Skip to content

71 Comentarii

  1. dan
    iulie 21, 2009 @ 1:12 pm

    Cred ca acum in galati sunt vreo 30 de „jitnite” diavolesti din astea. La inceput au fost 3-4 iar cum au luat locul consignatiilor. Auzisem si eu ca in Iasi ar fi aparut prima data, si ca este plin ochi de asemenea magazine. In Bucuresti banuiesc ca e aceeasi treaba. Iar cei responsabili sa le treaca in ilegalitate tac. Au timp in schimb de lucruri mai „importante”. E culmea cum de un an si jumatate (de cand au aparut) nu s-a facut nimic pentru a fi trecute in ilegalitate. Si nu mare mi-ar fi mirarea sa aflu ca fii si fiice a celor ce sunt responsabili de trecerea in ilegalitate a spice-shop-urilor sa fie chiar consumatori fideli de ierburi.Dar sunt convins ca Domnul le intoarce planurile si ii intoarce dupa cum nici prin minte le trece si nadajduiesc ca o sa dispara ciupercile astea ordinare. Mi-e mila de saracii tineri ca isi cauta bucuria acolo unde nu este. Eu am avut destui cunoscuti in viata care au tras „iarba” sau alte droguri usoare…care toate au efect halucinogen, si duc la tulburari comportamentale. Nu au perspective astfel de tineri, nu li s-a explicat rostul omului pe pamant. Ajung sa-si piarda toata frumusetea tineretii cu asta. Pacat….timpul zboara…si nu se mai intoarce

    Reply

  2. dan
    iulie 21, 2009 @ 1:14 pm

    Apropo…daca ne uitam la ochiul care este desenat pe toate magazinele astea, putem sa ne dam seama usor ca e un ochi spurcat, un ochi diavolesc si plin de rautate. Dar daca orbii nu vad…

    Reply

  3. florinm
    iulie 21, 2009 @ 1:43 pm

    Cand eram mic, in nestiinta si lipsa mea de minte, radeam de aurolaci ca isi amagesc foamea, setea, lipsa de afectiune parinteasca s.a. cu pungile acelea…
    Din pacate, se pare ca „Magazinul de vise” e o afacere buna pe timp de criza!
    Tot din pacate – vanzatori de „vise” nu sunt doar acolo, in maghernitele alea…

    Reply

  4. Catalin
    iulie 21, 2009 @ 7:45 pm

    Si mie mi s-au parut niste ochi diavolesti, cei de pe magazin…
    Prima data cand am citit articol, nu am crezut ca este adevarat. Adica, mi se pare incredibil ca deja au aparut astfel de magazine (unde parca te asteapta diavolul inauntru, la tejghea, sa te imbie: „Cu ce pot sa te ajut? Ce vrei sa visezi? etc.)

    Insa, este totusi „normal”, in conditiile in care binelui i se spune „rau”, iar raulului, „bine”. Zvand in vedere ca in mai toate orasele au aparut in ultimii ani multime de cazinouri, sali de jocuri mecanice (unde pare foarte plauzibil sa se faca, prin spate, si multe afaceri ilegale, care implica multi bani) si magazine „sexuale” (care descopera si intretin animalul din om…), magazinele „de vise” par urmatoarea „inventie”…

    Doamne, fereste-ne!

    Reply

  5. paco
    iulie 21, 2009 @ 7:52 pm

    salutare fain articol!:-)

    Reply

  6. Razboi întru Cuvânt » Al
    iulie 21, 2009 @ 8:00 pm

    […] Magazinul de vise […]

    Reply

  7. D
    iulie 21, 2009 @ 9:47 pm

    Probabil in curand vom asista si la legalizarea drogurilor usoare .

    Reply

  8. Tiberiu
    iulie 22, 2009 @ 11:39 am

    Ciudate chestii..O sa ma interesez mai mult despre aceste lucruri

    Reply

  9. Tiberiu
    iulie 22, 2009 @ 11:40 am

    Vai de capul nostru daca am ajuns sa vindem legal droguri.

    Reply

  10. florinm
    august 6, 2009 @ 9:11 am

    @Mihai
    Se pare ca iti place sa visezi 🙂

    E adevarat, o viata avem si nu trebuie sa fim incruntati degeaba, sa fim incrancenati, trebuie sa mai si zambim. Dar nu toti avem nevoie de highuri ca sa zambim. Pentru cei care au nevoie de asta, e trist. Imi este mila de ei, pentru ca nu cunosc ce inseamna bucuria. Un copil n-are nevoie de highuri ca sa rada, ca sa zambeasca. Diferenta dintre noi si copii este data de perceptia realitatii, noi intelegem mai multe si numai prin Dumnezeu putem vedea totul limpede, doar prin El avem nadejde ca ne va fi mai bine, caci El are grija de copiii Sai.

    De ce să zâmbim tâmp, gândindu-ne că suntem perfecţi? De ce atunci cad unii in deznadejde, se sperie – cand vad pe cineva ranit, taiat intre niste biete fiare de masina sau de ce trecem nepasatori pe langa un om cazut jos, fie el si beat? Acestia nu erau perfecti? Intr-adevar, cum spui si tu, omul este perfect, Biserica nu contrazice lucrul asta. Dar tocmai prin pacat ne uratim. Si nu e vorba de pacatul primordial, ci de pacatele facute de fiecare. Oare tu nu suferi de nimic, oare n-ai pierdut pe nimeni, oare chiar nu te-ai gandit care o fi sensul vietii?

    Sa stii ca Hristos S-a rastignit si a inviat si pentru mine, si pentru tine si pentru fiecare, ne-a dat tuturor posibilitatea sa alegem, pentru ca intre noi si El nu sta decat un obstacol: voia noastra. Eu spun ca Il aleg, cu toate ca nici eu nu as merita sa ma numesc crestin pentru ca nu implinesc Cuvantul Sau. Tu Ii spui „pletosul” pentru ca nu-L alegi, dar crezi ca esti perfect. Intre noi doi nu e prea mare diferenta, pentru ca amandoi, in felul asta, ne indreptam spre acelasi loc dupa moarte: „galeata” de care ai amintit mai sus. Dar eu sper ca Domnul sa aiba mila de noi, sa ne lumineze mintile, sa ne intareasca sa ne vedem in rai.

    Reply

  11. MoLuScA
    august 16, 2009 @ 3:21 am

    e o porcarie nationala cu „magazinele ” astea de „vise” … sincer imi este frica de ceea ce va urma 😐 , adolescentii din ziua de azi sunt tot mai nebuni , se indeparteaza tot mai tare de D-zeu , ar trebui sa facem cu totii ceva sa se schimbe „vremurile” astea , doar ca … la cate vezi nici nu sti de unde sa te apuci , sunt TOTAL impotriva la porcariile astea de plante ptr. aromaterapie , adica droguri , ptr. ca ma pun totusi in loc la parinti , la ce mama i-ar placea sa ii vina copilu acasa drogat din cauza inconstientei celor care ne conduc , dar nu e de mirare , caci cei care ne conduc nu sunt mai buni decat ultimii aurolaci de pe strazi … pacat de tara asta in care atatia ani a rezistat credinta , dar se pare ca nu o sa mai dureze mult :sad:( pacat ca se intampla atatea sub ochii nostri si nimeni nu face nimic !

    Reply

  12. Adriana
    august 16, 2009 @ 11:20 am

    Nimeni nu face nimic? Dupa minunile care se petrec in manastirile de la noi, se pare ca exista totusi oameni care se roaga pentru mantuirea acestor visatori. Sa ne rugam si noi pentru ei si sa ii binecuvantam ca sa ii aduca si pe ei Domnul pe calea cea buna… Caci fara ajutorul macar a rugaciunilor noastre, nu prea vad cum sa iasa din mizeria lor…

    Reply

  13. Dan
    august 16, 2009 @ 12:57 pm

    Nu li se dau perspective acestor tineri rataciti. Aceasta este marea problema. Ei cauta fericirea unde nu trebuie…li se da o bucurie cu „E”-uri daca se poate spune asa. Cu efecte secundare, bine-nteles. O mare parte din vina o poarta si familiile acestor tineri. Dar si noi, cei care avem astfel de prieteni si cunostinte, avem cate o vina…vina ca nu ne pasa, ca nu ne rugam, ca nu avem taria sa le oferim un cuvant de indreptare…nu avem atitudine in fata raului. Sa nu asteptam o schimbare in bine de la mai marii nostri ca asteptam degeaba…ci sa asteptam ceva de la Mai Marele nostru…Dumnezeu. Doar de la El se pot schimba toate lucrurile in bine. Si de la noi insine sa avem pretentii si asteptari…sa ne mai schimbam si noi un pic.

    Reply

  14. Andreea
    august 24, 2009 @ 9:07 pm

    Voi suntetz nebuni cu capu` oameni buni !!!!!!!!!!! Atz innebunit cu totul 🙂

    Reply

  15. Andreea
    august 24, 2009 @ 9:08 pm

    Nu mai criticatzi , iar daca nu cunoastetzi va rog frumos fumati 🙂

    Reply

  16. admin
    august 24, 2009 @ 9:57 pm

    Sa lasam pietrele sa strige in locul nostru? Mai bine nu…

    Reply

  17. Andreea
    august 24, 2009 @ 10:59 pm

    Admin , Totul a-nceput acum vreo patru secole, Cand indienii fumau , sa-ntalneasca spirite 🙂 Sa nu uitz niciodata 🙂

    Reply

  18. Adriana
    august 24, 2009 @ 11:20 pm

    Si ce spirite intalneau? Caci nu sunt de prea multe feluri…

    Reply

  19. florinm
    august 25, 2009 @ 9:31 am

    Adriana, daca vrei sa vezi „spirit” cu doua capete, ti se va arata cu doua, chiar cu trei capete.
    Eu ma intreb ce au oamenii astia in cap, in momentele alea. Numai fum????

    Reply

  20. Andreea
    august 25, 2009 @ 1:31 pm

    FlorinM , hai intra te rog pe descopera.ro sau iatz o carte si citeste si cultiva`te si vezi ce faceau shamanii pe vremea lor . Iarba a existat dintotdeauna si va exista mult timp de acum inkolo. Informeaza`te si mai vb`im dupa cand o sa ai o substantziala cultura generala despre acest subiect ” TABU ” :-))

    Reply

  21. un calin - tm
    august 25, 2009 @ 2:06 pm

    Stau si ma uit aici si imi dau seama ca am imbatrânit degeaba. Nu reusesc (dupa ce am invatat „aiurea” gramatica la scoala) de ce e mai usor sa scrii „inkolo” in loc de „incolo”. De ce oare este mai usor sa scrii cu greseli de ortografie? E mai „trendy”!? Inseamna ca-mi lipseste „substantziala cultura” !?
    Ma scuzati dar nu pot sa fiu atent la continut când forma imi zgârie retina!
    Lasând gluma la o parte – am foarte mari retineri in a-i da copilului meu de mâncare dintr-o oala in care au fost puse cele mai bune alimente „eco”, oala care insa are si o picatura de otrava!
    Ma scuzati!
    Doamne, ajuta!

    Reply

  22. florinm
    august 25, 2009 @ 2:08 pm

    Ohooo, deci avem printre noi un client fidel al acestor maghernite, care mai e si cultivat pe deasupra! 🙂
    Sa vedem, deci, spre ce ne-a trimis.

    Transmitem in direct de pe descopera.ro, unde nu gasim mare lucru despre samani, doar stiri a la senzationescu (ZeroTV), adica aflam ca marihuana era narcoticul preferat al samanilor, samanii siberieni isi voteaza liderul pe internet… Nu imi vine sa cred ca Andreea, cea care ne-a dat pontul, se „informeaza” de pe un asemenea site…

    In fine, dam legatura catre descopera.org, de unde citez: „Samanismul este, fara doar si poate, “religia” primitivilor. El a fost prezent in stepele asiatice, in China si Japonia dar si in cele doua Americi la pieile rosii. A fost un sistem de credinte simplu care s-a mulat pe sufletul individului de preutindeni. Un soi de credinta universala.”
    Mai departe, aflam ca samanismul „s-a nascut din nesiguranta care caracteriza spatiile intinse si mediul deschis, s-a nascut din nevoia de a visa, de a fii mai mult, de a intelege natura si Divinitatea (care coincideau de multe ori). Am urmarit acest “fenomen” tulburator in studiile mele si m-a uimit filozofia.
    O filozofie a nostalgiei originilor, a vremii visarii, a cautarii primordialului, a dedicarii vietii sacrului, a traiului in concordanta cu legile naturii si ale firii.”

    Incheiem aici transmisiunea, nu inainte de a-i multumi lui Marius, distinsul autor al articolului, care ne lasa chiar in suspans prin ultimele fraze, astfel: Samanismul a devenit o lectie pt viitoarele religii. Unele l-au acuzat, ironizat, persiflat, excomunicat. Atele si l-au insusit chiar si fara sa vrea!
    In prezent, a devenit parte integranta a religiilor dar si a mostenirii culturale. Acesti primitivi vroiau tot timpul sa fie in prezenta Cerurilor si a spiritelor pe care noi le-am uitat si nu le mai intelegem mesajele. Nevoia de ascensiune spirituala este declarata azi nula si neavenita.

    Andreea, m-am informat bine? Deci acum ar trebui sa te inteleg, nu? Fumezi iarba ca sa iti dai intalnire cu spiritele „inalte”, ha? Si noi vorbeam aici despre masini scumpe, despre cucerit femei, despre bani…
    Mda… Acum devine totul limpede… Pardon, de unde e ceatza asta? Fumeaza careva?

    Reply

  23. Andreea
    august 25, 2009 @ 4:24 pm

    Oricum is foarte constienta ca n`o sa va schimb niciodata parerea despre ” Marihuana ” :-)) dar vroaim doar sa va atrag atentzia ca exista in lume si altzi oameni de alta parere , nu doar ca e daunatoare si ca nu face bine . Viciile sunt prezente peste tot in viata de zi cu zi , tocmai s`a demonstat ca alcoolul e mai daunator decat ” marihuana ” si alte droguri usoare 🙂 Dar voi cum suntetzi foarte credinciosi si alte chestii de genu` nu va puteti deskide ochii sa vedeti lucrurile reale care se petrec in jurul nostru . Ramaneti blocati in religia voastra si atat . Nu zic ca e rau , doar ca exagerati. Sunt de religie ortodoxa si cred in Dumnezeu sau intr`o forta superioara , insa trebuie sa va orientati sa vedetz si alte lucruri decat acesta.

    Reply

  24. Andreea
    august 25, 2009 @ 4:25 pm

    * Demonstrat

    Reply

  25. Andreea
    august 25, 2009 @ 4:25 pm

    Nu stai linistit ca nu fumez ” Marihuana ” eventual ” Marijuana ” , na in sfarsit nu asta conteaza .. E vorba ca voi suntetz incuiatzi cu totul .. Nu fumez ca sa ma intalnesc cu spirite , n`am nevoie de asa ceva ) ma simt bine cand ma intalnesc cu prietenii la o tzigara . Topicul era : Magazinul de vise , nu bani si femei si cacaturi de genu , de asta m`am bagat in discutie . pielea-umana-produce-substante-asemanatoare-marijuanei , asta 1 la mana , sa vezi ironia ” vietzii ” si 2 la mana cand am zis de shamanii cu spiritele lor ma referam la faptu` ca se intalneau cu ” Dumnezeu” sa zic asa .

    Reply

  26. Andreea
    august 25, 2009 @ 4:28 pm

    Ah si inca ceva . Caline , nu mai critica scrisu` , scriu cum vreau si cum sunt obisnuita . Am 18 ani , e normal , insa tu daca ai 30 si nu scrii asa nu inseamna ca nu e ceva normal 🙂

    Reply

  27. florinm
    august 25, 2009 @ 4:47 pm

    Mai Andreea, ce ne-am facut noi pana acum? Ce naivi am fost! Multumim from the bottom of our heart ca ne destupasi, tu.
    De tine am auzit in bancul ala, cand o mamica vrea sa ii vorbeasca fetitei despre baieti si fete etc. si fetita o intreaba: „Da, mami, si ce vrei sa stii despre fete si baieti?”
    Iti urez sa NU te dai cu capul de prea multi pereti si sa iti aduci aminte ca oricand, ai o mana intinsa. Acum ti se par cacaturi, dar se vede bine ca nu intelegi nimic din lumea asta. As putea spune ca e caracteristic varstei, dar la tine e nesimtire, ceea ce nu e caracteristic decat unei parti dintre noi, cei tineri. Aceia prea rasfatati de parinti sau din contra, neglijati.

    Reply

  28. florinm
    august 25, 2009 @ 5:16 pm

    Andreea, nesimtit poti fi si fara sa insisti.
    E de ajuns sa-ti bagi picioarele in credinta cuiva sau sa-l faci incuiat pe motiv ca are alta parere decat a ta. Sau de dragul democratziei, trebuie acum sa te aprob? Altceva ce mai vrei? Ca tzigari n-am…

    Reply

  29. Catalin
    august 25, 2009 @ 7:08 pm

    Din fericire, s-a lasat cu amenzi si cu inchiderea tuturor „Magazinelor de vise”.

    Reply

  30. Andreea
    august 26, 2009 @ 12:01 am

    hesh.

    Reply

  31. Andreea
    august 26, 2009 @ 12:01 am

    Mi foarte lene sa scriu acum:-)) da las ca vb maine.

    Reply

  32. Andreea
    august 27, 2009 @ 1:04 pm

    Stai linistit ca eo acuma imi deschid
    🙂

    Reply

  33. adormitu
    septembrie 23, 2009 @ 5:41 am

    Alo domnu’… nu suntem o tara de 2000 de ani (unirea avuse loc putintel mai tarziu), ateismul nu e ceva rau iar astea sunt „dream shopuri” doar la nume.

    Acele plante calmeaza lumea, si nu o infurie precum face alcoolul. Cred eu ca mai bine ar fi daca ati critica alcoolul, nu ceea ce e nou si la moda in presa romaneasca.

    Reply

  34. florinm
    septembrie 23, 2009 @ 9:09 am

    Alo, gara! Pardon, domnu’… Nu stiu unde vazusi ca scriseram ca suntem o tzara de 2000 de ani.
    Chiar si alcoolul calmeaza „lumea”, unii dupa o bere sunt adormiti, linistiti de tot.
    Iar ateismul – nu e ceva rau, ca doar suntem liberi sa contestam orice, nu?

    Reply

  35. Dan
    septembrie 23, 2009 @ 9:43 am

    Cred ca, in masura sa vorbeasca despre ateism sunt cei care au trait comunismul pe pielea lor. Iar sfintii inchisorilor sunt portavocea.
    Da, ateismul nu este ceva rau…este doar ceva diabolic.

    Reply

  36. Viorel
    septembrie 23, 2009 @ 1:25 pm

    La varsta pe care o am, pot spune ca am gustat putin din ateismul comunist. Tatal meu-Dumnezeu sa-l odihneasca- l-a gustat mai binisor timp de vreo 5 ani ca detinut politic. Unchiul meu, vreo 20 de ani, cativa ani „coleg” de suferinta cu Parintele Iustin Parvu. Ma opresc aici caci lista ar putea continua. Nu sunt catusi de putin un nostalgic dar acum un lucru pot spune cu certitudine: nu am vazut nici un militian cu pusca la oci langa intrarea vreunei biserici. Daca vroiai puteai intra. Si am vazut atunci tineri intrand in biserica si ii dezaprobam profund. Acum spun: Fericiti aceia! Dar sa ne intoarcem la „ierburile noastre”. Fiind galatean am fost si eu „stupefiat” la vederea acestor cotete de fabricat vise. Pana aseara, cand urmarind Jurnalul de la ora 20 de pe TVR1, in deschidere, am aflat ca o comisie sub patronaj prezidential a facut niste studii sociologice(sau cam asa ceva) si recomanda cu tarie legalizarea prostitutiei si a consumului de droguri(puteti cerceta net-ul si va puteti convinge, jurnalul il gasiti inregistrat pe site-ul TVR1). Prostitutia pentru ca asa se va tine sub control, bla, bla, bla,….(cunoasteti placa, incercarea nu e noua). Consumul de droguri pentru ca asa se va scoate la suprafata, va putea fi controlat, si oricum s-au deschis o multime de magazine care vand asemanea c..uri. Binenteles ca au aratat din belsug imagini pentru exemplificare. Ba mai mult, propuneau amplasarea pe strazi, mai ales in cartierele cu „densitate mare” de consumatori a unor automate care in schimbul a ceva maruntis sa distribuie seringi de unica folosinta pentru ca bietii narcomani sa nu fie nevoiti a le imprumuta . Nu sunt adeptul teoriei conspiratiei dar ceea ce se vede cu ochiul liber, nu trebuie cautat cu lumanarea! Eu cred ca aceste magazine au fost intentionat lasate sa se deschida, pentru a „obisnui” lumea cu ideia, apoi pentru a fi folosite ca motiv pentru legalizarea drogurilor. Cu asta se ocupa administratia prezidentiala, asta-i grija pentru tara, votati-l deci in continuare! Si-a aratat adevarata fata chiar acum in prag de alegeri! Cum o fi sa fii presedinte ales de narcomani si prostituate? Si nu va inchipuiti ca astea le face de capul lui! Nu! Acestea sunt directive de indeplinit de la sefii lui masoni!

    Reply

  37. florinm
    septembrie 23, 2009 @ 2:07 pm

    Se „joaca” pe foarte multe fronturi astazi…

    Unii ne panicheaza (pandemii, pensii lipsa, vremuri naspa etc.) – si ii imping pe cei „slabi” la revolte (nu zic doar de greve, ci revolte de strada – cred ca vom vedea cat de curand si la Romanica).

    Altii ne ofera paine si circ – sumedenie de festivaluri, concerte, scandaluri „mondene” mediatizate din greu (vezi cum se introduce homosexualitatea ca ceva normal – una dintre metode e prin intermediul scandalurilor, pentru ca lumea sa se sature si sa zica pana la urma: „hai domnule, daca nu ma deranjeaza pe mine, care e problema mea?” – unii dintre „anti-homo” sunt prea duri, actiunile astea facandu-i pe ceilalti sa-i accepte DE MILA), incurajarea unei vieti la extrem (stai toata ziua la munca, dupa care te poti duce intr-o maghernita ca sa fii HIGH (!?!), sau poti pierde toata ziua si de plictiseala sa mai tragi un joint etc.), sex comercial oficializat (care vrei sa incerci si altceva, acum o poti face „legal”, ti se da chitanta, factura, unele companii vor putea introduce aceste „servicii” in programul de beneficii !?!). In mod sigur toate se vor lega, caci si educatia „tinde” spre „desavarsirea” apostaziilor, inoculandu-le viitorilor oameni mari, inca de mici, toate bazaconiile.

    Toate astea ne vor indemna si mai mult sa o luam razna, numarul beneficiarilor de astfel de servicii si marfuri „tari” se va inmulti, afacerile acestea (si altele) vor inflori, banii la Buget vor curge garla, Guvernul va anunta incasari record din taxele colectate de la acestia, iar noi vom privi, obisnuiti cu toate acestea, impasibili, pentru ca, in fond, CE RAU FAC aceia, daca nu se leaga direct de mine? Ce, ma obliga cineva sa merg acolo? Asa vor gandi multi, si va fi cat se poate de gresit, caci tocmai asta inseamna ACCEPTAREA lui antihrist, care isi pregateste, usor-usor aparitia. Nu stiu daca va fi in urmatorii 5, 10, 15 ani (nimeni nu stie asta), dar putem discerne semnele.

    In curand, cei care vor frecventa maghernitele cu droguri (usoare…), bordelurile, barurile, cluburile etc. vor fi in numar mult mai mare decat cei care merg la UNA BISERICA a Lui Dumnezeu si vor hotara (chiar democratic) pentru acestia din urma.

    Ce-ar trebui sa facem noi??
    Sa ducem o viata CAT MAI APROAPE de Biserica, de Sfintele Taine, dupa Voia Dumnezeului Cel in Treime laudat, cinstind-o pe Maica Sa, pe sfintii Sai, fiecare dupa puterile sale. Fratilor, nu mai e vremea concesiilor… Trebuie sa fim treji, sa nu mai credem orice, sa luam ce e bun din toate. Sa inlocuim gandul si fapta rea cu faptele bune, cu rugaciunea, pentru a-L indupleca pe Domnul sa ne miluiasca, sa ne ajute sa nu iesim din Cuvantul Lui. E greu, dar trebuie sa punem odata si-odata inceput bun.

    Daca nu suportam ocarile, criticile pentru o opinie DREAPTA, in acord cu Sfanta Scriptura, cu Sfanta Biserica, cu sfintii nostri, daca tinem mai mult la parerea noastra, decat la „duhul” in care o gandim, daca ne justificam prin orice si cautam sa adaptam Biserica si regulile Sale modului nostru de viata si de gandire, daca tacem cand e atacata Biserica si Domnul, de dragul linistii, daca tacem cand e atacata Biserica si Domnul, de dragul linistii, atunci nu am pus inceput bun si suntem in mare pericol… Nu sunt toate astea „acceptari”, nu ne obisnuim, astfel, cu raul de langa noi, ajungand sa-i spunem „bine”?

    Reply

  38. D
    septembrie 23, 2009 @ 5:20 pm

    Frate, numai la tine nu auzisem de Romanica. A propos de obisnuinta cu anormalul.

    Reply

  39. florinm
    septembrie 23, 2009 @ 5:32 pm

    D, nu ti se pare ca te legi de ORICE detaliu, fie ca are sau nu legatura cu subiectul, fie ca are sau nu are loc in context? Daca ai fi putin mai atent, ai sesiza motivul pentru care am scris asa, si nu „scumpa Romanie”. Cine sufera de hipercorectitudine si spirit hipercritic, cauta si petele din soare… 😉

    Reply

  40. D
    septembrie 23, 2009 @ 5:46 pm

    Poate ai dreptate. Dar eu n-as spune Romanica indiferent de context si motiv.
    Asa cum nu i-as spune mamei mele „fa” nici in gluma, nici ca sa citez pe altcineva, sau din alt motiv.

    Dar poate sunt eu defect …

    Reply

  41. jan
    septembrie 23, 2009 @ 7:06 pm

    Corect, cuvîntul „Românica” e o obscenitate scîrboasă şi zice foarte multe despre vorbitor aşa cum şi folosirea obscenităţilor cu trimitere la organele genitale indică anumite frustrări.

    Reply

  42. Viorel
    septembrie 23, 2009 @ 11:13 pm

    Nu mi se pare ca apelativul romanica ar fi o „obscenitate scarboasa”(cum o fi o obscenitate agreabila?). In schimb, cautatul nodului in papura devine enervant peste o anumita masura cel putin. Daca nu ai ceva valabil de spus e de preferat, tacerea. Pe peretele unei biserici am vazut scris: „A tacea, e mai putin periculos decat a vorbi”

    Reply

  43. jan
    septembrie 24, 2009 @ 10:28 am

    oare cum ar fii să te strige lumea: „romicule”, „românicule”, „românelule” ?

    Reply

  44. florinm
    septembrie 24, 2009 @ 10:52 am

    Frate Jan, e chiar atat de greu de inteles „rostul” acelui cuvant pus in felul ala, acolo? De unde atata patima, frate? Numele tarii este sacru, dar Numele Domnului, nu prea? Am yis asta pentru ca multi sunt mielusei cand e vorba de a vorbi atunci cand se aduce hula Duhului Sfant!

    Ca sa terminam cu mascarada asta: ROMANICA a fost pus acolo pentru a detensiona inceputul sobru si pentru a pregati mai bine cele ce aveam sa scriu in continuare. N-am avut capacitatea de a pune altceva, atunci.

    Daca se impiedica cineva in drumul sau spre mantuire de acel cuvant, spuneti si il voi ruga pe Admin sa-l schimbe! La inceput am crezut ca glumiti, dar gluma asta se ingroasa!

    Reply

  45. florinm
    septembrie 24, 2009 @ 11:02 am

    Si pentru folosul nostru duhovnicesc, am sa va spun ceva REAL, povestit de o prietena apropiata, in stransa legatura cu cele de mai sus:

    La o biserica, in timpul slujbei, intra pe usa o tanara imbracata in pantaloni mulati, machiata cam strident. Era trista, avea o figura transfigurata.
    Inauntru, aproape de usa de la intrare, erau doua cruci mari, una in stanga, una in dreapta. S-a asezat in genunchi, in fata uneia dintre ele, si dupa cateva clipe, a inceput sa planga. Si isi facea cruce, plangand si incerca sa fie cat mai mica, ghemuindu-se acolo, in fata crucii.
    Dupa vreo doua minute, o observa o femeie in varsta, care-i zice, destul de tare: „Cum indraznesti sa vii in Sfanta Biserica imbracata si machiata in halul asta? Nu-ti e rusine??”
    Dupa care, fata, tot plangand, a iesit afara. Ce-o fi fost in sufletul ei atunci? S-a mai intors ea in biserica aceea? Nu stiu, prietena aceea a mea n-a mai vazut-o.

    Doamne, ajuta!

    Reply

  46. jan
    septembrie 24, 2009 @ 12:52 pm

    Florine din categoria agenţilor de circulaţie fac şi eu parte dar numai pentru cunoscuţi, pur şi simplu nu pot să stau cînd văd femei despuiate în biserică sau în dreapta lîngă bărbaţi, sau ameţiţi care fug de colo colo să pupe icoanele.
    Nu am ce căuta într-o biserică unde fiecare face ce vrea, duminică dimineaţa trebuie să schimb două traseie ca să ajung la o biserică mai civilizată. Cred şi ameţiţii sau ameţitele dezbrăcate pot să facă acelaşi efort pentru a găsi o biserică fără „agenţi de circulaţie”.
    Cînd vine vorba de ţara noastră sau de ţările vecine poziţia mea este aceaşi, dar şi în multe aqlte domenii, aşa că vă rog pentru cei ca mine să nu mai spurcaţi numele ţării din care facem parte noi toţi, că doar numele ne-a mai rămas.

    Reply

  47. Viorel
    septembrie 24, 2009 @ 1:46 pm

    @ jan
    Ma intreb cand mai ai timp si pentru Dumnezeu, daca la Sf. Liturghie esti „omul de bine cu ochiul pe tine”.

    Reply

  48. MunteanUK
    septembrie 24, 2009 @ 2:03 pm

    draga Florin,

    iarata-ma dc va parea ‘lauda’, dar iarasi trebuie sa-ti multumesc pt postarea acestei povesti reale, caci riscurile pe care le luam asupra noastra prin intransigenta, ‘hipercorectitudine’ sunt uriase…

    eu ma minunez cand vad pe cineva ca intra in biserica cu vreo vestimentatie mai ‘funky’, incercand sa am un gand de rugaciune pt acea pers, nu de judecata. mai ales ma rog ca, indiferent de ce va fi intrat repsectivul om in biserica, nu care cumva sa apara vreun ‘hipercorect’ cu vreo mustrare care paote avea efecte catastrofale.

    s-ar putea ca respectivul suflet sa nu mai vrea a intra in biserica pt multi ani sau ca – presupunand ca si asa e intr-o stare sufleteasca grea, cum era fata de care amintesti – noi sa dam, prin atitudinea noastra neiubitoare, un ‘branci’ intr-o directie pierzatoare.

    pot fi oameni care n-au fost niciodata la biserica, dar intra acolo, nestiind ce si cum (niciun fel de reguli de vestimentatie, caci poate nici in alt context social nu au avut) si sa se afle pe margina prapastiei care duce la sinucidere.

    ce usor ne putem face ‘ucigasi de frate’, dc nu stam cua devarat in dragostea lui Hristos, care trebuie sa ne aduca blandete, caldura, indelunga rabdare!

    Reply

  49. florinm
    septembrie 24, 2009 @ 3:09 pm

    Frate MunteanUK, nu o iau ca pe o lauda, am inteles exact ce vrei sa spui si le-am pus la loc de cinste.
    Sa nu intelegem, insa, gresit, cum ca nu trebuie acum sa nu aducem nicio critica, nimanui, ca ne facem „ucigasi de frate”.
    TOT ce conteaza este DISCERNAMANTUL DUHOVNICESC, discernamant pe care-l dobandim numai prin ascultare de cuvantul Bisericii (Sf. Scriptura, Sf. Traditie), ascultare de duhovnic, participare la Sf. Taine, rugaciune, fapte bune – la un loc.

    Discernamantul duhovnicesc este, poate, in afara de smerenie, cea mai importanta virtute. Cred ca mai poate fi numit si intr-un alt fel: deosebirea duhurilor (dar privit din alt unghi).
    Iti multumesc pentru completare! Doamne, ajuta!

    Reply

  50. MunteanUK
    septembrie 24, 2009 @ 3:21 pm

    de acord, draga Florin,

    dar uite ce mult ne ‘consuma’ mediul asta online vremea, caci iarasi imi vine sa adaug o precizare la precizarea ta:

    la DISCERNAMANTUL DUHOVNICESC ajung cei SMERITI; nu cred ca e vicecersa, adica capati ‘discernamnat’ si apoi vei deveni ‘smerit’.

    socotesc ca un minim discernamant am si eu, incat sa inteleg ca online, mai ales cand cineva (vrand sau nevrand) provoaca, huleste chiar, se cuvine indreptat, criticat, tras de maneca. exista locuri si contexte in care mustrarile se impun si unde sunt nepotrivite…

    sunt inca ‘si mai de acord’ (dc pot spune asa :-), ca discernamnatul este rod al ascultarii. din nefericire, multi credinciosi ortodocsi, se complac in a carti, iscoti, a ‘prelucra’ regulile Bisericii prin mintea lor, fara sa inteleaga ca urcusul duhovnicesc incepe cu ascultarea…

    Domnul sa ne lumineze pe toti!

    Reply

  51. D
    septembrie 24, 2009 @ 6:42 pm

    „fie ca are sau nu legatura cu subiectul, fie ca are sau nu are loc in context”

    Intr-adevar, discutia de acum este foarte la obiect …

    Reply

  52. Angelica
    noiembrie 1, 2009 @ 10:55 am

    din punctul meu de vedere, ochiul acela, care te cheama atat de dragastos spre „visare”, nu are doar o conotatie draceasca, si atat, ci aduce mai degraba cu un semn masonic (cautati pe net despre ei, tot slujitori ai necuratului sunt, care desi „lucreaza” in numele iubirii si al pacii, ba chiar il au pe Hristos intruchipat in templele lor, nu vor altceva decat sa inrobeasca lumea, sa-i fac sa spuna la rau, bine si invers, si cel mai bun exemplu, e, faptul ca acum se straduie, din umbra, sa ne impuna sa acceptam documente biometrice si cipuri, ca doar asa se face intr-o „societate civilizata”, sau daca mai tineti minte vaccinurile impotriva cancerului la col uterin, parca, care in esenta se spune erau bune, dar, de efecte negative, nici un cuvant, dar un efect negativ destul de clar e faptul ca acest vaccin poate provoca infertilitate si uite asa se vrea distrugerea unui popor de 2000 da ani crestin-ortodox…)iertati-ma daca m-qm lungit cam mult cu vorba. Bunul Dumnezeu sa na lumineze si sa ne intareasca in acesteremuri apocaliptice. Doamne ajuta!

    Reply

  53. Angelica
    noiembrie 1, 2009 @ 11:06 am

    dl. cetatean roman, toata padurea are uscaturile ei, dar nu uita cum judeci asa a-i sa fi judecat, desi sunt unii preoti, care lasa de dorit,sa ne rugam mai bine pentru luminarea lor, dar exista si preoti/ monahi cu adevarat induhovniciti si… ei sunt tot madulare ale Bisericii lui Hristos, si poate, daca nu ti-ai dat seama, inca, ei sunt cei care au pastrat vie credinta iubitului nostru popor roman. caci cu toate influentele astea vestice, eram pierduti cu totul acum. deci dl. cetatean roman, in calitate de compatrioata a ta, deschide bine ochii siroaga-te la Hristos Domnul sa te intelepteasca… Doamne ajuta!

    Reply

  54. stefania
    noiembrie 1, 2009 @ 3:49 pm

    ce conteaza cum vine omul imbracat in biserica`,daca vine o fata cu fusta scurta o judecam si daca vine una cu fusta lunga o laudam,ceea ce este rau ca poate cea cu fusta scurta are suflet bun si i mai smerita si cea cu cu fusta lunga si o poate ridica in cap si are mintea scurta,deci sa nu ne limitam si sa nu criticam.Cat despre cum scrie unii sau altii,fratilor nu i mai criticati uitativa la voi,fiecare e liber sa se exprime cum stie si cum poate. AAAAAAAA si pt ANDREEA care a scris atat de urat pe un site ortodox unde ai crescut in padure ca sa jignesti asa sau esti de la coltul strazii si pt ADORMITU adormit dea dreptu esti ce iarba ai probat adormit esti in necredinta.RECUNOSC ca si eu acum am criticat dar ma doare indiferenta altora.TOATE ierburile si alte substante duc la pierderea sufletului,distrugerea trupului si a CREDINTEI

    Reply

  55. jan
    noiembrie 1, 2009 @ 8:33 pm

    @Angelica (nume frumos), cum adică „toata padurea are uscaturile ei” ? indivizi de genul acesta nici nu trebuiesc băgaţi în seamă. Iar dacă cazul „Tanacu” este una din acele „uscăciuni” atunci te înşeli amarnic, nu a fost nici o crimă, e complicată situaţia, dar aşa a vrut Dumnezeu să întoarcă lumea împotriva acelor măicuţe şi a părintelui pt că are nevoie de sfinţi, e şi asta o formă de mucenicie.
    Despre masonerie dacă te interesează, caută să faci rost de „Audienţă la un demon mut” de Savatie Baştovoi, mi-a recomandat-o cineva, a spus că este foarte bună, o să aflu mîine 😉

    Reply

  56. Angelica
    noiembrie 15, 2009 @ 3:18 pm

    @jan. niciodata nu am afirmat ca in cazul „Tanacu”, ar fi fost vorba de o crima… sunt la fel de sigura, ca si tine ca e Mana Domnului la mijloc, m-am referit la alte uscaturi… dar mai bine nu amintesc de ele… multumesc pentru sfat, chuar am sa o caut…

    Reply

  57. eXorT
    decembrie 7, 2009 @ 11:34 pm

    ce preferati?
    mult si prost sau putin si bine?
    asa si cu viata.o viata lunga si plictisitoare sau una mai scurta si palpitanta?

    Reply

  58. Cristian_me
    decembrie 10, 2009 @ 1:31 am

    Eu raman uimit !!! cred ca ar trebui sa va indreptati mai mult privirea spre „intelegere” ; daca nu ma insel smerenia se refera si la faptul ca : un om smerit nu crede ca are intotdeauna dreptate si nu ii judeca pe altii. Drept urmare nu va cere nimeni sa va implicati,sa analizati,sa judecati pe cei care isi traiesc viata intr-un mod diferit dar de altfel implinit ( culmea !!! );fara sa „cunoasteti”. Daca nu va duce mintea,daca sunte-ti niste incuiati nu va mai chinuiti, treceti mai departe. Mergeti acasa porniti-va televizoarele si simtiti-va impliniti !!! Traiti in ritmul vostru mecanic ! pentru ca la asta se rezuma viata , nu .. . ?M am saturat sa tot aud ca unii le stiu pe toate. Ce ar fi sa ne indreptam parerea catre cei care cred ca o baba de 70 de ani e buna de sex,si apar la TV !?!?! Mie unul asta mi se pare o chestie anormala, nu faptul ca cineva e dispus sa incerce ceva diferit si inofensiv pentru cei din jur. Cred ca legile bisericesti nu se aplica si in cazul acesta. in secolul acesta nu se pot aplica in toate domeniile, nu mai incercati.Aberati intr-un mod urat si nefiresc ! Dar ce s-ar face planeta fara specimene din acestea. Incercati autoeducarea ! dupa care incercati pe altii. Spor la treaba !

    Reply

  59. jan
    decembrie 10, 2009 @ 12:42 pm

    de ce aveţi nevoie de aprobarea noastră ? din moment ce zici că suntem nişte încuiaţi, de ce vrei să avem aceaşi părere ca şi tine ? sau de ce să te încurajăm în consumul tău de narcotice ?
    probabil că te simţi neîmplinit şi dai vina pe oamenii încuiaţi din societate pt mizeria adusă de substanţele inhalate, dar să şti ceva, articolul nu este pt tine, ci pt tinerii ortodocşi practicanţi (după cum reiese din denumire), tu şi alţii puteţi să fumaţi cît vreţi, nu are nimeni nimic cu voi.

    Reply

  60. Cristian_me
    decembrie 10, 2009 @ 4:38 pm

    DE CE TE SIMTI IMPLICAT ??? TI-A CERUT CINEVA APROBAREA ??? AM SPUS : „Drept urmare nu va cere nimeni sa va implicati,sa analizati,sa judecati pe cei care isi traiesc viata intr-un mod diferit ” Ai probleme cu intelegerea limbii ? Pentru ca este un blog pt tinerii ortodocşi practicanţi nu vreau sa se inteleaga ca ii incurajez prin felul meu de a gandi sa fumeze astfel de „chestii”. Stau si ma intreb cina va da aceasta „putere” sa catalogati dupa bunul plac ce e si ce nu e „dracesc” ( folositi atat de des expresia aceasta.. uimitor ).Sunt anumite reguli care trebuiesc respectate, pentru a putea duce o viata linistita fata de tine ca om si fata de aproapele tau.Eu unul stiu ca biserica ar trebui sa promoveze bunatatea si corectitudinea . Daca un tanar vrea sa intre intr-un astfel de magazin nu inseamna ca el are o problema … tu ai o problema pentru ca nu sti sa iti exprimi punctul de vedere, nu il poti face pe acel om sa te inteleaga , de ce ??? din pacate nu esti in stare.Faptul ca traiesti dupa alte principii si frecventezi alte locuri nu te indreapta catre asa zisa apocalipsa. NU va considerati superiori ca nu aveti de ce, fiecare le face pe ale lui.Aveti asa o afinitate pentru ranguri: „Ala e ochiul diavolului .Stiu eu ..!! Uuuu ! ” PENIBIL. Incercati sa faceti fapte bune, sa preveniti lucrurile cu adevarat rele; nu sa va simtiti in masura ;-)e la sine putere; sa radeti si sa judecati acel om care traieste dupa alte principii(bineinteles ma refer la cei sanatosi la cap). NU va oferiti parerea atata timp cat NU va cere nimeni.
    NU credeam ca biserica o sa aibe credinciosi care sa transforme crestinismul intr-o secta prin astfel de atitudine.Ma refer la tine,cel care se crede corect !

    Reply

  61. Cristian_me
    decembrie 10, 2009 @ 4:44 pm

    „tu şi alţii puteţi să fumaţi cît vreţi, nu are nimeni nimic cu voi.” Alo !! traim pe aceeasi planeta … Esti atat de infumurat(„nu are nimeni nimic cu voi”) incat ai impresia ca ne impartim in categorii ? Suntem la fel,oameni.

    Reply

  62. jan
    decembrie 11, 2009 @ 1:16 pm

    băiete ţi-ai fumat minţile de tot, o să continuăm discuţia cînd o să fi mai treaz şi o să poţi să te exprimi mai bine

    Reply

  63. florinm
    decembrie 11, 2009 @ 2:49 pm

    Cristinel, ia zi, aveti si internet acolo in dream-shop?

    Reply

  64. Cristian_me
    decembrie 11, 2009 @ 11:22 pm

    Pace in creierele voastre , se pare ca vise bat neuronii intre ei !!! PACE !!!

    Reply

  65. dumbravioara
    decembrie 12, 2009 @ 8:35 pm

    Eu ma bucur de un singur lucru: ca cei care au habar de asemenea ‘chestii’ si care au consumat asa ceva…au intrat ps site-ul asta.:-) Poate suna mult spus ‘pacat’ pentru cei care consuma asa ceva si le e greu sa inteleaga de ce.E pacat sa fumezi pentru ca iti dauneaza sanatatii:-) Mama mea fumeaza Viceroy si Malboro( sper ca nu fac reclama) de ani si ani..si nu o tigara 2 pe zi… fumeaza un pachet jumate… e ca un drog pt ea. Cand fumeaza nu mananca pt ca tigara i-a ‘taiat’ pofta de mancare.la fel si dimineata cand se trezeste .. imi pare asa de rau… ea spune ca fumeaza de suparare.se imbolnaveste singura…e slaba uscata si asta pt ca in loc sa manace fumeaza. acum mai nou am observat ca tuseste si nu vrea sa mearga sa isi faca o radiografie nimic..:sad:(( in fine, ce vreau sa spun este ca fie ca e viceroy fie ca e marijuana, acelasi pacat e, pentru simplul fapt ca te imbolnaveste… te imbolnavesti de unul singur. in timp ce altii se nasc cu maladii, cu boli de inima si cauta disperati sa faca rost de bani pentru a se putea opera, tu esti sanatos tun(sau poate nu..) si ajungi sa te otravesti singur.azi un pic..maine un pic. azi o tigara.. maine inca una.azi un L&M, maine marijuana. poate luna viitoare incerci injectabil…doar asa sa vezi cum e. dar nu ai sa mai apuci sa vezi efectele pentru ca …deja te-ai stins! supradoza…alcool, fum fum…..Bine asta e o poveste trista, care nu se intampla una doua daca gata ai’tras’ din ”’pipa pacii”’ sau cum denumesc unii iarba aia.Insa si medicii spun cat de daunator este sa fumezi(chiar daca unii din ei fumeaza si se mangaie cu gandul ca: ei las! nu o sa patesc nimic , nu o sa mor eu tocmai pana…poate pana la anul ma las).eu am alta solutie, pentru cei care folosesc ierburile alea: mancati creta(nu o spun cu rautate si nu vreau sa ma luati in ras). este la fel de daunatoare ca si ierburile alea, numai ca efectul nu e acelasi si nici gustul , evident.:-)

    Reply

  66. D
    decembrie 12, 2009 @ 9:57 pm

    Sigur ca te imbolnavesti, dar eu cred ca este pacat in primul rand pentru ca devii dependent de un lucru (fie el drog propriu-zis,alcool,tigara etc). Esti dependent de un lucru in loc sa fii dependent de Dumnezeu
    Cred ca este si asta un soi modern de inchinare la idoli .

    Reply

  67. ionutz
    decembrie 26, 2009 @ 5:30 pm

    Daca si la mine in orasel au aparut doua astfel de magazine….unul amplasat chiar langa biserica ortodoxa….deci….traim ultimele vremuri…!:|

    Reply

  68. ionut
    ianuarie 14, 2010 @ 11:44 pm

    o sa murim cu toti !!!!!!!!!!!!

    Reply

  69. ionut
    ianuarie 14, 2010 @ 11:46 pm

    sa dus dreq tara asta a ajuns ras si panarama asa o sa sfarsim batun-dune joc de noi pacat……!!

    Reply

  70. cin
    ianuarie 15, 2010 @ 9:07 am

    @eXorT:[ce preferati?
    mult si prost sau putin si bine?
    asa si cu viata.o viata lunga si plictisitoare sau una mai scurta si palpitanta?]

    in Hristos nu este plictiseala
    Cred ca oricine ar vrea o viata vesnica in Bucurie.

    Reply

  71. soso
    martie 19, 2011 @ 9:43 pm

    Tinerii care se drogheaza sau consuma etnobotanice NU AR TREBUI DELOC JUDECATI!!!!!
    Bietii copii, probabil fiecare are cate o frustrare, o durere a sufletului pe care nu stiu cum s-o primeasca datorita unei educatiei crestine defectuase sau inexistente. Sa fi MAMA nu inseamna doar sa nasti prunci pe pamant, ci sa-i nasti si-n ceruri. Sa fi TATA nu inseamna doar sa duci greul familiei si sa aduci cele necesare, ci sa ai ca model pe Hristos. La ce folos sa am parinti ai carui Cap nu e Hristos?! Ce folos sa ai astfel de parinti? Daca ajung criminal, oare o sa-i spun mamei mele multumesc ca m-ai nascut? NU!-ci nici n-o recunosc ca mama…

    Eu ii reprosez multe mamei mele…la ce bun ca m-am nascut daca
    viata nu o traiesc pt si intru Hristos?! Pt mn parintii mei, nu-mi sunt parinti… Nu stiu cati o sa inteleaga, dar cu riscul sa nu intelegeti totusi am scris asta pt ca e Frustrarea mea…:sad:

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *