Skip to content

4 Comentarii

  1. Elena
    februarie 27, 2014 @ 11:32 am

    Doamne ajuta!Am observat, in majoritatea cazurilor, ca se aduce argumentul cum ca femeia nu are voie in biserica la menstruatie doar din motive igienice, cu toate ca acesta nu poate fi decat un motiv suplimentar din moment ce canoanele o opresc si de la atingerea de cele sfinte, biserica fiind doar unul dintre ele (cel dintai lucru sfant).In al doilea rand, interdictiile acestea sunt valabile timp de fix 7 zile(nu mai putin, poate doar mai mult in cazul in care sangerarea depaseste acest termen), cu toate ca la multe femei scurgerile de sange nu dureaza decat 2-3 zile, oricum nu 7 (si deci nu s-ar mai pune nicidecum problema murdaririi, oricat de primitiva ar fi civilizatia din care face ea parte).
    In general, circula ideea, cum ca femeia cand e la ciclu poate intra in biserica, dar nu se atinga de cele sfinte.Aceasta este o mare greseala, deoarece astfel de oameni nu considera biserica sfanta, adica pierd din vedere un lucru elementar, fiind insa convinsi ca sunt pe calea cea buna.
    De fiecare data cand vreun teolog incearca sa combata interdictia intrarii femeii in biserica in aceasta perioada, si aici nu vreau sa acuz, da intotdeauna dovada de neinformare sau, mai degraba, de neatentie.De aceea, ar fi bine sa nu luam in considerare astfel de indulgente, ci sa urmam canoanelor, care sunt in asemenea cazuri foarte usor trecute cu vederea.
    In afara de cele spuse anterior, as vrea sa mai fac o precizare.Argumentul nelipsit, atunci cand se urmareste combaterea acestor interdictii, este cel al necunoasterii realitatilor biologice, adica nerecunoasterea menstruatiei, de catre Bisercia, drept un proces natural .Vreau sa va spun ca, in realitate, exista si teorie stiintifica, ce nu ar trebui trecuta cu vederea fara o analiza serioasa, care descrie menstruatia ca un proces patologic.Nu ma lungesc prea mult cu explicatiile, daca intereseaza pe cineva, va pot da cateva surse stiintifice pe care sa le cititi.Cred ca pe baza acestei idei se va naste un nou sir de discutii, care sper sa duca la niste concluzii sanatoase.

    Reply

  2. Dan Tudorache
    februarie 27, 2014 @ 1:15 pm

    Doamne ajută Elena (KeinBenutzername )!
    Cred că ar fi fost mai inspirat dacă ai fi lăsat comentariul tău la unul din aceste două articole, care au și o bază documentară pe care să construim un dialog argumentat, deci te invit să continuăm dialogul la ele:
    1. [url]https://ortodoxiatinerilor.ro/femeie-mama/20122-curatia-necuratia-femeii-ciclu-menstrual[/url]
    2. [url]https://ortodoxiatinerilor.ro/femeie-mama/20123-argumente-scripturistice-patristice-femeia-ciclu-menstrual[/url]

    Totuși, care spui că sunt acele canoane care interzic în mod explict femeilor să se atingă de ”cele sfinte” în timpul menstruației?

    Reply

  3. Elena
    februarie 27, 2014 @ 1:26 pm

    Asta am vrut sa fac si eu, dar am dat ulterior pe acest articol si in final am nimerit cu comentariul aici.Voi dai copy paste la comentariul meu la unul din articolele propuse de tine.Referit la canoanele pe care mi le-ai cerut, iata-l pe cel mai explicit:

    Canonul 28 al Sf. Ioan Postitorul

    „Femeile cele cu scurgeri de sânge obişnuite lor, să nu se atingă de cele sfinte până în a şaptea zi, dispune canonul 2 al Sf. Dionisie ca şi al 7-lea al lui Timotei. Acestea porunceşte pe legea veche, ba nici să se împreuneze cu bărbaţii, care să se întâmple ca din acestea să se nască slabi, bolnavi cei zămisliţi atunci. De aceea şi dumnezeiescul Moise a ucis pe tatăl copilului celui lepros, deoarece din cauza neînfrânării lui n-a aşteptat curăţirea femeii. Iar ceea ce se va necinsti în timpul necurăţiei sale şi se va atinge de dumnezeieştile taine, poruncesc a fi neîmpărtăşiţi 40 de zile.”

    Reply

  4. Dan Tudorache
    februarie 27, 2014 @ 1:32 pm

    Bine Elena, hai că vom continua dialogul acolo, unde ai reprodus aceste canoane.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *