Memoriu privind „Educația sexuală” în școlile românești
CĂTRE MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
DOMNULUI MINISTRU, REMUS PRICOPIE
MEMORIU
privind „EDUCAȚIA SEXUALĂ” ÎN ȘCOLILE ROMÂNEȘTI
I. Proiectul „Sexul vs. Barza” – model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli;
II. Experiența Marii Britanii în domeniul „educației sexuale” și eșecul acesteia;
III. Rolul părinților în „educația sexuală”;
IV. Poziția și propunerile organizațiilor non-guvernamentale creștine față de „educația sexuală” în școlile publice din România;
V. Concluzii și propuneri de subiecte pentru dezbaterea publică;
I. Proiectul „Sexul vs. Barza” – model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli
Domnule Ministru,
Organizațiile semnatare au luat act de lansarea proiectului „SEXUL vs BARZA”, autointitulat „prima platformă de educaţie sexuală în format video pentru adolescenţi” din România. Proiectul a fost lansat pe 23 aprilie la Palatul Parlamentului1.
Analizând materialele – puse la dispoziția liberă a copiilor prin rețeaua „Biblionet” – am ajuns la concluzia că „modelul educațional” prezentat promovează promiscuitatea sexuală și homosexualitatea, încurajează pornografia și libertinajul, susține lipsa de implicații morale ale actului intim, neagă consecințele avortului și se îndreaptă contra autorității parentale. Viziunea sa „educativă” se reduce, în esenţă, la obişnuirea copiilor cu modelul sexualităţii deschise şi cu metodele contraceptive, este vulgarizantă, hedonistă, anti familie și susceptibilă de producerea unor adânci distorsiuni și traume emoționale și psihice la nivelul personalității elevilor de gimnaziu și liceu.
Precizând faptul că filmul prin care se promovează proiectul conţine imagini explicite, vă prezentăm câteva pasaje din „lecţiile” de sexualitate:
„Sexualitatea înseamnă multă, multă autocunoaştere. Ne descoperim pe noi înşine, corpurile noastre şi transformările prin care ele trec din punct de vedere fizic şi sexual, descoperim că avem anumite zone ale corpului unde ne place să ne atingem sau să fim atinşi, aşa-numitele zone sau puncte erogene, printre care se numără gâtul, buzele, sânii, abdomenul, penisul, testiculele, fundul, spatele, ceafa, loburile urechilor şi lista poate continua. Cu alte cuvinte, observi că unele atingeri sau gesturi te excită.”
„…e important să reţinem că unora le plac fetele, altora băieţii, altora ambele sau persoane transgender, unora le plac fetele cu părul scurt, altora, nu. Cu alte cuvinte, suntem diferiţi şi avem preferinţe diferite, o caracteristică super tare a oamenilor, zic eu.”
„Poate că ţie şi prietenei tale vă place să va sărutaţi corpurile, dar tu nu eşti pregătit să mergi mai departe. Nu vrei să faceţi sex încă. Asta e o limită a ta pe care o comunici şi o negociezi cu ea. Pentru că sexualitatea înseamnă şi comunicare, înseamnă să-i spui celuilalt ce-ţi place şi ce nu, ce eşti pregătit/ă să faci şi ce nu. Este OK să-i spui prietenului tău că îţi place cum îţi atinge sânii, dar nu vrei să îţi atingă vulva, nu acum. Iar el trebuie să te înţeleagă şi să-ţi respecte decizia.”
„OK, la ce vă gândiţi când vă gândiţi la sex? Mă refer acum strict ca definiţii? La ce se referă sexul? Pariu că vi se duce gândul la o bilă de billiard bine lovită, fix la relaţii sexuale, la penis în vagin. Mai puţin la sexul dintre două fete şi doi bărbaţi, nu? Mda, aflaţi că asta e cam nedrept. Pe mine mă mai duce gândul la categoriile în care sunt împărţite speciile. …Cum ştii dacă ai sex „F” sau „M” ? Păi ţi s-a tot spus de când erai mic, şi ai tăi au ştiut-o de la medicul care s-a uitat între picioarele tale când te-ai născut, a văzut un penis sau o vulvă şi a spus: „E băiat!” sau „E fată!”. În plus, tehnologia le permite în ziua de azi doctorilor să spună astfel de lucruri încă de când eşti în uterul mamei şi mai ai ceva luni de stat la copt.”
Mai departe, copiilor li se sugerează (deloc subtil) să vizioneze filme porngrafice – dacă n-au făcut-o deja:
„Felul în care actorii şi actriţele din filmele porno reacţionează în timp ce fac sex nu e adevărat, ci este, de multe ori, exagerat. De exemplu, cele mai multe femei nu au orgasm atât de repede sau (şi) se întâmplă mai degraba rar ca două persoane care fac sex să aibă orgasm în acelaşi timp. …Ceea ce în filmele porno pare a fi absolut normal nu e mereu aşa în viaţa reală: sexul anal e în realitate mai puţin popular decât în filmele porno, iar a ejacula pe cineva nu e un lucru care face plăcere neapărat majorităţii oamenilor.”
Iată, mai departe, cum sunt consiliate elevele de liceu, de către aceiaşi „experţi”, explicându-li-se că avortul este un lucru la îndemâna oricui, pentru care nu trebuie să dea socoteală nimănui și, contrar evidențelor, că este lipsit de orice consecințe:
„Dacă ai 16 ani, ai dreptul să mergi singură, fără consimţământul părinţilor, la medicul de familie, la ginecolog, la medicul de planificare de familie sau la farmacie pentru a cere informaţii şi servicii sau produse în legătură cu viaţa ta sexuală. Aceasta include orice orice tip de teste sau consultaţii, dar şi contraceptive, procedură de avort, sarcină, asistenţă maternă sau naştere. Poţi, aşadar, decide singură dacă vrei să păstrezi o sarcină sau nu.”
Desigur, a păstra o sarcină devine ultima opţiune pentru o adolescentă însărcinată:
„Când rămâi însărcinată, ai trei opţiuni: te poţi decide să faci avort, poţi decide să dai copilul spre adopţie sau te poţi decide să-l păstrezi.”
Proiectul „Sexul vs. barza” este susţinut de asociaţii precum „Accept” (a homosexualilor din România), „Front” (feminism radical), European Center for Public Initiatives (grup de lobby pro-avort/pro-homosexualitate) – organizații cu o componentă programatică îndreptată contra familiei tradiționale, nucleare; de business-ul (rețeaua de clinici) de avorturi „Marie Stopes” și de Colegiul Bilingv „George Coşbuc” (unde există o „platforma LGBT” prin care se promovează făţiş homosexualitatea, găzduind inclusiv „parade gay”). De asemenea, programul naţional „Biblionet” sprijină „SEXUL vs BARZA”, anunţând promovarea platformei în peste 2.000 de biblioteci publice din România.
Subliniem faptul că d-na deputată PP DD Liliana Mincă2, susţinătoarea proiectului „Sexul vs. Barza”, este şi unul dintre cei 18 parlamentari co-inițiatori ai propunerii legislative (de altfel lăudabilă!) a deputatului Tudor Ciuhodaru privind introducerea orelor de „Educaţie pentru sănătate” în trunchiul comun (materie obligatorie)3.
Ce va conţine, în consecinţă, capitolul referitor la viaţa intimă din cadrul materiei „Educaţie pentru sănătate”, ne putem lesne închipui. De altfel, Adriana Radu, „specialista în educație sexuală” care apare în clipurile campaniei, spune: „Pasul următor ar fi adoptarea unei legi care să includă educația sexuală ca materie obligatorie în școlile din România. Educația sexuală obligatorie în clasa a IV-a, a VIII-a și a X-a. Fără tăgadă.”4
Trecând peste obrăznicia cu care o persoană privată face agenda Ministerului și a Parlamentului, această afirmație imperativă reprezintă noul tip de totalitarism al gândirii, în care se desființează prin forță poziția oponenților, cu toate că nu există nici raționamente și nici fapte care să susțină beneficiile programelor de tip „Sexul vs. Barza” – altele decât afirmațiile autorilor, ridicate la rangul de judecată de valoare.
Simpla enunțare, ca pe o „mantră” a ecuației „contracepție + avort + libertate sexuală = bunăstare + independență” nu o face adevărată. Dimpotrivă, în lumina tuturor studiilor serioase, exact contrariul afirmațiilor partizanilor „educației sexuale” este vădit. Liberalizarea sexualității este corelată negativ cu problemele sociale5.
II. Experiența Marii Britanii în domeniul „educației sexuale” și eșecul acesteia
Trebuie să avem în vedere că mai multe state occidentale, care au introdus orele de educație sexuală încă din anii ’70, nu au, în prezent, o situație exemplară la capitolul sănătatea sexuală a adolescenților sau în ce privește rata sarcinilor la adolescente.
Exemplul cel mai evident este Marea Britanie. Școlile din această țară includ, de peste 30 de ani, din ce în ce mai mult lecții explicite despre sex, pe care le oferă grupelor de vârstă din ce în ce mai mică. În ultimii 10 ani, astfel de ore au fost predate chiar la ciclul primar.
Aceste programe nu numai că nu au inversat tendința, ci au contribuit la sexualizarea tinerilor într-un mod periculos și la adoptarea unor comportamente de risc. În momentul de faţă, Marea Britanie se confruntă cu o situaţie care a scăpat de sub control: bolile cu transmitere sexuală la tinerii de 16-24 de ani sunt în creștere6, rata sarcinilor la adolescente este cea mai mare din Europa occidentală (în ciuda faptului că 80% din femeile britanice între 15 și 45 de ani folosesc contraceptive7), iar sexualizarea copiilor este o realitate, debutul vieţii sexuale la vârste foarte mici fiind o modă.
Pentru exemplu, ne referim la Programul pentru Dezvoltarea Tinerilor (Young People’s Development Programme) din Marea Britanie, care a stat la baza unui studiu8. Astfel, unor grupuri de copii de 13-15 ani le-au fost oferite lecții de educație sexuală, în speranța că acest lucru va micșora numărul sarcinilor la adolescente. Proiectul s-a desfășurat între aprilie 2004 și martie 2007 și a fost finanțat de Ministerul Sănătății din Marea Britanie, fiind elaborat împreună cu Asociația pentru Planificare Familială.
Această inițiativă s-a desfășurat mai degrabă în cluburile școlare, nu în școli. Douăzeci și șapte de cluburi pentru tineri au fost selectate pentru acest program, în paralel cu alte 27 de cluburi pentru comparație. Adolescenții incluși în programul guvernamental erau învățați despre relațiile sexuale de către colegi de aceeași vârstă cu ei, utilizându-se o mulțime de stiluri și activități.
Rezultatele au fost dezastruoase. Potrivit studiului amintit, proiectul a condus la o rată sarcinilor la adolescente de 3,5 ori mai mare în grupul-țintă, față de grupul luat pentru comparație. În fața acestor concluzii, cercetătorii au recomandat ca asemenea programe să nu se mai folosească, cu excepția cazurilor în care ele sunt parte a unui proiect de cercetare.
Studii recente, oferite de profesorul David Paton (Universitatea Nottingham) confirmă că accesul la contraceptive și avort al tinerilor din Marea Britanie nu a îmbunătățit rezultatele, ci dimpotrivă, le-a înrăutățit9. Menționăm că alternativa de încurajare a abstinenţei în rândul tinerilor a fost întâmpinată cu ostilitate atât în cercurile oficiale, cât şi în cele semi-oficiale.
Situația nu este mai bună și, în orice caz, departe de a fi rezolvată, în ceea ce privește rata sarcinilor la adolescente nici în alte țări occidentale, cu toate că acolo aceste ore au fost introduse din anii ’70-’80. Astfel, în SUA, rata sarcinilor la adolescente este de 93,0 la 1000 de tinere de 15-19 ani, în Marea Britanie – de 62,6 la 1000, în Canada – de 42,7 la 1000, în Belgia – de 15,1 la 100010.
Așadar, nu există dovezi temeinice despre eficiența lecțiilor de educație sexuală de la vârste mici. De ce ar trebui să implementăm noi programe care s-au dovedit a fi ineficiente în alte țări11?
III. Rolul părinților în „educația sexuală”
În ultimii ani, părinți din România sunt „bombardați” cu mesaje din partea mass-media despre necesitatea introducerii „educației sexuale” obligatorii în școli. Totuși, problema este de o mare sensibilitate și, din câte se pare, părinții sunt cei mai în măsură să le ofere propriilor lor copii informații despre chestiunile sexuale, așa cum vom arăta mai jos. Școlile pot acorda sprijin, însă doar familia poate aprecia când un copil este gata să primească asemenea informații. Părinții sau tutorii trebuie, deci, să aibă posibilitatea să intervină pentru a-și susține valorile culturale, morale și religioase.
Din aceasta perspectivă, o altă problemă a programelor de tipul „Sexul vs. Barza” este atacul la libertatea religioasă a familiilor și la drepturile părinților, al căror rol în educație, din câte înțelegem, îl ignoră complet noul proiect. Dacă o viziune extremistă cum este cea a organizațiilor de tip „Accept” sau „Front” va fi oficializată prin curicula școlară a unei materii obligatorii, părinții se vor vedea privați de drepul la educarea copiilor corespunzător propriului sistem de valori, în contextul conferit de Constituția României12 și de Declarația Universală a Drepturilor Omului13.
Revenind la exemplul Marii Britanii ca studiu de caz, „centrul de greutate” al greşelilor făcute de guvern se află în practicarea acestei „educații” cu copiii prin excluderea părinţilor. Răspunsul strict medical la sexualitatea adolescenţilor, oferit de şcoli, a dus la reducerea şi mai mult a controlului, şi aşa slab, pe care părinţii ar fi putut să-l exercite asupra copiilor lor.
În ultima vreme, tot mai mulți părinți și organizații de părinți din Marea Britanie sunt îngrijorați de perspectivele pe care le oferă orele de „educație sexuală” și cer retragerea copiilor de la astfel de ore, deoarece îşi dau seama că rezolvarea problemelor sexuale ale copiilor lor nu mai depinde de ei, ci de instituţii guvernamentale sau neguvernamentale. Ei susțin că abordarea pe care se bazează astfel de ore marginalizează căsătoria și angajamentul de lungă durată și sugerează o atitudine de tip „fă ce vrei” cu referire la relațiile sexuale. Potrivit știrilor din mass-media britanică, tot mai mulți părinți se pronunță împotriva educației sexuale în școli sau pentru retragerea copiilor de la aceste ore14.
Organizaţiile promotoare ale conceptului s-au opus dreptului părinţilor de a-şi retrage copiii de la orele de educaţie sexuală. Încercările Parlamentului de a limita activităţile paradoxale ale acestor organizaţii au eşuat, deoarece termeni cum ar fi „consideraţii morale” şi „viaţa de familie” au fost interpretaţi atât de larg încât au fost goliţi de sensurile lor reale.
Un alt studiu efectuat în Marea Britanie vine în sprijinul ideii că părinții sunt persoanele cele mai în măsură să comunice asemenea informații, fiind totodată cele mai eficiente și preferate de către copii15.
Unii părinți britanici, care au făcut parte din astfel de experimente sociale din Marea Britanie, mărturisesc ce au însemnat pentru ei acele experiențe. Abbie Ireland, o britanică de 26 de ani, declară16: „Era groaznic. Ni se vorbea despre sex într-un mod vulgar și murdar. Știam deja de unde vin bebelușii. Nu doream să aud toate aceste detalii, despre masturbare sau prezervative la orele de educație sexuală. Acest lucru m-a făcut ca sexul să mi se pară un lucru negativ”. „Ni s-a furat inocența prin acele ore de educație sexuală”, susține Abbie. Ea este acum părinte și dorește să-și protejeze fiul. Ea crede că ar putea să răspundă la întrebările copilului, într-un mod natural, atunci când acestea apar.
În urmă cu doar câteva zile, în Marea Britanie a izbucnit un nou scandal între părinți și oficiali17. Un manual-ghid de „educație sexuală”, realizat de organizații cu aprobarea guvernului, recomandă profesorilor să predea elevilor despre „virtuțile educative” ale pornografiei, mai exact, să le explice acestora cum să privească filmele pornografice care pot fi „utile” și „o resursă educativă foarte diversă”. Vârsta de la care copiii pot beneficia de pe urma pornografiei este 5 ani, se afirmă în respectivul ghid. De asemenea, profesorii sunt instructați să explice copiilor că filmele pornografice sunt realizate de actori și de aceea „sunt nerealiste”, explicație pe care o găsim și în proiectul românesc „Sexul vs. Barza”.
În fapt, educaţia sexuală din şcoli a devenit, în Marea Britanie, un „câmp de bătălie” ideologic, în care războiul se duce pentru câştigarea inimilor şi minţilor copiilor. Departe de a mai fi parteneri în folosul copilului, Familia și Statul poartă un război în care fiecare parte o târăște pe cealaltă prin instanțe.
IV. Poziția și propunerile organizațiilor non-guvernamentale creștine față de „educația sexuală” în școli
Domnule Ministru,
Orice program de educație sexuală care nu așează intimitatea sexuală într-un context moral clar și se concentrează în special pe oferirea de contracepție va duce, inevitabil, la încurajarea relațiilor sexuale precoce. Sfaturile despre cum să te angajezi „fără risc” într-o activitate sexuală, cuplate cu prevederi de facilitare a ei, transmit mesajul că activitatea în sine este acceptabilă. Un studiu britanic a arătat că 45,5% din băieți au recunoscut că, atunci când li s-au oferit primele lecții de educație sexuală, au simțit nevoia de a experimenta. Luând în calcul faptul că majoritatea băieților intervievați (77%) primiseră educație sexuală până la vârsta de 12 ani, concluzia este îngrijorătoare18.
(În sprijinul poziției noastre prudente menționăm și recentele schimbări din normele audio-vizualului: pentru protecția minorilor, Consiliul Național al Audiovizualului a restricționat difuzarea, modalitățile de abonare și de acces la emisiuni care conțin pornografie și violență19. Cu alte cuvinte, o autoritate a Statului adoptă o poziție pozitivă față de filme și programe TV susceptibile să influențeze dezvoltarea psiho-fizică firească a copiilor. Ar fi de-a dreptul schizofrenic ca același Stat să ofere copiilor, în școală, exact acele lucruri de care caută să îi ferească acasă.)
Prin urmare, este important ca elevilor să li se ofere mesaje clare despre consecințele negative ale relațiilor sexuale la vârste mici și să li se vorbească despre beneficiile abstinenței (castității). Intimitatea sexuală nu trebuie văzută ca pe o gratificare personală, ci ca pe o exprimare a dragostei și angajamentului adulților într-o relație de durată în căsătorie. Așezarea relațiilor sexuale în acest cadru îi va încuraja pe adolescenți să se abțină și să reziste presiunii conformiste a colegilor.
Dorința sexuală, care este veche cât istoria, este o componentă indispensabilă a naturii și demnității umane, însă promovarea actului sexual drept fiind simpla satisfacere a unei nevoi20, un aspect autonom, lipsit de orice implicații morale și spirituale, nu duce decât la egoism, materialism și disfuncție socială pe scară largă, așa cum ne arată situația prezentă.
Ca organizații reprezentative pentru societatea civilă creștină din România vă informăm că nu ne opunem, ca principiu, existenței unei materii numite „educație pentru sănătate” în școli. În ceea ce privește însă orele destinate informațiilor despre sexualitate, nu credem că este necesară obligativitatea lor. Părinții trebuie să aibă dreptul de a-și retrage copiii de la ele, pentru a-i putea proteja de sexualizarea prematură. Oricum, dată fiind sensibilitatea subiectului, este foarte important ca părinții să fie informați asupra conținutului acestor ore, înainte de predare, și să li se solicite acordul.
Vă propunem totodată să luați în considerare și instituționalizarea „educației acasă”, după modelul „homeschooling”-ului practicat cu succes în SUA, mai ales că și în România au apărut organizații care propun acest model educațional legitim21.
Precizăm că multe din organizațiile noastre derulează deja programe proprii de educație pentru viața intimă. Acestea se bazează pe principiile moral-creștine, care tratează tema sexualității în contextul unei concepții integratoare asupra persoanei umane, văzută ca un complex trup-suflet unitar. Viziunii hedoniste noi îi opunem dragostea credincioasă, statornică, împlinită prin mariaj – instituția optimă pentru exprimarea iubirii sexuale. Astfel înțelegem calea optimă spre împlinirea individului și prosperitatea societății.
Considerăm că aceste programe și experiența noastră pot constitui punctul de plecare pentru o abordare rațională și firească a sexualității22.
Menționăm că reprezentăm un mare număr de părinți creștini din România și, în numele acestora, solicităm expres să fim considerați parteneri în orice discuții și dezbateri publice pe această temă.
Domnule Ministru,
Faptul că realitatea cunoaște numeroase devieri de la starea firească nu înseamnă că nu ar trebui sa mai dorim firescul și să nu-l mai căutăm. Mai ales când vine vorba de copii. A opta, la nivel de autoritate publică, pentru „modele” educaționale nefaste este una din căile cele mai perfide și mai insidioase de a submina interesele unei societăți și ale unei națiuni. Facem apel la dvs. să lucrăm împreună pentru evitarea unor evoluții nefericite, într-o societate deja plină de tensiuni.
Semnatari:
1. Federaţia Organizaţiilor Ortodoxe Pro-vita din România
2. Alianța Familiilor din România
3. Asociația Provita Media
4. World Vision România
5. Asociația Home Schooling România
6. Asociația Dascălilor din România
7. Asociația pentru Apărarea Familiei și Copilului
8. Societatea Ortodoxă a Femeilor Române, Filiala Iaşi
9. Asociația Familiilor Catolice „Vladimir Ghika”
10. Fundația Clinica Provita (Cluj-Napoca)
11. Asociația Darul Veții (Timișoara)
12. Asociația Familia și Viața (Roman)
13. Asociația Primul Pas (Iași)
14. Alianța pentru Demnitate Națională (București)
15. Asociația Rost (București)
16. Asociația Basarabii (București)
17. Liga de Utilitate Publică (București)
18. Asociația Ortodoxia Tinerilor (Galați)
19. Asociația pentru Libertatea Românilor (Bacău)
20. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Brașov
21. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Tg. Jiu
22. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Suceava
23. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Brașov
24. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Cluj
25. Asociația Studenților Creștin Ortodocși – Filiala Tulcea
26. Asociația Cercul Studențesc „Floarea de foc” (București)
27. Asociația Bucovina Profundă (Suceava)
28. Fundația Sfinții Martiri Brâncoveni (filiala Suceava)
29. Asociația WorldTeach România (Timișoara)
30. Fundația Agape (Cluj-Napoca)
31. Fundația Sfânta Irina (București)
32. Asociația Christiana (București)
33. Fundaţia Cireşarii (Beiuș)
34. Asociația Prologos (Timișoara)
35. Asociația Culturală „Sf. Mitropolit Dosoftei” (Suceava)
36. Asociația Mama Olga (Piatra Neamț)
37. Asociația Bunul Samaritean (Beiuş)
38. Fundaţia Sfinţii Martiri Brâncoveni (Constanţa)
39. Şcoala Brâncovenească (Constanţa)
40. Asociaţia Oamenilor de Afaceri Creştini-Ortodocşi (Constanţa)
41. Asociația Sf. Pahomie de la Gledin (Bistrița)
42. Asociația Bărbaților Creștini din România (Timișoara)
43. Asociația Prietenii Omului (Slatina)
44. Asociația Sfântul Acoperământ al Maicii Domnului (Satu Mare)
45. Asociația Meșterilor Populari din Moldova (Iași)
46. Centrul Iochebed Suceava
47. Asociația Brâncoveanu (Arad)
48. Asociația Cristofor (Iași)
49. Fundația Creștină Elim (Marghita)
50. Asociația Doamna Stanca (București)
51. 3C Life International (Cluj-Napoca)
52. Asociația Casa Gratis Pro Deo (București)
53. Asociația Polițiștilor Creștini din România – filiala București
Se raliază Memoriului și următoarele persoane:
54. Prof. univ. dr. Pavel Cirilă, medic, București
55. Dr. Ecaterina Turtureanu-Hanganu, medic, Iaşi
56. Cristina Cânepă, profesoară
57. Irina Solomon, profesoară, Sinaia
58. Roxana Ilinca, profesoară, București
59. Elena Pop (Fumea), profesoară, Ploiești
60. Mihaela Pană, consilier şcolar
61. Marin Udroiu, profesoară
62. Verginia Nedeloiu, profesoară, Ploiești
63. Carmen Elena Păduraru, judecător, Piatra Neamț
64. Mirela Doci, părinte, Cluj-Napoca
65. Manuela Merlușcă, economist
66. Victor Georgescu, inginer
67. Valentina Uhrenciuc, profesoară, Moşna-Iaşi
68. Marian Lungu, meşter popular, Sănduleni-Bacău
69. Ana Ştefan, sociolog, București
70. Andreea Moldoveanu, sociolog, București
71. Cristina Susu, Ploiești
72. Flaviu Bobb, economist, Maramureș
73. Gabriela Grasu, economist, Piatra Neamț
74. Nicoleta Drăgoi, specialist sistem asigurari, Ploiești
75. Bogdan Munteanu, jurnalist, București
76. Larisa Călin, economist, București
77. Loredana Graziela Constantin, jurist, Ploiești
78. Violeta Ciortan, logistician, Otopeni
79. Diana Parizianu, jurnalist, București
80. Camelia Enache, economist, București
81. Adriana Ionescu, director comercial, București
1 Prin susţinerea doamnei deputat Liliana Mincă, președinta „Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi” din Camera Deputaţilor
2 Care, în campania electorală, împărțea iconițe și mătănii ortodoxe, gratuit, alegătorilor!
3 http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=13206
4 www.romaniapozitiva.ro/featured/ww-sexulvsbarza-ro-interviu-cu-fondatorii-platforme-de-educatie-sexuala
5 Pentru că persoana menționată (Adriana Radu) se pretinde feministă, facem observația că aserțiunile mișcării feministe conform căreia liberalizarea sexuală ar fi crescut nivelul de bunăstare al femeii sunt eronate. Epidemiile de boli cu transmitere sexuală au explodat, sunt mai puține căsătorii, mai puține nașteri, mai multe avorturi, mai multe divorțuri și mai multe familii monoparentale. Efectele acestora sunt femei mai sărace și mai vulnerabile.
6 The Guardian, 31 mai 2012, www.guardian.co.uk/society/2012/may/31/sexually-transmitted-infection-rates-soar
7 UK tops league of teenage pregnancy, www.dailymail.co.uk/news/article-28860/UK-tops-league-teenage-pregnancy.html
8 Wiggins M, Bonell C et al., Health outcomes of youth development programme in England: prospective matched comparison study, British Medical Journal 2009; 339:b2534
9 Paton D, „Random behaviour or rational choice? Family planning, Teenage Pregnancy and STIs”, Sex Education, 2,3, August 2006, http://www.cwfa.org/images/content/STIRESRevised.pdf
10 http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_education. Pentru comparație, în România este de 53,4, cf. http://www.insse.ro/cms/files/Anuar%20statistic/02/02%20Populatie_ro.pdf
11 A se vedea pentru detalii suplimentare lucrarea „Educaţie sexuală sau îndoctrinare?” (autor: Valerie Riches), editura Provita Media, 2008. De asemenea Randy Engel – „Sex Education: The Final Plague” despre situația din SUA
12 „Părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror răspundere le revine.” (Art. 29(6) al Constituției României)
13 „Părinții au, cu prioritate, dreptul să aleagă felul educației care urmează să fie dat copiilor lor.” (Declarația Universală a Drepturilor Omului, 1950, art.26(3)).
14 Daily Mail, 9 martie 2011 http://www.dailymail.co.uk/news/article-1364360/Sex-education-Do-want-5-year-old-child-given-explicit-lessons.html; The Telegraph, 9 martie 2011 http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/8369341/Primary-school-pupils-exposed-to-explicit-sex-advice.html; Daily Mail, 5 mai 2011 http://www.dailymail.co.uk/news/article-1383930/Sex-education-taught-schools-say-half-parents.html; The Telegraph, 17 noiembrie 2011 http://www.telegraph.co.uk/education/primaryeducation/8895580/Parents-in-protest-over-explicit-sex-education.html; Daily Mail, 13 ianuarie 2012 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2085558/BBCs-sex-videos-children-like-porn.html?ITO=1490; The Independent, 1 mai 2013 http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/poor-sex-education-leaves-pupils-prey-to-exploitation-say-school-inspectors-8599178.html; The Telegraph, 3 mai 2002 http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/3296106/Sex-policies-encourage-girls-to-get-pregnant.html
15 Wellings K, Wadsworth J, Johnson AM, Field J, Whitaker L, Field B., „Provision of sex education and early sexual experience: the relation examined”, British Medical Journal, 311, 417- 420, 12 august 1995
16 Buletinul „Safe at school”, http://www.spuc.org.uk/campaigns/safeatschool/srebulletin201110
17 Teach students ‘how to view porn’, gvmt-approved group tells UK teachers http://www.lifesitenews.com/news/teach-students-how-to-view-porn-gvmt-approved-group-tells-uk-teachers
18 Royal Forest of Dean College with Gloucestershire Community Health Council, Sex education & Family Planning Services Survey Results, martie 2000
19 Reglementări privind pornografia și violența în programele TV, http://provitabucuresti.ro/resurse/legislatia-familiei/388-pornografie-violenta-tv
20 „Actul sexual este echivalent cu a bea un pahar cu apă”, spunea în anii 1930 prima femeie-ambasador din URSS, Alexandra Kollontai, feministă cunoscută
21 Asociația Homeschooling România, www.homeschooling.ro
22 Evident, în condițiile prevăzute de Legea educației, anume că toate materialele educaționale trebuie să fie adecvate vârstei și situației culturale și religioase ale elevilor.
Raul
mai 11, 2013 @ 8:14 pm
in situati in care se aproba asemenea porcarii(gen asa zisa „educatie sexuala”)? pot sa cer azil politic intro alta tara(ex UE), pe motiv ca tara in care traiesc are o conduita imorala si daunatoare fiintei umane? pt ca vreu sa am niste copii normali si pe care sa nu ii privez de loc de societate, atunci cand o sa ii am! 🙂
Iustin
mai 12, 2013 @ 5:17 pm
Doamne, feri-ne de rău.
Ana
mai 12, 2013 @ 8:42 pm
Raul, de unde crezi ca vine in Romania educatia sexuala? Nu este o inventie a romanilor, ci a occidentalilor. Deci in afara tarii nimeni nu ti-ar intelege durerea. Dincontra:(
Dan Tudorache
mai 13, 2013 @ 9:03 am
O sinteză foarte clară a ceea ce se întâmplă defapt, este aceasta:
”Cine face educație sexuală cu copiii voștri? Homosexualii, feministele radicale și clinicile de avorturi. Adică cei care nu pot avea copii, cei care nu vor să aibă copii și cei care își clădesc prosperitatea și averile pe sângele copiilor nenăscuți uciși.” ([url]http://www.culturavietii.ro/2013/05/10/educatie-sexuala-sexualizare-pervertire-copiilor-sexul-vs-barza-castitate/#.UZCoy6J7LHw[/url])
În legătură cu ”cei care își clădesc prosperitatea și averile pe sângele copiilor nenăscuți uciși” este de observat că unul din susținătorii proiectului ”Sexul vs barza” este Fundația ”Marie Stopes International” ([url]http://www.mariestopes.ro/[/url]), a cărei venituri principale și implicit profituri ( prin clinicile afiliate) sunt realizate din CONTRACEPȚIE și AVORT.
Așadar, prin susținerea demersului ”educativ” citat mai sus, fundația aceasta nu face altceva decât să formeze comportamentul viitorilor clienți ai clinicii, care sunt copiii noștri: să recurgă la contracepție și avort. Pentru ei este o adevărată investiție, care se vede în timp…. în timp ce tinerii dau bani să-și mutileze sănătatea crezând că scapă de problemele sarcinilor ”nedorite”.
Cu adevărat cred că oamenii ăștia trebuie trași la răspundere penală.
Dan Tudorache
mai 13, 2013 @ 9:07 am
Raul, fuga nu este o alternativă, în plus nici nu ai unde cere ”azil politic” într-o țară cu legi mai puțin imorale decât România, în privința sexualității. În marile țări din UE deja se face ”educație sexuală” din plin iar efectele se văd cu ochiul liber.
Așadar, să stăm pe metereze și să nu abdicăm în fața unor minoritari marxiști, oricât de agresivi ar fi în propagandă și oricâtă susținere politică sau financiară ar avea. Dumnezeu este de partea noastră.
TABARCEA MARIUS IONUT
mai 13, 2013 @ 9:21 am
Hristos a inviat!
Nu ma surprinde acest proiect. Trendul, in mai toate domeniile, este de a dizloca prin orice mijloace, familia crestina. Rusine celor ce au astfel de initiative strigatoare la cer!!!
As vrea sa stiu daca acest memoriu poate fi semnat si de alte persoane. Trebuie sustinut.
Dumnezeu este cu noi!
Dan Tudorache
mai 13, 2013 @ 12:05 pm
Adevărat a înviat, Marius!
Un răspuns despre strângerea de semnături, găsești aici: [url]http://www.culturavietii.ro/2013/05/10/educatie-sexuala-sexualizare-pervertire-copiilor-sexul-vs-barza-castitate/comment-page-1/#comment-35732[/url]
TABARCEA MARIUS IONUT
mai 13, 2013 @ 7:45 pm
Mulţumesc, Dan!
Am recepţionat „mesajul”. Până la urmă, mă gândeam chiar zilele trecute, e bine totuşi că există atitudine şi luptă pentru moralitate şi pentru o viaţă cu adevărat creştină.
Ȋntâmplarea face că, în activitatea mea de preot, am fost rugat recent să particip la o întâlnire organizată de UNICEF, cu factorii de decizie şi formatorii de opinie, dar şi cu fetele de 10-12 ani din comunitatea în care activez. Tema întâlnirii viza [i]Educaţia sexuală a fetelor de clasa a şasea[/i]. O abordare din punct de vedere medical, social şi religios – moral. Nu mare mi-a fost surprinderea când am observat mesajul care le era transmis unor fetiţe destul de inocente (în mediul rural încă mai exista inocenţă, din fericire): unul explicit, lipsit de cea mai mică urmă de moralitate, îndreptat pe alocuri chiar împotriva Bisericii “învechite”. Le deschidea practic fetiţelor “noi orizonturi”. Am fost nevoit să îmi schimb radical discursul şi să răstorn toate aberaţiile susţinute sub masca protecţiei şi a “educaţiei”. Aşa încât reafirm că nu mă miră apariţia acestui proiect.
Măcar să existe cineva care să apere interesele familiei creştine.
Toate bune şi nădejde la Dumnezeu!
sdaniel
mai 13, 2013 @ 8:42 pm
Si cand ma gandesc ca acum o luna luam apararea homosexualilor pe acest site pentru ca am considerat ca articolul de atunci era foarte denigrator si jignitor (chiar era) la adresa lor. Acest proiect „sexul vs barza” intrece cu mult puterea mea de toleranta si de intelegere. Daca acest film era adresat doar persoanelor majore, adulte nu cred ca as fi comentat, dar sa mergi la copii cu astfel de filme / prezentari / campanii este deja rea-vointa. Oare realizatorii acestuia nu realizeaza ca niste copii (chiar adolescenti) care traiesc deja intr-o societate bulversata si nu au o personalitate / un caracter pe deplin format vor fi si mai derutati dupa astfel de campanii ?? Parerea mea e ca isi dau seama ceea ce fac dar probabil nu ii intereseaza. Sau poate ca asta isi doresc, adica tot mai multi tineri cu o orientare sexuala confuza pe care ei sa ii preia in organizatiile lor.
Boitos
mai 14, 2013 @ 6:17 am
”Cine face educație sexuală cu copiii voștri? Homosexualii, feministele radicale și clinicile de avorturi. Adică cei care nu pot avea copii, cei care nu vor să aibă copii și cei care își clădesc prosperitatea și averile pe sângele copiilor nenăscuți uciși.” (culturavietii.ro/…/…)”
Exact asa si este , din pacate.
Si sa fim seriosi dar vad o groaza de minciuni si de iluzii pt tinerii din ziua de azi.
Cum poate un tanar din ziua de azi care nu are experienta sa isi de-a seama ce periculoasa este pilula contraceptiva? Sau ce periculos este sa faci avort?
Chiar nu isi da seama.De aceea si doresc sa inoculeze devreme la copii, pt a-i forma intr-un anume fel.
Daca faci educatie sexuala in scoli o ora pe sapt sau pe luna este ca si cum ar invata o materie.
Bineinteles ca este asa cum a spus si sdaniel:,,Sau poate ca asta isi doresc, adica tot mai multi tineri cu o orientare sexuala confuza pe care ei sa ii preia in organizatiile lor.”.Pt ca trebuie sa ne gandim atunci cand un om se afla intr-o mocirla si nu poate iesi, ii invideaza pe cei care sunt pe margine si atunci sa intre toti in mocirla sa fie toti manjiti si sa miroasa toti.Nu cumva sa il arate pe el cineva cu degetul ceea ce a facut ci sa imparta mizeria cu toti.
Am citit sus pe tabla efectele pozitive ale pilulei contraceptive:
,,efecte pozitive pt piele”: este atragatoare pt tinere, la inceput o vor folosi pt frumusete, apoi…
„reducerea riscului de cancer”: gresit.
S-a vrut introducerea vaccinului impotriva cancerului de col uterin.Poi cine face cel mai des cancer de col, numai cei care schimba partenerii des, sau au diverse aventuri extraconjugale.Batranii nostrii nu au avut atata cancer mamar, de col, etc., cat este acuma.Oare de ce?
Adica s-a dat un liber la concubinaj, la libertate sexuala.
Sincer, dar vin cei din occident si cei mai ,,moderni” sa ne invete pe noi ceea ce este nou, nu cumva sa ramanem inapoiati cu credinta noastra.
Credinta si religia noastra care ne-a protejat de alte neamuri sute de ani.
Este ca si la o cetate: nu o poate invada nimeni daca are portile inchise, dar problema este ca portile se deschid din interior.
Si pana la urma de ce sa plec eu din tara noastra? Sa isi educe ei copii lor daca pot, pt ca oricum sunt incapabili sa ii educe.
Dan Tudorache
mai 14, 2013 @ 8:05 am
Dat fiind că Hristos ne învată să dăm tuturor cele ce suntem datori: ”celui cu darea, darea; celui cu vama, vama; celui cu teama, teamă; celui cu cinstea, cinste.”, mă voi corecta adresându-mă cu Sărut-mâna părinte Marius!
Cât despre proiectul ”sexul și barza”, dumneavoastră ați fost realist pentru că aveți experiența cu oamenii și eventual instituțiile însă eu mă mir de cât de naiv am fost să cred că acești minoritari nu au tupeul să uneltească pentru a se impune împotriva unei majorități covârșitoare. Pentru că e tupeu strigător la cer să ai pretenția să educi copiii altora după cum vrei, când ”tu”, în calitatea de homosexual nu poți avea copii, apoi în calitatea de feministă nu vrei să ai copii iar în calitatea de ”fundație” faci bani omorând copiii nenăscuți.
De ce se întâmplă asta? Pentru că deja noi creștinii, ca și popor, am dormit în picioare nepermis de mult timp.
Boitos
mai 14, 2013 @ 8:31 am
Daca intrati pe site-ul ,,sexul vs barza” o sa va izbeasca ( ca si pe mine de altfel ) o fraza ceva de genul „castigi minim un cub de rai”, asociata cu o fata zambitoare.
Asta ca sa vedem noi si sa ne intrebam cat de mult respecta altii religia noastra, conduita noastra, poporul nostru, si taina casatoriei.
La mine cel putin mi-au facut niste nervi cand am vazut, de nu am putut citi mai mult.
Dan Tudorache
mai 14, 2013 @ 8:54 am
Daniel, două aspecte aș mai aduce în discuția cu ”educația sexuală”:
a) Noi creștinii nu ducem lipsă de educație sexuală în adevăratul sens al cuvântului. Avem mulți sfinți părinți care și-au dat cu părerea despre sexualitatea umană, despre relațiile intime dintre soți, despre rostul și limitele relațiilor ș.a.m.d. Sf. Ioan Gură de Aur este celebru în acest sens. Cine vrea să citească… află cât cuprinde. Dar cum părerile oamenilor de acum 1000 și ceva de ani sunt ”depășite”, după mentalitatea post-modernă… cine să se mai ostenească?
Așadar, când respectiva prezentatoare Adriana spune într-un videoclip că în România educația sexuală este un subiect tabu, manipulează ori din neștiință de cauză ori din rea-voință.
Desigur, abordarea sfinților (fie că îi consideră citirorul sfinți sau nu) a fost complet diferită de ceea ce se promovează și înțelegem astăzi prin ”educație sexuală”. Înainte de toate, pentru că sexualitatea (prin acest termen înțelegând și relațiile intime dar nu numai) ține în mare parte de sfera intimității, căci doar acolo se consumă, este nevoie de pudoare. Or sfinții părinți au fost foarte pudici, nedezbătând totul la microscop și folosind cuvinte delicate care să nu exprime carnalul mai mult decât este cazul pentru înțelegerea unor lucruri, necesare dealtfel.
Din contra, ceea ce promovează asociațiile Accept, Front, etc, este redus la carnal, la instinct și mai ales la perversiune, adică nu există limite în manifestarea sexuală atâta timp cât partenerii și-au dat ok-ul. Adică ”orice practică sexuală e bună dacă consimțământul este reciproc”…. premiză care d.p.d.v științific este falsă, ca să nu mai implicăm moralitatea, pe care respectivii o eludează cu desăvârșire. (dacă este nevoie să exemplific de ce e falsă premiza, rog să-mi spui și o voi face)
b) Fiecare copil se dezvoltă în mod unic, unii mai repede, alții mai târziu, atât dpdv fizic cât și emoțional. Această dezvoltare diferită duce implicit la timpi diferiți în care se manifestă curiozitatea și nedumerirea despre sexualitate: unii la 14 ani nici nu se gândesc la ceva legat de sex, plăcere, etc, pe când alții la 10 ani vizionează filme porno și caută să se masturbeze, sau să aibe prieten(ă). Sau invers, oricum…. toate situațiile posibile. Deci nu avem o omogenitate a capacității de recepție a sexualității în rândul copiilor, decât, în cel mai bun caz, după pubertate. Așadar, șablonarea educației în acest aspect atât de intim și delicat, nu duce la altceva decât la mutilarea lor sufletească, căci unora li se vor stârni artificial curiozități și nelămuriri pe care nu le aveau, iar ceilalți vor fi mai interesați despre subiect decât este cazul, prin însăși faptul că subiectul a fost instituționalizat. Așadar, nu li se dă educație pe măsura înțelegii și nevoilor individuale, ci… ca vitele la tranșat. De asta educația sexuală (creștină, bineînțeles) trebuie să se facă acasă, căci părinții știu cel mai bine cum se dezvăltă copii lor atât fizic cât și emoțional, ei simt cei mai bine pulsul intim al copilului, și ei sunt cei mai apropiați sufletește ca să expună niște probleme de mare sensibilitate emoțională. Și mai ales, ei știu cel mai bine când să înceapă să le spună anumite lucruri, cum să le spună și cât să le spună, în concordanță cu creșterea lor.
În final, te îndemn să fii sigur că oamenii aceștia cu proiectul ”sexul vs barza” știu foarte bine ce fac, iar răutatea este lor este bine camuflată. Prezentul deja o dovedește iar viitorul va dovedi și mai mult.
Poate părea o paralelă exagerată dar ține minte te rog că și comunismul de la noi din țară a fost impus de niște minoritari, împotriva unei majorități, dar că la început, până să se arate în adevărata față (de peste Prut), a părut pentru unii dintre români chiar o idee nobilă: ”clasa muncitoare să nu mai fie exploatată de burghezie”.
Așa și acum, se flutură ideea de ”educație”, cuvânt care prin sine însuși are o conotație nobilă, de aceea și pare necesară inițiativa, dar în fapt avem de a face nu cu o educație ci cu o reeducare în stil marxist, pe aripile plăcerii sexuale prost înțelese.
Dan Tudorache
mai 14, 2013 @ 9:04 am
Simona, îți înțeleg revolta dar să știi că mânia mai mult îți tulbură sufletul degeaba.
Despre fotografia din articol fac precizarea că am ales-o dar din considerente de reprezentativitate a subiectului, nu de autenticitate a conținutului de pe tablă. Desigur că nu sunt nici eu de acord cu ”binefacerile” contracepționalelor.
La sfârșitul unui comentariu spuneai că ”Sa isi educe ei copii lor daca pot, pt ca oricum sunt incapabili sa ii educe”, dar ca să facă această educație trebuie să aibe și obiectul educației 🙂
Ori, după cum am dat acel citat, cei care vor să facă această educație ori nu pot avea copii, ori nu îi doresc, ori îi avortează. Și la urmă au pretenția ca copii noștri să gândească și să facă ceea ce fac ei.
aurelian
mai 14, 2013 @ 9:29 am
Subiectul ” educației sexuale” e o mare problema in societatea contemporană. Fac o paralela, am citit un articol privind ratingul televiziunilor, iar televiziunea Patriarhiei era pe ultimele locuri, deci cine-i ii „educa” pe parinții? Televiziunile celor care sunt pro-avort, pro destrabalare, ei au reper mass-media de scandal, sa spun asa, chiar fiind acest boom informațional, din cauza gândirii să ne fie bine pe loc, dar cu efecte ireversibile in timp, sunt mulți părinții care au reper societatea de consum si merg pe principiul fac ce fac si alti, nu dupa cum doresc eu Si când ajungi sa pronunți cuvântul Biserică, aduc discuția despre slujitorii Domnului, o altă mare greșeală, ei doresc preoti buni, dar uita să-și educe copii crestineste. De citit ce au spus sfinții in viața lor, nu cred ca se poate auzi asa ceva, ce poți să-i spui unui părinte cu școala profesională sau care consumă alcool și fumează. Problema e delicata, educația sexuală, cred ca ar putea fii și la ora de religie
Dan Tudorache
mai 14, 2013 @ 9:49 am
Aurelian, sigur că educație sexuală ar putea fi și la ora de religie. Deși mai sus am spus că cei mai apți pentru a oferi educație sexuală copiilor sunt părinții, personal cred că s-ar putea face educație instituționalizată (în sens creștin) începând cu liceul… locul și timpul în care se înmulțesc instantaneu și ispitele și unde interesul despre sexualitate începe să se omogenizeze. Din clasa a 9-a s-ar putea vorbi despre:
a) e bună, nu e bună prietenia dintre băiat și fată acum? Ce presupune ea? Ce ispite există? Cum afectează prietenia aceasta relația cu părinții și cu școala? Cum ar trebui să evolueze prietenia în sens creștin și cum ar putea evolua fără repere morale? etc.
b) relațiile intime și ”graba strică treaba”… cu statistici clare despre avort în rândul minorelor și abandon școlar. Accentul pus pe faptul că relațiile intime nu presupun doar plăcere (cum arată filmele) ci concomitent presupun maximă responsabilitate, după cum ne arată realitatea din maternități și de la cabinetele de ginecologie, fie că ne place, fie că nu.
c) de ce corpul reacționează altfel acum și cum se pot controla simțurile… când ”duduie economia”, vorba lui Tăriceanu? (postul, paza minții, ca mijloace de a ne educa instinctul sexual)
d) de ce o singură prietenie până la căsătorie este mai de dorit decât mai multe prietenii eșuate? de ce în cazul prieteniilor băiat-fată calitatea personală nu vinde din cantitatea experiențelor anterioare?
e) care este legătura dintre anturaj->consumul de alcool->lipsa interesului față de școală și sexul premarital?
f) care e legătura dintre petrecerea timpului liber cu imaginații despre ”iubirea secretă” și instalarea melancoliei, tristeții, dar și a dezinteresului față de școală?
etc.
aurelian
mai 14, 2013 @ 11:29 am
Am citit ce ai scris, dar eu as dori sa mai adaug si educația creștină precara a părinților, din moment ce ei își programează copii și nu-i lasă de la Dumnezeu? Cred că la asta se poate incepe educația copiilor de către parinții.
sharbinsk
septembrie 11, 2013 @ 12:00 pm
Educația sexuală în forma gândită și prezentată de minister e una din cele mai penale inițiative de după 89.
Dacă un adult i-ar băga în cap unui copil mizerii, ar ajunge lejer la corupere de minori în caz că ar da de un părinte zelos și influent,
Dar, atunci când tot felul de organizații cu surse de finanțare cvasi-anonime vând iluzii sexuale tinerilor nu e nici o problemă.
Am tot văzut atei care se legau de faptul că ora de religie ar trebui introdusă la cerere.
Atunci și pentru a participa la orele de educație sexuală, părintele care dorește să-și înscrie copilul ar trebui să introducă cerere din 2 motive
-rolul educației sexuale se presupune că revine în primul rând părintelui care dacă nu se simte în stare poate cere ajutor psihologului etc.
-educația sexuală nu ar trebui să submineze autoritatea părintească, ea are rol complemetar nu totalitarist.
O tânără care ajunge dăstrăbălata cartierului după ce și-a întărit rezoluția mentală de a desfrâna în urma orelor de educație sexuală, va fi socotită ca eșecul părinților de a o educa, chiar dacă nu părinții au încurajat-o pe acest drum, ei vor purta o parte din rușine.
ONG-urile cu interese meschine și MECT nu-și asumă nici o răspundere pt conținutul materialelor și pt felul cum sunt ele preluate, înțelese și aplicate de tinerii în formare.
Înainte ca educația sexuală să fie predată copiilor, curicula ar trebui prezentată părinților și ei să voteze în ședințe cu părinții dacă acceptă sau nu această educație.
Chiar ar trebui ca educația sexuală să fie prezentată în afara orelor școlare, celor care doresc iar, la discuție să asiste minim 2 părinți care să supravegheze informațiile furnizate copiilor lor.
sharbinsk
septembrie 11, 2013 @ 12:06 pm
Cea mai bună educație sexuală ia în vedere și abstinența nu o ignoră ca-n programele de mai sus, nu folosește termeni lascivi ci obiectivi și vorbește foarte exact și despre implicațiile psihice generate de o viață sexuală începută prematur.
Ba chiar trebuie să prezinte mărturiile unor tinere minore care au născut sau avortat și experiențele prin care au trecut pentru ca tabloul să fie completat și de puterea exemplului.
În nici un caz nu trebuie admise programe care instigă tacit la promiscuitate sexuală sau prezintă experiența sexuală ca pe o condiție necesară adaptării în societate.
Nici reclama subliminală la anumite mărci de produse contraceptive nu trebuie admisă.
Dan Sorin
septembrie 11, 2013 @ 12:46 pm
Îmi amintesc de o imagine dată de un tip din Africa de Sud ce ținea o conferință despre bolile sexuale. Spunea despre puii de ceva animal ierbivor. Zicea că aceste animale fiind tot timpul călătoare e nevoie ca puiul să se pună pe picioare în 2-3 zile și să fie destul de puternici ca să plece cu turma. Și mai zicea că în zonă sunt hiene care așteaptă să plece turma și să atace puii care au fost prea leneși să se ridice. Zicea omul acesta că tinerii de azi sunt ca acei pui care trebuie să se ridice singuri cât de repede că sunt hienele din societate care așteaptă să poată să îi ucidă.