Skip to content

37 Comentarii

  1. Laura Stifter
    februarie 20, 2013 @ 10:34 pm

    Impresionant!
    Dacă am fi cu adevărat „îndrăgostiţi” de Dumnezeul nostru, atunci… am reuşi să câştigăm lumea întreagă pentru El! Sfântul Ioan Scărarul ne îndemna să-L iubim pe Dumnezeu aşa cum un tânăr îşi îndrăgeşte iubita. 🙂
    Dumnezeu, prin sfinţii Săi din epoca noastră, i-a transformat pe torţionari în mărturisitori, a făcut din închisori… adevărate mănăstiri şi universităţi duhovniceşti.

    Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

    Reply

  2. LoredanaPopovici
    februarie 21, 2013 @ 8:10 am

    grija mare…Nu cumva sub cuvintele frumos invaluite sa fim dusi in inselare.
    Consider ca apogeul nebuniei a fost atunci cand a marturisit:”Iisus s-a facut pacat”.
    Limitarea intelegerii parabolei este data de lipsa Adevarului din viata Sa.Iar adevarul este unul singur:Hristos. Nu poti avea pretentia ca il cunosti pe Hristos, daca spui minciuni despre Hristos”Iisus s-a facut pacat?”Ba mai mult, nu ne dezleaga taina marei sale descoperiri zicand, va las pe voi sa cautati in toata biblia.
    Acum pentru o comparatie va las linkul unei predici despre drahma cea pierduta a sfantului Nicolae Velimirovici. Profunda, si mai ales relevatoare a insasi Tainei Universului.
    http://www.doxologia.ro/viata-bisericii/predici/sfantul-nicolae-velimirovici-parabola-drahmei-pierdute-taina-universului.
    „Cercetati duhurile…”ne invata Scriptura. Nu e suficient sa faci inchisoare, nu e suficient sa mori martirizat daca nu mori in adevar….
    Am ramas surprinsa sa gasesc un pastor protestant pe un site ortodox, mai ales in contextul in care pastorul emite asemenea ineptii.
    Iar daca considerati ca gresesc, va rog sa imi demonstrati dvs intradevar ca”Iisus s-a facut pacat” cu citate scripturistice si comentarii patristice. Sa ma iertati…

    Reply

  3. Claudiu Balan
    februarie 21, 2013 @ 8:54 am

    Sărutmâna d-na Loredana.

    Faptul că Hristos s-a făcut păcat este ideea înaintată de Sfântul Apostol Pavel în Epistola a doua către Corinteni. Iat-o:

    „Şi toate sunt de la Dumnezeu, Care ne-a împăcat cu Sine prin Hristos şi Care ne-a dat nouă slujirea împăcării. Pentru că Dumnezeu era în Hristos, împăcând lumea cu Sine însuşi, nesocotindu-le greşelile lor şi punând în noi cuvântul împăcării. În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca mijlocitori, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu! [b]Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat,[/b] ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.” (2Co 5, 18,21).

    Știam că postarea mea va stârni contradicții printre unii din cititori.

    Bineînțeles că explicare pildei cu femeia care a pierdut drahma nu e poate la același nivel adânc de trăire ca și cel al Sfinților Părinți.

    Mi-a plăcut însă un lucru: faptul că a explicat nebunia dragostei (concept extras din pildă) cu un fapt real: cererea în căsătorie pe care i-a adresat-o fetei pe care a văzut-o doar câteva secunde, fără să o fi cunoscut vreodată.

    Pentru mine această întâmplare vine după unele discuții pe care le-am avut în tabăra de la Bușteni în care se punea problema cât timp să stea tinerii până să se căsătorească. Ori acest exemplu îmi arată mie că nu există rețete în iubire… ci totul e spontan și depinde doar de oameni.

    Cât privește faptul că e pastor protestant nu ne împiedică să luam ceea ce este bun și de la ei. Dacă în mod constant vom respinge relația cu ei, discuțiile cu ei, gândurile lor, scrierile lor, vieților lor, atunci ne facem judecători ai aproapelui nostru, și păcătuim.

    Înțeleg că ei nu pot fi luați ca învățători în credință, dar totuși sunt atâtea exemple prin care Dumnezeu ne arată că lucrează și în viața lor. De exemplu catolicul Jean Paul Migne care a realizat Patrologia Greaca, o lucrarea colosala și de căpătâi pentru Ortodoxie, unde găsim multe scrieri ale Sfinților Părinți.

    De ce o folosim dacă e munca și râvna unui catolic? De ce nu o blamăm?

    Pentru că este o lucrare care se însrie pe linia Adevărului, e o lucrare săvârșită în Dumnezeu.

    Teologii ortodocși folosesc mii și mii de lucrări teologice de mare folos din mediu catolic, protestant și evreesc, lucrări care nu există în mediul ortodox, pentru că nu s-a găsit nimeni să le scrie: atlase biblice, hărți, cronologii, enciclopedii, analize istorice, analize demografice, sociale, descoperiri arheologice, etc. – fără ele n-ar fi existat multe din lucrările teologice ortodoxe de astăzi.

    Dacă limităm permanent lucrarea lui Dumnezeu în lume doar la spațiul ortodox, atunci nu suntem în Adevăr. Ortodocșii sunt 250 de milioane de persoane din 7 miliarde, totalul populației pe glob. Credeți că Dumnezeu nu-și descoperă înțelepciunea Sa și altor oameni?

    Eu cred că ar trebuie să luam ce-i frumos din fiecare persoană, din fiecare credință, dar fără să ne pierdem identitatea.

    A accepta frumosul celuilalt nu înseamnă nicidecum a relativiza frumosul identității tale ci dimpotrivă înseamnă a descoperi noi perspective asupra frumosului pe care-l cunoști.

    Dacă lucra Dumnezeu numai prin ortodocși în lumea această, ne-am fi mândrit prea mult, și am fi considerat celelalte neamuri de ocară… așa cum făceau evreii înainte.

    Dacă gestul de a publica discursuri și materiale protestante pe site ar fi fost unul constant aș înțelege nemulțumirea, dar când astfel de materiale sunt a mia parte dintr-un întreg conținut, atunci nu mai înțeleg neliniștea.

    Reply

  4. LoredanaPopovici
    februarie 21, 2013 @ 10:54 am

    Doamne ajuta!
    Ideea nu e ca Hristos s-a facut pacat, deci materie pacatoasa ci s-a adus jertfa ptr pacat. E vorba de ceea ce noi numim chenoza sau desertare. Chiar Inaltul Anania explica acest sens al traducerii.
    MAi tarziu am realizat ca e posibil sa fie vorbit de chenoza, dar lipsa unei exemplificari a celor spuse duce la concluzii absurde.

    sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu cei de alte confesiuni. Datori suntem cu totii sa traim in pace si intelegere chiar si ajutor reciproc. Dar avand atata tezaur in Biserica Ortodoxa, cum de mai avem nevoie de alte podoabe din alte confesiuni?
    Aminteati de parintii Bisericii care folosesc spre referinta studii lucrari din mediul catolic, protestant sau chiar evreiesc ptr ca nu aveau alte materiale.
    Acum intreb altfel: daca ai avea materiale pt ceea ce cauti atat in mediul ortodox cat si cel protestant, pe care l-ai alege? ai alege pe cel protestant doar de dragul diversitatii?

    Reply

  5. Claudiu Balan
    februarie 21, 2013 @ 10:59 am

    Păi exact asta e problema că teologii ortodocși folosesc materiale din alte medii decât cel ortodox, pentru că nu există enciclopedii ortodoxe, nu există atlase biblice ortodoxe, nu există analize/studii demografice, sociologice, arheologice, etc. în mediul ortodox.

    E clar că Hristos nu este păcatos, chiar versetul spune asta: „Care n-a cunoscut păcatul” dar a suportat toate consecințele păcatelor ca și cum El le-ar fi săvărșit pe toate. E într-adevăr un loc în care se vorbește de smerirea lui Dumnezeu la un nivel adânc.

    Reply

  6. Ana
    februarie 21, 2013 @ 4:24 pm

    Lorep a scris:
    [quote]sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu cei de alte confesiuni. Datori suntem cu totii sa traim in pace si intelegere chiar si ajutor reciproc. Dar avand atata tezaur in Biserica Ortodoxa, cum de mai avem nevoie de alte podoabe din alte confesiuni?[/quote]

    [b]Sustin ce a scris Lorep. Oricat de frumos ar fi un citat sau o invatatura de la alte culte, trebuie sa facem in asa fel incat sa ne infranam de a le folosi. [/b]

    Inteleg Claudiu ce te.a facut sa alegi acest video clip, mai ales ca discutiile voastre din tabara sunt proaspete si poate nu ai avut timp necesar sa cauti altceva din mediul ortodox.

    Referitor la astea, zilele trecute citeam o carte in care se amintea de multe inventii, insa despre romani NIMIC:(. [b]Stim ca mereu am stat mai in urma si nu ne-am promovat valorile noastre. La fel se intampla si cu ortodoxia. Insa daca strainii stiu sa se promoveze (deseori mintind), sa nu-i promovam si noi, ci sa cautam din rasputeri sa le gasim pe ale noastre.[/b]

    Poate ar trebui sa fim atenti si sa tinem strict o linie ortodoxa in toate.

    Reply

  7. Ana
    februarie 21, 2013 @ 4:43 pm

    Pe Romeo si Julieta nu putem sa-i asociem cu draogostea. Asa ni s-a „vandut” noua povestea ca fiind de dragoste autentica.

    Un parinte al bisericii noastre chiar spune ca cei doi sunt in afara dragostei. Ca nu pot fi asociati cu iubirea niste oameni care ajung sa se sinucida. Pacat impotriva Duhului Sfant.

    Si daca este sa mergem in inchisoarea comunista, sa ne gandim ca acel securist era sigur botezat ortodox si dupa ce a iesit din inchisoare „a fost ajutat” sa iasa peste hotare si pretul a fost lepadarea de credinta dreapta:(.

    Claudiu, te rog sa ma ierti. Sunt convinsa sa tu ai gandit numai binele adaugand acest clip. Citeste ce am scris si vezi daca exista vreo esenta de adevar.

    Reply

  8. LoredanaPopovici
    februarie 21, 2013 @ 5:05 pm

    si daca e sa vorbim despre exemplu dragostei intre Romeo si Julieta clar nu e iubire.E o pseudo iubire, ptr ca iubirea adevarat nu raneste.Iubirea lor e total diferita de iubirea la care necheama Hristos(fie ea eros, agape sau filia).
    Si revin la problema de interpretare: daca Hristos e pacat, atunci si iubirea dintre romeo si julieta e ridicata la rang de virtute, sau cel putin data ca exemplu de iubire adevarata, cand de fapt devine scara spre iad. Iubirea neiubire accepta desfraul intre tineri inainte de casatorie, accepta perversiunile intre soti, merge pana la suicid.
    Dar daca Hristos e jertfa pentru pacat, inseamna ca Hristos devine absolutizarea dragostei.dragoste care ofera libertate, dragoste care devine scara spre rai. Avem nenumarate exemple de dragoste manifestata prin cele mai frumoase fapte chiar in familiile crestine.(Sf Adrian si Natalia, Hrisant si Daria, Teodora si Iustinian).Avem un alt sistem de valori fata de cel prezentat de pastorul Wumbrandt.

    Reply

  9. Claudiu Balan
    februarie 21, 2013 @ 5:27 pm

    Nu mai spun nimic.
    Nu a fost articol în care să fie cineva de altă credință și cineva să nu aducă acuzații. Deși acuzații sunt mii și mii și pentru ortodocși.

    Aș putea începe să vorbesc și eu despre slăbiciunile și păcatele și căderile grave ale IPS Bartolomeu Anania în închisoare.

    Dar n-am crezut niciodată că e cazul să fac asta.

    Cum apar alții de altă credință, cum se aduc toate argumntele posibile pentru a fi eliminați și executați strict.

    Așa va fi mereu. Noi ortodocșii vom găsi îndreptățire să-i judecăm pe cei de altă credință deși ni se spune de Mântuitorul să nu facem asta.

    Reply

  10. Razvan - Gabriel Boboc
    februarie 21, 2013 @ 5:57 pm

    Sunt de acord cu Claudiu. Noi, ortodocsii, ne credem cei mai tari, dar asta inseamna ca avem si cea mai mare responsabilitate. Dumnezeu ne va judeca mult mai aspru deoarece noi am stiut Cine este Adevarul, dar am trait in ignoranta, in pacate, am judecat, ne-am mandrit… Era o gluma pe care am auzit-o la un monah. Nu stiu daca o spun exact, dar important e mesajul. Se spune ca se plimba Dumnezeu cu Sfantul Petru prin Rai pentru a-i arata pe cei mantuiti. Si ii spunea Dumnezeu: aici sunt contemplativii, aici sunt misticii, aici sunt catolicii… si mergand ei asa vad un zid foarte inalt si intreaba Sf Petru: Aici cine e, Doamne? Iar Dumnezeu ii spune: Sssssttt.. Fa liniste! Aici sunt ortodocsii si ei se cred singuri! Cred ca aceasta gluma este potrivita pentru smerirea noastra.

    Reply

  11. LoredanaPopovici
    februarie 21, 2013 @ 5:59 pm

    Claudiu, sa ma ierti dar nu era cazul sa te superi.
    Vorbeam pe marginea a celor spuse de pastor nu pe marginea personalitatii lui, a caderilor si neputintelor lui. Nu aduceam in discutie diferitele situatii in care a fost pus in inchisoare. Discutam doar ideile expuse.
    Iarta-ma daca te-am mahnit.

    Reply

  12. Claudiu Balan
    februarie 21, 2013 @ 6:23 pm

    Stați liniștită.
    M-am întristat doar puțin.

    Reply

  13. Sorin
    februarie 21, 2013 @ 6:31 pm

    Eu personal nu pot să mai ascult sau să citesc ceva de la acest om cu două fețe:
    http://www.proiectul-arche.org/2008/07/richard-wurmbrand-adevr-i-mistificare.html

    Reply

  14. Laura Stifter
    februarie 22, 2013 @ 12:30 am

    Sunt întru totul de acord cu opinia lui Claudiu şi apreciez deschiderea pe care a dovedit-o prin postarea acestui material al unui creştin mărturisitor din închisorile comuniste.
    Ce este neortodox în înregistrarea postată? Ideea că „Iisus este păcat”? Claudiu a explicat clar şi concis: în Sfânta Scriptură sunt scrise aceste cuvinte, dar nu în sensul că Hristos ar fi păcătos (Doamne apără şi păzeşte), ci acel text este tocmai o mărturisire a adevărului că Domnul nostru, fără de păcat fiind, S-a sacrificat pentru păcatele noastre, Şi-a asumat consecinţele păcatelor noastre.
    Formularea pare neortodoxă?
    În acest caz, este necesar să-i atragem atenţia… Sfântului Apostol Pavel, să-i spunem că formularea lui, deşi prin conţinut este corectă, nu corespunde întru totul definiţiilor noastre dogmatice. 🙂
    Ce este esenţial, forma, sau fondul?…
    Este importantă esenţa mesajului (Hristos Cel fără de păcat a murit pentru noi, păcătoşii), sau ne oprim asupra unei formulări care nu corespunde întru totul limbajului pe care ne-am obişnuit să-l întâlnim în scrierile duhovniceşti?
    Autorii Sfintei Scripturi ne dau, de multe ori, exerciţii de gândire liberă, de inteligenţă, invitându-ne să înţelegem, dincolo de cuvinte, dincolo de literă, care este duhul, esenţa mesajului revelat. De aceea, în Biblie nu întâlnim sistematizări şi definiţii pe care trebuie să ni le asumăm în mod mecanic, ci cuvinte vii, ale căror sensuri pot fi aprofundate neîncetat.
    În acest sens, aş vrea să medităm împreună la un cuvânt deosebit de profund al Sfântului Maxim Mărturisitorul: „este nevoie de multă ştiinţă duhovnicească pentru ca, înlăturând mai întâi cu grijă vălurile literelor care acoperă Cuvântul, să putem privi, cu mintea descoperită, pe Cuvântul Însuşi, atât cât este cu putinţă oamenilor”.
    Aş avea cel puţin două argumente în favoarea ideii că putem lua ceea ce este pozitiv şi ortodox inclusiv din srierile şi predicile acestui autor de altă confesiune:
    1. Sfinţii Părinţi ne îndeamnă să luăm ceea ce este compatibil cu credinţa noastră chiar şi din literatura necreştinilor (a se vedea Omilia XXII către tineri a Sfântului Vasile cel Mare, scrierile Sfântului Justin Martirul etc etc);
    2. în acest caz, ne referim la un autor creştin care, spre deosebire de cei mai mulţi dintre noi, a suferit pentru credinţa în Hristos, fiind persecutat în închisorile comuniste. Eu n-am fost nici o secundă persecutată pentru credinţa mea. În situaţia asta, am eu, oare, dreptul să-i judec că nu sunt ortodocşi pe cei care ani întregi L-au mărturisit pe Dumnezeu în cele mai groaznice prigoniri?…
    Hristos poate lucra în sufletul oricărei fiinţe umane (ortodoxă sau nu); putem pune noi hotar dragostei Sale?
    Să ne amintim de definiţia pe care părintele Rafail Noica a dat-o Ortodoxiei: „Ortodoxia este firea omului”.
    Tertulian: „O, mărturie a sufletului prin natura lui creştin!”
    Parafrazând aceste cuvinte, am putea spune referitor la autorul materialului pe care-l comentăm: „o, mărturie a sufletului prin natura lui ortodox”.
    Dacă, în primele veacuri creştine, martirii lui Hristos care mureau nebotezaţi erau imediat trecuţi în rândul Sfinţilor (se considera că au primit „botezul sângelui”), atunci nu cu mult mai mult un creştin botezat, prin suferinţele îndurate pentru Hristos, poate fi socotit ortodox?
    Oare toată viaţa noastră vom citi doar cărţile scrise de către ortodocşi? În acest caz, ce facem cu atât de multe capodopere ale literaturii universale în care sunt tratate minunat teme creştine, opere ale căror autori au avut neşansa de a apraţine altor confesiuni? Le vom contesta pur şi simplu, limitându-ne la scrierile religioase ortodoxe?
    Desigur, din scrierile autorilor de alte confesiuni este bine să ne asumăm doar ceea ce este compatibil cu sfânta noastră credinţă ortodoxă, iar aceasta o putem face doar cerând lui Dumnezeu darul dreptei socotinţe.
    Ar mai fi multe de spus… Din păcate, în perioada aceasta am un orar atât de încărcat, încât… pot scrie pe site doar noaptea, când deja sunt foarte obosită pentru a mai putea spune ceva interesant. 🙂
    Oricum, vă propun să ne gândim şi să analizăm împreună atitudinea pe care mărturisitorii ortodocşi din închisori au avut-o faţă de colegii lor de alte confesiuni?
    Ne-am putea aminti, de exemplu, de ceea ce scrie părintele Steinhardt în „Jurnalul fericirii” în legătură cu relaţia pe care o avea cu cei de alte confesiuni care, ca şi el, sufereau pentru convingerile lor (de fapt, pentru dragostea lor faţă de Hristos).
    Aştept cu drag să mai discutăm.

    Reply

  15. Claudiu Balan
    februarie 22, 2013 @ 7:21 am

    Salut Saurian,

    Apropo de linkul pe care ni l-ai dat, am mers către el și concluzia articolului este următoarea:

    „În concluzie, Richard Wurmbrand apare ca o personalitate complexă, cu o gândire fluctuantă ce a stat, uneori, sub semnul puterii istoriei. Fără îndoială că pastorul protestant a avut o credinţă de neclintit, fapt care s-a evidenţiat în conflictele cu anchetatorii comunişti, dar, în acelaşi timp a avut anumite aspecte ale vieţii sale greu de analizat. Avându-se în vedere ofensiva mediatică de a-l înfăţişa pe Richard Wurmbrand ca o valoare supremă a societăţii româneşti (uitându-se în acelaşi timp oameni ca Radu Gyr, Traian Trifan, Virgil Maxim), este necesară o aprofundare a cercetărilor asupra vieţii sale, deoarece, în goana după glorificare a lui Wurmbrand, se uită aspectele negative ale personalităţii sale.”

    Ceea ce vreau să înțelegeți este faptul că acest mic filmuleț nu este un mod de a-l lăuda pe Wurmbrand, nici un fel de a-i umbri pe ceilalți mărturisitori din temnițele comuniste, ci este pur și simplu un discurs pe care eu personal l-am considerat foarte folositor.

    Pe site-ul http://www.fericiticeiprigoniti.net realizat de noi, Wurmbrand nu este în lista mărturisitorilor a căror viață am expus-o, tocmai pentru a nu mai stârni atât de multe comentarii și neînțelegeri, deși cred că ar fi trebuit având în vedere faptul că a suferit alături de ceilalți aceleași chinuri. Prin urmare nu putem fi acuzați că îl promovăm pe Wurmbrand în dauna celorlalți.

    Revin cu ideea că noi ortodocșii suntem colerici și supra-sensibili la acest aspect: discuțiile cu alte confersiuni, și sărim imediat la gâtul lor, fără să ne controlăm.

    Îi mulțumesc Laurei pentru ajutor și pe viitor vom trata această problemă în mai multe articole, pentru că văd că sunt foarte multe neînțelegeri.

    Reply

  16. ionut
    februarie 22, 2013 @ 11:03 am

    Noi ortodocsii credem ca numai noi detinem adevarul si ne vom mantui , asta este cea mai mare minciuna , caci oricine crede in Fiul lui Dumnezeu si se va boteza va avea viata vesnica , asa ca hai sa lasam mandria , oricine se va inalta va fi smerit , vor veni multi de la rasarit si de la apus si vor intra in Imparatia lui Dumnezeu inaintea noastra daca nu o sa ne iubim aproapele , ce il face pe ortodox sa fie mai presus ? ca posteste , ca se inchina la moaste si icoane ca are sute de traditii…? va spun ca sunt unii care nu fac asemenea lucruri dar au virtuti , fapte si credinta mai mari decat avem noi toti la un loc , numai judecati dupa standarde aparente ci dupa dreptate .

    Reply

    • LoredanaPopovici
      februarie 22, 2013 @ 11:28 am

      [quote name=”ionut2d”]Noi ortodocsii credem ca numai noi detinem adevarul si ne vom mantui , asta este cea mai mare minciuna [/quote]
      Ne-o poti demonstra ca acesta este cea mai mare minciuna?
      [quote] numai judecati dupa standarde aparente ci dupa dreptate .[/quote]
      Care dreptate? Dreptatea noastra sau cumva cunoastem noi Dreptatea lui Dumnezeu?
      Ca daca vorbim de dreptatea noastra, au nu stiati ca”[b]Dreptatea noastra e inaintea Ta ca o carpa lepdata”?
      [/b]

      Daca parintii Bisericii noastre, aceia care se inchinau la moaste si cinsteau cultul Maicii Domnului si al Sfintilor, care recunosteau pedobatismul spuneau despre Ortodoxie ca e dreapta credinta, si ca avem continuitate apostolica, si ca am pastrat curata credinta transmisa de Apostoli, eu ii cred. DE alt adevar nu am nevoie in viata mea.
      Faptul ca nu numai ortodocsii se mantuiesc, asta cel mai bine o stie Dumnezeu. Nici nu e grija mea.Nu l-am facut eu pe om, ca sa il mantuiesc eu. Eu doar imi doresc ca sa ne intalnim cu totii dincolo, sa ne bucuram impreuna de Imparatia pregatita special ptr noi toti. Si tare imi doresc ca niciunul dintre cei dragi sa nu lipseasca de acolo.

      Reply

  17. Sorin
    februarie 22, 2013 @ 12:00 pm

    Nu am spus că l-ați promova pe acest om ci că pur și simplu orice sfat ar spune eu unul nu pot să îl ascult știind de faptul că într-un fel s-a lepădat de Ortodoxie și de Valeriu Gafencu deși aceasta i-a salvat viața. Citeam într-o introducere într-o cartea că păr. Calciu spunea că la un moment dat că acest om a făcut și o cântare către Maica Domnului și că a spus că nu a ajuns ortodox deoarece nu e vrednic de asta. Nu știu de unde am citit și am înțeles că ar fi fost și forțat de soție și cei din jur ca să neglijeze episodul Ortodoxiei. Dumnezeu știe cum a fost acest om. Dar pentru mine personal e destul de greu a asculta sfatul cuiva atât timp cât nu a avut o trăire verticală în final. Adică cu toate păcatele sale nu a putut nici măcar la moarte să se pocăiască public de ceea ce a făcut.

    Reply

  18. Laura Stifter
    februarie 22, 2013 @ 12:03 pm

    Mărturisitorii ortodocşi din închisori se rugau împreună cu cei de alte confesiuni, chiar organizau adevărate slujbe religioase ecumenice.
    Îi vom considera drept „ecumenişti”? 🙂
    Cred că are dreptate şi Ionuţ în privinţa faptului că cei care cred în Hristos sunt ai Lui, sunt candidaţi la viaţa veşnică, indiferent de confesiunea din care fac parte.

    Hristos în mijlocul nostru!

    Reply

  19. Dan Tudorache
    februarie 22, 2013 @ 12:12 pm

    Fraților, vă rog nu vă tulburați. Așa cum i-am spus și lui Claudiu, când s-a consultat cu mine în legătură cu postarea materialului, pastorul Wurmbrand este și va rămâne un personaj controversat. Deci ne așteptam la disensiuni deși scopul postării este altul. Și încerc să dau un exemplu care să ne liniștească: La Târgu Ocna, acum aproape 60 de ani, pastorul era adus în stare deplorabilă și introdus în camera muribunzilor, unde era și Valeriu. Împreună au discutat foarte mult, pastorul fiind lăsat să-și expună punctele de vedere, deci ascultat, și corectat acolo unde era cazul. S-a discutat mult, nu de puține ori în contradictoriu, dar totul pe principiul dragostei creștine. Cu timpul s-a mai lămurit pastorul, și chiar explica în adevăr parabole din Scriptură celorlalți pătimitori și ei au avut bunăvoința să-l asculte. Repet, l-au contrazis numai acolo unde era cazul.
    Dealtfel, Valeriu Gafencu și cu Ioan Ianolide, au conceput la Târgu Ocna niște principii creștine de mare valoare iar unul dintre ele spunea, pe scurt: ”Cercetăm tot și păstrăm ceea ce este bun” (desigur, ideea este tot de la sfinți)
    Așadar, cu acest material, haideți să nu ne mai speriem că alunecăm în protestantism și să păstrăm ceea ce este bun. Dacă pastorul a vorbit în adevăr, legat de pilda de față, de ce să ne fie frică? Să luăm pilda mărturisitorilor, care au asimilat tot ce era bun de la toți și au dat deoparte scăderile și neadevărurile.

    Reply

  20. ionut
    februarie 22, 2013 @ 1:06 pm

    Da o pot demonstra : 1 .” Invatatorule , noi am vazut un om alungand demoni in Numele Tau si l-am oprit pentru ca nu venea dupa noi .”
    ” Nu-l opriti” , a spus Iisus , ” caci nu este nimeni care sa faca o minune in Numele Meu si sa Ma poata vorbi de rau indata dupa aceea .
    Cine nu este impotriva noastra este pentru noi .
    2. Oricine Mã va mãrturisi înaintea oamenilor , îl voi mãrturisi si Eu înaintea Tatãlui Meu care este în ceruri ; dar de oricine se va lepãda de Mine înaintea oamenilor , Mã voi lepãda si Eu înaintea Tatãlui Meu care este în ceruri .
    3 .Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea , ca a dat pe singurul Sau Fiu , pentru ca oricine crede in El sa nu piara , ci sa aiba viata vesnica .
    4 . Cine crede in El , nu este judecat ; dar cine nu crede a si fost judecat …
    5 . Adevarat , adevarat va spun ca cine aude cuvantul Meu si crede in Cel care M-a trimis are viata vesnica si nu vine la judecata , ci a trecut de la moarte la viata .
    6 . Voia Tatalui Meu este ca oricine vede pe Fiul si crede in El sa aiba viata vesnica ; si Eu il voi invia in ziua de pe urma .
    7 . Adevarat ,adevarat va spun , cine crede in Mine are viata vesnica .
    Acestea toate si mai multe decat acestea au fost scoase din buzele Mantuitorului nostru Iisus Hristos . Iar dreptatea este aceea ca oricine crede si face voia Dumnezeului nostru are aceeasi rasplata ca si noi ortodocsii , toti ne inchinam si slavim acelasi Dumnezeu . Citeste scripturile cu inima si vei intelege ….

    Reply

  21. Laura Stifter
    februarie 22, 2013 @ 1:07 pm

    Faptele Apostolilor11, 1-18:
    1. Apostolii şi fraţii, care erau prin Iudeea, au auzit că şi păgânii au primit cuvântul lui Dumnezeu.
    2. Şi când Petru s-a suit în Ierusalim, credincioşii tăiaţi împrejur se împotriveau,
    3. Zicându-i: Ai intrat la oameni netăiaţi împrejur şi ai mâncat cu ei.
    4. Şi începând, Petru le-a înfăţişat pe rând, zicând:
    5. Eu eram în cetatea Iope şi mă rugam; şi am văzut, în extaz, o vedenie: ceva coborându-se ca o faţă mare de pânză, legată în patru colţuri, lăsându-se în jos din cer, şi a venit până la mine.
    6. Privind spre aceasta, cu luare aminte, am văzut dobitoacele cele cu patru picioare ale pământului şi fiarele şi târâtoarele şi păsările cerului.
    7. Şi am auzit un glas, care-mi zicea: Sculându-te, Petre, junghie şi mănâncă.
    8. Şi am zis: Nicidecum, Doamne, căci nimic spurcat sau necurat n-a intrat vreodată în gura mea.
    9. Şi glasul mi-a grăit a doua oară din cer: Cele ce Dumnezeu a curăţit, tu să nu le numeşti spurcate.
    10. Şi aceasta s-a făcut de trei ori şi au fost luate iarăşi toate în cer.
    11. Şi iată, îndată, trei bărbaţi, trimişi de la Cezareea către mine, s-au oprit la casa în care eram.
    12. Iar Duhul mi-a zis să merg cu ei, de nimic îndoindu-mă. Şi au mers cu mine şi aceşti şase fraţi şi am intrat în casa bărbatului;
    13. Şi el ne-a povestit cum a văzut îngerul stând în casa lui şi zicând: Trimite la Iope şi cheamă pe Simon, cel numit şi Petru.
    14. Care va grăi către tine cuvinte, prin care te vei mântui tu şi toată casa ta.
    15. Şi când am început eu să vorbesc, Duhul Sfânt a căzut peste ei, ca şi peste noi la început.
    16. Şi mi-am adus aminte de cuvântul Domnului, când zicea: Ioan a botezat cu apă; voi însă vă veţi boteza cu Duh Sfânt.
    17. Deci, dacă Dumnezeu a dat lor acelaşi dar ca şi nouă, acelora care au crezut în Domnul Iisus Hristos, cine eram eu ca să-L pot opri pe Dumnezeu?
    18. Auzind acestea, au tăcut şi au slăvit pe Dumnezeu, zicând: Aşadar şi păgânilor le-a dat Dumnezeu pocăinţa spre viaţă;

    Reply

  22. Laura Stifter
    februarie 22, 2013 @ 1:16 pm

    Întru totul de acord cu Ionuţ.
    Din perspectiva dreptăţii omeneşti, dragostea e… nedreaptă: îi cheamă pe toţi la comuniune şi fericire veşnică.
    Sfântul Apostol Pavel, Moise şi mulţi alţi Sfinţi ar fi fost pregătiţi să-şi sacrifice propria mântuire pentru a-i ştii pe semenii lor în comuniune cu Hristos, iar noi… 🙁

    Reply

  23. ionut
    februarie 22, 2013 @ 1:56 pm

    Asa este Laura , iar noi daca vedem pe cineva ca slaveste Numele Dumnezeului nostru dar nu este ortodox il catalogam sectant sau al Satanei… rusine sa ne fie , fiecare confesiune are traditiile si obiceiurile ei atat timp cat invata oamenii la pocainta , la dragostea aproapelui si Dumnezeului nostru , nu vad raul in asta sincer…. este ca si cum am judeca de ce chinezii mananca cu betele iar noi cu furculita …..

    Reply

    • LoredanaPopovici
      februarie 22, 2013 @ 3:30 pm

      [quote name=”ionut2d”]Asa este Laura , iar noi daca vedem pe cineva ca slaveste Numele Dumnezeului nostru dar nu este ortodox il catalogam sectant[/quote]
      Nu o facem noi, o fac parintii Bisericii noastre.
      Preotul(Pr Cleopa): Bine. Să vedem! Care adevăr să-mi arăţi mie, dacă adevărul este la noi? De unde mai scoţi dumneata un alt adevăr, că unul este adevărul? Adevărul este o singură linie. Ce zice Hristos? Eu sunt calea, adevărul şi viaţa!
      Pr Arsenie Boca:
      Ba unii vor ajunge ca, cu ajutorul demonilor, luându-se după amăgiri satanice, să pogoare chiar foc din cer amăgind chiar şi pe sfinţii adevăraţi. Aceştia sunt mucarii de azi, din mijlocul vostru, adică sectarii, care atunci când vor fi lepădaţi de dreptul Judecător vor zice: “Doamne, nu am făcut minuni în numele Tău? Nu ne-am închinat noi Ţie?” La toate acestea Dumnezeu le va răspunde: “Duceţi-vă de la Mine blestemaţilor fiindcă nu vă cunosc pe voi”
      [quote]sau al Satanei…[/quote]
      Asta nu stiu cine o zice….
      [quote] rusine sa ne fie ,[/quote]
      Cui? Adineori am postat raspunsurile parintilor nostri dragi vis-a-vis de sectari.
      [quote]fiecare confesiune are traditiile si obiceiurile ei[/quote]
      Unele aparute ca ciupercile dupa ploaie, in comparatie cu altele pastrate de generatii direct de la Sfintii Apostoli.
      [quote] atat timp cat invata oamenii la pocainta ,[/quote]
      Ce inseamna pocainta? ca In asertiunea celor pe care ii sustii cu ardore inseamna lepadarea de botezul ortodox si trecerea la gruparea lor religioasa.
      [quote] la dragostea aproapelui [/quote]
      Si ateii isi iubesc aproapele. Sunt uimita de cati tineri atei am intalnit in campaniile sociale de ajutorare a nevoiasilor.
      [quote] Dumnezeului nostru[/quote] ,
      In definitv, care Dumnezeu? De vreme ce exista”Un Domn, o credinta, Un Botez” si noi si ei avem un botez diferit, o credinta diferita …
      [quote]nu vad raul in asta sincer…. [/quote]
      Replica fundamentala ptr promotorii new Age: nu conteaza cum te manifesti in credinta, carei Bisericii ii apartii important e ca crezi in Dumnezeu.In definitv nici nu conteaza cum il cheama pe dumnezeu tau: fie dumnezeu, fie alah, fie iehova… Strasnica inselare!

      Asadar, nu tot cel ce zice”Doamne, Doamne ” va intra in Imparatia Cerurilor.
      Prin insiruirea de citate, tot nu mi-ati demonstrat ca marturisirea ca Ortodoxia e dreapta credinta e mincinoasa. Nu ati facut decat sa insirati niste citate extrase din context, specific neoprotestantilor.

      A nu se intelege din asta ca doar ortodocsi se vor mantui.Departe de mine acest gand!Insusi Hristos spune”mai am niste oi care nu sunt din staulul acesta”.

      vedeti strasnica isipta de a posta ceva aparent bun? imediat apar remarci de genul:”si ei sunt ok, ce conteaza ca nu se inchina la moaste sau icoane.Toti cei care rostim numele Domnului suntem buni.peste tot e bine…asta e esentialul, celelalte diferente nu conteaza.”
      Si exact acesta e scopul timpurilor acestora.acesta devine temeiul ecumenismului(nu zic ca ar fi cazul aici, dar am observat lucrul acesta la majoritatea celor pe care ii intalnesc.)

      Reply

  24. Maria Vicol
    februarie 22, 2013 @ 1:56 pm

    cand aveti tp sa vizionati un film ,auzisem de el intr-o conf de a pr C-tin Necula ,se numeste „My name is Khan”( http://filmehd.net/my-name-is-khan-2010-filme-online.html ) are un mesaj simplu dar profund :Khan,musulman fiind,care suferă de sindromul Asperger,in inima revoltelor ff violente dintre hindusi si musulmani,mama acestuia il invata ca in lume nu exista decat 2 categ de oamenii :cei care fac fapte bune si cei care fac fapte rele.
    poate ca si in ochi Lui Hristos suntem la fel,caci eu nu pot a ma gandi altfel la Domnul dreptatii care vrea ca tot omul cel pacatos sa se intoarce la El si sa fie Viu prin El.
    da,calea mea catre el si a noastra este ortodoxia,poate mai mult decat o cale,firea noastra,identitatea noastra,dar stiu ca nu pot merge pe cale decat prin iubirea Lui.nu stiu daca e unica cale ca merge catre Hristos caci Hristos nu sa rastignit doar pt ortodocsi,ci pt toti oamenii de pretutindeni.asta nu inseamna ca tre sa ne lepadam credinta,niciodata,e calea noastra,dar nu cred ca El vrea sa facem din ea un mijloc de dezbinare ,egoism si neiubire a fratelui,sa/L lasam pe El in final sa aleaga.noi sa iubim si sa luam cei bun de la fiecare si sa purtam cu dragoste ratacirea tuturor ca si cum ar fi a noastra(si asta la modul personal)rugandu/ne pt toti si iubindu/i pe toti la fel caci in tot omul de pe pamantul asta nu sta altceva decat chipul Lui Dumnezeu.
    cred ca o sa ne regasim atitudinea noastra si in ac film,din pacate si nu in rolurile oamenilor din categ celor cu fapte bune.
    sau cum credeti ca Hristos priveste la suferinta ac pui de om (http://www.youtube.com/watch?v=O0n0vSAqdL0 )sau nci nu/L intereseaza doar pt ca nu este ortodox?!
    Slava Lui pt toate!

    Reply

  25. ionut
    februarie 22, 2013 @ 1:57 pm

    Dar mancarea tot in stomac ajunge….

    Reply

  26. Laura Stifter
    februarie 22, 2013 @ 3:44 pm

    Doamna Loredana,
    Nici Claudiu, nici Dan, nici Ionuţ şi nici eu n-am susţinut că „mărturisirea că ortodoxia este dreapta credinţă este mincinoasă” (afirmaţie pe care dvs. ne cereţi s-o demonstrăm, ca şi cum vreunul dintre noi ar fi scris o asemenea erezie) şi nici n-a promovat cineva dintre noi relativismul religios.
    Era în discuţie discursul unui creştin, botezat în Numele Sfintei Treimi, care a suferit ca mărturisitor al lui Hristos.
    Discursul în sine cuprinde idei ortodoxe, chiar dacă autorul a aparţinut, din păcate, unei alte confesiuni creştine.
    Mi-am amintit ideea unui părinte, care spunea că, în Rai, vom fi surprinşi de trei lucruri: de cei pe care-i vom vedea acolo, de cei pe care nu-i vom întâlni acolo şi… de faptul că noi înşine vom fi acolo.

    Dumnezeu să fie cu noi toţi!

    Reply

  27. Ana
    februarie 22, 2013 @ 3:56 pm

    [u][b]In perioada comunismului parintii nostri ortodocsi, ne.au invatat sa ne ferim de orice alta credinta,[/b][/u] sa nu mergem la adunarile lor sa nu ascultam cuvantul lor, sa nu luam carti de la ei, sa nu avem nici un fel de legatura cu ei.

    Aceasta indrumare a lor ne-a ferit pe noi romanii pana in zilele noastre de alte credinte. Astazi desigur ca purtam un dialog cu ei, mergem la servici cu ei, insa in continuare trebuie sa stam departe de invatatura lor mai ales cand are legatura cu credinta. In tehnologie este altceva.

    Treaba noastra ca ortododocsi este sa ne ducem mai departe invatatura parintilor bisericii noastre.

    Iertare

    Reply

  28. ionut
    februarie 22, 2013 @ 4:48 pm

    Doamna Loredana ,
    In primul rand acel citat biblic “Doamne, nu am făcut minuni în numele Tău? Nu ne-am închinat noi Ţie?” La toate acestea Dumnezeu le va răspunde: “Duceţi-vă de la Mine blestemaţilor fiindcă nu vă cunosc pe voi ” , are referire la toti oamenii care iubesc pe Dumnezeu doar cu buzele si nu cu fapta , caci mai departe este aceea pilda a celor Doua case, care lumineaza acest text dar se pare ca textele pe care le-am pus eu si cu Laura nu inseamna nimic pt tine , acele cuvinte scoase chiar din gura Mantuitorului nu reprezinta nimic ? Imi sustin parerea ca oricine crede si face voia Tatalui care este in ceruri va fi asemanat cu un om care si-a zidit casa pe stanca , indiferent de confesiune crestina , Dumnezeu nu se uita la fata omului ci se uita la dragostea omului fata de DUMNEZEU , si daca pun citate din scriptura asta ma face pacatos , neoprotestant sau sectar ? sincer daca oamenii sunt judecati astfel , prefer sa raman cel mai pacatos si cel mai sectar de pe pamant si crede-ma sunt multi ” sectari ” care au credinta si fapte de nedescris .

    Reply

  29. LoredanaPopovici
    februarie 22, 2013 @ 5:47 pm

    iertare..privind un pic mai detasat observ altfel lucrurile.
    probabil din cauza neputintei exprimarii mele s-au nascut tot soiul de controverse. Nu am inteles si nu m-am facut inteleasa cum trebuie.
    Agitatia mea s-a datorat si afirmatiei ca”[i]unii cred ca numai la ortodocsi este adevarul ceea ce este o mare minciuna”[/i]. Afirmatia asta m-a intrigat, deoarece am convingerea ca asa este. Toate celelalte dominatiuni au fie o parte de adevar fie un adevar alterat. De la afirmatia asta s-a pornit postarea mea.
    Acum vad ca m-am grabit in interpretare. Inca odata imi cer iertare. Nesabuinta mea a iscat controverse inutile.

    Reply

  30. mihaela G
    februarie 22, 2013 @ 6:19 pm

    prefer sa dau un citat dintr-o carte pe care acuma o citesc si pe care o recomand tuturor cu mare drag si anume ,,Dumnezeu si Omul” de Mitropolitul Antonie, fiindca consider ca acest citat ar putea transmite mai multe decat as putea eu exprima prin propiile cuvinte conceptia mea referitoare la faptul ca Dumnezeu nu se uita la ce relegie avem, nu ne imparte pe categorii luandu-se dupa acest criteriu, ci cauta la inima noastra. ,, Hristos reprezinta solidaritatea deplina dintre Om si Dumnezeu.In fata lui Dumnezeu, El este Om,si in aceasta calitate este osandit. In fata oamenilor, El este Dumnezeu, si in aceasta calitate este respins.Iisus trebuie sa moara.Solidaritatea Lui nu se adreseaza doar unui grup restrans si agreabil de alesi care Il recunosc ca Dumnezeu si cred in El, nu, solidaritatea Lui imbratiseaza toata faptura omeneasca.El nu este doar Dumnezeul celor buni, nu si al celor rai, al credinciosilor, nu si al necredinciosilor.El nu este un crez sau specificitatea unei natiuni sau a unui grup social.Iisus Domnul S-a identificat cu toti oamenii.”

    Reply

  31. Laura Nicoleta
    februarie 22, 2013 @ 7:55 pm

    „Ce cred eu despre neoprotestanti si catolici care sunt ucisi ptr.credinta lor?
    Daca as crede mi-as da cu parerea in chestiuni teologice. In chestiuni dogmatice nu imi dau cu parerea. La o intrebare de tip „ce credeti?”, eu nu cred nimic. Dumnezeu stie ce face cu fiecare! Dumnezeu este cel care mantuieste! Noi stim niste reguli. Pot primi dreapta credinta si un botez al sangelui?
    Nu stiu! Unde nu stiu, spun ca nu stiu. Ma tem, pentru ca sunt chestiuni dogmatice in care ati da cu parerea inseamna erezie. Care este definitia ereziei dupa Sfantul Ignatie Briancianinov?

    „Cugetarea proprie introdusa in Adevarul de credinta se numeste erezie!”
    Nu spune greseli dogmatice.Nu.Cugetarea proprie, a mea, introdusa in adevarul de credinta se numeste erezie. Deci nu-mi dau cu parerea in chestiuni dogmatice. Dar stiu ce au spus Sfintii Parinti, ce marturisesc!
    Spune Sfantul Ignatie Briancianinov: in afara Ortodoxiei nu exista mantuire!
    Eu asta am datoria sa marturisesc! Unde este Sfantul Ignatie Briancianinov, acolo vreau sa fiu si eu, cu impertinenta doresc lucrul acesta. Adica dupa masura vietii nu merit acolo, dar daca nici dreapta credinta care a marturisit-o el nu o marturisesc, chiar nu am nici o sansa ca sa fiu cu el. De un singur lucru ma mai agat, ca sa fiu in comuniune cu el: nadajduiesc ca macar atata, daca il cinstesc pe el si marturisesc dreapta credinta pe care a marturisit-o el, am nadejde de mantuire. Nu spun ca ma mantuiesc, ca asta nu pot sa spun, caci nu stiu. Dar am o nadejde.

    Sfantul Ierarh Nectarie spune f.clar: in afara Bisericii Ortodoxe nu exista mantuire! Asa cum in afara arcei lui Noe, care au fost pe dinafara arcei, toti au murit, tot asa in afara Bisericii! Deci, eu aceasta am datoria sa marturisesc, nu parerea mea personala!

    Dar ce face Dumnezeu cu fiecare in parte, asta Dumnezeu stie!
    Sfantul Paisie de la Neamt, Sfantul nostru Paisie Velicikovski, spune foarte clar:”fara dreapta credinta nici decum nu este cu putinta nimanui a se mantui!”
    Sfantul Ioan de Kronstadt spune la fel, ca in afara Ortodoxiei nu este mantuire. Eu ca ortodox, asta am datoria sa marturisesc! Si nu doar datoria, ca nu este o datorie formala. Tin atat de mult la Sfintii acestia incat imi doresc comuniunea cu ei. Nu pot sa batjocuresc credinta lor, sa spun : Nu, a gresit Sfantul Nectarie, nu si-a dat seama, s-a inselat! Nu pot sa spun treaba asta! Eu marturisesc ca ortodox regula, regula asta este, iar exceptiile sunt la mana Lui Dumnezeu. Dar eu am datoria sa marturisesc invatatura ortodoxa. Sfantul Nectarie asa a spus sau Sfantul Briancianinov asa a spus sau Sfantul Ioan din Kronstadt asa a spus. Asta este datoria mea ca ortodox, dincolo de datorie, acest cuvant de datorie suna formal asa. Marturisirea ortodoxa trece dincolo de datorie, este o chestiune de comuniune. Vrem sa fim in comuniune cu Sfantul Necatarie? Imi place cand merg la Bucuresti sa trec pe la Sfintele lui moaste? Ne place sa primim ajutor si luminarea mintii de la Sfantul Nectarie, dar dreapta credinta a lui o pastram si o marturisim? Asta e problema. Daca mergem la Sfintele lor moaste, atunci sa si marturisim dreapta credinta pe care au marturisit-o ei. Si nu este nici o contradictie aici! S-ar putea ca Dumnezeu sa mantuiasca pe un catolic sau pe un protestant. Si atunci cineva va spune: pai nu este in contradictie cu ce spune Sfantul? Nu, deoarece una este regula, alta este exceptia.

    De exemplu: regula este-caderea de la etajul 7 este mortala. Asta e regula. Eu nu am voie sa marturisesc altfel, ca medic de exemplu. Sa merg la televiziune si sa spun: fratilor, stati linistiti, caderea de la etajul 7 nu este mortala. Da, nu este mortala? Sa vedeti ce se intampla dupa aceea, se arunca ca sa vada. Copilul mic de 2 anisori se uita aplecat peste balustrada si mama ii spune: nu,nu,nu vin-o inapoi. Si tata ii spune: stai linistita caderea de la etajul 7 nu este mortala, lasa copilul in pace. Copilul cade acolo si moare, bineinteles. Deci regula este: caderea de la etajul 7 este mortala! Exceptia este. S-a intamplat un caz la o suta de mii sa cada unul de la etajul 7, s-a prins in niste crengi, a cazut pe o saltea ca era nu stiu ce magazin de mobila acolo si a scapat cu viata. Deci una este regula, alta este exceptia. Dar eu care marturisesc, trebuie sa marturisesc regula, nici decum exceptia. Se poate intampla sa cazi de la etajul 7 ,eu stiu in ce conditii, si sa nu mori. Dar regula asta e: caderea de la etajul 7 este mortala.

    La fel si in cazul nostru. Regula este: in afara Ortodoxiei nu exista mantuire! Nu ca spun eu, dar spun Sfintii Parinti, care sunt canonizati! Si care este una din si cea mai importanta conditie pentru canonizare? Deplina Ortodoxie a credintei. Deci, daca el este canonizat, invatatura lui este normativa ptr. Biserica! Si mai ales ca nu a spus unul, ci mai multi Sfinti Parinti: in afara Ortodoxiei nu este mantuire. Deci asta este regula. Exceptia, este la mana lui Dumnezeu. Ca V-a mai mantui pe unul de nu stiu unde, nu stiu. Asta Dumnezeu stie! Dar eu nu am voie sa propovaduiesc exceptia,sa spun: exista mantuire in afara Ortodoxiei, ca sa o iau pe aceea, exceptia, ca si regula . Eu nu am voie sa fac treaba asta! Stiti voi un Sfant care sa nu fi avut dreapta credinta? Eu personal nu cunosc!

    Stiu insa ce spune Sfantul Ioan din Kronstadt, referitor la Sfintele moaste, cum se dau papistasii mari ca au moaste. Sfantul Ioan din Kronstadt spune asa: nestricaciunea moastelor se afla doar in Biserica Ortodoxa drept-maritoare, iar in afara Bisericii nu, nici la protestanti, nici la catolici, cu atat mai putin la evrei si mahomedani. Tineti-va de Biserica Ortodoxa cu inima nefatarnica. Sunt cuvintele Sf.Ioan din Kronstadt. Deci, canonic, ortodox, nu exista Sfinte moaste in afara Ortodoxiei, foarte clar. Si eu care il iubesc pe Sf.Ioan din Kronstadt nu vreau sa ma desprind de Sf.Ioan din Kronstadt contrazicandu-l si considerandu-l un inselat, sa spun:inselatule. Eu nu pot sa ii spun lucrul acesta Sf.Ioan din Kronstadt in fata, ptr. ca eu imi doresc sa fiu in vesnicie cu Sf.Ioan din Kronstadt. Ii cunosc viata, il simt, ii cinstesc icoana lui si poza lui ca pe o icoana si nu vreau sa ma despart de el ca a luat-o razna. Nu, spune f.clar, nestricaciunea moastelor se afla doar in Biserica Ortodoxa, drept-maritoare.
    *
    (reprodus cu aproximare din ce a spus Ioan Vladuca, ucenicul pr.Amfilohie Branza, intr-o conferinta, am reprodus ce a spus dansul caci eu nu as putea sa spun asa frumos cum sta treaba)

    Citit ce spune Sfintii Parinti despre erezie si BO, cititi si Pidalionul, citit cartea Pr.Arsenie Papacioc „Singur Ortodoxia”, cititi si cartea din Grecia „Ecumenismul fara masca” si hotarati-va. Nu cred ca se poate sa marturisesti mai mutle credinte si mai multe biserici, incalca Crezul Ortodox.

    Reply

  32. Laura Nicoleta
    februarie 22, 2013 @ 7:58 pm

    A, si din cate stiu eu, nu se poate sa interpretezi Biblia singur si dupa mintea ta, ci numai bazandu-te pe talcuirea scrisa si facuta de Sfintii Parinti. Dar cine sa le citeasca? Numai cartea Sf.Ioan Gura de Aur, care are 2 volume, are peste 1000 de pagini.

    Reply

  33. Razvan - Gabriel Boboc
    februarie 23, 2013 @ 5:42 pm

    [quote]Nu cred ca se poate sa marturisesti mai mutle credinte si mai multe biserici, incalca Crezul Ortodox.[/quote]
    Nu a spus nimeni ca trebuie sa marturisim mai multe credinte. Dar nici sa ii tratam cu superioritate pe cei din alte confesiuni sau sa ii dispretuim. Nu stiu daca e relevant, dar cred ca atitudinea multora dintre cei ortodocsi se aseamana cu a unor oameni care merg intr-un tren spre o destinatie foarte indepartata, dar nu le pasa de cei care merg pe jos, cu bicicleta sau de cei care merg in alte directii fata de cea spre care ar trebui sa se indrepte. Ar trebui sa mai scoatem din cand in cand capul pe geam, sa ii invitam in tren, sa ii salutam macar. Da, e adevarat, ortodoxia este singura mantuitoare, asa spun Sfintii Parinti. Ceilalti nu se impartasesc din Sfintele Taine. Dar, asa cum spune parintele Rafail Noica, nu cred ca Dumnezeu, in marea sa milostivire, nu are un plan si pentru cei neortodocsi. Spunea Claudiu ca suntem 250 de milioane de ortodocsi in toata lumea. Dintre acestia, se poate verifica, doar 5% merg la biserica (ori, in afara Bisericii nu exista mantuire). Deci mai raman 12,5 milioane. Dintrea acestia, la fel spunea un parinte, vreo 90% sunt pe cai abatute!!! (si nu e de glumit – ,,majoritatea ne credem credinciosi si de fapt nu suntem, ci slujim unei imagini pe care ne-am facut-o despre noi insine” – asa spunea parintele). Si recomand o carte in acest sens, care demonteaza tot ceea ce credeam noi ca suntem, dar de fapt nu e chiar asa: Te cunosti pe tine insuti? de Arhim. Simeon Kraiopoulos.
    Deci, din 12,5 milioane de oameni care merg la biserica, doar 10% stiu cu adevarat ce inseamna ortodoxia si merg direct spre tinta, fara sa bajbaie prin gari, adica aparent 1,25 de milioane de oameni se pot mantui din 7 miliarde! Mi se pare foarte putin.. desi doar pentru un singur drept Dumnezeu ar putea tine lumea. Se spune ca exista in Sfantul Munte Athos 7 pustnici numiti ‘stalpi’, care se roaga neincetat si, din randuiala lui Dumnezeu, atunci cand moare unul, este inlocuit. Acestia sunt cei ce tin lumea si multi alti nevoitori nestiuti de nimeni. Vroiam sa spun ca Dumnezeu poate sa ne tina in viata 7 miliarde de oameni si doar pentru rugaciunile acestor sfinti, nu pentru ale celor 1,25 milioane de ortodocsi adevarati, placuti Lui, dar atunci ce se intampla cu ceilalti? Merg toti in iad? Asta nu stie nimeni, judecata noastra nu se potriveste cu cea a lui Dumnezeu. Ceea ce putem face totusi, cred eu, e sa ne rugam pentru toata lumea sa gaseasca adevarata credinta, care este ORTODOXIA!

    Reply

  34. Ana
    februarie 24, 2013 @ 4:03 pm

    razvan 13
    Excelenta recomandarea ta de carte: [b]Te cunosti pe tine insuti? de Arhim. Simeon Kraiopoulos.[/b]

    Reply

  35. LoredanaPopovici
    februarie 27, 2013 @ 2:36 pm

    am citit chiar azi o carte scrisa in cinstea lui Valeriu Gafencu.
    Am ramas marcata de puterea sfantului de a renunta la streptomicina ptr a-si salva aproapele.Am ramas indurerata de aproapele care se botezase cu numele Valeriu, si apoi la iesirea din inchisoare avea sa-si calce in picioare botezul ortodox.tare m-au intristat lucrurile astea.La fel de tare m-a intristat ca in cartea aceluiasi aproape nu se vorbeste nici o secunda despre marea jertfa a lui gafencu, ba mai mult se spun si „inexactitati”, ca sa nu zic minciuni despre acest sfant a lui Dumnezeu.
    M-am intristat…aceste lucruri nu le stiam cand s-a postat clipul.
    Odihneste-te in pace, acolo unde esti, si de unde speram sa il vezi pe cel care si-a dat viata ca sa te salveze pe tine!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *