este sa nu te machiezi mult ca daca te machiezi mult cand o sa fi mai mare fata ta o sa arate urata fara machiaj asa ca doar putyn la distracty
Bogdana
noiembrie 15, 2010 @ 1:24 pm
Eu cred ca sunt mai multe scopuri pt care se machiaza fetele, nu doar sa atraga atentia baietilor. Totul a inceput cu publicitatea, astfel ca sa fie mai speciale unele fete au inceput sa se machieze, celelalte ca sa nu se lase mai prejos au inceput si ele ca nu cumva sa fie dezavantajate vazand ca primele atrag atentia baietilor. Si tot asa si tot asa…. Cred ca in ziua de azi multe fete nici nu se gandesc ca prim machiaj vor sa atraga baietii ci a devenit ceva atat de normal incat o fac doar pt a se simti mai frumoase, mai .. si mai… O fac mai ales ca asa fac si celelalte fete deci au scuza cand le vine gandul sa se machieze de la "prietenii" nostri vechi. Si intervine indiferenta care cred ca e cea mai mare boala din lume, mai ales in zilele noastre.
Ana
noiembrie 15, 2010 @ 7:42 pm
Bodana, ai zis bine. Asa este
Doamne ajuta
somebody
decembrie 29, 2010 @ 9:38 pm
Este si ispita si presiunea venita din partea mass-mediei…priviti cum la televizor,in reviste etc apar peste tot numai femei (actrite,cantarete,fotomodele,star-uri)care mai de care mai perfecte,sau mai bine zis afisand iluzia perfectiunii! Iar moda,machiajul,trupul perfect nu mai sunt de mult doar dorintele femeilor. Si barbatii se lupta pentru aceleasi scopuri.
Se pune atata accent pe cosmetizare,pe sennzualitate,pe camuflarea cu orice pret a celui mai mic defect…pentru ce atata straduinta? Pentru cine atata munca,efort si ore pierdute? De asta cred ca atunci cand fetele sau femeile se machiaza,nu se gandesc neaparat (sau nu numai) la a placea barbatilor. Este vorba si de o integrare in lume,o incercare de a fi in rand cu lumea,de a nu fi cumva mai prejos de altii,de a nu fi umilit pt faptul ca nu esti la fel de aranjat,dichisit si pus la punct.Este si o incercare neputincioasa de a depasi complexele create de duhul lumii acesteia, ca nu am fi suficient de frumosi fizic. In randul fetelor,cel putin,a devenit aproape o isterie si sunt multe persoane care cad in depresii din astfel de motive,iar mai apoi se izoleaza si se adancesc in aceasta durere.
Saurian
decembrie 30, 2010 @ 7:17 am
Apropo de machiaj îmi vine în minte o chestie scrisă pe ceva trusă de machiaj cu rolul de a-i face publicitate: "Noi vă dăm încrede în voi înşivă". Deci machiajul nu te face mai frumoasă ci îţi dă încredere în sine şi asta te face mai frumoasă. Şi când te gândeşti că strici bani pentru ceva ce poţi să faci fără machiaje…
GABRIEL resurection
decembrie 30, 2010 @ 12:04 pm
Nu ce intra in gura spurca pe om ci ce iese….caci din inima ies furtisagurile,minciuna,uciderea,clevetirea….etc etctoate aceste te spurca pe tine si pe cel din fata ta, toate imi sunt ingaduite dar nu toate imi sunt de folos….multi chemati putini aleci etc etc, deoinde ce cautam,atat barbatul cat si femeia daca este credincios este frumos,omul credincios am mai spus si cu alta ocazie, este ponderat ,cumpatat intelept in toate, nu este pacat sa porti pantaloni ca femeie( raspuns dat de parintele tefil Paraianu), important este sa nu arati formele prin imbracamintea ta sa nu fie mulat adica,orice este decent cu gust,insa fara sa ispitesti,la fel si cu machiajul,sa fie cu bun gust,insa eu as recomanda,machiaje naturale, gen masca cu tot felul de plante,legume,ulei de masline,iar daca vrem sa adugam si o chimicala gen farduri,de ce nu? insa sa fie cu bun gust,adica nu strident
GABRIEL resurection
decembrie 30, 2010 @ 12:09 pm
eu personal m am uitat ca aleasa mea sa fie credincioasa,asta am urmarit,ambalajul te poate insela,insa odata ce urmaresti si descoperi ca cel din fata ta are ce cautai si il pui pe primul loc sa stii ca ai castigat,…daca are credinta si este sarac, si nu mai contiunui,inseamna ca nu pui pe primul loc credinta,pui altceva, si de aceea relatia nu merge bine mai departe
ana
mai 4, 2011 @ 5:55 pm
eu nu ma machiez k nu mi place si mai mult imi pierd timpul degeaba cum oi fi cine vrea ma accepta asa cum sunt nu treb sa ma schimb intr un fel mai ales pt baieti
Saurian
mai 4, 2011 @ 8:10 pm
@ana: Dar ce au băieţi de spui "mai ales", râie? :-))
GeoAlena
mai 29, 2011 @ 11:48 am
Foarte bine punctat…sa ne machiem alfel: cu blandetea, smerenia…etc.
Parintele meu duhovnic spunea ca atunci cand o fata nu e placuta de baiatul cutare inseamna ca nu e pt ea, iar ea il taie de pe lista.. 🙂 f frumos…
oh..
Diana
ianuarie 6, 2013 @ 2:44 pm
Cine te place te place asa cum esti tu 😛 ,nu pentru ceea ce incerci sa fii .
Oricum in momentul de fata este absolut normal sa vezi o fata machiata ,vrea sa fie in rand cu lumea .Fetele ar trebui sa-si impodobeasca chipul cu virtuti:).Nu ar trebui ca fetele sa atraga atentia unui baiat prin machiaj si imbracaminte indecenta ,fiidnca primeste ceea ce cauta .
Iar fata care se machiaza nu poate in acelasi timp sa Il iubeasca si pe Dumnezeu ,fiindca nu poti sluji la doi stapani ,ori cauti sa placi oamenilor ,ori Domnului .Iubirea oamenilor te insoteste doar pana la mormant ,dar iubirea Domnului este vesnica .Infatisarea ta arata si ceea ce ascunde inima ta .
Ciprian
august 8, 2020 @ 6:21 pm
Dacă o femeie e blânda, calina, afectuoasa, gingașă, calma, tandra, cu spirit omenos atrage infinit mai mult, mai ales dacă cel pe care îl întâlnește e un bărbat adevărat. Niciun bărbat masculin nu-și va dori câtuși de puțin o femeie independenta, libera în comportament și în acțiuni – va fugi ca ….de tămâie. O femeie moderna în sensul actual al cuvântului nu inspira cu nimic feminitate decât unui bărbat idiot. Nu exista trăsătură mai „sexy” la ambele sexe decât bunătatea și omenia. Cel puțin la o prima întâlnire.