Skip to content

10 Comentarii

  1. D
    noiembrie 4, 2009 @ 1:10 pm

    Nu cred ca poate exista comparatie. Reclamele cauta sa intre in mintea si sufletul tau facandu-te sa-ti doresti ceva exterior tie. Icoana si scenele din biserici doar iti REAMINTESC ce ai sadit in sufletul tau , sau incearca sa te faca sa nu uiti acest lucru. E o chestiune poate de finete, dar care le fac fundamental diferite ca actiune pe care o exercita asupra omului (cred eu).

    Nici nu cred ca ar fi fireasca o promovare,o mediatizare a icoanei precum spui. Hristos este delicat,niciodata nu s-a impus la modul agresiv. Iar a face o astfel de promovare presupune si agresivitate,fie ea si nobila. In plus, Hristos nu are nimic in comun cu lumea ( dupa cum a spus-o chiar El), astfel incat o promovare in societate,pe strada, in lumea asta asa cum este si care apartine stim noi cui mi s-ar parea oricum nu numai ineficienta, dar poate chiar lipsita de chibzuinta.

    Iar in legatura cu ideea ca „dacă icoanele ar fi promovate în acelaşi mod ca şi produsele sau serviciile, atunci bisericile ar fi neîncăpătoare.” – ma foarte indoiesc. Pacatul e suficient de atractiv astfel incat sa nu poata fi detronat de imaginea unei icoane (care de altfel NU actioneaza automat,subliminal precum reclamele).

    In rest – „Noi creştinii ar trebui să fim clipurile publicitare care promovează Biserica şi iubirea care le-o oferă Dumnezeu oamenilor, noi ar trebui să fim bannerele “mergătoare” arătând existenţa lui Dumnezeu din faptele noastre.” – adevarat ai grait.

    Reply

  2. admin
    noiembrie 4, 2009 @ 1:46 pm

    Cum nu are Hristos nimic cu lumea? Daca Hristos Domnul a luat firea omeneasca asupra lui, firea aia omeneasca luata din pamant.

    Reply

  3. admin
    noiembrie 4, 2009 @ 1:51 pm

    Ideea mea e in felul urmator: faptul ca icoanele nu-si gasesc loc nicaieri in societate e un mare minus pentru Biserica, toti avem de pierdut. Nu spun ca trebuie publicitate icoanele ci doar faptul ca daca am vedea icoane peste tot, pe peretii institutiilor, in magazine, in banci, ar fi cu totul altceva.

    Reply

  4. florinm
    noiembrie 4, 2009 @ 2:44 pm

    Claudiu, sa fie icoane peste tot, prin banci, prin magazine, prin scoli, universitati?? Iti dai seama ca e o utopie? Mi se pare mai mult o preocupare pentru ce e in afara, in dauna a ce e inauntrul nostru. Din cauza asta pacatuiesc oamenii – pentru ca nu vad icoane peste tot? Cred ca atunci ar cadea in pacate si mai mari.
    Sunt de acord cu D, bisericile nu cred ca ar fi neincapatoare daca icoanele ar fi promovate asemanator produselor/serviciilor. Intr-adevar, pacatul e suficient de atractiv astfel incat sa nu poata fi detronat de imaginea unei icoane, hotararea de a pacatui se ia prin alt mecanism, din pacate.

    Reply

  5. D
    noiembrie 4, 2009 @ 3:02 pm

    @admin – nu ma refeream la lume ca si creatie, si cred ca ti-ai dat seama de asta. Ma refeream la „lumea” in care traim noi astazi, ca un cocktail de pacate,dezinteres,aplecare maxima spre material prin consumism si spre placere de orice fel,supeficialitate si frivolitate – ce constituie osatura societatii in care traim.
    Ce are Hristos in comun cu aceasta lume ?

    Reply

  6. D
    noiembrie 4, 2009 @ 3:06 pm

    Si inca ceva. Icoane in banci ? Ingrosand tusa – ar trebui resfintita o icoana ce a stat expusa intr-o banca. Mai trebuie reamintit ale cui sunt bancile si cui servesc ?

    Reply

  7. Saurian
    noiembrie 4, 2009 @ 4:53 pm

    Şi eu totuşi sunt de acord cu admin. Oare din ce cauză ori de câte ori privesc o icoană sufletul mi se linişteşte? Şi icoanele ca şi celelalte lucrează subliminal, ba mai mult decât atât lucrează cu sufletul omului. Hai să facem un experiment: să punem un om să trăiască o lună într-un loc plin de imagini erotice sau imagini violente şi altul care să trăiască într-o lună într-un loc plin de icoane. Pun pariu că mediul în care a stat fiecare îi va schimba felul respectivului de a fi.

    Reply

  8. D
    noiembrie 4, 2009 @ 5:14 pm

    tu te linistesti pentru ca esti dispus spre asa ceva; eu nu ma refeream la crestini; bineinteles ca si mie mi-ar face placere sa gasesc icoane in locuri publice, dar nu asta era problema, ce ne-ar linisti pe NOI.

    Iar icoanele nu au cum sa lucreze subliminal,pt. ca asta ar implica o violare a libertatii omului. Iar trairea intr-un spatiu cu icoane ar fi f.important si ar influenta modul de crestere al copiilor mici, tocmai pt. ca ei sunt curati,puri,ca un pamant virgin – ceea ce semeni aceea rasare. In privinta maturilor, crezi ca dupa ce ar iesi din acel loc nu ar reveni la viata lor de dinainte ? Ar fi simplu daca ar functiona ce spui tu (trecand peste faptul ca nu stiu cum ai putea sa tii pe cineva intr-o asemenea locatie fara voia lui).

    Reply

  9. Saurian
    noiembrie 4, 2009 @ 6:47 pm

    @D: Am vorbit doar de un caz ipotetic. Orice ai spune mediul din jur te influenţează. Iar prin simplul fapt că acele icoane sunt pline de har şi sunt o legătură cu Dumnezeu nu are cum să nu îţi influenţeze sufletul. De ai citit „Pelerinul rus” ai văzut că simpla citire a Evangheliei a scăpat pe un beţiv de această băutură iar forţarea unui copil neastâmpărat să facă „Doamne Iisuse…” sub ameninţarea bătăii a schimbat total acea persoană.

    Reply

  10. Adriana
    noiembrie 5, 2009 @ 8:57 pm

    Apropos de vointa libera, copiii din parinti crestini aud de Hristos de la varsta frageda, fara sa poata alege ei acest lucru, si nu-i rau. Se Impartasesc pentru ca asa vor parintii lor, si nu-i rau.
    In Bucuresti am stat la un hotel care avea pe perete o icoana, si m-am bucurat de initiativa lor. Nu stiu daca sunt icoane in fiecare camera, dar in a mea era.
    In SUA sunt multe hoteluri care au in camere cate o Biblie, nu stiu daca asta a convins mai multa lume sa citeasca Biblia, dar cu siguranta nu a violat libertatea nimanui. Cine a vrut a citit, cine nu a vrut, a ignorat.
    Spunea cineva ca pentru a ajunge credincios trebuie mai intai sa cunosti, ori daca nimeni nu iti aduce aceasta cunostinta, ce vina ai tu? A zis Domnul ca se va propovadui Evanghelia pana la capatul pamantului pentru ca nimeni sa nu zica ca nu a stiut, iata deci ca nu este deloc o violare a libertatii omului.
    Nu stiu daca ati stat de vorba si cu atei, sau cu oameni botezati de parinti dar care nu au nici un contact cu biserica. Eu am descoperit de multe ori cu ce curiozitate asculta ceea ce ai a le spune despre credinta… In mod aparent surprinzator, multa lume este insetata de Dumnezeu fara sa isi dea seama, si au nevoie doar de cineva care sa le vorbeasca si sa le deschida ochii asupra lui Dumnezeu…

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *