exista raul .raul este omul care este cazut si este sub puterea pacatului adica a lui satana,pentru ca el a pacatuit de la inceput ridicinduse impotriva celui ce a creeat totul . din pricina pacatului pamintul a fost infestat de rau ,omul si toate celelalte vetuitoare. itradevar Dumnezeu mai rabda nelegiuirea dar cei ce se tem de domnul nu trebuie sa si faca vreo grija , pentru ca pot sa cada 1000 intr o parte si 10000 in alta ,cei iubiti de el vor ramine nevatamati
Din ce motiv Dumnezeu – Părintele omenirii – ar fi făcut un fruct care putea cauza căderea copiilor Săi, dacă aceştia ar fi gustat din el, şi de ce l-ar fi făcut plăcut ochilor la vedere şi vrednic de dorit (Fac. 3:6), plasându-l într-un loc uşor accesibil?
Salut Andrei! Cred ca ai introdus un sofism in intrebare fara sa-ti dai seama.
Nu fructul „putea cauza caderea copiilor” ci neascultarea copiilor de Dumnezeu, deci vointa lor de a se impotrivi fata de Dumnezeu. Deci problema a fost la oameni, nu la fruct. Sa nu uitam ca la inceput toate erau „bune foarte” dupa cum intareste Scriptura de nenumrate ori. Fructul acela, ca orice aliment (desi nu are intelesul doar de aliment) nu este rau in sine…ci felul in care te raportezi la el.
Fructul a fost doar un mijloc prin care s-a pus omul la incercare, deci nu era o posibila ispita in sine caci lui Adam si Evei nu le lipsea nimic din ceea ce trebuia sa stie pentru nivelul lor de intelegere.
Ispita a venit din partea diavolului (incepatorul rautatii) care a creat in mintea Evei o falsa imagine despre ceea ce i-ar fi folosit fructul.
Eva a incuviintat prin vointa, la fel si Adam, desi stiau din pre-instiintarea lui Dumnezeu ca vor muri daca vor manca. Deci, asa a aparut prima fisura intre Dumnezeu si om…datorita omului. Dar vina cea mai mare este ca nu si-au recunoscut greseala ci au dat vina ca la domino, sau precum facem si noi adesea: a) nu eu sunt de vina…sarpele m-a amagit b) nu eu sunt de vina…femeia pe care mi-ai dat-o e de vina… Si uite asa…neascultarea si lipsa smereniei (a pocaintei) a scos oamenii din rai.
Dar prin Hristos castigam cu mult mai mult decat am pierdut: castigam Imparatia Cerurilor.
Multumesc Frumos de raspuns Dan! Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari. Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul.
De fapt, daca suntem atenti se poate observa ca tot Universul creat sta sub semnul dualitatii…Si nici nu poate fi altfel- fara dualitate, fara tensiunea dintre 2 poli opusi nu poate exista evolutie, progres..mai mult nu poate fi VIATA. Poate fi conceputa existenta in absenta dualitatii? Nicidecum! Masculin- feminin Pozitiv- negativ cald – rece Intuneric – lumina
si evident Rau- Bine
Oare Sfintii ar avea vreun sens in absenta pacatosilor?
Si orice crestin adevarat care crede in D-zeu nu va nega existenta diavolului… sau: ar mai fi fost martirii daca nu erau calaii?
A privi lucrurile doar din perspectiva sintagmei :"Raul e absenta binelui" e ceva cat se poate de simplist si infantil. Lucrurile nu sunt separate- asa cum par la prima vedere- ci interconectate..
Chiar si diavolul a fost inger, creat de Dumnezeu din dragoste, dar prin vointa lui a ajuns ce-a ajuns.
Cand spunem ca raul e absenta binelui de fapt spunem ca raul nu exista in mod real, nu are un izvor al existentei asa cum are binele in Dumnezeu.
Raul e o alegere gresita.
Ca raul sa existe in mod real, indiferent de vointa noastra a oamenilor, ar trebuie ca o fiinta supranaturala sa impuna acest rau asupra lumii si sa-l sustina. Ori daca credem asta ajungem sa vorbim ca exista doua fiinte supranaturale necreate, una care sustine binele si alta care sustine raul. Si daca e asa, care e mai puternica dintre ele? Iar daca una e mai puternica de ce nu s-a impus asupra celeilalte distrugand-o?
Noi crestinii credem in Dumnezeu si credem ca diavolul exista, dar diavolul e doar un catelus tinut in lesa de Stapan, si nicidecum o fiinta care sta in contrapartida cu Dumnezeu.
Raul exista doar ca absenta a binelui si nu ca forta externa lumii si omului. Sa presupunem ca maine toti oamenii ar vrea sa faca binele, unde mai e raul?
Ce-ar fi sa-i spun fetei mele: "Tati ca sa te bucuri relatiile intime impreuna cu sotul tau, trebuie mai intai sa te violeze cineva." sau "ca sa te bucuri de gustul mierii trebui sa gusti mai intai otrava."
Ai tras concluzii off-road,man Indiferent de cum am vrea noi sa fie, viata ne va oferi ambele fete ale monezii…si dulce..si amar. Dar nu uita ca vom aprecia cu atat mai mult o realizare..atunci cand va apare dupa o perioada de dificultati.
Si da, "raul" e necesar evolutiei noastre: "Ridicati ispitele si cine se va mantui?" fara ispite si incercari nu exista desavarsire..
Dar ideea mea era ca se poate trai si fara rau. Viata de dupa moarte, in imparatia cerurilor va fi o viata doar a binelui asa cum spune o rugaciune: "…unde nu este nici intristare nici suspin ci viata fara de moarte…"
Recunosc ca gustand raul apreciezi si cauti binele, dar cred si sper ca putem trai si fara ca raul sa aibe un rol printre noi.
ispita nu inseamna rau prietene! in acest caz, nu si-ar mai fi avut loc ispitirea, ai fi facut din start raul, kiar dc ai fi trecut de ispitire cu bine! In momentul in care esti in lumina se intampla de multe ori sa nu sesizezi intunericul, pentru ca de fapt pt tine nu mai exista raul, intrucat, acum gresit ne raportam la rau, dar cand ne vom raporta doar la bine ca singura necesitate, atunci vezi in orice un bine, kiar si acolo unde multi pot vedea raul. Desigur, acesta este un nivel duhovnicesc "superior", insa va rog sa nu uitati ca totusi este inferior starii paradisiace. Raul nu este deloc o necesitate, si nicidecum o conditie existentiala pt om. Raul este doar o consecinta prin insasi efectele pacatului: raul, moartea spirituala. Fiind cufundati sa de mult in pacate, suntem inconjurati pretutindeni de conseintele faptelor rele, crezand ca ar fi ceva normal acest bine doar din obisnuinta pacatelor. Expresii precum "raul este o lipsa in existenta" sunt din pacate folosite prea lesne, intucat Parintii concluzioneaza astel, insa nimeni nu reface intreg edificiul de argumente patristice, biblice, ci folosim concluzii duovnicesti fara a avea trairea necesara de a le experia, de unde rezulta de multe ori reproduceea mecanica, si prin urmare necredibiltate din partea altora care le citesc drept teorii nu experiente duhovnicesti, cum poate fi si cazul de fata. Danis, o experenta duhovniceasca este garantata de insasi Duhul Sfant, Dumnezeu, si nu este nicidecum o teorie, ce poate i combatuta cu argumente filosofice. Crestnismul nu este o teorie, o idee, ci este Viata in Hristos. Cand incepi sa traiesti in El cunosti Adevarul care te elibereaza de tot felul de teoretizari si robotizari.
Salut Andrei! Utilizatorii blocati sunt in general avertizati inainte pentru motivele de blocare, in afara de cei care intra si doar injura. Acestia din urma nu sunt anuntati ca sunt blocati deoarece…nici nu merita.
In cazul tau, nu stim care este problema si am verificat daca IP-ul tau este cumva in lista noastra de IP-uri blocate, dar nu apare.
Deci, nu ar trebui sa ai probleme cu postarea de comentarii. Intr-adevar, toate comentariile care au linkuri in ele trebuiesc aprobate inainte de a putea aparea pe site, dar nu stim sa fi fost cazul tau. In orice caz, dat fiind ca ti-a ajuns comentariul la noi, speram sa nu fie probleme cu alte postari trimise de tine.
Salut Danis "-)e fapt, daca suntem atenti se poate observa ca tot Universul creat sta sub semnul dualitatii…Si nici nu poate fi altfel- fara dualitate, fara tensiunea dintre 2 poli opusi nu poate exista evolutie, progres..mai mult nu poate fi VIATA. Poate fi conceputa existenta in absenta dualitatii? Nicidecum! Masculin- feminin Pozitiv- negativ cald – rece Intuneric – lumina" De acord pana aici, dar nu sunt de acord ca binele si raul intra in sistemul dualitatii. Pentru inceput hai sa incercam sa definim raul si binele, ca sa putem vedea daca vorbim despre unul si acelas lucru. Deci intrebare, ce este raul?
Multumesc de explicatie! Posibil sa fi fost ceva problema cu legatura internet. Deci am sa postez si comentu care am vrut sa-l postez dupa primul raspuns la intrebarea mea 🙂 "Multumesc Frumos de raspuns Dan! Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari. Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul." Si am sa mai adaug referitor la primu raspuns: Sa presupunem ca intr-adevar scopul poruncii a fost ca sa dea posibilitatea oamenilor sa creasca si sa facem analogie cu relatia Tata-copil, care Tata va incerca copilul sau cu otrava sau cu o incercare care ar putea cauza moartea?
Iar nu inteleg, deja de 3 ori postez acelas coment, si tot nu imi apare: "Multumesc Frumos de raspuns Admin! Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari. Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul." Si am sa mai adaug referitor la primu raspuns: Sa presupunem ca intr-adevar scopul poruncii a fost ca sa dea posibilitatea oamenilor sa creasca si sa facem analogie cu relatia Tata-copil, care Tata va incerca copilul sau cu otrava sau cu o incercare care ar putea cauza moartea?
Andrei, am depistat problema din cauza careia nu-ti apareau comentariile. Toate comentariile tale au intrat in lista de unpublished (un fel de spam ca la mail) si de asta nu-ti apareau comentariile. Ne cerem iertare, este vina noastra ca nu am fost atenti. Ti-am publicat toate comentariile trimise pana acum, deci ar trebui sa le vezi si tu.
Vom fi atenti sa nu ti se mai intample asta si de-acum ar trebui sa nu mai ai nicio problema.
Pentru raspunsurile la intrebarile puse de tine vom reveni in cursul zilei. Iertare inca odata pentru neplacerea provocata.
Andrei, iti recomand cartea "Convorbiri duhovnicesti", Ioanichie Balan, 2 volume,Episcopia Romanului si Husilor. Vei primi raspunsurile la intrebarile tale daca vei dori cu adevarat cautand si citind cartea cu responsabilitate si credinta.
Ce Tata si-ar putea lasa toti fii Sai prin Iubire sa moara, bucurandu-Se impreuna cu doar cu Unicul Sau Fiu prin nastere, nepasandu-i de cei adoptati prin har, Iubire? Ce Tata iubitor ar mai fi El, si ce inima ai putea avea ca tata sa ii ceri Lumii sa fie stearpa, sa nu aiba oameni, cum fac mamele avortand, stiind ca ei vor gresi din neascultare, nu din rautate! Ce Tata, ce Fiu, ce Duh Sfant, deci ce Dumnezeu ar fi existat daca si-ar fi ucis pruncii (oamenii)inca din pantece, sau daca nu i-ar mai fi creat, cum fac familiile cu planingul famlial si oprind zamislirea? Dupa cum observi prietene Andrei, de multe ori judecam pe Dumnezeu prin prisma apucaturilor si patimilor noastre atribuindu-i Lui purtarile noastre omenesti, in loc sa avem noi purtari dumnezeiesti, Iubirea, Smerenia, in loc sa-I multumim, ca desi prevazand caderea noastra ne-a dat sansa ca asa cazuti sa ne ridicam si sa putem sa fim iar fii Sai….astfel de intrebari ar fi trebuit sa ne macine….de abia acum inteleg cuvintele Mantuitorului: intristat va fi sufletul Meu pana la moarte… Hristos, Domnul Iubirii, sa ne daruiasca tuturor Har, Mila si Pace in inimi pline de Bucurie noua oamenilor, creati dupa chipul Sau, si nicidecum sa fie Dumnezeu creat dupa deformarea chipului nostru prin pacate!
Multumesc de sfat, dar la moment chiar nu am timp sa citesc, ceva din afara programului. Daca ai citit cartea si ai gasit raspunsuri la intrebarile mele, as fi foarte recunoscator daca ai posta raspunsurile ca sa le vad si eu. Multumesc!!
re: e usor de raspuns la intrebarea de ce Dumnezeu a creat raul ? , raul nu a fost creat de Dumnezeu ci de omameni prin caderea in pacat a protoparinti nostri Adam si Eva pacatul neascultarii , si nu numai chiar si Lucifer pacatul mandriei etc. misiunea noastra in viata acesta trecatoare si iluzorie este sa revenim la stare noastra de … perfectiune
Cu toate ca a trecut mult timp de cand Andrei a pus niste intrebari destul de bune si nu a primit nici un raspuns, mi-am facut cont pentru a prelua stafeta. Saracu a insistat sa ii raspundeti (cei care stiu) dar tot ce a primit a fost o indrumare sa citeasca o carte. Eu, el, si multi altii am vrea ca cineva sa ne raspunda!
Noi am răspuns la această întrebare în mod detalia în alte articole, pe care le găsești pe site. Îți voi da linkurile mai jos, și dacă după ce le citești ai alte întrebări, discutăm cu drag:
OFF topic: Nu ma asteptam sa raspundeti asa repede, dar ma bucur ca ati facut-o. Eu pot spune ca sunt ateu, cu toate ca imi pun constant intrebari despre existenta lui Dumnezeu. Vreau sa cred, caut prezenta Lui peste tot dar nu reusesc sa o gasesc… As avea atat de multe sa va spun, dar defapt, constat acum, ca am nevoie sa vorbesc cu cineva care cunoaste cu adevarat Cuvantul Domnului pentru a ma lumina. Am 22 de ani, sunt pasionat de avansul in stiinta si tehnologie, dar si de religie. ON topic si nu numai: Adam si Eva. Dumnezeu a creeat fructul interzis, poruncidu-le oamenilor sa nu il manance ( cu toate ca ce este interzis trezeste curiozitate). Dar Dumnezeu stia deja ca Eva se va lasa pacalita de diavol si va cadea in pacat (diavol creeat tot de Dumnezeu). Ideea este ca pare ‘useless’ sa creezi omenirea stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina. De ce a facut Dumnezeu tot ce a facut stiind deja ce va fi? Putea doar sa se gandeasca cum ar fi si atat. Mi se pare nedrept sa ma nasc pe pamant alaturi de toate tentatiile, apoi sa fiu putin slab, sa pacatuiesc, si dupa o viata de 80 de ani sa ajung o eternitate in iad 😐 Nu imi e frica de iad, pentru ca nu cred ca exista. Si nici de moarte nu imi e frica. Frica. Frica de Dumnezeu. Asta guverneaza majoritatea credinciosilor. Frica de iad si de moarte. Probabil ca am devenit incoerent, imi cer scuze. Multumesc celor care citesc si ulterior ma vor contrazice sau blama.
În primul rând vreau să-ți spun că ai un suflet curat, și căutând răspunsul la întrebările tale îl vei găsi la un moment dat. Sunt sigur de asta.
Hristos Domnul spune: [i]”Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide. Sau cine este omul acela între voi care, de va cere fiul său pâine, oare el îi va da piatră? Sau de-i va cere peşte, oare el îi va da şarpe? Deci, dacă voi, răi fiind, ştiţi să daţi daruri bune fiilor voştri, cu cât mai mult Tatăl vostru Cel din ceruri va da cele bune celor care cer de la El?”[/i] (Evanghelia dupa Matei, capitolul 7, versetele 7-11)
Cât privește întrebarea ta în legătură cu crearea omului de Dumnezeu, chiar dacă știa că va cădea, o să-ți dau câteva idei.
Gândește-te la o femeie însărcinată care află că pruncul din pântecele ei are sindromul down sau se va naște handicapat. De ce hotărăște totuși să-l nască? Din iubire! Chiar dacă știe că acel copil va fi chinuit, nu se va integra în societate, nu-și va putea purta singur de grija, nu se va căsători și nu va avea o familie și copiii… totuși, în pofida acestor evidențe dureroase mama își va naște copilul și îi va oferi tot ce este mai frumos pe lume, ocrotindu-l cu multă iubire.
Dar știi de ce? Pentru că sentimentul de iubire aratăt unei persoane este un sentiment veșnic. Dacă n-ar fi așa atunci, n-am mai iubi.
La Taina Căsătoriei în Biserică, atunci când se cunună un bărbat și o femeie, preotul spune așa: „Se cunună robul lui Dumnezeu Andrei cu roaba lui Dumnezeu Alexandra, în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, [b]acum și pururea și în vecii vecilor amin![/b]” Nu spune „se cunună Andrei și Alexandra până când unul din ei va muri” pentru că iubirea transcende chiar și moartea și cei doi soți vor să fie alături unul de celălalt veșnic…
Când un băiat îndrăgostit de o fată îi spune: Te iubesc, vreau să fiu împreună cu tine mereu! nu se gândește că se va despărți de ea. Sentimentul e prea puternic și dorința de a-i sta alături e prea puternică încât iubirea nu poate fi îngrădită temporar ci are nevoie de o exprimare nelimitată în veșnicie.
La fel și cu acea mamă. Ea își naște copilul, îl îngrijește și îi arată toată iubirea pentru că undeva în adâncul ei știe că lucrurile nu se vor finaliza aici și după moartea nu va mai există nicio infirmitate, nicio suferință… și toți vom fi la fel, frumoși, curați și întregi, bucurându-ne alături de Dumnezeu.
Eu sunt tată a două fetițe și știu uneori că dacă le las să se spale singur pe dinți, ele se vor stropi cu apă, vor țipa și vor face și alte obrăznicii. Sau dacă le las să facă baie singure, la fel vor face…voi gasi baia plină de aplă peste tot… Dar totuși nu pot sta cu gura pe ele tot timpul, nu le pot constrânge secundă de secundă să facă binele ci trebuie să le las libertatea de a înțelege pe pielea lor ce e bine și ce e rău.
Nu pot fi un părinte stresant care amenință și pedepsește continuu, deși am avut și astfel de momente, pentru că altfel nu mă vor iubi și nu vor deprinde să facă binele de bunăvoie ci forțat, impus.
Un copil educat cu forța va refula la un moment dat, va fugi de părinți și se va arunca în toate plăcerile lumii, crezând că acolo poate găsi mângâiere.
La fel face și Dumnezeu, nu poate impune omului secundă de secundă ce să facă, îi dă libertate, îl lasă să învețe, să dea cu capul de sus ca să vadă ce e jos. Gândește-te ce bine e că suntem liberi și ce frumos e că ne putem da seama când greșim.
Dumnezeu n-a creat omul ca să ajungă în iad, și asta o spune chiar El în Evanghelie: „Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. ” Deci Dumnezeu i-a pregătit omului împărăția cerurilor înainte de a crea lumea.
Eu nu trăiesc cu frica iadului… și am mulți creștini în jur care sunt la fel. Cine gândește ca tine, punându-și problema mântuirii, adica de a ajunge sau nu în iad sau rai, atunci cu siguranță îl va cunoaște pe Dumnezeu și va învăță să fie un om cumsecade.
Dumnezeu nu ne dă teste, nu se joacă cu noi ca pe un joc de calculator, ci are răbdare cu noi, crescându-ne de la prima suflare și până la moarte… încercând permanent să ne descopere câtă frumusețe este în lumea aceasta, în noi înșine și în el însuși.
Dragostea lui Dumnezeu pentru cel mai mare păcătos din lumea aceasta este mai mare decât dragostea celui mare sfânt pentru Dumnezeu.
Tot ce ati scris este cu adevarat miscator. Va felicit ca sunteti un parinte asa bun si intelept cum multi si-ar dori sa aiba. Intrebarile pe care le-am pus nici nu prea conteaza defapt. Tindem sa aducem argumente care sa il desfinteze pe Dumnezeu ( adica eu fac asta) cand defapt nu ar trebui sa ne punem problema daca exista sau nu, sau daca e logic sau corect ce a facut sau nu. Dumnezeu e IUBIRE. Dumnezeu e in noi toti.
Salutare, Radu! Încerc să aduc și eu o completare la una din nelămuririle tale, care m-a frământat și pe mine cândva, cei drept nu foarte mult. Ai ridicat următoarea problemă: ”Dumnezeu a creeat fructul interzis, poruncidu-le oamenilor sa nu il manance ( cu toate ca ce este interzis trezeste curiozitate). Dar Dumnezeu stia deja ca Eva se va lasa pacalita de diavol si va cadea in pacat (diavol creeat tot de Dumnezeu). Ideea este ca pare ‘useless’ sa creezi omenirea stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina.” Logic vorbind, tu ai dreptate că ai ajuns la această concluzie însă din păcate știi că în logică mai este și varianta ca din premise greșite sau incomplete să ajungi la o concluzie greșită, făcând raționamentele corecte pe baza premiselor de la care ai pornit. Tu ai ajuns la această concluzie pentru că ai lăsat deoparte un aspect esențial. Poate vorbesc un pic prea complicat dar lucrurile sunt simple, ca la ecuațiile de la matematică. Ți-a dat rezultatul acesta pentru că ai făcut abstracție de un termenîn ecuație. Ai spus ”stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina.” ca si cum totul se termină aici pe pământ. Păi tocmai de asta a făcut Dumnezeu tot ce a făcut, pentru că știa că nu totul se va termina în rău și mai ales nu aici pe pământ. Altfel, cred am fi îndreptățiți să ne luăm la rost cu Dumnezeu. Dar uite că nu, de vreme ce prin Hristos am câștigat cu mult mai mult decât am pierdut prin Adam. Am pierdut firea ce-a dintâi a lui Adam dar prin Hristos putem fi dumnezei după har (într-atât, încât să putem răspunde cu iubire până și vrăjmașilor). Am pierdut raiul dar câștigăm Împărăția Cerurilor. Iată că Dumnezeu nu este dator față de oameni ci tot noi am rămas datori că trăim aiurea deși avem totul pus pe tavă, numai să facem și noi un pas din cei nouă făcuți de Dumnezeu. Apoi, să știi că deși sunt atâtea tentații avem harul lui Dumnezeu (numai să-l cerem) care ne dă putere să biruim ispitele, avem și mijloacele (uneltele) cu care să combatem tentațiile (postul, rugăciunea, asceza). Într-adevăr, ar părea nedrept dacă ne-ar lăsa Dumnezeu la cheremul atâtor încercări fără să primim ajutor pe măsură dar uite că-l avem și nu-l folosim. Cine e de vină? Tot Dumnezeu iese de rău? Hai, curaj, încearcă să te folosești de rugăciune, de post, de citirea cărților duhovnicești, ca să vezi dacă merg aceste lucruri împotriva tentațiilor sau dacă sunt doar invenții ale oamenilor. Te încurajez să cercetezi, să cauți și sunt sigur că multe din nelămuririle tale se vor limpezi cu timpul.
Dumnezeu este pretutindeni. Dumnezeu este in toata creatia Sa, si este in noi. Nu trebuie sa strabatem pamantul pentru a-L intalni ci este de ajuns sa privim in noi insine si vom gasi amprenta Sa. De asemenea Dumnezeu este Iubire si Bunatate. Cum ar putea Bunatatea desavarsita sa creeze raul?! Nu Dumnezeu a creat raul ci acesta este doar absenta binelui, indepartarea binelui de Dumnezeu.
Ce ma bucur ca mai exista „curiosi” si dornici de a afla care ii scopul lor in aceasta lume,de ce exista,cine sunt ei si cine este creatorul lor,chiar daca intrebarile in context nu se refera la acestea, reprezinta in totalitate aceste intrebari si framantari interioare….de ce aia?de ce cealalta?de ce doar asa si etc…? Marea problema ii in ascunderea adevarului de om pentru a-l tine intr-o orbire spirituala,iar asta se intampla din antichitate ,scopul care se urmareste ii dominatia,sclavia, etc.,scoaterea Creatorului din peisaj, din creatie, ca omul sa nu isi mai poata reaminti si sa ramana decazut,slab,sclav,orb,surd,robot,”sluga iadului”prin care Satan sa rada batjocoritor de Tatal,cum se intampla in prezent. O fratilor daca ati sti cine sunteti cu adevarat perioada pe pamant de evolutie, scolarizare ar fi floare la ureche ,am absolvi toti cu brio,dar asa ceva nu ii posibil inca,noi nu platim pentru pacatele lui Adam si Eva,sa vi-o scoteti din inima si din minte,ca ii o amagire si asta prin care se arunca vina in stanga si in dreapta iar omul ramane intr-o stare de amorteala spirituala, amagit si sedus.
Vina,pacatul ii al fiecaruia,sa nu credeti ca pacatul originar ii de la Adam si Eva,intr-adevar neascultarea lor fata de Tatal Ceresc ii o parte din ceea ce cunoasteti ca asa zisul „rau” sau „pacat” iar faptul ca sunteti aici pentru perioada de incercare sa nu credeti ca la nasterea trupului vostru a inceput existenta voastra,o o o nuuu.Durerea cea mai mare a unui parinte ii cand copilul il paraseste cu tot cu credinta si iubirea lui,mai bine spus cu propria lui existenta. O ,vreti sa stiti ce ii cu adevarat rau? Intrebati-va inimile ce simt atunci cand persoanele pe care le iubiti cu toata fiinta voastra va intorc spatele,va parasesc,nu va mai iubesc, nu mai cred in voi,va mint,va tradeaza,va inseala si apoi inmultiti 1000x1000x1000 si asa veti intelege in mic cat de mare ii suferinta,dorul,iubirea in mare.L-AM PARASIT cu totii pe Cel care ne-a dat viata,ne-a creeat din iubirea Lui Atotcuprinzatoare,ca doar suntem cu toti scanteie divine iesite din inima Tatalui Ceresc din,furnalul IUBIRII Eterne.Ii bine ca omul vrea sa cunoasca si sa inteleaga,sa cerceteze,dar numai cautati cu mintea limitata infinutul ca nu il veti intele si cuprinde,deschideti-va inima foarte foarte larg asa cum Tatal Ceresc deschide Poarta Imparatiei sale copiilor Lui,dar din pacate intra foarte putini, si incepeti sa credeti in Unul Dumnezeu Tatal Nostru Ceresc cu toata fiinta voastra si sa Il iubiti mai presus de orice si oricine si pe aproapele vostru ca pe voi insiva,asta ii baza fundatia pe care va veti construi biserica divina in inimile voastre,biserica care nu va mai putea fi corupta pentru ca in ea va locui de-a pururi ,viata,iubirea,lumina Isus Chrisos Dumnezeu Tatal Nostru multiubit si adorat iar noi ca fii ai Lui,slujitori ai Lui,ca preoti ai Lui asta ii adevarata biserica a Lui Dumnezeu,Inimile oamenilor,oricine care iubeste Il poate sluji. Raul nu exista,cum nici frica nu exista sunt doar stari interioare corupte,vicii,slabiciuni menite ca se ne depasim trupul,materialul,pentru a ajunge la libertatea desavarsita.
Imi cer scuze ca am scris atat,dar m-am lasat purtat si condus de caldura,iubirea din inima,as fi vrut sa scriu mai mult,dar destul pentru moment.Isus Christos Tatal Nostru multiubit si adorat Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va aibe in paza Lui!
gabriela
mai 5, 2009 @ 8:49 pm
Cu certitudine Nu! Dar mintea omului, diabolica, este capabila de rau..
Mary
mai 6, 2009 @ 5:14 pm
M-a impresionat pana la lacrimi…
Oanacristinnna
mai 6, 2009 @ 10:44 pm
Da…Iubirea lui Dumnezeu in inima noastra este totul!
ionutz
iunie 4, 2009 @ 8:38 am
Ce frumos…demonstreaza acest copilas ca Dumnezeu nu este rau….:-x
nyky
octombrie 15, 2009 @ 10:27 pm
exista raul .raul este omul care este cazut si este sub puterea pacatului adica a lui satana,pentru ca el a pacatuit de la inceput ridicinduse impotriva celui ce a creeat totul . din pricina pacatului pamintul a fost infestat de rau ,omul si toate celelalte vetuitoare. itradevar Dumnezeu mai rabda nelegiuirea dar cei ce se tem de domnul nu trebuie sa si faca vreo grija , pentru ca pot sa cada 1000 intr o parte si 10000 in alta ,cei iubiti de el vor ramine nevatamati
Andrei
martie 4, 2011 @ 1:12 pm
Din ce motiv Dumnezeu – Părintele omenirii – ar fi făcut un fruct care putea cauza căderea copiilor Săi, dacă aceştia ar fi gustat din el, şi de ce l-ar fi făcut plăcut ochilor la vedere şi vrednic de dorit (Fac. 3:6), plasându-l într-un loc uşor accesibil?
Dan
martie 4, 2011 @ 1:45 pm
Salut Andrei! Cred ca ai introdus un sofism in intrebare fara sa-ti dai seama.
Nu fructul „putea cauza caderea copiilor” ci neascultarea copiilor de Dumnezeu, deci vointa lor de a se impotrivi fata de Dumnezeu. Deci problema a fost la oameni, nu la fruct. Sa nu uitam ca la inceput toate erau „bune foarte” dupa cum intareste Scriptura de nenumrate ori. Fructul acela, ca orice aliment (desi nu are intelesul doar de aliment) nu este rau in sine…ci felul in care te raportezi la el.
Fructul a fost doar un mijloc prin care s-a pus omul la incercare, deci nu era o posibila ispita in sine caci lui Adam si Evei nu le lipsea nimic din ceea ce trebuia sa stie pentru nivelul lor de intelegere.
Ispita a venit din partea diavolului (incepatorul rautatii) care a creat in mintea Evei o falsa imagine despre ceea ce i-ar fi folosit fructul.
Eva a incuviintat prin vointa, la fel si Adam, desi stiau din pre-instiintarea lui Dumnezeu ca vor muri daca vor manca. Deci, asa a aparut prima fisura intre Dumnezeu si om…datorita omului.
Dar vina cea mai mare este ca nu si-au recunoscut greseala ci au dat vina ca la domino, sau precum facem si noi adesea:
a) nu eu sunt de vina…sarpele m-a amagit
b) nu eu sunt de vina…femeia pe care mi-ai dat-o e de vina…
Si uite asa…neascultarea si lipsa smereniei (a pocaintei) a scos oamenii din rai.
Dar prin Hristos castigam cu mult mai mult decat am pierdut: castigam Imparatia Cerurilor.
Andrei
martie 4, 2011 @ 9:11 pm
Multumesc Frumos de raspuns Dan!
Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari.
Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul.
Danis
martie 5, 2011 @ 4:19 pm
De fapt, daca suntem atenti se poate observa ca tot Universul creat sta sub semnul dualitatii…Si nici nu poate fi altfel- fara dualitate, fara tensiunea dintre 2 poli opusi nu poate exista evolutie, progres..mai mult nu poate fi VIATA.
Poate fi conceputa existenta in absenta dualitatii? Nicidecum!
Masculin- feminin
Pozitiv- negativ
cald – rece
Intuneric – lumina
si evident Rau- Bine
Oare Sfintii ar avea vreun sens in absenta pacatosilor?
Si orice crestin adevarat care crede in D-zeu nu va nega existenta diavolului…
sau: ar mai fi fost martirii daca nu erau calaii?
A privi lucrurile doar din perspectiva sintagmei :"Raul e absenta binelui" e ceva cat se poate de simplist si infantil. Lucrurile nu sunt separate- asa cum par la prima vedere- ci interconectate..
Claudiu
martie 5, 2011 @ 4:35 pm
Salut Danis,
Chiar si diavolul a fost inger, creat de Dumnezeu din dragoste, dar prin vointa lui a ajuns ce-a ajuns.
Cand spunem ca raul e absenta binelui de fapt spunem ca raul nu exista in mod real, nu are un izvor al existentei asa cum are binele in Dumnezeu.
Raul e o alegere gresita.
Ca raul sa existe in mod real, indiferent de vointa noastra a oamenilor, ar trebuie ca o fiinta supranaturala sa impuna acest rau asupra lumii si sa-l sustina. Ori daca credem asta ajungem sa vorbim ca exista doua fiinte supranaturale necreate, una care sustine binele si alta care sustine raul. Si daca e asa, care e mai puternica dintre ele? Iar daca una e mai puternica de ce nu s-a impus asupra celeilalte distrugand-o?
Noi crestinii credem in Dumnezeu si credem ca diavolul exista, dar diavolul e doar un catelus tinut in lesa de Stapan, si nicidecum o fiinta care sta in contrapartida cu Dumnezeu.
Raul exista doar ca absenta a binelui si nu ca forta externa lumii si omului.
Sa presupunem ca maine toti oamenii ar vrea sa faca binele, unde mai e raul?
Danis
martie 5, 2011 @ 4:38 pm
Nu uita ca raul e necesar…ca sa se poata reliefa Binele.
Deci, face totusi un serviciu (f. util) Binelui….
Claudiu
martie 5, 2011 @ 4:43 pm
Esti sigur de ceea ce zici?
Ce-ar fi sa-i spun fetei mele: "Tati ca sa te bucuri relatiile intime impreuna cu sotul tau, trebuie mai intai sa te violeze cineva." sau "ca sa te bucuri de gustul mierii trebui sa gusti mai intai otrava."
Danis
martie 5, 2011 @ 5:43 pm
Ai tras concluzii off-road,man
Indiferent de cum am vrea noi sa fie, viata ne va oferi ambele fete ale monezii…si dulce..si amar.
Dar nu uita ca vom aprecia cu atat mai mult o realizare..atunci cand va apare dupa o perioada de dificultati.
Si da, "raul" e necesar evolutiei noastre: "Ridicati ispitele si cine se va mantui?" fara ispite si incercari nu exista desavarsire..
Claudiu
martie 5, 2011 @ 6:00 pm
Da Danis,
Dar ideea mea era ca se poate trai si fara rau.
Viata de dupa moarte, in imparatia cerurilor va fi o viata doar a binelui asa cum spune o rugaciune: "…unde nu este nici intristare nici suspin ci viata fara de moarte…"
Recunosc ca gustand raul apreciezi si cauti binele, dar cred si sper ca putem trai si fara ca raul sa aibe un rol printre noi.
Doamne ajuta!
Anesti
martie 5, 2011 @ 6:55 pm
ispita nu inseamna rau prietene!
in acest caz, nu si-ar mai fi avut loc ispitirea, ai fi facut din start raul, kiar dc ai fi trecut de ispitire cu bine!
In momentul in care esti in lumina se intampla de multe ori sa nu sesizezi intunericul, pentru ca de fapt pt tine nu mai exista raul, intrucat, acum gresit ne raportam la rau, dar cand ne vom raporta doar la bine ca singura necesitate, atunci vezi in orice un bine, kiar si acolo unde multi pot vedea raul. Desigur, acesta este un nivel duhovnicesc "superior", insa va rog sa nu uitati ca totusi este inferior starii paradisiace.
Raul nu este deloc o necesitate, si nicidecum o conditie existentiala pt om. Raul este doar o consecinta prin insasi efectele pacatului: raul, moartea spirituala. Fiind cufundati sa de mult in pacate, suntem inconjurati pretutindeni de conseintele faptelor rele, crezand ca ar fi ceva normal acest bine doar din obisnuinta pacatelor.
Expresii precum "raul este o lipsa in existenta" sunt din pacate folosite prea lesne, intucat Parintii concluzioneaza astel, insa nimeni nu reface intreg edificiul de argumente patristice, biblice, ci folosim concluzii duovnicesti fara a avea trairea necesara de a le experia, de unde rezulta de multe ori reproduceea mecanica, si prin urmare necredibiltate din partea altora care le citesc drept teorii nu experiente duhovnicesti, cum poate fi si cazul de fata. Danis, o experenta duhovniceasca este garantata de insasi Duhul Sfant, Dumnezeu, si nu este nicidecum o teorie, ce poate i combatuta cu argumente filosofice. Crestnismul nu este o teorie, o idee, ci este Viata in Hristos. Cand incepi sa traiesti in El cunosti Adevarul care te elibereaza de tot felul de teoretizari si robotizari.
Andrei
martie 6, 2011 @ 10:48 pm
Poate cineva sa-mi explice de ce nu mi se posteaza comentariile mele?
Daca sunt blocat de moderatori, as vrea o explicatie.
Multumesc!!
Admin
martie 7, 2011 @ 8:31 am
Salut Andrei!
Utilizatorii blocati sunt in general avertizati inainte pentru motivele de blocare, in afara de cei care intra si doar injura. Acestia din urma nu sunt anuntati ca sunt blocati deoarece…nici nu merita.
In cazul tau, nu stim care este problema si am verificat daca IP-ul tau este cumva in lista noastra de IP-uri blocate, dar nu apare.
Deci, nu ar trebui sa ai probleme cu postarea de comentarii. Intr-adevar, toate comentariile care au linkuri in ele trebuiesc aprobate inainte de a putea aparea pe site, dar nu stim sa fi fost cazul tau.
In orice caz, dat fiind ca ti-a ajuns comentariul la noi, speram sa nu fie probleme cu alte postari trimise de tine.
Andrei
martie 7, 2011 @ 1:39 pm
Salut Danis
"-)e fapt, daca suntem atenti se poate observa ca tot Universul creat sta sub semnul dualitatii…Si nici nu poate fi altfel- fara dualitate, fara tensiunea dintre 2 poli opusi nu poate exista evolutie, progres..mai mult nu poate fi VIATA.
Poate fi conceputa existenta in absenta dualitatii? Nicidecum!
Masculin- feminin
Pozitiv- negativ
cald – rece
Intuneric – lumina"
De acord pana aici, dar nu sunt de acord ca binele si raul intra in sistemul dualitatii.
Pentru inceput hai sa incercam sa definim raul si binele, ca sa putem vedea daca vorbim despre unul si acelas lucru.
Deci intrebare, ce este raul?
Andrei
martie 8, 2011 @ 9:45 am
Multumesc de explicatie!
Posibil sa fi fost ceva problema cu legatura internet.
Deci am sa postez si comentu care am vrut sa-l postez dupa primul raspuns la intrebarea mea 🙂
"Multumesc Frumos de raspuns Dan!
Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari.
Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul."
Si am sa mai adaug referitor la primu raspuns:
Sa presupunem ca intr-adevar scopul poruncii a fost ca sa dea posibilitatea oamenilor sa creasca si sa facem analogie cu relatia Tata-copil, care Tata va incerca copilul sau cu otrava sau cu o incercare care ar putea cauza moartea?
Andrei
martie 8, 2011 @ 8:29 pm
Iar nu inteleg, deja de 3 ori postez acelas coment, si tot nu imi apare:
"Multumesc Frumos de raspuns Admin!
Chiar imi place portalul asta prin faptul ca se raspunde clar la intrebari.
Din pacate pe unele portaluri ortodoxe se vorbeste intr-un limbaj arhaic si greoi de inteles si mai mult prin devieri ( se fuge de raspuns concret la intrebare).
Totusi am sa continui cu niste intrebari, daca imi permiteti:
1. Daca Dumnezeu stia ca Adam si Eva au sa cada, pentru ce le-a mai dat porunca? S-ar crea impresia ca Dumnezeu a vrut sa se indreptateasca prin porunca. Ca si cum in caz ca-L invinuieste cineva, El ar zice: "Eu v-am dat porunca". Nu cred ca Dumnezeu este ipocrit si da porunci doar ca sa fie indreptatit in fata cuiva. ( parerea mea)
2. Daca caderea oamenilor nu a fost planul lui Dumnezeu, atunci reiese ca nici jertfa lui Hristos nu intra initial in planul lui Dumnezeu. Deci Dumnezeu isi mai schimba planurile Sale din cand in cand si nu este statornic?
3. De ce Dumnezeu s-a intruchipat in Barbat, dar nu in Femeie? S-ar parea ca femeia nu este demna sa fie una cu Dumnezeu, ci doar barbatul, intr-un fel este inferioara.
4. Daca evreii ascultau de Iisus Hristos si nu-L rastigneau, cum am fi fost salvati noi?
5. Daca evreii Il omorau pe Iisus Hristor cu o alta arma, de exemplu Il spanzurau, atunci ne-am fi inchinat la franghie?
Imi cer iertare de intrebari provocatoare si imi cer iertare ca poate am dat prea multe deodata, dar nu prea imi place cand mi se pun asa fel de intrebari si nu le cunosc raspunsul."
Si am sa mai adaug referitor la primu raspuns:
Sa presupunem ca intr-adevar scopul poruncii a fost ca sa dea posibilitatea oamenilor sa creasca si sa facem analogie cu relatia Tata-copil, care Tata va incerca copilul sau cu otrava sau cu o incercare care ar putea cauza moartea?
Admin
martie 9, 2011 @ 7:00 am
Andrei, am depistat problema din cauza careia nu-ti apareau comentariile. Toate comentariile tale au intrat in lista de unpublished (un fel de spam ca la mail) si de asta nu-ti apareau comentariile.
Ne cerem iertare, este vina noastra ca nu am fost atenti.
Ti-am publicat toate comentariile trimise pana acum, deci ar trebui sa le vezi si tu.
Vom fi atenti sa nu ti se mai intample asta si de-acum ar trebui sa nu mai ai nicio problema.
Pentru raspunsurile la intrebarile puse de tine vom reveni in cursul zilei.
Iertare inca odata pentru neplacerea provocata.
Anesti
martie 9, 2011 @ 8:53 am
Andrei, iti recomand cartea "Convorbiri duhovnicesti", Ioanichie Balan, 2 volume,Episcopia Romanului si Husilor. Vei primi raspunsurile la intrebarile tale daca vei dori cu adevarat cautand si citind cartea cu responsabilitate si credinta.
Ce Tata si-ar putea lasa toti fii Sai prin Iubire sa moara, bucurandu-Se impreuna cu doar cu Unicul Sau Fiu prin nastere, nepasandu-i de cei adoptati prin har, Iubire? Ce Tata iubitor ar mai fi El, si ce inima ai putea avea ca tata sa ii ceri Lumii sa fie stearpa, sa nu aiba oameni, cum fac mamele avortand, stiind ca ei vor gresi din neascultare, nu din rautate! Ce Tata, ce Fiu, ce Duh Sfant, deci ce Dumnezeu ar fi existat daca si-ar fi ucis pruncii (oamenii)inca din pantece, sau daca nu i-ar mai fi creat, cum fac familiile cu planingul famlial si oprind zamislirea?
Dupa cum observi prietene Andrei, de multe ori judecam pe Dumnezeu prin prisma apucaturilor si patimilor noastre atribuindu-i Lui purtarile noastre omenesti, in loc sa avem noi purtari dumnezeiesti, Iubirea, Smerenia, in loc sa-I multumim, ca desi prevazand caderea noastra ne-a dat sansa ca asa cazuti sa ne ridicam si sa putem sa fim iar fii Sai….astfel de intrebari ar fi trebuit sa ne macine….de abia acum inteleg cuvintele Mantuitorului: intristat va fi sufletul Meu pana la moarte…
Hristos, Domnul Iubirii, sa ne daruiasca tuturor Har, Mila si Pace in inimi pline de Bucurie noua oamenilor, creati dupa chipul Sau, si nicidecum sa fie Dumnezeu creat dupa deformarea chipului nostru prin pacate!
Andrei
martie 10, 2011 @ 8:10 pm
Multumesc de sfat, dar la moment chiar nu am timp sa citesc, ceva din afara programului.
Daca ai citit cartea si ai gasit raspunsuri la intrebarile mele, as fi foarte recunoscator daca ai posta raspunsurile ca sa le vad si eu.
Multumesc!!
Florin
aprilie 27, 2011 @ 7:39 am
re:
e usor de raspuns la intrebarea de ce Dumnezeu a creat raul ? , raul nu a fost creat de Dumnezeu ci de omameni prin caderea in pacat a protoparinti nostri Adam si Eva pacatul neascultarii , si nu numai chiar si Lucifer pacatul mandriei etc. misiunea noastra in viata acesta trecatoare si iluzorie este sa revenim la stare noastra de … perfectiune
Bogdan Radu
iunie 11, 2012 @ 9:54 am
Cu toate ca a trecut mult timp de cand Andrei a pus niste intrebari destul de bune si nu a primit nici un raspuns, mi-am facut cont pentru a prelua stafeta. Saracu a insistat sa ii raspundeti (cei care stiu) dar tot ce a primit a fost o indrumare sa citeasca o carte. Eu, el, si multi altii am vrea ca cineva sa ne raspunda!
Administrator
iunie 11, 2012 @ 10:19 am
Salut Radrewb!
Noi am răspuns la această întrebare în mod detalia în alte articole, pe care le găsești pe site. Îți voi da linkurile mai jos, și dacă după ce le citești ai alte întrebări, discutăm cu drag:
https://ortodoxiatinerilor.ro/intrebari-incomode/16317-daca-dumnezeu-este-bun-de-ce-exista-atat-rau-in-lume.html
https://ortodoxiatinerilor.ro/intrebari-incomode/18133-de-ce-ingaduie-dumneze-pe-cei-ce-fac-rau.html
https://ortodoxiatinerilor.ro/intrebari-incomode/17487-de-ce-sunt-incurcate-cile-domnului.html
https://ortodoxiatinerilor.ro/intrebari-incomode/17442-de-ce-trebuie-s-sufere-pctoii-in-mod-venic-pentru-nite-pcate-temporale.html
Bogdan Radu
iunie 11, 2012 @ 11:13 am
OFF topic: Nu ma asteptam sa raspundeti asa repede, dar ma bucur ca ati facut-o. Eu pot spune ca sunt ateu, cu toate ca imi pun constant intrebari despre existenta lui Dumnezeu. Vreau sa cred, caut prezenta Lui peste tot dar nu reusesc sa o gasesc… As avea atat de multe sa va spun, dar defapt, constat acum, ca am nevoie sa vorbesc cu cineva care cunoaste cu adevarat Cuvantul Domnului pentru a ma lumina. Am 22 de ani, sunt pasionat de avansul in stiinta si tehnologie, dar si de religie.
ON topic si nu numai: Adam si Eva. Dumnezeu a creeat fructul interzis, poruncidu-le oamenilor sa nu il manance ( cu toate ca ce este interzis trezeste curiozitate). Dar Dumnezeu stia deja ca Eva se va lasa pacalita de diavol si va cadea in pacat (diavol creeat tot de Dumnezeu). Ideea este ca pare ‘useless’ sa creezi omenirea stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina. De ce a facut Dumnezeu tot ce a facut stiind deja ce va fi? Putea doar sa se gandeasca cum ar fi si atat. Mi se pare nedrept sa ma nasc pe pamant alaturi de toate tentatiile, apoi sa fiu putin slab, sa pacatuiesc, si dupa o viata de 80 de ani sa ajung o eternitate in iad 😐 Nu imi e frica de iad, pentru ca nu cred ca exista. Si nici de moarte nu imi e frica. Frica. Frica de Dumnezeu. Asta guverneaza majoritatea credinciosilor. Frica de iad si de moarte. Probabil ca am devenit incoerent, imi cer scuze. Multumesc celor care citesc si ulterior ma vor contrazice sau blama.
Administrator
iunie 11, 2012 @ 12:08 pm
Doamne ajută, Randrewb!
În primul rând vreau să-ți spun că ai un suflet curat, și căutând răspunsul la întrebările tale îl vei găsi la un moment dat. Sunt sigur de asta.
Hristos Domnul spune: [i]”Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide.
Sau cine este omul acela între voi care, de va cere fiul său pâine, oare el îi va da piatră? Sau de-i va cere peşte, oare el îi va da şarpe? Deci, dacă voi, răi fiind, ştiţi să daţi daruri bune fiilor voştri, cu cât mai mult Tatăl vostru Cel din ceruri va da cele bune celor care cer de la El?”[/i] (Evanghelia dupa Matei, capitolul 7, versetele 7-11)
Cât privește întrebarea ta în legătură cu crearea omului de Dumnezeu, chiar dacă știa că va cădea, o să-ți dau câteva idei.
Gândește-te la o femeie însărcinată care află că pruncul din pântecele ei are sindromul down sau se va naște handicapat. De ce hotărăște totuși să-l nască? Din iubire! Chiar dacă știe că acel copil va fi chinuit, nu se va integra în societate, nu-și va putea purta singur de grija, nu se va căsători și nu va avea o familie și copiii… totuși, în pofida acestor evidențe dureroase mama își va naște copilul și îi va oferi tot ce este mai frumos pe lume, ocrotindu-l cu multă iubire.
Dar știi de ce? Pentru că sentimentul de iubire aratăt unei persoane este un sentiment veșnic. Dacă n-ar fi așa atunci, n-am mai iubi.
La Taina Căsătoriei în Biserică, atunci când se cunună un bărbat și o femeie, preotul spune așa: „Se cunună robul lui Dumnezeu Andrei cu roaba lui Dumnezeu Alexandra, în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, [b]acum și pururea și în vecii vecilor amin![/b]” Nu spune „se cunună Andrei și Alexandra până când unul din ei va muri” pentru că iubirea transcende chiar și moartea și cei doi soți vor să fie alături unul de celălalt veșnic…
Când un băiat îndrăgostit de o fată îi spune: Te iubesc, vreau să fiu împreună cu tine mereu! nu se gândește că se va despărți de ea. Sentimentul e prea puternic și dorința de a-i sta alături e prea puternică încât iubirea nu poate fi îngrădită temporar ci are nevoie de o exprimare nelimitată în veșnicie.
La fel și cu acea mamă. Ea își naște copilul, îl îngrijește și îi arată toată iubirea pentru că undeva în adâncul ei știe că lucrurile nu se vor finaliza aici și după moartea nu va mai există nicio infirmitate, nicio suferință… și toți vom fi la fel, frumoși, curați și întregi, bucurându-ne alături de Dumnezeu.
Eu sunt tată a două fetițe și știu uneori că dacă le las să se spale singur pe dinți, ele se vor stropi cu apă, vor țipa și vor face și alte obrăznicii. Sau dacă le las să facă baie singure, la fel vor face…voi gasi baia plină de aplă peste tot… Dar totuși nu pot sta cu gura pe ele tot timpul, nu le pot constrânge secundă de secundă să facă binele ci trebuie să le las libertatea de a înțelege pe pielea lor ce e bine și ce e rău.
Nu pot fi un părinte stresant care amenință și pedepsește continuu, deși am avut și astfel de momente, pentru că altfel nu mă vor iubi și nu vor deprinde să facă binele de bunăvoie ci forțat, impus.
Un copil educat cu forța va refula la un moment dat, va fugi de părinți și se va arunca în toate plăcerile lumii, crezând că acolo poate găsi mângâiere.
La fel face și Dumnezeu, nu poate impune omului secundă de secundă ce să facă, îi dă libertate, îl lasă să învețe, să dea cu capul de sus ca să vadă ce e jos. Gândește-te ce bine e că suntem liberi și ce frumos e că ne putem da seama când greșim.
Dumnezeu n-a creat omul ca să ajungă în iad, și asta o spune chiar El în Evanghelie: „Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. ” Deci Dumnezeu i-a pregătit omului împărăția cerurilor înainte de a crea lumea.
Eu nu trăiesc cu frica iadului… și am mulți creștini în jur care sunt la fel. Cine gândește ca tine, punându-și problema mântuirii, adica de a ajunge sau nu în iad sau rai, atunci cu siguranță îl va cunoaște pe Dumnezeu și va învăță să fie un om cumsecade.
Dumnezeu nu ne dă teste, nu se joacă cu noi ca pe un joc de calculator, ci are răbdare cu noi, crescându-ne de la prima suflare și până la moarte… încercând permanent să ne descopere câtă frumusețe este în lumea aceasta, în noi înșine și în el însuși.
Dragostea lui Dumnezeu pentru cel mai mare păcătos din lumea aceasta este mai mare decât dragostea celui mare sfânt pentru Dumnezeu.
Bogdan Radu
iunie 11, 2012 @ 1:30 pm
Tot ce ati scris este cu adevarat miscator. Va felicit ca sunteti un parinte asa bun si intelept cum multi si-ar dori sa aiba. Intrebarile pe care le-am pus nici nu prea conteaza defapt. Tindem sa aducem argumente care sa il desfinteze pe Dumnezeu ( adica eu fac asta) cand defapt nu ar trebui sa ne punem problema daca exista sau nu, sau daca e logic sau corect ce a facut sau nu. Dumnezeu e IUBIRE. Dumnezeu e in noi toti.
Dan Tudorache
iunie 11, 2012 @ 3:16 pm
Salutare, Radu!
Încerc să aduc și eu o completare la una din nelămuririle tale, care m-a frământat și pe mine cândva, cei drept nu foarte mult. Ai ridicat următoarea problemă:
”Dumnezeu a creeat fructul interzis, poruncidu-le oamenilor sa nu il manance ( cu toate ca ce este interzis trezeste curiozitate). Dar Dumnezeu stia deja ca Eva se va lasa pacalita de diavol si va cadea in pacat (diavol creeat tot de Dumnezeu). Ideea este ca pare ‘useless’ sa creezi omenirea stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina.”
Logic vorbind, tu ai dreptate că ai ajuns la această concluzie însă din păcate știi că în logică mai este și varianta ca din premise greșite sau incomplete să ajungi la o concluzie greșită, făcând raționamentele corecte pe baza premiselor de la care ai pornit.
Tu ai ajuns la această concluzie pentru că ai lăsat deoparte un aspect esențial.
Poate vorbesc un pic prea complicat dar lucrurile sunt simple, ca la ecuațiile de la matematică. Ți-a dat rezultatul acesta pentru că ai făcut abstracție de un termenîn ecuație. Ai spus ”stiind ce se va intampla cu ea si cum se va termina.” ca si cum totul se termină aici pe pământ. Păi tocmai de asta a făcut Dumnezeu tot ce a făcut, pentru că știa că nu totul se va termina în rău și mai ales nu aici pe pământ. Altfel, cred am fi îndreptățiți să ne luăm la rost cu Dumnezeu. Dar uite că nu, de vreme ce prin Hristos am câștigat cu mult mai mult decât am pierdut prin Adam. Am pierdut firea ce-a dintâi a lui Adam dar prin Hristos putem fi dumnezei după har (într-atât, încât să putem răspunde cu iubire până și vrăjmașilor). Am pierdut raiul dar câștigăm Împărăția Cerurilor. Iată că Dumnezeu nu este dator față de oameni ci tot noi am rămas datori că trăim aiurea deși avem totul pus pe tavă, numai să facem și noi un pas din cei nouă făcuți de Dumnezeu.
Apoi, să știi că deși sunt atâtea tentații avem harul lui Dumnezeu (numai să-l cerem) care ne dă putere să biruim ispitele, avem și mijloacele (uneltele) cu care să combatem tentațiile (postul, rugăciunea, asceza). Într-adevăr, ar părea nedrept dacă ne-ar lăsa Dumnezeu la cheremul atâtor încercări fără să primim ajutor pe măsură dar uite că-l avem și nu-l folosim. Cine e de vină? Tot Dumnezeu iese de rău?
Hai, curaj, încearcă să te folosești de rugăciune, de post, de citirea cărților duhovnicești, ca să vezi dacă merg aceste lucruri împotriva tentațiilor sau dacă sunt doar invenții ale oamenilor. Te încurajez să cercetezi, să cauți și sunt sigur că multe din nelămuririle tale se vor limpezi cu timpul.
Closcaru
iulie 5, 2012 @ 2:26 pm
Salutare tuturor!
Dumnezeu este pretutindeni. Dumnezeu este in toata creatia Sa, si este in noi. Nu trebuie sa strabatem pamantul pentru a-L intalni ci este de ajuns sa privim in noi insine si vom gasi amprenta Sa.
De asemenea Dumnezeu este Iubire si Bunatate. Cum ar putea Bunatatea desavarsita sa creeze raul?!
Nu Dumnezeu a creat raul ci acesta este doar absenta binelui, indepartarea binelui de Dumnezeu.
Doamne ajuta!
Laurentiu
martie 6, 2015 @ 11:34 am
Ce ma bucur ca mai exista „curiosi” si dornici de a afla care ii scopul lor in aceasta lume,de ce exista,cine sunt ei si cine este creatorul lor,chiar daca intrebarile in context nu se refera la acestea, reprezinta in totalitate aceste intrebari si framantari interioare….de ce aia?de ce cealalta?de ce doar asa si etc…?
Marea problema ii in ascunderea adevarului de om pentru a-l tine intr-o orbire spirituala,iar asta se intampla din antichitate ,scopul care se urmareste ii dominatia,sclavia, etc.,scoaterea Creatorului din peisaj, din creatie, ca omul sa nu isi mai poata reaminti si sa ramana decazut,slab,sclav,orb,surd,robot,”sluga iadului”prin care Satan sa rada batjocoritor de Tatal,cum se intampla in prezent.
O fratilor daca ati sti cine sunteti cu adevarat perioada pe pamant de evolutie, scolarizare ar fi floare la ureche ,am absolvi toti cu brio,dar asa ceva nu ii posibil inca,noi nu platim pentru pacatele lui Adam si Eva,sa vi-o scoteti din inima si din minte,ca ii o amagire si asta prin care se arunca vina in stanga si in dreapta iar omul ramane intr-o stare de amorteala spirituala, amagit si sedus.
Vina,pacatul ii al fiecaruia,sa nu credeti ca pacatul originar ii de la Adam si Eva,intr-adevar neascultarea lor fata de Tatal Ceresc ii o parte din ceea ce cunoasteti ca asa zisul „rau” sau „pacat” iar faptul ca sunteti aici pentru perioada de incercare sa nu credeti ca la nasterea trupului vostru a inceput existenta voastra,o o o nuuu.Durerea cea mai mare a unui parinte ii cand copilul il paraseste cu tot cu credinta si iubirea lui,mai bine spus cu propria lui existenta. O ,vreti sa stiti ce ii cu adevarat rau? Intrebati-va inimile ce simt atunci cand persoanele pe care le iubiti cu toata fiinta voastra va intorc spatele,va parasesc,nu va mai iubesc, nu mai cred in voi,va mint,va tradeaza,va inseala si apoi inmultiti 1000x1000x1000 si asa veti intelege in mic cat de mare ii suferinta,dorul,iubirea in mare.L-AM PARASIT cu totii pe Cel care ne-a dat viata,ne-a creeat din iubirea Lui Atotcuprinzatoare,ca doar suntem cu toti scanteie divine iesite din inima Tatalui Ceresc din,furnalul IUBIRII Eterne.Ii bine ca omul vrea sa cunoasca si sa inteleaga,sa cerceteze,dar numai cautati cu mintea limitata infinutul ca nu il veti intele si cuprinde,deschideti-va inima foarte foarte larg asa cum Tatal Ceresc deschide Poarta Imparatiei sale copiilor Lui,dar din pacate intra foarte putini, si incepeti sa credeti in Unul Dumnezeu Tatal Nostru Ceresc cu toata fiinta voastra si sa Il iubiti mai presus de orice si oricine si pe aproapele vostru ca pe voi insiva,asta ii baza fundatia pe care va veti construi biserica divina in inimile voastre,biserica care nu va mai putea fi corupta pentru ca in ea va locui de-a pururi ,viata,iubirea,lumina Isus Chrisos Dumnezeu Tatal Nostru multiubit si adorat iar noi ca fii ai Lui,slujitori ai Lui,ca preoti ai Lui asta ii adevarata biserica a Lui Dumnezeu,Inimile oamenilor,oricine care iubeste Il poate sluji. Raul nu exista,cum nici frica nu exista sunt doar stari interioare corupte,vicii,slabiciuni menite ca se ne depasim trupul,materialul,pentru a ajunge la libertatea desavarsita.
Imi cer scuze ca am scris atat,dar m-am lasat purtat si condus de caldura,iubirea din inima,as fi vrut sa scriu mai mult,dar destul pentru moment.Isus Christos Tatal Nostru multiubit si adorat Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va aibe in paza Lui!