De la Darwin la Hristos
Pentru ca anul acesta este anul lui Darwin, m-am gandit sa adaug si eu cateva zeci de randuri la oceanul de scrieri varsate de 200 de ani in coace in disputa dintre evlutie si creatie. Prin cuvintele care urmeaza nu am sa incerc sa te convig cu argumente stiintifice daca lumea exista datorita creatiei sau evolutiei, pentru ca la oricare dintre cele doua posibilitati ai opta…ai nevoie de credinta. Ca sa fii de acord cu evolutia trebuie sa crezi in ea, ca sa fii deacord cu creatia… la fel. Cineva spunea frumos ca singurele deosebiri intre evolutie si creatie sunt urmatoarele: „La inceput a fost nimic” si „La inceput a fost Cuvantul!”
Stiind faptul ca in orice directie ne-am indrepta credinta, ea izvoraste din adancul sufletului nostru, marea problema nu este la exterior, in a gasi dovezi despre creatie sau evolutie (desi este bine sa facem si asta pentru a ne lamuri pe deplin), marea problema este inauntrul nostru. Caci noi ”decodam” tot ceea ce ne inconjoara si simtim cu interiorul nostru, cu inima…cu sufletul. Asa ca, cel mai de bun simt lucru pe care putem sa-l implinim este sa ne facem un proces de constiinta, sa vedem ce putem ”pipai” cu inima…pentru ca „ce-i in mana nu-i minciuna”: Sa ma uit adanc inauntrul meu si sa vad pe ce vrea sa-si lase amprenta sufletul meu:
Eu ce vreau ? Vreau sa mor si sa se termine totul cand voi inchide ochii sau vreau sa traiesc vesnic fericit?
Eu vreau ca atunci cand voi fi vreodata intr-un necaz in care nu am nici o iesire omeneasca, sa esuez lamentabil din cauza ca nu pot sa-mi depasesc limitele, sau vreau ca Cineva sa-mi intinda mana si sa ma ajute?
Eu ce vreau ? Vreau ca pe cei dragi sa-i pierd definitiv cand vor fi intrat in mormant sau sa-i reintalnesc candva in rai si sa ne bucuram cu totii vesnic?
Eu vreau ca atunci cand voi fi pe patul de moarte sa fiu plin de regretele si neimplinirile vietii sau impacat cu toate?
Chiar micile placeri ale vietii pe care le caut zi de zi as vrea sa fie vesnice, si doar prin asta arat ca nu mi-ar place sa mor, ci sa mananc, sa beau si sa ma distrez la infinit. Numai că împărăţia cerurilor (împărăţia veşnică) nu e mâncare şi băutură ci har peste har şi viaţa în lumina neapropiată a lui Dumnezeu.
„NU SUNTEM DIN MAIMUŢĂ DAR MERGEM CU PAŞI REPEZI SPRE EA.” – Pr. Arsenie Boca
ioana
martie 6, 2009 @ 2:15 am
O carte a unui preot ortodox grec, Panagiotis Nellas, arata ca evolutionismul darwinian si creationismul nu se exclud. Asupra acestei viziuni, consider ca preotii ortodocsi din toate tarile ar trebui sa aiba un punct de vedere comun, pentru ca ceva se spune la ei si altceva la noi. Coerenta si consistenta interna asigura increderea individului in ortodoxism.
admin
martie 6, 2009 @ 9:34 am
E veche teoria asta Ioana. E o teorie ecumenista care vrea sa uneasca pe toata lumea, sa-i impace pe toti. Teoria asta vorbeste de primele zile ale creatie care ar fi durat milioane de ani defapt. Dar aceasta teorie a fost contrazisa de Sfintul Ioan Gura de Aur, de Sfantul Vasile cel Mare si de ceilalti sfinti care au facut comentarii la Facere.
MONICA
martie 12, 2009 @ 5:08 pm
Dan Puric- Darwin a greşit-o rău de tot, săracul. El, săracul, a fost de bună-credinţă, dar au greşit cei care au insistat cu teoria sa şi au mers cu ea până în pânzele albe. Într-adevăr, există o evoluţie în cadrul speciei, dar asta nu înseamnă că o specie se poate transforma în altă specie. Petre Ţuţea întreba odată: „Ai fost tu de faţă când a sărit maimuţa din copac şi s-a transformat în om?“. M-a întrebat fiu-meu odată dacă pe om l-a făcut Dumnezeu sau dacă se trage din maimuţă. I-am răspuns: „Tată, pe om l-a făcut Dumnezeu, dar sunt unii care se trag din maimuţă, te iau mâine cu mine la teatru şi ţi-i arăt!“.
“Darwin l-a smuls pe om din bratele lui Dumnezeu si l-a pus In bratele maimutei.„
Adriana
iunie 1, 2009 @ 10:14 pm
Draga Admin,
Care sunt comentariile sfintilor de care vorbesti?
Eu nu am citit nici o teorie ecumenista, insa in mod spontan la fel am zis si eu, ca poate ca ceea ce la Dumnezeu este o zi, la noi poate ca au fost ani, secole sau milenii, masurate in unitatea noastra actuala pentru timp. Dar acum as vrea sa stiu si ce argumente au marii sfinti in a afirma contrariul. Caci graitor in ceea ce priveste perceptia timpului poate fi si experienta unor sfinti care au avut ingaduinta de la Dumnezeu sa vada cele ce se intampla pe cealalta lume, si in timp ce dincolo li se parea o vesnicie, aici dimpotriva, erau doar cateva clipe de absenta… Poate ca nu este exemplul cel mai graitor, caci este in sens invers, dar imi pare evident ca perceptia timpului nu este chiar atat de omogena cum am fi tentati sa credem…
Te rog sa imi indici si mie care sunt scrierile sfintilor care contrazic ideea ca o zi a Creatiei ar fi durat mai mult decat o zi de a noastra de acum.
Multumesc frumos!
In rest sunt deacord ca pentru evolutionisti „La inceput a fost nimic”, caci Cuvantul nefiind material, este peste puterea lor de a-l percepe. Pentru asta trebuie credinta de la Dumnezeu.
admin
iunie 2, 2009 @ 8:30 am
Adriana citeste
-Hexaimeron scrisa de Sfantul Vasile cel Mare
-Comentariul Sf Ioan Gura de Aur la Facere
-Evolutie spre Creator, Ieromonah Grigorie
In aceste 3 lucrari scrie clar ca zilele creatiei sunt zile asemenea celor care le traim astazi.
Adriana
iunie 3, 2009 @ 8:42 am
Multumesc admin!
Adriana
iulie 22, 2009 @ 9:45 pm
@Admin
Vad ca pe site-ul pe care mi l-ai recomandat se neaga si rotatia pamantului in jurul soarelui. In cazul acesta, nu cred ca mai are rost nici o discutie pe astfel de teme. Nu pe acest site.