Planningul familial, o anticameră a morţii
În familia românească tradiţională nu a existat niciodată noţiunea de „planning familial”. Valorile spirituale transmise tinerilor, din generaţie în generaţie, includeau respectul pentru instituţia familiei, asumarea responsabilităţii naşterii şi creşterii copiilor, conştiinţa faptului că în pântece se află o fiinţă înzestrată cu suflet şi nu doar o „masă celulară”, aşa cum se promovează azi, pe toate căile.
În societatea modernă, însă, toate valorile mai sus enumerate îşi pierd sensul, prin apariţia şi promovarea contracepţiei şi a planificării familiale. Alternativa contracepţiei pune într-o lumină nouă relaţiile interumane: oamenii devin unii pentru ceilalţi simpli „furnizori” ai plăcerii, iar promiscuitatea şi vagabondajul sexual iau locul fidelităţii şi respectului reciproc. Treptat, pierderea responsabilităţii actului sexual a dus la goana după plăcere, dar şi la ignorarea consecinţelor directe ale relaţiilor intime. În acest context, e de la sine înţeles că apariţia unei sarcini reprezintă un „accident”, o „problemă” care trebuie urgent rezolvată şi pentru care aceeaşi societate modernă găseşte imediat soluţia: avortul. Şi, pentru că această formă de prostituţie mascată are nevoie de un suport moral, pe care Biserica nu îl poate asigura, nu lipsesc acuzaţiile de anacronism sau de lipsă de înţelegere a preoţilor faţă de problemele familiei contemporane. Iar pledoaria îndreptată împotriva celor care susţin că sensul căsătoriei se regăseşte în naşterea de prunci are drept principal argument greutăţile financiare.
Vremurile sunt grele – se spune – cine mai poate face azi câte 5 – 6 copii, cum se făceau odinioară? De-abia ne descurcăm noi, de pe o zi pe alta! În plus, e dreptul nostru de a hotărî în privinţa numărului de copii pe care decidem să-i aducem pe lume şi a momentului oportun! Ce se întâmplă, însă, atunci când apare o „sarcină nedorită” (aşa cum denumim adesea pruncul din pântece, identificându-l mai degrabă cu o plagă, cu o boală de care trebuie să ne „vindecăm” cât mai repede…)?
„Auzim adesea: fiecare femeie face ce vrea cu corpul ei… Să facă ce vrea cu corpul ei, dar de ce face ce vrea şi cu corpul altuia? Adică cu copilul zămislit într-însa? Femeia are aşa-zisa libertate, falsa libertate de a omorî copilul! Atunci, de ce mai vorbim noi despre dreptul la viaţă?! Ce rost are să vorbim despre drepturi, dacă nu vorbim despre obligaţii?!” (Pr. Nicolae Tănase)
Cele mai multe cupluri de tineri căsătoriţi amână până spre 30 – 35 de ani decizia de a aduce pe lume prunci, folosind contracepţia. Contracepţia abortivă, contracepţia ucigaşă. Aşa-numita pilulă contraceptivă este, în fapt, abortivă, la fel cum sunt şi steriletul şi diafragma. Conform ultimelor studii medicale, spermicidele nu sunt contraceptive, sunt avortive! Spermicidele sunt incluse şi în lubrifiantul de pe „nevinovatul” prezervativ, dar şi pe diafragmă, în componenţa supozitoarelor contraceptive (supozitoare cu spermicide), creme vaginale etc. De ce nu se recunosc efectele ucigaşe ale contracepţiei asupra sarcinii, e lesne de înţeles. O adevărată industrie a morţii, clădită pe milioane de jertfe umane, câştigă sume imense din „serviciile” pe care le oferă în domeniul „sănătăţii reproducerii”. Cabinetele de planning familial, aceste anticamere ale morţii, pregătesc adolescenţii nu pentru viaţă, ci împotriva vieţii. Nu pentru familie, ci împotriva familiei.
„Noi avem (…) problema soţiilor noastre care se prostituează! Dar cum se prostituează? Păi cum se prostituează la bordel. (…) Bărbaţii noştri săvârşesc acelaşi lucru cu propria lor nevastă! Dar merg şi la Biserică, unii se şi spovedesc, alţii se şi împărtăşesc. Numai că folosesc prezervativul, folosesc pilulele, folosesc pastiluţele, nu ştiu ce mai fac, nu ştiu ce calendar mai ţin, şi atunci înseamnă că se prostituează.” (Pr. Nicolae Tănase)
Avortul şi contracepţia, promovate în şcoli
Încă de pe băncile şcolii, elevii sunt familiarizaţi cu noţiuni şi informaţii privind contracepţia şi avortul. La orele de „Educaţie pentru sănătate” sau prin „bunăvoinţa” diferitelor fundaţii finanţate din fonduri străine, elevii află că pot beneficia gratuit de serviciile cabinetelor de planning familial şi că avortul reprezintă „soluţia salvatoare”, în cazul apariţiei unei sarcini nedorite… Ei primesc apoi, vrând-nevrând, prezervative şi pliante despre contracepţie, deschizându-li-se, practic, toate drumurile către o viaţă lipsită de „interdicţii” dar care are, drept consecinţă inevitabilă, avortul.
Aşa se face că, dintr-un total de peste 5 milioane de femei fertile, aproape 400 recurg zilnic la avorturi, aşa cum se arată într-un studiu publicat în vara anului trecut de Institutul pentru Politici Publice. În România, media anuală a avorturilor este de 100.000 – 130.000 pe an, ţara noastră ocupând locul patru la nivelul Uniunii Europene şi locul şase la nivel global, în ceea ce priveşte rata avorturilor. Din acelaşi studiu aflăm că, din numărul total al femeilor care fac avorturi, un procent de 10% îl reprezintă adolescentele cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani. Numai în cursul anului trecut, în jur de 200 de adolescente din Bacău au trecut pe la un cabinet de ginecologie, pentru a face avort, în timp ce în Gorj, 62 de eleve cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani au făcut avort. Şi exemplele pot continua.
Programele de „Educaţie pentru viaţa de familie” susţinute de diferite organizaţii şi fundaţii în şcolile noastre, cu acordul directorilor şi inspectorilor şcolari, îşi propun, la nivel declarativ, să asigure accesul elevilor la informaţii despre comportamente responsabile în domeniul sănătăţii reproducerii. Însă experienţa a demonstrat că utilizarea pe scară largă a contraceptivelor nu face decât să intensifice sexualitatea, mărind rata eşecurilor acestora. Astfel, apar sarcinile nedorite şi avorturile, iar vârsta începerii relaţiilor sexuale scade considerabil. Acestea sunt efectele educaţiei sexuale şi a promovării contracepţiei, şi nu diminuarea numărului avorturilor! Şi cum să nu fie aşa, când, ignorând colapsul în care se află sistemul sanitar din România, statul se complace în distrugerea tineretului, alocând anual peste 500.000 de Euro pentru achiziţia de mijloace contraceptive (anticoncepţionale şi prezervative)? Cum să nu fie aşa, când, în fiecare vară, una din fundaţiile puse „în slujba” adolescenţilor din România le împarte acestora, pe litoral, nu mai puţin de 50.000 de prezervative? Sub sloganul „Îndrăzneşte să fii mare!” se ascunde un alt îndemn: „Îndrăzneşte să fii desfrânat!”. Cu prezervativele în buzunare, distracţia e asigurată. La fel, şi uciderea unor fiinţe nevinovate…
Vedem că numărul copiilor ucişi în pântece creşte, pe zi ce trece. Că „educaţia” contraceptivă reprezintă un eşec, iar numărul adolescentelor care ajung să facă avorturi este din ce în ce mai mare. Atunci, de ce nu abordăm în şcoli, programe de educaţie premaritală, prin care liceenii să dobândească virtuţile abstinenţei şi ale castităţii? În loc să-i împingem în tumultul unei vieţi lipsită de valori şi moralitate, nu ar fi mai uşor şi mai eficient să-i învăţăm ce înseamnă responsabilitatea, înfrânarea, fidelitatea, iubirea curată?
Cândva, bunicii noştri ştiau că abstinenţa este singura metodă de „planificare familială”. Ştiau că zilele de înfrânare trupească a soţilor sunt cele patru posturi, toate zilele de post şi sărbătorile de peste an. Însă răspândirea hedonismului modern, goana nestăpânită după tot mai multă plăcere au dus la îndepărtarea de Dumnezeu a omului contemporan. A respecta zilele de post pare multora dintre noi un lucru imposibil, chiar stupid. Plăcerea a devenit centrul vieţii noastre şi scopul principal al tuturor activităţilor pe care le desfăşurăm. Fidelitatea soţilor şi responsabilitatea întemeierii unui cămin şi a naşterii copiilor lăsaţi de Dumnezeu pălesc în faţa tuturor tentaţiilor oferite de societatea de consum, a invitaţiei la o viaţă lipsită de griji, dar bântuită de coşmarul zecilor de copii avortaţi, fie în cabinete, fie prin metoda „soft” a contraceptivelor. În concluzie, ce punem la temelia „fericirii” noastre conjugale? Nu cumva jertfa – nerecunoscută de noi înşine – a copiilor pe care am fi fost datori să-i naştem şi să-i creştem?
„Scopul este să vedem în soţia noastră ceea ce Hristos a văzut în Biserică. Şi dacă reuşim acest lucru, atunci totul este bine. Dacă însă o folosim pe soţia noastră (în creştinism, după 2 milenii de creştinism) ca obiect de plăcere, închipuiţi-vă unde ne situăm în istorie. După 2000 de ani de creştinism ne folosim soţia tot ca obiect de plăcere! Acest lucru se întâmplă încă în zilele noastre, căci ne culcăm cu soţiile noastre, dar tot ce rezultă din asta trebuie omorât. Cu mâinile noastre o ducem la clinică, la „uzina” de omorât copii. Sau acum ne-am mai deşteptat, zicem noi, îi dăm pastile anticoncepţionale şi o folosim pe soţia noastră tot ca simplu obiect de plăcere. Pentru că între noi şi ea nu există decât un singur scop: PLĂCEREA (…) Ne folosim soţiile ca obiecte de plăcere şi condamnăm păgânismul de până în Hristos, care adusese femeia în stadiul acesta. Hristos s-a silit până la jertfă şi a ridicat-o în starea binemeritată ei, iar noi ne înjosim soţia în halul acesta…” (Pr. Nicolae Tănase)
(Irina Nastasiu)
Sursa: Doxologia – http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/planningul-familial-o-antecamera-mortii
shtugher
septembrie 6, 2013 @ 3:45 pm
cuvinte pline de intelepciune , foarte frumos articolul, eu as spune (nu ca o completare ci ca o opinie proprie) ca promovare in scoli a educatiei sexuale in randul adolescentilor are o „putere” limitata si oarecum stearpa, asta in masura in care parintii au oferit o educatie moral religioasa in primul rand prin exemplul propriu(tinut post, spovedanie, legatura stransa cu duhovnicul, participarea la viata bisericii, rugaciuni in familie inainte si dupa masa, etc), si apoi prin cuvinte de invatatura. Daca fiecare cuplu casatorit si-ar educa copiii in spiritul moral-religios ortodox, acestia din urma ar deveni imuni la propaganda de orice fel.
sharbinsk
septembrie 6, 2013 @ 8:53 pm
[quote]O adevărată industrie a morţii, clădită pe milioane de jertfe umane, câştigă sume imense din „serviciile” pe care le oferă în domeniul „sănătăţii reproducerii”.
[/quote]
Wow, ce a lovit fraza asta, se pare că „sănătatea reproducerii” e un nou exemplu pt dicționarul vicleno-român.
De când „sănătatea reproducerii” presupune un negoț cu metode de suprimare a vieții ?
sharbinsk
septembrie 6, 2013 @ 9:16 pm
O prostituată se presupune că trăiește din această profesie, pe când o soție nu-și câștigă pâinea din sexul oferit soțului.
Că mai există și femei al căror singur merit e că “s-au măritat bine”, e altceva dar, asta nu înseamnă că toate soțiile care folosesc contracepția sunt prostituate.
O prostiuată are mai mulți parteneri, pe când o soție poate avea unul singur, toată viața, chiar dacă folosește contracepția.
De aceea mi se părea o analogie abruptă.
Deși mi se pare abruptă subliniez că e o abordare eficientă în materie de tehnică a discursului pt că mesajul tare ajunge unde trebuie .
Ca să recapitulez, dacă niște soți folosesc anticoncepționale, asta NU presupune automat că :
a. sunt infideli
b. practică pervesiuni sexuale
c. n-au respect unul față de celălalt
d. nu se iubesc
[b]Ei pot experimenta toate cele de mai sus sau nici una[/b], în funcție de strășnicia caracterului pe care și l-au format, de interesele cu care au intrat în căsătorie și de sinceritatea pe care o au în relația cu Dumnezeu.
În realitate mulți soți [b]iau de comun acord aceste decizii[/b], și în unele cazuri s-ar putea să avem surpriza ca inițiativa avortului să plece din partea mamei, îndoctrinată de orele cu educație sexuală sau din partea rudelor feminine ale viitoarei mame.
Doi la mână, căsătoria e o mare Taină în care Puterile Cerești participă activ, clipă de clipă.
Între cei căsătoriți(care nu practică pervesiuni) și cei care trăiesc în concubinaj există o prăpastie uriașă, pentru că persoanele căsătorite sunt cu un pas mai aproape de Dumnezeu față de cei ce trăiesc în curvie.
Dacă n-ar fi așa, am ajunge în ipoteza nefericită de a nega făgăduințele unei taine ortodoxe de a lucra lăuntric în om, ba chiar și utilitatea ei pentru că, nu-i așa :
”Ce mi-e că sunt căsătorit, ce mi-e că sunt necăsătorit dacă sunt catalogat cu aceeași măsură de către o față duhovnicească ?”
Că folosirea anti-concepționalelor e o dovadă de neîncredere a omului în iubirea Lui Dumnezeu de a-l ajuta, sunt de acord și mi se pare de facto păcatul central pt că stă la baza celorlalte măsuri pentru contracepție.
Faptul că relația soților nu e desăvârșită în chip haric printr-o viață, din premeditarea soților, mi se pare cea mai mare dramă și o capitulare de la țelul principal al vieții- dobândirea Duhului Sfânt.
Nu sunt deloc apologetul anti-concepționalelor și în nici un caz al jerfei idolatre pe altarul vieții-avortul.
Am comentat strict cu privire la analogii, nu la caracterul de păcat sau nepăcat al folosirii contracepționalelor.
E bine că părintele Tănase spune păcatului-păcat și cred că niște emisiuni bi-săptămânale cu el și Maica Siluana răspunzând tinerilor și cuplurilor căsătorite la scrisori, ar inspira generații, mai mult decât cursurile sterile și reci, despre educație sexuală
Dan Tudorache
septembrie 9, 2013 @ 7:38 am
Mulțumim de semnalare Ioan, am preluat în dicționar urmând să dezvoltăm ideea.