Se cade ca ortodocşii să creadă în extratereştri? Adevărul trebuie apărat cu orice chip
Una dintre cele mai palpabile confruntări pentru un ortodox aflat în pragul iniţierii în lumea duhovnicească este faptul că e împiedicat de lumea de aburi în care trăim şi de societatea, care promovează şi inoculează în minţile oamenilor şi mai ales ale tinerilor, asasinaţi moral şi spiritual de mici, învăţături strâmbe, eretice, cu scopul de a ne ţine departe de Adevăr. Una din aceste piedici este teoria existenţei extratereştrilor ce începe să îşi pună amprenta asupra umanităţii că o ciumă, astfel încât pe lângă tot ceea ce promovează mass-media, lumea e din ce în ce mai influenţată de acest fapt.
Prin urmare, constatând cu stupoare că foarte multe persoane din jurul meu cred asta, chiar şi unii preoţi, sunt consternat dar în acelaşi timp mă simt şi nevoit de a spune oamenilor în urma umilelor mele cugetări şi cercetări duhovniceşti care este adevărul şi voi începe prin a spune că şi eu fără să duc o prea mare luptă de convingere cu sufletul meu am acceptat iniţial ceea ce tot auzeam la televizor şi la alte persoane, faptul că Universul este atât de mare încât este imposibil să fim singuri şi că sigur există civilizaţii extraterestre.
În primul rând omul smintit întorcând spatele lui Dumnezeu, uitând de armonia, realizată prin virtuţi dar mai cu seamă prin iubire şi ascultare, a avut mereu dorinţa asta de a cunoaşte cât mai multe, dar atât de puţine spre folosul mântuirii. Ne dorim atât de mult să cunoaştem atât de multe despre Univers încât uitam să ne punem pe noi înşine la punct întâi. Punctul de plecare al acestei teorii stă în teoriile unor oameni de ştiinţă fără Dumnezeu, fără credinţă, smintiţi fără măsură, în viaţa cărora Hristos nu joacă niciun rol sau unul mult prea episodic pentru a fi luat în considerare. Dar oare se întreabă cineva, înainte să vină ei cu o asemenea teorie, dacă au cercetat măcar puţin Sfânta Scriptură sau orice fel de scriere a Sfinţilor Părinţi? Toţi pun înainte argumentul că “Nu scrie nicăieri în Biblie că nu există extratereştrii.”
Dar nici că există nu spune, un ortodox cu simţire deduce faptul că Dumnezeu a făcut doar om după chipul şi asemănarea Sa. Și cum deduce asta? Simplu, începând să pătrundă în profunzimea Ortodoxiei, în frumuseţea ei, în duhul Sfinţilor Părinţi. Au fost atâtea Sfinte Sinoade şi nu numai, nu avem nici măcar o singură menţionare a sfinţilor părinţi, a proorocilor, a apostolilor despre extratereştrii cum că ar exista. Ne lăsăm prea uşor păcăliţi de semne pe cer şi de relatări ale oamenilor care fiind chiar într-o anume stare de posedare, spun că iluzia satanei este un adevăr de necontestat.
Ba nu este, în comparaţie cu învăţătura ortodoxă în manifestarea ei mistică, nu există termen de comparaţie, nu are niciun fundament riguros. De unde ştim noi că s-a găsit într-adevăr viaţa pe Marte? Omul este naiv şi uşor influenţabil, trăim într-o lume a propagandei şi a iluziei de care numai trezvia inimii şi a minţii ne mai poate apăra. Doar luând-o simplu şi cronologic putem să începem cu etapa creaţiei şi ordinea ei.
De ce a creat Dumnezeu omul ultimul? Trei răspunsuri avem aici:
1. Cu scopul de a pregăti totul pentru om.
2. Ca omul să conducă toată creaţia în comuniune cu Dumnezeu.
3. Omul este clar cununa creaţiei şi nicio altă fiinţă extraterestră. A creat pe Adam cel dintâi, omul în perfectă stare, fără păcat. Omul este singura fiinţă cu conştiinţă şi judecata proprie şi iată că sufletul unui om este mai preţios decât tot universul pentru că doar el are mântuire proprie. Până şi timpul l-a creat Hristos numai pentru om, la fel şi Pământul, care după cum spune IPS Justinian Chira al Maramureşului este mai de preţ şi decât aurul, cel mai de preţ pentru că dintr-un pumn de pământ ies toate. Aici e minunea! Ies flori, arome, culori, toate, mai ales noi.
Explic toate acestea ca să ajungem să înţelegem exact acea deducţie de care vorbeam mai sus, faptul că în esenţă Hristos iubeşte atât de mult omul şi a dovedit atât de mult că suntem atât de importanţi pentru El ca să ieşim din nepăsare, să pricepem că este cu neputinţă să iubească altceva mai presus decât pe noi.
Istoria este plină de oameni care au vrut să fie dumnezei dar numai Dumnezeu a vrut să fie om, ce dovadă este mai mare decât Întruparea, Răstignirea şi Răscumpărarea omului? Prin toate acestea Hristos a transfigurat lumea, ne-a oferit mântuirea, pe Maica Domnului care este cea mai aproape de scaunul Sfintei Treimi şi mai cu seamă ridică omul în Sfânta Treime prin smerenia și curăția sufletului ei.
Hristos în Sfânta Treime este prezent şi cu trupul. Ce cinste mai mare decât asta vrem? Aşa ca să existe oare o fiinţă extraterestră superioară? Cugetaţi bine la acest lucru. De aceea IPS Justinian Chira spune că “Hristos este Fiul Omului, adică omul în adevăratul sens al cuvântului”. Iar mai departe Pr. Arsenie Papacioc spune că “omul este singura verigă posibilă de legătură dintre Dumnezeu şi creaţie, omului i s-a încredinţat marea răspundere să supravegheze întreaga creaţie.”
Mai mult decât atât tot Pr. Arsenie ne învaţă aşa:” Sunt îngerii geloşi pe noi că noi putem fi dumnezei după trup (…) omul este fiinţă aleasă, el depăşeşte puterea heruvimilor şi a serafimilor prin preoţie şi haruri.” Ce înţelegem de aici? În primul rând că suntem mai presus decât îngerii pentru că ne putem îndumnezeii mai ales prin Sfânta Împărtăşanie, pentru că “cine se împărtăşeşte primeşte în el toată dumnezeirea”, iar în al doilea rând că preotul prin Harul primit are un uriaş Dar.
În final omule trebuie să pricepi că “tu eşti un microcosmos în care se oglindeşte un macrocosmos.” Dacă după toate aceste argumente aţi început măcar un pic să le conștientizați şi să simţiţi iubirea lui Hristos faţă de noi şi identitatea divină pe care omul o are, veţi înţelege că astfel de teorii sunt insipide şi că unde ştiinţa şi raţiunea nu au răspunsul sau au răspunsuri greşite, dreapta credinţă va merge tot timpul până la capăt în Adevăr.
Doamne miluieşte!
(Andrei Petrache, 20 de ani)
Dan Tudorache
octombrie 16, 2013 @ 10:06 am
Doamne ajută, Andrei!
Chiar dacă voi face în continuare câteva observații asupra celor scrise de tine, să nu te descurajezi:
Ai pornit de la premisa că [i]”Punctul de plecare al acestei teorii stă în teoriile [b]unor oameni de ştiinţă fără Dumnezeu, fără credinţă, smintiţi fără măsură, în viaţa cărora Hristos nu joacă niciun rol sau unul mult prea episodic pentru a fi luat în considerare.[/b] Dar oare se întreabă cineva, înainte să vină ei cu o asemenea teorie, dacă au cercetat măcar puţin Sfânta Scriptură sau orice fel de scriere a Sfinţilor Părinţi? Toţi pun înainte argumentul că “Nu scrie nicăieri în Biblie că nu există extratereştrii.” ”[/i]
În această frază ai comis o eroare de logică foarte des întâlnită, numită ad-hominem (atac la persoană):
Premisa 1: Niște oameni de știință afirmă x
Premisa 2: acești de știință nu au credință (este ceva criticabil la adresa lor)
Concluzia: prin urmare x nu este adevărat
[url]http://ro.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem[/url]
Deci ai discreditat teoria prin atac la persoană.
Opinia mea este că premisa ta ar fi trebuit să fie concluzia articolului, … și desigur să demonstrezi că teoria lor s-a născut tocmai pe fondul necredinței.
În rest e foarte bine.
Îți urez curaj, să mai scrii în continuare.
Dan Tudorache
octombrie 16, 2013 @ 10:15 am
Problema de bază a acestei polemici există/nu există estratereștri poate fi disputată pe două planuri: științific și teologic.
DPDV științific, cel care face afirmația, are datoria să o și demonstreze:
a) Dacă se afirmă că ”există extratereștri” atunci cel care a făcut afirmația are datoria să aducă dovezi care să ateste existența extratereștrilor. Ori până în prezent toate aceste ”dovezi” sunt învăluite de mister, sau atribuite fenomenelor naturale, sau chiar falsuri grosolane (vezi celebrele ”crop circles”: https://www.ortodoxiatinerilor.ro/extraterestrii-ozn/17278-cercurile-misterioase-lanuri-culturi )
Și majoritatea oamenilor de știință contestă astfel de ”dovezi” chit că și-ar dori unii să nu fim ”singurii în univers”
b) dacă se afirmă că ”nu există extratereștri” atunci cel care a făcut afirmația are obligația de a demonstra că nicăieri în acest univers nu a existat și nu mai există alte forme de viață decât cele de pe planeta Pământ. Ori este imposibil de demonstrat așa ceva, și cred că nu e cazul să argumentez de ce.
Așa că, până la proba contrarie și incontestabilă, dpdv științific nu se poate afirma nici că există nici că nu există extratereștri.
Însă altceva este dpdv teologic, căci aici avem de a face cu [b][i]revelația[/i] [/b] nu doar cu cunoaoșterea umană limitată în timp și spațiu… și mai ales subiectivă.
Dan Tudorache
octombrie 16, 2013 @ 10:24 am
Așadar, Andrei, ai dat argumente teologice bune și foarte bune. Aduc și eu completări chiar dacă poate le-am mai zis prin altă parte:
a) Toată creația lui Dumnezeu, adică tot universul, are legătură organică, conclucrează, deci se află în comuniune: lumea văzută nu este străină de lumea nevăzută (a duhurilor) și nici cea nevăzută de cea văzută. Singurii care nu vor comiuniune sunt diavolii.
Ori în cazul teoriei existenței extratereștrilor avem de a face cu niște ”entități” care ne ”monitorizează” în secret, încercând să-și șteargă urma de fiecare dată.
Or, dpdv teologic Dumnezeu ne-a revelat că nu a creat ființe inaccesibile oamenilor,necomunionale, care să uneltească împotriva lor.
Dan Tudorache
octombrie 16, 2013 @ 10:36 am
Câtă vreme susținătorii teoriei existenței extratereștrilor nu aduc probe incontestabile despre ceea ce cred ei, putem face și o observație legată de patologia ei:
Teoria aceasta prinde foarte ușor atunci când există sentimentul de singurătate în Univers: ”oare suntem singurii în univers?”. Deci căutarea aceasta de extratereștri are la bază nevoia de a nu te simți singur ca specie rațională în tot universul și eventual de a avea un protector, o ființă mai puternică, un fel de big brother.
Dar asta se întâmplă, așa cum spuneai și tu sub o altă formă, tocmai datorită faptului că oamenii respectivi au renunțat la credința în Dumnezeu. Și pentru că s-au rupt de Dumenzeu, simt nevoia de protecție și de comuniune cu cineva pe măsura omului și deasupra măsurii lui. Și atunci caută în universul material ceea ce au refuzat să primească din universul spiritual.
Carol
octombrie 16, 2013 @ 10:45 am
Asa cum a zis Dan, o teologisire foarte frumoasa despre Intruparea lui Dumnezeu, despre semerenia lui Hristos, dorinta lui Dumnezeu de a se face om, si a omului de a deveni Dumnzeu, dar nu a dovedit nimic ca exista sau nu exista !
Un mare imparat avea o mosie cu multi muncitori si ei isi puneau intrebarea daca nu cumva mai avea stapanul si alte mosii decat a lor. Si daca ar mai avea, ce folos aveau ei din asta?
E bine ca s-a pus problema, au inceput sa li se faca reclama extraterestilor la TV, cu conspiratii extraterestre care l-au ucis pe Kennedy, documente secrete cu extraterestii, s.a.m.d , iar aici trebui facuta putina lumina.
Parerea mea e ca exista viata si pe alte planete, dar extraterestii sunt draci, ingeri cazuti, dar se aduna prin vazduh, asa cum spune si la Sfanta Scriptura, ca am vazut pe satana cazand ca un fulger. Multi miostici rataciti, gen New Age cred in existenta lor si-i propovaduiesc, acei care spun ca au vorbit cu Ufo, ca sa ne fascineze in ratacirea lor, probabil ca au legaturi directe cu dracii care-i numesc creaturi superioare, parerea mea.
De asemeni Iov vedea pe satana fulgerand prin vazduh, scotand aburi, alte puteri suprafiresti,nemateriale, dar nu pot actiona fara sa le dea Domnul voie. E de ajuns sa vezi numai un drac si ai pieri instant, de spaima si rautatea duhului care o emana. Excista tehnologie pe pamant ca sa poata distruge intreg pamantul sa otraveasca apele, s.a.m.d , dar numai daca le da Dumnezeu voie, pentru pacatele noastre. La apocalipsa vedem acei draci,dezlegati sa loveasca omenirea fara mila, treptat, nu deodata, cu puteri nematerialnice, superioare celor pamantesti,dar numai atat cat li se da voie si spre folosul mantuirii omenirii, atat. Toate insa sunt prezentate foarte subtil in cartea apocalipsei si a evangheliei, atatea boli, care rad de pe fata pamantului oameni, depresii, sinucideri, descrise ca lacuste care te apasa si altele, greu de inteles,greu de descifrat, cum spunea un teolog grec.
Acum cateva luni de zile, dupa o petrecere, la ora 3 dim plecasera parintii matusii mele spre casa, si e drum au vazut o o nava mare, extraterestra spuneau ei, care acoperise toata intersectia si lumina cu rosu, apoi s-a intaltat spre cer si a disparut. Ne-a sunat iemdiat sa ne spuna, incremenisera instant, si a au venit apoi sa ne povesteasca socati ceea ce au vazut. Amandoi au vazut asta si erau foarte speriati, habar am ce putea fi…..
Laura Stifter
octombrie 16, 2013 @ 8:26 pm
Andrei, felicitări pentru ideile teologice formulate şi pentru modul de exprimare! Aşteptăm cu bucurie şi alte articole scrise de tine!
În privinţa existenţei extratereştrilor, opinia mea este parţial diferită.
Nu ştiu dacă există sau nu fiinţe inteligente în afara planetei noastre şi evit să-mi dau cu părerea în această privinţă, neavând vreo competenţă profesională în domeniu. Pot exprima, însă, câteva gânduri în privinţa implicaţiilor pe care existenţa sau nonexistenţa fiinţelor extraterestre le-ar putea avea asupra relaţiei noastre cu Dumnezeu.
În primul rând, consider că preocuparea excesivă cu ufologia poate avea, pentru creştini, efecte negative în planul vieţii spirituale, întrucât o astfel de preocupare obsesivă poate îndepărta sufletul de la contemplarea lui Dumnezeu, de la dorul de a se ataşa, cu toate puterile, numai de El.
Creştinii au datoria de a fi preocupaţi de comuniunea cu Dumnezeu (după cuvântul Psalmistului: „Legea Ta, Doamne, cugetarea mea este”) şi, pentru El, de binele semenilor şi de mântuirea proprie – inclusiv prin ocupaţia profesională a fiecăruia, studiu şi/ sau muncă.
De aceea, în opinia mea, cei care îşi ocupă mintea în mod excesiv cu frământarea despre extratereştrii – cu excepţia oamenilor de ştiinţă angajaţi în astfel de cercetări (a căror activitate profesională consider că este cât se poate de etică, compatibilă cu morala creştină) – bine ar face să-şi orienteze setea de comuniune către Dumnezeu şi semeni, iar dorinţa de cunoaştere către Acelaşi Dumnezeu şi către domeniile în care sunt ei înşişi specializaţi.
Prin urmare, sunt de acord cu tine în privinţa faptului că mediatizarea excesivă a acestor controverse poate avea, din punct de vedere duhovnicesc, inclusiv anumite consecinţe negative.
Sunt, de asemenea, întru totul de acord cu ceea ce ai mărturisit despre Întruparea Domnului nostru Iisus Hristos, Dumnezeu adevărat şi Om adevărat în veci!
În privinţa altor câtorva idei exprimate de tine, opinia mea este diferită, în sensul că… îmi este dificil să înţeleg atitudinea ta de negare categorică, radicală, a existenţei vreunei alte forme de viaţă în acest univers uriaş (având în vedere faptul că nici măcar cei mai competenţi specialişti în astronomie nu pot cunoaşte, în acest mment, decât o mică parte din univers – „universul observabil” – în timp ce restul cosmosului – „universul fizic” – rămâne, încă, necunoscut).
Cum putem demonstra noi, Andrei, existenţa sau nonexistenţa acestor fiinţe extraterestre (a căror existenţă poate fi, desigur, un mit ştiinţific, dar – mai ştii? – se poate dovedi, cândva, drept o realitate incontestabilă)?
Aşa cum a arătat Dan în comentariile lui, ştiinţa epocii noastre nu poate nici demonstra, nici infirma în mod incontestabil această idee. Ce va fi în viitor… ştie doar El, Cel Care este Lumina cea adevărată inclusiv a oamenilor de ştiinţă.
Din punct de vedere teologic, consider că, de asemenea, este imposibil de a aduce argumente incontestabile pro sau contra existenţei acestor fiinţe care, dacă ar trăi cu adevărat în univers, ar fi fost aduse la fiinţă, din nimic, de către Acelaşi Creator Care ne-a trecut şi pe noi din întunericul neantului la existenţă.
De ce?
Din exact acelaşi motiv pentru care este imposibilă formularea unei argumentări ştiinţifice incontestabile pe această temă:
nu există, în Revelaţie, suficiente date în acest sens.
Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie nu ne spun nimic despre extratereştrii?
Da,
aşa cum Revelaţia nu le-a oferit primilor creştini date despre existenţa Americii şi a locuitorilor ei,
dar America a fost, totuşi, descoperită, 15 veacuri după epoca apostolică.
De ce a fost aşa?
După puţina mea înţelegere, acest fapt s-a datorat câtorva motive:
1. Pentru că Dumnezeu, întrupându-Se, le-a revelat contempornilor Săi nu o serie de cunoştinţe ştiinţifice, ci LI S-A REVELAT ŞI LI S-A DĂRUIT PE SINE.
Biblia, Cartea cărţilor, nu-i compendiu de astronomie (deşi Domnul le-ar fi putut descoperi oamenilor, desigur, inclusiv astfel de cunoştinţe despre universul creat de către El), din simplul motiv că scopul scrierii acesteia nu este unul ştiinţific, ci are în vedere un aspect incomparabil mai important, însuşi aspectul esenţial al vieţii – relaţia cu Dumnezeu.
Adevărurile ştiinţei?
Da, pe acestea le putem desluşi, tot cu ajutorul Domnului (fără de Care nimic nu putem face), prin raţiunea noastră, pe care El ne-a dăruit-o.
Astfel:
2. Revelaţia naturală (incluzându-i şi pe extratereştrii, dacă există) poate fi cunoscută în mod raţional, prin metode ştiinţifice (observare, experimente, raţionamente), spre deosebire de adevărurile revelate în mod supranatural, la a căror descoperire fiinţa umană nu poate ajunge prin propriile facultăţi sufleteşti şi nici prin mijloace empirice, ci are, cel mult, capacitatea unor intuiţii mai mult sau mai puţin clare, datorate, în ultimă instanţă, tot harului dumnezeiesc (a se vedea, în acest sens, anumite idei din mitologia şi filosofia antică).
3. În epoca în care Dumnezeu-Fiul a ales să Se întrupeze, oamenii ar fi fost, cu siguranţă, incapabili de a înţelege corect anumite noţiuni apărute în gândirea modernă, precum „viaţă extraterestră” şi, dacă astfel de idei le-ar fi fost predicate de către El, ei le-ar fi combinat, poate, într-un mod nepotrivit cu teologia, ajungând la diverse erezii… sau chiar la idolatrie (forme de ufolatrie există chiar şi astăzi în anumite secte, deşi ne aflăm într-un secol al dezvoltării ştiinţelor şi culturii în general).
4. Mântuitorul Hristos ne atrage atenţia: „încă multe am a vă spune, dar acum nu puteţi să le purtaţi” (In15, 12).
Cred că acestea sunt doar câteva motive pentru care Dumnezeu ne-a îndrumat către descoperirea unor adevăruri ştiinţifice prin alte căi decât Revelaţia supranaturală (Sfânta Scriptură şi Sf. Tradiţie).
Printre adevărurile ştiinţifice încă nedescoperite de către noi se numără, oare, existenţa fiinţelor inteligente extraterestre?…
Aceasta rămâne, desigur, o problemă deschisă…
Cert este faptul că, dacă Domnul va fi creat fiinţe raţionale şi pe alte planete (ce L-ar fi putut împiedica?), atunci credinţa noastră în El NU ar fi întru nimic, sub nici formă, afectată în mod negativ, ci I-am aduce slavă, poate, împreună cu acei „confraţi” (?) nepământeni.
De ce nu?…
🙂
Hristos în mijlocul nostru, Andrei şi felicitări încă o dată pentru articol!
P. S. Omul a fost , în ordine cronologică, ultima creatură a lui Dumnezeu?
Da, întru totul de acord.
Ce ne-ar împiedica să ne imaginăm că, simultan creării lui Adam, Domnul a adus la existenţă, pe cu totul alte planete, alte fiinţe raţionale, după chipul Său… sau poate chiar anterior facerii lui Adam, dar după crearea condiţiilor propice de viaţă de pe planetele cu pricina şi adaptate organismelor respective.
sdaniel
octombrie 16, 2013 @ 8:59 pm
Voi fi foarte scurt.
1) Nu cred ca exista extraterestrii.
2) Chiar daca ar fi dovediti ca exista asta nu mi-ar afecta cu nimic credinta in Dumnezeu. Dumnezeu ne-a transmis doar ceea ce puteam intelege la momentul respectiv.
Andrei Calin
octombrie 17, 2013 @ 4:29 am
„Exista extraterestri?”
Aceasta este una din intrebarile acelea la care raspundem cu un simplu „Nu stim”, ne impacam cu ideea, si trecem mai departe.
Atacul la nivelul oamenilor de stiinta nu mi se pare necesar. Pana la urma, contribuie enorm la dezvoltarea noastra pe multe planuri. Faptul ca au ales sa nu aiba credinta este rezultatul principiului lor de a lucra:
„Pentru ca ceva sa fie Teorie Stiintifica, aceasta trebuie sa fie demonstrata in mod repetitiv prin observare si experimentare.”
Majoritatea oamenilor de stiinta nu sunt lipsiti de credinta, ci, la intrebarea „Exista Dumnezeu?”, ei raspund cu un simplu „Nu stiu.”, fiind agnostici.
Stefan Viorel Cristian
decembrie 9, 2013 @ 2:06 pm
Nu stiu daca exista asa ceva. Insa pot afirma ca fotografiile asa zisilor extraterestrii ar putea fi adevarate si ma tem ca fiinta aceea cu ochi mari nu este un extraterestru ci o fiinta umana pe care omul a facut experimente. De ani de zile am urmarit emisiuni stiintifice si am observat cum omul este tot mai atras de capacitatile anumitor pasari sau animale, spre exemplu: capacitatea soimului de a sesiza prada de la zeci de metri, capacitatea bufnitei de a sesiza prada pe timp de noapte, capacitatea liliecilor de a sesiza prada pe baza undelor sonore emise de aprox.500 Hz pe secunda si multe altele. Interesul omului fata de aceste capacitati este dovedit chiar si de filmele aparute de-a lungul timpului: catwoman, spiderman, x-man s.a. In multe emisiuni am vazut cum in special americanii si-ar dori ca armata lor sa fie formata din soldati cu astfel de simturi de valoare net superioara celor pe care le are omul. Totodata am vazut si auzit cu totii de „zona 51” cunoscuta ca fiind cea mai secreta baza militara si despre care se spune ca acolo s-ar afla corpuri ori nave extraterestre. Eu mi-am pus odata intrebarea daca nu cumva in acea baza militara s-ar face aceste experimente de care va spuneam dar totul este tinut in secret pentru ca asta ar revolta multe tari mai ales pentru faptul ca nu respecta drepturile omului si tinde spre a schimba stilul normal de viata al omului.
sdaniel
decembrie 9, 2013 @ 4:25 pm
Salut xviorel123.
Temerea ta nu este reala, acele poze de extraterestrii in niciun caz nu sunt oameni asupra carora s-au facut experimente genetice. Orice medic iti poate demonstra asta. Adica, corpul uman este un sistem extrem de complex si complicat si, mai ales, interdependent. Orice medic iti poate spune ca ochiul este un organ format din receptori, imaginea nu se formeaza in ochi ci in creier. Tu, de fapt privesti cu creierul. Creierul primeste informatiile percepute de ochi si cu celulele sale specializate le transforma in imagine. Asadar, chiar daca modifici ochii unei persoane si ii triplezi ca marime, omul respectiv tot la fel va vedea, deoarece creierul nu are celule specializate sau suficienta putere sa asambleze atatea informatii pe care noii ochi le transmit….hai sa nu mai lansam tot felul de teorii fanteziste si fantasmagorice.
Stefan Viorel Cristian
decembrie 9, 2013 @ 6:44 pm
@sdaniel, numele meu e Viorel, de aici vine si id-ul. Imi cer scuze ca am lasat o impresie proasta in urma acestei teorii! Ai crezut probabil ca as sustine astfel de fapte, de tampenii pe care omul le-ar putea face. Nu, de ar fi adevarat as fi total impotriva acestor lucruri cum de altfel multi oameni, majoritatea crestini si iubitori, sunt impotriva vanatorii diverselor animale sau pasari, impotriva poluarii aerului si a solului, impotriva taierii padurilor s.a.m.d. Dumnezeu i-a dat omului libertatea de a stapanii intreg pamantul dar cu conditia de a-l ingriji nu de a-l distruge ori modifica. Afirmatia mea legata de acele poze (cum ca ar fi adevarate) e incurajata de ideea ca omul de azi e in stare de orice dar din pacate nu orice e bine ci de orice e rau. Exemple nu mai trebuie sa dau ca stim cu totii cate se fac la ora actuala. Eu unul cand vad acele lucruri facute de mana omului ma intreb cat o mai rezista Cel de sus, de aceea sustin vorba unui preot care spunea ca bine ar fi pentru noi crestinii daca am trai ca si cum maine ar fi sfarsitul, cu alte cuvinte cu teama de judecata tinand cont de cate pacate avem. Numai bine!
Merla Bogdan
septembrie 19, 2014 @ 8:07 am
Doamne ajuta. Bucurie. Iertare. In legatura cu extraterestrii as avea si eu un mic comentariu cu mila Domnului, tinanad cont ca si eu m-am confruntat cu aceste lucruri. Problema existentei acestor fiinte nu este atat faptul ca ele ar exista sau nu, pana la urma nu ne ajuta cu nimic nici nu ne impiedica sa traim pentru ca 99% la suta dintre noi suntem traitori si legati in cotidianul vietii de zi cu zi si nu putem misca nimic nici la dreapta, nici la stanga. Problema extraterestriilor si motivul pentru care ei nu exista si nu trebuie sa existe este altul. Simpla lor existenta ar deregla dogmele ortodoxiei in zona Mantuitorului, a Maicii Domnului si a mantuirii. Acest lucru se intampla din urmatorul motiv: daca ei ar exista si ar fi fiinte umane cu pacate la fel ca noi, ar avea nevoie de Mantuitorul si de mantuire. Iar Mantuitorul ar avea nevoie de Maica Domnului si de intrupare. Iar Maica Domnului si intruparea sunt unice. Si asa am ajunge la reincarnare. Tinand cont de faptul ca dogmele noastre sunt sfinte, ca au fost oameni sfinti care au murit pentru ele (un exemplu ar fi cei 200 mucenici chinezi crestini ucisi de karatistii budisti in timpul rascoalei boxerilor din 1901, care au murit tocmai pentru adevarul credintei crestine), nu trebuie sub nici o forma sa credem in extraterestrii. De asemenea nu ar trebui sa lasam nimic sa se atinga de dogmele noastre, tinand cont ca ele contin adevarul. Si un ultim lucru, un argument prezentat partial si de cel care a alcatuit acest articol. Sfintii nostri, multi din ei au fost vazatori cu duhul si au avut capacitatea de a vedea in viitor si in univers. daca ar fi existat aceste fiinte ei sigur ar fi avut cunostiinta. Si astfel ar fi stiut ca peste cateva sute de ani (adica in zilele noastre) aceste fiinte ar fi venit peste noi. Logic ar fi fost sa ne lase un avertisment, o scrisoare peste veacuri, asa cum a lasat profetul Isaia despre Cirus cel Mare in cartea sa (falsa faza cu deutero si trito Isaia din teologia academica). Dar nu avem nimic scris despre ei, absolut nimic. Iar sfintii nostrii sunt cei care ne ajuta si ne vindeca de boli. Prin urmare trebuie sa credem in ei. iar daca ei au spus nu, ramane nu (Mantuitorul Iisus Hristos: ce este da da si ce este nu nu). Concluzia: daca ar fi existat aceste fiinte, sfintii nostrii ne-ar fi spus-o si ne-ar fi avertizat. cat despre ozn-urile pe care toate lumea le vede si a caror realitate nu o putem nega, ar fi doua explicatii: fie manifestari demonice (faza cu pr. Cleopa, OZN-ul din pustie si agheasma) fie o alta explicatie mult mai socanta pe care o voi reda imediat. Astfel nemtii in al doilea razboi mondial ar fi dezvoltat o tehnologie foarte avansata. Aceasta tehnologie ar fi trecut la americani o data cei ei au capturat creierele naziste in frunte cu Werner von Braun. Iar acesti oameni ar fi dat lor planurile cu farfuriile zburatoare facute initial pentru Hitler guvernului american si asa avem ozn-urile. iar extraterestrii sunt doar o poveste pentru a acoperi acceste arme secrete. iar prin intermediul razboiului spionajului, aceste planuri ar fi trecut si la celelalte state. Asadar ozn-urile pe care le avem noi azi sunt doar arme secrete in mana mai marilor lumii. faptul ca ozn-urile nu sunt de la Domnul o dovedeste un lucru clar. Noi stim ca in preajma sfintilor, animalele se gudura si torc de fericire. in preajma ozn-urilor in schimb, animale sunt iesite din minti si fac urat. Sper sa nu fi smintit pe nimeni cu acest articol dar principalul argument este cel al dereglarii dogmei care este insusi adevarul. Ma iertati de deranj si sper ca sunteti cu totii bine. Daca este sa ne pomenim unii pe altii, si pe o batrana Petruta cu fiica Nicoleta, aflate in mari incercari. multumesc mult pentru bunavointa. Doamne ajuta. Bucurie. Iertare.