Skip to content

30 Comentarii

  1. mica
    decembrie 10, 2009 @ 12:12 pm

    Sfintii parinti ne indeamna sa ne casatorim cat mai tineri fiind, tocmai de aceea ca sa nu cadem in pacat. Lumea ne sfatuieste sa nu ne grabim a ne casatori, ca sa nu gresim in alegerea noastra, ca nu cumva sa nu fim compatibili cu partenerul/partenera… Intrebi un tanar, cand se casatoreste. „Hee”, zice, „nu mai devreme de 25 ani!” Il vezi insa peste cateva luni ca face nunta, de urgenta, pt ca mireasa deja are burtica…Trist…
    Concluzie-intrebare: Ce e de condamnat – casatoria celor prea tineri, „nepregatiti” ori desfraul acelor romantici fara Dumnezeu, care au totul „programat”?

    Reply

  2. mica
    decembrie 10, 2009 @ 12:14 pm

    Efectele intr-adevar sunt devastatoare, pt ca tot ce este anormal devine normal, intr-o societate anormala, fara Dumnezeu…

    Reply

  3. Anca
    decembrie 10, 2009 @ 1:43 pm

    Pentru cei care nu au avut in mana aceasta carte, le recomand „Tinerii, familia si copii nascuti in lanturi” scrisa de Pr. Arsenie Boca.
    E foarte riscant sa fii adolescent in zilele noastre. Eu vorbesc din proprie experienta…daca nu ma pazea Dumnezeu (pentru ca altcineva nu pot spune) poate ajungeam si eu pe la 17 ani sa-mi incep viata sexuala. Dar El m-a ferit…si doar mai tarziu, dupa 20 ani, mi-am dat seama de ajutorul Lui…
    E foarte usor pentru noi, cei care am trecut de varsta critica – 15-20 ani, sa vorbim despre riscurile sexului inainte de casatorie, dar pentru ei, pentru copii de azi (pentru ca sunt inca copii), este foarte greu…FOARTE. Totul depinde de cat de puternici sunt, din toate punctele de vedere…
    Dumnezeu sa-i pazeasca! Si sa ne ierte pe toti!

    Reply

  4. florinm
    decembrie 10, 2009 @ 1:59 pm

    Claudiu, eu stiu ca nu vei astepta pana cand va implini fetita ta 14-15 ani, ca sa ii faci atunci educatie moral-religioasa (nu sexuala!).

    Copiii nostri trebuie inca de mici sa stie ca desi toti oamenii suntem la fel, nu toti gandim la fel si nu toti actionam dupa cum vrea Dumnezeu. Trebuie invatati ca scopul nostru in viata este sa facem voia Domnului, nu voia noastra. Numai daca-i invatam pe ei sa se obisnuiasca sa gandeasca intr-un context larg, avand constiinta responsabilitatii in fata Domnului, vom sti ca vor intelege cand le vom spune: „dacă îţi începi viaţa sexuală înainte de căsătorie te privezi singură de ajutorul lui Dumnezeu în viitor”.
    Altfel, nu vor intelege nimic.
    Sa nu-i lasam sa traiasca doar ca animalele, sa nu facem doar fapte bune, fara gandul la Dumnezeu. Si animalele se ingrijesc intre ele, si animalele simt mila, compasiune. Dar ele nu sunt inzestrate cu suflet rational – tocmai aceasta este educatia care se neglijeaza foarte mult astazi: nu stim de unde venim si incotro mergem, nu stim care este scopul vietii noastre. De-asta se poarta multi doar ca niste animale sociale, desi au fapte bune. Lipseste credinta.

    Reply

  5. AdrianP
    decembrie 11, 2009 @ 2:11 pm

    Sper ca nu te vei supara daca fac o mica corectura:
    „Păcatul este păcat şi aduce pedeapsă doar pentru că are efecte negative asupra celor din jur.”
    Eu zic ca este pacat si daca are efecte negative doar asupa ta. De exemplu imbuibarea, betia, masturbarea, lenea, …

    Reply

  6. D
    decembrie 11, 2009 @ 7:18 pm

    Doar aparent unele pacate au efect negativ doar asupra ta. Noi suntem un singur trup in Hristos. Si cum daca doare un singur organ sufera intregul corp, asa si pacatul facut de un crestin se rasfrange asupra intregii crestinatati.

    Reply

  7. raul
    decembrie 11, 2009 @ 10:17 pm

    Este un subiect foarte important.Aici un mare rol il are familia.

    Reply

  8. ADA
    decembrie 12, 2009 @ 10:18 am

    E foarte greu sa nu ai relatii inaintea casatoriei,atunci cand cei doi au concepte diferite referitor la credinta.Si cum de obicei fetele ajung sa cedeze,tocmai din cauza ca..iubitul lor „se va schimba” si va apuca pe calea credintei,sau se vor casatori dupa aceea.Din pacate sunt f multe cazurile in care dupa ce fetele au cedat,casatoria nu a mai avut loc.Sunt multi tineri care nu vad nici un pacat in faptul ca au relatii sexuale inaintea casatoriei,pe motiv ca dumnezeu vede ca cei doi se iubesc!…

    Reply

  9. D
    decembrie 12, 2009 @ 9:52 pm

    E foarte greu ? E foarte greu sa fii crestin in ziua de azi ? Da, este,dar de ce? Pentru ca nu ne cunoastem „interesul”, pentru ca nu ne stabilim prioritatile, pentru ca, in definitiv, nu ne luam viata in serios …

    Reply

  10. olivian
    decembrie 13, 2009 @ 6:53 pm

    Cand eram mai mic si incepusem sa ies cu fete,aveam tot timpul „ghinionul”ca tocmai cand eram sigur ca o sa o fac intervenea ceva pe neasteptate.Sunt de mic crescut pe calea credintei stiam cat de cat ca nu e bn sa o fac,mai ales nefiind nici dragoste macar,dar nu reuseam sa ma abtin.Crescand mi’am dat seama ca defapt „ghinionul” acela era defapt ajutorul lui Dumnezeu care nu ma lasa sa cad in pacat.Si va spun:nu s’a intamplat odata sau de 2 ci de N ori se intampla ca din anumite motive se ANULA TOT.Acum ca am mai crescut,imi este uneori si mai greu sa ma abtin/neavand o relatie stabila,dar va spun sincer ca:dupa savarsirea pacatului acesta nu a fost data sa nu fiu pedepsit.CU GREU TRECI DE ACELE PEDEPSE SI AI MULT DE SUFERIT.Rezultatul este tot ajutorul lui Dumnezeu care nu ne lasa. FERICITI CEI CARE AU FRICA DE DUMNEZEU IN INIMA SI CEI CARE SUNT PEDEPSITI PE PAMANT DE EL.

    Reply

  11. Ancu
    februarie 14, 2010 @ 1:32 pm

    Am prieten de 7 luni, ne iubim mult si vrem sa ne casatorim dupa ce termin eu facultatea. Aseara s-a intamplat ceva ce nu trebuia sa se intample… mai exact ne-am apropiat mai mult decat trebuia si m-a dezvirginat „accidental” (nu vreau sa intru in detalii). Ambii eram virgini (el are 26 de ani, eu 21). Imi dau seama ca am gresit si regret, insa nu pot da timpul inapoi. Intrebarea e cum ar trebui sa ma comport in continuare… luni incepe postul Pastelui, vreau sa merg sa ma spovedesc, insa din auzite stiu ca fetele care au gresit inainte de casatorie nu au voie sa intre in Biserica. E adevarat? M-as bucura daca mi-ar da cineva un sfat ceva…

    Reply

  12. admin
    februarie 14, 2010 @ 1:48 pm

    Salut Ancu,

    Stai linistita, poti intra in biserica, nu e niciun impediment. Mergi si spune-i parintelui tau ce s-a intamplat si o sa te sfatuiasca el.

    Nu exista niciun pacat in lumea asta care sa te impiedice sa intri in biserica. Dumnezeu vrea ca toti sa ne corectam greselile, sa invatam din ele.

    Cand eram si eu cu sotie mea necasatoriti, acum vreo 5-6 ani ni se intampla acelasi lucru, stateam in casa si uneori ne atingeam, iar parintele nostru ne sfatuia mereu sa ne plimbam, sa iesim afara, sa stam cu prietenii, sa evitam sa fim singuri in casa sau in pat…

    Doamne ajuta!

    Reply

  13. Ancu
    februarie 14, 2010 @ 1:55 pm

    Iti multumesc mult, admin, pentru rapiditatea cu care mi-ai raspuns,pentru faptul ca nu ma judeci si pentru exemplul personal. Mi-au dat lacrimile. Mersi mult.

    Reply

  14. admin
    februarie 14, 2010 @ 2:55 pm

    Cu drag Ancu!

    Reply

  15. ???
    februarie 26, 2010 @ 3:39 pm

    Apreciez mult sfaturile pe care le oferiti tinerilor prin intermediul acestui site. Tocmai de aceea indraznesc sa va adresez o intrebare oarecum off-topic: care sunt riscurile unei casatorii intre o tanara care nu a mai avut relatii trupesti si un tanar care a avut astfel de relatii inainte de casatorie?

    Reply

  16. Dan
    februarie 26, 2010 @ 4:12 pm

    ??? Cel mai bine te sfatuiesti cu duhovnicul…mai ales pe tema asta. Daca prietenul tau (presupunem) a avut relatii trupesti cu alte fete, dar ii pare rau pentru toate acestea, si e constient ca a gresit, si ca prin ceea ce a facut e constient ca a lovit mai ales in dragostea fata de viitoarea lui sotie…inseamna ca e bine, e pe drumul cel bun. Pocainta sincera spala rusinea desfraului, si multele urmari nefaste.
    Dar daca i se pare normal ca a mai avut relatii (sexuale) cu alte fete, sau ii este indiferent, asta inseamna ca e rau, ca e foarte rau. Neconstientizarea pacatului desfranarii, este o foarte mare problema, mai ales la tinerii de astazi. E bine de evitat un baiat care nu vede gravitatea desfranarii, pentru ca desfranarea netratata din timpul tineretii duce de cele mai multe ori la preadesfranare (adulter) in timpul casatoriei. Pe tema asta iti recomand sa citesti:
    https://www.ortodoxiatinerilor.ro/2009/06/toleranta-desfranarii-la-barbati/
    Sper sa-ti fie de folos.

    Reply

  17. simpu cetatean
    februarie 26, 2010 @ 11:13 pm

    Dumnezeule mare! Daca ar fi asa cum spuneti voi ar fi rata de divort 100%, sau casatorii de la 14 ani, ca de, nici sa te masturbezi nu ai voie :-)) Casatoria ar trebui interzisa, oricum e o bucata de hartie fara valoare si unu sau altul isi imagineaza ca au luat in proprietate pe unu sau una. Ne-am nascut liberi si suntem liberi. Sunt de acord sa ai un partener unic dar de asemenea cred ca trebuie sa te potriveti cu persoana respectiva, si cum omnu greseste e posibi sa ai doi trei parteneri pana sa-ti gasesti jumatatea. In majoritatea cazurilor cand s-au casatorit virgini, el a inselat pe urma din curiozitate ori a divortat pt alta. In general nu-i condamn pe cei ce parasesc o relatie, cum Dumnezeu sa mai stai cu una toata imbrobodica care nici macar nu te mai saruta ca-i pacat, care nu se mai ingrijeste si daca nu-i acasa sigur e in Biserica, pai acolo sa stea, de ce nu s-o facut maicuta, mai incurca si lumea si pe urma cica tot ea e victima.

    Reply

  18. Veronica
    februarie 26, 2010 @ 11:34 pm

    Draga simplu cetatean! Tu ai citit cele zece porunci pe care Dumnezeu ni le-a dat ? Sant in Biblie. „Sa nu fii desfranat” zice una dintre ele. E adevarat ca ne place libertatea, dar nici chiar asa!Dumnezeu sa ne lumineze gandurile. Amin!

    Reply

  19. simpu cetatean
    februarie 26, 2010 @ 11:50 pm

    Acele zece porunci erau prin Vechiul Testament, a venit Iisus si a lasat o singura Lege, cea a iubirii. Eu nu promovez prostitutia sau ceva, dar din proprie experienta va spun ca nu e bine sa te casatoresti virgin, eu am patit-o. A fi normal nu inseamna a fi desfranat.

    Reply

  20. Adriana
    februarie 27, 2010 @ 2:02 am

    simplu cetatean
    Ce s-a intamplat dupa ce v-ati casatorit virgin? Inteleg ca nu ceva bun vi s-a intamplat 😐

    Reply

  21. Aniri
    februarie 27, 2010 @ 6:28 am

    Hm, nu ma gandisem niciodata la urmarile astea.. Frate, cateodata chiar nu iti dai seama de lucruri. Cred ca ar ajuta pe multi sa aiba si argumente d-astea logice, sociale, ca poate pe cele religioase le neaga din start. Multumim 🙂

    Reply

  22. Catalin
    februarie 27, 2010 @ 3:16 pm

    Domnule simplu cetatean m-am intristat cand am citit ceea ce considerati despre casatorie (adica a fi o bucata de hartie). Este una din Tainele bisericesti (incercati sa cititi de mai multe ori cuvantul Taina la modul serios) si unul dintre cele mai mari examene din viata unui om. Nu trebuie inteleasa in mod superficial. Ar tb sa incercati sa intelegi mai bine Biserica si pe Dumnezeu. Cred ca postati pe un site ale carui principii crestine nu le stapanti inca. Nimeni dintre noi nu va interzice anumite lucruri..mai mult..va arata cele doua mari optiuni: VIATA si MOARTEA. Ne-am obisnuit sa pricepem aceste notiuni de pacat ca pe niste subiecte tabu condamnate de societatea „inapoiata” si nu ca pe o boala…Pe de alta parte imi pare rau de iminentul divort al dvs. si va doresc putere de comunicare si intelegere ca totul sa se rezolve spre mantuirea familiei pe care ati intemeiat-o („pana cand moartea…”). Doamne ajuta!
    PS: „Viata de familie” de Paisie Aghioritul v-ar ajuta sa intelegeti putin lucrurile in sensul de care se vorbeste aici pe site.

    Reply

  23. ioanaM
    martie 1, 2010 @ 1:54 pm

    SIMPLU CETATEAN: „In majoritatea cazurilor cand s-au casatorit virgini, el a inselat pe urma din curiozitate ori a divortat pt alta” – a inselat din prostie nu din curiozitate, imi pare rau s-o spun, ca nu poate fi altceva atunci cand inseli un om pe care il iubesti si cu care esti fericit (presupunand ca s-ar putea vorbi de iubire in cazul asta).
    DAR, exista intr-adevar un dar: inseli din plictiseala, pt ca vrei ceva nou, pt ca si de ciocolata te saturi daca mananci non-stop. De-asta spune Parintele Arsenie Papacioc: „mai rarut ca-i mai dragut”.

    Reply

  24. denisa
    martie 9, 2010 @ 4:54 pm

    Dumnezeu ne ajuta pe toti la fel:-)

    este un pacat ,dar nu in pacat foarte mare este un pacat care se iarta la fel ca toate celelalte daca avem pocainta!

    sincer nu imi place fraza… Nu zic că Dumnezeu nu-i mai ajută pe cei care fac acest păcat ci spun că îi ajută mai puţin, îi lasă să vadă ce au pierdut neascultând de sfaturile Lui.
    consider ca e foarte gresit,de de Dumnezeu i-ar da unui mai mult si la altu mai putin.
    Nu va inselati fratiilor…..

    Reply

  25. Jamaica
    martie 9, 2010 @ 7:49 pm

    Desfranarea este unul din pacatele capitale, ghici de ce se numeste asa?! dar cu pocainta si marturisire il rezolvam si pe acesta 🙂 -usor de zis …

    Reply

  26. stefan incredibilul
    martie 30, 2010 @ 12:41 am

    sa fiti iubiti dragii mei.as vrea sa mentionez unele lucruri care nu se prea dezbat pe aici.lucrul care ma deranjeaza cel mai mult este ca toti preotii pastorii sau ce or mai fi ei ne fac toot timpul pacatosi.IAR asa ajungem sa credem ca noi chiar suntem,si ca nu mai avem nici o cale de scapare,oricate natanii am face,oricit de mult neam ruga sau dupa unii oricite sinagogi sau biserici arunca in aer nu vom ajunge in rai.PREA MULT SE PUNE ACENTUL PE CIT DE PACATOSI SUNTEM si PREA PUTIN PE FAPTUL CIT SUNTEM NOI DE IMPORTANTI.prea des ni se spune ca suntem condamnati,ca dumnezeu nu ne mai iubeste ca suntem pactosi.CE PROSTIEcum ramine ca noi insine?de ce sa condamne dumnezeu dragostea unor tineri care stau de luni de zile impreuna si care vreau sa isi construiasaca un viitor impreuna.care au mai multe sanse sa reuseasca in viata?virginii sau „pacatosii”?apoi daca in cele din urma,cei virgini divorteaza unde este mai mare mihnire pentru DUMNEZEU?toata lumea zice dar sa fim seriosi.am 24 de anu si am facut sex o data,si nu imi pare rau.am experimentat.de ce nu imi pare rau?pentru ca daca as face asta mas lasa cuprins de remuscari si oare cit de mult ar scadea respectul meu de sine?iar daca imi scade respectul meu de sine ,oare ce sanse reale mai am sa ma vad intro lumina favorabila si sa reusesc in viata?dumnezeu condamna prostia,si eu o condamn.CONDAMN PE CEI CARE FAC SEX OCAZIONAL,dar nu pot condamna doi oameni care stau de citeva luni impreuna ca fac sex.asta e o crima.dumnezeu vede ce este in inima lor,si nu cred ca ii condamna,ptr ac adca ii condamna tunci este nedrept,ptr ca este vorba de iubire profunda.ceea ce am citit aici in legatura cu pacatul sexual face referire la O FEMEIE CARE A CURVIT CU UN BARBAT INSURAT,nici decum cu nu este vorba despre 2 tineri indragostiti.cum ramine cu divortul preotilor?nu am vazut siincer reguli mai timpite decit cele in care preotul nu are voi sa divorteze pentru ca isi va pierde parohia.Asta inseamna ca va ramine toata viata legat linga o nevasta care ii face viata un iad,iar el de fericit ce este ii va multumi lui dumnezeu.cine poate admite ca este o regula facuta de niste tipi foarte inchisi la minte.toata lumea vorbeste de sacrificiu.Toti zic ca dumnezeu nu ajuta pe cei care fac sex inainte de casatorie,dar pun ramasag ca realitatea e alta.nu sunt de acord cu sexul spontan,dar cind e o legatura care dureaza de ceva timp atunci lucrurile stau altfel.stiu ca vor fi oameni printre voi care ma vor critica.au toot dreptul din ;lume,si de asemeni le voi respecta dreptul la replica precum si ceea ce spun ei.dar daca ginditi logic si nu dupa sabloane facute de unii sau altii va veti da seama ca am dreptate.apo as vrea sa primesc raspunsuri referitoare la homosexualitate,masturbare precum si despre mindrie,avere si lupta pentru ati avea tot ce iti doresti.s dori sa imi dati semnificatia cestor cuvine din punc de vedere religios,mai exact ce impact au ele asupra oamenilor.Cit despre boli,sa nu uitam ca acum tinerii pot face analize si pot afla daca unul din ei au vreo boala,astfel evitind neplacerile si bucurinduse de viata.cu respect profund al dumneavoastra stefan. si inca ceva. eu sunt un tip comunicativ si imi place sa imi fac noi prieteni,asa ca daca exista cineva care doreste sa tina legatura cu mine ii ofer adreasa mea de mesenger: free23darkangel2003. numai sanatate si SA AVETI parte de toot ceea ce este mai bun:PENTRU CA MERITATI.

    Reply

  27. Jamaica
    martie 30, 2010 @ 8:39 am

    draga darkangel 2003 cunosc multi care de fiecare data cand se arata „dragostea profunda” de cateva luni-de care vb tu- se gandesc ca si tine. si cu toate analizele , si toate posibilitatile medicale de a preveni/trata, si cu toate anticonceptionalele sec 21 s-au imbolnavit de cate ceva , din domeniu bineinteles, si de avorturi sa nu-ti mai zic, cum mergeam cu prietene la ginecologi, si nu numai – dar ma opresc aici

    Reply

  28. Saurian
    martie 30, 2010 @ 8:57 am

    @stefan incredibilul: să încerc să îţi răspund la fiecare problemă ridicată de tine:
       1. Ce se poate spune mai mult despre importanţa noastră în faţa lui Dumnezeu decât faptul că Însuşi Dumnezeu S-a făcut om pentru noi şi S-a lăsat călcat în picioare de nişte amărâţi de oameni? Dar problema se pune: „ce înţelegi tu prin faptul că suntem importanţi?”. Noi suntem importanţi în faţa lui Dumnezeu doar pentru că El ne iubeşte cu o dragoste imensă că în rest noi nu suntem nimic. Să îţi dau un exemplu: o fată nebăgată în seamă de majoritatea oamenilor este cea mai importantă pentru cel care e îndrăgostit de ea. În sensul acesta şi noi suntem importanţi în faţa lui DUmnezeu.
       2. Se pune mare accent pe faptul că suntem păcătoşi deoarece altfel există o ispită fină ce se numeşte mulţumirea de sine. În momentul în care eşti mulţumit de sine nu mai lupţi pentru mântuire, nu mai lupţi să te îndumnezeieşti ( căci Hristos ne vrea dumnezei ) şi rămâi repetent.
       3.a. Dacă cei doi se iubesc atât de mult de ce nu sunt în stare să nu se atingă unul pe altul? Adică în acea relaţie ce e: iubire sau hormoni?. Iar dacă sunt hormoni atunci pică scuza că se iubesc.
       3.b. Totuşi pentru cei care nu cunosc dragostea lui Hristos, pentru cei care văd Învăţătura Bisericii o morală pentru popi, babe şi moşi se înţelege că ei nu văd rolul pentru care să păstreze fecioria. Pentru cei care sunt îndrăgostiţi de Hristos şi Îl iubesc din toată fiinţa lor nu le va fi greu să nu se atingă deoarece iubirea lor va fi întărită de iubirea lui Hristos ( de obicei când iubeşti nebuneşte pe cineva nu faci niciodată ceva ce ştii că l-ar întrista pe acel om ).
       3.c. Ceea ce tinerii nu înţeleg e faptul că dragostea pe care o simt cei doi e foarte mult intensificată de hormoni. Şi confundă hormonii cu dragostea ( dragostea adevărată apare atunci când încep certurile dintre cei doi şi e nevoie de multe sacrificii ). Aici e partea cea mai grea şi anume să convingi nişte oameni care nu sunt cu totul îndrăgostiţi de Hristos să renunţe la ceea ce lor li se pare că e ok. Cei doi vor avea relaţii trupeşti şi asta va fi din cauza hormonilor. Hormonii nu sunt dragoste şi hormonii nu te ajută să cunoşti persoana cealaltă. Dragostea nu poate exista fără Hristos. Când avem relaţii trupeşti fără binecuvântare, fără să fim gata să ne luăm responsabilitatea căsătoriei atunci cam respingem dragostea. Iar această dragoste hormonică dispare cu timpul şi ce rămâne apoi? Oare câte cazuri există de tineri care îşi schimbă partenerii ca ciorapii şi care şi în căsătorie nu sunt credincioşi unul altuia? De ce este asta? Pentru că nu e dragoste între ei. Nu spun că nu există şi cazuri care merg dar niciodată acei oameni dacă nu se căiesc din toată inima lor pentru păcatele făcute nu vor ajunge la o unire aşa de strânsă cum este între cei credincioşi. Recunosc că la punctul acesta poate nu m-am explicat foarte bine. Aştept şi alţii să mă ajute cu explicaţiile.
       3.d. Există o ispită foarte mare de care vorbeşte Biserica şi pe care ai menţionat-o şi tu şi anume faptul că cei feciorelnici se pot mândri cu fecioria lor. Nu confunda fecioria în Hristos că această feciorie seacă a unora ce se cred mai deasupra decât păcătoşilor curvari. Aici revenim la punctul 2 cu păcătoşii. Dacă ei nu bagă la cap că sunt păcătoşi cu sau fără feciorie ajung să se creadă că sunt mai sfinţi ca alţii ceea ce cred că ştii şi tu cât de urât este pentru cei care nu sunt din rândul lor ( în plus mândria nu duce la îndumnezeire ci la îndrăcire).
       4. Îţi scade respectul de sine deoarece nu eşti conştient cât de IMPORTANT eşti pentru Hristos. Îţi scade respectul de sine din cauză că eşti mândru ( nu te acuz strict pe tine ci în general toţi care se victimizează sunt oameni mândri deşi ei nu vor să o recunoască. O spune Stan Păţitul. ). Îţi scade respectul de sine din cauză că nu Îl iubeşti pe Hristos ( că doar mă gândesc că ştii şi tu cazuri în care cel îndrăgostit se umilea în ultimul hal pentru cea pe care o iubeşte fără să simtă că îi scade respectul de sine ).
       5. Aici cred că ai înţeles greşit. Nimeni nu interzice să se despartă de soţia adulteră ci eventual de o recăsătorire a preotului. Vezi tu un preot după ce a primit harul Preoţiei nu se mai poate căsători. Şi în sensul ăsta nu mai are voie să se căsătorească a doua oară. Dar din ce am citit pe un site spune un canon că dacă un preot va fi cu soţia care îl înşeală şi nu o va îndepărta de lângă el atunci să nu mai slujească. Pentru a apara demnitatea clerului, cano­nul al 8-lea al sinodului din Neocezarea, spune: „De se va vadi in public ca sotia cuiva care este laic a comis adulter, unul ca acela nu poate veni in slujba preoteasca. Iar daca ea va comite adulter dupa hirotonie, el este dator sa o demita, iar de va vietui cu dansa nu poate tine slujba ce i s-a incredintat”. Aici sunt mai multe de discutat şi asta deoarece a doua sau a treia căsătorie sunt permise doar din pricină de curvie ( slujbele ce se fac la aceste cununii nu sunt ca cea care se face la prima căsătorie ). Când te-ai căsătorit ai devenit una cu cea pe care ai ales-o de soţie. Iar ce a unit Dumnezeu tu nu poţi despărţi. Dar ca şi pogorământ Biserica permite o a doua căsătorie sau chiar o a treia căsătorie ( dând şi canon pentru boala respectivului om ce nu se poate înfrâna ). Aici e mult de spus.
       6. Nu e vorba că Dumnezeu nu ajută pe cei care fac sex. Dumnezeu nu ajută pe nici un om care face păcate ( chiar dacă este feciorelnic ). Cât poate lucra cu omul Dumnezeu îl ajută. Problema e de fapt că omul prin păcate nu Îl lasă pe Dumnezeu să-l ajute. E şi o povestioară a unui teolog. Când era la şcoală şi-a întrebat profesorul de religie: „Dumnezeu poate să facă orice, da?” iar profesorul îi răspunde: „Da”. Atunci continuă viitorul mare teolog: „Atunci El poate crea o piatră pe care să nu o poată ridica?”. Profesorul de religie nu a ştiut să-i răspundă. Dar teologul spune că mai târziu a aflat răspunsul. Dumnezeu a creat acea piatră pe care să nu o poată ridica şi aceasta e libertatea noastră. El nu ne poate mântui dacă noi nu vrem. El nu poate să ni se dăruiască dacă noi nu Îl acceptăm. Şi aici e mare dramă. Iadul nu e un cazan în care Dumnezeu se răzbună sadic pe cei ce n-au făcut ce a vrut El ci e despărţirea de bună-voie a păcătosului, e neputinţa lui DUmnezeu de a se uni cu El pentru că omul nu a acceptat. Dar ce este această unire, această îndumnezeire? Nu e vorba că vine Dumnezeu în faţă şi tu Îi spui că vrei să fii cu El. Ci este vorba de a te curăţi de păcate, de a te smeri, te a omorî orice mândrie, orice răutate, orice egoism din tine. E vorba de a te dezgoli de tine însuţi şi de răutatea din tine care e ca un cancer şi din cauză căreia Hristos nu se poate apropia de tine. Încearcă să vezi în lumina aceasta lucrurile şi poate te ajută puţin. Maica DOmnului cu tine!

    P.S.: Nu m-am uitat din nou pe text că mi-e lene aşa că e posibil să fi strecurat unele greşeli ( litere sau cuvinte mâncate, fraze fără sens, etc.). Sper că poţi trece de ele şi vei înţelege ce am vrut să spun. 🙂

    Reply

  29. Dan
    martie 30, 2010 @ 10:33 am

    Frate Saurian, am vrut sa-i raspund eu lui Stefan, dar tu ai fost mult mai harnic si punctual. Totusi as mai avea cate ceva de adaugat, vis a vis de infranarea (curatia) dinaintea casatoriei, si o zic din experienta pentru ca una este teoria si alta este practica. Este foarte importanta infranarea pana la casatorie, ca sa creasca dragostea curata intre cei doi viitori soti, pentru ca doar dragostea curata este trainica. Foarte multi tineri confunda dragostea fata de celalalt, cu atractia trupeasca sub influienta hormonilor. Si eu am crezut la fel. Dar cand esti casatorit lucrurile se vad un pic altfel de cum erau.
    Mare parte din dorinta de a fi impreuna (la bine) a tinerilor, este aplificata si de impulsul hormonilor, insa dorinta de a fi impreuna si la rau, creste frumos ca o floare prin infranare. Iar a fi impreuna la greu, nu numai la bine, este o conditie capitala pentru cei doi viitori soti, altfel dragostea lor se va prabusi pentru ca cei doi nu au fost cinstiti unul fata de altul, caci dragostea cere jertfire de sine.
    Si ca baiat insurat va spun ca dupa casatorie se ivesc fara exceptie si probleme care necesita infranare indelungata: sarcina sotiei, probleme de sanatate ale sotiei care pot dura luni intregi, etc. Si atunci ce ne facem daca nu am invatat infranarea cand trebuia? Ce ne facem cand sarim la volanul masinii si vrem sa participam la formula 1, fara sa avem macar testul de traseu luat? Ne accidentam bine-nteles. Si cu ce ne accidentam decat doar cu desfranarea?
    Cum te infranezi ca baiat insurat, daca nu ai fost invatat inainte cand era mult mai usor de facut lucrul acesta?.. iar acum mult mai greu pentru ca dormi cu sotia in acelasi pat noapte de noapte. E usor de spus acum ca nu-i nimic rau daca ai relatii trupesti inainte de casatorie, dar tocmai casatoria te palmuieste mai incolo, pentru ca nu i-ai pus fundatia cum trebuie.
    Vi le-am spus ca sa va feriti de neplacerile ulterioare, pentru ca este de omie de ori mai usor sa previi decat sa tratezi.

    Reply

  30. Guest
    septembrie 15, 2010 @ 7:59 am

    😀 😀

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *