Skip to content

12 Comentarii

  1. Claudiu Balan
    noiembrie 12, 2014 @ 9:18 am

    L-am cunoscut personal acum câteva săptămâni pe Părintele Sabin Vodă. Este un om deosebit, un om liniștit, blând și fericit. Un om așezat duhovnicește, așa mi s-a părut.

    Tată a 5 fete, sufletul Radioului Reîntregirea de la Alba-Iulia, și paroh într-o parohie care crește frumos de la o zi la alta, părintele Sabin este un misionar blând și bun al Domnului Hristos.

    Reply

  2. cristirg
    noiembrie 12, 2014 @ 2:30 pm

    -tot respectul pentru Parintele Teofil,si eu m-am spovedit 2 ani la el,dar din pacate avea si greseli,care s-au transmis si ucenicilor.
    -credea ca yoga e o simpla gimnastica,cand de fapt yoga e demonica
    -nu facea deosebirea intre catolici si ortodocsi,deci accepta ecumenismul eretic si pierzator de suflete,a recomandat celor din strainatate care nu au acces la biserica ortodoxa sa se impartaseasca la catolici
    -accepta homeopatia-care e magie simpatica-si acupunctura- care sunt metode de tratament neconforme cu ortodoxia

    Homeopatie = vrajitorie si ascultare de diavol: [url]http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/11/homeopatie-vrajitorie-si-ascultare-de.html[/url]

    Reply

    • sdaniel
      noiembrie 12, 2014 @ 5:46 pm

      [quote name=”cristirg”]
      ….credea ca yoga e o simpla gimnastica,cand de fapt yoga e demonica
      -nu facea deosebirea intre catolici si ortodocsi,deci accepta ecumenismul eretic si pierzator de suflete,a recomandat celor din strainatate care nu au acces la biserica ortodoxa sa se impartaseasca la catolici
      -accepta homeopatia-care e magie simpatica-si acupunctura- care sunt metode de tratament neconforme cu ortodoxia

      Homeopatie = vrajitorie si ascultare de diavol: [url]http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/11/homeopatie-vrajitorie-si-ascultare-de.html[/url][/quote]
      Cu tot respectul dar mi se pare ca sunteti prea dur. Cu toate ca nu am practicat-o niciodata eu cred ca yoga este benefica, de asemenea catolicii sunt si ei tot oameni, fratii nostri in credinta. Habar n-am cum e cu homeopatia dar sa ii arunci repede sintagma ca e de la diavol (si nu e prima data cand alaturati cuvinte ca demonic, satanic etc. pentru niste obiceiuri amarate) inseamna instigare la ura fata de tot ceea ce nu e ultraortodox si se abate un milimetru de la stricta invatatura ortodoxa. Probabil demonice, satanice, diavolicesti sunt si calculatorul, banii, medicamentele, telefonul, televizorul, Mos Craciun, alimentara de la colt, centrul de dezalcoolizare etc.
      Parintele Teofil era si el om si probabil avea greselile lui.

      Reply

      • Andrei Calin
        noiembrie 12, 2014 @ 7:51 pm

        [quote name=”sdaniel”]Habar n-am cum e cu homeopatia dar sa ii arunci repede sintagma ca e de la diavol (si nu e prima data cand alaturati cuvinte ca demonic, satanic etc. pentru niste obiceiuri amarate) inseamna instigare la ura fata de tot ceea ce nu e ultraortodox si se abate un milimetru de la stricta invatatura ortodoxa. Probabil demonice, satanice, diavolicesti sunt si calculatorul, banii, medicamentele, telefonul, televizorul, Mos Craciun, alimentara de la colt, centrul de dezalcoolizare etc.
        Parintele Teofil era si el om si probabil avea greselile lui.[/quote]

        Homeopatia este o pseudostiinta, o tampenie, cu alte cuvinte. Dar tampeniile vin de la oameni, nu de la vreo creatura mistica.

      • sdaniel
        noiembrie 12, 2014 @ 9:39 pm

        [quote name=”AndreiCalin”]
        …. Dar tampeniile vin de la oameni, nu de la vreo creatura mistica.[/quote]
        Aici sunt 100% de acord cu tine. Ar fi bine sa nu mai dam vina pe presupuse creaturi „demonice” cand ar trecui sa recunoastem ca greselile sunt ale noastre, ale oamenilor.

      • cristirg
        noiembrie 13, 2014 @ 12:17 am

        [quote name=”sdaniel”]
        Cu tot respectul dar mi se pare ca sunteti prea dur. Cu toate ca nu am practicat-o niciodata [b]eu cred ca yoga este benefica[/b], de asemenea catolicii sunt si ei tot oameni, fratii nostri in credinta. Habar n-am cum e cu homeopatia dar sa ii arunci repede sintagma ca e de la diavol (si nu e prima data cand alaturati cuvinte ca demonic, satanic etc. pentru niste obiceiuri amarate) inseamna instigare la ura fata de tot ceea ce nu e ultraortodox si se abate un milimetru de la stricta invatatura ortodoxa. Probabil demonice, satanice, diavolicesti sunt si calculatorul, banii, medicamentele, telefonul, televizorul, Mos Craciun, alimentara de la colt, centrul de dezalcoolizare etc.
        Parintele Teofil era si el om si probabil avea greselile lui.[/quote]

        -yoga clar ca e demonica: Părintele Ilie Cleopa despre rătăcirea numită yoga: [url]http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/11/parintele-ilie-cleopa-despre-ratacirea.html[/url]

        „”[b]Yoga nu este o simplă gimnastică nevinovată, cum vrea să se înţeleagă la prima vedere, ci o practică păgână, vrăjitorească[/b], [b]prin care se invocă în mod conştient sau inconştient forţe malefice (draci)[/b], prin acele mantre din limba sanscrită pe care mintea nu le înţelege (Mantra = vers vedic cu valoare magică, adică vrăjitoresc) şi prin poziţiile (asane) corporale adoptate.”

        -catolicii sunt si ei oameni dar sunt in erezie

        Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
        “[b]Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sint, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat,[/b] ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfintul staul ca niste oi riioase si madulare putrede.”

        [b]Sfintul Fotie cel Mare[/b], Patriarhul Constantinopolului (sec.X)
        “Cea mai buna comuniune este comuniunea in credinta si in dragostea cea adevarata… Nu exista nimic mai minunat decit Adevarul! [b]Exista doar o singura Biserica a lui Hristos, apostoleasca si soborniceasca. Nu mai multe, nici macar doua. Iar celelalte sunt sinagogi ale celor ce viclenesc si sinod al razvratitilor.[/b] Noi, dreptcredinciosii crestini, acestea gindim, asa credem, pe acestea le vestim. Este nevoie sa pazesti toate fara nici o exceptie si, mai presus de toate, cele ale credintei. Pentru ca daca ai devia cit de putin, pacatuiesti pacat de moarte… Si acestea care au fost hotarite la Sinoadele ecumenice si de obste, trebuie ca toti sa le pazeasca.”

        [b]Sfintul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului [/b](+1444)
        “Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne infatisam inaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara de ea, nu stiu ce fel de cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic. Toti Dascalii, toate Sinoadele si toate dumnezeiestile Scripturi ne indeamna sa fugim de cei ce cugeta in mod diferit si sa ne indepartam de impartasirea cu ei.”

        ”[b] Invataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, incredintat fiind ca sunt inselatoare.[/b] In materie de credinta ortodoxa nu exista concesie. Distrugerea credintei obstesti este pierzarea de obste a tuturor. Chestiunile credintei ortodoxe nu admit iconomia. Niciodata nu s-au indreptat cele bisericesti prin solutii de mijloc. Intre lumina si intuneric poate cineva sa spuna ca exista ceva de mijloc, numit inserare sau amurg; dar intermediere intre adevar si minciuna nu poate nimeni sa gindeasca, oricit s-ar stradui. Mijloc de impacare intre adevar si minciuna nu exista! In problemele de credinta nu incape pogoramintul si iconomia, deoarece pogoramintul provoaca imputinarea credintei. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei.”

        ” [b]Noi pentru nimic altceva nu ne-am despartit de latini, decit pentru ca sunt nu numai schismatici, dar si eretici. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum sa ne unim cu ei!”[/b]
        “Acela care il pomeneste pe papa ca arhiereu ortodox este vinovat si latino-cugetatorul trebuie considerat ca un tradator al credintei. Prin urmare[b], fugiti de ei, fratilor, ca si de impartasirea cu ei, pentru ca unii ca acestia sunt apostoli mincinosi, lucratori vicleni.[/b] Nu este altceva de mirare daca si ispititorii lui Satana se preschimba in ingeri ai dreptatii, al caror sfirsit va fi dupa faptele lor.”

        -homeopatia e magie simpatica: [url]https://oanaiftime.files.wordpress.com/2014/06/iftime-homeopatia-evanghelismos-2014.pdf[/url]

  3. sharbinsk
    noiembrie 13, 2014 @ 2:02 am

    Văd că s-a deviat discuția către greșelile părintelui Teofil in loc să se sublinieze esența interviului,curățirea vieții prin relația enoriaș -duhovnic.

    Fiind nevăzător, accesul părintelui la scrieri pe teme periferice ortodoxiei gen yoga,homeopatie sau acupunctură era drastic limitat fie pt că nu se găseau scrieri braille pe aceste teme, fie pt că ajutoarele părintelui nu-i citeau astfel de lucruri.
    Importante pentru el erau scrierile Filocaliei, Sf Scriptură, Sf Isaac Sirul, Patericul.
    [b]Din duhul acestor scrieri i-a îmbogățit el pe enoriași.[/b]

    Cărțile care tratează dogmatic homeopatia sunt relativ noi, subiectul n-a fost supus unei dezbateri nici măcar în Sfântul Sinod.
    Citatele despre yoga si homeopatie apar intr-un singur loc, intr-o carte, mentionate in treacăt.
    Nu cred că părintele îndemna lumea din amvon sau la spovedanie, să practice yoga, homeopatia.

    Starețul Iustin de la măn Oașa este unul dintre ucenicii săi.
    Eu n-am auzit pe nimeni de acolo să promoveze împărtășania la catolici, yoga sau homeopatia.

    Acupunctura dacă e studiată la Facultatea de Medicină e limpede că reprezintă o știință dezbărată de superstiții asiatice.
    Când e simplă știință- bazată pe studiul centrilor nervoși,rezultate și aplicații practice, fără incantații sau ustensile descântate, nu se poate vorbi de incompatibilitate cu ortodoxia.
    Altfel în trecut era păcat să spargi bășicile de la ciuma bubonică, până când s-au prins că ar putea reprezenta un tratament.

    Citez din articol [i]
    Am mers cu doctorul Ladea la părintele Stăniloae, şi cât[b] l-am tratat[/b], ne-a vorbit despre iubirea lui Dumnezeu care se revărsa asupra noastră, prin energiile necreate – adică despre învăţătura Sf. Grigorie Palama. Acesta a fost momentul convertirii mele.[/i]

    Deci dacă părintele Stăniloae care era doxă la toate capitolele și a cunoscut mii de personalități culturale nu avea nicio problemă să fie tratat de un medic specialist în acupunctură, ce pretenții să ai de la pr Teofil, care nu putea lectura cu proprii ochi și n-avea cum să se focuseze astfel de teme ?
    [b]
    Dacă părintele Teofil promova într-adevăr rătăciri, n-am văzut pe nimeni să vină cât timp era în viață să-i atragă atenția.
    Astfel de atacuri îmi seamănă cu procesul de linsaj la care e supus pr Arsenie Boca de circa 2-3 ani de zile,[/b] si el acuzat de yoga si de fantasmagorii că ar fi adunat rafturi de cărți yoghine în biblioteca măn Sâmbăta de Sus(deși abia avea bani de studii darămite pt sute de cărți).

    De fapt lucrurile se leagă si văd că atacul are aceeași scop, de prezentare a preoților de bază din Ardeal drept papistășiți, yoghini, etc.
    E urât ca un ortodox să colporteze la așa ceva din dorința de a-i face duhovnici doar pe cei din zona lui geografică, mă refer la cei care au fabricat și rostogolit subiectele pe internet, nu la cristirg.

    Reply

  4. Dan Tudorache
    noiembrie 13, 2014 @ 9:07 am

    Andrei, ți-am șters comentariul la acest articol: nu ai discutat la subiect.

    Reply

  5. Dan Tudorache
    noiembrie 13, 2014 @ 9:22 am

    Cristi, ți-am lăsat comentariile doar pentru că Ioan a făcut efortul de a-ți aduce niște lămuriri, altfel le-aș fi șters pentru divagație de la subiect. Pentru că ești un casnic al acestei comunități, am rugămintea să dai dovadă de disciplină în dialog și de tact.
    A reduce un subiect la veșnicile pricini de răzmeriță între creștini (ecumenism, erezii, masonerie, acte biometrice) mi se pare că este efectul unui duh de tulburare, necreștin. Te rog să nu te superi pe observație. E o constatare făcută în timp.

    ESTE o mare, mare problemă în rândul creștinilor de tânără generație că divaghează de la subiect până la compromiterea acestuia… prin interminabilele controverse sau pretexte de apărare a ortodoxiei citate mai sus în paranteză.
    Am văzut de prea multe ori creștini care se erijează în apărători ai ortodoxiei, prin atacarea ecumenismului/catolicismului/masoneriei, etc… dar care n-au nici răbdare, nici blândețe cu frații lor creștini, ci aduc numai tulburare cu astfel de abordări abrupte.
    Eu nu te acuz de lucrurile acestea dar văzând direcția greșită pe care ai dat-o dialogului m-am folosit de acest pretext pentru a spune că problemele creștinilor ortodocși de comunicare pătimașă sunt mai mari și mai grave decât ecumenismul, masoneria, și toată cohorta de subiecte ”anti”.

    Am rugămintea să fii disciplinat în dialog și mai ales să fii prevăzător și să ai tact. Nu se discută despre o problemă (oricât de reală) în orice conjunctură, în orice loc, și mai ales nu oricum, pentru că oricâtă bună intenție ai avea, riști să transformi dialogul în ”cu de toate”… și nicio concluzie.

    Reply

  6. Dan Tudorache
    noiembrie 13, 2014 @ 9:25 am

    Ioan, ca de obicei, mulțumesc pentru intervenție. În ultimele luni am fost foarte strâns cu timpul, nici acum nu stau bine, astfel că nu am mai putut modera din timp anumite discuții (nu e cazul aici), devenind chiar penibile.

    Reply

  7. sharbinsk
    noiembrie 13, 2014 @ 7:39 pm

    Doamne ajută Dane,e ok moderarea, eu abia m-am adunat să citesc Reeducarea Pitești de D.Bacu, chiar e o binecuvântare să nu te încarci mental cu traumele pe care le-au suferit cei din închisori, poate fi un blocaj mental uneori mai ales dacă te imaginezi în situația lor.
    E bine că nu ai fost afectat de acest aspect pe parcursul muncii la site-ul [i]fericițiceiprigoniți[/i] și că vă faceți timp amândoi să moderați acest site pe lângă celelalte provocări zilnice .

    Reply

  8. Dan Tudorache
    decembrie 18, 2014 @ 2:43 pm

    Nu pot să zic că nu am fost afectat Ioane, cel puțin primul an. Dacă prin [i]afectare[/i] înțelegem [i]efecte negative[/i] atunci desigur că am avut de străbătut o perioadă de cernere sufletească, în care am fost tulburat, cuprins de repulsie și revoltat profund până la osândirea semenilor căzuți. Dar ușor, ușor am învățat să mă detașez și să înțeleg că acele lucruri, oricât de strigătoare la cer, s-au terminat și acum fiecare își culege roadele, fără să mai cer eu o dreptate iminentă. Și nu mai zic că între timp am realizat că cel puțin în privința fenomentului Pitești cei mai mulți torționari au avut mari și foarte mari circumstanțe atenuante.

    Acum culeg cu drag și spor partea luminoasă a lucrurilor, iar cealalaltă știu că e deja judecată de Domnul. De aceea, stau liniștit și bucuros.

    Am ajuns chiar să cochetez cu ispita că nu m-ar mai putea surprinde nimic în materie de pătimire în temnițele roșii, deși eram conștient că oricând Dumnezeu mi-ar putea arăta contrariul. Și vai, cât de dureros mi l-a arătat.
    De curând am împrumutat o carte de memorialistică de detenție de la Bibliotecă (”pusă” sub ochii mei prin rânduiala minunată a Domnului – [i]e o poveste extraordinară cum le așează Domnul pe toate la timpul lor, și să găsesc ceea ce părea de negăsit[/i]), carte în care am găsit relatarea unui episod care efectiv m-a zdruncinat sufletește. Atât de dezamăgit am fost de ceea ce am citit, încât am lăsat imediat cartea jos și am zis că pentru câteva zile nu-mi mai trebuie să citesc absolut nimic. M-am culcat adânc mâhnit de slăbiciunea umană.
    Se înțelege de la sine că păstrez doar pentru mine acel episod, nefiind de folos pentru nimeni deocamdată.

    Consider că memorialistica de detenție este o hrană tare, și trebuie însoțită permanent de rugăciune pentru a nu ne vătăma sufletește, așa cum excelent a sintetizat domnul Ciomâzgă sfaturile călugărului pătimitor, în romanul catehetic Se întorc morții acasă: [i]”Un al treilea motiv pentru care nu ar trebui să avem acces la astfel de orori ar fi, după Gheronda Filip, faptul că e greu „să nu-şi ştirbească pacea lăuntrică” cei „nealcătuiţi sau slab alcătuiţi duhovniceşte, doritori să privească însă prin gaura cheii de la uşa iadului”. Ele se vor transforma „într-o otravă pentru unii ce o vor îngurgita fără să ştie ce fac şi fără să aivă la îndemână mijlocul adecvat de proteguire care este rugăciunea” ”[/i] [url]http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/post-negru-pentru-poarta-alba[/url]

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *