Skip to content

9 Comentarii

  1. marius
    octombrie 8, 2014 @ 11:23 am

    Din acest articol aflu ca N. Paulescu a fost nu numai un mare cercetator roman in domeniul medical ci si un crestin care exprima dragoste si curaj, ma bucur ca avem asemenea inaintasi care merita recunostinta din partea noastra! Felul in care este organizata societatea actuala impune anumite relatii contractuale intre pacienti si doctori tocmai pt. a se atinge un nivel corespunzator de servicii medicale. Si aici intervine problema, in Romania platesc CAS aprox. 6 mil. de persoane si beneficiaza toti in aceeasi masura, la noi exceptiile cu oameni fara venituri sunt o regula de fapt si ii consideram neputinciosi de multe ori din oficiu. Grija crestina e ceva ce se manifesta in familie si in biserica iar in rest trebuie sa construim o comunitate in care legile statului si cele divine sa fie asumate, pt. a progresa putin.

    Reply

  2. Andrei Calin
    octombrie 8, 2014 @ 2:36 pm

    Acest articol are informatii eronate. La baza evolutionismului nu sta abiogeneza. Sunt doua chestiuni diferite. Evolutia este un fenomen continuu, observat, documentat, real.
    Despre abiogeneza nu stim mai nimic.
    Sunt doua categorii total diferite.

    Reply

  3. Claudiu Balan
    octombrie 8, 2014 @ 3:32 pm

    Andrei, te rog frumos să explici clar cu argumente solide, nu cu vorbe, afirmația ta: „Evolutia este un fenomen continuu, observat, documentat, real.”

    Evoluția nu este un fenomen observabil ci doar presupus. Eu nu văd în creație trecând o specie dintr-una în alta, și nici măcar o specie de acum 2000 de ani trecând până astăzi în altă specie.

    Documentată pe ce? Pe teoriile unor oameni?

    Reală? N-o vedem nicăeri…

    Reply

    • Andrei Calin
      octombrie 8, 2014 @ 5:38 pm

      [quote name=”claudiu_admin_ot”]Andrei, te rog frumos să explici clar cu argumente solide, nu cu vorbe, afirmația ta: „Evolutia este un fenomen continuu, observat, documentat, real.”

      Evoluția nu este un fenomen observabil ci doar presupus. Eu nu văd în creație trecând o specie dintr-una în alta, și nici măcar o specie de acum 2000 de ani trecând până astăzi în altă specie.

      Documentată pe ce? Pe teoriile unor oameni?

      Reală? N-o vedem nicăeri…[/quote]

      Sa o luam pe rand.
      1. Cred ca ti s-a repetat de multe ori ca evolutia nu este observabila decat la nivel microevolutiv pe parcursul a 2000 de ani, nu?

      2. Specie : Categorie sistematică fundamentală subordonată genului, care cuprinde animale și plante cu trăsături și însușiri comune.
      Indivizii unei specii pot fi diferentiati de indivizii altei specii prin faptul ca nu se pot reporduce intre ei. Cu alte cuvinte, membrii unei specii se pot reproduce numai cu ei insisi.

      3. Pe baza definitiei de la #2, putem trage concluzia ca exista multe specii noi aparute si observate.

      http://www.ehow.com/facts_7628656_primula-kewensis.html
      O planta hibrid, noua specie, care nu se poate inmulti decat cu alti indivizi din aceeasi specie.

      Alte observatii la muste:
      http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_45

      Sunt multe altele. Poti gasi aici, daca cauti sa citesti:
      http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html

      4. Foarte bine ca sunt documentate pe teorii.
      TEORÍE, teorii, s. f. 1. Răspuns sau soluție la o chestiune științifică, bazată pe dovezi și coordonată sistematic cu alte răspunsuri într-un întreg doctrinar; interpretare bine întemeiată a dovezilor.

      5. Foarte reala. O vezi peste tot. Fara evolutie nu am fi avut diversitatea oamenilor, sau speciilor de pe pamant.

      [quote]Ipoteza generaţiei spontanee, care stă la baza teoriei darwiniste[/quote]
      Aceasta afirmatie este falsa. De asta ziceam. Abiogeneza nu sta la baza evolutiei. Nu demonstrezi nimic despre evolutie daca vorbesti de abiogeneza.

      Reply

  4. cristirg
    octombrie 9, 2014 @ 8:18 am

    „Progresele stiintifice din deceniile sapte si opt ale secolului XX au inceput sa ridice numeroase obiectii atotputernicei ideologii evolutioniste prezentate ca unica teorie stiintifica legitima. Prin rezultatele geneticii moleculare, ale embriologiei si ale altor stiinte biologice, evolutionismul era pus in dificultate.

    Au aparut carti stiintifice ce criticau teoria lui Darwin, printre care amintim Implicatiile evolutiei (1961) de G. A. Kerkut, profesor de fiziologie si biochimie la Unversitatea Southampton in Anglia, si Evolutia organismelor vii (1973) de Pierre Grassé, unul din marii biologi contemporani, fostul presedinte al Academiei Franceze de Stiinte.

    Pierre Grassé isi incheia cartea cu urmatoarele cuvinte: „Prin uzul si abuzul unor postulate ascunse, al unor indraznete si adesea neintemeiate extrapolari, s-a creat o pseudo-stiinta. Ea prinde radacini in chiar miezul biologiei, facand sa rataceasca numerosi biochimisti si biologi, ce cred in mod sincer ca acuratetea conceptelor fundamentale a fost demonstrata, ceea ce este departe de realitate”.

    Pe la sfarsitul anilor 1980 o importanta fisura apare in esafodajul evolutionist. Renumitii paleontologi Niles Eldredge si Stephen Jay Gould si-au publicat noua teorie evolutionista a echilibrului punctual, care demasca lipsa formelor de tranzitie in arhiva fosilelor. Apoi tot in acei ani in geologie e reabilitata teoria catastrofelor. Darwinismul sustinea formarea uniforma a straturilor geologice, pe cand teoria catastrofelor ce prindea teren din ce in ce mai mult in lumea academica spuneau ca toate straturile s-au format prin inundatii si alte catastrofe similare.

    In ultimii ani Philip Johnson a devenit unul dintre principalii critici ai darwinismului. Johnson a predat dreptul 30 de ani la Universitatea Berkeley din California, fiind specialist in analizarea logicii argumentelor. Citind lucrarile apologetice ale darwinismului a sesizat magia discursurilor din aceste lucrari, bazate nu atat pe argumente stiintifice, ci pe butade retorice, insotite de amanunte de specialitate pentru impresionarea marelui public, necunoscator al detaliilor ce tin de stiintele biologice. In 1991, Johnson a tiparit cartea Darwin sub acuzatie, caracterizata de o luciditate a gandirii concretizata printr-o argumentatie temeinica, in contrast cu discursul retoric si alambicat al darwinistilor.”

    Reply

  5. cristirg
    octombrie 9, 2014 @ 8:21 am

    In 1996 biochimistul Michael Behe in cartea Cutia neagra a lui Darwin arata ca recentele descoperiri din biochimie nu se impaca cu darwinismul. Fara sa faca parte din miscarea creationista stiintifica, el vorbeste de proiectarea mecanismelor biochimice interdependente, ceea ce exclude o evolutie autonoma a acestor procese.

    In 1997 cartea Nu intamplator! A biofizicianului Lee Spetner a dat o alta lovitura darwnismului. El s-a ocupat 30 de ani cu mutatiile genetice, aratand ca acestea niciodata nu vor duce la schimbarile transformiste interspecii pretinse de evolutionisti, evidentiind totodata limitele variatiilor genetice in cadrul aceleiasi specii. In 1998 publicarea cartii Deducerea existentei unui plan a profesorului de matematica si filosofie William Dembski, convertit la ortodoxie aduce o argumentatie solida (bazata pe legile probabilitatilor matematice) care demonstreaza ca ordinea si complexitatea lumii nu pot fi justificate prin cauze naturale.

    Cu toate ca evolutionismul este prezentat exclusiv ca incununare a eforturilor stiintifice de a descifra tainele lumii, este in mod fundamental o filosofie atee ce pretinde un act de credinta aprioric, un angajament efectiv fata de ideologia materialista ce vrea sa-L alunge pe Dumnezeu din orice teorie a originii si sensului cosmosului. Daca natura e singura realitate care exista, ea poate si trebuie sa-si justifice intr-o maniera exhaustiva existenta si mai mult sa fie capabila de a-si savarsi propria complexitate si diversitate din univers.

    Pentru impunerea evolutionismului nu atat dovezile stiintifice sunt necesare, ci imperativul excluderii lui Dumnezeu din existenta noastra, pentru a legitima unica formula acceptabila de explicare a lumii: materialismul absolut. In acest sens e graitoare afirmatia geneticianului Richard Lewontin consemnata in studiul Billiions and Billions of Demons publicat in 1997: „Noi tinem partea stiintei in ciuda absurditatii evidente a unora dintre explicatiile ei, in ciuda esecului sau de a implini multe din extravagantele sale fagaduinte de viata si sanatate, in ciuda tolerarii de catre comunitatea stiintifica a unor povesti inconsistente luate ca atare, fiindca ne-am luat un angajament prioritar, un angajament fata de materialism. Nu metodele si institutiile stiintifice ne constrang sa acceptam explicatia materialista a lumii fenomenale, ci, dimpotriva, aderenta noastra apriorica la cauzalitatea materialista ne obliga sa cream un aparat de investigare si un set de concepte ce produc explicatii materialiste, indiferent cat de potrivnice intuitiei, indiferent cat de mistificatoare pentru cei neinitiati. Mai mult, materialismul este absolut, caci nu putem sa acceptam ca un Picior Divin sa ni se puna in prag”.

    Reply

  6. cristirg
    octombrie 9, 2014 @ 8:24 am

    Problema inceputului lumii depaseste premisa stiintifica ce pretinde o uniformitate a proceselor si a legilor fizice. Din perspectiva duhovniceasca a Sfintilor Parinti evenimentele petrecute dinaintea caderii in pacat s-au desfasurat dupa o alta logica decat cea cu care operam dupa cadere.

    Din pacate, astazi, cu toate ca s-au facut eforturi serioase din partea stiintei de a se depasi o conceptie simplista si autosuficienta care sa proclame triumful exclusiv al ratiunii autonome, mai sunt tendinte captive orgoliului luciferic ce vor sa cuprinda integral taina existentei creatiei, printr-o cunoastere ce-L exclude pe Dumnezeu.

    Afirmatia prin care se arata ca taina inceputului nu poate fi cuprinsa deoarece acea lume a inceputului functiona dupa niste legi inobservabile de logica discursiva, lezeaza major orgoliul savantilor care sunt siguri de infailibilitatea metodelor lor de explicare a cauzei si a finalitatii lumii. Din acest punct de vedere, evolutionismul ramane o teorie fara semnificatie, la care s-ar putea renunta usor, daca s-ar gasi o teorie alternativa prin care sa se ofere o explicare autonoma a aparitiei lumii. Dar se tine atat de mult la aceasta teorie (cu toate insuficientele ei) tocmai pentru ca este expresia cea mai clara in plan stiintific a acelora care vor sa inteleaga lumea, fara Dumnezeu.”

    Reply

  7. Andrei Calin
    octombrie 9, 2014 @ 2:24 pm

    „Zoologists and botanists are nearly unanimous in considering evolution as a fact and not a hypothesis. I agree with this position and base it primarily on documents provided by paleontology, i.e., the history of the living world … [Also,] Embryogenesis provides valuable data [concerning evolutionary relationships] … Chemistry, through its analytical data, directs biologists and provides guidance in their search for affinities between groups of animals or plants, and … plays an important part in the approach to genuine evolution.”
    ([b]Pierre P. Grasse[/b], Evolution of Living Organisms, Academic Press, New York, 1977, pp. 3,4,5,7)

    „The third assumption was that Viruses, Bacteria, Protozoa and the higher animals are all interrelated. It seems from the available evidence that Viruses and Bacteria are complex groups both of which contain a wide range of morphological and physiological forms. Both groups could have been formed from diverse sources so that the Viruses and Bacteria could then be an assembly of forms that contain both primitive and secondarily simplified units. They would each correspond to a Grade rather than a Subkingdom or Phylum. We have as yet no definitive evidence about the way in which the Viruses, Bacteria, or Protozoa are interrelated.”

    „We are on somewhat stronger ground with the assumption that the fishes, amphibia, reptiles, birds and mammals are interrelated.”

    „It is possible that this type of evolution can explain many of the present-day phenomena, but it is possible and indeed probable that many as yet unknown systems remain to be discovered and it is premature, not to say arrogant, on our part if we make any dogmatic assertion as to the mode of evolution of the major branches of the animal kingdom.”

    (Kerkut, G.A., Implications of Evolution, Pergammon Press, 1960, p. 151, 153, 155)

    „The extreme rarity of transitional forms in the fossil record persists as the trade secret of paleontology. The evolutionary trees that adorn our textbooks have data only at the tips and nodes of their branches; the rest is inference, however reasonable, not the evidence of fossils. Yet Darwin was so wedded to gradualism that he wagered his entire theory on a denial of this literal record:
    Darwin’s argument still persists as the favored escape of most paleontologists from the embarrassment of a record that seems to show so little of evolution directly. In exposing its cultural and methodological roots, I wish in no way to impugn the potential validity of gradualism (for all general views have similar roots). I only wish to point out that it is never „seen” in the rocks.
    Paleontologists have paid an exorbitant price for Darwin’s argument. We fancy ourselves as the only true students of life’s history, yet to preserve our favored account of evolution by natural selection we view our data as so bad that we never see the very process we profess to study.
    For several years, Niles Eldredge of the American Museum of Natural History and I have been advocating a resolution to this uncomfortable paradox. We believe that Huxley was right in his warning. [b]The modern theory of evolution does not require gradual change. In fact, the operation of Darwinian processes should yield exactly what we see in the fossil record.
    [/b]
    ([b]Gould, S. J.[/b] 1980. „The Episodic Nature of Evolutionary Change” in The Panda’s Thumb, pp. 179-185. New York: W. W. Norton & Company)

    Despre [b]Phillip Johnson[/b]:
    http://www.talkorigins.org/faqs/johnson.html

    „The micromutational view of Darwin, Fisher and others is clear: adaptations arise by allelic substitutions of slight effect at many loci, and no single substitution constitutes a major portion of an adaptation. There are, in contrast, at least two forms of macromutationism [reference omitted]. The first is exemplified by the extreme saltationism of Goldschmidt [reference omitted]: single ‘systemic mutations’ produce important, complex adaptations in essentially perfect form (Goldschmidt believed that systemic mutations were chromosomal rearrangements). As Charlesworth [reference omitted] notes, this ‘strong’ version of macromutationism is almost certainly wrong. It is highly unlikely that a single mutation could create adaptations as complex as eyes or legs, much less new taxa differing by many adaptations.

    The second form of macromutationism posits that adaptation often involves one or a few alleles of large effect. Although these alleles do not produce perfect adaptations by themselves, they are responsible for a large portion of the adaptation. This ‘weak’ version, which is more realistic than Goldschmidt’s view, is the form of macromutationism we consider in the rest of this article. Although the term ‘macromutationism’ has unfortunate historical connotations, we use it for lack of a better word.”
    [b]Orr, H.A. and Coyne, J.A.[/b] „The Genetics of Adaptation: A Reassessment,” American Naturalist vol. 140, p.726 (1992).
    „It is a tenet of evolutionary biology that adaptations nearly always result from the substitution of many genes of small effect”. (Emphasis added) (Orr and Coyne, p. 725)”
    Michael Behe preia, si scoate din context pasaje din lucrearea lui Orr si Coyne, care vorbeste despre faptul ca mutatiile functioneaza intr-un mod diferit fata de ce se credea pana acum.
    [b]
    Fizicianul Lee Spencer[/b] nu a dat nici o lovitura. Nu s-a ocupat 30 de ani cu mutatiile genetice, ci cu studiul teologiei evreiesti, de cand s-a mutat in Israel in anii 70. In cartea lui, argumentele lui stiintifice se bazeaza pe biologie moleculara (in care nu are studii), argumente care au fost dovedite false. Citeste mai mult aici:
    http://www.talkreason.org/articles/spetner.cfm

    Principalul argument al lui [b]William Dembski[/b] este ca „daca totul din jur pare creat, atunci intr-adevar este”. In concordanta cu ce a scris el, se poate spune ca, daca trag 5 carti dintr-un pachet de 52 de carti si nu iese o chinta, atunci a fost intamplator. Daca iese o chinta, atunci cineva a aranjat cartile.
    Mai multe aici:
    http://www.talkorigins.org/faqs/information/dembski.html
    http://rationalwiki.org/wiki/William_Dembski
    Dembski a fost asociat cu Discovery Institute, institutie de pseudostiinta.

    In concluzie, evolutia a fost dovedita reala.

    Reply

  8. Trifu Andrei-Marius
    octombrie 27, 2014 @ 8:58 pm

    Recomand cu caldura acesta foarte buna lucrare a dr.ing.Ioan Strainescu(in special lui AndreiCalin);

    http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

    precum si acest site :

    http://www.hexaimeron.ro/

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *