Skip to content

63 Comentarii

  1. D
    decembrie 2, 2009 @ 10:18 pm

    Eu cred ca totusi exageram. Sunt lucruri mult mai grave pe care le facem si asupra carora ar trebui sa ne concentram. Parerea mea.

    Reply

  2. florinm
    decembrie 3, 2009 @ 12:08 am

    Daca am cumparat o carte si o imprumut unui prieten, care isi face o copie a ei, inseamna ca acela a piratat-o, sau ca eu am incalcat vreun drept? Cate carti din cele pe care le-ati citit sunt SCANATE?

    Alt exemplu: daca eu dau bani pe windows 7, e ok ca devine al meu, proprietatea mea? Deci pot sa-l dau si altcuiva, pot sa fac CE VREAU cu el. Daca producatorul n-ar vrea sa il pot instala pe alt computer, sunt sigur ca s-ar gasi o solutie tehnica, sa gaseasca o modalitate prin instalarea unui programel pe CD-ul de instalare ca sa impiedicare instalarea pe alta configuratie decat cea initiala (sau si mai bine – sa citeasca seria electronica a unei componente – de ex. procesorul…). De ce nu se face asta? Pt ca eu sunt sigur ca a face lucrul asta e un mizilic pe langa ce tehnica au ei acum!
    Dar nu – se prefera sa se lase lucrurile undeva, la mijloc, ca sa te poata trage la raspundere, la nevoie. Sau doar sa poti fi urecheat, sa ai privirea cainelui speriat…

    Tot asa, daca iau ceva care e SHARE-UIT pe net, deci care este PUBLIC, inseamna ca e legal, nu? Daca nu e legal, de ce nu se iau masuri, fratilor? La urma urmei, cei care au creat internetul, credeti ca nu au resursele necesare? Nu pot bloca linkurile, nu pot sterge site-urile ilegale? De ce se considera ca EU fur, daca eu am gasit materialele alea acolo, puse la dispozitia tuturor? E ca si cum ai fi tras la raspundere pt ca ai ridicat niste bani de jos de pe strada (loc public).

    Daca ar fi facut-o de la inceput (controlul asta) credeti ca mai avea aproape oricine, astazi, calculator in casa? (si poate ca era mai bine) Mai stiau toti de MSOffice, de Windows, de Adobe, de Nero, de V.Studio, de toate chestiile astea pe care le folosim, pe care le-am invatat tocmai luandu-le (de fapt, ne-au fost OFERITE) de la altii care le-au cumparat? Daca sunt puse pe net, inseamna ca pot sa presupun ca sunt un dar din artea cuiva, nu?

    Parintele Dorin Piciorus are un articol foarte interesant pe blogul sau, in care vorbeste despre aceasta asa-numita „piraterie” si face distinctia intre ce este de fapt pirateria si ce este generozitatea.

    Daca nu obtin un venit din uzul acelui program, film, CD sau carte pe care le-am primit IN DAR, unde e problema? Tot asa, pot sa cumpar o bormasina si sa o dau si fratelui meu, ca doar e a mea, nu? Si asta nu e furt, ci generozitate.

    Treaba cu licenta e dubioasa, caci se lasa special portita asta, ca sa poti copia, sa poti instala, sa poti darui/pirata softul respectiv…

    Parerea mea – problema e mult mai complexa decat pare, nu cred ca se rezolva printr-un simplu „asa nu”…

    Reply

  3. admin
    decembrie 3, 2009 @ 10:54 am

    Florin ca sa intelegm lucrurile mai bine trebuie sa constientizam ca software-ul nu e un produs ci un serviciu. Serviciile se ofera mereu pe baza unui contract nu doar pe baza unei chitante sau facturi. Contractul are clauze si de o parte si de alta. Daca-ti dai acordul semnand un contract (dand un click pe un license agrement) inseamna ca esti de acord cu toate clauzele contractului, implicit cu ceea care se refera la faptul ca vei fi pedepsit conform legii daca multiplici softul.

    Sunt de acord sa-i dau prietenului meu o copie cu Photoshop CS4, chiar daca am dat 1000 de euro pe el, pentru ca inainte de asta ii dadusem si masina imprumut, si cheile de la casa sa stea in ea cateva zile, care sunt mult mai scumpe decat un soft. Dar nu sunt deacord cu postarea pe un program de sharuit a softului pe care l-am cumparat ca sa-l poata downloda toti.

    Reply

  4. admin
    decembrie 3, 2009 @ 10:57 am

    Ca sa ne dam seama ca in Romania si in general in estul Europei avem o problema si ceva e in neregula, haideti sa ne uitam in Europa Occidentala, in SUA si Canada unde vedem ca acolo pirateria are niveluri mult mai scazute si oamenii platesc ca sa aiba un soft.

    Reply

  5. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 1:49 pm

    Da, normal ca platesc, ca ei nu au fost inca redusi ca noi, la stadiul de a munci pentru mancare. Cred ca discutam o falsa problema. Sa-mi dea si mie 2000 de euro salar ca in Germania, si atunci o sa le platesc 200/ Windows. Pana cand munca mea e furata, iar eu umilita, nu vad de ce as plati eu un salariu intreg- si asa minuscul- pe un soft??? Ca sa nu mai am o luna cu ce trai? Sa nu uitam ca oamenii din Vest profita in massa de pe urma exploatarii noastre si a celorlalte tari sarace, pana la ultimul om, care poate spune: „Cine, eu, da’ eu n-am exploatat pe nimeni!”. Nu direct! Dar va dau un singur ex: Eu am lucrat la o firma germana, unde sa produceau cablaje auto. Pentru aceasta munca, nemtii ma plateau de vreo 10 mai putin decat pe un neamt in Germania, iar diferenta de bani se reflecta in masinile lor pe care ei si le pot permite, iar eu nici sa le visez! In mii de masini nemtesti conduse de oameni care dorm bine noaptea, sunt cabluri lucrate de mine, pentru care am fost platita de 10 ori mai putin, adica mi s-a furat cea mai mare parte a muncii. Ia sa-mi plateasca ei diferenta, si atunci o sa le platesc si eu softurile!
    Ei isi permit sa le plateasca pentru ca ei au preturi cat de cat mai corelate cu salariul, nu sunt atat de disproportionate ca ale noastre, si toate celelalte avantaje: traiul ridicat de viata, serviciile, bunastarea, etc, toate facute pe exploatare, inselaciune si mii de crime-vezi Africa.
    Cum ar fi sa mai ceara si de la africanii subnutriti, dupa ce ca le-au luat si dreptul la viata: ” Sa ne platiti softurile!!!! Ca noi suntem avem deja cu mii de euro pe luna, traim in puf si in confort, folosim ultimele tehnologii dezvoltate in detrimentul vietii voastre, dar noi avem drepturi de licenta, asa ca…platiti!”

    Reply

  6. bianchina
    decembrie 3, 2009 @ 2:19 pm

    Lavinia, subscriu la tot ce ai spus mai sus.

    Reply

  7. admin
    decembrie 3, 2009 @ 2:42 pm

    Ai mare dreptate, nu m-am gandit la asta.

    Reply

  8. admin
    decembrie 3, 2009 @ 2:43 pm

    Dar daca altii fura, nu cred ca e moral in fata lui Dumnezeu sa furam si noi.

    Reply

  9. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 2:45 pm

    Nu fur, doar ca nu mai am de unde sa mai dau, ca mi-au furat ei tot inainte! Ce sa le mai dau? Sufletul sau ce?!

    Reply

  10. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 2:47 pm

    Cum am zis deja, sa-mi plateasca ei munca mea, si atunci o sa am de unde le plati. Pana nu-si platesc ei datoria, nici eu nu le pot plati softurile. Banii mei sunt deja la ei, s-au pus singuri stapani.

    Reply

  11. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 2:48 pm

    Si cred ca le-am platit sute, mii de softuri, nu unul sau doua.

    Reply

  12. Saurian
    decembrie 3, 2009 @ 3:36 pm

    Lavinia, la judecată nu va conta că te-au furat alţii. Soţia mă înşeală? S-o înşel şi eu. Mă fură careva? Să fur şi eu. Dacă cineva îmi ucide copilul îi ucid şi eu copilul, nu? Ţi se pare normal asta? Mie nu. Păcatul e păcat oricâte scuze i-am aduce. Să nu uităm că Adam şi Eva au căzut din Eden din cauză că nu doar au păcătuit mâncând din fructul oprit dar s-au şi justificat în faţa lui Dumnezeu. Mori de foame dacă nu intri pe calculator? Cred că ai putea să trăieşti chiar mai bine fără calculator că ai avea mai mult timp de rugăciune şi de Hristos.

    Reply

  13. Dan
    decembrie 3, 2009 @ 4:49 pm

    Fratilor stati un pic sa ma bag si eu in seama:
    @Lavinia: eu nu zic ca nu sunt disproportii mari intre veniturile noastre si preturile licentelor de soft. Multe din softurile de pe piata romaneasca inca nu au ajuns la un echilibru echitabil de ambele parti. Dar asa cum tu ai sesizat faza cu cablajele la care ai muncit cu atata truda pentru ca neamtul sa te plateasca de 10 ori mai putin, gandeste-te ca atunci cand cumperi o bluza made in China, la super-oferta de 10 ron, un chinez are un venit de 2 euro pe zi/ bani care abia ii ajung de mancare, pentru el si pentru familia lui, pentru ca este furat la salariu ca si tine. Nu-i de gluma. Sa vezi cum traiesc si cum muncesc mai pe nimic decat multi romani. Am facut observatia aceasta ca sa avem o imagine de ansamblu, nu una care este doar in favoarea noastra. Nu te supara, nu am zis-o ca un repros. Iertare daca te-am suparat.
    @Florin, eu nu zic ca fenomenul de piratare nu este si controlat finut de la spate, si ca defapt ar fi o prostie sa te chinui sa dai bani pe reclama la un soft (ca producator), cand se poate imprastia usor prin piratare, si poate deveni foarte popular ca mai apoi sa tragi parghiile legislative si sa te vezi cu bani mai multi in buzunar, dupa un pic de rabdare. Sunt intr-adevar multe substraturi. Totusi nu poti sa faci chiar ce vrei dupa ce cumperi un Windows 7 sau alt soft, pentru ca inainte de a-l putea instala te ogligi sa respecti niste termeni de licenta pe care defapt nu-i respecti. Situatia este subtila pentru ca tu te gandesti ca faci un gest: „click pe I Agree” dar defapt iti dai cuvantul cu ceea ce scrie acolo pentru a te putea folosi de soft. Ori Mantuitorul stii ce a spus de cuvantul nostru. Stiu foarte bine ce a scris si pr. Dorin Piciorus, insa este bine sa daruim ceva ce este al nostru cu depline drepturi, iar nu lucruri piratate, s-au prevazute cu posibilitati de piratare.
    Este greu sa spui intr-un sat de pirati, ca pirateria nu-i munca cinstita. Esti luat de nebun. Asa si aici. Dar daca ne-am fi nascut in alta tara unde treaba asta nu prea se intampla ca aici, te asigur ca am fi gandit cu totul altfel.
    In concluzie eu sunt dezamagit un pic pentru ca nimeni, pana acum, nu a venit cu un exemplu pozitiv, ca alternativa la piratare. Ma asteptam la un pic de bunavointa. Asa ca am sa-mi fac eu publicitate ca sa mai incurajez si pe altii.
    De 2 luni folosesc Open Office ca alternativa la MS Office si tin sa spun ca m-am descurcat foarte bine, si pot face tot ce faceam si cu MS Office, iar aceasta GRATIS si perfect legal. Mi-am instalat si un programel free de scris imagini pe CD/DVD acasa, asa ca o sa-i fac vant lui domnul „NeroBurn”. Stiu ca nu-i mare lucru ce am facut, dar e un inceput.
    Deci in conluzie se poate, dar trebuie si un pic de efort. Alternative exista, numai sa vrem.

    Reply

  14. Dan
    decembrie 3, 2009 @ 5:01 pm

    Si ca sa invingem „timiditatile” va dau si linkuri: 🙂
    http://cdburnerxp.se/ (Ca varianta freeware pentru NeroBurn). Pe deasupra programul are si posibilitatea de instalare in limba romana.
    http://ro.openoffice.org/ …si Open Office care face de toate, iar daca te descuri in MS Office, cu siguranta te descurci si in Open Office.
    Spor la treaba pentru cine vrea

    Reply

  15. lama
    decembrie 3, 2009 @ 6:15 pm

    In fata lui Dumnezeu furtul este un pacat .
    Noi furam de la cel ce a facut acel soft,folosindu-l ,fara sa il platim.
    Noi furam de la ei , ei fura de la noi probabil neplatind impozite ,statul fura de la toti ,si toti furam de la stat.
    Psalmistul zice:
    „Chiar daca viata omului ar fi de numai o zi ,ea ar fi plina de pacate „
    Deci zilnic facem mii de astfel de mici pacate . Daca nu am fura soft ,ar mai ramane alte 999 de alte pacate mici care le facem zilnic.Fara sa mai vorbim de cele mari…
    Asa ca ,cred ca ar fi bine sa incepem sa ne corectam pacatele mari .
    Cunosc oameni care chiar platesc orice soft film sau muzica utilizeaza
    Ei vor sa fie astfel neprihaniti.Dar oare reusesc ei sa implineasca si celelalte mari porunci de la Dumnezeu?
    Si,in plus ,daca am folosi doar soft platit,am ramane cu 2..3 programe doar,si s-ar rezolva si problema atasamentului prea mare de calculator

    Reply

  16. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 7:20 pm

    As dori sa fac o alta paralela. Am o prietena care este foarte preocupata sa fie mereu corecta, prin urmare insista tot timpul sa primeasca bon cand cumpara ceva. Vazand aceasta, am hotarat sa-l intreb pe duhovnicul meu daca asa trebuie sa fac si eu, avand in vedere ca prietena mea a spus ca eu pacatuiesc, fiindca inlesnesc evaziunea fiscala, dar tot ea a recunoscut ca de multe ori se cearta cu vanzatorii, fiindca acestora nu le convine sa dea bonuri. Iar parintele meu duhovnic a spus asa: „Daca am pagubi statul, da, ar fi pacat. Dar cine este statul? Sunt guvernantii si parlamentarii nostri iubiti, si toti care ne fura si ne omoara cu zile. Eu bag bani in buzunarul statului pe o parte, iar ei ii scot pe cealalta parte.” Deci?! Pe cine pagubesc?
    Sau sa luam un alt exemplu. Am citit in „Cartea Foametei”, ca atunci cand comunistii au venit la putere, au confiscat toate granele taranilor din Basarabia, lasandu-i pe acestia sa moara de foame la propriu. Graul pe care l-au furat insa de la ei, l-au lasat in magazii pana s-a aprins, de nu s-a mai folosit nimeni de el. Dar daca cineva dintre cei de la care a fost furat, si-ar fi luat de acolo inapoi sa manance, consideram ca a furat de la comunisti?
    Nu consider ca pacatuiesc pentru ca nu ma las furata sau exploatata, pe considerente de „Politically correct”.

    Reply

  17. D
    decembrie 3, 2009 @ 7:30 pm

    „Florin ca sa intelegm lucrurile mai bine trebuie sa constientizam ca software-ul nu e un produs ci un serviciu. Serviciile se ofera mereu pe baza unui contract nu doar pe baza unei chitante sau facturi. Contractul are clauze si de o parte si de alta. Daca-ti dai acordul semnand un contract …”

    admin – acela nu e un contract,ci un simulacru de contract, ca sa nu spun o bataie de joc. La fel ca si asa-zisele contracte pentru furnizarea de curent electric,gaze,apa, etc.

    Un contract presupune existenta a doua parti si nu doar formal, ci doua parti care SA CADA DE ACORD asupra unei probleme. Ori ei iti baga sub nas un formular denumit „contract” si daca vrei sa ai acces la un serviciu TREBUIE SA-L SEMNEZI IN FORMA RESPECTIVA,fara sa-ti poti exprima opinia, nu mai zic sa aduci modificari. Or asta nu e contract . E un fel DE ABUZ LEGAL din partea unor monopoluri (mai mari sau mai mici)care stiu ca respectivele servicii sunt necesare sau chiar indispensabile,iar oamenii nu vor avea incotro si vor semna.

    La aspectul asta te-ai gandit ?

    Reply

  18. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 7:55 pm

    @D
    Mersi pentru aceasta clarificare, se aplica perfect la ce am patit eu recent. Poate ca este off-topic, dar o spun ca sa intelegeti mai bine, cum esti furat legal, ei avand legea de partea lor, cei care in scopul asta o si fac. Am mers la CAS sa platesc cotizatia pe care o datorez pe venitul meu de PFA, si mi s-a spus ca inainte de a plati acesta cotizatie, trebuie sa platesc retroactiv pe ultimele 6 luni, ca persoana fizica. Cand am aratat ca nu am venit, deci din ce mi se va deduce, mi s-a raspuns ca se va calcula suma raportandu-se la venitul minim. Mi-am exprimat dorinta de a nu fi asigurata medical, si spre stupoarea mea, am aflat ca aceasta nu este o optiune, deoarece nu se face un contract, ci toti cetatenii romani -cu venit sau fara-, sunt obligati prin lege, sa fie asigurati (a se citi sa pompeze bani in sistemul oficial) in sistemul medical de stat!!! Pe deasupra ti se calculeaza si majorari pe ultimele 6 luni! Eu m-am intrebat firesc, ca tot omul de bun simt: ” Bine, bine, dar ei imi platesc mie retroactiv pe ultimele 6 luni cheltuielile medicale?”, Nu! Deci ma obliga legal sa le dau bani pentru nimic, nu primesc sercicii medicale sau medicamente in schimb, ba mai mult, le platesc si dobanda pe acesta datorie inchipuita.
    Ce sa mai zic ca acest sistem este muribund, si nimeni nu-ti garanteaza ca daca o sa ai nevoie de asistenta medicala o sa ti se acorde. Nu este aceasta jaf la drumul mare?? Legal bineinteles.

    Reply

  19. Saurian
    decembrie 3, 2009 @ 8:13 pm

    @D: dacă nu eşti de acord cu termenii de licenţă nimeni nu te pune să dai „I agree”. Dacă eu creez un program degeaba şi cer pe el 100000 euro care-i problema ta? E programul meu şi fac ce vreau cu el. Nu-ţi place, nimeni nu te obligă să accepţi termenii de licenţă.
    @Lavinia: Ţi-am mai spus de justificări: dacă toţi fură asta nu te scuză pe tine ca şi creştin-ortodoxă să furi. Iar în privinţa celor care fură din cauză că ar muri de foame şi la ei e păcat dar Hristos poate privi cu multă înţelegere aceste situaţii. Totuşi păcatul e păcat. Dar piratarea software ce e făcută că aşa mi-e mie mai comod e mult mai gravă decât furtul de mâncare din cauză că mori de foame.
    Iar în legătură cu problema furatului unei pâini ce e considerat păcat. Hai să ne prefacem puţin că ar exista Dumnezeu cu adevărat şi I-ar păsa de noi ( spun să ne prefacem pentru că mulţi numai cu vorba credem că Dumnezeu există şi Îi pasă de noi ). Dumnezeul cel atotputernic n-ar fi în stare să găsească o soluţie pentru ţăranul păgubit aşa încât să nu moară de foame dar nici să nu fure? Adică Hristos ar putea să îndemne sau să încurajeze pe cineva la a face un păcat? În ce fel de Hristos absurd credem? Iar dacă totuşi murim de foame din cauză că refuzăm să facem vreun păcat nu e oare din cauză că Hristos preferă mucenicia asta? Există tineri pe stradă care se culcă cu femei pentru a avea un loc unde să doarmă noaptea? Oare Hristos ar forţa pe un astfel de tânăr să cadă în aceste păcate? Chiar nu are Hristos lemne să ţină aprins focul iadului şi ne foloseşte pe noi pentru asta? Totuşi să nu trecem nici în extrema cealaltă că doar spune vorba plină de înţelepciune din popor: „Dumnezeu îţi dă dar nu îţi pune în traistă”.

    Reply

  20. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 8:23 pm

    @Saurian
    Raspunde te rog la intrebarea aceasta simpla: Daca cineva fura de la mine, iar eu iau doar partial inapoi din ceea ce mi-a fost furat, consideri ca EU fur?

    Reply

  21. D
    decembrie 3, 2009 @ 8:29 pm

    Saurian – nu m-ai inteles

    Reply

  22. Saurian
    decembrie 3, 2009 @ 9:49 pm

    @Lavinia: Dacă iei fără voia şi/sau ştirea celuilalt e furt.

    Reply

  23. Lavinia
    decembrie 3, 2009 @ 9:59 pm

    @Saurian
    Cum, daca e de drept al meu??? Nici pe mine nu m-ai inteles.

    Reply

  24. florinm
    decembrie 4, 2009 @ 12:07 am

    Cred ca suntem mai catolici decat papa! 🙂
    De ce nu vreti sa intelegeti ca DACA VOR, pot face softul astfel incat sa nu se poata instala decat pe un singur calculator? Si nu-l fac asa tocmai ca softul ala sa POATA FI copiat si dec cunoscut de cat mai multi, pt ca altfel – cati din estul europei sau din tarile sarace ar fi auzit de msoffice sau de adobe (ca sa mentionez asa, ceva simplu)? Sa mai mentionez si de macromedia – cati au invatat sa faca site-uri in flash sau dreamweaver de unde au avut atatia bani ca sa cumpere programele alea?
    Pe de alta parte, daca te legi la curent, te legi numai pentru o camera din casa?? Sau daca ai doua case in aceeasi curte, faci doua contracte cu ENELu? Sa fim seriosi, fratilor…
    Oricum am da-o – daca e serviciu, daca e produs – e proprietatea mea atata timp cat am platit pt ea. Si atata timp cat nu iau bani vanzandu-l, nu e e chiar asa ilegal, adica e la limita, dar mis e pare ca sarim singuri limita aia. Am fost invatati sa ne simtim inferiori celor din vest la orice si nu zic ca e gresit sa pleci capul, dar sunt demn pt ca stiu ca intentiile-mi sunt curate.

    Am dat clic pe „i agree”? Pai nici nu stiu ce inseamna! Puteau sa-i spuna si „i am green” ca tot dadeam clic acolo, doar fara a da clic nu puteam instala, chiar daca l-am cumparat cu banii mei. E si un drept al meu, de a folosi cum vreau ceea ce e al meu. Si nu consider ca e furt daca-i dau fratelui meu un soft pe care l-am cumparat eu. Daca creatorul softului vroia sa evite copierea, ar fi putut-o face foarte simplu, dar nu vrea.

    Ati vandut vreodata ceva? Ati platit impozit pe venitul ala? Hai, fratilor, spuneti!
    Dan, Saurian – mai ales pt voi: ati platit impozit pe tot ce ati vandut/obtinut bani? Ca legea asa spune, cu foarte mici exceptii. Si legea aia e data de cei care ne stapanesc. Daca ati platit pentru tot, va admir si va invit sa scrieti un articol si pe tema asta. Daca e sa dam Cezarului ce e al Cezarului, cred ca mai degraba impozitul e al Cezarului, decat un soft, un film sau o carte pe care le dau fratelui meu…

    Cred ca e o discutie mai mult sa ne aflam in treaba… Noi nu stim cum ne cheama, nu stim de ce suntem ortodocsi, nu stim ce inseamna asta, dar in schimb vrem sa fim mai catolici decat papa, dar fara fundatie! Hai sa avem fundatie si toate celelalte ni se vor lumina. O casa n-o incepi prin a pune chit la geamuri – cam asa e chestia asta cu „piratatul” fata de „parerile” liber exprimate vizavi de adevarul de credinta, care e tagaduit de multi, de foarte multi…

    Reply

  25. Saurian
    decembrie 4, 2009 @ 7:42 am

    @Lavinia: Furtul e furt. Ce nu înţelegi? Îmi vine să spun ca Sf. Ap. Pavel: „Voi ca şi creştini ar trebui să suportaţi răul ce vi-l fac alţii dar voi dimpotrivă furaţi de la celălalt”. Cine e Judecătorul? Hristos. Atunci de ce te apuci să îţi faci singură dreptate ( deşi până la urmă nu e dreptate ci furt. Adică nu tu ai făcut programul, aşa că furt se numeşte. )?
    @florinm: Când închei orice fel de contract de obicei nu respecţi termenii contractului? De exemplu, Orange spune că dacă vrei să închei abonamentul mai repede decât perioada pe care ai încheiat contractul atunci trebuie să plăteşti lunile în care nu vei mai plăti abonamentul. E o prostie chestia asta ca să te facă să nu renunţi la abonament. Dar tu bănuiesc că nu le mai plăteşti la Orange nimic, aşa-i? La fel şi licenţa cu programele de calculator: dacă le accepţi atunci tu în faţa lui Dumnezeu îţi iei responsabilitatea să le respecţi. Apoi se lasă furaţi firmele de software? Am citit şi eu asta că se lasă furaţi ca să îşi câştige publicitatea că programul lor e bun. Dar ce fac ei de fapt? Profită de noi că suntem nişte hoţi şi se foloseşte de asta. În momentul când vei fi programator şi vei pierde bani din greu din cauză că unul se vrea mai deştept decât ce spune licenţa să vedem dacă vei fi la fel de pornit împotriva acestor lucruri. Florin, tu nu demult erai foarte corect şi te luai de alţii care aveau anumite gândiri greşite dar acum unde sunt acei Sfinţi Părinţi pe care îi pomeneşti tot timpul? Ce Sfânt Părinte e de acord cu ce faci? Oare păr. Paisie Aghioritul a spus să faci evaziune fiscală că oricum te fură statul? Sau poate păr. Iustin, păr Cleopa, păr. Teofil? Chiar nu se simte că asta nu e creştineşte? Vorbeşti de o viaţă creştină superficială dar ce se numeşte atunci când nu vrei nicicum să accepţi că furi? Acceptă că faci un păcat şi-l faci tot timpul, roagă-te lui Dumnezeu să-ţi dea o soluţie să scapi de El şi încearcă să găseşti o soluţie. Dar măcar acceptă că faci un păcat. E aşa de greu să spui la Dumnezeu: „Doamne, fur şi nu pot renunţa la patima asta că sunt prea împătimit de calculator”? Şi eu fur şi îmi recunosc neputinţa şi îmi vine să-I dau slavă la Dumnezeu că deşi fur tot timpul şi nici nu spun asta la spovedanie ( un timp o spuneam dar şi duhovnicii ajungeau încurcaţi de problema asta ) totuşi când mă împărtăşesc El mă apără de împărtăşirea cu nevrednicie. Uite cât de mult ne iubeşte Dumnezeu. Hai să o iau altfel. Luăm cazul în care eşti alcoolic. Oare soţia ta nu s-ar bucura dacă ai recunoaşte că eşti alcoolic şi nu eşti în stare să găseşti o soluţie decât dacă ai spune că nu ai nici o problemă? Ai recunoaşte că ai o problemă şi aţi încerca încetul cu încetul să scăpaţi de patima asta blestemată. Nu azi, mâine să scăpaţi ci încetul cu încetul cum e şi normal pentru o patimă ce s-a impregnat puternic în suflet.

    Reply

  26. florinm
    decembrie 4, 2009 @ 11:03 am

    Saurian,
    „Şi eu fur şi îmi recunosc neputinţa şi îmi vine să-I dau slavă la Dumnezeu că deşi fur tot timpul şi nici nu spun asta la spovedanie”
    apoi scrii:
    „totuşi când mă împărtăşesc El mă apără de împărtăşirea cu nevrednicie”

    e PAREREA ta, pe care o spui ca sa te simti TU impacat ca te impartasesti cu vrednicie. Daca ai fi mai atent la asta, poate ai scapa de multe.

    Cat despre mine, voi incerca sa-ti dau cat de curand un raspuns mai „documentat”, cu toate ca problema asta a aparut acum, foarte recent…

    Spuneai ca ai duhovnic undeva, la o manastire. Ia intreaba-l, daca au acolo calculator, au achizitionat chiar toate programele instalate? Si daca nu au, cine-ti da tie dreptul sa judeci, de unde stii ca nu i-au fost daruite sau de unde stii ca au fost furate?
    E greu de facut diferenta intre furt si milostenie, nu?
    Daca faci o icoana in felul tau si cineva o copiaza – o icoana! – pentru slava Domnului, vrei drepturi de autor? Suntem noi autorii a ceva?

    Nu incurajez furtul, dar nu orice pare a fi piratat e furt, atata tot. Si cadem foarte usor in judecarea celorlalti, din mandria ca suntem noi corecti!?

    Nu mi-ai rasp la intrebarea cu impozitele. Ai obtinut vreun venit pt care n-ai platit impozit?

    Reply

  27. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 11:57 am

    Copii, nu este vorba de „si eu sunt furat la randul meu”, sau „nu fac venituri din softul cutare chiar daca e piratat”. E vorba ca atunci cand il instalezi (inainte sa poti sa-l instalezi) iti dai angajamentul (I Agree) cu termenii de licenta pe care si-i exprima autorul softului (iar ca autor ai dreptul acesta ca nu esti Sf. Nicolae ca sa daruiesti totul gratis, ci un simplu om care isi vrea plata muncii sale – ca plata aceasta este de multe ori prea scumpa pentru noi este partea a doua). Ori noi, nu avem nici macar bunul simt sa citim termenii de licenta, daramite sa-i si respectam. Asta e problema, ca ne dam angajamentul sa respectam ceva ce defapt stim prea bine ca nu vom respecta.
    Si eu fac parte din categoria aceasta desigur. Am crack-uit o gramada de softuri ca sa le pot folosi, si folosesc in continuare softuri piratate. Dar, totusi, imi recunosc boala si ma tratez ca atare. Am inceput sa inlocuiesc usor, usor softurile piratate cu altele freeware sau opensource. Nu o zic ca o lauda ci doar ca atata timp cat avem alternative pentru a nu pirata, mi se pare cat se poate de firesc sa fac asa. Doua exemple v-am dat mai sus. Ca nu sunt softurile free la fel de fistichii si de atragatoare ca astea pe bani, e partea a doua si este normal sa fie asa. Dar unde este cumpatarea noastra?
    Sunt sute, mii de softuri free, la care oameni binevoitori, asa cum vrem sa fim si noi, le-au facut pentru a fi utilizate. Si-au daruit munca, timpul si cunostintele lor pentru ca noi sa beneficiem de ele fara nici un ban. Insa noi strambam din nas si piratam MS Office ca-i mai fain, cand Open Office este moaca.
    Cred ca este de bun simt ca atata timp cat exista alternative decente de a nu pirata, sa folosim acele alternative. Si din fericire sunt din ce in ce mai multe si din ce in ce mai bune.
    Daca suntem ortodocsi, atunci dreptatea noastra sa sporeasca in tot ceea ce facem si suntem.

    Reply

  28. florinm
    decembrie 4, 2009 @ 12:26 pm

    Draga Dan, daca tot discutam, atunci sa trecem la lucruri serioase, reale, practice.
    Ce-ati sfatui un tanar sa faca: sa foloseasca open office, cand in orice serviciu (de birou) ti se cere sa cunosti Excel, Word, Powerpoint de la Microsoft?
    Unii dintre noi suntem oarecum „acoperiti”, dar cum ar trebui sa procedeze unul ca acela? Avem voie noi sa-l catalogam pe acela drept hotz?
    Si ca sa nu se inteleaga ca tin partea pacatului (cum am fost acuzat mai sus): tot ce vreau e sa tratam cu ECHILIBRU situatiile astea si am incercat sa va aduc la cunostinta si alt punct de vedere, „sarit” din schema de cei mai multi.

    Reply

  29. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 12:32 pm

    Eu propun asa: „toti care vor sa fie mai catolici decat papa”, cum bine a zis Florin, sa-si dezinstaleze acum toate programele fara licenta, inclusiv Windows-ul, ca sa nu-l mai pagubeasca pe Bill Gates 🙂

    Reply

  30. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 12:40 pm

    Pt. Saurian si Dan,
    care cred ca noi trebuie sa respectam orice lege, voi oare va veti vaccina cu otrava, daca va fi data o lege? sau o sa va puneti cipuri? ca altfel veti fi calcatori de lege si impotrivitori ai stapanirii, nu??!! Pe scurt, voi vreti sa respectati toate legile statului, fara niciun discernamant???? Nu cred ca asa ar fi spus Par. Paisie, sa ne supunem oricarei legi, iar din cate se stie Par. Cleopa „a fugit” de lege pe vremea comunistilor, ascunzandu-se de securitate, iar ca el multi altii, care au fugit, care i-au stat fatis impotriva. Dar voi nu, voi o sa fiti „corecti”???

    Reply

  31. Saurian
    decembrie 4, 2009 @ 12:45 pm

    @Lavinia: Hai să-ţi spun o poveste că mă iei acum cu cipurile. În vremurile de prigoană se cerea de la toţi ceva act prin care oamenii să spună că au jertfit zeilor. Unii au contrafăcut acest act şi ştii cum au fost consideraţi de Biserică? Lepădaţi de credinţă. Tu vei semna buletin cu cip ca apoi să nu îl foloseşti? Şi să înţeleg că tu nu te-ai lepădat de Hristos că ai semnat doar formal, corect?

    Reply

  32. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 12:52 pm

    Ca sa nu mai spun ca eu am facut ECDL, unde normal ca se invata MS Office, care a fost promovat la rang de standard oficial, in toate structurile statului si pana si in scoli. Pai de ce trebuie sa invat eu la ECDL( European Computer Driving License) musai MS Office? De ce peste 180 de tari din lume „s-au dat” cu Bill Gates, si s-au unit in a crea acest cadru standard? Ei detin monopolul!!! si cum bine a zis Florin mai sus, la angajare, in aceste tari eu cu ECDL am prioritate fata de cel cu Open Office, fiindca ECDL este chiar recomandat de catre oficialitati. Aici sunt jocuri si interese mai mari decat putem noi pricepe, asa ca n-are rost.

    Reply

  33. florinm
    decembrie 4, 2009 @ 12:54 pm

    Lavinia, nici eu n-am spus ca n-ar fi pacat, doar ca am adus niste completari.
    Mie mi se pare mult mai corect articolul celalalt – „luxul de software”, in sensul ca e mai complet. Acesta mi se pare incomplet, de-asta am comentat, pt ca desi ar putea sa fie furt, nu orice pare piratat chiar si este furt.
    N-am vrut sa ma dezvinovatesc pe mine, desi asa am parut ca fac, dar am vrut sa le las unora o „portita”, pt ca nu poti arunca aceeasi sentinta asupra tuturor.

    Reply

  34. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 12:57 pm

    Saurian
    In Apocalipsa spune clar: „Pe frunte sau pe mana dreapta”. Si Parintele Iustin si cei de la Petru Voda spun ca nu este lepadare buletinul cu cip, ci inlesnirea etapei de cipuire, care va urma, si care este lepadarea. Da’ nu despre asta se discuta aici?!

    Reply

  35. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 1:10 pm

    Cred ca ai gresit cand ai propus termenii de comparat. Actul pe care il procurau acei oameni, pe care scria negru pe alb ca au jertfit idolilor, nu il poti compara cu buletinul electronic, pe care nu scrie asa ceva! Nu sunt echivalente! Acum sa nu intelegi ca eu abia astept sa-mi iau buletin cu cip!!! Dimpotriva, ai vazut ca am scris ca nu orice lege trebuie respectata. Cele care sunt impotriva lui Dumnezeu, pentru mine nu sunt legi! Sau cele strambe, si care sunt cu duiumul?

    Reply

  36. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 1:11 pm

    Florin
    Nu am spus ca ai fi spus ca nu e pacat, am dat doar citatul acela pe care l-ai scris si care mi s-a parut elocvent.

    Reply

  37. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 1:20 pm

    @Florin, sunt multe aspecte de discutat aici si nimic nu este usor. Dar cu bunavointa se poate. Nu cred ca este nici o problema sa instalezi MS Office trial si sa te joci pe el ca sa-l inveti, daca ti se cere asta. Si din cate stiu versiunile Beta, sunt valabile un an de zile (poate ma insel). Stiu ca pt. studentii din facultatile de profil informatic, se dau de la facultati versiuni pt. studenti cu licenta speciala.
    Eu m-am dus de cateva ori cu treaba la Administratia Finantelor Publice si am vazut ca toti cei de acolo folosesc Open Office. Deci se poate ca ditamai institutia sa foloseasca O.O. in loc de MS O.
    Cu toate acestea nici legislatia (inter)nationala nu este facuta de asa natura incat sa promoveze utilizarea legala cu solutii de incurajare(nu prin constrangere ca acum): Sa poata facultatile sa dea softuri licentiate tuturor studentilor, strict pentru invatat, pentru instruire.
    Totusi pana acolo, avem alte solutii (gratis) cat se poate de morale si legale, pe care nu le folosim pentru ca ne-am obisnuit sa piratam, ne-am obisnuit sa ne insusim mereu ceea ce nu este al nostru, fara sa raplatim o munca cinstita.
    @Lavinia oricat de simpatica ar fi gluma cu „mai catolic decat papa”, prefer sa fiu un simplu crestin-ortodox, atent la toate aspectele vietii, chiar daca uneori pare imposibil de greu aceasta. Si-mi mai suna o vorba in minte: „Căci zic vouă: Că de nu va prisosi dreptatea voastră mai mult decât a cărturarilor şi a fariseilor, nu veţi intra în împărăţia cerurilor”

    Reply

  38. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 1:23 pm

    Dan, tu acum folosesti Windows cu licenta? iarta-mi curiozitatea, nu trebuie sa-mi raspunzi daca te deranjeaza.

    Reply

  39. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 1:29 pm

    Si inca ceva copii. Nu cred ca a zis nimeni pana acum „Vai hotilor, ca folositi programe piratate. Vai ca nu va mai mantuiti!” Departe de mine (si cred ca si de Saurian) acest gand. Si noi suntem in aceeasi oala. Insa incercam sa purtam discutii constructive, cu SOLUTII, si nu doar „asta e moral” , „asta e imoral”, pentru a avea o conduita cu adevarat demna de numele crestin-ortodox. Si ma repet ca un papagal: solutii exista din ce in ce mai multe, numai sa vrem.
    @Lavinia, nu te supara dar dai exemple care nu au legatura cu piratarea de softuri. Te rog, nu divaga subiectul.

    Reply

  40. Oana
    decembrie 4, 2009 @ 1:32 pm

    Nu vroiam sa vad „asta” pe un site ortodox! Doamne ajuta!

    Reply

  41. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 1:39 pm

    Nu ma deranjeaza Lavinia, pentru ca mi-am recunoscut greselile de la bun inceput. Am zis ca am si eu boala asta dar ma tratez. La servici folosesc window xp cu licenta, iar acasa am licenta de vista (desi folosesc xp piratat din motive tehnice, si imi pare rau ca nu stiam ca exista posibilitatea sa fac down-grade perfect legal). Am si free-uri, si incerc sa fiu corect. Cu toate acestea am si softuri piratate, iar o licenta la unele valoreaza cat o casa. Acesta este adevarul. Nu sunt un om drept, dar incerc sa ma indrept.

    Reply

  42. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 1:48 pm

    Pai tu Dan zici: „Nu cred ca a zis nimeni pana acum “Vai hotilor, ca folositi programe piratate. Vai ca nu va mai mantuiti!”, iar mai sus, expres pentru mine: . Acum eu pe care sa o iau??!

    Reply

  43. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 1:50 pm

    Si-mi mai suna o vorba in minte: “Căci zic vouă: Că de nu va prisosi dreptatea voastră mai mult decât a cărturarilor şi a fariseilor, nu veţi intra în împărăţia cerurilor”
    Scuze, asta e partea lipsa, care era scrisa pt mine.

    Reply

  44. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 2:21 pm

    Asta nu era scrisa pentru tine neaparat Lavinia, ci pentru noi toti. Pentru ca noua tuturor ne-a spus lucrul acesta Mantuitorul. Deci e la fel de valabila pentru tine, la fel ca si pentru mine, la fel ca pentru oricine. Dar daca Mantuitorul ne-a spus lucrul acesta, asta nu inseamna ca eu am spus sau am gandit „vai hotilor, ca folositi programe piratate”. Nu vreau sa judec pe nimeni Lavinia. Nu am dreptul asta, si nici dispozitia sa fac asta. Si ar fi culmea sa fiu atat de ipocrit sa gandesc asa ceva, atata timp cat si eu sunt in aceeasi oala. Am venit doar cu niste solutii, atata tot, care sper sa fie de folos, si rog ca si voi sa veniti cu solutii practice la problema aceasta cu care ne confruntam.

    Reply

  45. Saurian
    decembrie 4, 2009 @ 4:06 pm

    @Dan: Eu nu mă gândeam să ajung atât de departe la a găsi soluţii ci mă mulţumeam pur şi simplu o recunoaştere a faptului că ceea ce facem e păcat. Ar fi de căutat soluţii dar eu nu prea am timp să fac aşa ceva. De exemplu am aflat de pe un cd de la o revistă de IT despre ReactOS sau iarăşi cu toţii ştim despre Linux. Chestia e că soluţii chiar sunt dacă ne-am necăji puţin. Să dau un exemplu: pentru mine acasă nu-mi trebuie toate facilităţile pe care le dă Microsoft Word şi mă pot mulţumi cu Writer. Şi sunt multe astfel de cazuri. E drept că probleme sunt destule faţă de ceea ce ne dă piratatea. Dar cred că şi asta ar primi-o Hristos ca o jertfă bine-primită. Şi vreau să subliniez cu tine Dan faptul că niciodată nu am vrut să spun prin asta că vai ce mari păcătoşi sunt cei ce piratează software.
    @Lavinia: Să lămurim problema cu cipurile că văd că nu eşti foarte bine informată. Mănăstirea Petru Vodă e împotriva a orice acte de cipuri. Am vorbit şi cu păr. Filoteu Bălan ce a spus că e lepădarea acceptarea actelor cu cipuri. În acelaşi timp am fost martor la o discuţie între 2 duhovnici călugări ( dintre care unul era de la Petru Vodă şi era şi duhovnicul meu ) unde spunea un duhovnic că nu ar trebui doar să le ceară la cei ce vin la spovedanie să ardă actele ci să le aducă lor ca ei să le ardă şi să fie siguri că nu fac şmecherii. Duhovnicul meu spunea că cei care acceptă acte cu cipuri nu vor fi primiţi la spovedanie în Mănăstirea Petru Vodă. Nu înseamnă că eu sunt de acord cu aceste idei dar asta se vorbeşte acolo. Şi iartă-mă dacă te-am atacat cu ceva pe tine sau pe Florin. Nu asta a fost intenţia mea. Doamne ajută!

    Reply

  46. Dan
    decembrie 4, 2009 @ 4:27 pm

    Am inteles Saurian. Subscriu la ceea ce ai vrut sa subliniezi in ultima fraza adresata mie. Daca cineva s-a simtit judecat de mine, prin ceea ce am spus, imi cer iertare pentru ca nu asta mi-a fost intentia.

    Reply

  47. florinm
    decembrie 4, 2009 @ 6:08 pm

    Eu nu m-am simtit atacat. Dar nici nu-mi fac probleme atat de mari din folosirea unui soft pe care oricum as da-o, tot l-as folosi…
    Macar sa-mi ramana asta ultimul lucru de corectat, sa scap de celelalte rele mult mai mari, sa ma invrednicesc sa incep si eu odata lupta cea buna, departe de a fi fatarnic si mincinos cu mine insumi. Ma gandesc ca acestea din urma atarna mult mai mult..

    Reply

  48. Lavinia
    decembrie 4, 2009 @ 6:44 pm

    @ Saurian
    Eu am citit in ziarul „Ziua”, un interviu cu parintele Iustin, daca este o stire falsa, asta nu mai stiu. Mai jos este citatul.
    „Toti am citit Apocalipsa si infricosatoarea profetie – scrisa cu 2000 de ani in urma: „si ea (fiara) ii sileste pe toti, pe cei mici si pe cei mari, si pe cei bogati si pe cei saraci, si pe cei slobozi si pe cei robi, ca sa-si puna semn pe mana lor cea dreapta sau pe frunte. Incat nimeni sa nu poata cumpara sau vinde decat numai cel ce are semnul, adica numele fiarei, sau numarul numelui fiarei” (Apocalipsa 13:16-17).
    Dar cipul acesta nu merge pana intr-acolo, este doar in acte.
    Eu asta si spun: vremea in care ne aflam acum este premergatoare acestei profetii.”

    Reply

  49. jan
    decembrie 4, 2009 @ 8:08 pm

    dacă eu am luat un program iar creatorul programului încă îl are în posesie se mai pune furt ? el a făcut mai multe şi îi lipsesc cîteva din pricina piratării de soft?

    Reply

  50. D
    decembrie 4, 2009 @ 8:24 pm

    Chiar nu ma asteptam la atatea discutii pe subiectul asta; se vede treaba ca le-am terminat pe restul …

    Reply

  51. Saurian
    decembrie 4, 2009 @ 9:01 pm

    @Lavinia: da, este premergătoarei profeţiei dar asta nu înseamnă că putem accepta actele cu cipuri. Referendum-ul s-a făcut pentru acte cu cipuri şi cei de la Mănăstirea Petru Vodă consideră acceptarea cipurile ca jumătate de lepădare. Oricum multe probleme nu sunt foarte clare şi spunea duhovnicul că ar fi nevoie ca păr. Iustin să vorbească cu mai mulţi duhovnici şi să se stabilească ce se poate face că sunt tot felul de cazuri complicate în care trebuie să accepţi acte cu cipuri. În fine, am fost destul offtopic şi nu mai am ce să spun ontopic.

    Reply

  52. D
    decembrie 4, 2009 @ 9:19 pm

    Ce este aia jumatate de lepadare ? N-am gasit la Sfintii Parinti termenul asta.

    Reply

  53. Saurian
    decembrie 4, 2009 @ 9:33 pm

    @D: du-te la Petru Vodă şi lămureşte-te 😛

    Reply

  54. Alex Ionut
    decembrie 4, 2009 @ 9:42 pm

    Cati dintre noi folosim un sistem de operare original, cu licenta? Daca vrei sa instalezi un Windows nu te grabesti sa il cumperi, ci te duci la un prieten care detine o copie piratata si ai rezolvat „problema”. E foarte raspandit furtul de acest tip, dar sunt putine mijloace legale de combatere. Si inca ceva: cand furi un lucru material, ai de multe ori constiinta ca e o fapta rea, dar cand folosesti un software piratat nu realizezi ca incalci o regula morala.

    Reply

  55. D
    decembrie 4, 2009 @ 9:54 pm

    Alex: zi-mi si mie: daca iau un calculator, si automat iau si Vista la pachet pentru ca n-am incotro (desi eu nu vreau), iar dupa instalare Vista se blocheaza si nu vrea deloc sa mearga, moment in care merg la un prieten care imi pune o copie piratata – e furt, sau nu ?

    Saurian – stii vre-un SFANT Parinte la Petru Voda ?

    Reply

  56. Lavinia
    decembrie 7, 2009 @ 12:38 pm

    D,
    As indrazni sa raspund eu: Da, sigur, ce este Parintele Justin, daca nu sfant???? Sa nu se inteleaga acum ca eu zic ca Parintele Justin ar stii ce este aceea jumatate de lepadare.

    Reply

  57. D
    decembrie 7, 2009 @ 9:28 pm

    Nu cred ca este cazul sa exageram. Parintele Iustin este un parinte imbunatatit.

    Reply

  58. jan
    decembrie 7, 2009 @ 10:05 pm

    pr Iustin este şi dînsu tot sfînt ? mai sfînt decît pr Cleopa sau nici asta nu avem voie să întrebăm ?

    Reply

  59. D
    decembrie 7, 2009 @ 10:24 pm

    acum ce facem, comparam parintii intre ei ? care este sfant? care este mai sfant dintre ei ?

    hai mai fratilor …

    Reply

  60. Dan
    decembrie 7, 2009 @ 10:26 pm

    Bine-ar fi sa nu mai masuram cu sublerul si cu rigla sfintenia cuiva. Nu cred ca face cinste nici parintelui Iustin nici parintelui Cleopa. (indiferent ca unul este in Biserica luptatoare, iar altul in cea biruitoare). Statistica si contabilitatea sa o facem cu pacatele noastre, ca tot e post 🙂

    Reply

  61. CONTINUUM
    decembrie 22, 2009 @ 2:52 am

    V-as ruga sa nu va mai „certati” pe tema aceasta. Am sa o clarific in limba Romana in caz ca nu intelege nimeni. Majoritatea dintre voi folosesc Windows Xp, asa ca ma refer la el direct.
    Ma judec eu insumi cu licenta, uitati ce spune:

    1.1 instalare şi utilizare. Puteti instala, utiliza, accesa, afişa şi rula o copie a Software-ului pe un singur computer, cum ar fi o staţie de lucru, terminal sau alt aparat ( „Workstation Computer”). Software-ul nu poate fi utilizat de mai mult de un procesor la un moment dat pe un singur Workstation Computer.

    Corect? = Corect.

    1.5 Stocare / utilizarea reţelei. Puteţi, de asemenea, stoca sau instala o copie a produsului software pe un dispozitiv de stocare, cum ar fi un server de reţea, utilizat numai pentru a instala sau rula Software-ul pe computere alte staţii de lucru printr-o reţea internă; cu toate acestea, trebuie să achiziţionaţi şi dedice o licenta suplimentara pentru fiecare separat Workstation computer sau de la care Software-ul este instalat, utilizat, accesate, afisate sau a alerga. Cu excepţia cazurilor permise de NetMeeting şi de Asistenţă la distanţă caracteristicile descrise mai sus, o licenţă pentru Software-ul nu pot fi partajate sau utilizate simultan pe Calculator Workstation diferite.

    =Puteti copia, puteti instala, dar trebuie sa platesti licenta pentru fiecare calculator in parte. Ca si cum l-ai recumpara. = Nu sunt de accord.

    3. Rezervarea drepturilor şi dreptul de proprietate. Microsoft îşi rezervă toate drepturile care nu au fost acordate expres în acest EULA. Software-ul este protejat de dreptul de autor şi de alte legi şi tratate privind proprietatea intelectuală. Microsoft sau furnizorii proprii titlu, dreptul de autor, precum şi alte drepturi de proprietate intelectuală în Software-ul. Software-ul este licentiat, nu vândut.

    =Ciudat… nu e vandut, deci nu inseamna furt.

    5. NU INCHIRIATI / găzduiti în scopuri comerciale. Nu aveţi dreptul să chiriati, leasing, împrumuta sau furnizarea de servicii de hosting comercial cu Software-ul.

    =I AGREE. Deci ai voie sa-l instalezi, pe cate calculatoare vrei, dar sa nu-l imprumuti! Ma ce ciudati sunt americanii estia?! Partea cu instalatul, dar sa nu faci bani pe el, imi place si sunt de accord. Punctul acesta nr. 5 face „toti banii”

    10. A NU SE FOLOSI SOFTWARE-ul PENTRU REVANZARE. Software-ul identificate ca „nu pentru revânzare” sau „NFR,” nu pot fi vândute sau transferate în alt mod de valoare, sau utilizate în alt scop decât demonstraţia, de testare sau de evaluare.

    =I AGREE. Nu l-am instalat niciodata si am luat bani pe el. Nu precizeaza perioada de testare, evaluare, demonstratia. Deci, in consecinta i-l pot utiliza 5 ani(sau ma rog) pana apare Windows 7 cu alta licenta.

    13. TRANSFER SOFTWARE. Interne. Puteţi muta Software-ul la un alt Workstation Computer. După transferul, trebuie să eliminaţi complet Software-ul de la fostul Workstation Computer. Transfer la terţe părţi. Utilizatorul iniţială a Software-ul poate face o singură dată, transferul definitiv al acestei EULA şi Software-ul către un alt utilizator final, cu condiţia iniţială utilizatorul îşi păstrează nici copii ale Software-ului. Acest transfer trebuie să includă toate ale Software-ului (inclusiv toate partile componente, mass-media şi materiale tipărite, orice upgrade-uri, acest EULA, şi, dacă este cazul, certificatul de autenticitate). De transfer nu poate fi un transfer indirect, cum ar fi un lot. Înainte de transfer, utilizatorul final trebuie să primesc Software-ul de acord cu toţi termenii EULA.

    =I DON`T AGREE. Aici chiar ca nu am inteles cum sta treaba. Se refera daca imi vand calculatorul, sa nu-l dau cu tot cu Windows pe el?

    14. REZILIEREA. Fără a aduce atingere oricăror altor drepturi, Microsoft poate denunţa prezentul EULA aveţi, dacă nu respectă termenii şi condiţiile din prezentul EULA. În acest caz, trebuie să distrugeţi toate copiile Software-ului şi toate părţile sale componente.

    =Denunta, adica? Expirarea licentei, nu?
    Nu am vazut pe nimeni in viata mea facand asa ceva! Toti folosesc „format c:”

    Concluzie finala: Atata timp cat nu-l folosesc in scopuri de comercializare nu vad nici un motiv pentru care poate fii considerat „furt” sau „piraterie”
    Astept pareri de la voi, dar referitor la Ortodoxie si Licenta Software-ului.

    Mai multe detalii, puteti citi voi insiva licenta aici .

    Reply

  62. admin
    decembrie 22, 2009 @ 1:58 pm

    Salut Continuum, e foarte interesanta argumentarea. Din cate se vede in licenta de mai sus, daca imi cumpar o licenta de Xp o pot instala si pe celelalte calculatoare din casa atat timp cat nu le folosesc in scopuri comerciale.

    Reply

  63. Guest
    aprilie 16, 2011 @ 2:37 pm

    ii prea de tot ce ziceti voi daca omu profita de munca altuia sau de tine si ultimu post ii cel mai reusit daca nul folosesti sal vinzi si zici cai al tau nu vad nici un motiv pentru care poate fi considerat furt sau piraterie
    deci va lasati cipuiti sa nu incalcati legea aia va fac marfa si lepadatai de Dumnezeu mai bine prefer sa incalc legea sincer daca vad ca sunt furat de stat nici nedrepatirea nui buna

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *