Mă machiez să fiu în rând cu lumea
De ce ne vopsim, de ce ne coafam, pentru cine vrem sa aratam „bine”? E la moda de la mic la mare sa-ti schimbi look-ul, sa-ti schimbi culoarea sa te mai mucegaiesti la ochi, acolo unde probabil viermilor nu le v-a placea, nu-i asa?
Stiati ca…asa incep curiozitatile din Atlas-uri….si totusi, stiati ca ceata mastilor (asa se numesc de fapt ceata diavolilor) va da impresia ca sunteti mai „frumoase” cu roz si verde-n par? Dar cu albastru pe la ochi? Ca sa nu mai vorbim de negreala de rimel! Oau, dar si cerceii au rostul lor, imi fac urechile mai mari si fara ei cei din jur ma vor considera „taranca” sau mai nou „taran”, nu-i asa? (dar si cuvantul taran sau taranca, daca ar sti lumea cu adevarat ce-nseamna ar aprecia, pentru ca sunt oameni muncitori)….
Si daca ai stii cum se prapadesc de ras satanele in spatele oglinzii cand tu te schimonosesti…Si cum sa nu te vopsesti cand esti atat de palida si ai parul atat de alb? Ce daca sunt si barbati vopsiti doar e moda, nu? Si la liceu nu pot intra pe poarta daca nu am colorit….Pai daca Bunul Dumnezeu ma creea asa, ma nasteam cu albastru in jurul ochilor si cu roti de car la urechi, dar Bunul Dumnezeu in marea Bunatate cereasca ne-a facut pe toti frumosi dupa „chipul si asemanarea Sa”…De ce stricam creatia si frumusetea care ne-a dat-o Tatal Nostru Bun si Drag, Bunul Dumnezeu?
Astazi s-au facut mari companii care se ocupa de „cosmetice”, ca sa nu mai vorbim de experientele care le fac pe bietele animale drept cobai care trec prin chinuri. Pai ce are draga, nu trebuie sa arat bine pe strada? Ce,vrei sa spuna lumea ca nu sunt ingrijita? Pai da, dar lumea vede frumusetea sufletului? Comerciantii de cosmetice au creat adevarate „mituri” despre produsele „minunate” care nu imbatranesc niciodata,care iti scoat in evidenta tot ce vrei: pometi, gura, ochi, sprancene…
De ce sa dau pomana unui sarac sau unui copil ca n-am de unde, mai bine-mi fac o manechiura de vreun million ca oricum imi fac picturi rupestre pe ele si am sa ma falesc in lume iar cei care m-or vedea sigur ma vor aprecia…..Pana unde duce aceasta inselare? De ce nu ne aducem aminte in fiecare clipa ca trupul este putreziciune si fara suflet este hoit?
Mi-e mila de bietele copile care incep de prin clasa a sasea „chinul” de a se prafui pe fetele nevinovate cu tot felul de boieli la indemnul binevoitor al mamei. Dar oare mama a vazut vreo Sfanta Icoana colorata?Admiră frumusetea unei icoane! si poate le aduce bucurie vederea aceasta dar se gandeste la o rugaciune in loc de invataminte proaste de „cosmetizare”? Stau si ma gandesc la ce impresie lasa o femeie colorata…ori e o usuratica..ori o paiata…..”Si pe deasupra imi mai pun si pe toate degetele mainii cate un inel de aur sau cate doua… si la picior bratara ca nah…sunt tare admirata! Pai ce, sunt asa de proasta, sa nu fiu si eu ca altele? Pai vecina din dreapta e mov, cea din stanga e rosie eu de ce sa nu fiu roz? Si colac peste pupaza mai intru si in Biserica ca un clovn de la circ si uite ca acolo sunt judecata, cu voie sau fara voie……dar pe strada oricum atrag privirile multor barbati si uite asa imi creste inima de mandra ce-s”…..Si asa intreaga ceata de satane si-au facut rostul si au mai castigat un suflet in putoarea vesnica a iadului. Sulemenirea ne opreste sufletul la vama si atunci groaznice dureri vor fi.
De ce ne lasam legati la ochi de viclenia vrasmasului? V-a fost draga vreodata vreo persoana simpla si frumoasa?Frumusetea interioara se arata pe faţă, si de multe ori fara sa vrem vedem pe chipul unui om bunatatea sau rautatea afisata de acel chip.
Sincera sa fiu, înainte de a cunoaste credinta eram cu acelasi „spirit de turma”, ma vopseam si ma chinuiam cu cosmeticele, dar acum privind in urma nu ma inteleg. Pentru ce faceam toate acestea? Probabil pentru „scuza” ca lucrez intr-un domeniu de relatii cu publicul si masca colorata a satanei creau o falsa impresie depre mine ca om?
Si intr-o buna zi am cunoscut frumusetea credintei si din acel moment am vazut cat am fost de inselata de ceata mastilor, iar de atunci am renuntat la tot…cercei..vopsele….M-am simtit libera, m-am simtit fericita fara ele pentru ca in sfarsit mi-am dat seama ca vrajmasul facuse din mine o marioneta, o carpa care din acel moment se rupse…Mi-e greu de multe ori sa ma abtin sa nu judec si fara voia mea, involuntar cand vad atat de mult curcubeu pe o singura fata…si in acel moment ma judec pe mine pentru cum am fost si eu odata….
Aveam o prietena care nu a renuntat dintr-o data, ci treptat, inca putin ruj „nevinovat” ca doar nu e atat de mare pacat…pai daca asa a soptit satana…
Nu am scris acest articol pentru a judeca, feresca Dumnezeu, dar vreau doar sa va marturisesc ca toate acestea sunt ticluirile celui rău care isi bat joc de slaba credinta si fac din femei „papitoi” dupa care umple Iadul…Sa vedem frumusetea sufletului si nu masca schimonosita a fardurilor, pentru ca nu de oameni trebuie sa ne pese noua ci de mila Bunului Dumnezeu si de mantuirea noastra.
Bunul Dumnezeu sa ne ierte!
Doamne ajuta!
(Carmen)
Articol recomandat pe aceeasi tema: Machiajul – masca frumusetii
ioana
februarie 25, 2009 @ 2:28 pm
„Ma machiez” e corect , nu ca sa fiu rautacioasa dar n-are rost ca o greseala facuta din neatentie sa arunce o lumina proasta asupra articolului( al carui continut este desigur folositor).
admin
februarie 25, 2009 @ 5:33 pm
Am modificat…iertare !
carmen
februarie 26, 2009 @ 8:42 am
Articolul este foarte frumos si marturisesc ca si eu am fost una dintre acele persoane care se machiau si se impodobeau cu aur probabil si din cauza faptului ca fiind necasatorita imi doream sa atrag atentia.Dar mi-am dat seama ca nu vreau ca cel de langa mine sa fie atras de lucruri fara valoare ci sa vada sufletul meu si astfel am renuntat la toate aceste lucruri.Bunul Dumnezeu mi-a daruit un sot minunat care ma iubeste asa cum sunt pentru ca pe fiecare dintre noi Dumnezeu ne-a creat perfecti pentru a ne mantui.
Alexa
februarie 27, 2009 @ 3:51 am
Sper sa nu va suparati daca opinia mea nu e in totalitatea ca a voastra.
Articolul e interesant, si sunt de acord pana la un punct. Nici mie nu mi se pare frumos cand o fata se machiaza extraordinar de strident de nu i se mai vede fata ei deloc….dar sincer, eu cred ca Dumnezeu vrea sa fim fericiti, si daca mie imi face placere sa ma dau cu luciu pe buze sau cu pudra in obraji nu vad care e problema….si ce e asa pacatos? O viata avem…poate daca ceilalti ar inceta sa judece dupa machiaj si s-ar uita mai mult la suflet, problema ar fi rezolvata 🙂
Machiajul e si ca o haina frumoasa…e pacat sa iti iei haine frumoase? ar trebui sa ne imbracam numai in negru sau alta culoare?
Deci….subiectul mi se pare ca e luat prea departe…parca orice am face nu e bine, e pacat…vorbiti mai mult de lucrurile frumoase ale religiei, ca machiajul si alte lucruri de genul asta tin de opinii nu de altceva.
Dan
februarie 27, 2009 @ 9:39 am
@Alexa, Dumnezeu vrea sa fim fericiti, dar nu cu stricaciunea lumii in care intra si machiajul. As putea spune si eu ca sunt fericit cand imi fac tatuaje(care sunt o haina frumoasa)pe tot corpul …si Dumnezeu ma vrea fericit, nu-i asa?Faptul ca pe tine te face fericita machiajul…pe altii nu, si-i mai si sminteste. Da, machiajul sminteste…poate nu pe toti, dar pe majoritatea cu siguranta, si mai ales pe baieti. Tocmai aici este problema, ca cele mai multe fete de astazi se machiaza, si pentru ca sunt majoritare li se pare ca machiajul este un lucru cat se poate de firesc. Gandeste-te ce parere au despre furat satenii dintr-un sat plin de hoti. Or sa-ti zica ca e un mijloc cinstit de trai…ca doar fura de la bogatii cei lacomi nu de la saraci. Faptul ca se promoveaza machiajul cu obsesie la televizor si in reviste, nu inseamna ca machiajul nu mai este pacat, ci ca este unul generalizat si-atata tot. Dar scuza nu exista. Imi cer iertare ca ti-am scris pe un ton pisalog dar imi doresc foarte mult, ca voi fetele, sa intelegeti ca machiajul va face foarte mult rau, inclusiv celor din jurul vostru. Iar in final iti recomand un articol pe aceeasi tema: https://www.ortodoxiatinerilor.ro/2008/10/machiajul-masca-frumusetii/. Domnul sa te aibe in paza.
Carmen
februarie 27, 2009 @ 12:23 pm
@Alexa
Te-ai gandit vreodata daca te nasteai cu un singur ochi sau cu „gura de lup” ce faceai?Oare tot machiajul „nevinovat ” era „pacerea” de care tu ai nevoie?
Dumnezeu ne-a dat cale de alegere,ne vrea fericiti ,dar fericirea este”Duhul umilit,inima infranta si smerita”….nu colorit satanic.In fond si satana neagra sau albastra tot satana e.La Judecata Bunul Dumnezeu nu te intreaba ce ruj ai folosit sau ce haine de firma ai avut ci „ce fapte bune a imbracat sufletul tau”.Trupul pe care il schimonosesti acum ramane putreziciune in pamant,la cer v-a merge sufletul sa de-a socoteala pentru tine.
Nu cred ca ai vazut vreo crestin ortodoxa iubitoare de Dumnezeu cu cenusa in cap si imbracata in negru.Fericirea de la Bunul Dumnezeu este bucuria si pacea sufleteasca..
Placerea de a da luciu e o placere proprie si satanica ,pentru ca fiecare om are satane pentru fiecare simt.Poate ca la secte o fii placere,cine stie?
Nu e pacat sa-ti iei haine frumoase si nici sa te schimonesesti cu toate cosmeticele ,oricat de „nevinovate” par a fii,dar e pacat ca da sminteala celor ce le vor vedea si asta este mai mare decat „curvia”,pacate care te trag in iad…
Sufletul dupa moarte v-a trece prin vami,iar vama a douazeci si unu este vama suleimenirii,acolo unde se opresc”pacerile” si incepe chinul vesnic in putoarea de nedescris a iadului.
admin
februarie 27, 2009 @ 2:11 pm
Si trupul inviaza alaturi de suflet la judecata finala, iar atunci omul va fi complet.
Catalin
februarie 27, 2009 @ 6:13 pm
Adimin nu uita sa amintesti cum vor fi trupurile inviate la Judecata de Apoi, nu vor fi alcatuite din aceeasi materie, ele nu.si vor pierde fiinta, dar vor fi asemenea Trupurlui Mantuitorului dupa Inviera Sa. Multi inteleg gresit acest lucru.
admin
februarie 27, 2009 @ 7:40 pm
Asa e Catalin. Iata textul exact pe care se intemeiaza aceasta dogma Bisericii Ortodoxe:
„Aşa este şi învierea morţilor: Se seamănă (trupul) întru stricăciune, înviază întru nestricăciune; Se seamănă întru necinste, înviază întru slavă, se seamănă întru slăbiciune, înviază întru putere; Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc. Dacă este trup firesc, este şi trup duhovnicesc.
Precum şi este scris: „Făcutu-s-a omul cel dintâi, Adam, cu suflet viu; iar Adam cel de pe urmă cu duh dătător de viaţă”; Dar nu este întâi cel duhovnicesc, ci cel firesc, apoi cel duhovnicesc. Omul cel dintâi este din pământ, pământesc; omul cel de-al doilea este din cer. Cum este cel pământesc, aşa sunt şi cei pământeşti; şi cum este cel ceresc, aşa sunt şi cei cereşti. Şi după cum am purtat chipul celui pământesc, să purtăm şi chipul celui ceresc. Aceasta însă zic, fraţilor: Carnea şi sângele nu pot să moştenească împărăţia lui Dumnezeu, nici stricăciunea nu moşteneşte nestricăciunea.”
Marius Ştefan
februarie 27, 2009 @ 8:21 pm
Masca nu te arată aşa cum eşti tu. Te falsifică şi pe tine şi pe cei ce o poartă. Când însă te întâlneşti cu cel din spatele măştii, ai fi mai bucuros dacă nu i te încredinţai. Şi ce te faci când eşti apreciat nu pentru ceea ce eşti, şi eşti căutat nu pentru că eşti iubit ci pentru că eşti seducător? Te transformi într-o maşină arătoasă, şi toţi ar vrea să se plimbe cu tine, dar nu să te iubească ci doar să te consume!
Alexa
februarie 28, 2009 @ 12:33 am
@Dan, citisem articolul acela, multumesc :-), si sunt de acord si eu cu simplitatea…
@Carmen, esti foarte ironica si te adresezi cu rautate, nu era nevoie de exemplele tale in ghilimele. ms oricum de raspuns dar nu il consider. sau poate gresesc eu cand ma astept la un ton mai frumos de la o crestina?
Carmen
februarie 28, 2009 @ 10:00 am
@ Alexa
Imi cer iertare ,n-am vrut sa fiu ironica si nici sa ma intelegi gresit.Nu asta a fost scopul acestui mesaj….Dar daca ai citit „Cele 24 de vami” acolo gasesti toate aceste lucruri….
Sa auzim numai de bine,Doamne ajuta!
MONICA
martie 12, 2009 @ 2:15 pm
Eu recunosc .Ma dau cu fond de ten ptr ca am unele probleme .Nu mi se pare gresit ptr ca nu o fac in scopul de a atrage privirile ,ptr ca sunt un om banal ,in nici un caz vreo frumusete.In plus de asta nu m-as casatori pe baza considerentelor de ordin fizic.Cred ca machiajul devine un pacat in momentul in care il faci ca sa atragi privirile , sa te implici in relatii superficiale ,doar de natura sexuala.
MONICA
martie 12, 2009 @ 2:29 pm
In plus de asta sunt oameni care nu se machiaza ,dar in schimb fac alte pacate mai mari.Si atunci ce folos ?CE folos daca incerci sa pari cuminte ,dar in timpul asta poate desfranezi cu mintea?
Ce e mai rau sa -ti dai cu fard Si sa-ti vezi de treaba ta sau sa pari evlavios in fata celorlalti ,dar in sufletul tau esti desfranat si poftesti la lucruri necuviincioase?
Ceea ce face dintr-un lucru pacat e modul de folosre ,intentia ,motivatia de la care pleci.
Si in sensul asta voi spune o povestioara cu talc ptr a ilustra mai bine :
2 calugari au vazut trecand un pod , o fata innecandu -se .Regulile stricte de viata nu le permiteau sa le priveasca pe femei.Unul din ei s-a aruncat in apa ,a salvat-o pe fata ,a trecut podul si a mers mai departe.Celalalt ,indignat i-a spus -„Cum de ai putut sa incalci regulile ,nu stii ca nici nu ai voie sa privesti femeile?”
Raspunsul celuilalt a fost prompt-”Frate eu am scos fata din apa si am trecut podul ,insa vad ca tu inca o mai tii in brate .(Adica ii era gandul tot la ea ).
Asta incerc sa spun si eu .Hai sa facem distinctia intre persoane .Unele pacatuiesc machiindu-se ,altele pacatuiesc si nemachiate.
MONICA
martie 12, 2009 @ 2:47 pm
Ah -sa nu se inteleaga ca textul meu viza vreo anumita persoana .Ci doar vorbeam la modul general.Si ptr Florin -intr-adevar nici aceasta povestioara nu e ortodoxa .Insa nu mi-a venit in minte alt exemplu ptr a-mi ilustra gandurile .Imi fac mea culpa si de data asta.
florinm
martie 12, 2009 @ 4:06 pm
@Monica, eu imi cer iertare si de data asta… Oare poti sa ma ierti vreodata? Sa ierti si sa uiti supararea, pt ca eu nadajduiam ca ti-a trecut, ca ai inteles. Textul acela este destul de cautat, dar putini stiu cui apartine. Am mai auzit vorbindu-se despre acest text, in sensul ca era luat ca exemplu de frati de-ai nostri intru Hristos. Tu nu ai stiut si ti-am spus, dar nu te-am invinuit. Pentru ce tii supararea asta? Iarta-ma, nu pentru mine, ci pentru Hristos. Poate ca nu stiu sa-mi cer iertare, dar iarta-ma si pentru asta.
In legatura cu subiectul articolului de mai sus: in afara de cele cu anumite probleme, credeti ca femeile se machiaza (mai mult) pentru ca ravnesc sa fie laudate? Laudate pentru ce? Pentru ceva trecator, uitand de frumusetea adevarata?
De ce va oferiti barbatilor doar pentru consum, de ce oferiti atata ambalaj, daca ceea ce cautati voi este in inima lor?
O femeie, dupa ani de zile, ramane cu putin din acea frumusete pentru care a fost placuta candva, si ce va face ea cand sotul ei se va trezi intr-o dimineata observand, dezamagit, ca langa el nu mai este culoarea aceea din obraji, ca zambetul acela scoate la iveala multe riduri dintr-o data, ca privirea ei vine in contradictie cu conditia ei? Bineinteles, nu e obligatoriu sa se desparta, dar pot aparea multe neintelegeri, certuri din acea frustrare… Daca l-a obisnuit asa, sa nu se mire de reactiile lui, de ce va deveni mai nervos dintr-o data etc…
Nu e mai bine ca femeia sa fie smerita de prima data, sa se arate asa cum este, sa fie constienta ca ea in primul rand e mama, apoi sotie, apoi altceva?
Fiecare femeie este frumoasa, dar frumusetea care se vede pe chip vine din curatia inimii. Orice barbat se uita intai la frumusetea exterioara, pentru ca inima oricui tresalta la vederea a ceva placut, dar aceasta frumusete e trecatoare. Omul (barbat, femeie) trebuie sa se invate sa iubeasca adevarul, nu minciuna.
MONICA
martie 12, 2009 @ 4:39 pm
FLORIN eu nu am ce sa-ti iert tie.Nu mai sunt suparata pe tine .Tu esti de obicei nemultumit de anumite lucruri si de aceea ma aparam.
MONICA
martie 12, 2009 @ 4:41 pm
Iar in acest articol chiar ai dreptate.
MONICA
martie 12, 2009 @ 4:55 pm
Uite ca semn de impacare – o poezie -RUGACIUNEA DE SEARA- DE VASILE MILITARU
CU DE LACRIMI GENE UDE, INALT RUGA DOMNULUI:
SUFLETUL PAZESTE-MI, DOAMNE, IN TOT CEASUL SOMNULUI;
GANDURI CE MA TULBUR, CU AL TAU DUH INFRANGE-LE;
TRUPULUI MEU DA-I ODIHNA; RACORESTE-MI SANGELE;
SOMN USOR SA MA SUPRINDA, SA DORM LIN CA FLORILE,
SI CU INIMA CURATA SA MA SCOALE ZORILE;
RUGACIUNE SA-NALT SPRE TINE SI SA-TI CANT PORUNCILE,
PRECUM CANTA CIOCARLIA PESTE TOATE LUNCILE;
SA PORNESC LA MUNCA SFANTA CUM PORNESC ALBINELE,
SA POT UMPLE, CA SI ELE, FAGURII CU BINELE,
SI SA TE SLAVESC PE TINE, DE PE VALEA PLANGERII,
DUMNEZEULE DIN SLAVA, CE-L SLAVESC TOTI INGERII!
florinm
martie 12, 2009 @ 5:02 pm
🙂
Claudiu
martie 12, 2009 @ 8:23 pm
Ce armonie e la noi pe site !
felicitas
martie 12, 2009 @ 10:20 pm
Adevarul e ca de fapt sunt foarte, foarte putini barbatii din ziua de astazi care sa puna fondul sufletesc al unei femei inaintea aspectului fizic cosmetizat, majoritatea nu se uita decat la ambalaj. Acesta este tristul adevar
MONICA
martie 12, 2009 @ 11:11 pm
DA ,AI DREPTATE FELICITAS.
alida
august 26, 2009 @ 10:28 am
Monica 🙂 , buna, ma numesc alida imi pare bine..vreau sa iti spun ceva, dar cu respect si mult drag:-)..si fara sa te superi pe mine,machiajul este un pacat pentru ca ascundem felul cum aratam, iar cine te iubeste cu adevarat nu va trebui sa fugi in fiecare dimineata sati dai cu fond de ten ca el sati spuna te iubesc, ci te va placea pt naturaletea ta, eu te inteleg ca iti este greu sa nu te dai cu el, mai ales daca ai un motiv anume..dar iata..e doar un lucru de moment..adica iti acopera problemele pe moment, dar nu iti lasa fata sa respire si in loc sa lasi ca problemele tenului tau sa dispara,aplicand un tratament naturist, mancand mai sanatos si atunci si pielea va fi alfel..tu le acoperi, iar ele nu se mai vindeca, ci din contra,poate se mai si accentueaza..iar in legatura cu motivul pentru care te faci..ai sa vezi ca fiecare fata pe care o intrebi isi gaseste un motiv pentru care se face..si eu inainte ma machiam..si Slava Domnului ca am reusit sa renunt la aceasta…si imi place mult mai mult sa ma privesc acum in oglinda decat inainte, Dumnezeu nea lasat foarte foarte frumosi, incat nu e nevoie nici de machiajul cel mai „light” ca sa putem fi frumosi, numai diavolul ne sopteste la ureche cand ne uitam in oglinda „uite cum arati, pai o sasi bata toti joc de tine pentru problema ta, mai bine impodobestete si fardeazate, coloreazate si atunci defectele nu se mai observa” esti frumoasa monica, sunt sigura ca esti foarte frumoasa..si daca tu te vei lasa naturala, baiatul care iti va fi ales va aprecia foarte mult la tine aceasta, pentru ca vei fi deosebita..nu te vei machia ca si toata lumea, ci vei accepta faptul ca esti de un numar infinit de ori mai frumoasa asa 🙂
alida
august 26, 2009 @ 10:36 am
sa ne gandim si la faptul, ca daca un baietii ne iau de la bun inceput asa, noi acoperindune problemele ( care le vedem noi ca si probleme), in momentele cand suntem langa ei asa, ne simtim bine stiind ca ne place, ca ne considera dragute..dar daca ajungi la o relatie mai serioasa, si in momentul in care el te vede cu masca data jos, stramba din nas..nu ti se rupe sufletul si nu plange inima in tine ca tiai fi dorit ca cel de langa tine sa te ia in brate asa cum esti..si pentru ceea ce esti sa iti spuna: esti frumoasa, ?se merita ca pentru niste momente de placere..apoi sa suferi?cand poate baiatul de la bun inceput sa te vada asa cum esti sa te simti minunat ca cineva te iubeste pentru tot, pentru calitatile tale, pentru defectele tale si sa nu ai nici o problema de genul cu el..hmm si mai cevanu trebuie sa ne uitam la ce pacate au altii, la cum pacatuiesc altii si la cat de mici sunt pacatele noastre pe langa ale lor..ci put si simplu sa ne gandim la relatia dintre noi si Dumnezeu..la relatia dintre tine si Dumnezeu, sa incerci sa te smeresti inaintea lui..sa incerci sa te gandesti la ce e mai bine pentru sufletul tau, pentru fericirea ta, la cum poti sa devi o persoana cat mai buna..luand exemplul bun de la altii..ci nu pe cel rau, Doamne ajuta!
Loredana
august 26, 2009 @ 1:34 pm
Hai sa va spun ca si eu ma machiez. Putin.
Adica un pic sprancele ca sunt prea blonde si este nevoie de un pic de contrast, dau un pic cu rimmel pe varful genelor tot din acelasi motiv.
Si uneori mai acopar cateva mici temporare bubite cu niste fond de ten.
Inima mea e linistita pentru ca nu o fac ca sa atrag atentia, nu consider ca sunt mai frumoasa asa. E pentru a ma respecta si simt ca asa am grija de mine si arat cat de cat bine.
Ce s-ar intampla daca nu as mai face-o o zi?
As putea trai cu asta? nu cumva tin prea mult la lucrul asta mai mult decat la Hristos?
La fel as putea sa intreb si eu pe barbati, de ce isi rad barba in fiecare zi? sau de ce ne mai tundem din cand in cand sau ne coafam? sau barbatii nu ar trebui toti sa adopte aceeasi tunsoare, de ce atata diversitate si tipuri de coafuri etc? Ca sa fie mai interesanti?
Ce e rau in asta?
Sau unde este raul de fapt? Pacatul?
Nimic nu ma va desparti de Hristos decat inima mea impietrita care nu fuge zilnic la mila si indurarea Lui si nu se curata de patimi si nu cultiva virtutile.
cabira
august 26, 2009 @ 2:56 pm
@loredana
Spui tu „E pentru a ma respecta si simt ca asa am grija de mine si arat cat de cat bine”.
Spuneam si in alt topic, ca este normal sa fim ingrijite, insa asta nu include neaparat si machiaj.
Majoritatea femeilor folosesc produse de ingrijire, sau de corectare/atenuare ale unor probleme (acnee, etc), iar asta nu e de condamnat, dar cand nu iesi pe strada nemachiata, asta e cu totul altceva – deja esti robita de patima asta.
Dumnezeul tau devine brusc machiajul.
Uitam ca suntem facuti dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.
Si nu vreau sa par ipocrita sau habotnica, caci si eu am avut o perioada in care ma machiam, insa e bine sa incercam sa ne dezrobim de tot ceea ce ne departeaza de Hristos (si aici nu ma refer la tine, ci in general), caci vor veni vremuri cand va trebui sa alegem, si ma intreb – oare femeile dependente de machiaj isi vor vinde sufletul pentru un gram de pudra?
Daca ne ar fi fost de folos sa fim vopsite sau rimelate, sau barbatilor gelati sau mai stiu eu cum, ne ar fi creat Dumnezeu de la inceput asa.
Sf. Apostol Pavel spune: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos”.
Sa inlaturam dar, cele nefolositoare si sa nu punem trupul inaintea sufletului.
Unor femei le este foarte greu sa renunte la aceasta patima, caci de nici o patima nu poti scapa dintr o data.
Insa ceea ce ne lipseste este pocainta, iar pocainta adevarata inseamna renuntarea la pacat, neindreptatirea de sine, si renuntarea la a placea oamenilor (oare cati ne putem incadra aici?).
Toate sunt interdependente, si daca ne am taia voia proprie, ne ar fi cu mult mai bine, in fapt cu asta ar trebui sa inceapa pocainta noastra, cu aceste simple cuvinte: Doamne, nu vreau sa se faca voia mea, ci voia Ta.
AMIN!
n
noiembrie 30, 2009 @ 2:56 pm
am fost roaba machiajului cam 15 ani.in acest timp il cautam pe Dumnezeu,eram credincioasa(dar nu destul ca sa renunt la machiaj)si consideram ca Dumnezeu nu se uita la machiaj ci la sufletul nostru…ma amageam ca poti fi la moda ,frumoasa,desteapta si credincioasa in acelasi timp. cat m-am robit singura,batjocura diavolului am fost,oarba am fost si nefericita caci nu ma placeam asa cum sunt.sunt cateva luni de cand nu ma mai machiez.mi-a fost greu sa ma las,asta a insemnat sa ma las cu totul in voia Domnului.acum simt adevarata libertate si normalitate.Nu pot sa conving pe nimeni ca nu e bine sa te machezi,caci stiu eu cum am gandit si nimeni nu m-ar fi putut indupleca .dar cat timp ne punem nadejdea in aspect ,ne privam de nadejdea si ajutorul lui Dumnezeu si ratacim si pe punte si in luntre.Dupa ce am renuntat am inceput sa vad altfel lucrurile,mi se parea ca fusesem oarba si incepuse sa mi se para tare caraghioase fetele machiate ,impodobite si cu fuste scurte si-mi era rusine ca si altii au gandit asa despre mine,in timp ce eu ma consideram frumoasa asa(acuma depinde cui vrei sa placi si pentru ce vrei sa fi placut).problema era ca incepusem sa vad imperfectiunile celorlalti si desi ma aflam mai aproape de Dumnezeu ca niciodata ,dragostea mea pt. ceilalti scadea.A trebuit sa reinvat sa-i iubesc si sa-i accept asa cum sunt.Dumnezeu ne iubeste pe toti si noi trebuie sa-i iubim pe toti si sa avem rabdare cu ei,caci cata rabdare a avut si are Dumnezeu cu mine…
Lavinia
noiembrie 30, 2009 @ 4:02 pm
Eu zic asa: daca pe cele usoare, de dinafara nu le putem face, primii pasi cum ar veni, cum sa le putem face pe cele avansate? Cu alte cuvinte: daca nu poti renunta la impopotonarea exterioara, cum sa crezi ca poti accede la alte nevointe, care sunt mult mai dificile???? Un parinte spunea o vorba inteleapta foarte: „Dezordinea exterioara o reflecta pe cea interioara”. Iar nu in ultima instanta, ganditi-va ca in limba italiana se pastreaza si azi intelesul adevarat al cuvantului „machiata”: „Truccata”.
Doamne ajuta.
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 4:23 pm
Am citit articolul si am citit si comentariile.Ma machiez, da.Si smabata la spovedanie, aveam un mare offf…pe care l-am dobandit tot de pe site-ul asta , citind articole de genul asta si l-am intrebat: parinte daca fac voia Domnului, ascult poruncile Lui dar ma machiez, ma duc in iad? si parintele a oftat si s-a inscruntat ca si cum :copila tu nu il cunosti pe Dumnezeu? mi-a zis doar sa nu ma machiez strident.Intr-adevar devine pacat atunci cand esti obsedat sa arati inmpecabil, sa…fii perfect.Ceea ce reprezinta un ideal, pentru ca perfectiunea din punct de vedere fizic si ma refer la fizic aici e greu de dobandit, aproape imposibil.Si in loc sa iti petreci timpul citind un acatist, sau o carte buna, mergand un pic pe la biserica in timpul saptamanii sau pur si simplu in parc-recreere, te duci si te inchizi intr-u salon si stai cate 4-5 ore. solar, epilat, vopsit, unghii false.Apoi ,dupa ce ai terminat dai o raita si pe la magazine sa iti cumperi niste haine’chic’ care sa se potriveasca eu stiu…cu noua ta culoare dpar, noul tau bronz si..de ce nu…chiar si noile implanturi mamare.Astea da sunt pacate! de la a te rimela si a se vedea cat se poate de natural…pana la un bot rosu e cale lunga…insa nu prapastie! nu e pacat si nu le mai faceti sa cada in deznadejde pe fetetele aseta care intra pe aici, ca gata daca te-ai dat cu putina pudra in obrajori, indiferent ca ai respectat cele 10 porunci, indiferent ca mergi la biserica, te duci in iad sau mai stiu eu ce.sau daca te parfumezi iar te duci in iad. de unde stiti voi ca lui Dumnezeu nu ii place si il supara? de ce ne dam atat cu presupusul…S-ar mania in cazul in care din cauza machiajului meu strident sa zicem buze rosii, negru exagerat l;a ochi si sprancene arcuite, la fel ca si o fusta scurta ar aprinde intr-un barbat insurat dorinta de a ma avea! asta ar fi pacat.. sminteala! eu sunt de parere ca cine nu s-a machiat niciodata nici sa nu o faca, pt ca intr-adevar un pacat mic naste unul mare, dar nu intotdeauna.
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 4:32 pm
Si inca ceva: nu suntem un neam, un popor de calugari.Cei care au ales sa isi inchine viata lui Dumnezeu si au depus juramantul aceia da..intr-adevar nu au voie sa se dea cu parfum, sa asculte muzica, sa se machieze pentru simplul fapt ca au renuntat la lume pentru Dumnezeu.Nu amestecati lucrurile! Calugarii sunt calugari iar noi suntem cei care desi, nu ne-am inchinat viata in totalitate lui Hristos ii urmam Lui.Om fara de pacat nu exista, ca dovada commenturile acestea.Stati de vorba cu un preot despre lucrul asta si apoi meditati.Eu nu spun ca nu e pacat…dar nu e un pacat capital , si nici unul care te osandeste.
Teodora
iunie 8, 2012 @ 1:17 pm
[quote name=”dumbravioara”]Si inca ceva: nu suntem un neam, un popor de calugari.Cei care au ales sa isi inchine viata lui Dumnezeu si au depus juramantul aceia da..intr-adevar nu au voie sa se dea cu parfum, sa asculte muzica, sa se machieze pentru simplul fapt ca au renuntat la lume pentru Dumnezeu.Nu amestecati lucrurile! Calugarii sunt calugari iar noi suntem cei care desi, nu ne-am inchinat viata in totalitate lui Hristos ii urmam Lui.Om fara de pacat nu exista, ca dovada commenturile acestea.Stati de vorba cu un preot despre lucrul asta si apoi meditati.Eu nu spun ca nu e pacat…dar nu e un pacat capital , si nici unul care te osandeste.[/quote]
Nu îmi voi da cu părerea aici, nu sunt în măsura. Iți voi așterne însă câteva cuvinte din Sfântul Ioan Gură de Aur, lăsându-te pe tine să judeci cum stau lucrurile:
„Atât monahul, cât şi mireanul trebuie să ajungă la aceleaşi înălţimi”.Vă înşelaţi gândind că sunt unele cerinţe pentru mireni şi altele pentru călugări… [b]ei vor avea de dat aceeaşi socoteală[/b]. Şi dacă pentru unii căsătoria este o poticnire, ei să ştie că nu căsătoria în sine este piedica, ci mai curând libertatea opţiunii de care ei se folosesc greşit în căsnicie”.
Martor este fericitul Pavel, care glăsuieşte aşa: “Văduva care trăieşte în desfătare a murit de vie” 237. E drept că a spus aceste cuvinte despre văduve. Ascultă-l însă ce spune despre cele căsătorite: “Femeile în îmbrăcăminte cuviincioasă, să se împodobească cu sfială şi cuminţenie, nu cum împletituri de păr sau cu aur sau cu mărgăritare sau cu veşminte scumpe, ci cu fapte bune se cuvine femeilor care fac mărturisire de evlavie.” 238 Poţi vedea, nu numai în acest Ioc, ci şi în alte locuri, că Pavel insistă cu tărie ca să nu ne dăm în vânt după nici una dintre aceste desfătări ale vieţii. Dar pentru ce vorbesc de Pavel, care spune aceste lucruri pe timpul celei mai înalte filosofii, pe timpul când harul Duhului era din belşug? Ascultă însă şi pe profetul Amos cu câtă tărie atacă pe cei dedaţi plăcerilor, cu toate că profetul se adresa iudeilor, unor prunci, duhovniceşte priviţi, cărora li se îngăduiau şi desfătarea, şi luxul şi, ca să spun aşa, toate cele de prisos şi fără de nici un folos sufletesc: “Vai del cei ce vin în ziua cea rea, de cei ce se apropie şi se ating de sâmbetele cele mincinoase, de cei care dorm pe paturi de fildeş şi se răsfaţă în aşternuturile tor, de cei care mănâncăm iezii turmelor şi viţeii de lapte din cirezile de vite, de cei care bat din palme la sunetul instrumentelor muzicale! Socoteau că toate acestea sunt veşnice şi că nu vor trece? Vai de cel care beau vin strecurat (vin prelucrat cu felurite mijloace pentru a-i da o calitate superioară), [b]de cei care se parfumează cu cele mai bune parfumuri” [/b]
admin
noiembrie 30, 2009 @ 5:03 pm
Din pacate orice pacat osandeste Dumbravioara fie ca este capital sau nu, iar plata pacatului este moartea oricum s-ar numi el. Asta nu inseamna sa stam terorizati de faptul ca daca sunt machiata, atunci in noaptea asta mor si ma duc in iad, sau daca m-am inbuibat, m-am maniat, etc ma duc in iad acum. Chiar si gandul la moarte si la iad, desi este o intelepciune, totusi avem „tine mintea ta in iad si nu deznadajdui”. Nadejdea noastra sa fie ca orice pacat am avea, Dumnezeu ne scapa de el, numai sa avem si noi bunavointa. Tocmai de aceea mergem sa ne spovedim si sa ne impartasim. Pentru nadejdea de a ne curata si a ne elibera de pacate. Pentru a fi impreuna cu Dumnezeu, fara a fi constransi de nici un pacat. Pentru a iubi liberi.
alex
noiembrie 30, 2009 @ 5:27 pm
Daca vorbim despre machiat nu este bun nici dpdv religios, dar nici dpdv al sanatatii pentru ca in timp domnisoarelor va strica tenul si o sa va treziti peste cativa ani ca aratati ca la 60 chiar daca poate veti avea 30 sau mai putin. Si nici nu e bine sa va machiati pentru ca asa ati deveni ispite si ami ales daca umblati si mai golute ati fura mintile barbatilor fie ei tineri, fie casatoriti si cum se zice: mare pacat are cel prin care vine ispita. O prietenie adevarata nu tb sa se formeze dupa frumusete ca doar toti stim ca frumusete e trecatoare ci dupa sufletul omului si credinta, dupa bunatate si iubire adevarata!
florinm
noiembrie 30, 2009 @ 5:28 pm
Dumbravioara, ce frumos: vorbesti de meditatie, astazi! 🙂
Cine mai mediteaza in zilele astea, cand toti practica sportul datului cu parerea, aruncatul cu privirea, trasul cu urechea, ramanand doar cu niste „umbre” de intelegere, crezand ca daca au citit ceva, gata, cunosc tainele lumii?
Daca am medita asa cum recomanda Sfintii Parinti, ne-am asemana si noi calugarilor, oarecum. Cui trebuie sa placem noi in primul rand, oamenilor sau Lui Dumnezeu? De-asta, nu judecam pe cei care pacatuiesc, dar judecam pacatul, caci acesta urateste. Pacat este cam orice te indeparteaza de Dumnezeu, constiinta fiecaruia avertizeaza asupra acestui lucru.
D
noiembrie 30, 2009 @ 5:53 pm
Lavinia – total de acord cu tine
dumbravioara – eu unul n-am gasit ca Domnul Hristos sa fi dat unele porunci pentru pentru calugari si altele pentru mireni. Tu ?
n
noiembrie 30, 2009 @ 5:55 pm
@dumbravioara.daca recunosti ca machiajul e un pacat,desi nu unul capital,atunci cand mergi la spovedit ar trebui marturisit,si daca-l marturisesti iti iei angajamentul de a nu-l mai face.Eu nu l-am marturisit ca nu l-am considerat pacat,dar cand Dumnezeu mi-a dat putere sa renunt la el,L-am marturisit si nu l-am mai facut.sa stii ca nici eu nu ma machiam strident,eram chiar priceputa,in obraji imi puneam un fard discret ce imi dadea o roseata naturala pe care nu o am caci sunt tare palida,cu rimel nici nu ma dadeam,imi faceam o linie cu tus de o jumatate de mm deasupra genelor, avem cateva rujuri in functie de anotimp sau tinuta,ma pensam,lac de unghii alb,roz sau crem.nu am frecventat niciodata saloanele,ca nici nu mi-am permis.problema e ca eram dependenta de aceste lucruri ,nu ieseam din casa nearanjata,pirdeam ceva timp cu acestea, nu eram sigura pe mine fara acestea,ma simteam ignoranta fara ele si ignorata.abia dupa ce renunti la machiaj vezi cat de rau era.e greu sa iesi din casa nemachiata caci iti pui increderea ta in machiaj.cand renunti la machiaj iti pui toata increderea in Dumnezeu si spui in gand:Doamne asa m-ai facut ,in tine imi pun increderea. Fie mila ta spre noi precum am nadajduit si noi intru Tine. frumusetea unui chip vine din curatia sufletului.o fata senina ,blanda ,zambitoare e mai frumoasa.in prima zi cand nu m-am machiat ,eram foarte curioasa cum se va purta lumea cu mine(iata cat de mult ne deformeaza machiajul perceptia asupra noastra!!!)Normal ca lumea s-a purtat la fel de amabil,nici nu a observat nimeni nimic.Pentru cei din jur nu prea conteaza machiajul,pt ca ei ne plac pentru ceea ce suntem,dar nemachiadu-te scapi de cei atrasi de aparente si ii faci mai mult loc Lui Dumnezeu in viata ta.de fapt acum chiar cred ca il jignesc pe Dumnezeu daca ma machiez si am impresia ca imi fac chip cioplit si ma inchin lui.cred ca orice lucru e bun,dar sa nu fii dependent de el.orice lucru de care esti dependent ,inafara de apa ,mancare,te desparte de Dumnezeu.sa fim dependenti doar de Dumnezeu.asta nu inseamna ca ne calugarim,dar sa nu uitam ca toti suntem chemati la sfintenie,nu mai stiu citatul…
D
noiembrie 30, 2009 @ 6:04 pm
Ca sa nu mai spun ca s-ar putea sa atrageti vre-un baiat prin felul in care aratati, care sa ramana f.dezamagit cand va descoperi cum aratati in realitate.
Daca nu va machiati, stie de la inceput cu cine are a face.
laura
noiembrie 30, 2009 @ 6:11 pm
cred ca nu este cazul sa se ajunga la fanatism
florinm
noiembrie 30, 2009 @ 6:13 pm
copii, dumbravioara n-a spus ca machiatul n-ar fi pacat!
n, desi ai scapat, poate, de pacatul machiajului, poate ai dat de altul…
general vorbind, eu nu pot sa inteleg de ce simt unii nevoia sa vorbeasca despre ei, povestind altora cum au „scapat” ei insisi de un anume pacat, cand de fapt, pacatul este inaintea noastra PURUREA, cand de fapt, scapam de pacate numai cu ajutorul Domnului.
oare este ceva al nostru, in afara de o farama de vointa de a alege intre bine si rau? atunci de ce se dau unii exemplu pe ei, fara sa-si consulte, macar, duhovnicii in sensul asta? sa-i intrebe: PARINTE, E BINE SA POVESTESC ALTORA DESPRE MINE, AU BA? Pt ca e posibil sa primeasca raspuns sa vorbeasca despre ei, dar la persoana a treia, ca sa nu cada in lauda de sine si in slava desarta, in mandria cea pierzatoare de suflet…
ce folos daca scapi de un pacat mic, dar cazi intr-unul mare?
laura
noiembrie 30, 2009 @ 6:17 pm
putin deplasat articolul vreau sa vad eu omul care se uita numai dupa frumusetea sufletului la o fata mai ales in societatea in care traim azi fara suparare sa fim realisti
D
noiembrie 30, 2009 @ 6:25 pm
Nu s-o uita el doar la frumusetea sufletului, dar ti se pare exagerat daca omul acela ar vrea sa vada cum arata fata respectiva in realitate, si nu „trucata” ?
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 6:28 pm
Florin frumos spus insa vezi ca te contrazici singur spui:’ De-asta, nu judecam pe cei care pacatuiesc, dar judecam pacatul, caci acesta urateste.’
Cine ne da noua dreptul sa judecam pacatele altora?Nu e scris in Biblie” cu masura in care judecati , cu aceea veti fi judecati’?( parca asa scrie).Esti un barbat credincios ca mai toti depe acest site de altfel.Dar nimeni nu are dreptul sa judece sau sa critice faptele altora.Eu una sunt plina de pacate ca sa le mai observ si pe ale altora.In general barbatii, mai ales cei credinciosi au tendinta sa critice f mult ,in special femeile.
Citeam undeva, tot pe site ca barbatul care vede o femeie machiata fuge de ea pt ca are scris pe ea: sunt deschise portile iadului! nu savarseste pacat oare barbatul acela, pentru ca necunoascand-o, nevorbind cu ea ci pur si simplu pentru ca a observat ca e machiata, o judeca! in sinea lui gandeste ca e o pacatoasa, probabil o desfranaata si o femeie care nu merge la biserica pentru ca de…o femeie credincioasa cu adevarat nu s-ar machia! si eu intreb pe orice om care face probabil asta( atat barbat cat si femeie) : cine esti tu ca sa masori credinta?:-) de cand conteaza in fata lui Dumnezeu aspectul fizic? de ce judeci dupa chip, dupa infatisare? De ce ne lasam sa zic asa …indusi in eroare si catalogam drept desfranate, pacatoase sau daca nu asa macar fugim de ele pe cele care se aranjeaza? Sunt femei care nu s-au machiat niciodata, poarta batic atunci cand intra in biserica, iar in toata viata lor nu au purtat nicodata pantalon ci numai fuste lungi pana in pamant.In schimb, au facut avorturi.Sunt fete tinere, pe care femeile invarsta si barbatii in general le critica aspru, daca nu cu cuvantul atunci sigur cu privirea, fete care desi se machiaza , si se vopsesc , sunt fete pure..fecioare, care se pastreaza pana la casatorie.Prietene de nadejde pe care daca azi le-ai scuipat obrazul stang maine ti-l arata si pe dreptul.Genul de crestin care il poarta pe Dumnezeu in minte mereu, insa… au un singur pacat( capital, oribil -pt unii:-)) ) si anume se machiaza.Ceea ce incerc sa spun este ca facem greseala sa ii judecam pe oameni dupa trup(se machiaza, poarta pantalon) si nu dupa suflet(merge la biserica, este apropiat de Dumnezeu, tine post, nu fumeaza , nu dracuieste, are o inima mare).Eu imi sustin in continuare parerea, mai ales ca cel mai bine ne cunoaste Dumnezeu.El stie ce gandim si cu ce scop facem anumite lucruri.Asa ca haideti sa nu mai condamnam si sa dam sfaturi gresite! Fetelor este un pacat sa va machiati STRIDENT da…pentru ca ce e mult strica(daca mananci prea MULT vomiti, mergi MULT pe jos te dor picioarele, te dai cu MULT fond de ten pe fata si regulat, ti se rideaza fata devreme si exemplele sunt multe).Insa mila lui Dumnezeu e mare si ne ajuta sa scapam de pacate unul cate unuldaca vrem.Pacatele sunt altele, machiajul e un pacat minor, dar tot pacat ramane.Ce ne facem cu acele care nu se machieaza deloc si se socotoesc in raport cu mine drepte in fata lui Dumnezeu?Pacat numit mandrie.:-)Sau cu acei barbati crestini, care fug de o fememie machiata ceea ce mi se pare o prostie .unde ti-e credinta? Daca intr-adevar esti crestin adevarat nu judeci omul dupa chip ,de fapt nu il judeci deloc.
laura
noiembrie 30, 2009 @ 6:32 pm
deci D vezi pana la urma nu ai inteles nimic fara suparare asta nu inseamna ca nu te vede nemachiata ca orice om normal nu mergi oriunde machiata pana la magazin sau pana ……………. stiu eu unde ca nu stai in oglinda toata ziua si dai cu bidineaua de aceea zic de articol ca e deplasat deoarece nu vad nimic rau cand maergi la un eveniment sa mergi machiata
n
noiembrie 30, 2009 @ 6:36 pm
ai dreptare florinm,ca nu am nici un merit,ci doar cu ajutorul lui Dumnezeu am scapat de mai multe pacate.dar nu mi-am impartasit experienta ca sa ma laud,ci pentru a ajuta pe cineva dand marturie.la persoana a treia nu as putea spune decat chestii mai generale si mi se pare mult mai credibil a spune ceva ce ai trait si nu doar simple pareri.dar probabil ca ai dreptate ca sunt prea sincera,de multe ori m-am pus intr-o situatie proasta din cauza ca mi-am pus sufletul pe tava(si nu e normal sa faci asa)doar pt ca experienta mea sa foloseasca si altcuiva.si stiu ca doar din experienta proprie invatam si degeaba incercam sa schimbam pe cineva si totusi nu ma pot abtine.m-am gandit si eu sa nu cad in mandrie,de aceea spun si lucruri rele despre mine si de aceea imi schimb mereu numele cand postez.
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 6:37 pm
ai dreptate Laura! Oricum e un razboi al sexelor aici din cate observ!:-)Culmea e ca noi nu criticam barbatii si nu scriem nimic despre faptul ca unii dintre ei se barbieresc sau mai stiu eu ce.Ca daca stam sa gandim le gasim si lor nod in papura.:D insa asa sunt vremurile de acum.. mai mult ne intereseaza de pacatele altora decat de ale noastre.:-)
florinm
noiembrie 30, 2009 @ 6:41 pm
laura, normal ca un baiat (ca si o fata) nu are de unde sa cunoasca de la inceput frumusetea sufleteasca a celuilalt, dar aceasta mai transpare si din miscari, gestica, privire etc.
o fata sfioasa se comporta diferit de una care se agata de tine, care te priveste insistent, cu ochii cat cepele, sa vada daca ai observat margica pe care si-a plantat-o pe dinte sau suvita rosie de langa ureche…
de asemenea, demnitatea la baieti e uneori inteleasa gresit. se pune foarte mare accent pe figuratie, in schimb multi fiind doar niste plangaciosi nervosi, chiar violenti.
deci atentie atat fetelor, cat si baietilor, la ce oferiti si ce cautati la ceilalti.
cam cum e machiajul la fete, e figuratia la baieti. ele o fac ca sa para mai frumoase, ei ca sa para mai barbati. de fapt, sunt falsi si unii si altii.
laura
noiembrie 30, 2009 @ 6:42 pm
corect no comment dumbravioara
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 6:44 pm
n tu nu ai inteles ce am spus eu mai sus. si sincer acum, dar fii sincera cu tine insati de cate ori ai repetat pacatele pe care le-ai spus la spovedit?:-) noi oameni suntem de asa natura incat …pacatuim. nu spun suntem facuti ca sa pacatuim, ca nu e asta menirea noastra pe pamant.insa de cand Eva a muscat din mar si l-a ispitit pe Adam de atunci a ‘intrat’ si pacatul in om.Pacatele sunt nenumarate.
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 6:50 pm
Florin,in raspunsul pe care l-ai dat Laurei , sunt de acord cu tine.Atunci cand, ca femeie, cauti sa ti se aduca lauda , complimente si sa ispitesti prin ‘margica pe care si-a plantat-o pe dinte sau suvita rosie de langa ureche'(florinm) atunci savarsesti un pacat.Daca te machiezi din osbisunuinta eu stou putin rimel care nici nu se observa de altfel si nici nu te interseaza daca placi sau nu celorlati..atunci.. cred ca e ok. important este sa te simti bine in pielea ta atunci cand ceea ce faci, nu faci ca sa ii deranjeze pe altii sau sa il supere pe Hristos.
stefania
noiembrie 30, 2009 @ 7:26 pm
sunt o persoana simpla,nu folosesc nimic din toate produsele pt asa zisa infumusetare,atata timp cat ai hainele curate si decente si parul curat si trupul la fel, e suficient,desi eu ma simt bine asa pt altii sunt o ciudata,insa in timp ce altele vor sa para cat mai mature si mai perfecte,eu ma preocup sa fiu cat mai naturala,cat mai copil,fiindca anii acestia nu se mai intorc
dumbravioara
noiembrie 30, 2009 @ 7:32 pm
Foarte bine Stefania si asa sa faci! Cele care se dau cu crema pe fata, cu fond de ten , cu rimel etc…si care se impopotoneaza cu fel si fel de margele, lanturi si cercei par mult mai mature.Ma uit la verisoara mea de 29 de ani, care niciodata nu s-a machiat si nu s-a dat nici macar cu crema pe fata(pt ca si aia rideza f mult, are glicerina, isopropyl, metyl pataben, chimicale care sunt si cancerigene totodata) arata de 17 ani.Doamne zici ca e o copila! bine ca nici in cluburi nu merge, nu fumeasza..e asa cum trebuie sa fie un crestin adevarat! eu ma machiez, si asta din obisnuinta, insa le admir pe cele care sunt multumite si increzatoare in frumusetea lor naturala.Doamne ajuta!
alex
noiembrie 30, 2009 @ 10:44 pm
draga laura hai sa facem un experiment pe care eu l am facut. uita te tu dupa un baiat frumos si incearca sa iti faci o prietenie cu el si apoi o sa mai vb. nu in frumusete stau adevaratii prieteni si viitoarea pereche. daca o cauti asa tot asa o sa o si ai. e bn si asta spus ca cine cauta pe cineva urat ca infatisare, dar nu ma refeream chiar asa tragic ci doar ca daca vei cauta numai frumusete cu asta vei trai si nici nu judeca dupa frumusete ca poti sa iei pe cv de sot si sa fie frumos foc si apoi sa aiba un accident si sa il desfigureze. ce faci apoi numai stai cu el?
Carmen
noiembrie 30, 2009 @ 10:49 pm
Un parinte drag a spus:”Niciodata n-ai sa vezi un smerit imbracat in mandru dar nici un mandru imbracat in smerit.Fiecare este dupa inima care o are catre Bunul Dumnezeu,spre exemplu un microbist se imbraca in haine specifice echipei,un fan de formatie rock se imbraca cu piele si lanturi….asa este si un crestin”.De aici ne putem da seama pe cine iubim sau ce vrem,una e sa fii crestin cu numele,alta e sa-l iubesti pe Dumnezeu”din toata inima ta,din tot cugetul tau”.Fiecare ere propriul drum de alegere,asta nu inseamna ca esti habotnic….Daca am constientiza realitatea credintei si nu iluzia de a fii crestin nu cred ca ar mai fii nevoie de frumusetea exterioara pentru lume ci doar curatenia si frumusetea din suflet.Nimeni nu ne ia cu forta …..De am vedea minunile din timpul Sfintei Liturghii poate am gasi drumul cel bun de ales. Nu machiajul si hainele de firma ne fac pe noi oameni …acestea sunt simple inselari care ne fac sa ne simtim bine in fata
celorlalti,nu si in suflet si catre cer…Iertare…Doamne ajuta!
D
noiembrie 30, 2009 @ 11:33 pm
Multumim, Carmen. Acum sper ca n-or sa mi zica fetele care au postat mai sus ca noi baietii vedem lucrurile aiurea.
laura
decembrie 17, 2009 @ 6:32 pm
exagerezi draga alex deja
daniela
decembrie 18, 2009 @ 10:04 am
bravo, carmen! imi pere rau k vad de abia acum articolul tau dar stii cum e.
ca sa fac o mica gluma,duhovnicul meu obisnuieste sa zica:si dak iti colorezi unghiile te crezi mai frumoasa?
dreptate mare avea…imi este practic mila de acele ,,fetite” care se considera mai increzatoare ,,impopotonate” cu tot felul de podoabe..personal nu folosesc aceste ,,vopsele” si nici podoabe.
sper ca fiecare din cei/cele ce citesc/au citit articolul tau sa se mai gandeasca.
Ieromonahul Ioan Buliga spunea ca :,,unei femei cu pantaloni si parul in vant ii lipsesc doar cornitele(…)caci de cate ori am vazut in vreo icoana a Maicii Domnului parul Acesteia?”
Doamne ajuta!
bamby
martie 6, 2010 @ 3:42 pm
recunosc si eu ma machez din cand in cand.dar multe persoane imi spun k imi sta mai bine nemacheata? dumnezeu ne-a lasat frumosi dar noi dak nu avem incredere in frumusetea noastra apelam la trucuri ..cica de infrumusetare.credeti-ma eu una cand ma machez ma vad mai urata.si credeti-ma is o fata destul de draguta….nu stiu de ce ma simt asa…cine stie?
Saurian
martie 6, 2010 @ 4:14 pm
Acum la faza că la o femeie cu pantaloni şi părul în vânt îi lipsesc doar corniţele mi se pare o exagerare. Cunosc o fată ce poartă pantaloni ( e drept că părul îl ţine legat :-))) ) şi care e mult mai sfântă ca mine.
Jamaica
martie 6, 2010 @ 5:10 pm
@bambi ,si eu cand ma machiez ma simt imbatranita imbaxita :-)), si am colege pe care nu le-am vazut niciodata nemachiate, sincer nu stiu cum suporta atatea farduri …
a4m
august 21, 2010 @ 1:24 pm
in primul rand: toate produsele de machiaj fac rau pielii… e la fel ca si cum ai da cu lac o floare ca sa nu isi schimbe culoarea… nu poti face sa nu se usuce, chiar din contra, se usuca mai repede…
in al doilea rand, dupa cum spune parintele Savatie Bastovoi, putem afla din Vechiul Testament, ca doar desfranatele de machiau (si eventual imparatesele) si prin machiaj, podoabe si haine se deosebeau de femeile cuminti. Iar podoabele (cercei, bratari, acesorii) nu sunt placute lui Dumnezeu, pentru ca , tot in VT, Dumnezeu a poruncit oamenilor sa impodobeasca templul cu ce era mai valoros, aur si porfira, insa oamenii s-au impodobit pe ei insusi.
la proorocul Isaia gasim: “Pentru ca fiicele Sionului sînt atât de mândre si umbla cu grumajii pe sus si cu priviri obraznice, cu pasi domoli, cu zanganit de inele la picioarele lor…”
“În ziua aceea va lua Domnul toate podoabele: inele, sori, lunite, cercei, bratari, valuri, cununi, lan-tisoare, cingatori, miresme, talismane, inele, verigi de nas, vesminte de sarbatoare, mantii, saluri, pungi, oglinzi, pînzeturi subtiri, turbane si tunici. Atunci va fi în loc de miresme, putreziciune, si în loc de cingatori, frînghie, în loc de câlionti facuti cu fierul, plesuvie, în loc de vesmînt pretios, zdrente, si în loc de frumusete, pecete de robie” (3, 18-24).
Iata cît de felurite si cît de multe erau podoabele înca în vremea proorocului Isaia! Iata ca, pe lînga cercei si inele, proorocul aminteste chiar si parul facut cu fierul si verigile de nas, care în tara noastra abia acum încep sa capete popularitate, dupa mo-delul ratacirii occidentalilor. Asadar, nu este adevarat sa zicem ca traim “o alta vreme”, “mai moderna”, si ca acum nici nu s-ar putea fara bijuterii si machiaj.
Podoabele femeieşti sunt de origine păgână şi peste tot în Sfânta Scriptură au o conotaţie negativă!
Însusi Dumnezeu a dat pricepere oamenilor sa faureasca podoabe: “Iata, Eu am rînduit anume pe Betalael, fiul lui Uri, fiul lui Or, din semintia lui Iuda si l-am umplut de duh dumnezeiesc, de întelep-ciune, de pricepere, de stiinta si de iscusinta la tot lucrul, ca sa faca lucruri de aur, de argint si de arama, de matase violeta, stacojie si visinie, si de in rasucit, sa slefuiasca pietre scumpe pentru podoabe si sa sape în lemn tot felul de lucruri” (Iesire 31, 2-5).
Acestea însa i-au fost date omului ca el sa le foloseasca întru slava lui Dumnezeu, anume pentru ridicarea cortului în vremea lui Moise, (iar azi pentru pictarea icoanelor si confectionarea obiectelor de cult bisericesti); si nu pentru împodobirea femeilor.
Dar, asa cum în rai protoparintii nostri Adam si Eva au folosit darul vointei libere împotriva lorusi, alegînd moartea în locul nemuririi, tot asa si oamenii de mai tîrziu, mostenind în ei samînta relei împotriviri, au folosit si toate celelalte daruri ale lui Dumnezeu din ce în ce mai mult împotriva lorusi, dupa cum scrie si dumnezeiescul Apostol Pavel, ca: “au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricacios cu asemanarea chipului omului celui stricacios” (Romani 1, 23).
Împodobirea femeilor se practica la popoarele pagâne, unde acestea [femeile] sau erau ridicate la rangul de zeitati, sau erau puse în slujba unor zeitati si duhuri: “fiicele lor înfrumusetate si împodobite ca chipurile templului”, le certa David (Ps. 143, 12).
Femeile întelepte nu-si pun nadejdea nici în vopsele, pe care le spala ploaia si le strica sudoarea, nici în hainele care se invechesc si se arunca, ci în propriile virtuti.
P.S.: logodnicul meu s-a indragostit de mine vazandu-ma nemachiata. Nu spun ca am o frumusete aparte, e frumusetea primita de la Dumnezeu, si care e mai frumoasa decat tot ce mi-ar putea oferi cosmeticele. E adevarat ca machiajele te fac sa iesi in evidenta…dar pentru ce sa iesi in evidenta? sa vada toti ca esti in rand cu lumea, ca pui mai mult pret pe trup decat pe suflet? la fel va pune si prietenul tau pret doar pe aspectul fizic, iar cu timpul (dupa prima sarcina sau dupa cativa ani) va incepe sa se uite dupa altcineva mai frumos…
Guest
august 21, 2010 @ 7:48 pm
In seara asta am fost cu o prietena in vizita la o verisoara. Dupa primirea calduroasa si conversatiile obisnuite, verisoara mea (care este o femeie credincioasa), a abordat o discutie legata de „ingrijirea” feţei, farduri, verisoara mea chiar ii dadea sfaturi despre cum trebuie sa arate sprancenele…etc. Desi toate mergem la biserica si ne numim cu nevrednicie crestine, iata ca cele ale lumii isi fac tot mai mult loc in viata noastra fara vreo mustrare de constiinta. Eu m-am simti foarte prost si am stat pe marginea discutiei, si ma tem ca va trebui sa ma indepartez de ele si de conjuncturi asemanatoare…ma tem pt ca devin din ce in ce mai singura…nici intr-un cerc de crestine nu ma pot simti in largul meu.
Am inteles ca simplu fapt de a merge la biserica nu e mare lucru daca in afara ei ne purtam asemenea celor care nu merg. A merge la biserica, e mai mult decat nimic,dar nu e totul! 🙁
Lili
aprilie 13, 2011 @ 5:29 pm
Adevaru-i ca este f. gresit sa asociem machiajul cu termenul de frumuete.Frumusetea ti-o da Dumnezeu,nu machiajul.Imi amintesc o data ca cineva a spus "eu ma simt la fel indiferent cum arat" si o colega de-a mea a spus: "eh,nu cred ca te simti tocmai bine cand vezi ca ti-a iesit un cos mare pe faţă" iar atunci a zis profesorul de romana: "este si mai grav daca acel "cos" se afla in suflet"…asta-i marea problema ca fetele/femeile pun atat de mult accentul pe exterior incat uita de suflet,de interior.Mi se pare absurd ca o femeie/fata sa se simta mai increzatoare in ea insasi daca este machiata,increderea vine din suflet,nu din ce-ti spune oglinda.Ok,sa aratam bine,curate,ingrijite,dar e aiurea ca atunci cand cineva spune cuvantul "ingrijita" lumea se gandeste fix la machiaj.Eu am motivele mele pt care nu ma machiez deloc(rar ma dau cu ir sau luciu de buze transparent pt ca mie-mi crapa buzele indiferent de anotimp)…
dar multi se uita la mine mirati si isi pun intrebarea "-)e ce nu se machiaza?"…din diverese motve,unele ar fi acestea: 1.machiajul dauneaza f. grav pielii,atat de grav incat se poate ajunge la cancer,se spune ca in fiecare zi o femeie isi aplica 515 chimicale pe piele,va dati seama ce-nseamna acest lucru?:|
Un alt motiv ar fi faptul ca eu merg pe principiul: "cine ma place,ma place asa cum sunt,cine nu..sa-i fie de bine!"….pot sa incerc sa fiu placuta prin comportament,felul in care vorbesc,etc..dar nu am de ce sa-mi schimb infatisarea pt ca cineva sa ma placa.
Alte motive ar fi,sunt genul care pur si simplu nu i se potriveste machiajul.
Iar despre bijuterii..mi-am dat seama de un lucru,cu cat este o bijuterie mai valoroasa cu atat atrage mai mult dorinta si atentia unei fete/femei…de exemplu,eu le dadeam uneori cadou pur si simplu la colegele mele anumite brateri,sau daca aveam o pereche de cercei si cineva spunea: vaii ce-mi plac,etc,ii faceam cadou acea pereche si toate colegele mele se uitau mirate cum pot eu sa vad bijuteriile doar niste simple obiecte pe care sa le daruiesc asa simplu la oricine.Cred ca eu nu am sa inteleg niciodata persoanele care isi "lipesc" sufletul de obiecte,indiferent ce fel de obiecte ar fi.
Diaconu Rebecca
iunie 18, 2011 @ 1:03 pm
Atasez articolele acesta, care corespund parerii mele http://www.moldovacrestina.net/sfaturi-practice/au-dreptul-fetele-crestine-sa-se-machieze/
si http://www.moldovacrestina.net/biserici/este-pacat-pentru-femei-sa-poarte-bijuterii/
Cata vreme machiajul si podoabele nu devin o prioritate, nici mie nu mi se par a fi pacat. Cata vreme frumusetea interioara ramane mai importanta decat cea exterioara. Asta nu inseamna ca cea exterioara trebuie neglijata total. Le putem imbina pe amandoua cu succes daca suntem intelepte 🙂
Albinuta
aprilie 9, 2012 @ 3:47 am
Ramura inflorita -Demachiant universal
Boitos
aprilie 9, 2012 @ 7:29 am
Ai dreptate Albinuta, e bun articolul din Ramura inflorita, si la subiect.
Chiar mi-a fost dor sa povestesc cu tine, sper ca esti bine .Daca nu ne mai auzim iti doresc si va doresc la toti Sarbatori frumoase si cu pace in suflete.
Raul
aprilie 9, 2012 @ 9:32 am
Fetelor sa bagati in cap ce scrie aici! O fata mai naturala este si mai sanatoasa, siii cel mai bun machiaj este apa si sapunul :)… machiajul distruge pielea, pt ca mai nou pt a crea o culoare a unui rimel cat mai interesanta se utilizeaza diferiti acizi care intra in reactie cu pielea, „arzand-o” ( nu va imaginati o arsura de mare amploare)… in urma unor astfel de reactii, repetate zilnic tenul imbatraneste si are aceea nuanta de piele „plina de gropi” si uscata… asadar o sa fiti atragatoare machiate, iar dupa o perioada o sa deveniti sperietori nemachiate( un exemplu clar sunt vedetele, pozate de paparazzi in ipostaze „nedorite”)! Asadar machiajul a fost facut pentru „bunicute” sa isi mai retuseze unele riduri si nicidecum pt fetele tinere. 😀