Skip to content

70 Comentarii

  1. Zugravu Marius
    august 27, 2013 @ 5:14 pm

    Reply

  2. sharbinsk
    august 27, 2013 @ 7:40 pm

    ….

    Reply

  3. Zugravu Marius
    august 27, 2013 @ 10:28 pm

    Nu stiu.

    Reply

  4. Zugravu Marius
    august 27, 2013 @ 10:30 pm

    Dar toti facem greseli. E o datorie a noastra sa iertam ca sa fim iertati, dar acceptarea ramane o alegere.

    Reply

  5. Alex
    august 28, 2013 @ 6:07 am

    @Marius Doingeri
    Daca contunui sa ai aceasta mentalitate sincer nu stiu unde o sa ajungi. Si eu pana in momentul in care am hotarat sa devin ateu gandeam de 100 de ori inainte sa fac ceva, nu cumva sa-l supar pe D-zeu. Si ce am castigat? Un 0 mare. Din momentul in care am hotarat ca e viata mea si o traiesc cum vreau eu si am ajuns la concluzia ca nu exista nici un D-zeu viata mea s-a schimbat radical. Mi-am inceput viata sexuala si totul a decurs de la sine. Inainte sa devin ateu n-am reusit nici cum sa trec de anul I de facultate. Dupa ce am devenit ateu, am schimbat facultatea, am schimbat facultatea cu una mai grea, am terminat facultatea, masterul si doctoratul. Am o slujba bine remunerata, o sotie si tot ce iti poate dori cineva. Nici unu dintre noi nu am fost virgini in momentul casatoriei, fiecare a avut mai multi parteneri, respectiv partenere, dar asta nu a fost nici un impediment. Viata sexuala e excelenta, avem o relatie deschisa, vorbim despre orice, avem libertatea sa facem sex si cu alte persoane daca asta ne face fericiti si toata lumea e fericita. Lasa de o parte viata stricta daca vrei sa iti indeplinesti visele pentru ca altfel nu poti.

    Reply

    • Dan Sorin
      august 28, 2013 @ 6:18 am

      [quote name=”alexaschiuta”]
      Inainte sa devin ateu n-am reusit nici cum sa trec de anul I de facultate. Dupa ce am devenit ateu, am schimbat facultatea, am schimbat facultatea cu una mai grea, am terminat facultatea, masterul si doctoratul.[/quote]

      Faptul că nu ai fost în stare să termin anul I din facultate când erai credincios mă face să mă întreb ce fel de credință aveai. Sigur nu una sănătoasă. Nu ateismul te-a făcut să treci facultatea ci că ai pus puțin „osul la muncă”.

      Reply

      • Alex
        august 28, 2013 @ 6:23 am

        [quote name=”dan-s”][quote name=”alexaschiuta”]
        Inainte sa devin ateu n-am reusit nici cum sa trec de anul I de facultate. Dupa ce am devenit ateu, am schimbat facultatea, am schimbat facultatea cu una mai grea, am terminat facultatea, masterul si doctoratul.[/quote]

        Faptul că nu ai fost în stare să termin anul I din facultate când erai credincios mă face să mă întreb ce fel de credință aveai. Sigur nu una sănătoasă. Nu ateismul te-a făcut să treci facultatea ci că ai pus puțin „osul la muncă”.[/quote]

        Gresit…
        Ma rugam zilnic dimineata si seara, mergeam aproape zilnic la biserica cum aveam putin timp liber. De invatat pot sa spun ca la prima facultate invatam dublu fata de cea de-a doua. Nu e vorba de munca, e vorba de atitudine, de modul in care vezi lucrurile si privesti totul din jur.

      • Onufrei
        august 28, 2013 @ 11:32 am

        Doar prin faptul ca te rugai nu inseamana ca erai si sincer in rugaciuniile tale…si nu poti spune ca esti ateu ,tot crezi in ceva .Si daca la prima facultate nu ai invatat si la a doua ai invatat ,inseamna ca asa a fost sa fie …Insa nu uita… ce pierzi daca te consideri ateu si ce pierzi daca esti crestin ortodox?poti castiga trofeee ,diplome si lauda ,daca esti ateu ,dar pierzi ce e de pret …”mantuirea sufletului”

    • Zugravu Marius
      august 28, 2013 @ 1:07 pm

      @Alex

      Sper doar sa nu ajung ateu. Oare ce e mai rau decat un suflet bonav? Sau mai periculos decat un om care nu are nici un Dumnezeu?

      Reply

      • Andrei Calin
        august 29, 2013 @ 7:32 am

        [quote]Sper doar sa nu ajung ateu. Oare ce e mai rau decat un suflet bonav? Sau mai periculos decat un om care nu are nici un Dumnezeu?[/quote]

        Un om care face rau in numele lui Dumnezeu.

        [quote]ce pierzi daca te consideri ateu si ce pierzi daca esti crestin ortodox?poti castiga trofeee ,diplome si lauda ,daca esti ateu ,dar pierzi ce e de pret …”mantuirea sufletului”[/quote]

        Ce spune Alex, cu increderea in sine si in puterile sale este ceva ce toti ar trebui sa facem. Ar trebui sa nu ne mai bazam prea tare in activitatile de zi cu zi pe o interventie divina, ci sa ne luam propriul destin in maini, si sa facem ceva. Poate, in acest fel, evitam aceste cazuri: [url]http://news.nationalpost.com/2013/07/03/court-upholds-homicide-conviction-for-parents-who-prayed-for-dying-daughter-instead-of-going-to-doctor/[/url].

  6. Boitos
    august 28, 2013 @ 9:07 am

    Bine alexaschiuta, dar daca te consideri ateu ce cauti pe un site unde exista mai multi credinciosi ca si atei?
    Si pana la urma ma mir f tare daca pe tine te face fericit ca sotia ta sa aiba relatii cu altii.
    ,,Lasa de o parte viata stricta daca vrei sa iti indeplinesti visele pentru ca altfel nu poti.” – depinde de visele fiecaruia, si ce presupune acel vis.
    A-ti atinge un scop nu este asa de greu , problema este cum il atingi, peste cate treci, ce compromisuri faci ca sa il atingi.

    Reply

  7. sharbinsk
    august 28, 2013 @ 9:30 am

    Reply

    • Zugravu Marius
      august 28, 2013 @ 1:00 pm

      Reply

  8. sharbinsk
    august 28, 2013 @ 10:01 am

    @ alex
    [quote] Inainte sa devin ateu n-am reusit nici cum sa trec de anul I de facultate. Dupa ce am devenit ateu, am schimbat facultatea, am schimbat facultatea cu una mai grea, am terminat facultatea, masterul si doctoratul.[/quote]

    Ai conturat o legătură de cauzalitate lipsită de sens și anume practica de a fi creștin scade calitatea învățăturii.

    Asta pentru că au fost oameni geniali creștini practicanți de exemplu Nicolae Paulescu, prof univ care începea cursurile la Facultate cu rugăciunea Tatăl Nostru.

    Fetele din parohie pe care le știu și-au terminat anul fără nici o restanță.

    Mai degrabă spuneai că nu ți s-a potrivit ție facultatea aleasă prima dată și basta.

    Creștin poți să spui că ești abia după ce ai trecut prin Golgota vieții alături de Hristos, ai murit alături de El și ai înviat cu El.

    Creștinismul nu e o chestiune de ani de zile sau o afacere de Duminică ci e un mod de viață continuu.

    [quote]
    Viata sexuala e excelenta, avem o relatie deschisa, vorbim despre orice, avem libertatea sa facem sex si cu alte persoane daca asta ne face fericiti si toata lumea e fericita[/quote]

    Realizezi că prin acest libertinaj îți vei pierde soția mai devreme sau mai târziu ?

    Probabil că nici n-o iubești dacă tu-ți permiți relații cu altele și nu-ți pasă ce face ea.

    Cred că asta e valabil doar pt tine, ateii pe care-i știu nu ar ceda în ruptul capului demnitatea de soț și intimitatea soției.

    Un om care iubește nu împarte ce e al său cu terțe persoane.

    Reply

  9. Alex
    august 28, 2013 @ 11:07 am

    @ sharbinsk

    Cunosc multe persoane care practica swingul, nu e nimic gresit in acest lucru. Fiecare face ce vrea, isi traieste viata cum vrea. De pierdut nu am sa o pierd. Am stabilit aceste lucruri din primele zile de relatie si daca in 7 ani nu am pierdut-o nu am sa o pierd nici de acum inainte. Asa e stilul nostru de viata, mai libertin. Nu vad sa fie ceva gresit in asta. Numai in Romania vezi asa ceva, mai iesiti in lume sa vedeti ca sunt milioane de oameni care practica swingul, nu e o rusine, e un mod de viata.
    Dovada de iubire nu inseamna ca daca e sotia sau sotul tau gata, nu poti sa faci sex cu altcineva, din contra daca iubesti pe cineva accepti dorintele celuilalt ca sa-l faci fericit, la urma urmei iubirea intr-un cuplu asta presupune sa-ti faci partenerul fericit, degeaba iubesti, esti un cuplu daca nu esti fericit, daca nu esti implinit. Totul devine monoton si nu mai devine o relatie normala de cuplu ci devine o relatie de genu ma trezesc, merg la munca, vin acasa, fac sex sau nu si ma culc. Asta nu e o relatie fericita, nu e o relatie a unui cuplu normal

    Reply

    • Dan Sorin
      august 28, 2013 @ 7:38 pm

      [quote name=”Alex”]
      Totul devine monoton
      [/quote]

      Când iubești nu poate exista monotonie. Dacă a apărut monotonia înseamnă că s-a cam stins dragostea și atunci toate perversiunile sexuale pur și simplu vor să simuleze dragostea care s-a stins.

      Iar în legătură cu facultatea am îndoielile mele că e așa cum ai spus. Ce facultate ai picat și ce facultate ai reușit apoi să ai note foarte mari? Poate prima facultate nu ți se potrivea sau Dumnezeu știe. Mi se pare cam exagerat ca la o facultate să înveți un număr de ore și să pici iar la o facultate mai grea să înveți jumătate din acel număr de ore și să treci ușor. Undeva e o problemă. Oricum, dacă tu bagi vine pe Biserică sau pe Dumnezeu pe astfel de insuccese arată că era o problemă de la început în credința ta. Cunosc și eu oameni care au restanțe și tot felul de probleme în viață deși se duc la biserică. Oamenii aceia încă nu Îl trăiesc pe Hristos că altfel ar fi tras puțin să se pună pe picioare. Dumnezeu nu are nevoie de leneși și ratați ci de oameni puternici și harnici.

      Reply

  10. sharbinsk
    august 28, 2013 @ 11:23 am

    Reply

  11. Alex
    august 28, 2013 @ 11:51 am

    Tot asa de exemplu, 2 treimi din populatia totala a globului, nu sunt crestini. Poate consideri tu ca sunt nefericit, dar in realitate sunt chiar fericit. Faptul ca avem relatii sexuale si cu altii nu inseamna ca o facem contracost, totul e din placere. Nu consider ca sexul te autodistruge.
    @OanaVictoria
    Daca e sa cred in ceva cred in mine si in puterile mele si in nimic altceva. De pierdut nu pierd nimic, viata e prea frumoasa sa o lasi sa treaca doar de frica unei asa zise pedepse. Ca sa fi un om bun nu e nevoie sa faci fapte bune doar ca sa astepti o oarecare rasplata sau de frica unei pedepse. Faptele bune se pot face si altfel. Cu consider ca trebuie sa fie un model demn de urmat un om care toata viata lui face ce face doar pentru a primi o oarecare recompesa sau de frica unei pedepse.

    Reply

  12. sharbinsk
    august 28, 2013 @ 12:05 pm

    N-am avut intenția să sugerez că ați face-o contra-cost, efectul e același indiferent de motivații.

    Deviațiile sexuale distrug integritatea omului și demnitatea lui.

    Un om fericit nu e dependent de nimic, tu ai putea rezista jumătate de an fără nici un fel de „distracție” sexuală ?

    Dacă nu înseamnă că nu ești liber cu adevărat.

    Reply

  13. Boitos
    august 28, 2013 @ 12:27 pm

    Eu nu inteleg un lucru alexaschita, daca esti asa de fericit de ce te mai intereseaza daca altii se casatoresc virgini sau nu, sau cum isi duc ei viata ?
    Atatia oameni am vazut din tabara ta care strigau ca sunt fericiti , incat nu m-au convins niciunul sa trec dincolo.Dimpotriva.
    Pt ca se arata numai ambalajul, dar de fapt ceea ce este inauntru este dezastru.
    Te straduiesti asa de mult sa convingi lumea, incat e deja batator la ochi de atata ,,fericire”, de parca te-ar interesa cum de astialalti pot duce o viata alaturi de Dumnezeu.
    Ei, vezi asta e misterul.Cum..?

    Reply

  14. sdaniel
    august 28, 2013 @ 3:13 pm

    @Alex
    Si eu sunt mai libertin, dar tu mergi mult prea departe. Nu am o problema cu femeile care au avut mai multi parteneri pana la casatorie. Ba chiar am ales ca sotie o femeie care mai avusese prieteni si relatii intime pana sa ma cunoasca. Habar n-am cate si nici nu ma intereseaza. Respect si femeile care aleg sa isi pastreze virginitatea, e alegerea lor, eu unul nu m-as casatori cu o virgina (si ea chiar nu are nicio vina, e vorba doar de mine aici).
    Alex, am o curiozitate. Cum ai devenit ateu? Ma refer si la subiectul acestui articol, adica libertinajul sexual a facilitat transformarea din credincios in ateu?
    Si mai am o curiozitate. In general femeile sunt mult mai credincioase decat barbatii. Cum se impaca cu faptul ca esti ateu?
    Dar swingul??? Zici ca e practicat de milioane, ca argument. Dar cu restul 7 miliarde care nu il practica? nu putem sa ii aducem ca argument daca astfel ne demonstram alegerile?
    Cum ti-am spus, sunt libertin, dar il consider (swingul) nociv pentru copiii acelui cuplu (un copil are nevoie in procesul de crestere si educatie de repere morale si de stabilitate) ca si pentru comunitate. In fine, e alegerea fiecaruia, felicitari daca poti sa traiesti cu ea.

    Reply

  15. nicoleta
    august 28, 2013 @ 6:27 pm

    „Fiecare face ce vrea, isi traieste viata cum vrea.”

    Asa este ,fiecare face ce vrea ,dar asta pentru ca Dumnezeu nu ne incalca libertatea.Nu ne ia in Rai cu forta.Dumnezeu e atat de discret si delicat cu noi…Iar noi alegem sa ne traim viata cu sau fara El…si cine nu ar alege sa traiasca cu El daca si-ar da seama de iubirea Lui pentru noi?…

    „De pierdut nu am sa o pierd. Am stabilit aceste lucruri din primele zile de relatie si daca in 7 ani nu am pierdut-o nu am sa o pierd nici de acum inainte.”

    Oamenii se schimba.

    „daca iubesti pe cineva accepti dorintele celuilalt ca sa-l faci fericit.”

    Oamenii nu au numai dorinte bune…implinirea unora chiar pot duce la moartea sufletului.Noi suntem oameni,pentru asta se cuvine sa privim lucururile mai in adanc caci suntem facuti pentru vesnicie nu doar pentru viata asta…se cuvine sa contribuim la fericirea vesnica a celui de lanaga noi si nu la mici bucurii/placeri efemere….

    Reply

  16. Zugravu Marius
    august 28, 2013 @ 8:24 pm

    „Fiecare face ce vrea, isi traieste viata cum vrea.”

    E egal cu un motto al lui Aleyster Crowley („Fa ceea ce voiesti”)

    Reply

  17. romeo
    august 29, 2013 @ 5:29 am

    Salut..
    @ Alex ..daca tot esti asa de fericit cu viata pe care o duci si totul este perfect ,din simpla curiozitate ,ma intreb, oare ce cauti aici ? Nu cumva cauti raspunsuri, nu cumva cauti sa il reintalnesti pe Dumnezeu ? ia gandestete

    Reply

  18. Iulia
    august 29, 2013 @ 10:54 am

    Buna! De la o vreme am aceste porniri si dorinte sexuale. Imi puteti da un sfat despre cum sa le opresc? As vrea sa ma impreunez cu un barbat, dar nu mi-am gasit inca un sot. Nu stiu ce sa mai fac, imi afecteaza viata aceste porniri.

    Reply

  19. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 11:10 am

    Ai putea începe prin a nu ne lua de proști, cu astfel de texte.

    Oricât de puțin s-ar respecta o femeie, nu vine cu astfel de texte pe un site creștin.

    Dacă dai curs ispitei, nu va înceta ci își va dubla intensitatea pentru că va lovi și prin simțurile care s-au desfătat, nu doar prin minte.

    Folosind taina spovedaniei se pot afla anumite lucruri, evident discuția să fie decentă ca să nu se ducă în derizoriu Taina Spovedaniei.

    P.S
    Dacă ești unul , care stă în spatele acestui nick iulia.. nu mai lua alt gen decât cel în care te-ai născut că vei avea probleme de identitate mai târziu chiar dacă acum pare o glumă.

    Reply

  20. Iulia
    august 29, 2013 @ 11:21 am

    nu va iau de prosti. chiar am o problema si nu mai stiu cui sa ma adresez. de asta am apelat la voi.
    credeti ca ma va ajuta spovedania? daca am sa mai am aceste porniri si dupa ce ma spovedesc? ce sa fac atunci?

    Reply

  21. romeo
    august 29, 2013 @ 11:53 am

    @sharbinsk ,doar pentru ca este femeie nu inseamna ca nu poate avea aceste porniri,si faptul ca cere un sfat referitor la aceste lucruri nu inseamna ca este mai putin demna….

    @iulia ,cel mai bine te poate ajuta un duhovnic bun..pornirile vor exista intotdeauna ,dar tu te poti impotrivi pentru a nu le duce la capat

    Reply

  22. Iulia
    august 29, 2013 @ 12:03 pm

    Multumesc pentru intelegere Romeo! Doamne ajuta!

    Reply

  23. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 12:10 pm

    @Romeo – mesajul părea o glumă făcută de un nefericit, evident că pornirile sunt ale firii nu asta am contestat.

    Totuși astfel de lucruri se pot discuta cu duhovnicul.

    Reply

  24. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 12:25 pm

    [quote]credeti ca ma va ajuta spovedania? daca am sa mai am aceste porniri si dupa ce ma spovedesc? ce sa fac atunci?[/quote]

    Depinde de cât de sinceră e Spovedania te va ajuta și pentru că poți primi un canon, care să te ajute să păstrezi o linie duhovnicească.

    A fi sincer nu înseamnă să descrii cu voluptate senzațiile pe care le trăiești și doleanța că nu ai un partener cu care să pui în practică.

    Spui pur și simplu că ești ispitită de cele ale firii și ai nevoie de un canon sau o activitate care să-ți întărească voința să nu le mai faci.

    Reply

  25. Iulia
    august 29, 2013 @ 12:39 pm

    am inteles. dar la ce activitate te referi? care sa-mi intaareasca vointa

    Reply

  26. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 12:48 pm

    [quote]dar la ce activitate te referi?[/quote]

    De la metanii, post, rugăciune mai multă, citit din Biblie atunci când lovește ispita( stai cu Biblia aproape și dacă nu poți dormi începi să citești),
    până la sport, mers pe jos câțiva km, abținerea de la condimente care aprind trupul, abținere de la mâncat seara etc.

    Voința ți-o întărești în funcție de cât efort faci tu spre Dumnezeu.

    Focul rugăciunii poate stinge focul curviei.

    Metaniile, postul, rugăciunea lui Iisus se fac după ce s-a cerut binecuvântare de la duhovnic, pt ca altfel le faci din mândrie și un firicel de mândrie e de ajuns să răstoarne tot ce ai agonisit până atunci pt că mândria aduce cu ea alte stări asupra omului.

    Reply

  27. Dan Tudorache
    august 29, 2013 @ 12:53 pm

    Iulia, te rog să ne ierți pentru întâmpinarea aspră. Ioan (Sharbinsk) nu este un băiat răutăcios sau lipsit de răbdare ci pur și simplu astăzi s-au înregistrat câteva persoane pe site doar ca să ne ia în batjocoră credința. Între timp le-am șters comentariile și le-am suspendat conturile. Mărturisesc și eu că atunci când ți-am citit comentariile (defapt unul singur, dar reprodus și la alt articol), am avut impresia că ești una din persoanele acelea care se înregistrează pe site doar pentru a lăsa unu-două comentarii zeflemitoare după care pleacă.
    Dar am lăsat comentariul tău fără să mai zic nimic sperând că bănuiala negativă este falsă. Și mă bucur că bănuiala mea a fost greșită și că defapt ești o tânără care pui problemele la modul serios.
    Cu răbdare vei afla răspunsuri la întrebările tale.
    Bun venit!

    Reply

  28. Dan Sorin
    august 29, 2013 @ 1:10 pm

    @iulia: Chiar dacă nu suferi de această patimă totuși e vorba de același drac ( dracul curviei ) așa că în mare sfaturile cred că sunt folositoare: http://sfappetrupavelandrei.wordpress.com/2013/07/14/sfaturi-practice-pentru-lupta-impotriva-masturbarii/

    Reply

  29. Boitos
    august 29, 2013 @ 1:13 pm

    Iulia, in primul rand nu se spune ,,sa ma impreunez cu un barbat” pt ca o femeie niciodata nu spune asa ceva.Se adreseaza putin ( mai mult ) civilizat.
    Nu suntem animale.
    Partea a doua este asa cum a spus Sharbinsk: ocupa-ti mintea si corpul cu ceva.
    Nu stiu ce varsta ai, dar: daca esti la scoala , si acuma esti in vacanta poti avea ceva procupari ( invata o limba straina, citeste o carte ), pt corp ai face bine sa faci sport, daca nu ai alta activitate fizica ( de exemplu sa iti ajuti parintii, bunicii, rudele la tara ).Intra intr-o organizatie de tineret crestin, ajuta, implicate in diverse proiecte.
    Chiar si daca esti mai mare si ai un loc de munca , mai ai timp liber.
    Sunt diverse organizatii care ajuta batrani sau copii.
    Bineinteles ca trebuie sa te spovedesti des, sa ai un duhovnic, sa te rogi, sa postesti.
    Dar, vreau sa iti spun ca daca la minte si la corp nu ii dai de lucru, te ia inainte.
    Si iti garantez ca dupa o zi de lucru (scoala, sport, serviciu,etc..) pe seara dormi ca si ,,valiza in gara” .Nu te mai gandesti la altceva decat unde sa te intinzi, ca dimineata sa o poti lua de la capat cu ,,Doamne ajuta inainte”.

    Reply

  30. Iulia
    august 29, 2013 @ 1:13 pm

    Va multumesc mult pentru ajutor!
    Mi-ati putea recomanda un duhovnic?
    Eu nu prea merg la biserica, dar as vrea sa incep sa merg daca spuneti ca ma v-a ajuta, din acest motiv nici nu cunosc preoti sau duhovnici.

    Reply

  31. Iulia
    august 29, 2013 @ 1:18 pm

    @Simona. Am incercat sa ma exprim cat mai adecvat. Dat fiind ca acesta este un site diferit de celalalte, am considerat ca ar fi potrivit sa folosesc „a impreuna” decat „a face sex”
    Cat despre ocupatie, am toata ziua ocupata. Am un loc de munca stresant, seara cand ajung acasa si am putin timp fac curat si de mancare pentru parintii mei, caci stau cu ei si ei sunt bolnavi. Crede-ma, Simona, ca nu pierd timpul degeaba, dar atunci cand sunt la lucru sau cand stau in pat acasa si incerc sa dorm, chiar si cand ma spal simt aceste porniri.

    Reply

  32. Boitos
    august 29, 2013 @ 1:24 pm

    Parerea mea este ca sa te duci ( poate ca este si prima spovedanie ) la Biserica cea mai aproape de casa. Oricum trebuie sa tii legatura cu duhovnicul ( adica incerca sa faci spovedanii cat mai des ), ar trebui sa te duci la Biserica respectiva cat mai des : obligatoriu Duminica la Sf Litrughie, poate daca ai timp si la Vecernie, la Sf Maslu,la slujbele din timpul posturilor.
    Daca nu iti da un canon cu Acatiste , cere tu sa iti de ceva Acatist de citit , astfel incat dupa Spovedanie sa incerci sa te rogi macar 40 de zile ( una dupa alta, nu una da si 2 nu ).
    Sa ai la tine in geanta tot timpul mir, si un Acatist.Cand apar probleme te dai cu putin mir si daca ai timp citesti din Acatist.
    Draga mea, oricum mersul la Biserica ajuta pe oricine, oricand si oricum.
    Succes si cu Dumnezeu inainte !

    Reply

  33. Boitos
    august 29, 2013 @ 1:29 pm

    Se mai foloseste expresia : a avea relatii cu un barbat.
    Sau relatii intime cu un barbat.
    Mergi la Biserica si incepe o viata alaturi de Dumnezeu si te va ajuta.
    Incearca sa te rogi la Maica Sfanta, care este grabnic ajutatoare la toti si pt toate.

    Reply

  34. Dan Tudorache
    august 29, 2013 @ 1:46 pm

    Iulia, ispitele vin de la diavol, de la trup și de la lume. În ceea ce privește pofta sexuală, ea poate fi o ispită de la diavol dacă se manifestă prin imaginație (și de cele mai multe ori așa se întâmplă), poate veni de la lume, adică de la cei din jur, în acest caz de la bărbați ”bine”, care își etalează ”virilitatea” sau de la propriul trup și în acest caz avem mai multe variante:
    a) atâta timp cât ești tânără poate fi vorba de o pornire firească a trupului, care își cere ”drepturile” la vârsta asta, care este una a căsătoriei și a nașterii de prunci. Înainte, până chiar în anii 60, fetele se căsătoreau pe la 16-17 ani, maxim 20. Aveau copii, munceau din greu, viața era mult mai aspră dar nu aveau lupta aceasta atât de grea a poftei pe care o avem noi tinerii de azi. Între timp societatea a evoluat într-un mod care împinge/forțează amânarea căsătoriei până dincolo de 25 de ani (să termini o facultate, eventual master, și bine-nțeles să găsești un loc de muncă ceea ce nu este totdeauna ușor). Așa că ajung tinerii să aibe 25-26 de ani, să fie necăsătoriți, ba chiar cu lipsa totală a acestei perspective, în timp ce ceasul biologic cere relația intimă. De aceea toate se fac la timpul lor, altfel cădem în patimi de rușine.
    b) se poate să fie ca urmare a lăcomiei de mâncare (nu trebuie să fii neaparat plinuță ca să suferi de patima asta). Spun sfinții în filocalie că abuzul pântecelui aprinde cele de sub pântece. În acest caz evită mesele ”de poftă”, fă-ți un program ordonat de mâncat, nu mânca la ore târzii, și mai ales nu mânca gras și condimentat. Nu mai zic că e mult mai sănătos așa.
    c) uneori, chiar dacă pare glumă, patul moale și pufos, mult odihnitor, aprinde pofta desfrânării în trup pentru că-l dezmiardă. Nu dormi mai mult decât e nevoie pentru refacere și nu lenevi în pat (5 minute de lenevire sunt destul pentru a aprinde trupul și a da probleme de cap o zi întreagă)
    d) Pofta trupului se aprinde și de prea multa grijă și dezmierdare a trupului. Dacă ești în această situație nu-ți desfăta trupul cu băi întinse, cu parfumuri și cu creme peste creme. Sfântul Apostol Pavel ne atrage atenția să nu ne îngrijim trupurile spre poftă. Deci îngrijire simplă pentru igienă și atât.
    Nu în ultimul rând, pofta ochilor aprinde pofta trupului. Dacă te uiți, fie și tangențial, la pictoriale, can-can, click, și tot felul de evenimente ”fashion”, se va aprinde și mai mult dorința împreunării. Dacă te afli în acestă situație știi ce ai de făcut.
    În fine, sunt mulți factori care declanșează sau întrețin ispita desfrânării. Important este să identifici tu factorii care te influiențează și să-i îndepărtezi ca lupta să-ți fie ușoară.
    Desigur, fără duhovnic și tainele Bisericii cădem mai devreme sau mai târziu.
    Lupta cu ispita (de orice fel) nu încetează niciodată dar poate deveni foarte ușoară când luptăm cu armele duhovnicești.

    Reply

  35. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 2:06 pm

    [quote] nu pierd timpul degeaba, dar atunci cand sunt la lucru sau cand stau in pat acasa si incerc sa dorm, chiar si cand ma spal simt aceste porniri.[/quote]

    Ține Biblia aproape de tine și citește din ea dacă ești atacată când dormi.

    Dimineața nu lenevi prea mult, spală-te cu apă rece pe față și roagă-te.

    Când te speli nu insista cu mișcările sau imaginează-ți că în loc de săpun te speli cu sticlă pisată sau cu spini.

    Ești în război, ia-ți aliați pe pr duhovnic, rugăciunea către Maica Domnului către Sfinți, metaniile.

    Începe să cauți duhovnic la tine în Parohie și spune-i că ești războită de trup.

    Spovedania, dacă e sinceră este un început bun, probabil că ai un servici care-ți solicită mult puterea de concentrare de aia ești atacată prin imaginație.

    Un prim pas atunci când vine atacul este să fragmentezi imaginația fantezistă cu o rugăciune de ex Preasfântă Născătoare de Dumnezeu miluiește-mă pe mine păcă/toasa/tosul.

    Mută-ți centrul imaginației către o imagine a unei icoane pe care ai văzut-o.

    Dacă ispita îți vine de la o persoană cu care lucrezi atunci încearcă să-l privești ca pe un frate întru Hristos.

    Dacă ispita îți este generată de avansurile pe care ți le face o anumită persoană atunci e mai greu și e nevoie de sfat amănunțit de la duhovnic, nu pe site.

    Reply

  36. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 2:06 pm

    Înainte de spovedanie roagă-te la Dumnezeu să-ți trimită duhovnicul de care ai nevoie pt a spori duhovnicește.

    În orice caz duhovnicul este cel în măsură să-ți ofere niște sfaturi mai ales că e luminat de Dumnezeu prin Harul preoției.

    Dacă nu mergi la duhovnic, te lupți cu forțe inegale și vei ceda după ce mintea-ți va fi pisălogită sistematic, e doar o chestiune de timp, persoană și loc favorabil până la desfrâu.

    Reply

  37. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 2:26 pm

    Și Viețile Sfinților pot fi modele inspiraționale, parcurgându-le, vei întâlni și oameni bântuiți de diferite patimi care au biruit.

    http://paginiortodoxe.tripod.com/vieti.html

    Reply

  38. Iulia
    august 29, 2013 @ 3:11 pm

    Va multumesc tuturor pentru sfaturi! Mi-ati luminat ziua!
    @ Dan, da as avea nevoie de un sot ca sa pot trece peste aceste ispite, deoarece am 28 de ani si sunt necasatorita. Sper doar sa pot gasi un barbat care sa ma iubeasca in ciuda pornirilor mele.

    Reply

  39. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 3:29 pm

    Pornirile astea le au chiar și călugării începători, dar ar fi păcat să le dai frâu liber în afara căsătoriei dacă ai rezistat până acum.

    De ce nu scrii tu o scurtă istorioară despre ispite și despre neliniștile cu care e războit omul de diavol, cum că va rămâne singur după o vârstă.

    Vei avea o secțiune de comentarii rezervată doar pt articolul tău și oamenii vor vorbi în temă cât de cât.

    În ce mă privește îmi cer iertare pt adresarea abruptă din primul mesaj dar am avut impresia că un roi de viespi au luat la țintă siteul O.T profitând de faptul că adminii mai au și o viață personală spre deosebire de alții care își folosesc timpul liber pt a murdări.

    Reply

  40. Iulia
    august 29, 2013 @ 3:38 pm

    Nu vreau sa le dau frau liber. Vreau doar sa-mi gasesc un sot cu care sa-mi intemeiez o familie. Am 28 de ani, nu cred ca e prea tarziu pentru mie si am ramas singura „dupa o varsta”.

    Reply

  41. Dan Sorin
    august 29, 2013 @ 3:39 pm

    [quote name=”iulia_iuli”]
    Mi-ati putea recomanda un duhovnic?
    [/quote]

    Din ce oraș ești?

    Reply

  42. Dan Sorin
    august 29, 2013 @ 3:39 pm

    .,.

    Reply

  43. Iulia
    august 29, 2013 @ 3:50 pm

    Bucuresti

    Reply

  44. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 4:12 pm

    [quote]
    Nu vreau sa le dau frau liber. Vreau doar sa-mi gasesc un sot cu care sa-mi intemeiez o familie. Am 28 de ani, nu cred ca e prea tarziu pentru mie si am ramas singura „dupa o varsta”[/quote]

    Ai fi surprinsă să vezi câte femei se căsătoresc după 30 de ani.

    Conceptul de „fată bătrână” se va remodela odată cu trecerea timpului pt că a urcat media de vârstă a căsătoriei.

    Ipoteză: te spovedești periodic la un duhovnic, acel duhovnic cunoaște „n” fii duhovnicești care vor să întemeieze o familie creștină.

    Știindu-le calitățile și slăbiciunile îi poate îndruma către persoanele compatibile cu ei.

    Poate nu se va întâmpla așa; nu vreau să-ți creezi așteptări nefondate, legate de Taina Spovedaniei,dar în mod sigur Dumnezeu cunoaște nevoile tale și va găsi o modalitate să-ți răspundă dacă tu te vei apropia sincer de El.

    Chestia e să nu-l lași pe diavol să folosească deznădejdea singurătății, ca să te arunce în desfrâu.

    Reply

  45. Dan Sorin
    august 29, 2013 @ 4:17 pm

    Păi, ți-aș recomanda 2 preoți și vezi pe care îl alegi ( am fost la amândoi ). Unul este preot paroh la Biserica Bucur de lângă Mănăstirea Radu Vodă. Omul e cu picioarele pe pământ și e foarte ok. Problema principală acolo este că spovedește doar miercuri și au fost nopți ( mai ales în Postul Mare ) când am venit pe la 17 la biserică și am terminat cu spoveditul la 1 dimineața ( e drept că am rămas ultimul ).

    Alt preot (și la care mă spovedesc momentan) este părintele paroh a Paraclisului Universității Dimitrie Cantemir ( cum cobori de la stația de metrou Timpuri Noi vei vedea în față sau în spate, depinde pe care ieșire ești, Universitatea ). Omul te ține mult la spovedit și poate părea puțin mai dur dar ține foarte mult la fiii duhovnicești. Și nu au fost probleme să stau până la 1 dimineața deoarece îi mai trimiteam la acest părinte mesaj că vreau să mă spovedesc și îmi spunea o zi de lucru pe la 9 dimineața dacă pot și îți dai seama că atunci nu era nimeni.

    Oricare ai alege să știi că ambii părinți sunt niște oameni foarte buni și foarte calzi ceea ce mi se pare un miracol într-un oraș ca București ( am mai fost la alți preoți din București și am ieșit cam tulburat deoarece erau foarte reci iar eu fiind din Ardeal nu eram obișnuiți cu acest stil de viață al oamenilor din București ).

    Bineînțeles că ar fi și cunoscutul păr. Vasile Gavrilă de la Biserica Rusă dar nu m-am spovedit la acest părinte și fiind cunoscut este și destul de solicitat ( mi-a fost recomandat acest părinte de către ÎPS Serafim Joantă ) așa că s-ar putea să trebuiască să stai destul de mult la coadă să poți vorbi cu sfinția sa și să te spovedești.

    Reply

  46. Iulia
    august 29, 2013 @ 4:18 pm

    Cu ajutorul vostru nu am sa ma las folosita de diavol, mai ales ca nu am fost niciodata cu un barbat si de aceea ma chinui din greu sa ma pastrez pentru casatorie. Acesta este si motivul pentru care v-am si scris aici. Va multumesc din suflet pentru sprijin!

    Reply

  47. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 5:08 pm

    „Cu ajutorul vostru..”

    Cu ajutorul lui Dumnezeu nu vei cădea, noi avem slăbiciunile noastre la fel ca și tine.

    [quote]
    de aceea ma chinui din greu sa ma pastrez pentru casatorie[/quote]

    La vârsta ta e firesc să resimți cerințele trupului, de aia nu te mai învinovăți cu asta ca să nu cazi într-o deznădejde prea mare.

    Nici deznădejdea prea mare nu e bună, nici ușurința cu care unii își îngăduie propriile păcate , calea de mijloc e calea Hristică.

    Reply

  48. romeo
    august 29, 2013 @ 5:22 pm

    Bv tie iulia pentru ca ai reusit pana in acest moment sa nu cazi in acel pacat si ca vrei sa te pastrezi pentru casatorie..Tot respectul pentru astfel de fete..
    MI-ar placea sa vb mai multe in privat daca s-ar putea

    Reply

  49. Iulia
    august 29, 2013 @ 5:27 pm

    Sigur, putem vorbi, dar nu stiu cum putem pe siteul asta. Sunt noua aici.

    Reply

  50. sharbinsk
    august 29, 2013 @ 6:22 pm

    Poți să-ți faci cont pe clubul de prieteni O.T și să vorbiți acolo.

    http://prieteni.ortodoxiatinerilor.ro/

    Reply

  51. romeo
    august 29, 2013 @ 6:58 pm

    Putem vorbi fie pe site unde spune sharbinsk fie pe meil …daca esti de acord ii pot cere lui claudiu sau dan adresa ta de mail

    Reply

  52. sdaniel
    august 29, 2013 @ 8:17 pm

    iulia_iuli
    In primul rand trebuie sa te felicit pentru ca ai reusit sa te mentii pana la aceasta varsta asa cum ti-ai propus.
    In al doilea rand, impulsurile spre partea sexuala nu sunt nicidecum ispite ale unor fiinte mitologice gen diavol. E pur si simplu o presiune a trupului, organismului asupra creierului/mentalului prin care ii transmite ca trupul (zona sexuala) nu face lucrul pentru care a fost creat. E o chestiune pur biologica.
    Asa ca nu esti vinovata cu absolut nimic pentru dorintele pe care le ai.
    Felicitari si pentru curajul si naturaletea de a-ti expune problema, asta e o dovada de maturitate.

    Reply

  53. Dan Tudorache
    august 30, 2013 @ 7:00 am

    Daniel, să înțeleg că fanteziile sexuale sunt o chestiune pur biologică? Dacă mergi iarăși pe ipoteza că diavolul nu există (implicit nici îngerii și nici Dumnezeu), ajungem iar la concluzia că totul este rezultatul materiei, deci toate gândurile, intențiile și faptele omului sunt condiționate de materie. Și în aceste condiții nimic nu poate fi rău sau bun, căci și faptele criminalului sau ale violatorului sunt la fel ca mila față de săraci sau adopția de copii orfani: expresii ale reacțiilor biochimice la nivel molecular.
    După cum observi, în atare ipoteză materia este singura realitate existentă: deci cum am putea vorbi despre moralitate într-un univers pur material atâta timp cât materia nu ne spune nimic despre ”bine” și ”rău”?
    În altă ordine de idei, cum am putea vorbi de voință, de liberul arbitru al omului, dacă acestea depind în totalitate de materie?

    Reply

  54. Cristina
    august 30, 2013 @ 10:10 am

    Frumos articolul…sunt de acord cu cele spuse ca cel ce te iubeste te va astepta.Si e posibil sa fii fecioara chiar si in timpurile de acum cu ajutorul lui Dumnezeu si al Maicii Domnului.

    Reply

  55. Marius
    august 30, 2013 @ 10:19 am

    Mai, eu am o nelamurire: daca in ziua a 7-a Dumnezeu a binecuvantat lucrarea Lui si toate lucrurile erau bune, de ce acum, la varsta de 23 de ani inca ne gandim ca e bine sa fim virgini pentru ca nu ne-am gasit o fata. Biologic vorbind (natural, Dumnezeieste) omul devine matur si are nevoie de activitate sexuala incepand de la 12-14 ani. Exact din acest motiv in timpurile nu demult apuse (pana acum 100 de ani aprox) dar inclusiv in perioada in care a venit Mantuitorul pe pamant casatoriile se faceau intre persoane de acea varsta. Divortul devenea automat o raritate, relatiile intre persoane de acelasi sex nu erau la fel de raspandite ca acum si asa mai departe. Acum ne mandrim ca pana la 23 de ani suntem virgini sau poate mai tarziu de atat, insa ne plangem ca nu ne gasim jumatatea si ca fetele sau baietii din ziua de azi sunt niste pacatosi(ase) pentru ca si-au inceput viata sexuala de la 15-16 ani. Pai, pardon, ce au inceput acestia sa faca se inscriu exact in legile naturale, legile care Dumnezeu a zis ca sunt bune. Cine sunt cei care contesta lucrarea lui Dumnezeu? Sunt ei mai presus decat ei? Parerea mea: NU. Acestia ar trebui sa accepte si casatoria timpurie inainte sa se lege de detaliile de care s-au legat in textul de mai sus. Si o sa asteptati o viata intreaga sa apara virginul(a) de 30 de ani care sa fie si intreg(aga) la minte. O persoana care dupa 20-25 de ani inca nu are activitate sexuala are nevoie de foarte multa rugaciune si ar fi bine sa se retraga la o manastire, schit, etc pentru ca nici nu isi va gasi vreodata o jumatate pe masura pretentiilor sale. Fiti corecti in viata cu legile lui Dumnezeu si nu mai declarati pacatosi(ase) pe cei(cele) care sunt fortati sa invete ca o casatorie trebuie sa fie dupa 25-30 de ani si pana atunci trebuie sa invete si sa stea pe coji de nuca in fata icoanei. Astfel de oameni nu sunt invatati ci incuiati. Invatatura nu poate fi citita/invatata in cativa ani (10-20) ca apoi sa spui ca traiesti. Iar Dumnezeu nu a dat viata oamenilor ca ei sa o petreaca doar in carti si pe coji de nuca. SFAT: invatati sa traiti, sa respectati si sa ascultati. Traiti corect moral dar in acelasi timp simtiti viata cu toata puterea mai ales cat sunteti tineri (aventuri (nu sexuale), plimbari, etc.) dar casatoriti-va tineri si traiti impreuna cu perechea voastra de tineri (20 de ani nu mai e tinerete ci maturitate biologic vorbind), respectati legile tarii in care va aflati (pentru cei care pleaca in alta parte acceptati ceea ce vedeti si nu incercati sa va impuneti ca fiind atotstiitori, ca nu stiti nici cat un graunte de nisip despre lucrarea lui Dumnezeu si nu sunteti trimisii Lui pe alte meleaguri) precum si legile lui Dumnezeu (faceti copii si iubiti-i pe toti oamenii la fel, fie ei pacatosi fie ei credinciosi, s.a.m.d.) si ascultati atat pe cei din jur indiferent de cine sunt dar si de cei care vor sa va dea un sfat indiferent cat de mult sunteti de acord cu sfatul persoanei (de asemenea indiferent de persoana). Cu alte cuvinte, impliniti porunca Mantuitorului: Iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti. (daca nu stii cine e aproapele tau, vezi pilda in urma careia a dat aceasta porunca).

    Reply

  56. sharbinsk
    august 30, 2013 @ 12:50 pm

    [quote]Acum ne mandrim ca pana la 23 de ani suntem virgini sau poate mai tarziu de atat, insa ne plangem ca nu ne gasim jumatatea si ca fetele sau baietii din ziua de azi sunt niste pacatosi(ase) pentru ca si-au inceput viata sexuala de la 15-16 ani[/quote]

    N-am văzut pe nimeni care să se mândrească de faptul că e virgin, cel puțin nu pe acest site.

    Atitudinea e chiar contrară, mulți sunt rușinați de acest lucru, iar acest site îi scoate din noroiul marginalizării și al deznădejdii aruncat de societate , aducându-le aminte că e minunat ca un om să fie feciorelnic și să lupte după legea cea dreaptă.

    Dezvoltarea biologică nu corespunde cu cea emoțională, am văzut mărturii ale unor oameni care regretă faptul că au făcut acest pas prea devreme.

    Dacă în trecut cei care se căsătoreau la vârsta de 14 ani rămâneau împreună zeci de ani, acum nu mai are nimeni certitudinea asta și mulți rămân cu frustrări și depresii când sunt părăsiți.

    Cu cât mai multe frustrări din relații eșuate, cu atât mai fragilă va fi o viitoare căsătorie a acestor oameni, asta dacă mai ajung până la căsătorie.

    Plus că există riscul ca o femeie de exemplu, să se lege sufletește doar de un singur bărbat cu care a fost iar, după câțiva ani de căsătorie nefericită să comită adulter cu acel om care i-a rămas în sufllet, care poate la rându-i are familie.

    [b]Păstrarea trăirii feciorelnice nu depinde doar de biologie ci e o stare lăuntrică pe care o pot atinge și cei care nu mai sunt virgini.[/b]

    Tocmai din respect față de partener mulți se străduiesc să rămână caști.

    [quote]. Si o sa asteptati o viata intreaga sa apara virginul(a) de 30 de ani care sa fie si intreg(aga) la minte. O persoana care dupa 20-25 de ani inca nu are activitate sexuala are nevoie de foarte multa rugaciune si ar fi bine sa se retraga la o manastire, schit, etc pentru ca nici nu isi va gasi vreodata o jumatate pe masura pretentiilor sale
    [/quote]

    Ce studiu serios(nu de tabloid) arată că abstinența îndelungată generează probleme psihice ?

    Și tu de unde știi că toți creștinii vor virgini pentru căsătorie ?

    Căsătoria feciorelnică e ideală, pt ca taina să lucreze deplin și oamenii să se bucure de pacea lui Dumnezeu în casa lor.

    Poate nu toți au pretenția să se însoare cu virgine/i, dar cer un minim de respect din partea celuilalt în abordarea vieții creștine, măcar un efort spre pocăință să facă.

    Reply

  57. Zugravu Marius
    august 30, 2013 @ 4:39 pm

    Buna. de ce nu scrieti un articol despre telegonie? 🙂

    Reply

  58. sdaniel
    august 30, 2013 @ 7:37 pm

    @Dan
    Deductiile pe care le-ai facut plecand de la afirmatia mea („diavolul nu exista”) nu sunt adevarate, nu ma reprezinta. Adica, cred in Dumnezeu si in ingeri, mai cred ca nu totul este materie, iar faptele noastre nu sunt „reactii chimice la nivel molecular”.
    Eu am folosit expresia „impulsuri sexuale” iar tu ai intrebat ce am vrut sa spun eu prin „fantezie sexuala”. Este o diferenta uriasa intre impuls si fantezie.
    Impulsurile pe care ti le da corpul nu au nicio legatura cu vointa, constiinta sau gandirea. Sunt reactii ale corpului care anunta lipsa starii de echilibru. Exemplele clasice de impulsuri: setea, foamea. La fel sunt si impulsurile sexuale. De asta i-am spus Iuliei ca nu are nicio vina (ea sau diavolul) pentru ca organismul ii transmite aceste impulsuri sexuale. Este ceva natural, firesc, precum foame si setea.
    „Fantezia sexuala” este cu totul altceva. Fantezia este o creatie constienta a (creierului) unei persoane. Aici nu mai vorbim de un impuls necontrolat al trupului ci este o creatie a mintii.
    Mi-a placut foarte mult comentariul lui bit4us si sunt de acord cu el, inclusiv cu ideea ca abstinenta prelungita poate genera probleme de ordin psihic sau emotional.

    Reply

  59. sharbinsk
    august 30, 2013 @ 8:18 pm

    [quote] inclusiv cu ideea ca abstinenta prelungita poate genera probleme de ordin psihic sau emotional.
    [/quote]

    Ceva studii serioase de neuropsihiatrie pe această temă ?

    Evident că articole de genul „vorbește psihologul” din reviste cool-girl, sau de pe siteuri de pseudo-știință nu au valoare.

    Problemele emoționale sunt generate inclusiv de către clișeele și marginalizarea societății care-i zugrăvește pe virginii care au depășit o anumită vârstă și trăiesc în societate ca pe niște subspecii involuate.

    Țin să le reamintesc tuturor celor care fac o sperietoare din abstinența prelungită că acest concept [b]NU e o invenție a creștinismului [/b]și se practică în multe alte filosofii și religii orientale.

    [quote]abstinenta prelungita poate genera probleme de ordin psihic sau emotional.[/quote]

    Folosind raționamentul de sus se extinde o suspiciune nefondată asupra tuturor persoanelor care practică abstinența creștini, budiști, brahmani etc.

    Deasemenea un studiu serios care urmărește incidența bolnavilor psihic în rândul persoanelor abstinente ar trebui să ia în considerare toate categoriile care o practică, indiferent de religie, altfel studiul e incomplet.

    Afirmații de genul cu boala psihică nu fac decât să pună etichete și să vehiculeze clișee.

    În realitate o boală psihică este generată [b]un cumul de factori[/b], niciodată simpla abstinență nu va declanșa o boală psihică.

    Altfel zis, abstinența prelungită generează singură o boală psihică, în măsura în care diabetul zaharat stă la baza încălzirii globale.

    Reply

  60. Dan Tudorache
    august 31, 2013 @ 7:24 am

    Daniel, dacă spui că crezi în Dumnezeu și în îngeri, dar nu și în diavoli, ceva este în neregulă. Atâta timp cât diavolii sunt și ei un soi de îngeri, cu natura schimbată între timp față de cea inițială, cum poți spune că crezi în îngeri dar nu în diavoli? Nu e greu de înțeles, gândește-te la următorul fenomen:
    Toți marii criminali ai lumii, toți marii tirani, violatori, tâlhari, etc, a căror suferință generată este necuantificabilă, au fost cândva niște bebeluși de-ți topeau inima de dragi, au fost niște copilași frumoși pe care îți venea să-i mănânci când îi vedeai.
    Cum de s-au transformat atât de radical în doar câțiva ani? Cum și-au schimbat natura nevinovată la 180 de grade?
    Uită-te te rog la Alexandru Vișinescu, fostul director al penitenciarului Râmnicul Sărat, că tot a fost așa mediatizat, și vezi câtă răutate are la vârsta bătrâneților. Dar uităm că a fost și el un bebeluș scump, un copilaș nevinovat și cu toate astea răutatea ia metamorfozat sufletul într-o bestie.
    Așa a fost și cu diavolii. Din îngeri în demoni, pe cale de liber arbitru.

    Cât privește expresia „fantezie sexuala”, nu te-am întrebat făcând o confuzie cu „impulsuri sexuale” de care vobeai, ci am adus aminte de fantezii pentru că făcuse-și abstracție de partea spirituală. Fantezia și impulsul, deși sunt complementare, au naturi diferite și atâta timp cât ai redus toată problema la nivelul biologic, am zis să te fac atent și la cel sufletesc.
    Pe de altă parte impulsurile trupului au legătură cu voința, în sensul că voința le poate controla, altfel am fi ca taurii de cireadă 🙂
    Și mai ales cu gândirea au legătură impulsurile trupului. E adevărat, uneori putem avea impulsurile fără vreun gând, fără vreo imaginație, dar de cele mai multe ori tocmai imaginația stârnește impulsurile trupului. Să nu uităm că gândirea este în interdepedență cu trupul, după cum spune vorba antică ”Ment sana in coropore sano”

    Reply

  61. Dan Tudorache
    august 31, 2013 @ 10:01 am

    O știre care este în legătură cu mitul bolilor psihice cauzate de abstinență; călugării din Athos, care știm că nici măcar nu văd femei, dară-mi-te să mai facă ceva: http://www.garbo.ro/articol/Lifestyle/14708/dieta-calugarilor-de-pe-muntele-athos.html (și documentarul pe care a fost construit articolul http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7363712n)

    Marius, (bit4us), dacă ”abstinenta prelungita poate genera probleme de ordin psihic sau emotional”… înseamnă că toți călugării din România sunt buni de duși la ospiciu, mai ales cei trecuți de vârsta a doua. Sunt câteva mii, va fi o problemă 🙂
    Nu doresc să fiu ironic, dar asta e concluzia la care ajungem dacă este să luăm de bună afirmația făcută.

    Reply

  62. Dan Tudorache
    septembrie 2, 2013 @ 9:04 am

    Salut Marius!
    Nu scriem despre telegonie pentru că este o teorie controversată și cel puțin eu nu am găsit studii medicale făcute pe oameni, studii publicate în reviste de specialitate și care să ateste veridicitatea acestei teorii. Pentru că teoria am înțeles-o dar vorba ceea, ”practica ne omoară”. Nu toate teoriile sunt validate de experimente, chiar dacă sună credibile. Deci, precauția e mai bună în acestă situație.
    De aceea, până la eventuale probe incontenstabile, nu girăm nimic despre telegonie, chiar dacă ea este îmbrățișată și susținută în sânul Bisericii Ortodoxe Ruse (fără a se înțelege prin asta că întreaga Biserică Ortodoxă Rusă susține această teorie).
    Ce să-i faci, decât să riscăm să cădem în penibil cu vreun studiu care să infirme clar teoria, mai bine ne păstrăm ”mai catolici decât Papa.”, că doar Slavă Domnului, avem destule argumente medicale de necontestat, care să sprijine fecioria până la căsătorie.

    Reply

  63. Zugravu Marius
    septembrie 2, 2013 @ 6:34 pm

    Inteleg. Bine. 🙂 Doamne ajuta!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *