Skip to content

16 Comentarii

  1. florinm
    ianuarie 8, 2010 @ 5:34 pm

    Reply

  2. Aura
    ianuarie 8, 2010 @ 5:45 pm

    Nu stiu daca stii aceasta poveste:
    Un om care nu se considera prea credincios a ajuns in rai si se mira de 3 ori:
    Ce caut eu aici?
    Unde sunt cei buni pe care i-am cunoscut?
    Ce cauta aici cei rai pe care i-am cunoscut?

    Reply

  3. moni
    ianuarie 8, 2010 @ 6:32 pm

    Nu e o ineptie articolul ci chiar spune adevarul, numai ca asa nu se poarta numai ortodocsii, ci toti oamenii in general. Toti judeca, toti incearca sa-i schimbe pe ceilalti pentru a fi pe placul lor. Insa ideea de baza e adevarata. Asteptam ca oamenii sa se schimbe si apoi sa-i iubim, cand ar trebui sa incepem prin a-i accepta pe ceilalti asa cum sunt.

    Reply

  4. Florin
    ianuarie 8, 2010 @ 6:32 pm

    florinm,
    Cred ca esti cam dur.Eu cred ca autorul acestui articol a vrut sa ne explice ca trebuie sa avem rabdare cu toti semenii nostrii si sa fim un exemplu pt ei.Sa lasam la o parte partile cu „că dacă fumează se vor duce în iad” si altele ca astea.
    Din punctu meu nu e nici o vatamare a sufletului daca citesti acest articol.
    Doamne ajuta!

    Reply

  5. ilieradu
    ianuarie 8, 2010 @ 6:45 pm

    mie imi place articolul si din pacate pentru noi asta facem judecam,judecam si iar judecam!judecam pe toata lumea pe vecini pe prieteni in biserica pe internet! bunul DUMNEZEU sa ne ajute pe toti sa scapam de aceasta urata boala!

    Reply

  6. Saurian
    ianuarie 8, 2010 @ 7:00 pm

    @admin: Claudiu, înţeleg unde a vrut să ajungă ( şi cred că asta ai observat şi tu şi de aceea ai lăsat acest articol să fie postat pe site ) cel care a scris acest articol dar nu cred că l-ai citit prea bine şi de aceea te rog să modifici o singură frază: „După 2000 de ani creştinii s-au divizat, orgoliile n-au dispărut şi fiecare biserică îşi susţine partea zicând că e Biserica cea adevărată.” E clar că din păcate autorul acestui articol n-a înţeles palma Sf. Nicolae.
    @autorul articolului: Prietene, ştiu că voi fi rău dar tu care repede îi judeci pe aceşti ortodocşi orgolioşi de ce totuşi îi judeci? E foarte uşor să faci astfel de articole dar din păcate de obicei aceste vorbe mari ce sunt scrise în articol trădează o lipsă de făptuire din partea autorului.
    Sunt de acord cu tine cu toate aceste certuri pe care le fac unii ortodocşi începătorilor şi ştii de ce o fac? Din mândrie. Dar hai să îţi mai spun ceva. Cei care fac astfel de articole sau postează pe bloguri, siteuri, etc. cuvinte prin care critică această certare la adresa necredincioşilor plină de mândrie din partea ultra-ortodocşilor ştii de ce o fac? Tot din mândrie. Un om care face şi nu vorbeşte să ştii că nu se va apuca să facă astfel de articole ci în cel mai rău caz când e foarte frustrat vorbeşte astfel de lucruri cu DOmnul sau oameni apropiaţi.
    Te rog nu mi-o lua în nume de rău dar „been there, done that…” şi mi-am dat seama că e rău şi asta. Mai puţine vorbe de critică şi mai multe fapte prin care să se simtă criticaţi cei demni de critică ( iar dacă respectivii nu se simt atunci crede-mă că nici vorbele tale nu îi vor convinge deoarece sunt cam nesimţiţi :-)) ).

    Reply

  7. stefaniaB
    ianuarie 8, 2010 @ 9:23 pm

    e foarte bun articolul pt cine vrea sa l inteleaga,eu sunt o fire care judec fie cu vorba ,fie cu gandul si chiar si in inima,dar vreau tare mult sa ma indrept,sa ma smeresc cu post,rugaciuni,matanii dupa putinta,dar mai ales cu rugaciune inimii Doamne IIsuse Hristoase Fiul Lui Dumnezeu miluiestema pe mine pacatoasa.,aceasta pune paza mintii si gurii..dragilor cine oare nu judeca fara sa vrea chiar ,haideti sa fim mai intelegatori,e o lupta cu cel rau..ei si cum pe situri intra si ne supara unu cu altul fiindca suntem plin de slabiciuni,fratilor hai sa fim mai intelegatori si sa nu intram mult in amnunte care nu duc nicaieri,mai bine o rugaciune

    Reply

  8. Florin
    ianuarie 8, 2010 @ 9:45 pm

    Pai si de cine depinde sa fie sters articolul?
    Nu de alta da produce prea multa sminteala.
    Asta ii scopu diavolului.Nu ii convine ca suntem niste tineri care vrem sa il urmam pe Hristos si se baga intre noi.Ce rost are sa ne certam intre noi…
    vorba stefaniei mai bine o rugaciune…Hristos le rezolva pe toate…
    Doamne ajuta!

    Reply

  9. Florin
    ianuarie 8, 2010 @ 9:47 pm

    sau sa fie modificat…
    poate gresesc,nu sunt eu in masura sa zic asta…
    iertare!da chiar e super siteu si nu cred ca ii bine sa ne certam

    Reply

  10. florian
    ianuarie 8, 2010 @ 10:11 pm

    sunt total de acord cu Florin(admin)”invata voi pe cei faradelege caile Tale si cei necredinciosi se vor intoarce la Tine ” Faradelegile trebuie mustrate pe fatza din dragoste pentru ei. Epistola către Evrei a Sfântului Apostol Pavel Cap. 12
    11. Orice mustrare, la început, nu pare că e de bucurie, ci de întristare, dar mai pe urmă dă celor încercaţi cu ea roada paşnică a dreptăţii.

    Doamne ajuta!

    Reply

  11. Saurian
    ianuarie 8, 2010 @ 10:18 pm

    @florinm: Greşit la articol e doar faza cu toţi cred că sunt Biserica adevărată. În rest înţeleg unde bate şi are parţial dreptate. acum prin faptul că se laudă cu critica asta arată că nici el nu e mai bun. părerea mea

    Reply

  12. admin
    ianuarie 8, 2010 @ 10:39 pm

    Eu sunt cel care am scris articolul, am uitat din greşeală să mă semnez. Recunosc că introducerea în titlu a sintagmei „noi ortodocsii” a aprins discutiile, din acest motiv am si modificat titlu.

    Referitor la fraza: „După 2000 de ani creştinii s-au divizat, orgoliile n-au dispărut şi fiecare biserică îşi susţine partea zicând că e Biserica cea adevărată. ” Am vrut doar sa amintesc de marea schisma din 1054 cand Biserica s-a scindat in Biserica Ortodoxa si cea Catolica, si de reforma protestanta a lui Luther din 1517 care a impartit lumea catolica in alte doua mari parti: protestanti si catolici. Iar de atunci protestantii s-au mai impartit in cateva mii de secte.

    Am scris ca fiecare biserica sustine ca e Biserica adevarata, dar n-am sustinut nici o clipa ca aceasta ar fi alta decat Biserica Ortodoxa, ci am vrut sa subliniez ca acest gand, pe care l-au avut si evreii acum cateva mii de ani, poate de multe ori sa nu fie constructiv, si chiar sa indeparteze pe multi de la Dumnezeu.

    Mandria de a fi Biserica adevarata, pe care uneori o afisam noi ne face de multe ori un deserviciu si ne arata a fi ca fariseii.

    (Claudiu)

    Reply

  13. Miruna
    februarie 15, 2011 @ 12:47 pm

    Iubirea
    Ai mare dreptate in ceea ce ai scris, Claudiu.
    Chiar daca suntem botezati in credinta ortodoxa, asta nu inseamna ca suntem si crestini adevarati. Doar apartenenta nu ne ajuta. Nu trebuie sa judecam noi, ca sa nu fim judecati. Dumnezeu ne va judeca pe toti, indiferent de religie, rasa, sex, orientare sexuala. Doar Dumnezeu este Judecatorul Drept. Noi nu trebuie sa ne intrecem cu ceilalti in nimic, nici macar in fapte bune. Asta e mandrie…pentru ca vrem sa fim mai buni. Iar dragostea nu e mandra…Noi trebuie sa ne intrecem pe noi insine. Sa fim mai buni decat noi insine. Mai buni azi decat am fost ieri, mai buni maine decat am fost azi. Sa iubim mai mult azi decat ieri, mai mult maine decat azi. Sa ne indeplinim indatoririle mai bine azi decat ieri, mai bine maine decat azi…sa ne rugam mai mult azi decat ieri, mai mult maine decat azi…
    Cat despre schimbarea aproapelui…noi nu-l putem schimba. Nici Dumnezeu nu face asta. Pentru ca Dumnezeu ne-a lasat liberi, ca sa ne schimbam singuri, ca sa meritam, ca sa invatam, ca sa putem iubi, ca sa putem descoperi. Putem doar sa ii dam motive celuilalt sa se schimbe, sa VREA sa faca asta, iar cheia este…iubirea! Iubindu-l asa cum este el, cum ne iubim pe noi insine. Iubirea declanseaza schimbarea in noi si in ceilalti. Iubirea care nu are inceput sau motiv ( te iubesc pentru ca…), iubirea care nu are final sau conditie ( te iubesc daca/ atata timp cat faci asta…), iubirea care nu are scop ( Te iubesc fiindca vreau sa…), iubirea care nu asteapta nimic in schimb.

    Reply

  14. Alexandra Diaconu
    iulie 12, 2011 @ 4:21 am

    „Comportamentul etic al omului ar trebui bazat doar pe simpatie, educaţie şi legături sociale; nu e nevoie de nicio bază religioasă. Omul s-ar afla într-o poziţie proastă dacă ar trebui constrâns de frica pedepsei şi speranţa răsplatei după moarte.”

    Reply

  15. Sorin
    iulie 12, 2011 @ 4:57 am

    @dalex:citatul bănuiesc că exprimă părerea ta. La ceea ce spui tu apare o mică problemă: omul nu e un roboţel pe care să-l programezi să iubească. Poţi să-l programezi să facă tot felul de lucruri dar nu şi să iubească. Iar dacă nu e iubire ajungem într-o lume în care fiecare se respectă dar este o răceală totală între oameni iar în momente de greutăţi nimănui nu-i pasă de celălalt. De aceea e nevoie de dragoste. Dragostea e Dumnezeu şi poate de aceea e atât de periculoasă şi încalcă orice reguli de minim bun simţ: ea nu ţine de clase sociale, de răutatea celuilalt, de sentimentele celuilalt ci e atotputernică.
    În viaţa duhovnicească există 3 paşi: frica de iad, speranţa răsplatei după moarte şi dragostea. Primul pas e când facem fapte bune din cauză că ne este frică de iad, al doilea pas e când facem fapte bune cu cândul la răsplăţile ce ne aşteaptă iar al treilea pas e când o facem din dragoste fără să aşteptăm ceva. Chiar dacă primii 2 paşi par mai egoişti totuşi ei au la bază faptul că la început omul fiind împătimit este şi foarte egoist. Din cauza asta se foloseşte puţin de egoismul omului ca să facă eforturi să facă ceva pentru Dumnezeu astfel încât Duhul Sfânt se apropie tot mai tare de om şi îl preschimbă pas cu pas. Drumul omului e un urcuş iar atunci când pare că stai să ştii că cazi. Priveşte lucrurile şi altfel: când eram copii făceam unele lucruri că ne era frică să nu ne bată părinţii, apoi făceam unele lucruri ca să facem pe părinţi să fie mândri de noi şi când ne-am făcut mari facem aceleaşi lucruri deoarece aşa e normal să facem.

    Reply

  16. Alexandra Diaconu
    iulie 12, 2011 @ 5:20 am

    Da, e mai mult parerea lui Einstein, care mai spune si „Dacă oamenii sunt buni doar pentru că se tem de o pedeapsă şi speră într-o răsplată, atunci suntem, într-adevăr, o adunătură jalnică.” Ideea era ca faptele bune ale omului ar avea mai multa valoare daca le-ar face pentru ca asa ii e firea, si nu pentru ca se teme de Dumnezeu si spera sa fie rasplatit dupa moarte. Si era vorba doar de comportament. Iubirea ori e, ori nu e, dar faptele sunt, fara indoiala.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *