Golgota
Te vindem iar cu sărutări viclene,
Prin nepăsare oarbă şi prin lene
Te bicium cu vorbe de ocară,
Te pălmuim cu ură ca de fiară
Te adăpăm cu suc de-amărăciune,
Din pofte rele şi din stricăciune.
Te ţintuim pe cruci de nedreptate,
Prin cuiele uciderii de frate
Iar împletim blestemele de tată,
Să-ncingem, Doamne, fruntea-nsângerată.
Tu iarăşi zici, în blândă rugăminte;
„Nu ştiu ce fac. Îngăduie-i, Părinte”.
(Zorica Laţcu – Maica Teodosia)
(Visited 26 times, 1 visits today)
elena denisa c
aprilie 14, 2011 @ 11:55 am
Poezii deosebite ati postat pe site.Aceasta este foarte foarte frumoasa.Condenseaza in cateva versuri faptele prin care multi dintre noi devenim partasi la chinul de pe Golgota, fapte ce nu se cuvin dar pe care noi le savarsim de multe , prea multe ori, uitand ca desi suntem "slugi netrebnice"(Luca 17,10)Hristos, Insusi Dumnezeu, Se jertfeste din netarmuita dragoste pentru ca " pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea"(Galateni 4, 5). Si pentru ca prin aceasta devenim fii "a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte! Astfel dar, nu mai eşti rob, ci fiu; iar de eşti fiu, eşti şi moştenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos"(Galateni 4,6-7).
Sa ne rugam Domnului sa primim cu bucurie si liniste lumina Sfintei Sale Invieri si Duhul Sfant sa ne de-a harul Sau, sa ne intareasca pentru a urma si noi modelul lui Hristos, slujind si jertfindu-ne cu iubire sfanta pentru aproapele…
Claudiu
aprilie 14, 2011 @ 1:41 pm
Foarte bine ai sesizat Elena,
Tocmai de aceea am si publicat-o pe site.
E fascinant si dumnezeisc de frumos cum in cateva randuri Maica Teodosia poate exprima un discurs teologic adanc si foarte larg despre legatura intre Mantuirea obiectiva (Patimile si Invierea Domnului) si Mantuirea subiectiva (improprierea roadelor mantuirii de catre fiecare persoana in parte).