Skip to content

35 Comentarii

  1. Ortodoxia Tinerilor » Ar
    decembrie 16, 2008 @ 3:57 am

    […] – Femeia creştină şi rugăciunea ei […]

    Reply

  2. daniel
    septembrie 16, 2009 @ 9:30 pm

    ma bucur ca inca mai sunt femei ca dumnezvoastra cu o astfel de intelegere adanca a insemnatatii ei prin raport cu icoana desavarsita de Dumnezeu in chipul Maicii Sale Pururi Fecioara Maria.Asa sa ramaneti spre nadejdea tinerelor si tinerilor de azi !!!

    Reply

  3. Viorel
    septembrie 16, 2009 @ 10:47 pm

    „O fată căreia îi place mult să se machieze pentru că suferă de vreun complex, poate avea un suflet foarte bun şi să iubească pe Dumnezeu şi Biserica. Nu putem judeca omul după aparenţe, mai ales pe tinerii” Hm!

    Reply

  4. florinm
    septembrie 16, 2009 @ 10:52 pm

    Poate fi adevarat – faza cu fata machiata…

    Reply

  5. cabira
    septembrie 17, 2009 @ 10:30 am

    Eu cred ca atat comportamentul, cat si vestimentatia sunt definitorii pentru femeia crestina.
    Daca pe strada nu este atat de evident comportamentul, tinuta insa, face diferenta.
    Nu vreau sa judec pe nimeni, dar in fiecare zi, vad pe strada tinere care smintesc atat de usor prin tinuta lor (este adevarat insa, ca majoritatea nu si dau seama ce fac, considera doar ca sunt in pas cu ultimele tendinte ale modei).
    In schimb, o femeie crestina smereste intotdeauna prin tinuta si prezenta ei (si aici, depinde de cine este vazuta – de sufletul al carei fereastra sunt ochii).

    Iar in ceea ce priveste machiajul, depinde la cine ne raportam.
    Daca mergem la biserica si ne pastram in continuare dorinta de a placea oamenilor, vom continua sa ne machiem, chiar daca asta se intampla mai rar.
    Daca reusim sa ne despatimim de dorinta aceasta, si scopul nostru va fi sa fim placute lui Dumnezeu, atunci vom renunta si la machiaj, nu pentru ca asa trebuie, ci din dragoste pentru El.
    Nu cred ca poti sa L iubesti pe Hristos, si in acelasi timp sa ti placa mult sa te machiezi.
    Chiar si in cazul unor defecte (sau complexe), trebuie sa constientizam ca suntem facuti dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. De ce sa ne schimonosim?
    In ce fel suntem mai placute lui Dumnezeu, daca incercam sa „mascam” din cele cu care am fost lasate de El?

    P.S. V ati intrebat vreodata de ce dintre oameni, femeile sunt cele care au apelat la machiaj si nu barbatii (lasand la o parte cazul transexualilor)?
    De ce, de exemplu barbatii nu apeleaza la fond de ten cand au probleme cu acneea? Pana la urma, cu anumite probleme dermatologice ne confruntam cu totii, nu?

    Reply

  6. Viorel
    septembrie 17, 2009 @ 11:19 am

    Din cate stim, Dumnezeu a facut cerul si pamantul. Apoi pe celelalte. Apoi l-a facut pe om. Cununa creatiei. Stim ca toate pe care le-a facut sunt „bune foarte”, dupa cum ne marturiseste Sf. Scriptura si dupa cum vedem si noi. Poate face Dumnezeu ceva urat? Din cate stiu eu nu. Poate gresi Dumnezeu? Daca ar gresi nu ar mai fi Dumnezeu. Si atunci de ce ne apucam noi sa-i dam peste mana? Da ce ne apucam sa „corectam” ceea ce a facut El? Ni se pare ca ceva nu-i frumos in chipul celui din fata mea? Nu cumva „etalonul” fata de care eu apreciez, masor, compar, este stramb, gresit, defect? Si atunci, nu ar fi cazul sa corectez ceea ce e stramb in mine? Se intampla sa merg pe strada si sa vad femei nemachiate(ce-i drept foarte rar). Privindu-le simt un duh de curatie, naturalete, odihna. Exact invers se intampla cand vad o femeie machiata, ungii colorate si tot tacamul. Un duh agresiv, tulburator. Nu mai spun de impresia de artificial, fals. Si mai e ceva. Depinde de cine ne apreciaza. Ce iportanta are parerea unui om care nu are nimic comun cu Dumnezeu? Nu vreau sa afirm ca trebuie dispretuit ci faptul ca nefiind credincios are „etalonul” alterat. Deci si opinia lui este alterata. Adica in duhul lumesc. Eu zic sa nu-i mai dam lui Dumnezeu peste mana! Daca considera ca femeia e mai frumoasa cu ungiile rosii sau cu parul verde, nu o facea asa?

    Reply

  7. cabira
    septembrie 17, 2009 @ 12:21 pm

    Ai dreptate Viorel, insa totul se rezuma la cum traim Ortodoxia…daca punem in practica in vietile noastre doar ceea ne convine, sub diverse pretexte ca nu ne putem lepada de anumite impatimiri, suntem departe de ceea ce ar trebui sa fim.
    Schimbarea trebuie sa vina de la noi, si acolo unde exista neputinta, vine Dumnezeu si o preschimba in putinta.
    Totul se rezuma la vointa, la A VREA sa ti schimbi viata.

    Reply

  8. Filofteia
    iulie 30, 2010 @ 8:25 am

    Eu nu ma bucur deloc ca sunt femeie 🙁 ,chiar ma simt inferioara din cauza asta

    Reply

  9. Saurian
    iulie 30, 2010 @ 9:26 am

    Filofteia, ştii engleză? Uită-te aici ([url]http://www.youtube.com/watch?v=GPQBhnajWh4[/url]). E vorba de un băiat ce considera că nu are nici un noroc cu fetele. Concluzia ar fi: chiar eşti inferioară dar asta este doar din cauză că tu crezi asta. Hristos ne vrea dumnezei. Cum vrei să te faci dumnezeu dacă te simţi inferioară din cauză că eşti femeie?

    Reply

  10. Dan
    iulie 30, 2010 @ 10:18 am

    Filofteia, de ce sa te simti inferioara? Si inferioara fata de cine?

    Saurian, mie teama ca te-ai grabit un pic cu un raspuns. Ramane sa vedem daca ne lamureste mai bine Filofteia despre aceasta suparare.

    Reply

  11. Saurian
    iulie 30, 2010 @ 11:21 am

    Dan, eu mă gândesc că Filofteia se referă la faptul că bărbatul e capul şi toate celelalte. Şi poate din cauza asta s-ar simţi inferioară. Timpul va decide dacă m-am grăbit cu un răspuns sau nu. 🙂

    Reply

  12. Dan
    iulie 30, 2010 @ 11:36 am

    Si mie imi este usor sa ma gandesc ca se gandea la asta, dar nu este neaparat asa. 😀
    Si de-ar fi asa…nu stiu daca raspunsul dat este cel mai potrivit. Ramane de vazut daca doreste Filofteia sa discute despre problema aceasta personala sau nu.

    Reply

  13. Filofteia
    iulie 30, 2010 @ 2:01 pm

    Saurian,ai dreptate,este si ala un motiv dar nu numai.M-am uitat pe filmulet si am inteles ce scrie acolo,linkul pe care mi l-ai dat m-a facut sa-mi dau seama ca si baietii isi pun unele probleme ca si fetele.Am sa incerc sa fiu deschisa si sper sa nu jignesc.
    De ce ma simt inferioara nu stiu…dar ma simt asa in fata baietilor,La scoala,m-am dus la un concurs de mate si cu toate ca eu m-am dus doar de distractie,ca nu aveam ce face sambata aia,am castigat si am luat puncte mai multe decat niste baieti din clasa.Atunci ei au inceput sa zica,uite ne-a luat o fata,de parca eu eram cea mai proasta din scoala.Mai sunt unele lucruri despre care baietii zic ca sunt inferioritati.Deobicei tot ce are o fata este inferior.Si in ortodoxie,barbatul are dreptul sa fie mandru,pe cand femeia nu.Eu stiu ca Dumnezeu m-a creat si ca totusi ma iubeste dar oamenii zic altceva.Femeia este mult mai criticata decat barbatul,care este vazut ca un Hristos,in timp ce femeia este doar o pacatoasa care se mantuieste doar daca asculta de barbat.Sunt dati cand ma gandesc de ce pot sa invat la mate si info(materii de real si de baieti,asa cum se zice la mine la scoala)si de ce nu imi plac materiile de fete in care se invata ca papagalul de ex limbi straine?Daca Dumnezeu a facut femeia sa gandeasca doar cu inima inseamna ca e pacat ca mie sa-mi placa materiile de real?Eu ma simt atrasa de ele si as vrea pe viitor sa urmez ceva legat de cercetare sau matematica,dar avand in vedere cum trebuie sa fie o femeie ortodoxa e pacat asta,nu?Atunci ce pot face ca altceva nu-mi place…nu pot sa ma invat sa nu judec decat chestii de fete,nu pot asa e firea mea.Tot in ortodoxie se spune ca nu trebuie sa judecam si ca copii nu au nicio vina pt pacatele parintilor(asta e luata de la lume)…atunci de ce femeia este judecata dupa pacatul savarsit de Eva(care oricum se sterge prin Taina Botezului),in timp ce barbatului nu i se reproseaza ca nu a fost chiar asa cap al Evei(pe cum se lauda ca vrea sa fie) si ca s-a lasat pacalit de ea?Poate ca imi veti raspunde ca asa a vrut Dumnezeu sa fie ca a stiut dinainte ca omul va cadea in pacat…dar atunci nici femeia nu ar mai trebui judecata,nu?pt ca si ea a pacatuit pt ca asa a fost sa fie.
    Acum niste chestii luate de la oameni.Am intalnit o persoana,barbat,care este prieten de familie cu tata,in fine…din discutie in discutie am ajuns la subiectul asta si atunci el a zis ca femeia nu are drepturi asupra barbatului,ca trebuie sa fie multumita ca are cine sa-i spuna ce si cum ca ar trebui sa-l respecte doar din simplul fapt ca e barbat,el nu are nicio datorie fata de ea,insa ea este obligata sa se ocupe de el,de copii,etc.Niste baieti de varsta mea au spus ca intr-o relatie femeia este obligata sa-i iubeasca,ei au dfatoria sa-si vada interesul si daca nu le place sa o paraseasca,altii zic ca fata trebuie sa ii asculte fara sa comenteze,altii ca ei sunt baieti si trebuie sa primeasca,in timp ce fata trebuie sa ofere,multi mai zic si despre mama lor ca datoria ei este sa ii creasca dar nici nu o respecta.
    In legatura cu lucrurile de fete…mie imi place sa fac unele lucruri in gospodarie dar mereu ma gandesc ca spalatul,calcatul,gatitul,curatenia sunt lucruri inferioare ca doar de aia baietii zic ca ei nu fac asa ceva si atunci imi piere tot cheful sa mai fac ceva.Sunt dati cand ma mir ca ma ajuta Dumnezeu ca totusi sunt inferioara…
    Baietii nu ridica femeia deloc…Iisus a putut sa o faca pe Maria Magdalena,care era o pacatoasa dar care s-a cait,a pus-o in rand cu Sfintii…baietii nu pot sa ridice femeia pana la nivelul de om de nivelul lor,dar sa o mai si respecte.Daca tot se spune in ortodoxie ca barbatul si femeia sunt egali,atunci de ce femeia este dupa barbat?Asta nu e tot semn de inferioritate?Am vazut aici un articol care nu mi-a placut deloc dar pana la urma si adminul tot barbat este si daca as fi zis ceva tot cu ei ar fi tinut…cum ca barbatul conduce,doar el are volanul.Bun,dar casnicia nu inseamna 2?Daca e asa cum s-ar zice acolo,de ce preotul mai pune cununa pe capul ambilor parteneri si nu doar pe al barbatului?Mie mi se pare ca femeia este judecata mult mai aspru decat barbatul,care are drepturi mai multe.Pe ei(si nu doar cei ortodocsi,ma refer la toti in general) normal ca ii unge pe suflet ca femeia este inferioara dar…mama lor nu tot femeie este?Si nu este persoana pe care ar trebui sa o respecte cel mai mult?Poate le va da Dumnezeu o fetita ca si copil,le-ar placea ca sotul ei sa se poate lafel cum gandesc ei despre fete?Nu cred..si atunci se vor lovi mai rau.Oricum cine se crede sus,cand va cadea,se la lovi mai rau ca una e sa cazi de la etajul 10 si alta e de la parter.Si aici in articol zice pe la inceput ca femeia vrea ,,egalitate”cu barbatul..deci nu este egala,este inferioara ca daca ar fi superioara nu ar mai vrea egalitate(asa cum nici barbatul nu vrea).Pana la urma cum este femeia inferioara?Trupeste,sufleteste?Mai ales ca si in Biblie scrie ca suntem facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu,acolo nu scrie ca doar femeia e asa sau doar barbatul,ci toti.De ce,daca femeia nu ar fi inferioara,baietii spun ca orice e de fata e inferior si orice e de baieti e super,e superior?Din moment ce femeia are dreptul la mantuire,ca si barbatul,de ce mai este inferioara?

    Eu una ma simt prost cand citesc vreun articol sau comentarii despre barbati si femei sau despre casatorie si am sentimentul asta de inferioritate si am impresia ca tot ce se zice de bine despre fete este doar asa…de consolare pt fete ca sa se multumeasca cu nivelul lor.Eu daca nu sunt genul de fata care sa judec doar cu inima(pun suflet in ceea ce fac dar totusi nu e doar asta)eu mai amestec si rationalul atunci cand actionez,adica ce simt este doar in interiorul meu,reactionez asa cum trebuie,detasat…este pacat?Cateodata am impresia ca din sentimentul asta de inferioritate amestecat cu baietii pe care i-am intalnit se va naste o ura pt oamenii de parte barbateasca(dar intr-un fel si fata de mine) si nu as vrea asta.

    Reply

  14. Saurian
    iulie 30, 2010 @ 4:34 pm

    Filofteia, chiar nu ştiu ce să spun. Sunt băiat şi orice aş spune ar suna misoginism şi m-aş făţărnici. Am să încercă să îi spun la o prietenă care gândeşte ca şi tine un răspuns despre toată problema asta. Că mă gândesc că ai auzit destule răspunsuri de la băieţi. =))) Maica DOmnului cu tine!

    Reply

  15. Saurian
    iulie 30, 2010 @ 4:36 pm

    @admin: Şterge ce am scris mai sus că nu are nici un sens.

    @Filofteia: Filofteia, chiar nu ştiu ce să spun. Sunt băiat şi orice aş spune ar suna a misoginism şi m-aş făţărnici. Am să încerc să îi spun la o prietenă care gândeşte ca şi tine să îţi dea un răspuns despre toată problema asta. Că mă gândesc că ai auzit destule răspunsuri de la băieţi. =))) Maica DOmnului cu tine!

    Reply

  16. elena
    iulie 30, 2010 @ 5:28 pm

    Filofteia, de cand citesti tu articole despre diferentele dintre barbati si femei sau despre Casatorie?

    Reply

  17. Dan
    iulie 30, 2010 @ 5:53 pm

    Filofteia, uite ca eu am sa incerc sa aduc niste lamuriri, fara insa sa lamuresc toate aspectele despre care ai vorbit, si chiar cu riscul de a fi catalogat misogin.
    In primul rand cred ca ai acest sentiment de inferioritare, dintr-o gresita intelegere fata de cum este privita femeia in ortodoxie, apoi acest sentiment de inferioritate este si datorita barbatilor (baietilor mai bine spus) cu care ai intrat un contact si care au o gresita intelegere, atat a rolului de femeie, cat si a rolului de barbat in mod special.
    Incerc sa o iau sistematic. Ai zis ca „ei [baietii] au inceput sa zica,uite ne-a luat o fata,de parca eu eram cea mai proasta din scoala.” Acest lucru nu inseamna ca tu esti inferioara (sau ar trebui sa fii) ci inseamna doar ca acei baieti sunt orgoliosi din cale afara.
    Ai spus ca [i]”in ortodoxie,barbatul are dreptul sa fie mandru,pe cand femeia nu.”[/i] Eu personal nu stiu de asa ceva, si nici nu am vazut sa invete vreun sfant al Bisericii asa ceva. De unde ai tras aceasta concluzie pripita ca poate lamurim acele aspecte neintelese?
    Ai spus [i]”Daca Dumnezeu a facut femeia sa gandeasca doar cu inima inseamna ca e pacat ca mie sa-mi placa materiile de real?”[/i] Dar Dumnezeu nu a facut femeia sa gandeasca doar cu inima, ci are ratiune la fel ca barbatul numai ca putem spune ca femeia se bazeaza mai mult pe sentiment si instinct, iar barbatul mai mult pe ratiune. Si cum sa fie pacat ca-ti plac materiile de real? Stai linistita, e ceva cat se poate de firesc, atata timp cat acest talant ti l-a dat Dumnezeu si il lucrezi cum trebuie (ca orice talant de altfel).
    Apoi ai spus de [i]”niste chestii luate de la oameni.Am intalnit o persoana,barbat,care este prieten de familie cu tata,in fine…din discutie in discutie am ajuns la subiectul asta si atunci el a zis ca femeia nu are drepturi asupra barbatului,ca trebuie sa fie multumita ca are cine sa-i spuna ce si cum ca ar trebui sa-l respecte doar din simplul fapt ca e barbat,el nu are nicio datorie fata de ea,insa ea este obligata sa se ocupe de el,de copii,etc”[/i]
    Legat de aceste lucruri, cat si celelalte asemanatoare si din aceea categorie (D’ale lumii), leapada din inima ta asemenea bazaconii care iti fac doar rau. Lucrurile acestea nu le spun decat barbatii care sunt certati cu Dumnezeu si cu semenii.
    Cum sa nu aibe barbatul crestin datorii? Are cu gramada. Uite, poti citi aici despre asta:here ([url]https://www.ortodoxiatinerilor.ro/index.php/iubirea/iubirea-in-familie/16477-anunt-angajare-se-cauta-barbat-dreptslavitor-crestin[/url])
    Apoi ai spus „..mie imi place sa fac unele lucruri in gospodarie dar mereu ma gandesc ca spalatul,calcatul,gatitul,curatenia sunt lucruri inferioare ca doar de aia baietii zic ca ei nu fac asa ceva si atunci imi piere tot cheful sa mai fac ceva.”
    Activitatile acelea de gospodarie nu sunt deloc lucruri inferioare, ci lucruri care necesita rabdare si numai baietii care nu au rabdare sau sunt lenesi din fire fug de aceste activitati, atunci cand este cazul sa-si ajute sotia (evident daca nu muncesc altceva). Uite, eu am spalat o gramada de vase (nu atat de multe cat sa-mi multumesc deplin sotia, si nu o zic ca o lauda), dar nu m-am simtit inferior cu nimic cand am facut aceste lucruri. Pur si simplu era nevoie sa-mi ajut sotia si nu am stat pe ganduri. O sa propun un articol pe problema aceasta a facutul lucrurilor in casa ca sa lamurim pe deplin toate aspectele si sa intelegem de ce apar unele neintelegeri mai ales de la asta.
    Legat de ascultarea fata de barbat si legat de „barbatul este capul familiei”, ti-as recomanda scrierile Sf. Ioan Gura de Aur ca sa intelegi mai bine despre ce este vorba. Si uite ce spune Sf. Ioan despre barbat (apropo de lipsa datoriilor): here ([url]https://www.ortodoxiatinerilor.ro/index.php/sfaturile-sfintilor/sfantul-ioan-gura-de-aur/14218-cum-sa-se-poarte-baiatul-fata-de-fata[/url])
    Ma opresc aici si stiu ca nu am raspuns decat la foarte putin din multul care te macina, dar am rugamintea la tine sa nu te intristezi, sa ai incredere in Dumnezeu, si in Biserica Sa, caci intristarea ta va disparea odata ce vei intelege ca una vrea Dumnezeu de la oameni si alta fac si spun oamenii….desigur cei care nu il urmeaza pe Dumnezeu.

    Reply

  18. Floring
    iulie 30, 2010 @ 6:28 pm

    Filofteia de ce judeci ca si un copil?
    „Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu(1 Cor 11,3)”
    Daca iti place matematica,fa matematica.Cine a zis ca daca studiezi matematica nu poti fi o femeie crestina?Cine a zis ca materile reale sunt materii de baieti?
    Ai vorbit cumva cu duhovnicul tau pe tema asta?
    Ai grija caci apostolul Petru ne avertizeaza ca in Sfanta Scriptura sunt unele lucruri cu anevoie de inteles,pe care cei nestiutori si neintariti le rastalmacesc,spre a lor pierzare.Ai mare grija sa nu cazi in vreo extrema.
    Femeia nu este judecata mai aspru decat barbatu!Ai grija ca prin aceasta afirmatie negi dreptatea lui Dumnezeu.

    Uiti ca numele Evei vine de la viata.Numai femeia poate da viata.Barbatul nu poate ajunge niciodata la nivelul dragostei unei mame.Unde este in cazurile acestea inferioritatea femeii?

    Ce mai conteaza cine conduce masina,cand intr`un cuplu conduce dragostea.Si dragostea este Insusi Dumnezeu.

    Te rog vorbeste cu duhovnicul tau pe aceasta tema.Ai mare nevoie de ajutorul duhovnicului.

    Iertare si Doamne ajuta!

    Reply

  19. RDF
    iulie 30, 2010 @ 7:03 pm

    Draga mea Filofteia, ai o stare prea pesimista…De ce privesti totul atat de restrans?Scrii articole minunate, dar pe site postezi niste intrebari care nu par a fi gandite de mintea ta!!!De ce sa te simti inferioara?E prea de tot…Te rog, schimba-ti gandirea!„Doamne, dă-mi seninătatea să accept ce nu pot schimba, curajul să schimb ceea ce pot şi înţelepciunea să le deosebesc. Fie voia Ta – nu a mea!”AMIN… Domnul sa te lumineze!!! Iar faptul ca in copilarie colegii te sacaiau nu e un impediment potrivit! Si eu am patit multe…Nu uita! Dumnezeu le da incercari doar CELOR PUTERNICI! A ta sora intru Hristos, Denisa:*

    Reply

  20. Cristina
    iulie 30, 2010 @ 7:48 pm

    Doamne ajuta ,eu nu sunt genul de om care as putea sa dau lectii altora de aceea doresc de la inceput sa subliniez ca prin ceea ce scriu spun exact cum vad eu disputa aceasta dintre barbati si femei .Sunt casatorita ,sunt sotie ,mama ,lucrez… Nu m-am gandit niciodata ca prin ceea ce fac as putea fii inferioara sotului ,i-mi place sa-mi indeplinesc aceste obligatii convinsa fiind ca prin ceea ce fac aduc o raza de soare in viata sotul si a copiilor .i-mi place sa ii rasfat sa le fac mici surprize ,multumirea de pe chipul lor e foarte importanta pentru mine ,singura mea nemultumire este ca nu am timp suficient pentru toate acestea .Pe mine nu prea ma ajuta sotul meu dar cred ca nici nu as dori acest lucru ,totusi i-mi place sa mai conversam in timp ce fac unele treburi prin bucatarie .I-mi place ca sunt femeie ,nu m-am gandit niciodata ca femeia ar putea fii inferioara barbatului ,atunci cand vad un barbat echilibrat stiu cu siguranta ca in spatele lui este o femeie intelingenta .Mereu se spune ca barbatul este cel care conduce ,totusi cred ca este lasat sa creada aceasta dar defapt tot ea conduce din umbra ,ar mai fii multe de zis dar ma opresc ,mii de scuze daca am suparat pe cineva ,nu aceasta a fost intentia ,multumesc Domnului ca sunt femeie ca sunt asa cum sunt si nadajduiesc ca pe viitor tot cu ajutorul Domnului sa mai idepartez cate ceva din ceea ce fac gresit .MUltumesc acum desii cu intarziere lui Dan pentru sfaturile care mi le-a dat ,mi-au prins foarte bine iar uneori prin ceea ce scrie altor persoane ,beneficiez si eu de ele

    Reply

  21. Cata
    iulie 31, 2010 @ 5:58 am

    Buna!
    NU inteleg de unde s-a incetatenit ideea ca treburile casnice ar fi inferioare, mai ales ca ele sunt necesare supravietuirii. Mancatul nu este o activitate optionala sau un hobby, iar ca sa mancam trebuie sa gatim. Cele care credeti ca ar fi un lucru inferior ganditi-va ca aceasta activitate este considerata in anumite culturi arta (arta culinara). Spalatul rufelor este iarasi strict necesar. Nu o sa aruncam hainele dupa purtare si o sa ne cumparam altele, ca sa nu practicam o activitate chipurile „inferioara”.

    Reply

  22. Filofteia
    iulie 31, 2010 @ 10:08 am

    Multumesc frumos,nu ma asteptam la atatea raspunsuri:-)RDF,nu e vorba de copilarie,ci de prezent ca eu inca sunt la scoala.Dan,cand am zis ca barbatul are dreptul sa fie mandru m-am referit la faptul ca el se crede Hristos si numai femeilor li se spune ca trebuie sa fie smerite,sa isi asculte barbatul,dar niciunui barbat nu i se spune sa isi asculte femeia.Dumnezeu incurajeaza mandria barbatilor pt ca femeia trebuie sa-i spuna barbatului parerei iar el sa ia o decizie si apoi el sa spuna ca a fost decizia lui,ca numai el e seful,ca numai el stie,numai el.Asa cum a zis si Cristina,in spatele unui barbat destept sta o femeie inteligenta,dar ei nu recunosc asta(si asta nu inseamna mandrie?)si tot insista ca el face si drege.Eu aveam de gand sa renunt la mate daca Dumnezeu nu a lasat ca femeia sa fie rationala si sa-i las pe baieti sa se ocupe de materia asta,eu sa incerc materiile de fete(alea in care se invata ca papagalul)cu toate ca nu-mi plac sau la alea de romana cu Eminescu daca tot judec cu inima,cu toate ca imi va fi greu ca ar inseamna sa fac ceva ce nu imi place.La mine in familie este cam invers dupa cum ar trebui,adica tata se ia dupa mama pt ca el e mai timid,iar mama exact opusul.
    Stiu ca ar trebui sa fiu fericita ca sunt fata…dar cand ma gandesc cum vede lumea fetele…stiti si voi foarte bine nu are rost acum sa par ca dau in baieti si sa se supere careva.Eu sunt si putin geloasa si poate din cauza asta s-au nascut diferite sentimente.Cati barbati sunt care respecta femeia si o considera egala lor?NU prea sunt din astia.Mai e ceva…sa te iei dupa inima nu e ceva inferior?Mie asa mi se pare ca de aia sunt laudati baietii iar fetele nu.

    Eu m-am gandit la o chestie…la inceput Adam era egal cu Eva,nu scrie in Biblie ca Adam era capul,Eva inima si sper sa nu gresesc.Iar acum,asa cum noi ca si oameni,indiferent de sex,suntem formati dintr-o bucata din parintii nostrii,din punct de vedere trupesc…asa si din punct de vedere sufletesc suntem o bucata provenita de la Dumnezeu.Asa cum parintii nostrii nu ne judeca daca suntem fete sau baieti si vor sa invatam,sa ii depasim pe ei ca si nivel…asa si Dumnezeu isi doreste sa trecem peste ispite si sa ajungem la nivelul Lui,acolo de unde am plecat adica din Cer.Si daca si baietii si fetele sunt bucata provenita de la Dumnezeu,inseamna ca sunt egali,nu?Dumnezeu nu are o parte inferioara si nici una superioara si asa sunt si oamenii,egali,ceea ce ne diferentiaza sunt chestii pamantesti cum ai fi limba,tara,meseriile,etc.iar femeia a fost inferioara din cauza intelegerii gresite a barbatilor,iar religia este in interesul barbatilor pentru ca este condusa de ei si in mod normal nu vor ei sa decada si sa fie la nivel si niste femei.Cred ca sunt unele lucruri puse de preoti in interesul barbatilor,dar totusi,daca e asa,de ce exista sfinte cum ai fi Parascheva,Fecioara Maria,Maria Magdalena,Sf.Ana si multe altele,ele tot inferioare sunt dupa spusele barbatilor?Eu nu vreau sa cred asa si ma mai gandesc si la partea cu Maria Magdalena…pe ea Hristos a pus-o in rand su sfintii chiar daca a fost pacatoasa.E drept ca s-a cait si din cauza asta a iertat-o Dumnezeu,dar de ce,din moment ce Dumnezeu nu a judecat-o si a pus-o la un nivel totusi destul de inalt,barbatii si oamenii in general nu pot sa ridice femeia si sa o considere de nivelul lor?Asta nu e un pacat sau asa a lasat Dumnezeu sa fie?Eu cred ca este pacat.Cand ma gandesc asa imi este teama sa nu fie doar niste lucruri de consolare sau care sa ma multumeasca pe mine ascunzand adevarul.Este bine sa fie asa sau este altfel?

    Reply

  23. Dan
    iulie 31, 2010 @ 2:37 pm

    Multumesc pentru aprecieri Cristina 😀 . Eu am crezut ca poate sunt cam obositor si pisalog, prin felul de a vorbi, dar ma bucur ca am putut sa-ti fiu de ajutor cu ceva. 😀

    Reply

  24. Dan
    iulie 31, 2010 @ 2:47 pm

    Filofteia, religia nu este a barbatilor ci a lui Dumnezeu 😀 Biserica nu este a barbatilor ci a lui Hristos. Iar biserica suntem noi toti, femei si barbati, tineri si batrani, bogati si saraci, sanatosi si bolnavi, toti, toti credinciosii.
    Gandurile acestea care te ranesc pe tine nu sunt bune si nu sunt ceea ce invata Dumnezeu si Biserica (femeia inferioara, iar barbatul superior si mandru). Nu are rost sa argumentez de ce nu este asa pentru ca as vorbi fara niciun efect de schimbare pentru tine. Cred ca cel mai bine iti va fi cand vei vedea barbati drepcredinciosi, cand vei vedea tineri credincisi cum isi iubesc sotiile. Cred ca doar prin exemple practice vei intelege ca ceea ce spui tu (discriminari care de altfel exista) nu sunt lucruri pe care le invata Biserica, ci manifestari ale barbatilor fara frica de Dumnezeu. Un barbat care il iubeste pe Dumnezeu, isi iubeste femeia precum Hristos a iubit Biserica, si nu cred ca este femeie in lumea aceasta care sa ceara mai mult decat a iubit Hristos. Nu cred ca este femeie care sa nu vrea un barbat capabil (sau cel putin dornic) de o astfel de iubire.
    Nu te mai intrista. Ai rabdare ca iti va da Dumnezeu raspuns si mangaiere la nelinistile tale 😀

    Reply

  25. RDF
    iulie 31, 2010 @ 3:22 pm

    Filofteia, eu cred ca nu ar trebui sa ii mai judeci pe barbati!Lasa…ca daca ei se mandresc…ei cad in pacate! Nu uita asta! Scuze de exprimarea „copilarii”…daaaa…si eu sunt la scoala, la fel ca tine…si de multe ori mi-e greu sa trec peste astfel de probleme dar…cu Dumnezeu inainte!Domnul cu tine!Femeia mereu va trebui sa fie smerita…si nu uita! Femeia e cea care arata totul, pe cand barbatul nu lasa descoperita credinta, iubirea etc si de aceea ti se par mai insensibili, poate mai reci…pentru ca ei sunt inclinati spre abstract, iar nu spre sensibil.Ti-as recomanda o carte, poate poti face rost de ea:”Adolescenta-preludiu la poemul iubirii curate” de preot prof.Ilie Moldovan;-)

    Reply

  26. Filofteia
    august 1, 2010 @ 9:50 am

    Poate ca am parut cam dura cu baietii dar am incercat sa fiu totusi politicoasa si sa nu exprim prin cuvinte grele de ceea ce simt pt ei ca sa nu se simta jignit si vreun baiat care nu are nicio legatura cu supararea mea.Ai dreptate,Dan ca ar trebui sa intalnesc si baieti credinciosi dar nu prea am unde pentru ca eu in realitate nu am prieteni,iar persoanele cu care mai vorbesc sunt pe care ii cunosc doar pe internet,iar la Biserica daca ma duc nu pot sa ma bag in seama cu lumea doar asa de foaie verde ca am eu chef de vorba si ca vreau sa-mi fac prieteni.Pana nu voi intalni si baieti credinciosi,eu imi pastrez parerea mea despre baieti in general,imi pare rau ca sunt femeie pt ca femeia in afara de darul nasterii are numai defecte si nu este vazuta de barbati la egal cu ei,ei se tem de evolutia femeii pentru ca nu cumva sa le fure lor locul social,de munca sau in familie(si asta fara suparare e mandrie a lor,dar pana la urma cine cade de sus,cade mai rau),mereu ma simt in plus chiar si la Biserica pt ca am impresia ca e doar a lor,a barbatilor,sunt mai proasta,inferioara,nu sunt de folos cu nimic,iar baietii sunt doar rationali(cum pot sa-si iubeasca sotia pana la urma?!),detin puterea si insensibilitatea.Nu am cum sa cred exact opusul sau sa cred ce mi s-a zis aici fara dovezi.Eu am o fire mai dificila si sfaturile virtuale nu prea ma ating pentru ca sunt date la modul general fara sa ma vizeze pe mine dar si pentru ca am petrecut mult timp in lumea virtualului si stiu ca aici este o lume rece,simt ca as avea neoie sa mi se spuna lucrurile astea de un om real.Parerile mi le voi schimba atunci cand voi avea o prietena sau un amic de varsta mea serios si credincios,altfel fara dovezi clare de oameni reali care sa fie asa cum s-a spus aici nu am cum sa cred ca sunt.Ar fi ca si cum eu acum as zice de o inventie dar nu as arata poze cu ea,nu as arata ca exista,in mod logic nu m-ar crede nimeni,exact asa sunt si eu cu oamenii,pana nu vad nu pot sa cred.

    Maine am sa merg la Biserica sa vad daca este parintele,daca nu am sa-l caut zilele astea neaparat,simt nevoie sa vorbesc cu dansul despre problema asta si ce am zis aici ii voi zice si lui,poate va adapta sfaturile la personalitatea mea si va atinge punctele care ma dor pe mine si ma va face sa fiu mai optimista,mai ales ca sat e ceva ce ma atinge destul de tare si nu se poate discuta doar prin scris.

    Multumesc frumos celor care mi-au raspuns,nu are rost sa va mai ocup si voua timpul si mie sa-mi fac rau degeaba asa ca mai bine ne oprim aici cu problema asta a mea.Va sunt recunoscatoare ca mi-ati acordat din timpul vostru si ca mi-ati raspuns asa cum ati stiut mai bine,este mai mult vina mea ca nu mi-am schimbat parerea initiala,dar am zis mai sus de ce.Multumesc mult,sper si eu sa pot ajuta pe altii de aici cu sfaturi asa cum ati incercat voi!

    Doamne ajuta!

    Reply

  27. elena
    august 1, 2010 @ 6:41 pm

    Stiu ca nu are foarte mare legatura intrebarea mea cu ce discutati voi aici, dar as vrea sa amintesc un alt dezavantaj al fetelor, dar, totodata, cu speranta sa descopar ca poate fi si un avanatj destul de mare.Stiu ca unele fete se simt incomod ca trebuie sa spuna la Spovedanie pacatele lor cele mai intime unui barbat, cand ele sunt fete.Ei bine, avand in vedere ca se spune ca un tata, daca are si fata si baiat, ar iubi mai mult fata, iar mama invers, ma gandeam ca poate si duhovnicul isi iubeste cel mai mult fiicele duhivnicesti decat fiii.Credeti ca asa se intampla?

    Reply

  28. Adrian
    august 1, 2010 @ 7:36 pm

    Filoteia tin sa iti zic ca ce ai zis tu ca femeia e mai inferioara barbatului ma intreb atunci de ce sunt eu acum distrus sufleteste hai ca iti zic din cauza ca am iubit o fata timp de 2 ani e drept o iubire mai mult platonica f platonica nu am iesit niciodata afara doar noi 2 singurele dati cand am vaz pe viu a fost la anumite intalniri in diferite ocazii cu mai multi prieteni si sincer am tot sperat la ea si ca ziceai ca barbatii au dreptul la mandrie eu am renuntat la orice urma de mandrie doar ca sa ii zic ce simt am crezut ca daca nu voi renunta poate cine stie se v-a intampla ceva etc nu vrea sa intru in detalii dar am ramas amici si e o durere pe care as dao in schimbul unor torturi fizice am vise cu ea nu mai pot sa simt nimic cand vb cu o fata e ca si cum as fi dat toata iubirea din mine si m-am rugat mult sa o uit sper sa reusesc ca sa pot sa am liniste si nu e vina ei vina ei e doar ca am cunoscuto asai ce maret e barbatul? e un sclav femei pe care o iubeste ar face orice .Deci faza cu barbatul e superior chiar nu ma simt ma simt inferior ca nu am stiut aborda altfel fata respectiva si am fost prost ca am continuat sa sper 🙂

    Reply

  29. Guest
    august 2, 2010 @ 11:54 am

    Doamne ajuta ,desii nu i-mi face placere sa comentez ceea ce citesc aici (deoarece stiu ca nu sunt persoana potrivita pentru a da sfaturi )totusii azi voi incerca sa dau un RASPUNS Elenei subliniind de la inceput faptul ca prin ceea ce o sa scriu ,nu doresc sa supar pe nimeni iar daca totusi se intampla i-mi cer scuze …. Elena ,nu stiu cat de des mergi la biserica ,daca ai un duhovnic la care sa te spovedesti regulat ,totusi cred ca ar trebui sa stii ca atunci cand ne marturisim pacatele ,le marturisim Domnului care se afla in scaunul spovedaniei nevazut si mai apoi preotului la care mergem fiecare ,nu stiu cum este la alte fete dar eu personal nu m-am gandit niciodata sa am vreo retinere prin faptul ca ,am retinere si frica fata de Domnul deoarece stiu ca sunt pacatoasa ca oricat de mult incerc sa nu mai fac unele pacate nu reusesc ,totusii ma duc cu convingerea ca Domnul ma iarta si i-mi da ajutor sa merg mai deeparte ,iar cum as putea sa primesc ajutor daca nu prin duhovnicul care tot Domnul mi l-a scos in cale? Ar mai fii multe de spus pe aceasta tema dar ma opresc aici deoarece s-a mai discutat destul de mult pe aceasta tema poti gasii destule raspunsuri .
    Deoarece sunt mama a doi copii, fata si baiat , as dori sa spun ca niciodata nu mi-am iubit mai mult baiatul decat fata ,probabil ca tu nu ai copii ,atunci cand vei avea vei intelege … Exista totusi DIN PARTEA COPIILOR posibilitatea ca ei sa fie atasati mai mult de unul din parinti ,totusi cred ca copiii ne iubesc la fel pe amandoi deoarece vad acest lucru prin felu cum se comporta cu noi .Ca sa intelegi acest lucru ar fii bine sa te gandesti la parintii tai .Probabil esti ATASATA mai mult de tata ,cred ca totusi de iubit ii iubesti pe ambii parinti iar daca nu esti prea convinsa imagineaza-ti ca trebuie sa stai mai mult timp fara mama si gandestete daca o sa reusesti sau nu acest lucru
    O alta intrebare pe care ai pus-o se refera la faptul ca< poate si duhovnicul i-si iubeste mai mult fiicele duhovnicesti decat fiii> ,la aceasta intrebare cred ca te-ar lamuri foarte bine DUHOVNICUL ,totusi EU personal nu am auzit nicaieri asa ceva ,cred ca duhovnicul iubeste la fel pe toti fii duhovnicesti pe care Domnul i i-a randuit si se roaga pentru toti la fel .Deoarece nu am obiceiu sa scriu asa de mult inchei aici cu nadejdea ca Domnul te va lumina si vei intelege ceea ce am dorit sa axprim prin ceea ce am scris ,deoarece El este singurul care ne poate da raspunsuri la intrebarile noastre ,trebuie doar sa-l cautam ,sa-i cerem sa ne ajutesi sa CREDEM ca este alaturi de noi .Cand simtim ca Domnul este alaturi de noi totul pare mult mai usor

    Reply

  30. Ana
    septembrie 9, 2010 @ 9:17 am

    Draga surioara Filofteia, 😀

    Recunosc ca am impartasit si eu mult timp conceptia ta cu privire la inferioritatea femeii. Asta s-a datorat unor abuzuri ingrozitoare. E teribil cand un barbat poate sa isi exerite forta fizica asupra ta ca sa te desfiinteze ca om. Dar in mare parte aceste complexe ale mele s-au estompat in momentul in care am simtit apreciere pentru ceea ce sunt. Nu e nimic lumeste mai vindecator decat barbatul iubit sa te priveasca minut de minut cu gingasie. Cand se hraneste cu veselia ta si cand il doare proasta dispozitie a ta. Am vazut ca majoritatea articolelor abordeaza rolurile femeii. Dar femeia e in mare parte raspunzatoare pentru decaderea copiilor.Daca ea nu acorda timp copilului (sa presupunem unul, si sa presupunem baiat), sau daca nu ii da modelul de care are nevoie, acesta nu va cunoaste modalitati sa aprecieze femeia. Daca mama nu a scos la suprafata gingasia de femeie, baiatul nu va avea resurse sa aprecieze cat de speciala este aceasta. Nu te vopsi, nu te imbraca dupa moda. Acela care te va iubi te va iubi asa cum esti si nu iti va cere sa iti ajustezi infatisarea. Si barbatii au slabiciunile lor. In functie de situatie ai sa vezi ca ai abilitati mai bune decat altii sa te descurci. Ai darurile tale, ai talentele tale, si faptul ca esti femeie nu iti interzice sa le utilizezi.
    Barbatul cu adevarat crestin, nu te va vedea slaba, ci iti va vedea slabiciunile, si prin Sfanta Taina a Cununiei, va veti lega pentru a amortiza aceste slabiciuni. Femeilor li se spune sa isi asculte barbatul, dar numai daca acesta le iubeste atat de mult incat si-ar sacrifica viata pentru ele. Iar daca un om te-ar iubi atat, nu ar fi vorba de o supunere tiranica, ci de o alta invitatie spre gingasie si blandete.
    Multi au inteles gresit rolul de barbat si implicit forteaza schimbarea celui de femeie. Nu stiu daca s-a inteles prea mult din comentariu, dar inchei cu un citat elocvent ” Daca barbatul este capul, femeia este inima. Iar capul fara inima este gol”. Citeste, si asculta si roaga-te lui Dumnezeu sa iti dea gand bun! Dupa ce te lasi in mainile Lui, parca totul o sa prinda forma, iar lucrurile au sa ti se para din ce in ce mai clare.

    Doamne ajuta!

    Reply

  31. Ana
    septembrie 9, 2010 @ 9:25 am

    si inca ceva …. Fiecare avem bagajul nostru, mai greu sau mai usor. Nu reusim mereu sa il caram in asa fel in care sa fie comod si pentru ceilalti, si de multe ori mai scapam valiza pe piciorul cuiva, sau mai impingem pe cineva, din greseala. Ne ducem pacatele noastre si a stramosilor, si nu putem fugi de ele. Apropie-te cu adevarat de Dumnezeu si toate lucrurile au sa se aseze. O sa para din ce in ce mai usor geamantanul, si ceilalti vor scapa din ce in ce mai rar valizele lor pe picioarele tale. 😀

    Doamne ajuta!

    Reply

  32. pt Ana
    septembrie 9, 2010 @ 11:20 am

    Ana,am spus ca am incheiat subiectul..imi face rau sa il redeschid.Pe vremea cand credeam toate scrierile astea eram foarte deprimata,acum cand ma gandesc ca or mai fii si barbati care nu sunt mandrii ma simt mai bine.Nici ortodoxa nu stiu daca mai vreau sa fiu si asta numai din cauza orgoliilor masculine din ortodoxie.Barbatul trebuie sa ia ultima decizie(cu toate ca tot o femeie il educa si tot ce stie de la o femeie stie),barbatul e seful absolut,el e capul la toate,femeii i s-a spus ca e inima doar asa ca sa ii inchida ei gura,femeia trebuie mereu sa fie cel putin cu o treapta sub barbat,femeia nu are voie sa aiba serviciu,decat barbatul.In ortodoxie femeia este doar o murdara,o ispita pt barbat si o piedica pt el.In timp ce femeia trebuie sa fie smerita,sa planga si nu are voie sa comenteze la deciziile barbatului.Chestiile astea nu sunt ortodoxe cu toate ca barbatilor le convine sa creada in ele.Daca esti credincios te rogi lui Dumnezeu si ai grija sa nu incalci cele 10 porunci,restul lui lucruri impuse de oameni pt ca religia e condusa si va fi condusa de barbati.Daca barbatul si-ar iubi femeia niciodata nu i-ar impune sa asculde de el ,,ca de insusi Iisus Hristos” si ar pune-o macar la nivelul lui.Dragostea adevarata inseamna sa ridici omul de langa tine fara sa impui vreo ierarhie.
    Va rog nu mai deschideti subiectul,in curand incepe scoala si vreau si eu sa ma simt mai vesela,sa am incredere in mine.

    Reply

  33. Admin
    septembrie 9, 2010 @ 12:07 pm

    Chiar rugam si noi sa nu se deschida acest subiect, mai ales ca persoana in cauza nici nu are bunavointa de a crede ca adevarate multitudinea de sfaturi (din experienta), venite atat din partea baietilor, cat mai ales din partea fetelor. Nu de alta, dar acest dialog ne aminteste de o trista perioada in care am irosit mult timp si am facut si atmosfera proasta pe site, sperand ca o cititoare (cu aceleasi boala a „barbatului ortodox cel tiran”) sa-si poata lepada frustrarile care o macinau. Degeaba si in zadar.
    Fara suparare.

    Reply

  34. Teodora
    decembrie 23, 2012 @ 11:35 pm

    @Admin

    Stiu ca pare ciudat ceea ce spun, dar citind ceea ce a scris Filofteia, am simtit, macar pentru cateva clipe, ca nu sunt singura in aceasta suferinta cumplita prin care trec. Apoi, citind comentariile celor care i-au raspuns, parca ceva-ceva in mine a inceput sa recapate nadejdea…sau macar o farama din ea. Sentimentul ca parca nici ortodoxa nu as vrea sa mai fiu, exact cum spunea Filofteia, il traiesc si eu, si clipa de clipa ma lupt sa nu ii dau curs si sa nu cedez launtric.Sunt constienta ca aceste discriminari, opresiuni, umilinte etc asupra femeilor sunt doar fapte omenesti, Hristos niciodata nu a facut si nu ar fi facut asa ceva. Dimpotriva, vedem exact contrariul in toate Evangheliile. Insa in mod clar acesti oameni au reusit sa ma indeparteze de biserica intr-o mare masura si nu stiu incotro voi continua sa merg de acum inainte sau in ce fel. Voi incerca insa mereu sa-mi reamintesc ca exista si crestini adevarati, si oameni buni si echilibrati pe lumea asta.

    Ma gandesc cat de simple si de profunde erau invataturile si predicile Apostolilor (altfel nu cred ca ar fi convertit niciodata atatia oameni, dat fiind faptul ca majoritatea oamenilor in acele timpuri nu erau invatatati si cam toti Apostolii au fost ei insisi oameni simpli) si cat de mult am complicat noi lucrurile de-a lungul timpului!

    Sa ma iertati ca am indraznit sa comentez, desi subiectul era cam incheiat…

    Reply

  35. Teodora
    decembrie 24, 2012 @ 6:18 pm

    Imi pare rau ca am spus ca nu as vrea sa mai fiu ortodoxa. Chiar daca am trait destul timp cu aceasta apasare si cu acest sentiment, in adancul sufletului stiu ca pe Hristos nu vreau sa-L pierd pentru nimic in lume. Chiar daca in cadrul Bisericii au mai aparut nereguli, intelegeri gresite de-a lungul timpului si chiar daca nu toti oamenii (ierarhi, preoti, credinciosi de rand) sunt asa cum ar trebui sa fie, chiar daca multi dintre acesti oameni inteleg unele lucruri pe dos…nu conteaza. Nu e un motiv de deznadejde. Viata merge inainte si depinde numai de NOI daca ne-o traim asa cum trebuie sau nu, daca suntem fericiti si impacati sau nu…
    In plus, intotdeauna vor exista persoane echilibrate, cu o buna intelegere a vietii crestine. Domnul nu ne lasa.

    Doamne ajuta tuturor!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *