Efectele suprastimulării sexuale şi ale masturbării produse de pornografie
Pornografia nu poate fi separată de masturbare, căci nu se poate ca cineva să se excite sexual vizionând pornografie fără a suferi transformările organice corespunzătoare iminenţei unui act sexual; aceasta înseamnă că nici nu va putea evita prea mult descărcarea orgasmică pe care o cer nivelele crescute de hormoni sexuali. Majoritatea consumatorilor de pornografie ajung, mai devreme sau mai târziu, să se masturbeze constant. Cercul vicios este una dintre trăsăturile fundamentale ale consumului de pomografie. Dacă se evită masturbarea, urmează suferinţa nervoasă şi psihică la care conduce excitaţia sexuală.
Dacă se apelează la masturbare, dereglările organice şi psihice vor fi cu mult mai grave, căci numai în prima fază şi doar parţial aceasta va procura plăcerea aşteptată. Nefiind întemeiată pe relaţia afectivă interpersonală, masturbarea nu e capabilă să producă suficiente endorfine, oxitocină şi prolactin pentru a asigura liniştea şi relaxarea căutată. Aceasta înseamnă că totdeauna va rămâne un rest de tensiune frustrantă, care va proiecta individul către repetarea comportamentului, cu consecinţa adâncirii stării de neîmplinire şi depresie.
Problema principală pe care o ridică pornografia este aceea că efortul psihologic, nervos şi organic pentru menţinerea excitării sexuale la un nivel înalt şi pentru suportarea unei frecvenţe crescute a masturbării sau a ejaculării în cazul bărbatului e mult mai mare decât organismul uman este pregătit să-l suporte. În mare parte, aceleaşi simptome şi dereglări apar ca şi în cazul consumului de droguri şi a stresului excesiv; întins pe o perioadă lungă de timp.
În linii mari, suprastimularea sexuală prelungită şi masturbarea, orgasmul sau ejaculările frecvente conduc la aşa-zisul sindrom al epuizării sexuale, ceea ce înseamnă dureri fizice, tulburări psihologice, scăderea imunităţii, distrugerea celulei nervoase şi îmbătrânire prematurã. Înseşi funcţiile sexuale vor fi perturbate major, atât la nivel hormonal cât şi în dinamica dispozitiei şi a realizării actului sexual, cum ar fi la bărbaţi problemele erectile şi ejacularea precoce, până la impotenţă, începând chiar cu vârste de 25-30 de ani, în funcţie de frecvenţa masturbării şi de vârsta debutului consumului de pornografie.
MĂRTURIE: ,,Mă cheamă John şi am aproape 17 ani.
În ţara mea, nouă, copiilor ni se spune că masturbarea este sigură şi că poţi să o faci toată ziua fără niciun efect secundar. Am crezut acest lucru până de curând. De ce ne spun aceste lucruri dacă nu sunt adevărate? Dacă se ştie adevărul, de ce nu este publicat şi acceptat în lumea medicală?
M-am masturbat – am crezut că e ceva normal -încă de când am împlinit aproximativ 12 ani… În cele din urmă, o făceam în fiecare zi, de multe ori cu poze pornografice. Uneori simţeam nevoia să urinez după ejaculare, dar apoi simţeam o durere intensă, fără însă să urinez mult. Durerea dispărea după proximativ 40 de minute şi nu era atât de deasă (o dată la câteva săptămâni). Am căutat pe Google. Mulţi alţi băieţi aveau aceeaşi problemă şi spuneau că e ceva normal şi că nu e motiv de îngrijorare.
Din cauza problemelor de sănătate, de anul trecut nu mă mai masturbez atât de des. Numai aproximativ de două ori pe săptămână. Iar de acum înainte, nu vreau să mă mai masturbez vreodată.
De 8 luni încoace, am mai multe simptome. Iată care sunt cele mai importante: a început cu o durere în braţe şi degete. La început, am crezut că provine de la cântatul la chitară, dar terapia nu a ajutat. De asemenea, calmantele nu au ajutat în niciun fel. Acum am dureri în spate (în ceafă şi uneori mai jos) şi mă doare când îmi ating coastele. Apoi, sufăr de dureri de prostată (medicii nu ştiau în niciun moment ce se petrece), dureri ale testiculelor şi penisului; de asemenea, ale picioarelor. Dureri mari de spate (partea inferioară); durerea de prostată mă omora şi când eram aşezat.
Am avut pe urmă dureri de cap, contractii ale muşchilor, dureri de dinţi, urechi, uneori, şi bâzâit în urechi. Oboseală, anxietate, coşmaruri urâte, senzaţie de răceală, atacuri de panică, uneori febră (38.5°C) numai pentru două ore. De Crăciun, am avut probleme foarte mari de mers: se auzeau trosnituri ale încheieturilor. De asemenea, am o atrofie a pielii. Durerile se mutau dintr-o parte în alta şi niciodată în toate locurile deodată.
Medicii neurologi nu au descoperit nimic: mi-au scanat spatele şi creierul cu MRT (Rezonanţă magnetică nucleară), mai multe teste de sânge – şi nimic. Au spus că e ceva psihosomatic. La rândul lor, urologii nu au descoperit nimic. Părinţii mei cred că este borelioză sau fibromialgie.
Sunt o persoană nu foarte înaltă: 1.60 m înălţime. O greutate de 64 kg. Degete mici… Oare înălţimea şi lungimea atât de mici ale corpului meu sunt cauzate de lipsa hormonilor de creştere sau de lipsa testosteronului provocată de masturbare? Oare se poate rezolva această problemă până când împlinesc 21 de ani (voi mai putea creşte până la mărimea dată de gene?) sau m-am transfonnat singur intr-un pitic şi este prea târziu?
Epuizarea sexuală are vreo limită sau voi suferi până la sfârşitul vieţii mele (sunt speriat de moarte şi atât de depresiv)? Vã rog să-mi răspundeţil” (01/29/2008)
(Mărturia completă a lui John care se masturbează de la 12 ani o găsiţi aici: http://www.actionlove.com/cases/case15655.htm )
Suprastimularea sexuală, precum şi masturbarea frecventă distrug întregul echilibru organic, nervos şi psihologic al celui care consumă pornografie. Oamenii consumă pornografie ademeniţi de plăcerea facilă pe care aceasta o provoacă. Înşelarea este însă pe măsura aşteptărilor, căci pornografia doar promite plăcere şi relaxare, conducând însă la un stres teribil şi la depresie.
„Pornografia mai mult excită decât satisface, susţine dr. Doidge, pentru că avem două sisteme separate de agrement în creierul nostru, unul care are de-a face cu plăcerea care excită şi unul cu plăcerea care satisface. Sistemul excitant se referă la plăcerea ,,apetitivă” cu care primim imaginile pe care le dorim, cum ar fi sexul sau o masă bună. Neurochimia sa este în mare măsură legată de dopamină şi ridică nivelul nostru de tensiune.” (N. Doidge, The Brain that changes itself: stories of personal Triumph from the frontiers of Brain Science / New York Viking 2007, p.108)
Şi, pentru că nivelul de anxietate produs de pornografie e extrem de ridicat, apare nevoia iminentă a descărcării acesteia prin relaţia sexuală. Acest lucru nu este posibil, nu numai pentru că bărbatul sau femeia se află în general singuri în faţa ecranului, ci şi pentru că excitaţia e produsă de imaginile personajelor din film şi nu de o persoană aflată în apropiere. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu se ajunge la masturbare. Ejacularea sau orgasmul produs ţin de sistemul de plăcere al consumului efectiv care se bazează pe eliberarea de endorfine ce oferă ,,o stare de plăcere calmantă, o fericire paşnică şi euforică”.
(Virgiliu Gheorghe – Pornografia – maladia secolului XXI)
daniel
aprilie 9, 2011 @ 11:40 am
Asta e o mare problema a societatii. De foarte multe ori femeia e prezentata ca o marfa, apare mai mult dezbracata, mai prostuta. Tinerii sunt intr-adevar asaltati de pornografie si sexualitate.
O sloutie este promovarea unor modele feminine. Ma refer la modele de viata in adevaratul sens de viata. Nu mai vreau vedete care au cantat trei melodii si apoi au aparut in Playboy.
Dan
aprilie 9, 2011 @ 1:01 pm
Trei modele feminine demne de urmat pentru oricine:
Sfanta Maria Egipteanca (ca tot vorbim de cum sa invingem patima desfranarii)
Maica Mihaela Iordache:
http://www.fericiticeiprigoniti.net/maica-mihaela-iordache
Doamna Aspazia Otel Petrescu:
http://www.fericiticeiprigoniti.net/aspazia-otel-petrescu
PS: Ana, daca citesti mesajul acesta, iti recomand articolul: http://www.fericiticeiprigoniti.net/maica-mihaela-iordache/820-am-cunoscut-o-pe-maica-mihaela
Laura-optimista
aprilie 10, 2011 @ 6:27 pm
Acum câţiva ani, mi-a căzut în mână o revistă pentru adolescente (nu-i scriu titlul, pentru a nu-i face astfel reclamă) şi, într-unul dintre articole, efectiv se făcea apologia acestui păcat, susţinându-se că este un aspect absolut normal al vieţii etc. etc. etc. etc. Cred că toţi suntem familiarizaţi cu astfel de teorii (ca să nu spun ideologii aberante), promovate prin revistele pentru tineri. Mai târziu, am găsit aceeaşi aberaţie într-o cărticică de întrebări şi răspunsuri între medici şi adolescenţi. Astfel, o adolescentă îl întreba pe medicul psiholog dacă să-i mărturisească celei mai bune prietene a ei faptul că ea comite acest păcat, iar psihologul i-a răspuns că nu trebuie să-i fie ruşine, deoarece este normal ceea ce face. Mă întreb, ca şi John, tânărul a cărui mărturie este prezentată în articol, de ce oare unii vor să-i amăgească pe tineri atât de mult? Cum este posibil ca pentru anumite interese materiale josnice, unii semeni de-ai noştri să fie capabili de a-i îndoctrina pe adolescenţi, îndepărtându-i astfel de Dumnezeu şi provocându-le grave probleme de sănătate? Acest tip de manipulare flagrantă este admis în societate, iar ora de religie din şcoli – unica ocazie pentru elevi de a primi o educaţie creştină într-un cadru organizat – este considerată drept "îndoctrinare". În timp ce Biserica, părinţii credincioşi, administratorii site-urilor creştine şi alte categorii de creştini se străduiesc să-i înveţe pe tineri care sunt valorile autentice, apar astfel de manipulatori (pretinşi medici sau psihologi) şi pervertesc sufletele copiilor, inoculându-le idei necreştine şi dăunătoare. Cei care păcătuiesc împotriva rânduielii lăsate de Dumnezeu în natură ajung la depresii şi la multe alte probleme, unica lor şansă de reabilitare fiind întoarcerea sinceră la Dumnezeu; iar pentru ca aceşti tineri să poată lupta cu propriile patimi şi cu ispitele din jurul lor, este necesar în primul rând să cunoască adevărul revelat.
Doamne ajută!
daniel
aprilie 10, 2011 @ 7:00 pm
@ Laura
Cum am spus e trist ca se promoveaza atat sexualitate si pornografie prin reviste, tv, si copii de varste fragede iau contact cu ea.
Cu psihologul si masturbarea e alta poveste. Are dreptate psihologul (cel putin in privinta tinerilor care au implinit o anumita varsta) din mai multe motive.
Primul ar fi psihologic, nu trebuie sa fii inhibat din cauza ei, nu e o rusine, e oexplorare.
Restul motivelor tin de efectele benefice ale masturbarii.
Ionutz
aprilie 10, 2011 @ 7:23 pm
Da e alta poveste cu masturbarea, tot in fundul iadului te duce….dar PE ALTA CALE….
Dragul meu Daniel,
Fie ea si o explorare a sinelui masturbarea,pornesc de la premisa asta da? Daca stai sa te gandesti aceasta explorare, nu e decat EXPLOATARE sau SUPRASTIMULARE a organelor genitale. In cazul in care nu ai observat pana acum, aceasta exploatare duce la pierderea din organism a mii de elemente chimice necesare organismului. Ce numesti tu bun in aceasta?Caci ti-am adus argumente de ordin medical si nu religios. Pe langa aceasta, masturbarea intuneca mintea omului, slabeste vointa si omul in final cada prada altor pacate mai mari(de nenumit). Daca nu este o rusine masturbarea, hai sa ii marturisim lui Dumnezeu acest lucru. Si vei fi uimit de raspunsul pe care o sa il primesti. De ce oare exista inhibitii in a marturisi un asemenea lucru, daca el nu ar avea cu adevarat ceva rusinos intransul de fapt???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eu cred ca e sufiecient atat,nu stiu cat vei avea rabdare sa citesti!
O zi buna si Doamne ajuta sa te lumineze Dumnezeu sa alegi raiul si sa fugi de placerea iadului!:-)
daniel
aprilie 10, 2011 @ 7:42 pm
@Ionutz
Cu tot respectul dar argumentul nu este valabil. "Mii de elemente chimice" se pierd in fiecare secunda din orgnaism (suflandu-ti nasul de exemplu). Sperma este creata de organism spre a fi trimisa in exterior, organismul stie ce pierde si se poate lipsi de aceste elemente.
Nu vad care e problema cu exploatarea si stimularea organelor genitale, pai, in definitiv de ce le am ? nu ca sa le exploatez sau antrenez ?
Saurian
aprilie 10, 2011 @ 8:13 pm
daniel, cum poţi asemăna sperma cu secreţiile nazale? Chiar şi doctorii anti-curăţie susţin că sperma este una din substanţele cel mai bogate în vitamine din corpul uman. Tocmai de asta e sperma atât de bogată în vitamine pentru că scopul ei este să aducă la viaţă noul născut.
Ema
aprilie 10, 2011 @ 8:21 pm
:-))
Baieti deja va intreceti in detalii stiintifice aici, n-ar strica sa faceti si o proba de laborator 🙂 😛
daniel
aprilie 10, 2011 @ 9:23 pm
:-)) Da, Saurian. Pai si care e diferenta intre pierderea ei prin masturbare si cea prin contact sexual.
Pierderea ei pentru organism este de-a dreptul infima. Nu iti pierzi din sange, sau mana sau piciorul. Pierzi ceva creat pentru a fi pierdut.
@Ema
:-))) foarte buna gluma
Claudiu
aprilie 11, 2011 @ 6:05 am
Daniel,
Despre beneficiile masturbarii iti recomand sa citesti marturiile tinerilor care vorbesc direct despre asta:
Marturii despre patima masturbarii ([url]https://www.ortodoxiatinerilor.ro/sexualitate/masturbarea/12233-marturii-despre-patima-masturbarii.html[/url])
Iti recomand sa citesti cartea din care a fost extras acest articol, vei vedea ce efecte negative puternice are masturbarea si pornografia pentru intreaga societate.
Cat de josnic a ajuns omul!
Ionutz
aprilie 11, 2011 @ 2:21 pm
Nu vad care e problema cu exploatarea si stimularea organelor genitale, pai, in definitiv de ce le am ? nu ca sa le exploatez sau antrenez ?
De ce ai aceste organe?
Biologic aceste organe implinesc anumite functii vitale pentru sanatatea ta fizica. Trebuie sa fii responsabil in ceea ce faci cu ele, caci modul in care le exploatezi va reflecta in viitorul apropiat sanatatea ta mentala si fizica. Suprastimularea lor duce la epuizare. Si lipsa unor substante necesare corpului duce la dereglari psihice si fizice. Organele nu vor mai functiona normal, daca tu le exploatezi. De ce? Simplu: Se pot epuiza si vor functiona la parametrii anormali(nimic din corpul nostru nu este inepuizabil, nu ne putem plange ca ceva se strica, fara a ne gandi ca suntem si vinovati de aceasta). Gandeste-te! Sa nu regreti in viitor ca ai ales gresit!
Iar din punct de vedere duhovniceste ele au menirea lor in cadrul familiei. Si nici acolo nu trebuie sa le suprastimulam, ci trebuie sa stim sa le pastram si sa le folosim cum trebuie si cand trebuie. Gandeste-te Daniel, ca numai atunci cand iti poti stapani trupul si impulusurile lui, atunci esti cu adevarat stapan asupra ta. Dar cand esti robit de aceste impulsuri, inseamna ca vei ajunge intr-un punct al vietii tale echivalente cu o catastrofa. Ce nu poti sa stapanesti , todeauna distruge !
Gandeste-te!
Doamne ajuta Daniel!
🙂
daniel
aprilie 11, 2011 @ 2:58 pm
@Ionutz @Claudiu
Amandoi aveti dreptate. Am spus de la inceput (la un articol similar) ca sunt doua probleme in cazul masturbarii:
1) Sa nu fie practicata de la varste fragede:
2) Sa nu fie practicata in abuziv.
Amandoi vorbiti de probleme cauzate de cele doua spete mentionate mai sus.
Problema seamana cu consumul de alcool. Toti mai bem o bere sau un pahar de vin. Nu e nicio problema, te destinde, te relaxeaza, te stimuleaza, dar cand consumi zilnic si cantitati mari, devine o problema foarte grava, mult mai grava decat masturbarea in exces.
La fel e si cu consumul exagerat de orice, de carne, de oua de exemplu, pai exemplele lui Claudiu sunt mici copii pe langa probleme medical mari provocate de alcool sau alimente in exces.
Referitor la psihologie si credinta. In astfel, de probleme nu stiu cat te ajuta, problema romanului (care in general e un tip credincios) nu este credinta in D-zeu ci credinta in el insusi.
A
aprilie 11, 2011 @ 3:02 pm
O intrebare din partea cuiva care se lupta cu boala asta. Daca sunt intr-un oras in care ispitele vizuale sunt la tot pasul, impulsul imediat e firesc sa apara, cu toate ca eu nu ma gandesc la asta si nu merg mai departe cu imaginatia. Ma intreb oare daca supra stimularea asta vizuala ( afise, fete imbracate mai sumar, toata sexualitatea asta exagerata si vulgara din jurul nostru), nu isi pun in vreun fel amprenta negativa pe psihicul meu. Adica dorinta mea este sa ma abtin, dar exista acesti stimuli care isi pun intr-un fel amprenta (fizic mai mult). As aprecia un raspuns. Mersi.
Claudiu
aprilie 11, 2011 @ 3:19 pm
Salut A,
Eu cred ca asta e prima si cea mai mare problema. Peste tot unde mergem vedem sexualitatea promovata in diferite forme si fara sa vrem suntem influentati doar privind, chiar si fara sa poftesti. Toate aceste interactiuni cu imaginile sexuale sl aduna usor …usor si la un momentat dat aceasta tensiune sexuala va izbucni intr-un fel.
Solutia este sa ne ferim ochii pe cat de mult putem.
Din experienta personala iti pot spune ca e posibil cu ajutorul lui Dumnezeu sa eviti cu privirea ceea ce te poate afecta. Dupa o perioada vei invata instinctual unde e bine sa te uiti si unde nu.
Totul e lupta din pacate… nu e simplu sa te patrezi curat intr-o lume murdara, trebuie sa te feresti in fiecare secunda, oricand poti cadea.
Domnul Hristos spunea:
"In lume necazuri veti avea dar indrazniti Eu am biruit lumea!"
Nu e deajuns sa fii neutru pe un camp de lupta ci trebuie sa te implici in mod direct.
Rasplata e mare!
Ionutz
aprilie 12, 2011 @ 11:01 am
Daniel,
Un ultim cuvant. vezi tu omul are o inclinatie spre rau inca de cand este mic. Ideea e ca tu imi spui mai sus ca masturbarea in exces e problema. Iar eu iti zic ca si cea care nu e in exces e o problema!! Si iti dau si argumentul : Masturbarea totdeauna e stimulata de ceva. Uneori de filmele porno sau de imaginatie. Aceasta imaginatie infectata de desfrau te impinge spre acest odios pacat. Si atunci masturbarea fie ea si neexcesiva, e cauzata de ceva. Acest ceva, iti ramane intiparit in minte. Si tot duce la distrugerea creierului si a organismului, deoarece pe cortex se distrug milioane de neuroni…
Doamne ajuta!
Alex
aprilie 17, 2011 @ 3:30 pm
re:
[quote name=”Dan”]Trei modele feminine demne de urmat pentru oricine:
Sfanta Maria Egipteanca (ca tot vorbim de cum sa invingem patima desfranarii)
Maica Mihaela Iordache:
http://www.fericiticeiprigoniti.net/maica-mihaela-iordache
Doamna Aspazia Otel Petrescu:
http://www.fericiticeiprigoniti.net/aspazia-otel-petrescu
PS: Ana, daca citesti mesajul acesta, iti recomand articolul: http://www.fericiticeiprigoniti.net/maica-mihaela-iordache/820-am-cunoscut-o-pe-maica-mihaela%5B/quote%5D
dan ai uitat=o pe prea sfanta si prea curata nascatoare de Dumnezeu . Ea este cel mai important si cel mai demn model de femeie care trebuie urmat
Ana
aprilie 17, 2011 @ 4:35 pm
Multumesc Dan. Mi-a amintit Admin la alt subiect si acum am vazut si aici.
Am evlavie la sf Maria Egipteanca. In acelasi context si sf Maria Magdalena.
De catva timp o ascult si reascult pe d-na Aspazia Otel Petrescu. Atat de fina si de profunda este fiinta asta. Simt o durere insa cand descopar acesti oameni dupa ce ei au plecat la Domnul.
Dan
aprilie 17, 2011 @ 5:31 pm
Cu multa placere Ana.
Cristina
martie 8, 2012 @ 5:41 am
http://silvianemanuel.net/2012/03/romanii-internetul-pornografia-masturbarea-si-pierderea-timpului/
‘CE şi CÂT caută românii pe net? Şi mai ales… UNDE?
Am selectat cele mai relevante cuvinte cheie legate de pornografie. Datele sunt cumulate din căutările medii lunare realizate pe teritoriul României şi al Republicii Moldova (tot România!).
porno: 10.140.000 de căutări lunare din 414.000.000 globale, deci 2,44%
porn: 6.670.000 de căutări lunare din 618.000.000 globale, deci 1,07%
sex: 5.550.000 de căutări lunare din 618.000.000 globale, deci 0,89%
xxx: 5.165.000 de căutări lunare din 151.000.000 globale, deci 3,42%
Pe locul 5 se află filme porno (3.400.000 de căutări lunare din 13.000.000).
Dacă luăm în calcul că aproape 10 milioane de români au acces la internet, am putea emite pe baza datelor ipoteza că aproape fiecare român cu acces la internet caută lunar, cel puţin odată, „ceva” porno. La fel de bine, unul din doi români cu acces la internet caută „ceva” xxx.’
Claudiu Balan
martie 8, 2012 @ 6:46 am
Doamne ajută CriCri!
Dacă se fac 10.140.000 de căutări lunare după cuvântul „porno” şi sunt 10 milioane de români care au acces la internet nu înseamnă că fiecare român caută lunar odată acest cuvânt. Sunt tineri care ştiu că prin cautarea acestui cuvânt ajung la un anume site, şi de fiecare dată când vor să intre acolo se folosesc de Google în loc să tasteze adresa direct. Sunt foarte mulţi oameni care în loc să tasteze adresa unui site, scriu pe google titlul site-ului şi apoi dau click în lista de căutări.
Asta înseamnă că un om poate da search după cuvântul „porno” de 3-4 ori pe zi şi într-o lună chiar şi de 100 de ori. Prin urmare în loc de 10 milioane de utilizatori care sa caute odata pe luna acest cuvant, pot fi 100.000 de oameni care cauta de 100 ori acelasi cuvant.
Claudiu Balan
martie 8, 2012 @ 6:47 am
Lucruri au evoluat in rau, dar totusi nu cred ca este asa de grav.
gramaticu dumitrel catalin
decembrie 3, 2012 @ 12:39 am
am citit comentariile dv.cred ca gandim eronat cu totii< asta este parerea mea>corect ar fi sa asteptam casatoria sa facem un act de castitate pana la mariaj dar sincer nu ne putem abtine,filozofam sau credem ca asa ar trebui sa facem sa nu pacatuim sa fim perfecti cand stim adevarul ca pacatul exista si in oxigenul pe care il respiram oare de ce ne mintim atat? putem sa speram sa nu ne patam ? eu cred ca nu, dam mereu vina pe alti cand adevarati vinovati suntem noi. cel care este fara pacat sa ridice piatra si sa loveasca.
Tataru
martie 13, 2014 @ 2:40 pm
Sunt de acord cu daniel in comparatia lui masturbare vs. consumul de alcool, avand urmatoarea opinie personala: nu trebuie sa devina un obiectiv zilnic de implinit si chiar de mai multe ori pe zi (sunt cazuri – am auzit destule), ci sa fie facut controlat sau cat mai rar, adica atunci cand pur si simplu nu mai poti rezista in timpul starii de sevraj, dupa cum fiecare isi stie limitele, cat timp poate sta fara acest fapt.
Este ca un fel de aspiratie spre ideal, adica sa nu mai faci deloc, dar dupa cum a precizat [b]eu sau noi[/b] in mod realist, idealul se limiteaza doar la opinii si discutii, dar pentru viata de zi cu zi sunt de parere ca macar ar trebui sa se exercite cu masura aceasta functie fiziologica.
Si ca sa revin la alcool, o stare de betie cu all inclusive (stare de rau, voma si moleseala de a doua zi) sau o toxinfectie alimentara sunt niste experiente mult mai urate decat orice alta durere fizica cotidiana, si v-o spun din proprie experienta. Lista poate continua cu durerile de dinti si tot soiul de afectiuni mult mai complicate.
E posibil sa-mi spuneti ca chiar aceste dureri pe care le-am precizat sunt din cauza masturbarii, dar va precizez ca a fost un sfant parinte in muntele Athos, nu mai stiu sigur cine (Paisie Aghioratu?) care a avut cancer desi avea viata sfanta, si cati n-or fi fost asa care au avut diverse boli urate desi traiau in infranare desvarsita. Indiferent ca pacatuim sau nu, nu suntem lipsiti de suferinta, fie psihica sau fizica.
Dan Tudorache
martie 13, 2014 @ 3:01 pm
Ștefan, frate, ideea lui Daniel, precum că este în regulă ca masturbarea ”să nu fie practicată abuziv” este un nonsens câtă vreme masturbarea însăși, este un abuz asupra rostului trupului și al sufletului. Deci nu contează cât de rar ci contează că e un abuz. La fel ca beția. Beția nu e mai puțin abuz dacă o practici odată pe lună sau o dată pe an sau chiar odată la zece ani ci e abuz de băutură de fiecare dată. La fel și masturbarea e abuz. Însăși starea de sevraj trădează faptul că e vorba de o patimă și o deviație, oricât de rar s-ar manifesta. Odată trupește pentru că organul sexual masculin nu-și poate îndeplini funcția biologică decât în raport cu un organ sexual feminin, ori masturbarea înseamnă denaturarea funcției biologice. Și odată sufletește, pentru că dpdv emoțional/pasional omul nu-și este suficient lui însuși ci are nevoie de receptivitatea unei alte persoane pentru a se simți împlinit. Ori prin masturbare, omul se autosatisface, ceea ce este o mutilare a dragostei, este o întoarcerea a dragostei exclusiv către sine, iar asta se numește cultivare de egoism.
Cum să spui că idealul se limitează la opinii și discuții când Hristos Domnul ne spune: ”îndrăzniți dar, fiți desăvârșiți precum Tatăl vostru din ceruri desăvârșit este!”
Dacă idealul se limitează doar la discuții înseamnă că creștinismul este cea mai mare trăncăneală a istoriei iar sfinții sunt obiecte de vândut iluzii.
Frate Ștefan, alungă înșelarea asta din minte și eliberează-te odată de sub robia patimii. Pune rațiunea stăpână pe instinct și-ai să vezi câtă pace pune Domnul în trupul și în sufletul tău.
Uite, a început postul mare, nu e mai bun prilej decât acesta.
Curaj!
Tataru
martie 14, 2014 @ 2:09 pm
OK, nu e cazul sa banuim ca crestinismu este o trancaneala, ca nici dogmele si nici canoanele nu sunt iluzii. Nu cred asta, sunt convins ca invataturile crestine promovate de sfinti sunt bune, ci parerile noastre mai degraba au mari sanse sa fie privite si interpretate de noi cat si de ceilalti din perspectiva subiectiva si asta doar in discutiile de aici.
Eu vreau sa punctez ca sfaturile si vorbaria e de prisos, cand in practica e cu totul alta treaba, acolo e greul de dus cu adevarat. Asa pot sa spun si eu lui X si Y sa faca nu stiu ce, dar nu am rezolvat nimic. Nu promovez subiectul dezbatut, dar ideea este sa incurajezi pe cei care spun ca au aceasta problema, nu sa le spui ca „Lasa-te din prima”. Nu ai de unde sa stii ce viata a dus persoana respectiva si in ce mediu a trait, nu-i stii problemele, nu-i stii vointa si ce-i in sufletu si mintea lui.
Eu personal m-am convins ca un om nu va fi niciodata ajutat cu astfel de abordari, ci trebuie lasat sa faca si sa aleaga ce vrea si sa vada el in timp cum e mai bine pentru el. Da, se poate da un sfat, dar ca o recomandare, nu ca pe ceva impus. Cumva, viata ne va invata in timp pe fiecare ce e bine de facut si ce nu.
Dan Tudorache
martie 14, 2014 @ 3:14 pm
Bine Ștefan, eu nu mai am nimic de zis.
Domnul să te aibe în pază!
mihaela G
martie 15, 2014 @ 7:58 am
Stefane, ai zis ca un sfat se recomanda, nu se impune. De acord, dar nimeni nu a impus nimic in acest caz, in schimb tu, prin modul in care scrii, creezi senzatia ca vrei sa iti impui punctul de vedere. Nu s-a banuit ca dogmele si sfintii sun iluzii, iar crestinismul doar o trancaneala, asa cum ai lasat de inteles in prima propozitie. Dan s-a referit la cu totul altceva cand a afirmat aceste cuvinte, nu la acelasi inteles la care te-ai referit tu. Cu pacatul nu este de joaca, nu poti afirma ca il faci intr-o masura mai mica sau mai rar, gandindu-te ca intr-o zi il vei lasa, pentru ca s-ar putea sa nu il mai lasi…cine iti garanteaza ca vei mai trai trei, patru, zece luni, timp in care ai avea sansa sa te lasi in totalitate de acel pacat? Poti sa te lasi de pacat si sa nu il ai faci, nu sa il faci intr-o masura mai mica pana cand renunti cu desavarsire la el, dar totul depinde de vointa si taria sufletului tau. Cand iti vine gandul pacatului, te lupti cu el, nu cedezi. Ok, ai cazut o data, te ridici si te lupti din rasputeri sa nu il mai faci…suntem oameni si cadem, dar sa nu ne amagim ca facem pacatul intr-o masura mai mica.
,, Asa pot sa spun si eu lui X si Y sa faca nu stiu ce, dar nu am rezolvat nimic”…ba da, faci multe pentru ca X sau Y poate nu stia anumite lucruri, iar tu i le spui si astfel il determini sa reflecte putin asupra situtiei sale. Stefan, pacatul nu se incurajeaza. Nu poti sa ii spui unui om care a cazut in pacat sa nu isi faca mari probleme, sa te porti cu o blandete periculoasa cu el; spun blandete periculoasa pentru ca, daca esti prea bland cand e cazul sa fii mai ferm, risti sa il pierzi pe acel om, risti ca el sa devina confuz. Fiecare suntem raspunzatori pentru fiecare dintre noi; ne influentam unul pe celalalt indiferent daca vrem sau nu, indiferent daca suntem constienti sau nu. Pacatul pe care il face celalalt nu il afecteaza doar pe el, ci te afecteaza si pe tine. Nu vreau sa te superi, dar incearca sa ai o alta atitudine intr-o discutie, mai ales daca este puratata intr-un mediu virtual unde nu poti observa gesturile celuilalt, nu ai sansa sa-i auzi tonul vocii sau sa-i vezi expresiile faciale. Poti avea intentii bune, dar daca nu le transmiti intr-un mod corespunzator, nu ai rezolvat nimic. Atat am avut de spus. Doamne ajuta!
Stefan
martie 15, 2014 @ 8:59 am
1. Eu sunt alt Stefan,nu cel care a postat mai sus(dan: exista vreo posibilitate sa-mi modific nickname-ul ca sa nu se confunde cu altele? am cautat o solutie.dar nu am gasit. mersi.)
2. Parintele Savatie Bastovoi povesteste intr-una din cartile sale :
„[i]Un parinte spunea ca cel mai mare pacat este pacatul in care te afli.[…] daca un pacat te stapaneste,este numai pentru ca e mai mare decat vointa ta.[/i]”
Parintele Nicolae Tanase a fost intrebat: [i]Cum poate un om cu vointa slaba sa si-o intareasca?[/i] si a raspuns urmatoarele:
[i]” Isi da palme,isi da palme si se rezolva. Vointa slaba inseamna una din insusirile sufletului,cum am zis,cu problema. Si observati ca noi,cu ratiunea gandim,cu inima,cu sentimentul,analizam,trecem prin filtrul acesta al iubirii si cu vointa actionam. In momentul in care nu este vointa,inseamna ca nu actionam sau actionam slab sau uneori chiar prost. Atunci trebuie sa fim atenti la capitolul acesta. E un fel de curaj,curajul este o virtute.”[/i]
Parintele subliniaza la un moment dat ca cel mai important pentru cineva care savarseste pacatul lui Onan este sa se decida: daca vrea sau nu sa se lase de pacat. Da sau nu.Nu exista cale de mijloc.
Intrebat prin ce se poate inlatura acest pacat,parintele raspunde:
[i]”Pin metanie,rugaciune,meditatie,gandire,documentare,Spovedanie,etc. Se poate. Acest pacat face mari ravagii;apare la tineret si continua apoi si la adulti. La ce poate sa duca acest pacat? Pai daca noi am pierdut ritmul varstei casatoriei,sigur ca ajungem la acest pacat. Sigur. Daca noi ne casatorim in functie de cum terminam sau nu facultatea,daca avem casa sau nu avem casa,e gata zestrea,nu-i gata zestrea,ne-am luat masina,nu ne-am luat masina,daca ne luam dupa acestea,iata ca ajungem la pacate. Care pacate? Pacate care slabesc corpul si ucid sufletul. Cu sufletul ne mai descurcam,Spovedanie, indreptare,Dumnezeu e milostiv. Ce faci cu consecinta asupra corpului?”
[/i]
Dan Tudorache
martie 15, 2014 @ 10:07 am
[b]Ștefan.[/b], sigur că se poate schimba nick-name-ul. Spune-mi te rog care vrei să fie și voi modifica în baza de date (cu condiția să nu mai fie alt nick-name-deja ales, caz în care va trebui să alegi din nou altceva)