Minunea (2009) – film ortodox dupa o poveste adevarata
Una dintre minunile Sfantului Nicolae, care a creat multa tulburare in randul comunistilor, incordati foarte tare in a o ascunde si a o trece in uitare, a fost cea petrecuta in ziua de 31 decembrie 1955, in localitatea ruseasca Kuibisev, Rusia (actuala denumire a localitatii este Samara), pe strada Cikalov, nr. 84, 31.
In noaptea de Anul Nou, la o petrecere intre tineri, o fata numita Zoia a inceput a dansa cu icoana Sfantului Ierarh Nicolae, datorita faptului ca prietenul ei, numit tot Nicolae, intarzia sa apara. In numai cateva clipe, un zgomot nefiresc a zguduit incaperea, iar o lumina orbitoare a tulburat privirea celor prezenti. Rezultatul: fata a ramas incremenita precum o piatra cioplita, cu icoana Sfantului Nicolae in brate.
Medicii, chemati de urgenta, au ramas fara raspuns, nici unul dintre ei nemaivazand si nemaiauzind despre asa ceva. Nici macar acele de seringa nu puteau patrunde in trupul fetei.
Impietrirea fizica a Zoiei a durat vreme de patru luni, in care comunistii, aflati la putere, s-au straduit a tainui minunea pe cat le-a stat in putere. Dupa trecerea celor patru luni, vreme in care multime de oameni s-au intors la dreapta credinta a Bisericii Ortodoxe, botezandu-se, Sfantul Nicolae o va ierta pe cea care i-a batjocorit sfanta icoana.
Dupa aceasta minune a fost realizat si un film, numit „Minunea” (in limba rusa, „Chudo”), turnat de regizorul rus Alexandru Proshkin, in anul 2009. O noua minune petrecuta in jurul celei a Sfantului Nicolae este si urmatoarea: in cadrul filmarilor peliculei, in anul 2008, regizoul Proskin a primit Taina Sfantului Botez, intrand astfel in Biserica Ortodoxa.
Sfanta Scriptura, spune tuturor, pana astazi: „Nu va amagiti: Dumnezeu nu Se lasa batjocorit; caci ce va semana omul, aceea va si secera” (Galateni 6, 7). Scenaristul Iuri Arabov, puncteaza ideea centrala a filmului, zicand: „Chiar de-ar veni Mantuitorul la noi, noi tot n-o sa credem: despre asta vorbeste filmul.” (crestinortodox.ro) (Minunea Sfantului Nicolae din seara de revelion)
Am văzut şi eu acest film şi am rămas impresionat. M-a uluit urâciunea comuniştilor şi împietrirea lor. Mă doare când văd cât de mârşav manipulează politicienii poporul, cât de mult mint şi aruncă promisiuni în vânt fără nicio acoperire. Vă recomand cu drag să-l vedeţi pentru că aşa veţi înţelege mai bine ce credinţă avem. Smerenia Domnului Hristos de pe cruce caracterizeaza crestinismul si-i defineste doctrina pana la cele mai mici detalii. Veti vedea toate astea in film, care e impartit in 12 parti. (Claudiu)
https://www.youtube.com/watch?v=16Olb1ILi-k
Saurian
decembrie 14, 2010 @ 6:38 pm
Mie mi se pare filmul otravă în prăjiturele. Punem un acordeon cu o imagine cu o fată cu pieptul gol şi punem pe unul care se apucă să violeze o femeie şi le pune toate într-un film ortodox şi totul e bine şi frumos. Chiar nu se poate să prezentăm un film ortodox fără astfel de porcării? Încă n-am găsit un film de măsura filmului "Ostrov" ( nu e de mirare că doar acolo un actor s-a călugărit în urma filmului ). N-are nici un pic de sminteală şi multă, multă rugăciunile. Să nu mai vorbesc de mulţimea mesajelor ascunse din acest film. Un film ce mi s-a părut mai nesmintitor ( tot ortodox ) a fost "Culoarul îngerului". În rest crime, torturi (Ţarul) şi curvării (Minunea) puse într-un film ortodox. Oare păr. Iustin sau unii din marii noştri duhovnici ce ar spune de astfel de filmuleţe? Probabil mă veţi considera habotnicie. Nu sunt habotnic. Claudiu oare când copiii tăi ar avea vreo 7 ani le-ai da să se uite la "Minunea":-? Suntem chiar atât de disperaţi de filme ortodoxe încât acceptăm orice prostii se bagă în ele? Mă iertaţi dar mă supără mult când sfinţenia Sfântului Nicolae în această perioadă sfântă e amestecată cu unele scene murdare din respectivul film. Oare cum ar fi ca şi în Vieţile Sfinţilor la viaţa Sf. Maria Egipteanca să avem descrise scene erotice din viaţa păcatoasă a sfintei sau din ispitele ei ( aşa cum sunt filmele "ortodoxe" de azi )?
CLAUDIU
decembrie 15, 2010 @ 1:27 am
DESPRE FILM
FOARTE BINE SAURIAN AI MARE DREPTATE,,,,,,,,,,,IAR DESPRE FILMUL OSTROV E O MARE DIFERENTA FATA DE ACEST FILM.
Admin
decembrie 15, 2010 @ 7:35 am
Da, cred ca exagerezi putin Saurian.
Mi-ar place si mie sa traiesc intr-o lume perfecta, dar astea sunt realitatile.
Stai linistit filmul nu e smintitor, imi iau toata raspunderea pentru tot ce se prezinta.
Saurian
decembrie 15, 2010 @ 8:55 am
Admin, am văzut filmul. Aş avea multe de spus împotrivă dar prefer să tac. Păcat că a apărut articolul despre film în Postul Naşterii Domnului.
Cristina M.
decembrie 15, 2010 @ 10:00 am
Multe sunt de invatat din film. Numai sa avem "ochi de vazut". Mie mi-a placut, desi l-am vazut fara traducere. E foarte frumoasa secventa cu familia preotului la masa, dar si cea in care isi ia ramas bun… Ma bucur ca acum am parte si de traducere… si multumim admiistratorului pentru postare.
Guest
decembrie 15, 2010 @ 4:22 pm
re:
[quote name=”Saurian”]Mie mi se pare filmul otravă în prăjiturele. Punem un acordeon cu o imagine cu o fată cu pieptul gol şi punem pe unul care se apucă să violeze o femeie şi le pune toate într-un film ortodox şi totul e bine şi frumos. Chiar nu se poate să prezentăm un film ortodox fără astfel de porcării? Încă n-am găsit un film de măsura filmului "Ostrov" ( nu e de mirare că doar acolo un actor s-a călugărit în urma filmului ). N-are nici un pic de sminteală şi multă, multă rugăciunile. Să nu mai vorbesc de mulţimea mesajelor ascunse din acest film. Un film ce mi s-a părut mai nesmintitor ( tot ortodox ) a fost "Culoarul îngerului". În rest crime, torturi (Ţarul) şi curvării (Minunea) puse într-un film ortodox. Oare păr. Iustin sau unii din marii noştri duhovnici ce ar spune de astfel de filmuleţe? Probabil mă veţi considera habotnicie. Nu sunt habotnic. Claudiu oare când copiii tăi ar avea vreo 7 ani le-ai da să se uite la "Minunea":-? Suntem chiar atât de disperaţi de filme ortodoxe încât acceptăm orice prostii se bagă în ele? Mă iertaţi dar mă supără mult când sfinţenia Sfântului Nicolae în această perioadă sfântă e amestecată cu unele scene murdare din respectivul film. Oare cum ar fi ca şi în Vieţile Sfinţilor la viaţa Sf. Maria Egipteanca să avem descrise scene erotice din viaţa păcatoasă a sfintei sau din ispitele ei ( aşa cum sunt filmele "ortodoxe" de azi )?[/quote]
Daca sunt astfel de scene ai dreptate Saurian
maria
decembrie 15, 2010 @ 8:28 pm
dap!comentarii interesante!dar dragul meu saurian stii ce este cel mai trist:faptul ca tu din tot filmul ai ramas doar cu acele scene si imagini cu conotatii erotice ,vezi tu dragul meu e ca si cum noi doi mergem de exemplu sa zicem intr-o duminica la sf liturghie-la sfarsitul slujbei cand ajungem acasa eu ti-am spune ca predica preotului de la slujba la care am participat a fost mai emotionanta ca oricand si tu mi-ai spune cat de enervat ai fost de copilul care plangea in biserica.parintele iustinian spunea urmatorul lucru: oamenii pot fi de doua feluri si ca sa stabilesti aceste doua criterii pune-le in fata un pahar cu apa pe jumatate si intreaba-i ce vad :Prima categorie ar spune ca paharul e pe jumatate plin iar cea de-a doua categorie ar spune ca paharul e pe jumatate gol -si anume sunt oameni care indiferent de greutatii vad mereu partea pozitiva si sunt oameni care indiferent de cat de bine le este vad mereu partea negativa-ce este in noi vedem si afara!
iarta-ma daca te-am suparat!
bv administratorului pt postare!"
cine are urechi sa auda si cine are ochi sa vada"
Saurian
decembrie 16, 2010 @ 5:10 am
maria, ai făcut o comparaţie foarte forţată pentru că nu poţi să asemeni scenele păcătoase introduse într-un film cu plânsul unui copil. Poţi să-ţi fac şi eu o analogie: amândoi am gustat prăjitură şi tu spui ce bună e pe când eu sunt deranjat că totuşi conţine otravă. Asta ar fi mai corectă din punctul meu de vedere. maria, oare dacă ai avea un copilaş de vreo 9 anişori i-ai da să se uite la acest film? Căci eu cred că tot ce a spus Hristos putea liniştit să asculte şi un copilaş de 9 anişori fără să se smintească. Uită-te la filmele neoprotestanţilor ( care sunt aşa proaste cum sunt ) şi numără câte scene smintitoare sunt în filme? Să nu vorbesc de faptul că păr. Dumitru Stăniloae a spus că nimic din Ortodoxie nu se poate transpune în filme dar asta deja e o altă discuţie.
maria
decembrie 16, 2010 @ 12:00 pm
dragul meu saurian tot n-ai inteles ce am vrut sa-ti spun:claudiu spunea ca dupa ce a vazut acest film a ramas uimit de tratamentul urat al comunistilor ,cum erau oamenii din acele timpuri prigoniti si haituitzi ,a ramas impresionat de povestea in sine -de minune ,eu dupa ce l-am vazut am acelasi sentiment ca si al lui claudiu-minunea in sine -preotul -tot dar cu asta am ramas si eu am vazut acele scene dar vezi tu noi (imi cer scuze ca poate vb si in numele lui claudiu)n-am ramas cu acele scene erotice in minte asta e ideea tu in schimb din tot filmul cu asta ai ramas
of critica asta!ce ne mai place sa aruncam cu pietre!astfel de scene apar peste tot ,la tv,in presa,in vestimentatia unora s.a.m.d. dar imp este sa luam ce e bun pt noi
in fine,tu stii mai bine
doamne ajuta!
iarta-ma pt comentarii!
maria
decembrie 16, 2010 @ 12:40 pm
http://www.ortodoxia.md/video/3016-filmul-preotul
un film extraordinar,si poate mai pe gustul dragului nostru saurian
Cristina
decembrie 20, 2010 @ 6:05 am
@maria, despre filmul ‘preotul’
draga Maria,
imi pare ca trebuie sa ma transform si eu intr-un ‘pesimist’ ca saurian care vede numai negru peste tot (glumesc) dar te rog tare mult sa imi explici cum ai inteles tu gestul preotesei de la sfarsitul filmului pe care il recomanzi si altora cu atata caldura. a fost sau nu sinucidere? eu am ramas absolut inmarmurita de decizia unei femei care spune ca are credinta in Dumnezeu dar alege sa se duca in padure in mijlocul iernii cu intentia de a ingheta. Credinta in Dumnezeu implica si nadejde, si recunostinta pentru darul vietii dat de Dumnezeu, din cate stiam nu e permis niciunui crestin care vrea sa se mantuiasca sa se sinucida.
De asemeni, nu am inteles absolut deloc( decat ca pe o sminteala si o ratacire a personajului) refuzul preotului laudat de tine de a-i inmormanta crestineste pe oamenii aceia. Pusese in momentul acela ura stapanire pe el ? Este demn de un preot sa se lase tarat de ura si de manie? Stiu ca preotii sunt oameni si pot gresi de asemeni insa altceva este sa dai un astfel de preot drept exemplu.
Cred ca preoti exemplari sunt cu duiumul si trebuie sa le acordam lor creditul care li se cuvine, nu unui scenariu scris de un regizor care poate nici nu a fost dus prea mult pe la biserica.
un alt lucru pe care nu il inteleg e cum de s-a apucat tocmai un regizor nebotezat sa regizeze filmul "Minunea". Putem interpreta ca a fost voia Domnului ca dansul apoi sa se boteze, insa e cert ca atunci cand s-a apucat de film, regizorul cu pricina nu prea stia multe despre credinta ortodoxa sau despre sf Nicolae; si atunci ,daca nu stia, ce putea sa spuna nou? si ce si-a propus la inceput, atunci cand s-a apucat de film, ce voia sa infatiseze, daca dansul nu credea in sf Nicolae? mie imi pare ca nu cer prea mult daca astept de la oameni o anumita consecventa in ideile lor, e adevarat ca ne putem schimba ideile, insa mi-e teama ca ceva din ideile prezentate in film (din cate spune saurian, eu nu am vazut filmul), sunt de pe timpul cand regizorul nu citise prea multe despre ortodoxie. sincera sa fiu devin foarte circumspecta atunci cand un om care crede in Hristos alege sa filmeze si apoi sa lase in film o secventa infatisand o femeie cu pieptul gol. e adevarat ca si tarkovski are niste secvente infatisand femei goale in ‘patimile lui andrei’ dar rolul scenei respective este clara , infatiseaza patimile de care sufera si andrei.
nu am vazut filmul ‘minunea’, dar pentru cine l-a vazut, ne poate spune eventual daca este un motiv bine intemeiat pentru secventa cu femeia cu pieptul gol? Mie mi-e teama sa nu fie doar o inscriere in curentul ‘filmelor bune’ din ultima perioada care nu pot exista fara o secventa sexi. daca ma insel si daca este motiv bieintemeiat, va rog explicati-mi-l.
Saurian
decembrie 20, 2010 @ 12:50 pm
Cristina, scenele respective sunt: 1/12 8:25; 2/12 2:55 şi 12/12 1:37.
Saurian
decembrie 20, 2010 @ 12:56 pm
Mă întreb: oare nu era la fel de credibil filmul dacă nu se băga acele scene în film? Oricum la ora actuală nu ştiu un film cu atât de multe înţelesuri ( la care m-am uitat de vreo 3 ori şi am descoperit lucruri noi iar auzind o conferinţă a păr. Rafail Noica despre film au apărut iarăşi nişte înţelesuri noi ) cum a fost "Ostrovul". Iar faptul că filmul a fost în proporţie de 75% rugăciune a făcut să fie şi mai plăcut. Restul filmelor ortodoxe ( scoţând partea păcătoasă ) mi se par destul de slăbuţe. Aşa mi se pare mie; poate alţii au alte păreri. Dar părţile acelea necenzurate nu mi-au plăcut deloc. Sincer, nu cred că se strica cu ceva filmul dacă nu erau filmate că se înţelegea din context ce păcătoşi erau acei oameni de la începutul filmului. Cât despre hulirea sfintelor icoane într-un film… oare nu este vreun Sfânt Canon care să interzică aceasta? Am promis că nu mai postez. Îmi cer iertare admin, nu vreau să provoc polemici şi certuri în acest post.
Admin
decembrie 20, 2010 @ 2:15 pm
Cred ca exagerezi.
maria
decembrie 21, 2010 @ 12:43 pm
la noi la romani exista o vb:"unde da-i si unde crapa" .da asta e…fiecare intelege cum poate…si ia din viata ce poate….voi cu asta ati ramas din tot filmul….nu mai repet ce-i spusesm lui saurian mai sus postat,e valabil si pt tine draga mea cristina……pr arsenie papacioc era intrebat cum sa facem sa biruim diavolul iar parintele ii spune da ce ne-am face fara el pt ca ne place sau nu diavolul e cel care ne ajuta la mantuire.dragii mei noi poate tindem la un loc minunat ca imparatia lui Dzeu dar ca sa ajungem acolo avem de luptat in viata asta (iov cap 7 "o lupta si-o ispita este viata omului pe pamant"-),din fiecare lucru/om rau trebuie sa invatam ceva,cu conditia sa transformam acel rau intr-un bine,o lectie care ne ajuta in urcusul duhovnicesc.
saurian ,dragul meu,te-ai dus prea departe ,vino printre noi,unde hulirea icoanelor ca ideea era fix alta,sa inteleg ca ti-ai facut un etalon in viata-etichetezi totul cu ostrov-acel film si din punct meu de vedere nu este doar minunat ci peste minunat-l-am vazut de zeci de ori -dar vezi tu fiecare film-fiecare om -fiecare fapta-fiecare clipa are povestea/mesajul ei/lui
imi cer scz de comentarii ,
doamne ajuta un ‘Craciun Binecuvantat " la toata lumea !
pt admin.: imi vin acum in minte cuvintele dragului meu pr cleopa ilie :rbdare,rabdare,rabdare si cand crezi ca ai gatit-o incepi iar si iar rabdare ,rabdare,rabdare……….
maria
decembrie 21, 2010 @ 1:58 pm
http://www.youtube.com/watch?v=UMt0ytVhZ_U&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=xAgIXUrMxkg&NR=1
nu are legatura neaparat cu ce s-a postat mai sus dar are legatura cu raul care se afla in lume ,e ingrozitor ce se intampla in aceste filme ,dar din nefericire sunt lucruri si mai rele in lume.asa cum Iubitul nostru IIsus ne-a iertat pe cruce asa sa-i iertam si noi.
Doamne ajuta sa rabdam si sa iertam caci si IIsus a rabdat si ne rabda,a iertat si ne iarta si a suferit si sufera pe nedrept.
geo
decembrie 21, 2010 @ 3:19 pm
Acum inteleg de ce aufletul meu nu a fost miscat in sensul cel bun…
Cristina
decembrie 22, 2010 @ 12:02 am
@maria
Eu tot nu am inteles de ce ar trebui sa ne uitam la filmul ‘preotul’, de ce ne-am petrece doua ore din viata noastra urmarindu-l.
eu consider ca singura informatie utila pe care am luat-o din filmul cu pricina (lasand la o parte smintelile de care am pomenit si care au venit la pachet) este descrierea imprejurarilor in care au venit germanii in URSS si atitudinea lor fata de biserici.
Cat despre cele doua ore , cred sincer ca cineva s-ar folosi de ele duhovniceste mult mai mult daca urmareste un interviu cu parintele Sofian, parintele Arsenie , parintele Iustin, parintele Vasile Mihoc si atatia si atatia preoti care exista cu adevarat, cu har, cu care ne-a invrednicit Dumnezeu pe noi pacatosii. De ce sa apelam la surogate daca avem esente?
Va rog sa nu ma intelegeti gresit, a fost o vreme cand filmele erau pentru mine aproape ca un drog , consideram ca e pur si simplu un act cultural sa te uiti la (toate) filmele care apar si sa iei ceva bun din fiecare. problema era ca nu imi dadeam seama ca, inconstient, inmagazinam si atitudini, ‘principii’, vederi, care nu erau deloc ale mele sau ale familiei mele si pe care nici nu apucam sa le cern prea bine, sa vad ca imi erau straine si daunatoare. de aceea as ezita sa recomand si altora un film in care lucrurile duhovnicesti se amesteca asa de strans si pe neobservate cu cele mai putin ortodoxe. abia relativ de curand mi-am dat seama ca de fapt timpul nostru aici e destul de scurt (puteti zambi:-) si sunt foarte putine filme care sa ne ajute sa facem fata realitatii asa cum e sau sa ne apropie de Dumnezeu. majoritatea filmelor de la holliwood ne indeamna sa fugim de realitate in tot felul de lumi imaginate iar altele ne smintesc de-a dreptul. eu una mi-am dat seama ca nu sunt destul de puternica sa vad cateva filme holliwoodiene fara ca sa ma influenteze negativ sau sa nu am sentimentul ca imi pierd vremea(nu vreau sa generalizez , mai scoate si holliwood-ul cateodata ceva bun dar trebuie sa cauti cu lumanarea).
cat despre ‘acceptarea’ cu randare a situatiei ca in toate filemele actuale trebuie sa mai existe scene sexi si asmd, cred ca piata e stabilita cumva de cerere si oferta. e adevarat ca ni se ofera astfel de scene in aproape orice film, dar depinde si de noi ca sa aratam ca un public ortodox nu le gusta, macar prin a nu recomanda filmul si a ne exprima opinia clar. in momentul in care ne uitam la film fara sa il criticam absolut deloc si la sfarsit il mai si laudam, uitand sa mentionam carentele, ne adaugam si pe noi la numarul celor care apreciaza scene sexi in filme.
Cora
februarie 17, 2011 @ 10:44 pm
Am terminat de vizionat acum filmul, dar recunosc ca m-a impresionat mai mult povestea in sine, citita, decat punerea in scena. Pe tot parcursul am simtit ca e ceva prea ostentativ.Poate imixtiunea "sovietului", poate deja am alergie la comunism, oricum, recunosc ca scenele "sexy" nu le-am remarcat…conteaza altceva decat ideea in sine?
ghita
martie 13, 2011 @ 12:53 pm
Nu cred ca Saurian exagereaza absolut deloc, Admin. Diavolul amesteca printre bune si rele tocmai pentru a "infasura si a trage la el sufletele", cum sunt si diavolii care stiu scriptura din scoarta in scoarta, dar in esenta lor tot diavoli sunt si tot o rastalmacesc ducand crestinii in eroare. Pentru a nu ne sminti, consider ca nu avem nevoie de un filmulet ca sa avem noi la mana inca o dovada a puterii Dumnezeiesti. Mai bine citesc doar intamplarea relatata, vietile sfintilor, proloagele, daca chiar am nevoie sa aflu despre minuni.
Guest
aprilie 17, 2011 @ 1:08 pm
re:
DOAMNE AJUTA!Sunt intr-adevar unele mici greseli,dar oare noi oamenii suntem asa de perfectii.APROAPE TOATE FILMELE ORTODOXE SUNT FOARTE BUNE,FARA DAR SI POATE.Oare biserica ORTODOXA ROMANA,CE FILME FAC??BISERICA ORTODOXA ROMANA FIIND MAMALIGA CU PATRIARH CU TOT ,CACI IN LOC SA AIBA SI EL O IDEIE DE UN FILM,ARE IDEIE DE CUM SA FACA BANI,CUM MERG AFACERILE,SA II ZICA LA CUTARE EPISCOP CA DE CE NU LA ALES PE EL PATRIARH,OARE DIN SMERENIE ZICE ASA????SA LE SARUTAM PICIOARELE LA SFANTUL MUNTE ATHOS CARE ESTE PE STIL VECHI ,TOT MUNTELE CACI EI NE MAI TIN PE PAMANT.SA NE RUGAM PENTRU CEI MORTI IN MOD SPECIAL.DOAMNE AJUTA!