Skip to content

111 Comentarii

  1. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 3:33 pm

    Flavian, ti-am mai scris si la alt articol, dar poate ca n-ai vazut acolo si sper ca imi vei raspunde aici.

    Sunt atatea si atatea carti, articole, dezbateri din care se vede clar ca Biserica se opune pornografiei total! De unde ai inteles tu ca Biserica nu face asta? Si ce ar trebui sa faca, in opinia ta, sa dea cate un comunicat oficial pentru fiecare pacat? Sau ai vrea manifestatii de strada, eventual cu aruncari de rosii si oua in fetele cu fuste scurte?

    Sa fim seriosi! Se stie, de exemplu, ca Biserica e impotriva avortului si totusi avort se practica sub diferite forme.

    „Haideti sa luam o atitudine cu totii” – despre ce atitudine e vorba? „suntem CU TOTII VINOVATI DE MIZERIA IN CARE NE AFLAM !!!” – putin cam isteric… Chiar crezi ca ajuta atitudinea asta??

    Reply

  2. Silvia
    octombrie 28, 2009 @ 6:34 pm

    e bine ca faci apelul asta; e un inceput. si totusi, sa luam atitudine! dar cum? trebuie sa ne adunam mai multi oameni in privinta asta, fiecare cu ideile sale, sa se faca o dezbatere, iar apoi sa se ia o decizie. cred ca mie imi vin deja niste idei…voi ce ziceti? 🙂

    Reply

  3. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 6:39 pm

    ia spune o idee

    Reply

  4. Silvia
    octombrie 28, 2009 @ 7:42 pm

    o idee: infiintarea unui proiect cu o tema gen „combaterea pornografiei”, in cadrul unei organizatii studentesti de profil, de preferat teologic, cu toate aspectele de rigoare ale proiectului (nu intru in detaliu acum); apoi promovarea, sau mai bine zis schimbul de bannere cu alte organizatii studentesti de cu totul si cu totul alt profil. iar oamenii/tinerii din acele organizatii sa dea un click pe banner daca li se pare interesant si sa fie directionati pe un sait in care este descris proiectul si alte aspecte. eu cunosc o organizatie studenteasca teologica de genul celei amintite mai sus, care lucreaza cam underground; cred ca ar fi deschisi la aceasta idee. mai cunosc si alte organizatii studentesti cu alte profiluri decat cel teologic(eu fac parte dintr-una cu profil tehnic) cu care sa se poata face schimb de bannere.
    daca cineva are ceva de adaugat, astept idei noi. nu cred ca asta e cea mai buna idee, dar sper sa coopereze si altii, in special Flavian.

    Reply

  5. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 7:59 pm

    Ideea ta e interesanta.
    Totodata, poate cineva nu s-a gandit ce e aia pornografie.
    De ce oare nu e voie sa intri in detalii la spovedanie, ca sa nu ispitesti pe parintele duhovnic? Oare parintele nu stie ce spune cel care se marturiseste? Deci inclusiv el e usor de ispitit, inclusiv atunci, la spovedanie.
    Dar sa faci un banner unde sa scrie mare: NU PORNOGRAFIEI! mi se pare o reclama facuta tocmai pornografiei. Asta e parerea mea, nu sunt Gica-contra. Cred ca de „proiectul” acesta ar fi interesati mai multi decat ne-am imagina noi.
    Ia ganditi-va: care e targetul? Tinerii? Batranii? Pornografia ii afecteaza pe toti.
    OK, sa zicem ca cei care ar porni proiectul ar lua ca target tinerii. CAREI PARTI dintre tineri s-ar adresa in principal, unde ar avea ecou in principal? Cred ca cel mai bine s-ar potrivi in randul celor „neutri”, caci cei care sunt „pentru” ar ramane pentru pornografie, iar cei ca noi poate-am fi ispititi mai mult. Dupa ce ca aproape tot e prezentat din perspectiva erotica, de reclame numai zic, acum sa mai avem si bannere care sa ne aminteasca de pornografie, chiar si cu un mare NU in fata?!?
    Sunt multi aceia care simt pe pielea lor pericolul pornografiei si care chiar SIMT ca nu e buna, nu mai e nevoie sa li se aminteasca printr-un banner sau un panou publicitar. Cred ca mizeriile n-ar trebui puse in public, chiar si in felul ala.
    De ce nu scriem atunci: „sexul oral nu e bun”? Multi ar intra la idei: mai, chiar asa? Si ITI GARANTEZ ca nu le-ar mai pasa de un biet slogan, pus cu intentie buna.
    Daca dorim sa facem ceva, hai sa lucram fiecare IN INTERIORUL NOSTRU, sa ne consultam duhovnicii mai des, in problemele importante, care au legatura cu mantuirea. Sa vedem: ei ce parere au, ne dau voie la asa ceva?

    Reply

  6. D
    octombrie 28, 2009 @ 8:06 pm

    frumoase intentiile voastre; eu va citez insa din ceea ce a spus unul din marii nostri duhovnici: „este vremea lui – scapa cine poate „

    Reply

  7. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 8:08 pm

    D, daca i-am baga mai mult in seama pe duhovnici!

    Reply

  8. Dan
    octombrie 28, 2009 @ 8:31 pm

    Fratilor vin si eu cu o propunere…practica. Este foarte bine-venit apelul lui Flavian mai ales pentru cei mai pasivi in atitudine dintre noi. In primul rand sa eradicam pornografia din familiile noastre si dupa aceea sa ne gandim la lucruri mai marete. Adica ma gandesc ca fiecare dintre noi poate are un frate, un verisor, sau un prieten stapanit de patima desfranarii si pe care o alimenteaza cu pornografia. Atitudinea noastra de a condamna fatis acest pacat greu are cu siguranta un efect benefic asupra celui in cauza. Va spun acestea in cunostinta de cauza. Daca luam o atitudine de a condamna acest pacat la sange cel in cauza cu siguranta se rusineaza iar constiinta lui tresare. Dar acestea insotite de rugaciune…ca fara ea…cainii latra, caravana trece.
    Tin minte ca odata m-a trimis tatal meu la un chiosc de ziare sa cumpar unul din multele disponibile. Cand am intrat intr-o ghereta din asta pornografica (ca altfel nu o pot numi) am vazut afisate ostentativ reviste de „profil”. Nu puteai sa nu intri si sa nu le vezi. Am intrebat-o pe vanzatoare de ce vinde astfel de reviste pe care le pot vedea copiii si ea mi-a raspuns razand ca „se vind bine”. Am plecat suparat si i-am spus ca pentru toate lucrurile vom da raspuns inaintea lui Dumnezeu. Ce a fost in inima ei dupa ce am plecat spunand asta numai Domnul stie, insa nu cred ca a ramas nepasatoare. Nu am spus aceasta ca sa ma laud. N-am facut decat ceea ce consider ca era necesar, dar daca ma gandesc bine nici macar atat. Ideea este ca prin atitudinea noastra putem schimba oamenii si lucrurile. Ne trebuie rabdare, ura fata de pacat si dragoste fata de oameni. De cate ori ne sta pacatul in cale sa-l demascam, sa-i spunem pe nume, sa nu ne facem ca nu-l vedem sau ca nu ne pasa. Il aratam pentru ca este o rana a noastra, a aproapelui, a tuturor. Cum sa ne vindecam daca ne prefacem sanatosi?

    Reply

  9. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 8:34 pm

    ei, asta da 🙂

    Reply

  10. Silvia
    octombrie 28, 2009 @ 9:07 pm

    Nu stiu daca propunerea mea a fost cea mai buna, insa am uitat sa mentionez ca, in cazul aplicarii unui asemena proiect, parerile ar fi si pro si contra. M-am mai confruntat cu situatii similare (de a incerca sa fac un fel de bine colectiv, impreuna cu mai multi) si nu va spun cate tentative de renuntare am avut…dar am reusit sa trec peste.
    Florinm, multi probabil ca nici nu mai stiu ce este aceea pornografie; nu stiu sa deosebeasca limitele, adica a devenit ceva normal in ziua de azi ca fetele sa iasa pe strada cat mai dezbracate. sunt convinsa ca multe dintre ele nu isi dau seama de ceea ce ar putea provoca in sufletul anumitor baieti. si stii de ce? pentru ca nimeni nu le spune ca nu e bine. pentru ca lumea in care traiesc ele promoveaza acea „normalitate”. e ca si cand un copil creste intr-o familie de oameni delesatori; i se pare ca asa e normal sa fie si el si crede ca ambitiile sunt pentru altii. dar daca cineva i-ar spune ca poate face si el lucruri marete printr-o simpla schimbare de atitudine, acel copil fie ar receptiona mesajul, simtindu-se incurajat, fie i s-ar parea ca i se spun povesti de domeniul fantasticului.
    Si daca pe un afis ai scrie Nu Pornografiei, multi vor intra pe site, pentru ca mesajul este tentant, de neocolit; o parte vor ramane indiferenti; alta parte va lua in deradere; si vor mai fi si altii in sufletul carora s-ar isca niste semne de intrebare. pt cei din urma ar trebui sa ne spetim printr-o astfel de campanie.
    Stii campania antifumat a Mihaelei Radulescu? Poate a fost luata in deradere de multi oameni, dar ideea campaniei era una, care mie mi s-a parut bune: mereu exista ceva mai bun de facut decat sa-ti petreci timpul cu inutilitati.
    Printr-un asemena proiect, ca sa intru un pic in detalii, s-ar putea propune acelor tineri campanii organizate de genul: sambata mergem la orfelinat, toata saptamana vom face pregatiri intense pentru ca totul sa iasa bine cand vom ajunge in fata copiilor. Iar cel care se ocupa de organizarea mersului la orfelinat, sa aiba grija sa le plaseze sarcini precise si responsabile celor care participa, astfel ca ei sa isi concentreze atentia spre aceva ce necesita o responsabilitate mai mare, si nu pe plictiseala masturbarii pe net. se pot crea multe astfel de campanii intr-un astfel de proiect: seri culturale, recomandari de carti, etc…
    Si cum ai spus si tu: in primul rand fiecare sa fie stimulat sa lucreze in interiorul sau, dar asa avea de adaugat: pentru a putea radia la exterior si pentru altii.

    Reply

  11. Costela
    octombrie 28, 2009 @ 9:26 pm

    Am doar 15 ani si la scoala ma lupt in fiecare zi cu aceste „fenomene naturale” asa numite in ziua de azi de adolescentii cu grave probleme.Problema e ca nimeni si nimic nu te opreste odata de devii curios ca sa descoperi ceva ce de mic toti ascund. Adultilor le scapa cuvinte ce te fac sa devii din ce in ce mai curios sau te trimit sa te joci fara ca tu sa stii de ce si te framanta, atunci incepi sa cauti secretul lor groaznic. Odata descoperit incepi sa vrei sa simti si asa mai departe, pentru asta multi dintre noi adolescentii nu mai cred in Dumnezeu, intr-un sulfet pur si cred ca religia este doar o bariera pentru „fericirea lor” adevarata.
    De cand am inceput sa ma apropii de biserica, ajutata de verisioara mea, am citit mult pentru ca si eu ma preocupam si ma gandeam la aceste bariere care ne protejeaza doar si duc spre adevarata fericita libertate. O carte foarte folosioare pe care am cumparat-o din biserica m-a facut sa imi schimb multe idei si am inceput sa o imprumut printre colegi este Pornografia o iconografie demonica scrisa de Jhon Breck, Ionut Biluta si Vasile Manea.

    Reply

  12. Silvia
    octombrie 28, 2009 @ 9:28 pm

    Felicitari Costela!

    Reply

  13. jan
    octombrie 28, 2009 @ 9:30 pm

    Încă o idee, eu am instalat un program de protecţie care este foarte bun, şi e gratuit, daţi un clik acolo unde scrie usernamele JAN, iar dacă nu cunoaşteţi engleza puteţi să cereţi ajutorul oricui de aici.

    L-am instalat în primul rînd pentru mine, dar şi pentru că mai multe persoane folosesc calculatorul acesta. Foarte greu să te fereşti de pornografie cînd este prezentă pe majoritatea saiturilor, de exemplu mai intram pe sport.ro sau pe orice ziar electronic şi eram bombardat cu imagini pornografice. L-am recomandat mai pe la toate cunoştinţele, dar nu am forţat pe nimeni.
    Eu zic să-l instalaţi şi dacă vă place să-l păstraţi şi recomandaţi şi la alţii. Pe cît mai multe calculatoare, cu atît mai bine.

    Cu pornografia televizată nu ştiu ce să fac, în plină zi sunt difuzate emisiuni cu pederaşti sau cu ţiganu ăla de Lazarus care înjură Biserica. Vreau să ştiu dacă putem da în judecată posturile respective pentru incitare la ură împotriva creştinilor.

    Reply

  14. D
    octombrie 28, 2009 @ 9:52 pm

    Frate, crestinii sunt dusmanii societatii actuale, dusmanii lumii acesteia, nu stiai ? Cum ai vrea sa fie tratati ?

    Reply

  15. stefania
    octombrie 28, 2009 @ 10:16 pm

    Tot ce se vede la televizor in ziua de astazi,toate reclamele de parfumuri,de haine,de cosmetice,dar mai ales de inghetata,sau alte produse ptr copii si desenele animate sunt de gen sexual si violenta, care intuneca minte si o arunca spre patima ,tot ce se vede e pirderea amii de suflete,nu putem face mai nimic decat sa ne rugam ptr o lume mai buna,dar ma intreb cand vede copii reclama ce zice pai asa e sau asa tre sa fac,nu putem decat sa ne educam urmasii si sa i ajutam pe cei din jur cu o atentie ca nu toate ce se vad sunt bune de urmat,sunt multi care se numesc crestini dar doar cu numele nu si cu sufletul,deci sa ne rugam pt luminarea si intarirea in credinta a acestei lumi

    Reply

  16. florinm
    octombrie 28, 2009 @ 10:20 pm

    Silvia, chiar crezi despre campania „anti-fumat” a Mihaelei Radulescu ca a avut vreun efect, in afara sa a ingrasa conturile lui Elan cu fonduri de la Ministerul Sanatatii? Mai fratilor, chiar atat de naivi sunteti? Si ideea in sine – „nu mai fuma, fa altceva, ca de exemplu: SEX!” – vi se pare buna?

    Doar unul care n-a avut de-a face cu patima asta poate sa creada ca daca ziua mergi la caminul de batrani sau la orfelinat, seara/noaptea nu te mai masturbezi. Te poti masturba chiar in ziua in care mergi la Sfanta Biserica! Dracul e atat de viclean si noi vrem sa ne luptam cu el prin pancarde si bannere?

    Insasi ORTODOXIA este cuvantul care exprima curatia, in care Dumnezeu a fost nascut de o Fecioara, in care oameni care initial fusesera cazuti in mari pacate s-au sfintit printr-o pocainta si o credinta atat de mari, incat Domnul a facut minuni prin ei chiar si dupa trecerea lor la cele vesnice (de fapt, la viata)! Ortodoxia – are nevoie de reclama? Sau mai bine zis – CUM se face reclama ortodoxiei? Cumva prin pliante? Cumva prin afise in care sa scrie: „Iisus vine”? Reclama ortodoxiei facem noi, cei care alcatuim trupul Bisericii, cei care ne unim cu Hristos, noi, cei care ne rugam Maicii Sale si sfintilor Sai. Daca eu, tu si altii ne purtam urat, injuram, fluieram dupa fete pe strada, le spunem vorbe murdare, sau fetele „ataca” baietii cu propuneri indecente, daca noi fumam, daca noi nu stim de ce pornografia e o iconografie demonica si cascam ochii la orice reclama cu o tipa imbracata sumar, ce sa vada ceilalti la noi? Oricate reclame as face, daca EU nu pretuiesc chipul Lui Dumnezeu din mine, daca eu actionez de dragul de a actiona, SUNT CHIMVAL RASUNATOR. Ortodoxia nu face cuceriri prin razboaie, ea cucereste inimi, fiind de ajuns un simplu si sincer: VREAU! pentru ca harul sa vina si sa „intelegi” lucruri de neconceput pana atunci.

    Sper ca n-ati uitat de Apelul Parintelui Iustin privind introducerea micro-cipului in pasapoarte si buletine. Parintele, initial, scrisese apelul cu intentia de a-l trimite spre dezbatere tuturor staretilor, duhovnicilor, dar un ucenic de-al sau care a pus mana pe text l-a facut public pe internet. Stim cu totii ce efect a avut aceasta, cum au fost ridiculizati si ei si toti cei care au fost de partea lor.

    Daca intentionati sa intreprindeti ceva in sensul asta (proiecte, planuri, congrese), consultati-va duhovnicii. E posibil sa fiti surprinsi de ce va vor spune.

    De ce sa nu facem o campanie adresata „aparent” doar parintilor, ca sa-si supravegheze copiii la TV si calculator si aici sa includem multiplele posibilitati de „poluare” a sufletului acelora cu mizeriile ce le pot gasi acolo (inclusiv pornografia)? In felul asta si informezi si avertizezi. Si putem introduce, finut, si ceva cateheza. Ce ziceti?

    Reply

  17. D
    octombrie 28, 2009 @ 10:39 pm

    Ce as sublinia:bunele intentii nu sunt suficiente. Daca noi nu traim autentic (nu parut)crestineste, sa nu ne facem iluzii ca vom putea aduce pe cineva la Hristos. Asta este una din marile noastre ispite – sa convingem pe altii, in timp ce noi suntem (in realitate) la pamant.

    Reply

  18. D
    octombrie 28, 2009 @ 10:40 pm

    Asta nu neaparat legat de pornografie; in general.

    Reply

  19. Silvia
    octombrie 28, 2009 @ 11:13 pm

    hmm…simt ca problema asta ma depaseste in momentul de fata…

    Reply

  20. Saurian
    octombrie 29, 2009 @ 7:04 am

    Sunt şi eu de acord cu florinm că toate chestiile astea nu vor reuşi nimic. Întâi să ne uităm de ce apare dragostea asta de pornografie şi patimi: pentru că „sfinţişorii noştri” sunt prea „sfinţi” pentru restul lumii. Înţelege ce vrea, cine vrea 😀

    Reply

  21. Silvia
    octombrie 29, 2009 @ 8:02 pm

    revenind….aseara eram prea obosita ca sa mai urmaresc sirul comentariilor…e delicata problema in ceea ce priveste apelul acesta facut de Flavian. dar nu inteleg de ce Flavian nu zice nimic la comentarii, sa aprofundam impreuna mesajul apelului lui; poate ca s-a inteles gresit de cate unii.

    Reply

  22. Ciprian Hangan
    octombrie 29, 2009 @ 8:50 pm

    ” 18. Si ingerului bisericei cei din Tiatira scrie: acestea zice Fiul lui Dumnezeu, cel ce are ochii sai ca para focului, si picioarele sale sunt asemenea cu arama de Livan. / 19. Stiu faptele tale si dragostea si slujba si credinta si rabdarea ta si faptele tale, cele de pre urma sunt mai multe decat cele dintai. / 20. Ci am asupra ta putine, ca lasi pe muierea Ezavel, care se zice pre sine prorocita, a invata si a amagi pre robii mei sa curveasca si sa manance cele jertfite idolilor. / 21. Si am dat ei vreme ca sa se pocaiasca de curviea sa si nu s’a pocait. / 22. Iata, eu o pun pre ea in pat, si pre cei ce curvesc cu ea in necaz mare, de nu se vor pocai de faptele lor. / 23. Si pre fiii ei ii voi ucide cu moarte; si vor cunoaste toate bisericile ca eu sunt cel ce cerc rarunchii si inimele; si voiu da voua unuia fiecaruia dupa faptele voastre. / 24. Iar voua zic, si celorlalti din Tiatira, cati n’au invatatura aceasta, si cari n’au cunoscut adncurile satanei, precum zic: nu voiu pune preste voi alta greutate. / 25. Insa ce aveti, tineti pana voiu veni. / 26. Si celui ce biruieste si celui ce pazeste pana in sfarsit faptele mele, voiu da lui stapanire preste neamuri. / 27. Si le va pastori pre ele cu toiag de fier; ca vasele de lut se vor zdrobi; precum si eu am luat dela Tatal meu. / 28. Si voiu da lui steaua cea de dimineata. / 29. Cel ce are ureche, auza ce Duhul zice bisericilor. ” ( Apocalipsis a Sfantului Ioan Teologul 2, 18-29; Biblia 1914 ). Daca cititi bine textul, o sa vedeti ca Fiul lui Dumnezeu o pune pe prorocita Ezavel in pat ( „legalizeaza” prostitutia ), si pe cei care curvesc cu ea ii pune in necaz mare, daca nu se pocaiesc de curvia lor. Duhul acestei biserici este tocmai cel majoritar in Romania si in toata fosta sfera de influenta sovietica. Este duhul Patriarhiei din Alexandria ( care are sub jurisdictie toata Egiptul si o parte a Africii pana in India ), cu mici adaptari doctrinare la comunism, si socialism. Nu asa stateau lucrurile inainte de instalarea comunistilor. Chiar si legionarii si fascistii, care au practicat acelasi duh, insa intr-o varianta diferita, nu au reusit raspandirea atat de mare a acestei Biserici. Inainte vreme, in imperiul Bizantin ponderea cea mai mare o aveau Duhurile Bisericii Efesului ( Ierusalim ), a Smirnei ( Constantinopol ), Pergam ( Antiohia ), Tiatira ( jurisdictia amintita mai sus ), Laodiceea ( Roma si Italia ), Filadelfia ( Marea Britanie si tarile nordice ) si Sardes ( Spania, si apoi Portugalia ).

    Reply

  23. D
    octombrie 29, 2009 @ 9:30 pm

    de unde ai scos ideile astea, frate ?

    Reply

  24. Tavi
    octombrie 29, 2009 @ 10:04 pm

    Sunt de acord cu Flavian! Si eu ma mir de pornografia asta stradala!
    Am putea propune un proiect de lege prin care sa se protejeze inocenta copiilor si anume sa se restranga aria de difuzare a acestor reviste doar in sex-shopuri! Totodata, sa se specifice limitele de la care o imagine devine pornografica, astfel incat astfel de imagini sa nu mai fie prezente in reclame/afise (adica sa fie interzise in celelalte ziare aflate in chioscuri).
    Ce ziceti?

    In rest, cu TV-ul se rezolva simplu: afara din casa!
    La Internet a prezentat Jan o solutie.

    Doamne-ajuta!

    Reply

  25. D
    octombrie 29, 2009 @ 10:09 pm

    presupunad (prin reducere la absurd) ca ar aparea o asemenea lege , cine crezi ca ar pune-o in aplicare ? vezi aplicandu-se amenzi pt. asa ceva ? cred ca ar trebui sa fim mai realisti.

    Reply

  26. Tavi
    octombrie 29, 2009 @ 10:21 pm

    pai ar intra bani la buget din amenzi!! vezi – solutie de criza 😀

    Reply

  27. D
    octombrie 29, 2009 @ 10:28 pm

    doar ca interesul de a exista pornografie pe piata este mai mare decat grija fondurilor pt. buget …

    Reply

  28. Tavi
    octombrie 29, 2009 @ 10:35 pm

    se poate, dar trebui sa avem nadejde!
    nici macar nu am incercat!

    Reply

  29. jan
    octombrie 29, 2009 @ 10:40 pm

    Tavi, uneori e bun şi televizorul, de exemplu mîine seară o să fie o emisiune la B1 şi invitat Vasile Danion să discute despre moaştele sfinţilor, aşa am văzut pe internet Vineri la 8 seara

    Reply

  30. D
    octombrie 29, 2009 @ 10:44 pm

    Tavi – nadejde, da, dar nu in actiuni ale statului sau autoritatilor.

    sa nu ne pierdem energia si timpul in zadar.

    Reply

  31. Tavi
    octombrie 29, 2009 @ 11:01 pm

    D, din cand in cand mai fac si lucruri bune: ca de ex specificarea clara a casatoriei dintre un barbat si o femeie 🙂

    Jan: Ispita e prea mare. Nu tot timpul e Danion Vasile la TV. Asa ca o sa il deschizi sa vezi un meci, sa vezi stirile, sa vezi o emisiune politica despre alegeri etc. Atata timp cat exista in casa, nu poti sa le interzici copiilor sa se uite la el.
    In plus gasesti pe internet o multime de conferinte cu Danion Vasile si nu trebuie sa suporti toate reclamele si poti sa pui pauza si sa digeri linistit.
    But this is just my view 🙂

    Reply

  32. D
    octombrie 29, 2009 @ 11:11 pm

    a corect view !

    in privinta casatoriei, nu ar trebui sa ne facem iluzii; mai devreme sau mai tarziu acea specificare- „dintre un barbat si o femeie” va disparea din lege. s-ar putea muuuult mai repede decat ne asteptam. daca va fi reglementare la nivel de UE, va fi obligaorie si pt. noi …

    Reply

  33. Catalin
    octombrie 30, 2009 @ 12:31 am

    Cred ca mult mai folositoare ar fi o campanie „PENTRU Curatie” sau „pentru iubire curata”, adica ceva care sa promoveze frumusetea descoperirii lui Dumnezeu in celalalt, nu descoperirea diavolului si a pacatelor in celalalt (asa cum ne invata mass-media)

    Reply

  34. radu
    octombrie 30, 2009 @ 10:30 am

    Salutare tuturor!
    Intotdeauna am observat ca textele ce dezbat aspecte ale sexualitatii sunt foarte cautate si citite de catre tineri. Chiar si cele religioase!
    Chiar daca tinerii ajung sa fie biruiti de patima desfranarii, ei totusi raman interesati si de pericolele la care se expun. Ce e de facut?
    Personal, nu cred in campanii, proiecte, etc cand vine vorba de patimi omenesti. Cand e vorba de patimile celorlalti, cred insa in puterea exemplului dat de tinerii credinciosi (cati sunt, dar buni sa fie!) si de informatia ortodoxa.
    Daca in privinta exemplului dat de tinerii credinciosi, fiecare face ce poate, consider ca la capitolul informatie ortodoxa (pret redus, cantitate, distributie, scrisa in maniera sincera, punctuala, practica, eleganta si delicata) suntem foarte saraci. Uitati ce bine se vand si ce cautate sunt cartile lui Danion Vasile ce ating problemele tinerilor si, mai ales, a sexualitatii la aceasta varsta!
    Cred ca maniera noastra ortodoxa de a actiona ar putea fi in felul urmator: noi pe noi sa ne schimbam, iar atunci cand ceilalti vor sa schimbe si ei, sa fim pregatiti sa ii intampinam cu ce avem: si cred ca la inceput, pana sa ajungi sa ai duhovnic, foarte mult ar ajuta cateva carti scrise special pentru incepatori!
    Oare voi, care sunteti incredintati de adevarul Bisericii noastre, nu ati citi si acum cu interes o brosurica mica despre: prietenie, casatorie, droguri, rataciri, etc?
    Asadar, cred ca o solutie mica ar fi cartile mici, de buzunar (nu tratate intregi, ci in genul brosurilor!) care sa le faca novicilor primirea in Biserica mai lina sau sa le permita celor ce stau departe de Biserica sa arunce o privire in ograda ei (in nici un caz, impartite gratis pe strada sau asa ceva, ci in Biserica si prin Biserica!).
    Voi ce ziceti? (nota 10 pentru site!)

    Reply

  35. Anairda
    octombrie 30, 2009 @ 11:41 am

    Ar putea ASCOR-ul sau Provita sa initieze o campanie de constientizare a populatiei legat de acest pericol.

    Reply

  36. ion
    octombrie 31, 2009 @ 1:14 am

    Eu cred ca, cel mai bine e sa informam si sa aratam lumii intregi, kit este de frumoasa dragostea, traita prin sentimentele frumoase!!!
    Lumea astazi uita de aceasta si intelege dragostea numai ca necesitate trupeasca (sex),aceasta dragoste nu duce la bine sau la formarea unei societati decente, cu oameni inteligenti,frumosi,intelegatori,buni,milostivi.
    Pentru aceasta trebuie parintii de educat apoi copii!!!

    Reply

  37. ion
    octombrie 31, 2009 @ 1:21 am

    Mitre !!! Da ian vezi creerul tau e sanatos?

    Reply

  38. MunteanUK
    noiembrie 3, 2009 @ 11:59 am

    f interesanta discutia de aici, insa ma tem ca ceea ce nu prea facem noi – cei care ne credem ortodocsi – sunt urmatoarele lucruri:

    – nu ne rugam suficient pt cei cazuti, mai degraba comentam starea rea in care sunt, chipurile cu ‘compatimire’;
    – vrem sa ‘salvam lumea toata’, in loc sa avem macar 1-2-3 pers relativ apropiate de care stim ca aun cazut in pacat si sa ne rugam Domnului ‘cu dinadinsul’ pt ei;
    – mai usor ne urnim energiile sufletesti spre o mai mult sau mai putin ‘bine-intentionata’ mustrare decat spre rugaciune;
    – ne dor, poate chiar sincer, greselile, pacatele, suferinta altora, insa nu suntem atenti la durerea sufletului nostru care-l vrea pe Hristos;
    – nu ne dam seama ca dc am curata fie si cea mai mica patima din noi, am face lumea infinit mai curata decat dc – ne inchipuin noi – am curata patimile altora sau macar i-am ‘trezi’ pe ei – de ce sa nu ne trezim pe noi insine?

    pe de o parte, sunt convins ca apelul lui Flavian e sincer ca il doare cumva ceea ce vede in lumea din jur. nu stiu dc chiar suntem toti ‘vinovati’, insa impartasesc ideea ca in niciun caz nu suntem in masura sa ridicam piatra… cam despre asa ceva am scris aici:

    http://munteanuk.blogspot.com/2009/11/din-viata-studenteasca-8-moartea-o.html

    pe de alta parte, din comentatorii de mai sus, inclin evident catre parerile lui Florin si Radu si as zice ca singurele ‘campanii’ trebuie sa le purtam in noi insine, cu patimile noastre. sunt absolut convins ca putem face lumea mai buna, si ca-i putem aduce catre Hristos pe cei din jur, dar numai daca ne facem noi insine mai buni, nu prin tehnici de ‘autoimbunatatire’, ci prin Tainele Bisericii.

    sa ni-L luam ca aliat pe Hristos in incercarea de a-i ajuta pe ceilalti, sa facem totul cu rabdare, luptandu-ne mai degraba cu noi. la unii merge cu brosurici, la altii (mai rar) cu o atentionare directa, la unii doar cu rugaciunea… nu prea cred in retele generale, gen ‘campanii’, care nu fac decat sa bombardeze cu mesaje o ‘masa amorfa’…

    credinta si dragostea de Hristos se dau de la om la om, nu prin ‘campanii’

    Reply

  39. sti
    noiembrie 3, 2009 @ 4:19 pm

    Un lucru concret ce zic eu că poate fi făcut e acela de a face presiuni asupra operatoriilor de Internet pentru a introduce opțional filtre împotriva saiturilor ce au un conținut nepotrivit.

    O paralelă ar fi cea cu televiziunea: din câte știu, toți operatorii de televiziune îți dau posibilitatea alegerii canalelor pe care le vrei, astfel că cele nepotrivite, cele pentru adulți, le poți evita, și implicit astfel să-ți protejezi copiii, chiar dacă nu 100%, pentru că aproape orice canal difuzează și ceva nepotrivit, dar totuși e ceva.

    La fel ar trebui să fie și cu Internetul. Mulți părinți nu știu ce pot face copiii lor pe Internet. La încheierea unui contract de furnizare a serviciilor de Internet ar trebui să fie implicit bifată o opțiune de filtrare a saiturilor nepotrivite, așa numitele saituri pentru adulți, și doar la alegere debifată aceasta.

    Reply

  40. florinm
    noiembrie 3, 2009 @ 7:41 pm

    Sti, a dat Jan mai sus o solutie foarte buna in ce priveste internetul. Chiar merge, e probat 🙂
    Si e f simplu, e nevoie doar de instalare si apoi, daca vrei sa modifici ceva, o faci din setari.

    Reply

  41. unpac
    noiembrie 3, 2009 @ 11:04 pm

    Ma scuzati ca ma bag si eu unde nu trebuie , nu vreau sa credeti ca tin parte pornografiei si masturbarii ;-)OAMNE FERESTE! dar, Dumnezeu nu a facut omul cu vointa libera. Omul e o fiinta rationala si stie ce e binele si ce e raul ;poate sa aleaga nu?. Exista Biserica ,exista preoti ; lumea trebuie sa asculte . Doamne ajuta!

    Reply

  42. D
    noiembrie 3, 2009 @ 11:34 pm

    Bineinteles ca omul alege. Doar ca prin promovarea acestora sunt ispititi inclusiv cei cu discernamantul in formare,care nu sunt pe deplini capabili sa ia o hotarare. Ca sa nu mai zic: cat discernamant duhovnicesc mai exista astazi ?

    In conditiile astea ar fi mult mai bine daca n-ar exista ispita. Cu atat mai mult cu cat, dupa cum spun Parintii,cu acest pacat nu poti lupta, ci doar fugi de el si de pricinile ce il provoaca.

    Asa ca pornografia ar fi dorit sa dispara (ca si orice alta ispita).

    Reply

  43. Saurian
    noiembrie 4, 2009 @ 4:49 pm

    @D: Şi totuşi Sfinţii Părinţi spun că fără ispită nu se poate mântuire. Hai să fim serioşi: dacă oameni ar găsi pe Hristos nimeni nu s-ar mai uita la pornografii oricât de ispititoare ar fi şi nimeni nu ar mai juca în astfel de pornografii. De obicei amatorii de astfel de filme sunt nişte oameni cu o anumită carenţă în dragoste. O carenţă care dacă e satisfăcută dispare această slăbiciune a omului. Aşa că principala vină a tuturor acestor ispite e faptul că creştinii noştri nu sunt sfinţi ci se mulţumesc cu anumite tipare în care consideră că s-au mântuit.

    Reply

  44. D
    noiembrie 4, 2009 @ 5:24 pm

    „dacă oameni ar găsi pe Hristos nimeni nu s-ar mai uita la pornografii oricât de ispititoare ar fi şi nimeni nu ar mai juca în astfel de pornografii.” – sigur, ai dreptate dar asta intr-o lume ideala.

    Nu a spus Mantuitorul: va vor ocara, si va vor prigoni, si vor zice tot cuvantul rau impotriva voastra …

    Este limpede ca lumea nu a fost niciodata si nici nu va fi crestina. Crestinii au fost, sunt si vor fi mereu o minoritate (mai mica sau mai mare)

    Si sa nu ne bazam pe puterile noastre; sunt o multime de exemple in istoria Biserii de parinti f. imbunatatiti care totusi au fost ispititi si au cazut
    Slabicinile raman pana la sfarsitul vietii. Si esentialul nu este sa nu cazi (desi de dorit,dar imposibil prin fortele proprii), ci sa te ridici dupa cadere si sa te pocaiesti

    Reply

  45. Saurian
    noiembrie 4, 2009 @ 6:50 pm

    Nu înţelegi ce vreau să spun. Problema e că la aceşti creştini se ascunde multă făţărnicie. Că dacă n-ar fi aşa atunci ar trebui ca toţi să ajungă mai devreme sau mai târziu la sfinţenie. Dar în momentul în care apare o anumită făţărnicie sau ne păcălim pe noi înşine cu o stare părelnic duhovnicească noi nu mai ajungem la sfinţenie. Că altfel ar însemna că Dumnezeu e de vină că nu suntem destul de sfinţi.

    Reply

  46. Adriana
    noiembrie 5, 2009 @ 8:38 pm

    Foarte bune observatii Saurian!

    Reply

  47. Brad
    decembrie 1, 2009 @ 9:09 pm

    Parerea mea este ca Biserica Ortodoxa ar da dovada de spirit civic daca ar crea asociatii similare celor ale AA(alcoolicii anonimi),care sa aiba ca obiect de tratament persoanele dependente de pornografie si masturbare.Cu o buna colaborare intre un preot duhovnic,un psiholog si un psihiatru s-ar putea salva vieti si suflete si s-ar intoarce multi oameni la Hristos.Nu stiu sa existe vreuna in tara,asa ca ar fi un bun pionierat si un exemplu pentru Biserica noastra dreptmaritoare.Astept sugestii!

    Reply

  48. florinm
    decembrie 1, 2009 @ 9:32 pm

    Brad, de pornografie scapi prin vointa – pur si simplu refuzi sa te mai uiti la imagini porcoase. Crezi ca ai nevoie de instruire speciala pentru asta?
    Iar de masturbare e putin mai greu, pt ca de fapt, nevoia de masturbare te cam face sa cauti imaginile alea defaimatoare la adresa femeii si la adresa Lui Dumnezeu, caci femeia (ca si barbatul) sunt facuti dupa chipul si asemanarea Domnului.
    De masturbare si pornografie se scapa prin vointa, spovedanie si respectarea canonului (care nu prea se face). Intreaba atat femeile, cat si barbatii care au scapat (cat de cat) de aceasta patima si te vei convinge. Din invataturile si practica Bisericii, in sfaturile sfintilor reiese clar cum se scapa de aceste pacate.

    Chiar ma amuz: cum ar trebui denumita „asociatia” respectiva? Asociatia Dependentilor de Pornografie si Masturbare? Cred ca ar avea multi membri! 🙂

    Iarta-ma, dar nu-s de aceeasi parere…

    Reply

  49. Saurian
    decembrie 2, 2009 @ 9:17 am

    Eu totuşi sunt de acord cu Brad. Problema asta e ceva foarte serios ce atacă mai multe persoane decât atacă alcoolismul. Şi la fiecare pornofil sau amator de masturbare dacă vei căuta în adâncul sufletului lui vei găsi o lipsă de iubire ( cum spunea păr. Rafail Noica că acest accent pus pe sexualitate azi trădează o lipsă de iubire în viaţa oamenilor ). Sau mai e un cuvânt foarte frumos din partea unui preot ortodox ( păr. Constantin Necula de la Oastea Domnului, merită să ascultaţi conferinţele pe care le ţine: pe de o parte sunt foarte, foarte hazlii iar pe de altă parte sunt foarte adânci ) şi anume ( nu ştiu citatul exact dar voi da în cuvintele mele ): „Această cădere în masturbare se datorează faptul că pe de o parte suntem foarte singuri iar pe de altă parte unei proaste educaţii sexuale. Acum suntem la conferinţă, spunem împreună ‘Aliluia, aliluia, aliluia!’ dar în adâncul sufletului suntem foarte singuri”. Dar nu îmi pun prea mari speranţi în Biserica Ortodoxă Română deoarece momentan avem alte crize mult mai mari.

    Reply

  50. florinm
    decembrie 2, 2009 @ 9:53 am

    Saurian, care e legatura intre lipsa de dragoste si infiintarea unei… asociatii de genul ala? Despre asta era vorba, de fapt.
    Conferinte sunt destule, se organizeaza destule pe tema sexualitatii, a dragostei, a relatiilor care TREBUIE sa fie intre tineri. Dar sa faci o asociatie cu obiectul asta… care-i scopul? E vorba de lupta interioara, de hotarare puternica. Degeaba te abtii in timpul zilei, pt ca seara ramai tot singur. Si daca nu cazi azi, cazi maine – tocmai pt ca nu se duce lupta launtrica, lupta cu patima, ci se incearca a se lupta numai la exterior, prin gasirea unor preocupari care sa umple timpul. Azi atat de multi suntem buni si puternici la aratare, dar suntem putrezi in interior – de ce? Tocmai din lipsa preocuparilor noastre launtrice.
    Iertare, dar din experienta mea si a altora si din ceea ce am discutat cu persoane care au avut de-a face din toate punctele de vedere cu patimile astea, asta e realitatea: ne preocupam prea mult de tencuiala, dar sub ea sunt carii.

    Reply

  51. Saurian
    decembrie 2, 2009 @ 12:01 pm

    Şi alcoolicii rămân seara singuri fără membrii asociaţiei. E vorba că într-o astfel de asociaţie ( ce în mod normal ar trebui să fie formată doar din duhovnici că ar trebui duhovnicii să fie şi foarte buni psihologi dar din păcate foarte mulţi nu sunt ) oamenii învaţă să intre în adâncul lor, să vadă problema ce îi duce la aceste căderi şi să înceapă încetul cu încetul să-şi înfrunte monştrii din adâncul sufletului. Dacă toţi duhovnicii ar fi foarte buni psihologi şi oameni sfinţi iar aceşti tineri ar avea lângă ei membrii familiei oameni sfinţi n-ar mai fi nevoie de aşa ceva. Dar cruda realitate e că sunt mulţi care se bagă cu bocancii în suflet, părinţi care îi fac pe copii să se simt nişte oameni de nimic şi atunci omul ce să facă? Spunea păr. Simeon de la Mănăstirea Essex ( ucenic al păr. Sofronie Saharov ) că relaţia noastră cu DUmnezeu depinde foarte mult de relaţia cu părinţii. Noi nu Îl cunoaştem pe Dumnezeu ci slujim unor idoli ce ni i-am făcut în capul nostru: pentru unii Dumnezeu e acel care n-a fost niciodată lângă mine când am avut nevoie de EL, pentru altul Dumnezeu e un judecător crud ce judecă totul la rece, pentru altul Dumnezeu e cineva bun care iartă orice etc. Crede-mă că nu ştiu pe cine cunoşti şi cu ce oameni vorbeşti ( şi am auzit şi cunoscut şi eu astfel de oameni şi mi se pare că sunt de pe altă planetă ) dar eu cam la toţi rataţii ( beţivi, homosexuali, drogaţi etc. ) pe care i-am întâlnit văd nişte oameni care au fost puternic răniţi în sufletele lor şi n-au mai reuşit să lupte. Discutam şi cu un prieten că de ar fi un om plin de iubire ( şi mă refer o iubire cum avea Sf. Siluan că îl durea inima pentru lume ) şi ar face misiune printre toţi aceşti rataţi s-ar ajunge ca acei rataţi să ne întreacă în viaţa în Hristos pe mulţi dintre noi care suntem „credincioşii de duminică”. Adică nu pot să văd cineva că se masturbează pur şi simplu şi că nu se poate lăsa pur şi simplu. E drept că deseori mulţi refuză să recunoască că au răni în suflet şi pozează ca oameni fără probleme. Mă doare sufletul pentru ei că minţindu-se pe ei înşişi nici pe Dumnezeu nu-L lasă să-i ajute.

    Reply

  52. Saurian
    decembrie 2, 2009 @ 12:04 pm

    Am observat că undeva m-am contrazis ( mă refer la acei oameni de care spui tu că ai vorbit cu ei şi eu ba spun că nu cunosc astfel de oameni ba spun că îi cunosc ). Recunosc că stau foarte prost cu exprimarea. Oricum sper că s-a înţeles ce vreau să spun.

    Reply

  53. alex
    decembrie 2, 2009 @ 6:58 pm

    V as recomnada tuturor sa cititi o carte, un jurnal al convertirii unui tanat yoghin care ajunse se la o multime de pacate, dar care a reusit sa se trezeasca si a luat-o pe calea cea buna reusind sa isi invinga patimile si sa descopere adevarata credinta. Exemplul lui poate fi folositor oricui pentru orice patima. JURNALUL CONVERTIRII – De la zeiţa morţii la Împăratul Vieţii
    Danion Vasile. se gaseste si pe net

    Reply

  54. Brad
    ianuarie 2, 2010 @ 4:08 pm

    Fratilor,eu sunt dependent de pornografie.Nu va spun ce iad sufletesc traiesc acum,cum mi-am pierdut rand pe rand munca,sotia,cat de obosit sunt tot timpul.Dar a ma vindeca este peste putinta.Ma gandesc ca un grup de sprijin cu psiholog si duhovnic,cu tineri ca sufera de boala mea,ceva gen Alcoolicii Anonimi,mi-ar putea salva viata.E doar o sugestie.Rugati-va pentru mine!

    Reply

  55. D
    ianuarie 2, 2010 @ 4:23 pm

    Domnul sa te aiba in paza Sa !

    Nu stiu daca exista un grup de genul celui amintit de tine; nu am auzit.

    Si intr-adevar, a ne vindeca singuri este dincolo de putinta noastra. Insa ceea ce este la om cu neputinta , la Dumnezeu este cu putinta.
    Iar Domnul nu are pe nimeni de pierdut.
    Cauta un duhovnic,cere Domnului sa-ti scoata in cale duhovnicul potrivit pt. tine, si te marturiseste. Nu vei scapa asa usor, dar pune inceput bun si Domnul te va ajuta negresit.

    Doamne ajuta!

    Reply

  56. Ina
    ianuarie 2, 2010 @ 4:54 pm

    Brad, exista vindecare. Gaseste cateva zile si mergi la o manastire in moldova sau unde ti-e mai aproape. Participa la sf Maslu si NEAPARAT spovedeste-te.

    Dumnezeu sa-ti ajute

    Reply

  57. Adriana
    ianuarie 2, 2010 @ 5:51 pm

    Brad,
    Incearca sa faci seminarul iertarii cu maicuta Siluana, a ajutat destui oameni cu probleme de dependenta.
    Ii poti scrie aici:http://sfintiiarhangheli.ro/vechi/maica-siluana-va-raspunde.php.

    Reply

  58. Adriana
    ianuarie 2, 2010 @ 6:03 pm

    Brad,
    Incearca sa faci seminarul iertarii cu maicuta Siluana, a ajutat destui oameni cu probleme de dependenta.
    Ii poti scrie aici:http://sfintiiarhangheli.ro/vechi/maica-siluana-va-raspunde.php.

    Reply

  59. florinm
    ianuarie 2, 2010 @ 8:17 pm

    Am inceput sa importam de la Americani orice lucru, TAGADUIND prin asta lucrarea Sfintei Biserici Ortodoxe. E chiar tragic, nu doar trist. Pentru ca modul asta protestant si mai degraba iudaic de gandire e foarte generalizat intre crestinii contemporani.

    Imi cer iertare daca voi parea dur, dar chiar nu exista duhovnici la care sa te spovedesti si pe care sa ii asculti, Brad? Chiar ai tinut orice canon ti-a fost dat si nu ti-a fost de folos?

    Asta e un pacat care ne lupta pe foarte multi. Si eu sunt casatorit, am copii, lucrez si mi-ar placea sa spun ca ma lupt cu ispitele. Dar nu arunc vina decat asupra mea, caci am inaintea mea tot ce am nevoie, desi nu sunt un om avut. Ma refer la Sfintele Taine ale Bisericii, la sfaturile sfintilor, la sfaturile duhovnicului, precum si ale celor binevoitori care dupa puterea si priceperea lor imi dau prin cuvant raspuns la unele intrebari…

    Daca vrei, putem vorbi pe email.
    Doamne, ajuta!

    Reply

  60. D
    ianuarie 2, 2010 @ 9:32 pm

    Florin, unii oameni sunt la inceput. Mai cu grija,as zice.

    Reply

  61. D
    ianuarie 2, 2010 @ 9:34 pm

    sa ma ierti

    Reply

  62. florinm
    ianuarie 2, 2010 @ 9:53 pm

    D, e parerea ta, n-am pt ce sa te iert.
    Pe mine ma ingrijoreaza tocmai lipsa de „grija” de care dam dovada evitand sa spunem lucrurilor pe nume asa cum trebuie. Cred ca tocmai din aceasta „grija” poate ajunge cineva sa-si piarda serviciul, riscandu-si viata de familie pentru ce, pt pornografie…
    Daca n-as sti, n-as vorbi.
    Si nu in ultimul rand – ma indoiesc ca pe Brad l-au suparat cuvintele mele.

    Reply

  63. florinm
    ianuarie 2, 2010 @ 9:58 pm

    Am vrut sa spun ca de peste tot suntem asaltati de „incurajari” de genul ca masturbarea e folositoare, ca pornografia e ceva normal, ca „ce-i frumos place oricui” (am aproximat expresia). PREA PUTINI sunt cei care depun un efort de a contracara OFENSIVA asta a diavolului impotriva sufletului omului. Uneori (nu mereu, dar mai ales in cazul pacatelor acestora – pornografia, masturbarea, curvia, adulterul) e nevoie sa fim mai radical. Ce atata taraganare, frate? Se pierde un suflet, si inca cum!

    Reply

  64. D
    ianuarie 2, 2010 @ 11:58 pm

    Nu ma refeream la gravitatea (de necontestat)a pornografiei sau masturbarii, ci la modul de abordare a persoanei.

    Reply

  65. florinm
    ianuarie 3, 2010 @ 12:16 am

    eu sunt curios cum o mai duce cel care era atat de afectat de patima asta.
    cat despre noi, numai de bine – priceputi la toate (ca doar asa-i romanul)…

    Reply

  66. ionutz
    ianuarie 3, 2010 @ 1:14 am

    Buna observatia ta florinm…..:-))))=))))

    Reply

  67. Saurian
    ianuarie 3, 2010 @ 12:29 pm

    @florinm: nu crezi că eşti prea dur cu Brad? Tu chiar niciodată nu ai avut de-a face cu un duhovnic care nu prea le avea cu sfaturile de la spovedanie? Nu toţi oamenii sunt la fel. Spunea păr. Sava de la Lavra Pecerska ( un părinte îmbunătăţit din Rusia ) că oamenii sunt ca nişte pahare: unele mai tari şi altele foarte casabile. Spunea şi păr. Paisie Aghioritul că există oameni mai tari de suflet şi alţii mai sensibili iar dracul lucrează cu cei sensibili aruncându-i în deznădejde. Din păcate eu am avut parte de nişte oameni ( din mila lui DUmnezeu nu e vorba de duhovnicii pe care i-am avut ) care te aruncau mai tare în deznădejde.

    Să-ţi dau şi un exemplu: aveam un coleg de liceu care căzuse în ceva păcat mare când era mai mic fără să realizeze şi care când s-a spovedit ( fiind în liceu ) a nimerit la un duhovnic care l-a luat foarte tare. MI-a spus de asta ( şi că de aia nu vrea să se mai spovedească să nu mai pice la un astfel de om ) şi i-am zis să se ducă să se spovedească la duhovnicul meu de atunci ( care e preot de mir ). A fost şi mi-a spus că deşi duhovnicul meu i-a spus că nu e bine ce a făcut totuşi i-a spus-o foarte frumos. Deci contează şi felul în care îi vorbeşti celuilalt că pe unii poţi să îi arunci mai tare în deznădejde.

    Sunt de acord că e o nebunie să auzim de psihologi şi grupuri gen Alcoolici Anonimi într-o ţară ortodoxă de 2000 de ani. Dar din păcate mulţi duhovnici de-ai noştri nu sunt la măsura responsabilităţii pe care şi-o asumă şi din cauza asta credincioşii noştri preferă la neoprotestanţi ( unde se implică foarte mult pastorii de acolo în viaţa celor ce merg la adunările lor ) sau psihologi pentru a scăpa de anumite boli sufleteşti. O fată recomanda la Brad să meargă la o mănăstire din Moldova că totul se va aranja. Mi-e frică să mă gândesc că are şansa să întâlnească unii duhovnici care să-l distrugă şi mai tare. Măcar dacă recomandă cineva o mănăstire să recomande o mănăstire anume şi un părinte anume despre care ştie că e sporit.

    Doamne ajută şi iertare dacă cumva am supărat pe cineva prin tonul folosit!

    Reply

  68. Saurian
    ianuarie 3, 2010 @ 12:37 pm

    @Brad: de unde eşti? La Iaşi sunt nişte maici care poate ar putea să te ajute. Să-ţi dau un link la site-ul lor ( ele se oferă să te ajute şi online ) : http://www.sfintiiarhangheli.ro/node

    Reply

  69. D
    ianuarie 3, 2010 @ 12:37 pm

    Saurian – da-mi voie totusi sa cred ca nu asta este motivul pt. care „credinciosii” nostri merg la psihologi,sau, si mai rau, la neoprotestanti.

    Reply

  70. florinm
    ianuarie 3, 2010 @ 1:49 pm

    voua chiar va place chestia asta cu duhovnicii „sporiti”?
    cum sunt cei care nu sunt „sporiti”, cumva mai „nesporiti”?
    mie mi se pare ca in felul asta facem un mare rau, atat noua (mai ales), cat si duhovnicilor, refuzand sa mergem la unii pentru ca nu ar fi „sporiti” – de cand Sfanta Taina a Pocaintei depinde numai de duhovnic, unde e lucrarea Lui Dumnezeu, unde e plansul inimii noastre?

    Saurian, ziceai de prietenul tau… Daca acel parinte a fost mai dur, cum se face ca el (prietenul) nu si-a vazut pacatul lui, ci a „vazut” asprimea duhovnicului? Nu vrea sa se mai spovedeasca pt ca-i e frica de astfel de duhovnici? Pe strada de ce mai iese, pt ca si acolo sunt muulti soferi mai putin responsabili (fara a compara pe acestia cu duhovnicii mai aspri). Sau cum de merge pe sub balcoane, caci oricand ii poate cadea drobul de sare in cap? Ti se pare ca-l judec? Departe de mine asa ceva. Doar ca lucrurile astea se intampla acelora care cred ei ca le stiu pe toate, care nu merg la spovedanie ca la o Sfanta Taina unde se iarta PACATELE LOR, ci merg ca la o simpla „administrare” a unui serviciu, de parca preotul ar spovedi „pe persoana fizica” sau in numele unei institutii. Se uita de duhovnicie, de sfintenia Tainei.

    Cati dintre noi NE RUGAM SINCER pentru duhovnicii nostri, sau pentru toti duhovnicii, pentru tot clerul? Ne complacem mai degraba sa stam comod si sa dam sentinte asupra celor fara de care nu putem ajunge in Rai. Ni s-a inoculat spiritul acesta critic fata de orice, inclusiv fata de Biserica, de preoti si/sau de sfintii Ei. Dragilor, nu putem critica orice. Noi suntem creatie, iar intre noi si Creator sunt chiar preotii mijlocitori.

    Nu ascund pacatele unora dintre preoti, dar omul intelept nu rascoleste mizeria, ci o acopera si o ascunde, sa nu se vatame si altii (era chiar o pilda despre asta, cu o mizerie in mijlocul unui drum).

    Reply

  71. Saurian
    ianuarie 3, 2010 @ 1:51 pm

    @D: O prietenă îmi vorbea despre nişte tineri ce au mers la baptişti din cauză că au fost smintiţi de preot. Este pe youtube, de asemenea, un filmuleţ despre un preot ortodox ce a trecut la baptişti. Tipul vorbea despre trecutul lui şi prin vorbele lui ( cred că omul nu şi-a dat seama ce spune ) se vedea clar că avea îndoieli în credinţă încă din copilărie iar când a întrebat un preot despre asta imediat i-a tăiat-o foarte dur. Tu de ce crezi că merg oamenii la secte?

    Reply

  72. D
    ianuarie 3, 2010 @ 2:11 pm

    Din lipsa credintei. Saurian, SMINTEALA ESTE IN NOI ! (in noi,cei care ne smintim) Noi suntem cauza. Ce se intampla in exterior este doar un prilej. Daca respectivii nu s-ar fi smintit atunci, s-ar fi smintit in mod sigur alta data daca ar fi trait la fel.

    Reply

  73. Adriana
    ianuarie 3, 2010 @ 2:19 pm

    Oamenii merg la secte pentru ca acolo au vazut ei ca ceea ce se zice se si face, iar daca cineva mai cade, intreaga comunitate sare sa ii ridice. Asta mi-a spus-o un ortodox care a trecut la penticostali. Si am si o colega care a trecut de la ortodocsi la baptisti, si mi-a zis ca prietenul ei (baptist), acum actualul ei sot, a fost foarte mirat sa descopere ca mai exista fecioare si printre ortodocsi ca la ei nu te cununa preotul daca nu esti fecior/a, asa ca au mare grija sa nu cada in pacatul asta… Nu stiu acum daca toti si reusesc, cert este ca, putinii baptisti pe care ii cunosc si-au pastrat fecioria pentru casatorie, iar lucrul asta (faptul ca pastorul nu ii casatoreste daca nu sunt virgini) este vazut deseori ca o exagerare de catre ortodocsi. Exagerare sau nu, ideea este ca protestantii se cam tin de ceea ce ii invata biserica, sunt cei mai stricti in privinta asta, si exact asta place la cei care pleaca de la ortodocsi unde vad multa vorba dar mai putina fapta.
    Imi cer iertare daca observatia mea supara, insa cred ca mai degraba ar trebui sa se ia aminte la anumite adevaruri din care se poate invata cate ceva, in cazul de fata ca cuvantul fara fapta nu zideste ci iata, ca pe unii ii poate chiar pierde…

    Reply

  74. Aurel
    ianuarie 3, 2010 @ 2:38 pm

    Totul pleaca din Biserica . Preotii nu stiu sa gestioneze bine situatia . Daca preotii ar fii un bun exemplu , mai usor ar fi si pentru enoriasi . Enoriasii ar vorbi si altora si exemplu s-ar tot propaga.
    Daca cand ei nu ne sunt exemplu imi pare rau sa o spun toate se duc pe rapa .
    Da e porunca fa ce zice popa , nu ce face .
    Dar e destul de greu pentru enoriasi cand nu au de unde lua exemplu .
    Sunt preoti care nu citesc cat de cat din Sfintii Parinti , nu is imbogatesc vocabularul teologic ca astfel predica sa fie mai patrunzatoare . Sunt preoti care zic cate o predica de incepi sa te simti cel mai mic om din lume , simti ca racneste la tine constiinta : PACATOSULE PE FUNDUL IADULUI VEI MERGE DACA NU TE VEI POCAI” .
    Bine si dupa ce i-am pus la zid pe preoti ramanem acum noi restul lumii.
    Suntem un fel de crestini , mai mult fatarnici decat crestini . In ziua de astazi nici caldicei nu mai suntem . Suntem aproape reci .
    Nu stiu ce se mai poate spune . Avem nevoie de preoti buni de duhovnici buni dar pentru aceasta TREBUIE SA II NASTEM .
    Adica noi astia reci bocna sa ne straduim cat mai este vreme sa face cat putem . Vai si amar daca va venii NOAPTEA CAND NIMENI NU VA MAI PUTEA LUCRA.
    Domnul Hristos sa ne dea intelepciune , sa ne rugam cand avem vreme , sa petrecem intru Hristos , toate cate le facem sa le facem spre slava lui Dumnezeu si atunci Dumnezeu nu ne va parasi.
    Asta ne trebuie : sa ne rugam ca Domnul sa ne trimita pocainta sa ne plangem pacatele , sa ne para rau pentru ele si sa ne smerim .
    Caci smerenia fara fapte iarta multe pacate , dar faptele fara smerenie sunt fara folos .
    Doamne ajuta .

    Reply

  75. D
    ianuarie 3, 2010 @ 6:37 pm

    @Adriana – da stiu, sectarii sunt oameni corecti,nu beau,nu fumeaza,nu injura,nu fura,se ajuta, acum vad ca sunt si feciori la casatorie (bine ca nu ai spus cununie).

    De ce ? Simplu. Pai ce interes mai are diavolul sa-i ispiteasca cu acestea mai mici cand ii are prinsi IN EREZIE ? Oricum ii are pusi deoparte cu ce poate fi mai rau. Ii lasa in pace,sa devina modele; doar-doar vor prinde in plasa si ceva ortodocsi cu aspectele astea exterioare.

    Asa ca este usor sa arati cu degetul spre cei din linia intai,plini de rani si noroi, cand tu stai in spatele frontului si ai pactizat demult cu dusmanul …

    Reply

  76. Adriana
    ianuarie 3, 2010 @ 6:54 pm

    D,
    Eu cred ca Domnul stie cel mai bine cum sta treaba cu ei (ma refer la partea cu pactizarea cu dusmanul). Eu stiu una si buna, cuvantul fara fapta e gol, iar fapta si credinta fara dragoste sunt degeaba.

    Reply

  77. florinm
    ianuarie 3, 2010 @ 8:15 pm

    Aurel, ce bine-ar fi daca TOTI am da peste preotiid e care te plangi tu!
    citez: „Sunt preoti care zic cate o predica de incepi sa te simti cel mai mic om din lume , simti ca racneste la tine constiinta : PACATOSULE PE FUNDUL IADULUI VEI MERGE DACA NU TE VEI POCAI” .”
    La sfarsitul comentariului tau te contrazici singurel, pt ca scrii: „Asta ne trebuie : sa ne rugam ca Domnul sa ne trimita pocainta sa ne plangem pacatele”
    Pai daca prin acea predica acel preot te face sa te simti un nimic, lucru care CHIAR ESTE DE DORIT, si chiar tu spui ca este nevoie de pocainta (pocainta tocmai asta este: constientizarea pacatelor si a gravitatii lor, constientizarea pedepsei, plansul pentru pacatosenie, nadejdea doar in mila Domnului si lupta de a nu mai cadea in pacatul pe care il spovedim la preot; mai inseamna multe altele, iar rodul pocaintei este exact smerenia de care amintesti in incheiere) – daca preotul iti aminteste de pocainta pe care esti dator sa o simti, ce nu e bine frate? Nu ne place ca suntem stropiti cu apa rece, nu ne plac dusurile reci, ci doar alea calde? Ne place doar sa in gadilati in orgoliu, sa ni se spuna ca suntem crestini buni, dar noi suntem atat de gaunosi pe dinauntru incat si binelui ii spunem rau?

    „Totul pleaca din Biserica”???? Pai BISERICA suntem noi. NOI ca si parti ale trupuui Bisericii suntem vinovati pentru pacatele noastre, nu preotii, nu diavolul, nu aproapele nostru. Avem atatea pretentii de la ceilalti! Sa fie CEILALTI sfinti, ca sa putem noi sa dormim pe-o ureche? Hai sa avem pretentii de la noi, pt ca nu ne pune preotul sa ne uitam la imagini pornografice, sa ne inselam sotii/sotiile etc.! NOI suntem singurii vinovati pentru caderile noastre.

    Reply

  78. Ina
    ianuarie 3, 2010 @ 8:27 pm

    D, ce bine ai atins corectitudinea sectarilor. Cititi din cartea DESERTACIUNILE lumii, a Ieromonahului Ioan Buliga, pag 128, despre „De ce par ereticii buni”.

    Parintele ne arata ca sunt 2 feluri de diavoli: inferiori si superiori.

    „Cei inferiori, ne spun Sfintii Parinti, totdeauna fac loc celor superiori, adica il paraseste pe om diavolul alcoolului, facandu-i loc diavolului inselator al eresului.

    „Orice pacat se va ierta omului, dar cine va huli impotriva Duhului Sfant, nu i se va ierta in veac”, spunea Hristos. Acel „orice” face parte din pacatele trupesti, iar pacatele care se impotrivesc Duhului Sfant sunt cele care stau impotriva adevarului.

    Reply

  79. Aurel
    ianuarie 3, 2010 @ 10:07 pm

    “Totul pleaca din Biserica”???? ma refeream la intaistatorii nostri .
    Oamenii slabi in credinta va pe preot si judeca in inima lor : uite ce face si asta . Mai vede una alta la televizor si iata peste putina vreme considera ca Biserica nu mai are nici un rost pentru el . Se leapada de credinta .
    Ai dreptate ma contrazic .
    Dar cum ai spus si tu oare cat la suta din populatia tarii beneficiaza de astfel de preoti ?
    Am spus daca am avea …si nu pot sa spun ca nu sunt preoti care pe unde trec le pun pe toate in buna randuiala , iar pentru restul lumii ce ramane de facut ?
    Oare nu rugaciunea ? Oare nu smerenia caci vazand Domnul vrerea noastra de a ne indrepta oare nu va indrepta si vremea in care traim ?
    Doamne ajuta .

    Reply

  80. Aurel
    ianuarie 3, 2010 @ 10:09 pm

    Ina si D aveti dreptate .

    Reply

  81. Saurian
    ianuarie 3, 2010 @ 10:38 pm

    @Ina, D şi Aurel: ce comod e să îi trimitem pe toţi sectarii în iad ( că doar de asta ei sunt mai virtuoşi ca noi că sunt deja pierduţi şi nu au ispite ).
    @Aurel: Recunosc că poate am exagerat cu acuzatul preoţilor. Nu am vrut să lovesc în preoţi ci doar în măsura în care preotul ar reprezenta o încununare a credincioşilor. Până la urmă dacă toţi credincioşii ar fi sfinţişori e logic că şi preotul ar fi aşa. Tot ce am vrut să spun e că nu tot timpul e de vină doar cel care pleacă la eretici sau la psihologi ci de multe ori poartă o vină egală şi preotul. Eu unul citisem undeva că păstorul va fi judecat şi pentru păcatele păstoriţilor. Oare câţi îşi asumă asta? Şi cel care a păcătuit îşi va lua osânda, că Dumnezeu la toţi le dă şanse de mântuire dar şi preotul va primi o osândă şi mai mare că mult i s-a dat şi mult i se va cere.

    Reply

  82. D
    ianuarie 3, 2010 @ 10:42 pm

    Noi ii trimitem ? Merg singuri; omul este liber sa aleaga; iar ei au facut alegerea de a fi in afara Bisericii.

    Prietene, aici nu cred ca e cazul sa ne dam noi cu parerea. Invatatura Bisericii e f.clara. Sau stim noi mai bine ?

    Reply

  83. Saurian
    ianuarie 3, 2010 @ 11:18 pm

    Învăţătura Bisericii spune că mântuirea e sigură doar în Ortodoxie iar ce e la alte credinţe doar Dumnezeu ştie cum va mântui pe fiecare.
    Oricum eu nu pot susţine ca Adriana că ereticii sunt mai buni ca noi. Am întâlnit eretici mai buni ca ortodocşii noştri precum am întâlnit şi ortodocşi mai buni decât ereticii lor ( există alcoolici, curvari etc. atât ortodocşi cât şi eretici ). Ceea ce am vrut să spun e că pastorii lor se implică mult mai mult ca la ortodocşi. Aş putea să dau exemple: la eretici se fac serbări pentru copii, există întâlniri cu tinerii, se face săptămânal rugăciune în casa unui credincios ( la care participă pastorul şi alţi credincioşi ) ceea ce la ortodocşi nu are loc la măsura care e la fraţii neoprotestanţi.
    Chestia e că îmi dau seama acum că nu trebuia să deschid discuţia asta că se ajunge să se interpreteze totul greşit şi în plus e foarte OFF-TOPIC!!!

    Reply

  84. florinm
    ianuarie 4, 2010 @ 12:26 am

    Saurian, hotaraste-te: pentru tine, neoprotestantii sunt ERETICI sau FRATI??

    Reply

  85. Saurian
    ianuarie 4, 2010 @ 8:50 am

    Pentru mine şi ereticii şi păgânii sunt fraţi. Orice om e fratele/sora meu/mea. Cel puţin la asta doresc să ajung.

    Reply

  86. D
    ianuarie 4, 2010 @ 2:03 pm

    Frati, cum ? Asa, teoretic ? Noi ne spunem frati pentru ca ne consideram frati intru Hristos („un singur Invatator aveti, iar voi toti sunteti frati”-citat din memorie). Cu paganii sau ereticii ce fel de frate poti fi ?

    Reply

  87. ionutz
    ianuarie 4, 2010 @ 3:57 pm

    Salutare prieteni si frati ai mei,mai bine v-ati hotari despre ce vorbiti ,caci subiectul e altul,cel de mai sus!:-)O umila parere!:-)

    Reply

  88. florinm
    ianuarie 4, 2010 @ 4:34 pm

    Ionutz, consideri ca e mai putin important? (Tot o umila parere 🙂 ).
    Toata discutia asta este exact la subiect, caci „nevoia” asta de asociatii de „profesionisti” care sa se substituie ca rol Sfintei Biserici (ca si cand aceasta n-ar detine nici stiinta, nici competentele necesare) sunt venite din vestul europei si/sau din SUA ale americii. Dupa cum se stie (sau poate nu), protestantii au aparut la jumatatea mileniului trecut ca reactie la catolicism, dorind sa „curete” acel crestinism in sensul de a-l apropia, dupa intelegerea lor, de crestinismul autentic. Numai ca, in loc sa se intoarca in ortodoxie, unde traditia apostolica se pastreaza aceeasi pana astazi, unde exista Sfanta Traditie, acestia au lepadat orice traditie si au ajuns la doctrina „Sola Scriptura”, refuzand chiar Adevarul dovedit de Domnul prin sfintii Sai.
    Mai departe, NEO-protestantii, la inceputurile lor, din dorinta de a converti la „crestinism” pe evrei, au dorit sa curete si mai mult aceasta „credinta” de cele ce ii diferentiau de aceia. Aceasta, impreuna cu dorinta evreilor de a se integra in societatea civila (functii in aparatul administrativ) au dus la acceptarea formala a unora dintre evrei a crestinismului.
    Cand a aparut Luther cu doctrina sa, evreii au numit acel moment „inceputul prabusirii crestinismului”. In felul acesta, din negarea sfintilor si a sfinteniei acelora, neoprotestantii au ajuns chiar sa tagaduiasca dumnezeirea mantuitorului Hristos!
    Perioada renasterii si iluminismul au produs multe schimbari de mentalitate (in sensul rau), unii dintre vestici intorcandu-se la credintele pagane, ocultismul etc. S-au intors la invataturile Vechiului Testament, din intentia lor de a avea o viata spirituala autentica, caci romano-catolicismul nu le oferea aceasta.

    Sper ca nu m-am indepartat prea mult de „subiect”, am tinut doar sa-ti fac o legatura. Doamne, ajuta!

    Reply

  89. Saurian
    ianuarie 4, 2010 @ 5:14 pm

    D, îţi recomand să citeşti o carte: „2.000.000 km în căutarea Adevărului” de Klaus Kenneth. Cartea pe care o am eu e apărută la Editura Agnos. Acolo vei descoperi despre harul ce lucrează la neoprotestanţi. Dacă cumva ţi se pare suspicios numele autorului ( că tipul e elveţian ), te anunţ că omul e ortodox: a fost ucenic al păr. Sofronie Saharov iar acum e ucenic al păr. Zaharia ( Zaharou ) şi e prieten cu păr. Rafail Noica. A fost şi în România unde a susţinut unele conferinţe. Cartea este despre viaţa autorului: născut catolic trece prin tot felul de păcate, studiază toate religiile lumii şi într-un sfârşit se întoarce spre creştinism ( întâi prin neoprotestantism iar într-un sfârşit ajunge la Ortodoxie ). Să-mi spui ce părere ţi-ai făcut de ea. 🙂

    Reply

  90. D
    ianuarie 4, 2010 @ 6:03 pm

    Eu am citit-o 😉 . Dar vad ca tu nu ai citit notele de subsol in care se specifica f. clar (si f.corect) ca nu ar trebui sa intelegem harul care a lucrat in Klaus decat ca o iconomie a Lui Dumnezeu cu el,pentru a-l intari si povatui spre adevarata dreapta-credinta, si NICIDECUM ca o lucrare obisnuita a harului la eterodocsi.

    In plus nu ar fi realist din partea noastra sa solicitam ortodocsilor din afara spatiului ortodox sa-i trateze pe eterodocsi ca pe unii aflati in afara crestinismului. Nu te poti duce in mijlocul unui popor neortodox si sa-i spui: voi nu sunteti crestini. Asta chiar si pentru simplul fapt ca ar dauna propriei tale misiuni in mijlocul lor. Reactia ar fi cel putin de indepartare a ta din mijlocul lor.
    Ai sanse mult mai mari sa le deschizi ochii daca le spui ca ortodoxia este de fapt crestinismul primar,ca ei au pierdut din intregul invataturii crestine etc …
    Crezi ca p.Sofronie ar fi mai facut misiune in vest daca le-ar fi spus adevarul verde in fata ? Dar asta nu inseamna ca adevarul nu mai este adevar.

    Reply

  91. Saurian
    ianuarie 4, 2010 @ 6:58 pm

    D, dă-mi adresa ta de mail că vreau să-ţi trimit un mesaj şi prefer prin email că aici poate sunt unii mai începători în ale credinţei şi s-ar putea sminti.

    Reply

  92. D
    ianuarie 4, 2010 @ 7:31 pm

    cere-l de la @admin , doar nu vrei sa-l pun pe site
    dar daca se refera la harul care lucreaza in afara ortodoxiei, nu are rost sa te mai obosesti .

    Reply

  93. auras
    ianuarie 4, 2010 @ 7:37 pm

    st de acord cu cea ati spus voi toti insa nmn nu are putere politica sa stoppezze asa ceva

    Reply

  94. D
    ianuarie 4, 2010 @ 7:54 pm

    ce putere politica ? ce sa stopeze ? esti sigur ca ai nimerit site-ul pe care doreai sa scrii ?

    Reply

  95. D
    ianuarie 4, 2010 @ 8:15 pm

    Saurian – na ca am mai dat de o nota in cartea de care ai facut vorbire; apartine Sfantului IOAN SCARARUL : ” E cu neputinta sa iasa foc din zapada. Dar e mai cu neputinta sa se afle smerita cugetare la eterodocsi” (adica neortodocsi) – pag 287

    Nici pe asta nu ai citit-o ?

    Reply

  96. auras
    ianuarie 4, 2010 @ 8:24 pm

    st nou pe site asata D ..TE ROG SA MA SCZ DAR SINCER IMI PLACE ACEST SITE SI O SA MA INTRU CA PLACERE AM VAZUT NISTE POVESTIRI FORTE FRUMOASE SI EDUCATIVE

    Reply

  97. D
    ianuarie 4, 2010 @ 8:34 pm

    pai nu zice nimeni sa nu intri,esti binevenit. dar n-am inteles legatura postarii tale cu ce se discuta.

    si inca ceva: fara suparare,incearca te rog sa scrii romaneste

    Reply

  98. Saurian
    februarie 16, 2010 @ 11:28 am

    @Brad: Până la urmă s-a înfiinţat şi o asociaţie pentru cei care sunt stăpâniţi de pornografie. Vezi aici: http://www.sfintiiarhangheli.ro/node/1736

    Reply

  99. Brad
    aprilie 5, 2010 @ 8:06 am

    Multumesc Saurian pentru informatie!Dumnezeu lucreaza pe mai multe cai,iar aceasta e una dintre ele.Paste fericit!

    Reply

  100. geo
    aprilie 5, 2010 @ 12:51 pm

    Hristos a inviat! Sunt adolescent si nu m-am uitat cu voia la filme porno sau la ceva ce tine de pacatul desfranarii sau preadesfranarii sau a masturbarii..dar va pot spune ca ma razboiesc cu ele si e groaznic, insa Domnul mi-a venit in ajutor si m-a ajutat sa trec peste ispita. Acum ma gandesc la tinerii sau la cei care privesc aceste vajnice scene si dracul desfraului ii indeamna sa savarseasca pacatul, iar ei in afara lui Hristos fiind, il asculta pe diavol, urmand apoi dezastrul interior/sufletesc. E groaznic!!! Indemnul tau Flavius la trezirea din amorteala e bun, insa nu mi se pare ca la mn e prea mare nepasarea si nu fac nimic…VAI,VAI,VAI mie!!!:sad:(

    iertati-ma. sa fiti bn in Domnul, fratilor..

    Reply

  101. C.
    mai 18, 2010 @ 11:30 pm

    Flavian,multumesc mult pentru articol ,ai scris cu aceeasi revolta pe care o simt si eu in fata tuturor standurilor de pe strada cu reviste cvasi pornografice ,standuri care se afla la inaltimea unor copii mici .nu stiu ce pot sa gandeasca acesti copilasi nevinovati atunci cand vad o poza cu o femeie dezbracata chiar sub nasul lor.probabil ca or sa creada ca e ceva absolut firesc.
    nu sunt de acord ca nu putem face nimic decat sa ne rugam.foarte multi adolescenti sunt expusi la materiale pornografice chiar fara sa le caute si cum nu au formata o paza a mintii ,e mult mai usor sa cada in pacat .mai cu seama cand si la scoala primesc o ‘educatie sexuala’ in care numai valorile morale si crestine nu le sunt prezentate copiilor.
    Silvia,apreciez faptul ca vrei sa te implici si sa faci ceva .numai ca eu cred ca deocamdata raduleasca nu e un exemplu de urmat pentru niciun crestin ,poate ca ar trece de exemplu in scoala celor care vor sa faca bani cu orice pret(iti recomand un interviu al ei luat de eugenia voda in emisiunea „profesionistii”,interviu in care a fost intrebata cum de a pozat cum a pozat si a acceptat sa apara pe toata gardurile;-)omnia sa a raspuns ca „este o femeie de afaceri”;pai asta cred ca e problema Romaniei ,se fac prea multe astfel de „afaceri” si se dau tinerilor modele false,a la raduleasca).
    florinm,si toti ceilalti care considerati ca nu suntem vinovati pentru aceasta stare de lucru si ca nu trebuie sa facem nimic pentru a pune stavila pornografiei din scolile,casele si strazile Romaniei ,iertati-ma, dar cred ca cel mai comod e sa nu te implici.bineinteles ca e foarte important sa fii cu bagare de seama in ce te implici(in niciun caz sa nu arunci cu oua in adolescente care oricum nu stiu ce fac).insa nici sa treci mai departe pretinzand ca nu poti sa faci nimic ,nu e tocmai atitudine crestineasca.mi se pare ca adolescentii din ziua de azi sunt ca acel drumet cazut intre talhari,nu se pot apara impotriva invaziei de pornografie si promovare a non-valorilor .te poti apara imptriva acestor talhari doar cand esti om patit sau cand ai avut norocul sa dai peste o carte ortodoxa ,un preot bun,o ruda credincioasa care sa te fi avertizat asupra acestor pericole de timpuriu.din pacate societatea noastra (bineinteles ,exista exceptii,dovada acest site ,ii multumesc din inima celui care a avut initiativa lui)nu ii prea avertizeaza pe tineri ci ii considera maturi ,capabili sa deosebeasca binele de rau ,chiar daca nu li se face o expunere corecta a binelui si raului.am citit comentariul care spunea ca nu tine de noi sa schimbam lucrul acesta ,ca tot ce putem face este sa ne rugam pentru ei.sunt de acord ca primul lucru,care nu ne cere prea mare efort ,e sa ne amintim cand ne rugam si de adolescenti/tineri.insa poate ca si levitul si preotul din parabola samariteanului s-au rugat pentru cel cazut intre talhari ,atunci cand au ajuns la templu.asta nu a fost de ajuns,o spune si Isus.cand vezi un frate la ananghie,trebuie sa te opresti din drumul tau si sa il ajuti,oricat te-ar costa.asta in privinta atitudinii comode ,prin care in final nu facem nimic mai mult decat sa scriem pe acest site(e bun si asta,primul pas).nu am copii inca dar stiu ca atunci cand o sa ii am ,daca imi va da Dumnezeu, nu mi-ar placea sa ii vad ducandu-se sa cumpere o inghetata de la colt si dand cu ochii de raduleasca in neglije ,pe coperta unei reviste de succes.asa ca simt ca trebuie sa fac ceva acum in privinta asta.
    cei care au deja copii ,ce credeti despre expunerea acestor reviste ,vi se pare firesc?
    ca sa nu ma leg numai de o singura vedeta,sunt VIP-uri de tip Carcotasii ,Buzdugan,etc care se dau intelectuali/moralisti dar care insa ating in unele emisiuni(dupa umila mea parere)limita dintre pornografie si decenta(spre exemplu ,ca femeie ,nu pot sa inteleg cum accepta „bebelusele”sa danseze si sa se imbrace in felul respectiv;oare parintii,bunicii,fratii lor cum se simt?).
    1.Ce am putea sa facem impotriva acestor emisiuni/non-valori?sau impotriva flimelor porno difuzate la televiziunile romanesti? am vazut o propunere chiar pe acest site:scriem la CNA!
    http://cna.ro/-Formular-sesiz-ri-.html
    2.intreba cineva ce ar putea sa faca Biserica?
    propunere:Preotii din fiecare parohie ar putea sa indemne oamenii,in predica de dupa slujba ,sa nu mai cumpere ziare de la standuri/chioscuri in care sunt expuse fotografii cu femei dezbracate.de asemeni sa nu mai cumpere ziare in care apar fotografii smintitoare.astfel,atingandu-i la buzunar, vor fi nevoiti sa isi schimbe si redactorii/distribuitorii de ziare atitudinea.si nu imi spuneti ca oamenii care vin la biserica nu cumpara ziare cu ilustratii smintitoare.e asa de amestecata informatia utila cu pornografia incat oamenilor le vine greu sa aleaga.
    3.ce ar putea sa faca parintii care au copii in scoala?
    se urmareste acum (nu stiu daca deja s-a introdus)instruirea copiilor in ce priveste actul sexual,in scoala,in perspectiva ca daca afla copiii din surse ‘onorabile ‘,e mai bine decat sa afle din mai stiu ce alte surse.
    parintii ar putea protesta in fiecare scoala,discutie cu dirigintele impotriva acestei masuri.de ce?sa luam exemplul Statelor Unite ,in care s-a introdus aceasta educatie sexuala de mai demult in scoli si s-a observat ca nu a scazut in niciun fel numarul adolescentelor care fac avort sau care raman insarcinate in timpul scolii.ba chiar din contra.
    4.ce am putea face noi:am putea sa adunam cat mai multe informatii utile intr-o brosura ,astfel incat parintii sa se poata duce la scoala inarmati cu ceva pe limba celor din media/UE.am observat ca daca dai statistici este mesajul mai convingator:-).bineinteles ,toate aceste lucruri cer timp,si toti avem servicii ,obligatii,etc.sunt de acord ca ar fi greu sa faca o astfel de brosura unul singur,dar poate ca daca se ofera mai multi cu timp si motivatie,injghebam ceva.eu ma implic dar categoric nu am timpul si responsabilitatea sa fac o brosura de una singura(cand sunt mai multi ,e mai dreapta socotinta).
    as propune spre inceput un articol cat se poate de stiintific,aparut in 2006 intr-o revista medicala americana,Journal of Adolescent Health(Jurnalul sanatatii adolescentului), 38, 186–192,intitulat”Contributia mass media la comportamentul sexual al adolescentilor” (The mass media are an important context for adolescents’ sexual behavior).va dau traducerea la concluziile articolului(dau apoi si varianta in engleza ,pt cei care stiu mai bine ca mine limba,sa ma corecteze):
    „Adolescentii expusi la mai multe informatii/imagini cu continut sexual in media si care percep o incurajare/un sprijin mai mare din partea media pentru un comportament sexual,declara ca au o dorinta mai mare de a se angaja intr-o activitate sexuala si chiar au o activitate sexuala sporita.Mass media ofera ocazii pentru socializarea sexuala a adolescentilor si influentele din media ar trebui luate in considerare in cercetare si intervenit corespunzator pentru a reduce activitatea sexuala a tinerilor adolescenti.”
    (Adolescents who are exposed to more sexual content in the media, and who perceive greater support from the media for teen sexual behavior, report greater intentions to engage in sexual intercourse and more sexual activity. Mass media are an important context for adolescents’ sexual socialization, and media influences should be considered in research and interventions with early adolescents to reduce sexual activity.)
    gasiti linkul la rezumatul articolului aici
    http://www.jahonline.org/article/S1054-139X(05)00200-4/abstract

    ce spuneti?:-)

    Reply

  102. Adriana
    mai 19, 2010 @ 8:06 am

    Idem si in Franta cu educatia sexuala in scoala. Copiilor nu li se vorbeste doar despre actul sexual, ci si despre metodele contraceptive fara a se insista asupra faptului ca cea mai buna si sanatoasa metoda pentru ei este abstinenta. Asa ca multora din ei le ramane in cap doar cum se face actul sexual, restul le intra pe o ureche si le iese pe cealalta. Nu au inca varsta la care pot fi responsabili, asa ca selecteaza informatia dupa ceea ce ii intereseaza la varsta respectiva. Consecinta: multe sarcini la adolescente care nu se protejeaza in nici un fel, si care apoi adopta ca metoda „contraceptiva” avortul, desi la orele de educatie sexuala li s-a spus clar ca intr-un nici un caz avortul nu poate fi considerat metoda contraceptiva.
    Asa ca singura educatie sexuala care ar trebui facuta in scoli este educatia pentru abstinenta. Pe vremuri, cand tinerii ajungeau la varsta acestor curiozitati, parintii ii casatoreau. Acum casatoria este amanata foarte mult timp, asa ca tinerii trebuie invatati sa traiasca in abstinenta. Insa cui ii place abstinenta? Aici este problema, gasirea unei motivatii serioase pentru abstinenta si in afara credintei, pentru ca la varsta adolescentei multi tineri inca nu sunt credinciosi, nici chiar dintre cei care vor deveni credinciosi ulterior, daramite dintre ceilalti care nu ajung credinciosi niciodata si mor in necredinta…

    Reply

  103. Guest
    iunie 26, 2010 @ 6:41 pm

    daca am vazut, din greseala, o imagine (aproape)pornografica e pacat?

    Reply

  104. Alexa
    iunie 27, 2010 @ 5:26 am

    @Anonim
    Cred ca ceea ce spui tu Anonim se incadreaza la pacat fara de voie si este discutabil in cazul in care ti-a placut. Incearca sa eviti sa te uiti la ce crezi ca ar putea contine astfel de imagini pentru ca iti raman in minte mult timp. O secunda iti este de ajuns si nu mai scapi mult timp de ele.

    Reply

  105. anonim
    iunie 29, 2010 @ 8:52 pm

    cum se poate scapa de aceasta dependenta?

    Reply

  106. Admin
    iunie 30, 2010 @ 6:26 am

    Cu multa vointa, dar si cu multa nevointa. Asa se scapa.
    In general patima slabeste foarte mult vointa omului (mai ales cea a desfranarii), astfel incat omul ajunge sa creada ca este (aproape) imposibil sa mai iasa dintr-un astfel de calvar.
    Dar omul care este robit de vreo patima nu stie ca daca isi pune toata nadejdea si tot gramul de vointa pe care il are in slujba ascultarii de Dumnezeu, atunci Dumnezeu da har mult omului pentru a lupta cu patima si pentru a o invinge.
    Deci, la inceput nu prea este vointa pentru a lupta cu patima, dar exista nadejdea in Dumnezeu si ascultarea de poruncile sale. Din aceasta nadejde si ascultare deplina se revarsa harul Duhului Sfant peste om, pentru a-i intari vointa, si pentru a porni lupta nevointei.
    Intre timp omul constata ca intr-adevar este negrait de mare ajutorul lui Dumnezeu care il face sa se lase de robia patimilor si sa treaca la libertatea.
    Cu timpul (daca se ramane in ascultare si perseverenta) vointa devine puternica, ispita nu mai da tarcoale asa des si asa puternic, fiind din ce in ce mai usor de respins.
    Apoi drumul nu se opreste aici, caci trebuie sa ajungem la desavarsire, si multi sfinti ne-au aratat ca au biruit pofta trupului si neputinta umana, ajungand ingeri in trup.
    Citeste viata sfintei Maria Egipteanca pentru ca te va ajuta foarte mult.
    Curaj si nadejde pentru ca unde nu poate omul poate Domnul!

    Reply

  107. Admin
    iunie 30, 2010 @ 6:33 am

    Aici gasesti un articol care invata cum se poate scapa de patima masturbarii: https://www.ortodoxiatinerilor.ro/masturbarea/6995-cum-scap-de-patima-masturbarii
    Nu e singurul articol care trateaza acest subiect, iar daca te intereseaza mai multe lucruri despre asta, poti gasi in sectiunea „Sexualitate”, categoria „masturbarea”

    Reply

  108. anonim
    iunie 30, 2010 @ 2:49 pm

    Multumesc foarte mult…

    Reply

  109. lulu
    iunie 30, 2010 @ 6:48 pm

    De mare folos pentru a scapa de aceasta dependenta este spovedania deasa si sincera precum si rugaciunile catre Mantuitorul si Acatistul Sf. Nectarie Taumaturgul. Numai constientizarea gravitatii pacatului, zdrobirea inimii si dorinta sincera de a scapa te vor salva.

    Reply

  110. marcel
    februarie 9, 2011 @ 2:48 pm

    cine ma mai poate ajuta si pe mine cu un sfat , o carte , un articol ceva orice sami bage si mie id sau pe mail : marcel_barajos@yahoo.com

    Reply

  111. somebody
    decembrie 21, 2012 @ 10:04 am

    Buna ziua! Am citit subiecte asemanatoare pe site si in alte carti despre acest pacat, si trebuie spus ca el subjuga milioane de oameni. De acord cu toate sfaturile pentru inlaturarea acestuia, insa as dori daca stie cineva (vreau o parere medicala) sa imi raspunda la urmatoarea intrebare: fiziologic vorbind, omul este un mamifer care se reproduce; daca infranarea inseamna abstinenta totala, stiu ca o cantitate de hormoni produsi si neeliberati se intorc in sange si de aici la creier, hranind celula nervoasa, impiedicand in timp aparitia problemelor de memorie, si alte probleme. Totusi, ce se intampla cu surplusul de material genetic? se poate vorbi de o asa-numita sterilitate in timp (intocmai ca la vaca de exemplu, daca nu o mulgem ramane stearpa)?. Multumesc.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *