De ce nu-mi dai prieten(ă) Doamne?!
„De ce nu-mi dai prieten(ă) Doamne?!” … striga neobosita inima catre Domnul, zi de zi si noapte de noapte, in timp ce clocoteste in oceanul singuratatii si al lipsei de implinire. Lacrimi peste lacrimi imi curg pe obrajii ce tanjesc nespus dupa mangaierea sufletului pereche , lacrimi care parca nu se mai sfarsesc… Si cat e de firesc si de frumos sa iubesti si sa fii iubit in acelasi timp! Si cat e de frumos sa te daruiesti unei singure persoane si acea persoana sa se daruiasca doar tie!
Adesea intelegem cu mintea si cu inima lucrurile acestea, insa ceea ce nu intelegem este ca o inima ciuruita de patimi, sau o inima necoapta, nu este pregatita sa tina in ea o asa iubire, o iubirea in Dumnezeu. Pentru ca de iubirea aceasta atarna o mare raspundere si o mare taina: doua suflete care merg impreuna pe calea mantuirii, doua suflete care rodesc iubirea lor spre vesnicie. De aceea si Sf. Apostol Pavel se minuneaza de unirea barbatului cu femeia spunand: „Taina aceasta mare este; Iar eu zic in Hristos si in Biserica.”
La Dumnezeu lucrurile nu sunt de azi pe maine, ci toate merg spre dainuire vesnica. Numai noi reducem iubirea la statutul de „fost”, „fosta” sau „ex”, numai noi o facem sa fie trecatoare, iubind patimas.
Noi adesea iubim in goana inimii nebune si ne impiedicam la cele mai mici obstacole ale vietii. Aceasta pentru ca avem tendita sa iubim altfel decat a lasat Dumnezeu, de aici tragandu-ni-se toate necazurile. Si pentru ca nu vrem sa vedem ce vrea Dumnezeu de la noi, toata asteptarea noastra se transforma in deznadejde si agonie.
Nu intelegem ca pentru a iubi trebuie sa fim pregatiti sa suferim, sa rabdam si sa iertam. Iar noi tocmai aceasta refuzam sa invatam. De aceea stam pe vatra asteptarii si a singuratatii. Stam la copt ca sa infloreasca virutile in noi. Ne lasa Dumnezeu in cuptorul stramtorarilor ca sa fim pregatiti sa primim iubirea pe care ne-o randuieste, ne lasa pana vom ajunge la aceeasi parere si fapta cu El despre iubire. Si prin aceasta suferita a sufletului numita singuratate, Dumnezeu ne vindeca mai repede de patimi si ne face sa invatam sa iubim asa cum trebuie. Adica spre vesnicie. Astfel ca, singuratatea si lipsa iubirii pe care o simtim ca un iad apasator, ne face sa ne apropriem mai mult de Dumnezeu si sa fim o plamada mai usor de modelat in mainile Sale, o plamada care sa se uneasca armonios cu ceea ce randuieste pronia Sa la momentul potrivit.
Mai este si o alta socoteala aici, ca sunt multe fete cu frica de Dumnezeu care se plang ca nu gasesc in cale decat baieti neseriosi, interesati mai mult de relatiile trupesti decat de suflet, si sunt si multi baieti singuri si cu frica de Dumnezeu, care nu gasesc in calea lor decat fete care vor o iubire pur pamanteasca. Asa ca ne bate in minte intrebarea: Cum se face ca fetele bune intalnesc adesea baieti desfranati iar baietii buni dau de cele mai multe ori de fete imorale? Si de ce nu se intanesc mai repede cei buni cu cele bune, dupa cum se si cauta?
Dar in acest aparent paradox Dumnezeu face mult bine. Pe cei care asculta de El ii incearca in focul rabdarii ca sa le intareasca statornicia in bine spre a-i desavarsi, iar pe cei slabi si necredinciosi ii rusineaza prin cei dintai care se arata rabdatori si ascultatori de Dumnezeu.
Insa, se intampla ca noi intelegem lucrurile contrar asteptarilor Sale. Astfel, cel care straluceste in curatie, rabdare si ascultare se intristeaza spunandu-si in sine ca Dumnezeu nu-i asculta rugaciunea iar cel necredincios sau patimas, desi cauta iubirea, o refuza tocmai pe cea adevarata cu care Dumnezeu ii da o palma milostiva spre a se trezi din betia iubirii patimase.
Si din aceasta purtare de grija a lui Dumnezeu, tot El cade „vinovat” in mintile oamenilor. Unii ca nu sunt asculati iar altii ca dau de „incuiati”, in loc sa invete fiecare ceea ce are de invatat.
Desigur, este usor sa te inhami la o prietenie lumeasca ce este presarata cu placeri de moment care mai apoi sa devina amara ducand la desfrau, avorturi, deceptii si alte urmari care sa ne urmareasca o viata intreaga, dar este greu sa te inhami la prietenia aratata de Hristos, prietenie la care trebuie sa trudim cu multa rabdare in deznadejde, singuratate si defaimari, dar mai apoi culegand mult ravnita implinire a inimii prin taina casatoriei dupa care am tanjit atat de mult. Poate astazi, mai mult ca oricand pastrarea fecioriei pana la casatorie se poate asemana cu drumul Mantuitorului de pe muntele capatanii. Dar in suferinta fiind, uitam ca dupa Golgota vine si clipa invierii si a bucuriei.
Insa daca ne-am apropia mai mult de Dumnezeu am intelege si care este rostul si chemarea noastra pe care ne-a dat-o, iar daca vom sti rostul nostru vom sti si ce avem de facut ca sa fim pregatiti pentru a primi iubirea dupa care striga inima noastra atat de insetata. Vom sti ca implinirea noastra ca oameni este sa zidim iubirea care nu piere, vom sti sa zidim iubire alaturi de Dumnezeu.
carla
octombrie 5, 2009 @ 11:32 am
Foarte intelept, parca a fost scris pentru mine!
alina
octombrie 5, 2009 @ 2:45 pm
Asa e, cu rabdare sa ne ducem crucea.
cata
octombrie 5, 2009 @ 4:07 pm
cat de mult aveam nevoie de aceste cuvinte in clipele care le traiesc acum
george
octombrie 5, 2009 @ 4:22 pm
Pentru ca noi nu stim ce cerem,daca am spune: Doamne da-mi prieteni pe care tu îi stii,pe aceea care-ti sunt Tie prieteni si Dumnezeu va stii ce sa faca pentru noi. Cand ne alegem prietenii fara Pronia Dumnezeiasca , nu din iubire, ci din interes, obisnuinta, comoditate, in nepriceperea noastra gresim,iar Dumnezeu ne lasa in orbirea noastra, in neascultarea noastra.
Omul dupa ce a vazut ca a gresit, ca n-a ascultat de voia Tatalui Ceresc, de Voia Sa Divina cauta ajutorul la Dumnezeu si daca acesta vine cu inima infranta si smerita, din nemasurata Lui Iubire ne iarta.
Fie Doamne Voia Ta si nu voia mea a pacatosului.
Pe cel care este intr-un cu Hristos pe acela sa-l alegem si prietenul adevarat vine doar prin iubire.
florinm
octombrie 5, 2009 @ 4:25 pm
Cata, citeste si articolul „despre singuratate” din 29 sept. Inclusiv comentariile. Domnul sa-ti dea putere sa treci peste greutati! Si sa nu deznadajduiesti, suferinta asta de acum te intareste pt mai tarziu.
Alystra
octombrie 6, 2009 @ 10:57 pm
zilele trecute aveam aceleasi framantari…insa am citit apoi urmatoarele pe un site ortodox: ” noi cerem doar ce vrem noi, cand vrem noi pt aceasta viata lumeasca….insa uitam sa cerem ceea ce ne e de folos pentru mantuirea noastra”…si am inteles ca defapt ceea ce ma framanta pe mine nu era cum sa imi tin calea catre cer, cum sa ma mantuiesc…ci voiam doar folosul meu lumesc fara sa ma gandesc la mantuire…
Am putut sa ma analizez si am inteles ca in lipsa unei persoane care sa imi fie alaturi si cu care sa vorbesc, cu care sa impartasesc si bune si rele …alerg mai des catre Dumnezeu…si ma gandesc ca mai intai de toate Dumnezeu vrea sa reusesc sa imi intaresc dragostea pt El … sa imi intaresc credinta…si abia cand voi reusi sa fac asta poate Dumnezeu imi va scoate in cale si persoana potrivita…
Dar fie voia Lui si nu voia mea.
anonim
octombrie 7, 2009 @ 10:42 pm
Dupa ani de asteptari,plini de momente de deznadejde, am inteles de ce n-am primit ceea ce am cerut.Nu primim pentru ca ,asa cum spune un apostol, vrem sa risipim in placeri ceea ce primim si uneori nu meritam ceea ce cerem,desi noi credem ca meritam.Daca as fi primit acel lucru bun pe care il ceream, nu l-as fi pretuit.Am inteles ca ceea ce ceream nu era bun pentru mine, iar Dumnezeu nu imi poate da ceva rau,caci tot darul desavarsit de sus este.cand i-am cerut Lui Dumnezeu sa ma invete voia sa,am inteles cat de mult greseam si mi-a aratat cum sa ma ridic la inaltimea a ceea ce cer(desi probabil mai e drum de parcurs),bineinteles cu ajutorul Sau.
cat despre baietii buni care ajung pe mana fetelor rele si a fetelor bune care au parte de baieti rai,cred ca nu e voia lui Dumnezeu sa se intample asa.Cand iti pui increderea in Dumnezeu,respecti poruncile si ceri indrumarea Lui,vei fi ferit de o astfel de greseala.unii baieti buni cad victimele unor fete imorale pentru ca isi pierd rabdarea si se gandesc sa-si traiasca viata,alte fete bune accepta sa se casatoreasca cu persoane pe care nu le cunosc indeajuns sau nu le iubesc destul,doar pentru a scapa de gura satului,gandind ca totul va fi bine si alte cazuri.nu toti cei ce iti cer mana sunt trimisi de Dumnezeu.Nu stiu cum putem stii cine e alegerea potrivita, probabil inima va sti.
si mai e ceva.uneori nu primim pentru ca nu avem credinta ca vom primi ceea ce cerem.e asa de greu sa crezi.Mi-e rusine de Dumnezeu pentru necredinta mea.Parca Il aud pe Iisus mustrandu-ma:Pentru ce te-ai indoit?
anonim
octombrie 7, 2009 @ 11:07 pm
ceea ce am inteles de curand este ca starea de curatie sufleteasca si trupeasca nu e doar pentru perioada dinainte de casatorie ,ci si dupa si trebuie sa lupti sa o pastrezi.
florinm
octombrie 7, 2009 @ 11:35 pm
Anonim,
„cat despre baietii buni care ajung pe mana fetelor rele si a fetelor bune care au parte de baieti rai,cred ca nu e voia lui Dumnezeu sa se intample asa”
Noi suntem perfect liberi sa alegem, dar totul se intampla cu ingaduinta Domnului. Si diavolul este un tolerat. Domnul ii da voie sa ne ispiteasca pentru ca acestor ispite El stie ca le putem rezista (nimanui nu-i da mai mult decat poate duce) si sa iesim biruitori. Avem toate mijloacele sa rezistam: Sfintele Taine, Cuvantul Sfant, Sfintii si Maica Domnului, pe Insusi Dumnezeu. Noi suntem lasati perfect liberi daca le utilizam sau nu.
Astfel, cand un sot credincios ia o sotie necredincioasa (sau invers), Domnul ingaduia aceasta din diverse motive… Nu ma apuc sa le disec, caci nu le putem noi cuprinde cu mintea, dar gandeste-te ca scopul casatoriei e tot… MANTUIREA. Astfel, din dragostea celor doi, ocrotita de Domnul, binecuvantata prin Taina Sfintei Cununii, urmata de rugaciune si o viata launtrica aproape de Biserica a celui credincios, poate reveni si celalalt la Biserica. Sau daca nu-si revine, cel ce a rezistat alaturi de un necredincios, isi va primi oricum cununa sa.
Esential este pentru voi, cei singuri, sa stiti ca puteti alege, fratilor! Si mai inainte de asta, trebuie sa va rugati pentru un sot/sotie cu care sa duceti o viata pe placul Domnului! Si veti sti voi care e acela.
Daca, insa, ajungeti in fata altarului si dupa aceea trece un timp si va incearca ispita gandului ca cel de langa voi nu prea e cel pe care vi l-ati fi dorit, sa stiti ca ispita asta o au majoritatea. Nu va lasati pacaliti de gandul asta! Fiti sinceri unul cu altul, iertati-va si cereti-va iertare!
Doar daca va doriti o un partener de viata (cum suna 🙁 ) cu care sa duceti o viata dupa placul Domnului, in sinceritate si dragoste curata, sa va apartineti unul altuia pe vesnicie, veti primi ceea ce va doriti. Si care dintre noi nu vrea o viata placuta Lui? Nu intotdeauna viata e lipsita de griji, caci atunci care-ar mai fi rostul vietii, numai in veselii?
Adeline
noiembrie 27, 2009 @ 9:44 pm
Domnul sa va binecuvinteze! Un site gasit intr-un moment dificil al vietii mele, intr-un moment de cumpana… N-am cuvinte sa apreciez munca si truda dumneavoastra de a ne aduce noua LUMINA! Domnul Bun sa va rasplateasca eforturile cu VIATA VESNICA! MULTUMIM!
admin
noiembrie 28, 2009 @ 10:24 am
Sa dea Domnul sa ne intalnim cu totii la poarta raiului Adeline, ca o familie care se reuneste dupa multi ani de dor. Nu te intrista peste masura pentru ca o vorba zice ca dupa nori vine soarele. Si noi stim ca in spatele norilor acestei vieti, sta Soarele nostru, Iisus Hristos. Domnul sa te binecuvinteze!
Florin
ianuarie 4, 2010 @ 9:47 pm
Este foarte frumos articolul,dar este asa greu cand esti pus in situatie.Diavolul in fiecare zi ma bate la cap,ba mai mult au inceput si parintii si vecinii si unii prieteni,dar cred ca Dumnezeu ma va ajuta si pe mine sa trec peste aceasta dificultate din viata mea…
florinm
ianuarie 4, 2010 @ 9:53 pm
draga tizule, ai duhovnic? cere-i sfatul.
D
ianuarie 4, 2010 @ 10:31 pm
De acum incolo,o sa fim batuti la cap pentru din ce in ce mai multe motive.
Va trebui sa ne obisnuim cu asta.
Marcus
ianuarie 4, 2010 @ 11:30 pm
Eu sunt gay si nu gasesc pe cineva care sa mi se potriveasca. Am intalnit un baiat, bun, cuminte si cu credintza in Dumnezeu si vreau sa fiu cu el dar mi-e frica sa nu sufar. Nu simt ca ar fi un pacat pentru ca Dumnezeu ne iubeste pe TOTI – El nu face discriminari iar toate scripturile sunt opere ale fetzelor bisericesti.
florinm
ianuarie 4, 2010 @ 11:37 pm
Marcus, Dumnezeu sa te ierte!
D
ianuarie 5, 2010 @ 12:01 am
Eu cred ca face misto de noi.
florinm
ianuarie 5, 2010 @ 12:07 am
pai ce-am scris „acopera” si situatia in care ar face misto
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 12:40 am
Nu fac misto de nimeni. Dar toate dsicutiile astea sterile cum ca „daca te masturbezi pacatuiesti si esti un mizerabil” dar dupa ce o faci nu te duci doar la un preot sa te spovedesti ci mergi la mai multi ca asa poti face mai multe sesiuni de masturbare, sau „dragostea unui homosexual pentru Dumnezeu nu este buna, nu-i place lui Dumnezeu”. Eu nu ies sa ma manifest, nici nu sunt vulgar si nici nu ma afishez. Dar nu sunt ipocrit. Nu ma pot schimba si nici nu vreau. Simt ca nimic din ceea ce sta scris de mana omului nu este asa. Dumnezeu nu este rau, nu trebuie sa avem FRICA de el, nu este nemilos si neiertator asa cum zic majoritatea preotilor. Nu am nimic cu bisericile dar adevaratele biserici, stalpii credintei poate sunt de mai multe ori mai solizi la unii pe care voi ii condamnati si judecati atat de usor.
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 12:44 am
Nu cred in biserici dar cred in Dumnezeu si Isus. Si sunt la fel de sigur ca aica Domnului ma iubeste si pe mine ca pe copilul ei chiar daca sunt homosexual si daca ma masturbez uneori. Nu cred ca daca fac o fapta buna aceasta este stearsa din fatza lui Dumnezeu pentru ca sunt homosexual. Cati dintre voi va simtiti cu adevarat puternici in credintza voastra? Cati simtiti ca prin venele voastre curge credintza adevarata? Cati dintre voi nu v-ati indoit, ca si mine, de credintza voastra? ……….Si cu toate astea cati dintre voi v-ati culcat si trezit tristi si suparati ca nu ati staruit in puritate si limpezime? Cati?
D
ianuarie 5, 2010 @ 12:51 am
daca astea sunt discutii sterile, una fecunda cum ar trebui sa sune: despre normalitatea homosexualitatii ?
Bineinteles ca Domnul nu e nemilos si neiertator. Iarta, intr-adevar,dar pe cei care cer iertare, pe cei ce-s constienti ca gresesc. Daca NU VREI sa te schimbi, ce motiv pentru iertare crezi ca ar avea ?
Inca ceva: asa, cat este El de iertator, nu uita de SODOMA si GOMORA.
Dumnezeu e iertator, dar este si drept. Si nimic necurat nu va intra in imparatia cerurilor. El a spus-o.
Asa ca, pentru binele tau, daca chiar nu faci misto de noi, ar fi timpul sa-ti pui serioase intrebari.
D
ianuarie 5, 2010 @ 12:53 am
una e sa gresesti, alta e sa persisti in ea pt. ca o consideri normalitate.
tu incerci acum sa te indreptatesti, sa cauti motive.
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 12:53 am
Dumnezeu nu a vrut suferinta, teama si repulsie pentru nimeni. Voi imediat v-ati aratat suspiciosi ca as face misto. De ce? Poate pentru ca ati crezut ca si eu sunt ca voi. Nu, eu spre deosebire de voi mi-am asumat identitatea cu bunele si relele, fara sa fiu SUPERSTITIOS , fara sa fiu MANDRU de faptul ca sunt credincios, fara sa ma dau GROZAV ca stiu sa spun cu arogantza si zeflemitor „Dumnezeu sa te ierte” . Cine sunt eu ca sa fiu in masura sa va judec? NIMENI. Si cu toate astea ar trebui sa dati din inima pomana atunci cand o dati, ar trebui sa invatzati SA ACCEPTATI, SA IERTATI SI SA INCERCATI SA INTELEGETI, nu sa judecati. [Cand oamenii sunt prea plini de ei – nu mai exista loc si pentru mine]
D
ianuarie 5, 2010 @ 1:00 am
loc este pentru toti, inclusiv pentru tine.
problema ta nu este modul in care esti acum, ci FAPTUL CA TU CONSIDERI NORMALITATE unul dintre ele mai grele patimi. Si noi le avem pe ale noastre,dar incercam sa luptam cu ele si le RECUNOASTEM ca fiind pacate.
Si asta in Biserica. Dumnezeu ,asa, la modul general …. e usor sa spui ca exista si crezi in El. El lucreaza insa in Biserica pe care El insusi a infiintat-o la Rusalii. Ori poate respingi Biserica tocmai ca, IN ADANCUL INIMII TALE, stii si tu ca este ceva in neregula cu tine ?
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 1:01 am
D. Iti doresc sa iti fie TIE deschise usile Raiului. De azi te vei gandi la mine de fiecare data cand vei face sex fara sa fie pentru a procrea sau te vei masturba, sau vei pofti la ceva. Si de fiecare data cand vei minti, vei insela sau vei continua sa persisti in orice pacat pe care l-ai confesat te vei gandi ca imi dai mie o treapta in plus in drumul spre rai iar tu in cel spre iad. Iar singura cale de a te izbavi va fi sa te inchizi 3 luni intr-o chilie si sa starui in rugaciune si ganduri pentru iertare. Asa sa iti ajute Dumnezeu!
D
ianuarie 5, 2010 @ 1:03 am
Eu credeam ca tu chiar vrei sa discutam serios; vad ca m-am inselat.
Domnul sa te lumineze macar in ceasul al 11-lea.
florinm
ianuarie 5, 2010 @ 11:44 am
Marcus, nu stiu cine te-a mintit in legatura cu credinta, cu tot, inclusiv in legatura cu tine insuti. Baiatule drag – iti scriu din postura unui tata de baieti – Dumnezeu a facut barbat SI femeie, iar pe femeie a facut-o din coasta barbatului.
Domnul nostru, al tuturor, i-a facut astfel tocmai ca cei doi sa se simta legati, sa existe atractie intre ei, dar nu o atractie patimasa cum o intelegem multi dintre noi, ci o dragoste ca intre un frate si o sora, amandoi copii, care vad ca sunt diferiti si tocmai asta ii face sa se iubeasca mai mult.
Dragostea cea mare, a femeilor, este pomenita (laudata) peste tot atat in Sf. Scriptura cat si in Sf. Traditie, la sfintii nostri. Si din nou, repet, nu ma refer la dragostea trupeasca, ci la legatura puternica ce leaga pe femeie de barbat, mai ales pe sot si sotie.
Nu cunosc (din nou o spun) de unde vii, prin ce ai trecut. Nu te judec, doar iti spun ca Dumnezeu nu este asa cum VREM NOI sa fie, nu nu-L cladim singuri, in imaginatia noastra. El se descopera unor oameni alesi, care duc o viata dupa placul Sau.
Eu, ca tata, abia astept sa creasca baietii mari (deocamdata pentru al doilea mai am foarte putin de asteptat pana se va naste). Vreau sa-ti spun ca sentimentul de tata e cel mai frumos lucru ce mi s-a intamplat; cand tii in brate copilul care iti spune „tata” si te priveste cu privirea sa nevinovata, cuibarindu-se la pieptul tau, esti cel mai bogat, nu-ti mai trebuie nimic!
Nu stiu daca ce ti-am scris are pentru tine vreo importanta. Sa stii, insa, ca Dumnezeu este si judecator care nu poate fi mituit, judecator drept si aspru cu cei pacatosi si care nu asculta, dar este si bland si milostiv (mai mult decat un tata si mai mult decat o mama). Domnul ne vrea pe toti la El, dar dezbracati de minciuna, frate! Cine ti-a spus ca homosexualitatea este ceva normal te-a mintit ori din nestiinta, ori cu intentie – pentru tine are importanta mai mica asta, conteaza doar ca te-a mintit. Diavolul te minte (el e tatal minciunii) soptindu-ti mereu, in ureche, lucrurile astea. Dar probabil ca nu crezi nici in existenta diavolului… Daca nici in acesta nu crezi, cum iti explici ca din senin, in intuneric, pe o strada pustie, te apuca brusc frica si-ti vine s-o iei la fuga?
Nu te judec, draga Marcus (daca acesta e numele tau), caci nu sunt tu. Numai TU si cu Domul de Sus puteti face asta. Tu singur, daca te vei ruga SINCER in fata unei icoane (chiar si pe ecranul monitorului) pentru aflarea adevarului, il vei afla cu siguranta – conditia de baza e SINCERITATEA. Iar la sfarsit, TU singur te vei judeca, atunci cand vei sta in fata Curatiei desavarsite, Domnul Dumnezeul nostru Hristos.
Pe mine doar ma doare pentru tine si de-asta ti-am raspuns si acel „Dumnezeu sa te ierte!” a fost spus cu durere, nicidecum in batjocura. Nu uita, te rog, ca tu esti cel care a intrat aici si a postat acel prim comentariu, din voia Domnului care te vrea inapoi la El.
Doamne, ajuta!
Florin
ianuarie 5, 2010 @ 1:37 pm
Eu propun altceva…si noi si Marcus credem in Iisus Hristos Mantuitorul nostru.Si eu si voi si Marcus avem pacate si trebuie sa vedem mai intai pacatul din sufletul nostru.De aceea eu v-as ruga sa zicem zilnic toti cate 200 de „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul.” vreo 40 de zile.Si atunci Hristos Mantuitorul nostru va face dupa voia Sa cea sfanta.Nu prin cuvinte in contradictoriu vom reusi sa aflam adevarul ci cu ajutorul lui Hristos.
Doar asa poti afla adevarul Marcus prin ajutorul lui Dumnezeu care este insusi Adevarul.
Doamne ajuta!
admin
ianuarie 5, 2010 @ 2:10 pm
Florin, buna ideea cu rugatul in aceasta privinta. Nu era problema de a afla adevarul, caci acesta s-a revelat in persoana Mantuitorului. Si in privinta problemei lui Marcus, lucrurile au fost aratate clar si de fratele D, si de Florin(m). Problema este ca acele cuvinte sa ajunga la inima lui Marcus. Ori asta se face cu rabdare, blandete si rugaciune. Deci stiindu-ne cu totii „buni” la teorie, haideti sa ne punem si la practica.
Saurian
ianuarie 5, 2010 @ 2:41 pm
@florinm: dincolo de faptul că nu l-ai jignit deloc pe Marcus totuşi ce ai postat tu acolo nu cred că îl va afecta cu nimic. Poate ar fi dat roadă dacă te-ai fi adresat unui om ce nu vrea să aibă copii sau ceva de genul ăsta. La Marcus nu merge ( părerea mea ) pentru că el caută o persoană matură care să-i răspundă cu iubire ( rolul partenerului de viaţă ) iar un copil nu va reuşi întotdeauna să-i umple golul acesta. Adică cred că eşti şi tu de acord cu mine că sunt momente în care ai nevoie de soţia ta să-ţi fie alături, să te înţeleagă şi nici un copil nu o va putea înlocui în aceste momente, nu?
abar
ianuarie 5, 2010 @ 9:26 pm
imi place cum gandeste admin
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 11:50 pm
Dragilor, eu va multumesc atat pentru cuvintele frumoase si intelegatoare cat si pentru cele mai taioase. In fond sunt si eu, la fel ca multi altii, pierdut in lumea asta. Nu ma plang, nu ma lamentez de ceea ce sunt. Am incercat sa ma schimb. Am incercat sa fac in asa fel incat sa nu mai simt ceea ce simt pentru alti barbati. Dar nu reusesc. Si nu, nu a fost alegerea mea sa fiu asa, si nu, nu sunt un depravat si un monstru. Pentru ca daca as fi putut alege as fi ales. Nu imi este usor dar duc cu mine acest blestem. Poate ca unii dintre voi vor spune „ai libertatea de a te abtine, de a alege” Da. Asa e. Am aceasta libertate – Sa nu mai plang adesea singur cu gandul ca nu voi avea niciodata o familie cladita pe SINCERITATE si DRAGOSTE , ca nu voi avea un copil pe care sa il cresc, ca trebuie mereu sa ma ascund, sa ma prefac „normal” din toate punctele de vedere. Daca as fi putut alege as fi facut-o. Dar nu e asa. E ca si cum ai spune unui orb din nastere sa vada. As fi putut foarte bine sa aleg – sa ma intalnesc cu o fata, sa o MINT ca o iubesc, sa o MINT ca vreau o familie cu ea, sa o MINT si SA MA MINT si sa traiesc in minciuna si sa traiesc cu ganduri pervertite zi de zi. da. ar fi fost o solutie. Sau poate ar fi trebui sa fiu internat la ospiciu pentru ca sunt defect. Sa traiesc pe pastile, sa ajung sa nu mai stiu daca e zi sau noapte, daca traiesc sau visez. Sau, as fi putut sa ma retrag intr-o chilie sa ma rog si iar sa ma rog dar, vezi tu, cu ce putere as pute sa fac asta cand stiu ca tocmai pentru ca sunt asa mie mi se neaga orice apropiere de Dumnezeu din start [conform normelor bisericesti]
Si atunci, ce mi-a ramas? Sa caut sa imi traiesc viata, in lumea mea, cu bune cu rele, avand ca model [si fara a o spune cu superficialitate sau ignoranta] pe Domnul Isus, incercand sa fac cat pot eu de mult bine, sa ajut cat pot si sa las de la mine mereu. Plang si rad la fel ca si voi, ma doare sau ma alina o vorba, la fel ca si pe voi, visez si disper, la fel ca si voi, dar cu toate astea, sunt altfel. Nu caut nici mila si nici justificari. Imi caut doar calea. Asa, in singuratate, desi am prieteni dar pe care ii mint, desi am familie dar pe care o mint, am colegi, dar pe care ii mint ca sa nu stie ca eu sunt altfel. Si da, cred in Dumnezeu cu tarie, chiar daca toti incearca sa imi spuna ca eu sunt doar un gunoi, un cumul de pacate si destinat iadului pentru ca m-am nascut asa. Si nu ma doare pentru ca stiu ca Dumnezeu ma iubeste si pe mine. Asa cum sunt. Dincolo de reguli, dincolo de cuvinte. pentru ca Dumnezeu este bun. Pentru ca Dumnezeu stie cum sunt. Multumesc ca v-ati oprit cu gandul si asupra mea un minut.
Marcus
ianuarie 5, 2010 @ 11:55 pm
Florin… imi doresc sa stiu cum e sentimentul de a fi tata. [Ai sa-mi spui ca e simplu] Dar stii ce inseamna oare sa traiesti cu teama ca poate si copilul tau ar putea fi ca tine? Iar eu nu doresc nimanui sa traiasca nici macar o secunda asta, mai ales copilului meu.
florinm
ianuarie 6, 2010 @ 12:44 am
Marcus, vezi tu – vorbesti despre teama ca si copilul tau sa fie „ca tine”, dar in acelasi timp, ne spui ca stii ce faci, avandu-L pe Iisus ca model. Nu cred ca stii ce-a spus insusi Modelul tau drag (si al meu) despre sodomie.
Amintindu-ti cuvantul acesta din Scriptura nu te osandesc, doar iti spun, ca atatia altii, ca sodomia e un pacat (tot pacate sunt malahia, betia, hotia etc. de care sufera oamenii – toti suntem pacatosi). De acest pacat te poti lasa, nu spun ca e usor, caci nici de injuraturi nu e usor pentru cineva a se lasa. Vreau sa intelegi ca problema nu este chiar atat de mare in ce priveste actul acela in sine, sau atractia pe care o simti acum – atractie care nu e mai mult decat o pervertire a simtului normal din tine.
(Stiu ca e foarte posibil sa nu fii de acord cu tot ce-ti spun si sunt constient de asemenea ca e posibil sa mai fi auzit acestea inainte.)
Dar, dragule (ti-o spun chiar cu drag, caci dragi imi sunt si mie cei ce cauta sincer – daramite Domnului Hristos!), problema principala nu este aceasta „atractie” fata de barbati sau chiar acel act pacatos, barbat cu barbat. Problema mare este ca tu vrei sa te consideri normal, si asta nu in ochii nostri, ci chiar in ochii tai, in mintea ta… Acesta este un lucru pe care incearca multi sa il impuna cu forta chiar, astazi…
Uite, am si eu o intrebare, retorica (nu pentru tine, ci in general): de ce oare tin mai-marii nostri sa se PREDEA copiilor inca de la gradinita si la clase cat mai mici, aceea ca oamenii se impart, in afara de barbati si femei, in heterosexuali si homosexuali? De ce vor mai marii nostri ca cei mici sa STIE asta inca de la 4, 5, 6 anisori, daca e un lucru normal? De ce ABIA acum se incearca cu atata disperare impunerea acestei ideologii, cum ca orice e permis, orice e normal, cand aceste fapte au fost condamnate si calificate drept anormale din cele mai vechi timpuri si pana deunazi?
Dragule, nu simti ca esti manipulat, ca esti mintit? Nu simti ca zbuciumul asta al tau e normal, ca este vorba, de fapt, de zbaterea sufletului tau, care tinde spre Cale, spre Adevar? Hristos nu te minte, El este Adevarul pur, Care asteapta sa fie recunoscut, acceptat, nu doar cautat continuu. Sunt unii – inclusiv din Romania, deci care au acces la credinta adevarata, in Dumnezeul drept, milos, care pe toate le poate ierta – care tot Il cauta pe Dumnezeu, toata viata lor, dar desi o au inainte nu o primesc pentru ca NU VOR, nu o primesc pentru ca Domnul Cel adevarat nu vrea sa-L iubim si pe El, si pacatul. Pacatosi suntem cu totii, nu doar tu, iar acela care spune ca doar tu esti pacatos se inseala amarnic.
Doamne, ajuta!
P.S.: De unde esti?
Saurian
ianuarie 6, 2010 @ 8:56 am
Marcus: Îndrăznesc să îţi spun şi eu câteva cuvinte. Ai scris pe Hristos cu un singur “I” de aceea mă gândesc că nu eşti ortodox. Asta e un lucru trist deoarece în Ortodoxie există ceva foarte minunat ce se numeşte “relaţia duhovnic – fiu duhovnicesc”. Din ce am citit de la tine înţeleg că a trebuit să duci povara asta singur şi ai încercat să faci ce trebuie dar ai fost dezamăgit de rezultate şi de faptul că oricât te-ai silit nimic nu a mers. Bănuiesc că ai intrat pe homosexualitate.ro şi din puţinul ce am citit acolo am înţeles că lucrurile astea nu se rezolvă singur. Problemele acestea ale sexualităţii, din ce am înţeles, apar de pe urma unor probleme emoţionale care sunt adânc ascunse în suflet. Iar orice astfel de problemă cere o călătorie în inima ta. Doar că, vezi tu, această călătorie cel mai bine se face în Ortodoxie şi să îţi spun şi din ce cauză. Sfinţii noştri Părinţi în cei 2000 de ani s-au axat pe călătoria în adâncul inimii, pe înfruntarea monştrilor din sufletele lor şi totul pentru a ajunge la Hristos care şi El e acolo şi aşteaptă să fie găsit. Acest drum spre inima ta e foarte greu de făcut. Sunt multe capcane ( puse de vrăjmaşul omenirii ) şi mergând singur e foarte, foarte, foarte greu dacă nu chiar imposibil ( nu e imposibil pentru că în cazul celor care chiar nu au pe nimeni care să-i ajute vine Însuşi Hristos şi-i îndrumă ). Totuşi in Ortodoxie aceasta calatorie in inima o facem cu ajutorul duhovnicului. Ce e duhovnicul? Duhovnicul e glasul lui Hristos întrupat. Vezi tu, Hristos tot timpul ne vorbeşte, tot timpul ne îndrumă dar noi din cauza păcatului nu mai suntem în stare să-L auzim cum trebuie şi de aceea e pus duhovnicul. Duhovnicul e glasul lui Hristos şi nu doar atât, duhovnicul e cel care te iubeşte cum te iubeşte Hristos, cel care ţi-e alături în orice necaz, cel căruia poţi să-i mărturiseşti orice păcat, orice durere. Pe scurt duhovnicul e cel care te ţine de mână ( ca un tată pe copil ) şi merge cu tine pe acest drum spre inima ta. Drumul după cum am spus are mulţi monştri şi multe fundături. Singur, uşor te pierzi. Şi cu duhovnicul sunt şanse să te pierzi. Dar dacă vrei să porneşti pe acest drum sunt unii duhovnici pe care îi ştiu şi care cred că ar fi dornici să te ajute. Oricum să ştii dinainte că drumul e presărat cu multe greutăţi iar dacă lupţi împotriva asta întreg iadul va încerca să te oprească prin tot felul de gânduri de deznădejde foarte mari, prin tot felul de întâmplări care se vor să te pună în genunchi şi să renunţi. Nu trebuie renunţat că Hristos e cu tine.
Din ce am citit văd foarte multă deznădejde. Nu stiu cum sa te fac sa intelegi ca nu faci bine că asculţi aceste minciuni pe care le spui acolo. Biserica ( cel puţin Ortodoxă ) nu te opreşte să fii cu Hristos din cauza că eşti homosexual. Hristos a venit tocmai pentru cei păcătoşi. Chiar dacă până la moarte tot cazi sa te ridici mereu caci Hristos te mântuie in functie de starea in care te gaseste: de ridicare sau de cadere. Sa ne dorim sa ne gaseasca sus. Hristos vede rana puternică din sufletul tău. Dar El nu poate face nimic dacă nu faci şi tu un efort să îţi revii. Iar “Biserica” nu inseamna cei câţiva oameni ( sau de unde ai auzit ) care îţi spun tot felul de rautati. Oamenii aceştia sunt unelte prin care lucră vrăjmaşul să te ducă în deznădejde. Să cazi tot timpul în cele mai mare păcate dar dacă tu tot lupţi, daca tu tot faci toate eforturile posibile să fii al lui Hristos atunci te mântuieşti. Pericolul e altul: să te mulţumeşti cu starea asta, să te complaci în ea şi atunci poţi cădea rău de tot şi asta din cauză că complăcându-te în păcat te izolezi de Hristos iar EL nu intră cu forţa la tine ci doar dacă tu Îl laşi. Toate acele prostii că nu eşti bun de nimic sunt nişte minciuni spuse de vrăjmaş. TU eşti chipul lui Dumnezeu, dacă nu eşti bun de nimic înseamnă că aşa e şi Dumnezeu. Înţeleg că durerea ţi-e foarte mare şi cred că puţin înţeleg cum e să te simţi că eşti bun de aruncat la gunoi şi de asta îţi spun că o prietenă, un prieten, duhovnicul ţi-ar uşura povara asta ( şi mă refer la cineva plin de iubire care să-ţi arate că ai multă iubire de dăruit iar dacă eşti curăţit prin Sfintele Taine ajungi o piatră preţioasă ). Sper că aceste puţine cuvinte să te ajute. Doamne ajută!
Dan
ianuarie 6, 2010 @ 10:40 am
La multi ani tuturor si la multi ani Marcus! Se baga si ţaţa de mine la vorba cu voi, si am sa-mi spun si eu oful vis-a-vis de oful tau. Tu zici ca toti incearca sa-ti spuna ca esti „doar un gunoi, un cumul de pacate si destinat iadului”, dar nu cred ca ti-a spus cineva pana acum asa ceva in aceasta discutie de pe site, si nici nu cred ca a gandit cineva de aici asta. Daca tu ai fi asa, inseamna ca nici noi nu suntem mai presus decat tine. Nu vorbesti cu sfinti Marcus, vorbesti cu tineri pacatosi ca si tine (pacate mai mici sau mai mari), dar care vor sa se indrepteze si sa se sfinteasca. Asa ca nu-ti face griji ca esti judecat si privit ca o anomalie…tu ca persoana. NU! Pacatul din noi este o anomalie, si el nu ne lasa sa fim normali. Asa ca incearca te rog sa nu privesti lucrurile ca si cum ar fi o prapastie intre tine si noi, ca nu este vorba de asa ceva. Avem si noi neputintele noastre, la fel ca si tine, dar asa cum spunea Florinm si Saurian, luptam cu ele. Hai curaj, ca nu suntem singuri! Domnul Hristos este puterea si nadejdea noastra!
Nu in ultimul rand…bine ai venit printre noi!
Florin
ianuarie 6, 2010 @ 8:48 pm
Marcus de cine si de ce sa iti fie teama?Urmeaza-l pe Hristos…Cine este mai tare ca si Hristos?Cine a inviat din morti?Spune-mi!Cineee?
De ce refuzi sa il primesti pe Hristos in sufletul tau?Daca crezi in el roagate lui.El e atat de minunat incat poate sa iti dea femeia pe care sa nu o minti.El poate sa iti dea copilul pe care sa il iubesti sincer.El poate sa iti dea un copil care sa ajunga sfant!De ce nu vrei sa accepti?
Nu esti un gunoi…esti un om…si asta inseamna ca esti chipu si asemanarea lui Dumnezeu!
Crede-ma nu vorbesc din postura omului perfect…ci din postura omului cazut in pacatul masturbarii…ma lupt zilnic cu pacatu asta.Am citit undeva ca cei care se masturbeaz fac dragoste cu diavolul.Este groaznic!
Nu vei reusi sa ajungi la Hristos repetandu-ti ca esti un gunoi si ca iubesti barbatii.Daca chiar vrei sa ai o familie…hai sa ii strigam la Hristos ca si Petru:”Doamne scapa-ma!”Petru a fost ajutat de Hristos.Noi de ce nu am fi?
Haideti va rog eu cum am scris si de vreo 2 zile.Sa zicem zilnic 200 de Doamna Iisuse.Nu e greu!Putem oriunde am fi sa zicem…pe strada,acasa,la scoala,la servici.Dureaza 10-15min.
Hristos poate orice…hai sa il lasam pe Hristos sa ne ajute…hai sa ii deschidem usa sufletului…hai sa strigam cu totii:Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul!
antia
martie 16, 2010 @ 7:37 pm
minunat…………am si eu o intrebare la care poate imi vor raspunde cei care si au gasit iubirea:e posibil ca sa nu simti ca acea persoana e pt tine,sa treci pe langa ea,sa nu simti regasirea vreme de multe luni?mie mi se spune f des si ma ingrozeste realmente ca acela care va fi pt mine poate nu ma va atrage la inceput si poate nu va fii ceea ce-mi doresc etc…sincer ma sperie f tare aceasta posibilitate,suna ceva gen il vei pretui pt ca are calitati ,pt ca te iubeste,dar sufeltul tau insetat nu se va odihnii…cum e d fapt,ce simti?:sad:
Adeline
mai 18, 2010 @ 1:57 pm
Dupa ceva timp, ma reintorc la site-ul vostru … Cat despre mine, situatia este aproximativ aceeasi … singuratate! Totusi, vad cum bunul Dumnezeu pregateste bucurii pentru noi, copiii Lui care ne straduim sa-L ascultam. UN SITE INCANTATOR, IMPRESIONANT! MULTUMIM!!!
Guest
decembrie 27, 2010 @ 7:04 pm
Nici mie nu-mi place singuratatea!
Anonim
decembrie 29, 2010 @ 7:18 pm
Ce trebuie sa faca o fata credincioasa pentru a-si gasi viitorul sot? Nu sunt o fata cu experienta in abordarea baietilor. In ziua de astazi baietii sunt abordati de fete. Eu nu ma pricep deloc. Ce sa fac?
Dan
decembrie 29, 2010 @ 9:19 pm
Sa stai cuminte, sa-ti pastrezi fecioria, sa te rogi Domnului ca sa-ti scoata in cale un baiat cu care sa intemeiezi o familie crestina, iar pana atunci sa ai rabdare si sa nu te lasi amagita, manipulata si presata de faptul ca "toate fetele au prieten, si numai eu nu am".
La ce folos sa alergi dupa un baiat ca asa fac fetele in general astazi? Acesta nu este un motiv de a intra pe fagasul anormalului.
Consider ca intr-o relatie de prietenie fireasca, baiatul este cel care trebuie sa aibe initiativa, si nu fata.
Fetele prin firea lor naturala (nu cea pervertita) sunt mai pudice, mai timide si rusinoase…lucruri care le feresc de multe capcane si in special de…desfranare. Foarte bine daca nu ai "experienta" in abordarea baietilor. Timiditatea fereste fetele de baietii desfranati care-si cauta "prada". Sunt multi baieti versati, care arata bine, sunt carismatici, sunt constienti de potentialul lor de a se face placuti, dar au ganduri viclene/perverse pe care le ascund sub un comportament de "-)on Juan" plin de romantism si "-)ragoste" frumos ambalata, ca sa cucereasca fetele naive si sa profite de ele…ca mai apoi sa le abandoneze ca pe niste obiecte.
Insa tocmai timiditatea este "un mecanism" de protectie, caci baietii libertini nu vor cauta fetele timide si care "nu cedeaza".
De aceea nu trebuie sa-i abordezi tu pe baieti, ci un baiat serios trebuie sa vada in tine viitoarea sotie cu care sa mearga pe drumul mantuirii.
Rabdare si nadejde la Domnul.
Saurian
decembrie 30, 2010 @ 7:14 am
Ce aş vrea să mai adaug în afară de ce a spus Dan e să te uiţi atentă la defectele tale şi să încerci să le birui. Să te lupţi să te cureţi de toate patimile, păcatele, fricile şi psihozele pe care ai putea să le ai printr-o apropiere tot mai strânsă de Hristos şi o luptă puternică cu tine însuţi. Hristos nu-ţi trimite un băiat din simplu motivul că ori tu, ori el, ori amândoi nu sunteţi pregătiţi pentru o relaţie serioasă şi responsabilă cum e căsătoria. De asta tu să-ţi rezolvi problemele tale şi aşteaptă liniştită să-ţi trimită Hristos pe cineva. Şi crede-mă că atunci când Hristos spune că băiatul X e pentru tine acel băiat poate fi şi la capătul lumii că tot găseşte El să ţi-l pună în cale. 🙂
GABRIEL resurection
decembrie 30, 2010 @ 12:16 pm
De ce nu ne trimite Hristos alesul inimii?
Oare noi am cerut vreodata cu convingere?
Oare ne am uitat in noi insine sa ne cunoastem personal?….multi nu stim ce vrem de la viata, ce vrem de la partenerul nostru cum vrem sa ne fie el, ?ori daca noi nu stim aceste lucruri de unde vom stii daca cel care este in fata noastra este pt noi sau nu?paote ca Hristos ne a si trimis ,dar noi am dat la oparte,poate ne a batut la usa dar nu am deschis,?multa rugaciune in privinta asta,sa i cerem lui Dumnezeu sa ne aleaga el partenerul,dar pentru asta este nevoie si de o pregatire din partea noastra….SA FIM CREDINCIOSI, SI NUMAI ASA VOM RECUNOASTE PE CEL CREDINCIOS….doamne ajuta
Anonim
decembrie 30, 2010 @ 12:29 pm
Va multumesc pentru sfaturi si incurajari. Da, intradevar au fost baieti ‘desfranati’ care au incercat sa ma ‘cucereasca’, doar ca eu nu le-am oferit ce doreau si s-au plictisit sa insiste.
Da, imi doresc cu adevarat o familie frumoasa.
Il rog pe Dumnezeu sa imi implineasca dorinta.
Ionutz
decembrie 30, 2010 @ 1:32 pm
Doamne ajuta!
Nu stiu daca Marcus va primi mesajul meu,dar nadajduiesc in Domnul ca da!
Draga Marcus!
Nu vreu sa iti vorbesc decat cateva cuvinte despre pacat. Pacatul este corelat in general cu libertatea noastra. Cand suntem toti sub incidenta pacatului,atunci libertate nu avem si devenim robi pacatului,pentru ca subjuga,creeaza dependenta. Din punct de vedere biologic in creierul nostru se formeaza sinapsele dupa tiparul nostru de reactie. Eu te cred ca e GREU sa fie refacute sinapsele ,adica sa ai o noua gandire sau perceptie asupra vietii.[i] De aceea firea noastra e ranita de pacat![/i]Ea trebuie vindecata si daca nu facem un pas spre acest lucru,vom pati precum spune Mantuitorul in Evanghelie: [i]Împacă-te cu pârâşul tău degrabă, până eşti cu el pe cale, ca nu cumva pârâşul să te dea judecătorului[/i] Parasul este constiinta. Aceasta ne va dezvalui goliciunea noastra inaintea Domnului. Pacatul este deseori corelat cu placerea acestuia, d[i]ar in urma placerii ramane suferinta indulcirii cu pacatul![/i] Aceasta suferinta de-a lungul timpului se va face resimtita in "golurile inimii". Si atunci?Dragul meu Marius ,atunci nu vom distinge Adevarul de minciuna. Iar numai Hristos este Adevarul,caci a fost Om si Dumnezeu. Numai in bratele Lui vom gasi vindecarea firii noastre cazutte. Acolo vom birui ,prin Hristos…si cu Hristos de manuta!:-)
Doamne ajuta frate!
Ai grija de tine!:-)
Anonim
decembrie 30, 2010 @ 9:21 pm
Draga Dan, Saurian si Gabriel,
Va multumesc pentru incurajare si sfaturi.
Va rog din suflet sa il rugati si voi pe bunul Dumnezeu sa ma ajute sa-mi ajute sa-mi intemeiez o familie.
Stiu ca daca se roaga mai multi e mai auzita rugaciunea.
Va urez Sarbatori fericite si LA MULTI ANI!
Numai bine.
Dan
decembrie 30, 2010 @ 10:01 pm
Domnul iti stie dorinta inimii, nu-ti face griji. Vom face cu drag ceea ce ne-ai rugat. 🙂
La multi ani si tie, draga surioara!
Sarbatori cu bucurie alaturi de cei dragi.
GABRIEL resurection
ianuarie 1, 2011 @ 2:40 pm
atata timp cat esti un ANONIM nu am cum sa ma rog,nu trebuie sa ti fie teama sa ti afisezi numele,nu ai nimic de ascuns,si Dumnezeu sa ti dea ce ti doresti, si ce ti este de folos pt sufletul tau, doamne ajuta
Catalina
ianuarie 1, 2011 @ 3:09 pm
….
Doamne-ajuta!
Anonim,poate pentru multele tale rugaciuni,raspunsul va veni mai repede sau mai tarziu decat crezi.Daca sunt atat baieti cat si fete care sunt framantati de problema aceasta,a titlului acestui articol,de ce nu incercati sa va cunoasteti ? 🙂
Poate sunt baieti care cauta o fata credincioasa,dar si invers.Si de asta,Anonim,e bine sa iti dezvalui numele.Doar e al tau…nu?
Anonim
ianuarie 1, 2011 @ 6:45 pm
Numele meu este Ioana.
marc3l
ianuarie 1, 2011 @ 10:13 pm
ioana de unde ziceai ca esti?
Ana
ianuarie 2, 2011 @ 1:49 pm
Ioana, cine stie din ce ispite te-a ferit Domnul de nu ti-a scos inca in cale pe nimeni.
Spunea recent un parinte ca inainte de a spune tu rugaciunea, Dumnezeu a auzit si actioneaza. Sigur Dumnezeu te-a auzit, sigur este cineva, undeva pentru tine. Poate insa nu este el destul de bun pentru tine (inca), sau poate tu nu esti inca pregatita pentru el si de aceea pana cand iti iese in cale tu trebuie sa te pregatesti. Slava Domnului ca esti o fata curata si credincioasa.
Guest
ianuarie 4, 2011 @ 9:41 pm
Multumesc Ana pentru incurajare. Nu m-as supara daca cel langa care voi imbatrani va veni mai tarziu. Mie imi era teama ca nu va veni. As vrea sa traiesc si eu fericirea unei vieti de familie binecuvantata de Hristos.
Eu sunt din Sibiu.
adela
ianuarie 12, 2011 @ 12:12 pm
Eu sunt de cateva zile inregistrata pe acest site si imi place foarte mult.As avea o intebare pt voi:daca doi tineri s-au indragostit unul de altul si acestia nu se cunosc,dar ei comunica prin priviri si nu au curajul sa vorbeasca unul cu altul,iar fata poate isi face curaj si ii va spune tot ce simte pt el,in cazul acesta e bine ca fata sa faca primul pas?Poate imi raspunde si mie cineva…si ma scuzati de indrazneala
Ana
ianuarie 12, 2011 @ 1:29 pm
Anonim
Ai citit despre cei iesiti din inchisorile comuniste, cum se casatoreau la varste inaintate cu fete cuminti? Cred ca si in vremea noastra sunt multi baieti care asteapta sa le iasa in cale acea fata potrivita lor si cred ca sunt multe fete cuminti care stau cu nadejde in Hristos avand acelasi gand ca si baietii.
Ehe, in zona aia a voastra e nevoie de multa marturisire ortodoxa. Slava Domnului ca esti credincioasa. Misiune mare ai. Daca ai si duhovnic, esti pe drumul bun:-)
Dumnezeu sa-ti ajute sa ramai curajoasa pe Cale.
Ana
ianuarie 12, 2011 @ 1:32 pm
Duhovnicul
Bun venit!
Adela, gandul tau e frumos si plin de curatia tineretii. Daca ai un duhovnic, ar fi bine sa tii cat mai des legatura cu el si sa-i spui lui acest gand al tau, care este foarte normal varstei.
Dumnezeu sa-ti ajute
RDF
ianuarie 12, 2011 @ 7:32 pm
pt ADELA
Dragă Adela, eu cred că e bine să faci voia Domnului…Dar nici dacă mintea gândeşte prea mult nu e bine, ci mai degrabă ascultă de suflet…Şi dacă vrei, un duhovnic te poate ajuta! Vorbeşte deschis cu el! Şi Dumnezeu îţi va da răspuns! Cât astfel vorbind, eu cred că nu se cuvine ca o fată şă facă primul pas…Domnul să-ţi lumineze Calea!
Guest
ianuarie 12, 2011 @ 9:21 pm
Draga Gabriel,
Multumesc pentru incurajare. Asa o sa fac.
Il rog si acum pe Bunul Dumnezeu sa-mi ajute sa-mi gasesc sotul langa care sa ma mantuiesc.
Ioana
cin
ianuarie 13, 2011 @ 3:09 pm
si eu am fost in situatia ta …. am si o prietena care a fost in aceiasi situatie…ea a facut primul pas si acum sunt casatoriti ,au si o fetita.[b]DAR[/b] cel mai bine e sa faci totul [b]cu sfatul parintelui duhovnic [/b] caci altfel poti sa suferi mult din treaba asta
Ioan
ianuarie 13, 2011 @ 5:09 pm
Si eu sunt ca muulti de aici..
Si mie mi a parut rau o buna vreme ca Dumnezeu nu mi a dat pe cineva alaturi..
Dar tot apoi mi a picat si fisa: si da,ca venea fata potrivita, daca eu nu eram vrednic de ea?
Toate la..timpul..lor..
dar nadajduiim in Domnul:-)
Si asa duhovnicul mi a zis ca sa nu ma "incurc" cu fetele pana la facultate, ca acolo o sa imi gasesc viitoarea "preoteasa":-)(La Sibiu de la anul care vine)
Fruntea Sus!
Ioan
ianuarie 13, 2011 @ 5:10 pm
Si eu sunt ca muulti de aici..
Si mie mi a parut rau o buna vreme ca Dumnezeu nu mi a dat pe cineva alaturi..
Dar tot apoi mi a picat si fisa: si da,ca venea fata potrivita, daca eu nu eram vrednic de ea?
Toate la..timpul..lor..
dar nadajduiim in Domnul:-)
Si asa duhovnicul mi a zis ca sa nu ma "incurc" cu fetele pana la facultate, ca acolo o sa imi gasesc viitoarea "preoteasa":-)(La Sibiu de la anul care vine)
Fruntea Sus!
adela
ianuarie 13, 2011 @ 5:43 pm
multumesc pentru sfaturi… o sa ascult de parintele duhovnic
Faca-se voia Domnului!(si totusi binele vine numai de la Dumnezeu,eu cred ca El a ingaduit sa imi trimita acest baiat -care e student la teologie-ca sa descopar frumusetea vietii in Hristos)
RDF
ianuarie 14, 2011 @ 8:12 am
pt ADELA
Dumnezeu să te ajute şi să te lumineze să faci ce e mai de folos, draga mea! Sfatul unui duhovnic e cel mai de preţ…Dacă vrei, putem ţine legătura şă vb m multe…Id-ul meu e rrusudenisa…M-aş bucura să vb…Mulţumesc:*
anna
martie 25, 2011 @ 12:54 pm
Aproape in fiecare zi deschid calculatorul si citesc acest articol in speranta ca ma mai linistesc.In jurul meu am doar oameni fericiti langa oameni fericiti,oftez la fiecare privire ce imi aduce in fata doi oameni fericiti si ma gandesc ca poate o sa am si eu parte de un strop de fericire candva…de cand am descoperit acest articol incerc sa imi dau seama unde gresesc si ce pot sa fac sa imi repar toate greselile..multumesc celui ce l-a scris…[b][i]Doanme ajuta necredintei noastre!!Amin[/b][/i]
Ana
martie 25, 2011 @ 1:28 pm
anna
Ce suflet frumos ai. Dumnezeu sa-ti ajute
Anonim
martie 25, 2011 @ 6:53 pm
Doamne, Faca-se voia Ta!
LostOne - Andrei
martie 25, 2011 @ 10:57 pm
🙂
Frumos.. foarte
Cat pentru cei care tot cauta si asteapta.. nu va mai stresati atata, sa fie ca si cum nu v-ar pasa si v-ar pasa cat mai putin pe zi ce trece si va simtiti bine asa cum e acuma. Veti observa caci atunci cand nu va asteptati Dumnezeu va va face cea mai frumoasa surpriza.
Doamne ajuta!:-)
anna
martie 26, 2011 @ 3:17 pm
Da Andrei,ai dreptate…doar pentru ca suntem oameni si traim printre oameni,uneori ai nevoie de un sprijin,un umar pe care sa poti varsa o lacrima,astfel greutatile trec mai usor,si in privinta nepasari,am incerat si sa fiu nepasatoare,dar ma tradeaza fata si sufletul gol si lipsit de liniste,nu toti suntem la fel si totusi poate cum spui tu e mai bine..multumesc…:-)
Cat in ceea ce priveste sufletul meu Ana,e tulburat si gol,tare mult as vrea sa cred macar ca am un suflet frumos,dar fiindca sunt om,stiu ca inima mi-e plina de pacate,si cum scrie si in articol e ciuruita de patimi…
Eu traiesc zilinic cu o rugaciune in suflet,in minte si in vorbe….[i][b]Doamne ajuta necredintei mele si iarta-ma!!![/b][/i]
Doamne ajuta!!!
Saurian
martie 26, 2011 @ 3:53 pm
anna, ştii ce cred eu citind acum comentariul tău? Tu momentan nu vrei atât de mult un soţ cât vrei prieteni şi mai ales pe cineva care să fie alături de tine. Aveam şi eu problema ta şi fostul duhovnic ( care era ieromonah deci teoretic adeptul singurătăţii ) îmi spunea că am nevoie să îmi fac prieteni. Îmi spunea că nu poate veni sfinţia mea acasă la mine să mă scoată la un suc ( eu fiind din ardeal iar sfinţia sa călugăr din moldova ) şi mai îmi zicea că sunt foarte mulţi tineri ca şi mine şi care nu fac nimic să iasă din această izolare în care trăiesc. De ceva timp am venit la cămin ( fac facultate în Bucureşti ) şi mi s-a tot spus în ultimul timp că mi-a făcut mult bine căminul, ba chiar şi duhovnicul actual se bucura văzând că m-am schimbat mult în bine. De unde eşti? Poate găseşti ceva prieteni de pe ortodoxia tinerilor din acelaşi oraş cu tine. Maica Domnului să te ajute!
anna
martie 26, 2011 @ 4:14 pm
Saurian,da,poate ai dreptate,dar in ceea ce priveste prietenii,am foarte multi,nu sunt izolata deloc,ba din contra,ies,ma pimb.
Poate nu am facut bine ca am scris comentarii la acest articol,dar asta am simtit in acel moment,sa imi expun sentimentele,am considerat ca poate fi un mod de eliberare din acea stare care ma copleseste uneori si pe care nu o pot intelege.
Acelas lucru pe care ti l-a spus si tie fostul tau duhovnic,mi-a fost spus si mie,la fel de duhovnicul meu,un ieromonah adept al singuratatii,asa cum il numesti tu..
Sper ca Dumnezeu sa isi aplece putin privirea si la mine si ma ma ajute sa fiu vrednica de darurile pe care ni le pregateste si mai ales sa ma invredniceasca sa urmez calea cea buna,calea adevarata spre mantuire,acest lucru il doresc tuturor celor ce sunt nelinistiti si cauta mangaiere,dar nu numai..Multumesc pentru mesaj
(eu sunt din Radauti)
Ciprian
decembrie 20, 2011 @ 10:33 pm
Citesc si ma intreb, oare totii cei care au scris aici comentari sunt cei care intradevar au nevoie de ajutor?, numai Dumnezeu ar putea sa-mi dea crezare, sa cred ca asa este.
Pacat este ca nu se infinteata cluburi, unde noi tineri, singuri, fara prieten/a sa putem cunoaste, prieteni adevarati, ca prin intermediul unui sait putem fi oricine.
E greu, groaznic sa nu ai pe cineva langa tine, un suflet, o inima, ca pana la urma asta-i tot ce ne ramane, iubirea, pentru ea traim, pentru ea murim. In ceea ce ma priveste pe mine, o caut, dar nu o gasesc si pe zi ce trece, amarul si tristetea imi macina sufletul si sanatatea, singuratatea ma omoara. E foarte greu, sa fi singur si mai ales sa-i vezi pe alti cum au si tu nu. Ma gandesc si rasgandesc, si-mi macina sanatatea, oare cu ce am gresit de nu pot sa am partea d.e iubire..Dumnezeu sa ne ajute sa ne gasim linistea
Administrator
decembrie 21, 2011 @ 12:12 am
Salut Cipry!
Noi am deschis un astfel de club, tocmai din motivul pe care-l precizezi tu: ca tinerii singuri sa se cunoasca, sa socializeze…sa discute…si sa se apropie unii de alti.
Poti intra si tu daca vrei. Mai intai trebuie sa-ti faci cont:
http://prieteni.ortodoxiatinerilor.ro
calin
decembrie 21, 2011 @ 4:32 pm
Sper din tot sufletul sa ai dreptate in ce ai scris in articol. Daca o sa mor si nu apare de nicaieri iti promit ca o sa vin sa te bantui.
Raluca
decembrie 21, 2011 @ 5:35 pm
Babanovac, ai putea sa lasi un id? Cum pot lua legatura cu tine?
calin
decembrie 21, 2011 @ 5:45 pm
calinjv pe mess
Raluca
decembrie 21, 2011 @ 5:48 pm
Daca doresti, lasa-mi un mesaj pe clubul de prieteni, la id-ul raluca.elena.
marcel
decembrie 21, 2011 @ 6:41 pm
Acum as vrea sa vorbesc in numele baietilor, o idee ar fi ca Dumnezeu nu ne da o prietena fiindca suferim de niste patimi una ar fi masturbarea , hai sa nu ne ascundem dupa plapuma si sa vedeti ca multi sufera de asa ceva , cum puteti voi sa aveti o prietena can stiti ca daca ati vazut o fata vi sau aprins calcaiele? cum? credeti ca este usor? mie de exemplu parintele duhovnic mia zis ca mai intai trebuie sa ne mai pocaim si noi, smerenie sa ne mai vindecam de patimi fiindca intro relatie se cere multe sacrificii mai ales casatoria, zicem noi ca este usor dar este foarte greu , casatoria cere multe sacrificii, acum va las de gandit…:D
calin
decembrie 21, 2011 @ 6:58 pm
E normal sa ti se aprinda calcaiele, [CENZURAT PARTIAL]
Citeam undeva ca s-a facut un sondaj de opinie printre tineri si din cei foarte multi chestionati procentul celor care se masturbau era aproape 90% la baieti si putin peste 50% la fete. Iti dai seama dupa rationamentul asta cati nu merita sa aiba o prietena sa nu zic nevasta. Acuma stii cum e, f bine venit si punctul tau de vedere, chiar trebuia discutat, e chiar bine ca l-ai ridicat la fileu, dar daca timpul trece si trece si trece si trece si te abtii si iar si iar si iar te abtii si tot nu apare fata [CENZURAT PARTIAL]. Deci, sa traim cu nadejdea ca Dumnezeu stie cel mai bine pentru fiecare cat timp trebuie sa stea la cuptor sa se coaca aluatul.
marcel
decembrie 21, 2011 @ 7:06 pm
Se poate trai si fara masturbare va dau o conferinta si o carte sa vedeti ce zice Virgiliu Gheorghe sincer cred ca toata Romania ar trebui sa citeasca cartile lui, pacat ca il stiu prea putini
http://www.trilulilu.ro/izestrea/4cff2a769b6e73
http://www.librariasophia.ro/carti-Pornografia-maladia-secolului-XXI-Gheorghe-Virgiliu–so-6285.html
calin
decembrie 21, 2011 @ 7:11 pm
Sigur ca se poate, tocmai de-aia e asa binevenita femeia.
marcel
decembrie 21, 2011 @ 7:13 pm
Uitati si alte materiale
http://www.ortodoxmedia.com/autor/62/Virgiliu-Gheorghe
http://saccsiv.wordpress.com/2011/04/14/audio-conferinta-virgiliu-gheorghe-–-„pornografia-o-realitate-care-ne-priveste”/
http://despre-televizor.blogspot.com/
http://www.jovis.ro/Cartea-Efectele-televiziunii-asupra-mintii-umane-Virgiliu-Gheorghe-170.htm
http://www.jovis.ro/Cartea-Efectele-micului-ecran-asupra-mintii-copilului-Virgiliu-Gheorghe-Nicoleta-Criveanu-Andrei-Dragulinescu-260.htm
http://www.jovis.ro/Cartea-Stiinta-si-razboiul-sfarsitului-lumii-Fata-nevazuta-a-televiziunii–Virgiliu-Gheorghe-377.htm
http://www.jovis.ro/Cartea-Revrajirea-lumii-Virgiliu-Gheorghe-171.htm
http://www.crestinortodox.ro/conferinte-audio-mp3/virgiliu-gheorghe/
adina
decembrie 21, 2011 @ 7:42 pm
Cipry pot lua legatura cu tine?
Ciprian
mai 23, 2014 @ 6:38 pm
[quote name=”rodica”]Cipry pot lua legatura cu tine?[/quote]
Ma poti contacta te rog pe acelasi id: buliwy2011, vreau sa stau un pic de vorba cu tine. Multumesc
Administrator
decembrie 21, 2011 @ 8:05 pm
Babanovac, rugam sa ai decenta in limbajul folosit! Ti-am cenzurat partial un comentariu anterior.
ANONIM CRESTIN
decembrie 21, 2011 @ 8:12 pm
De ce noi trebuie să-L conditionam mereu pe Hristos de toate neajunsurile noastre in dragoste, sanatate, profesie, etc., cand adevarata dragoste este cea fata de Hristos si aproapele nostru, sanatatea e viata vesnica in Hristos iar profesia este mantuirea eterna. „Dragostea asta afrodisiaca” intre 2 tineri, este o dragoste materiala si la fel ca toate lucrurile materiale piere (dupa 4 ani cum spun unii sociologi, cercetatori, etc.) si ramane intre sot si sotie doar iubirea aceea spirituala, de la Dumnezeu care este vesnica.
ANONIM CRESTIN
decembrie 21, 2011 @ 8:29 pm
Asa ca pentru mine pe primul loc e intotdeauna Hristos, si apoi celelalte. Sigur ca fiind singur, imi doresc sa am o prietena cu care sa am o relatie sincera, si daca Dumnezeu vrea o sa-mi daruiasca o fata asa cum imi doresc, dar cand i-L am pe Hristos in inima acest lucru nu mai este o problema.
calin
decembrie 21, 2011 @ 8:59 pm
imi cer scuze admin, trebuia doar sa modifici putin cuvintele, asa… scrie cenzurat, da impresia ca am injurat ca la usa cortului.
Ciprian
decembrie 21, 2011 @ 10:31 pm
Radica, daca vrei se iei legatura cu mine ma gasesti pe id-ul buliwy2011.
Gheorghian Bogdan Mihai
decembrie 22, 2011 @ 1:22 pm
eu am cunoscut la inceputul clasei a 10-a o fata foarte buna,frumoasa,cu capul pe umeri,i-am spus de atatea ori ca o iubesc din tot sufletul,ca mi-as dori sa imi impart zilele cu ea,dar ea m-a refuzat spunandu-mi ca sunt prea mic pentru ea,eu avand 16 ani…ma doare tare ca aproape toate fetele pe care le-am iubit din toata inima m-au vazut drept un copil,probabil ca m-au refuzat si din cauza faptului ca am urechile mai mari,ca sa zic asa..
Administrator
decembrie 22, 2011 @ 2:07 pm
Salut Bogdan!
Pai fata cati ani avea de ti-a spus ca esti prea mic de ani pentru ea?
Oricum ar fi, si eu consider ca la 16 ani erai prea mic, nu pentru o fata, ci pentru casatorie. Si faptul ca i-ai spus acelei fete de atatea ori ”ca o iubesc din tot sufletul,ca mi-as dori sa imi impart zilele cu ea” …suna a casatorie 🙂
Gheorghian Bogdan Mihai
decembrie 22, 2011 @ 2:41 pm
Ea are 16 ani,e chestia ca eu m-am atasat foarte mult de ea si orice as face nu pot sa o uit,ea umbla cu baieti mai mari de 20-24 ani,adica ea nu s-ar putea afisa cu unul ca mine…Doamne Fereste nu ma gandeam la casatorie,mai e pana atunci,dar v-am spus,nu stiu ce sa mai fac si astept un sfat
Maria Vicol
decembrie 23, 2011 @ 11:35 am
mai Bogdan,cred ca e deja mult prea mult ca la 16 ani sa spui ‘ aproape toate fetele pe care le-am iubit din toata inima m-au vazut drept un copil’,e mult prea mult la varsta ta.bucura-te de adolescenta ta,de tineretea ta,da in mod placut Lui Dumnezeu.daca tot ai atat de multa iubire de daruit -daruieste-o altora ajutand cu ceva,inscrie-te de ex la Ascor sau Crucea Rosie sau orice alt centru de ajutorare ca voluntar,ocupa-ti timpul cu ceva ,fa ceva pt altii si ai sa vezi poate acolo vei putea lega prietenii frumoase.Mai intai invata sa-L iubesti pe Dumnezeu si sa ai o relatie cu El si apoi restul vor veni de la sine.
‘mi-as dori sa imi impart zilele cu ea ‘ daca pt tine nu suna a casatorie a ce suna ,vreau sa-mi impart ce-patul cu tine ?!… nu e bine,prea multa graba,cauta sa dobandesti mai degraba o tzara de intelepciune,inmulteste-ti talantul,o sa ai si timp de iubit berechet.
Doamne ajuta!
Ciprian
februarie 2, 2012 @ 5:47 pm
16 ani si vrei sa ai o prietena?, Mare-i gradina lu Dumnezeu,………, ce sa mai zic eu ca am 22 de ani si nici acuma nu am o prietena si o caut disperat, dar in zadar, Dumnezeu nu vrea sa ma auda, e greu sa fi singur, e greu sa doresti si sa traiesti in zadar, fara iubire.
Sorin
februarie 2, 2012 @ 6:03 pm
@Cipry, şi eu doream foarte mult să am pe cineva pe care să iubesc şi toate cele iar acum când am îmi dau seama că îmi era mai bine singur. :))) Ideea e că de multe ori când eşti singur îţi faci o imagine ideală despre relaţia dintre un băiat şi o fată şi de multe ori o imagine pe cât de utopică pe atât de falsă. Acea iubire perfectă poate veni doar de la Hristos. Iubirea faţă de o fată = suferinţă şi acceptarea nervilor fetei. Atât.
Ciprian
februarie 2, 2012 @ 6:42 pm
Buna Saurian
Problema este ca atunci cand te implici intr-o relatie trebuie sa suporti toate consecintele, stii cum este, „nu poti sa cunosti dulcele daca nu ai cunoscut amarul”, viata are multe trepte, foarte multe, daca tu ti-ai inchipuit ca a fi cu o fata este simplu, te-ai inselat, femeia este eterna poveste, vrem nu vrem sa recunostem, nu putem traii fara ea, e esenta iubirii, pe ea a ales-o Dumnezu sa nasca, de aici trebuie sa-ti dai seama ca a naste un copil si al creste este o munca grea, dar nu imposibila, dragostea adevarata, e cheia, o iubesti, o suporti, asa cum este, si alti te suporta pe tine, la randul lor, fiecare trebuie sa ne suportam, nu putem trai numai in liniste, ca asta-i viata, vom avea liniste dupa ce om murii cata vrem, acuma insa trebuie sa inveti „sa mori si sa inviezi in fiecare zi”.
Ciprian
februarie 2, 2012 @ 6:52 pm
Acuma fara suparare, dar toate au un rost in viata asta, nervi, certurile si supararile, sunt parte din relatia in cuplu, studiaza viata si ai sa-ti da-i seama ca fiecare moment din viata ta, are rostul lui. Si nu te mai certa ca nu vei mai avea timp sa te impaci, daca nu poti, atunci da-le uitari, fa-te ca nu auzi, decat ceea ce este normal si corect, dar acuma vezi ca si aici e mare scoala, fiecare gandim in felul nostru, degeaba crezi tu ca e corect, daca ea nu crede. Viata este un razboi, nu stii din ce parte vine, glontul si de cele mai multe ori nu ne dam seama decat dupa ce ne-a lovit, de multe ori nici atunci. Noroc si bafta in viata
Ana
februarie 2, 2012 @ 11:16 pm
http://preotvictor.blogspot.com/2012/02/trotineta.html
am gasit un articol referitor la ce ne dorim. Merita citit. Si eu mi-am dorit trotineta:)
Ana
februarie 2, 2012 @ 11:29 pm
@Saurian [i]”Iubirea faţă de o fată = suferinţă şi acceptarea nervilor fetei.”
[/i]
Fetita mea s-a casatorit recent si de cate ori ma intalnesc cu ea si cu sotul ei, ii vad si-i simt pe amandoi plini de iubire. Iubirea primita de la sotul ei, mi-a transformat copilul. E fericita. Ea iubeste si este iubita. Asa este fata sau femeia care iubeste.
[b]O fata care nu se simte iubita e nervoasa, trista, mofturoasa.[/b] Saurian, roaga-te Maicii Domnului sa poti iubi. Sunt convinsa ca orice fata normala daca ar citi mesajul tau de mai sus, s-ar simti jignita, chiar daca tu nu te referi decat la prietena ta. Sa.l asculti si pe parintele Arsenie Papacioc ce spune despre partea feminina si cat de mult ia apararea.
Cu fetele e nevoie de multa delicatete:).
Ana
februarie 2, 2012 @ 11:33 pm
@Cipry, mesajul tau e simplu insa puternic. Un cuvant insa m-a atins [b]”Si nu te mai certa ca nu vei mai avea timp sa te impaci”[/b]
Intelept, educativ si dureros.
Multumesc
Sorin
februarie 3, 2012 @ 5:08 am
@Cipry şi Ana: Nu mă înţelegeţi greşit. Tot ce vreau să subliniez este că de obicei oamenii care vor pe cineva nu au habar la ce vor să se înhămeze. Când eşti singur bineînţeles că îţi propui că nu te vei certa niciodată cu persoana iubită şi toate cele dar dacă ajungi să fii cu cineva descoperi că lucrurile nu sunt deloc aşa cum ai visat. Pentru cei care visează o relaţie perfectă e preferabil ca de la început să fie conştient că ce vor ei nu există în lumea asta. Îmi pare rău că nu mi s-a spus mie ca să fi ştiut de la început să nu mai visez cu ochii deschişi.
Ana, în cazul fiicei tale nu ştiu dacă e faptul că omul chiar e un mic sfinţişor sau sunt la începutul relaţiei. Eu din ce ştiu este că vor apărea momente când cei doi vor simţi că nu se pot suporta şi totuşi făcând un efort supraomenesc să se suporte atunci vor cunoaşte ce e acea dragoste de care vorbea Sf. Ap. Pavel la Corinteni. Până atunci e îndrăgostire, afecţiune, etc. Eu asta ştiu din experienţa mea. Asta nu înseamnă că regret că am întâlnit respectiva persoană pentru că nu regret deoarece mi s-a schimbat perpectiva din care văd lucrurile într-un mod mult mai sănătos faţă de cum eram înainte. Tot ce am vrut să subliniez, repet, este că lucrurile de multe ori nu sunt aşa cum visăm iar dacă Dumnezeu nu ne trimite pe cineva în cale, deşi ne dorim foarte mult, este din cauză că dacă ne-ar asculta ne-ar provoca foarte multă suferinţă ( deci probabil ori avem nişte probleme în noi ce trebuie să le rezolvăm ori avem chemare spre călugărie şi de aceea nimeni nu poate să ne mulţumească ).
Sorin
februarie 3, 2012 @ 5:12 am
Încă ceva: din experienţa mea pot spune că Hristos poate face nişte lucruri ce ni se par de neconceput pentru ca să nu mai suferim dar asta doar dacă pe termen lung ne va face bine. Ori de câte ori nu ne aude durerea o face din cauză că dacă ne-ar asculta ne-ar distruge.
Albinuta
februarie 3, 2012 @ 5:50 am
Doamne ajuta ,multumesc Ana pentru recomandarea articolului parintelui Victor (i-mi place si mie sa citesac ce scrie dansul numai ca uneori citesc mai cu intarziere ,eu nu mi-am dorit trotineta insa mereu ma gendeam la Pegas si multe altele (poate uneori inca mai ma gandesc la ele ),mi-a placut de asemenea ce ai spus despre femei ,mi-as dori sa spun si eu cateva cuvinte insa zilele acestea sunt destul de ocupata cine stie poate o sa am timp saptama viitoare ,oricum mi-a placut foarte mult,multumesc (stiu nu erau cuvintele pentru mine insa m-am bucurat citindu-le )
Boitos
februarie 3, 2012 @ 8:40 am
Pana acum nu prea am intalnit persoane care sa se rusineze de cei care sunt ascultatori si rabdatori de Dumezeu, dimpotriva cei care au pe cineva (prietena sau sotie ) ne dau sfaturi la noi astialalti spunand ca asa e moda, si ca ori suntem prosti,avem prea mult pretentii, ori avem ceva problema.
Pe mine personal nu ma prea afecteaza ce se spune , dar ii vad cum isi schimba partenerii: ca pe ciorapi.Ii vad cum se comporta in societate sotii : stau la masa alaturi de partener si cu ochii la altcineva.Asta e iubire? Asta e bataie de joc fata de tine in primul rand si apoi fata de partener.Nu e respect si intelegere.Lucruri de la care poate porni orice iubire .Prima data sunt prieteni si apoi iubiti, dupa mine.Si ce sta la baza prieteniei? Respectul si intelegerea.
Da, asa e moda sa ai pe cineva, oricum si orice.Mama mea spunea ca fara pretentii normale suntem pierduti.
Si apoi mai este si invidia din partea celorlalti: esti singur deci faci ce vrei, nu ai obligatii, te descurci singur si etc.
Eu o percep ca pe o invidie.Daca ei s-au spurcat cu cine stie ce atunci sa se spurce si altii.
Boitos
februarie 3, 2012 @ 8:40 am
Dar eu le mai spun la cate unul cand pot: de ce nu treceti in tabara noastra sa vedeti cat e de bine?Dar asta e culmea ca nu vor.Nu vor sa se desprinda de viata pe care o au si mai amana.
Mie imi pare bine ca pana acum mi-a dat Dumnezeu ce mi-a trebuit , nu ce am vrut.Si asa a fost bine.
Imi aduc aminte de ceva: In urma cu ceva ani prietenul meu s-a casatorit .Eram asa de suparata pe Dumezeu incat odata I-am spus: nu iti voi multumi niciodata pt ce ai facut.Trebuia sa imi continui viata cu el.
Dar de vreo 2-3 ani am zis o data: Doamne multumesc ca nu m-am casatorit cu el, ca nu e cu mine in casa si ma pazeste de altii ca el.A ajuns groaznic: isi bate sotia si bea.Desi de mine se ferea si era cel mai bun om.
Si pe Saurian nu il inteleg: daca nu iti place ce prietena ai de ce nu intrerupi relatia?
Sunteti 2 persoane mature: aveti aceleasi drepturi si obligatii la iubire.
Sorin
februarie 3, 2012 @ 8:53 am
Simona, atât ai înţeles? Niciodată nu s-a pus problema cu viaţa mea personală ci pur şi simplu am vrut să subliniez ( după cum am mai zis şi în ultimul mesaj ) că singura Fiinţă ce poate să-ţi dea dragostea pe care o cauţi este Dumnezeu. Soţul şi soţia sunt nişte prieteni ce merg împreună pe acelaşi drum. Nu te poţi împlini în celălalt ci doar în Hristos. De asta Hristos spune să iubim cel mai mult pe Dumnezeu: deoarece omul întotdeauna ne va dezamăgi şi ne va răni. Doar Dumnezeu ne va iubi cu o iubire perfectă fără să ne provoace răni. De unde şi până unde s-a înţeles dintr-o propoziţie ce am spus-o pe un ton mai sarcastic că vai în ce relaţie groaznică mă aflu?
Ana
februarie 3, 2012 @ 8:58 am
Uf Simona ce bine ai spus. Se vede ca le-ai spus cu ceva durere. Important si pasajul adresat lui Saurian. Imi amintesc ca parintele Nicolae Tanase avea un cuvant dur ptr cei care stateau in prietenie cativa ani cu o fata si apoi rupeau relatia. De fapt baietii care fac asa sunt hoti de timp. Ar trebui apoi sa se roage si sa ajute fata sa-si gaseasca un sot. Eu cred ca fiecare fata care are un prieten il vede ca pe un viitor sot. Baietii azi insa sunt mai nedecisi. Exista probleme economice insa cele duhovnicesti sunt mult mai mari.
Ana
februarie 3, 2012 @ 9:07 am
Doamne ajuta Albinuta. Si eu mi-am dorit pegas:)
Cand ai timp sa scrii acel cuvant ptr femei. Asa cum spunea p Arsenie Papacioc, care-i rea mai rau, [b]dar care-i buna, nimic mai bun[/b]:). Cred ca mamele ar trebui sa aiba mare grija cu educatia baietilor, si astfel ar sti sa-si respecte prietena si viitoarea sotie, incat nu ar mai putea vedea raul in femeie.
Ana
februarie 3, 2012 @ 9:32 am
@ Saurian ” Ana, în cazul fiicei tale nu ştiu dacă e faptul că omul chiar e un mic [i]sfinţişor[/i] sau sunt la începutul relaţiei.”
Putina ironie:(
Eu nu am dat aici exemplu despre copilul meu pentru a incerca sa desfacem firul in patru si sa gasim probleme care acum nu exista. Tu inca nu esti casatorit si deja vezi in prietena ta ceea ce nici macar un casatorit nu vede (de aceea am dat exemplu cu fiica mea). Probleme apar in orice relatie, aici ai dreptate. [b]Casatoria inseamna RASTIGNIRE, asa spunea p Nicolae Tanase. Dar asta este drumul pe care ne formam, drumul pe care mergem spre mantuire.[/b]
Referitor la calugarie, un parinte spunea ca cine nu este bun pentru casatorie, nu este bun nici pentru monahism.
Boitos
februarie 3, 2012 @ 9:36 am
Saurian ,imi cer scuze din suflet daca te-am jignit probabil, asa cum spui nu am inteles bine. Si da, ar trebui sa il iubim mai mult pe Dumezeu dar oare putem? Dumezeu e in celalalt de langa noi, asa cum traieste in noi , traieste si in celalalt.Eu ce sa mai zic. Dumezeu sa iti dea putere sa le duci pe toate si mult noroc.
Si Ana, nu am nici o durere in suflet, nu ii dau voie durerii sa ma distruga, a ros destul din mine. Si asa cum sunt baieti ,,hoti de timp” asa sunt si fete ,,hoate de timp”.
Si inca ceva Saurian, ca tu oricum te pricepi la vorbe mai mult ca mine, si esti de mult pe sait-ul asta fa bine si treci la ,,Marina…” si da-i o vorba de incurajare ca are nevoie.Eu cat am putut am facut pt. ea.Daca tot ne-a cerut sfatul trebuie sa o incurajam.Doar suntem crestini si noi si ea.
Boitos
februarie 3, 2012 @ 9:38 am
A, nu cred in veci ca cine nu este bun pt. casatorie nu este bun nici pt. monahism.
Nu are cum: sunt 2 lucruri diferite.
Ana
februarie 3, 2012 @ 11:12 am
[quote name=”Simona”]A, nu cred in veci ca cine nu este bun pt. casatorie nu este bun nici pt. monahism.
Nu are cum: sunt 2 lucruri diferite.[/quote]
Nu sunt doua lucruri atat de diferite. Atat in casatorie cat si in calugarie exista un juramant de fidelitate pana la sfarsitul vietii. Apoi intr-ununa devii mireasa lui Hristos, in casatorie mireasa sotului. Rastignire in ambele:)
Referitor la afirmatia ca cine nu este bun ptr casatorie, nu este bun nici pentru calugarie, este valabila pentru cei care ar dori sa se calugareasca de frica casatoriei. Este afirmatia mai multor parinti si siguri multi dintre noi au auzit-o prin conferinte.
[i]Nu crezi in veci?[/i]:) Simona, un om se poate schimba foarte usor in viata. Credinta de exemplu poate schimba total un om, la fel si necredinta si odata cu schimbarea, multe dinprincipiile sale de viata? Totusi [b]iti inteleg expresia plina de voiciunea tineretii:)[/b]
‘
Doamne ajuta
Sorin
februarie 3, 2012 @ 2:21 pm
@Ana, când am spus despre soţul fiicei tale că ar fi un mic sfinţişor nu a fost cu vreo ironie. M-am referit că poate fiica ta a avut binecuvântarea să fie cu un om virtuos. Şi ceea ce am vrut eu să subliniez de la început e faptul că mulţi care caută pe cineva nu prea observă răstignirea, ei deja se imaginează în Tabor şi li se pare Golgota o nimica toată ceea ce nu e aşa. O spun asta pentru că şi eu am fost exact aşa. Toate poveştile le ştiam pe de rost şi deja mă vedeam cât de perfect voi fi cu soţia. Totuşi în momentul în care am avut de relaţionat cu o persoană vie, nu din imaginaţia mea, m-am trezit că lucrurile nu sunt aşa de uşoare precum mi-am imaginat ci dimpotrivă. Asta e tot ce am vrut să spun. Sincer, m-aţi judecat ( Ana şi alţii care au început să se refere la faptul că mă plâng din cauza unei fete ) pe nedrept. Habar nu aveţi ce relaţie am eu cu respectiva fată.
Sorin
februarie 3, 2012 @ 2:30 pm
Simona, sunt de acord cu tine şi anume că nu eşti de acord cu faptul că cine nu e bun pentru căsătorie nu e bun nici pentru călugărie. Şi pot să dau un exemplu foarte uşor: ieroschimonah Daniil Tudor. A avut parte de 3 căsnicii şi 3 divorţuri iar motivul pentru care nu îşi găsea liniştea în căsnicie era faptul că avea o chemare spre călugărie. Oricum respectivii Părinţi la acel cuvânt se refereau cum spunea şi Ana adică la cei ce se călugăresc de frica căsătoriei.