„Poporul român are nevoie de un președinte credincios care să țină la istoria și la valorile neamului său”
Părintele Justinian Oprina a publicat online o scrisoare deschisă adresată Președintelui Klaus Iohannis, în care îi aduce zece argumente ce demonstrează, în opinia sa, că Iohannis nu făcut nimic care să dovedească respect pentru „credința și valorile acestui neam care ne-au ținut laolaltă prin restriștile istoriei”.
Preotul călugăr la o mănăstire din Mitropolia Clujului, Maramureșului și Sălajului îi reamintește lui Klaus Iohannis că românii nu vor moschee în București, că s-au strâns aproape trei milioane de semnături pentru modificarea Constituției, inițiativă pe care ar trebui să o sprijine, că a promulgat legea prin care „martirii temnițelor comuniste au fost condamnați a doua oară, fiind interziși în România”, în schimb a respins-o pe aceea prin care Avram Iancu primea titlul de Erou Național.
„Poporul român are nevoie de un președinte credincios care să țină la istoria și la valorile neamului său pe care să și le asume și să acționeze în numele lor.(…) Trebuie să vă hotărâți, domnule Președinte, dacă vreți să fiți președintele românilor sau doar un stăpân străin peste hotarele României care ia decizii în beneficiul altor puteri”, îi transmite Părintele Justinian Oprina.
Citiți scrisoarea INTEGRAL:
„Domnule Președinte,
Poporul român trece prin momente de cumpănă, iar conducătorii săi s-au îndepărtat de la nevoile neamului nostru. Este multă durere și suferință în România de care mai marilor țării nu le pasă. Așa încât îmi fac datoria creștinească de a vă atrage atenția asupra câtorva puncte care nu pot să lipsească de pe agenda președintelui României:
1. Românii nu vor o moschee turcească la București, un cap de pod al Turciei pe pământul nostru strămoșesc apărat cu sânge de înaintași pentru a salva identitatea națională despre care nimeni nu poate nega că este o moștenire creștină. Dumneavoastră, în loc să ne reprezentați pe noi, românii creștini, ați ales să îi strângeți mâna sultanului Turciei și să faceți înțelegeri peste capul celor pe care îi reprezentați.
2. Românii nu vor invazie musulmană în țara lor. Primirea de imigranți musulmani reprezintă o faptă care contravine nu doar dorinței românilor, ci și istoriei și tradiției milenare a poporului nostru. Și dumneavoastră, domnule Președinte, sunteți creștin, chiar dacă aparțineți de altă biserică. Cum ați putut agrea planul de invadare a pământului românesc pe care au luptat împotriva semilunei atâția voievozi precum Ștefan cel Mare, Vlad Țepeș, Mircea cel Bătrân, Iancu de Hunedoara, Mihai Viteazu și atâția alți români iubitori de țară? În acest caz, puteați cel mult să îi acceptați pe creștinii care vin din zonele îndepărtate, dar în niciun caz pe musulmanii care aduc cu ei prozelitismul islamic și, Doamne ferește, chiar risc de atentate teroriste.
3. Au murit în Argeș atâția copiii nevinovați și nimeni nu a fost sancționat. Nu doar că statul român nu încurajează natalitatea, dar, în plus, nici măcar nu are grijă de viitorul țării pe care îl reprezintă copiii crescuți cu greu și cu dificultăți de mamele românce. Un Guvern care nu este în stare să-i protejeze pe copiii țării sale trebuie să plece, dar Guvernul pus de dumneavoastră continuă să fie la putere ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Decidenții de la vârful statului român trebuie să încurajeze natalitatea prin măsuri active și eficiente, nu să asiste pasiv la depopularea României sau, și mai grav, la asemenea tragedii!
4. S-au strâns în România aproape trei milioane de semnături pentru modificarea Constituției în sensul precizării că familia se poate întemeia doar pe baza căsătoriei dintre un bărbat și o femeie. Ar trebui să vă pronunțați și să acționați în sprijinul acestei inițiative care are menirea de a salva poporul român și continuitatea noastră pe aceste meleaguri.
5. Ați respins legea prin care Crăișorul Munților Avram Iancu primea titlul de Erou Național, iar acea lege s-a rătăcit prin Parlament, dumneavoastră transmițând un semnal clar că nu doriți recunoașterea meritelor celui care i-a apărat pe românii din Transilvania de asuprirea maghiară. Dați un mesaj public în favoarea recunoașterii Eroului Național Avram Iancu pentru ca Parlamentul să înțeleagă că nu vă mai opuneți acelei legi. Dacă nu ne recunoașteți eroii, domnule Iohannis, cum puteți fi președintele nostru? Nici de Ziua Națională a României nu ați desfășurat recepția oficială de la Cotroceni, ca și cum nu ați recunoaște Ziua de 1 Decembrie în fața străinătății. Așa de mult vă displace istoria noastră, a românilor?
6. Ați promulgat, în schimb, în mare grabă, legea prin care martirii temnițelor comuniste au fost condamnați a doua oară, fiind interziși în România. Doar regimul comunist a mai îndrăznit așa ceva în încercarea de a arunca vălul uitării peste ei. Poporul român nu i-a uitat însă și, de îndată ce și-a recâștigat libertatea, i-a onorat cum se cuvine. Dumneavoastră le-ați luat acum acea libertate, întorcându-ne în vremurile negrei dictaturi.
7. Nu îi asupriți pe români cu legea vaccinării obligatorii, este nu doar împotriva logicii creștine, ci și a drepturilor omului pe care pretindeți că le respectați. Este dreptul părintelui să aleagă în privința siguranței copiilor lor. România nu trebuie să devină piață de desfacere obligatorie a companiilor farmaceutice străine, cu riscurile pe care le presupune vaccinarea și despre care nu se vorbește în mod deschis.
8. Aveți datoria să sprijiniți promovarea istoriei românilor prin muzee dedicate istoriei naționale corecte și prin sprijinirea predării istoriei naționale în școli. Dacă Guvernul pus de dumneavoastră anulează istoria din educația copiilor, sunteți părtaș la distrugerea conștiinței naționale. La fel, orele de religie trebuie să rămână în programa școlară, ca și orele de istorie. În plus, pe cine deranjează prezența Sfintelor Icoane în școli? Sau Sfinții nu au loc pentru ca să poată fi manipulate mai ușor mințile prin reclame și modele străine? Lipsa educației religioase și istorice are ca scop creșterea unei generații înstrăinate, fără valori și fără rădăcini. Acesta este planul pe care îl desfășurați în România?
9. În timp ce monumentele altora sunt renovate și promovate, monumentele românilor zac în uitare și în ruină, ca și cum cineva ar vrea să șteargă amintirea noastră pe aceste meleaguri. Dacă nu sunteți doar președintele minorităților din România aveți datoria să atrageți atenția Guvernului că românii sunt stăpânii de drept ai acestui pământ și că istoria lor are dreptul să fie conservată și rememorată.
10. Teritoriul național devine tot mai mult scena de desfășurare a multinaționalelor străine. Vă îndemn să aveți în vedere, prin Guvernul pe care îl controlați, de stimularea micilor producător și a țăranilor români care sunt marginalizați și aduși la sapă de lemn pentru ca în România să aibă loc doar mărfurile străine. Am ajuns să ne importăm mâncarea în timp ce recoltele țăranilor se strică pentru că românii nu au unde să-și vândă marfa. Acest proces are ca scop distrugerea bazei de producție a românilor, iar datoria dumneavoastră ca Președinte este să opriți acest dezastru.
Poporul român are nevoie de un președinte credincios care să țină la istoria și la valorile neamului său pe care să și le asume și să acționeze în numele lor. Nimic din ceea ce ați făcut de când ați devenit președinte nu dovedește că respectați credința și valorile acestui neam care ne-au ținut laolaltă prin restriștile istoriei. Priviți la înaintași, la Voievozii și Regii noștri, și urmați-le credința și fapta!
Trebuie să vă hotărâți, domnule Președinte, dacă vreți să fiți președintele românilor sau doar un stăpân străin peste hotarele României care ia decizii în beneficiul altor puteri. Stăpâni străini de acest fel am tot avut, iar memoria neamului le-a rezervat locul care li se cuvine. Depinde de dumneavoastră să vă alegeți locul pe care îl veți avea în istoria poporului român!
Preot Protosinghel Justinian Oprina
Mitropolia Clujului, Maramureșului și Sălajului”
Sursa: ActiveNews.ro | Un preot călugăr, scrisoare deschisă lui Iohannis: Nimic NU dovedește că respectați CREDINȚA și valorile acestui NEAM. Vreți să fiți președintele nostru sau un STĂPÂN STRĂIN peste hotarele României?
sdaniel
aprilie 15, 2016 @ 4:48 pm
Probabil alta persoana care nu s-a impacat cu ideea ca Iohannis a castigat alegerile in fata unui „mandru roman ortodox”. Nu mai zic de faptul ca BOR nu face politica si nu isi asuma propozitii de genul „Nimic din ceea ce ați făcut de când ați devenit președinte nu dovedește că respectați credința și valorile acestui neam…”.
In alta ordine de idei, cred ca toate cele 10 puncte sunt absolut reale, mai mult, mai sunt si alte probleme ale tarii noastre pentru care presedintele si politicienii au aratat dezinteres (se pot folosi si alte cuvinte). Mai cred ca aceasta scrisoare poate fi transmisa nu numai presedintelui, ci si guvernului sau parlamentului. Si nu numai cele actuale ci si cele trecute.
Dan Tudorache
aprilie 16, 2016 @ 8:22 am
Daniel, alegerile prezidențiale au trecut de mult. Nici acum nu ai ieșit din logica reducționistă „dacă nu l-a vrut pe Iohannis atunci sigur e cu Ponta”?
Dacă Ponta și-a pus în mod fraudulos eticheta de mândru ortodox român, oare chiar atât de proști au fost în general românii de l-au votat în majoritate pe contracandidatul său?
Presupunerea ta la adresa preotului este gratuită, ca o zi de primăvară… înnorată.
În fine, un preot nu are voie să ia o poziție civică față de președintele său?
Dan Tudorache
aprilie 16, 2016 @ 11:23 am
Revin cu o mică observație: nu sunt de acord cu concluzia absolutistă a părintelui, precum că „Nimic din ceea ce ați făcut de când ați devenit președinte nu dovedește că respectați credința și valorile acestui neam care ne-au ținut laolaltă prin restriștile istoriei.”
Dau un singur exemplu: la puțin timp după investirea ca președinte, Klaus Iohannis l-a decorat pe d-nul Octav Bjoza (președintele Asociației Foștilor Deținuti Politici din România), cu Ordinul Național „Steaua României” in grad de Cavaler. Președintele și-a motivat gestul ca o recunoaștere pentru „sacrificiul și curajul de care au dat dovadă femeile și bărbații care au suferit și pierit pentru libertate în vremea comunismului și în zilele din decembrie ’89”.
Nu critic obiecțiile punctuale ale părintelui de mai sus, ci doar concluzia, care se vede și din acest singur contra-exemplu că este o concluzie unilaterală, căreia nu i-ar strica puțină nuanță.
Raz
aprilie 21, 2016 @ 7:37 pm
Pe scurt:
1. o scrisoare de acest gen se potriveste oricaruia dintre presedintii tarii, in special pentru cei de dupa asa zisa Revolutie ( si nu doresc sa intru in polemici pe tema aceasta, a Revolutiei);
2. din pacate sunt doar cuvinte pe un ecran sau pe un alt suport media, cuvinte citite si mai ales simtite de putini, foarte putini, din ce in ce mai putini;
3. una dintre principalele caracteristici ale romanului actual este acela al vorbirii sau scrierii in van. Ne pricem de minune. Dar fapte? Unde sunt faptele? Stam si scriem pe site-uri, pe bloguri, prin ziare samd, vorbim prin cafenele selecte, suntem tare buni la cuvinte frumoase, avem tot felul de enunturi pline de patos, pline de „patriotism”, de elogii la adresa strabunilor nostri care au lupta si murit pentru tara asta, care au facut ceva pentru EA, dar atat. Nu facem nimic. Ne laudam si ne batem cu pumnii in piepturi de atata patriotism si credinta, dar doar pe net. Ne laudam in fata tuturor cu ce strabuni am avut noi si ne mandrim , ca suntem ROMANI cand ar trebui sa ne rusinam, sa plecam capul, pentru ca nu suntem in stare nici macar sa pastram ce ne-au lasat ei, ca le patam amintirea. Noi ne strigam mandria de roman pe unde putem dar ne-am vandut tara, pe Dumnezeu l-am uitat, Credinta e un moft,o prostie, strainii au mai multe drepturi decat noi, non-valoarea umana e la rang la virtute principala, murim ca sobolanii prin spitale, ne mor copiii nevinovati, si noi stam…
Castigam medalii peste medalii la concursuri internationale, ca doar suntem un popor de intelectuali, dar zacem in mizerie si in nesimtire. Sunt multe de spus dar la ce folos?
Romanul doarme somnul de moarte dar hei! cel putin viseaza frumos.
Stiu ca multi( probabil majoritatea sau poate chiar toti) se vor simti ofensati, ca vor argumenta ca ei nu sunt asa, ca lor le pasa, ca ei fac pentru tara asta ceva, si ii cred ca ei chiar cred acest lucru, dar din pacate realitatea demonstreaza altceva.
In fine.
Am incercat pe foarte scurt sa expun ceva. Fiecare intelege ce vrea sau ce-i convine.
Doamne, ajuta!
Boitos
aprilie 22, 2016 @ 10:16 am
Raz , ai dreptate in foarte mare parte.
Nu stiu cine este acest calugar sau cine este de fapt.Dar consideram ca inainte de toate este om , este roman si traieste in Romania ca si noi ceilalti.
Sa le luam pe rand despre ceea ce a spus mai sus, dupa puncte :
1+2 : cu moscheea nu sunte nici eu de acord, dar… in momentul cand exista niste tratate , intelegeri, nu poti trece peste ele.Ce se discuta in spatele usilor inchise nu stim noi, populatie de rand si nici nu ar fi bine sa stim.
Daca suntem in UE , avem cam aceleasi beneficii, avem mai multa libertate, putem accesa diverse fonduri, cum putem spune ca nu vrem sa aplicam diverse obligatii ?
Adica dupa ce am folosit banii din UE sa ne suparam si sa zicem nu vrem nimic ?
Daca la bine ai fost impreuna la greu nu poti fi impreuna ?
Daca nu eram in UE, eram fara DNA, DIICOT, fara Parchetul General.
3.Nu cred ca statul roman nu incurajeaza natalitatea.Ce vor mamicile sa primeasca ?
Inainte de ’90 nu li-i se dadea nimic la mame, si nici concediu de maternitate de 1-2 ani ci maxim de 6 luni, in rest nimic.
Depopularea Romaniei nu s-a facut acuma si nici pe timpul acestui Guvern, ci s-a facut in ani de zile.
Vreti sa va spun ceva : in anii 1998-2005 oamenii o duceam bine, adica plecau in strainatate pt ca nu avea destui bani .Erau persoane care isi doreau banii multiiiii, si au ajuns la bani multi , dar cu ce prêt ? Erau persoane care nu puteau trai cu 1000 euro /luna asa de mult isi doreau .Acum se multumesc cu mai putin sau cu orice.
Umbla cainii dincolo cu covrigi in coada ? Nu cred , si dincolo este greu, numai ca dincolo nu te vede nimeni ca esti la spalat de vase , aici este deja rusine sa speli vase.
In Romania munca este rusine , iar dincolo nu.
4.Exista o Constitutie si legi, deci trebuie sa se respecte parcursul Constitutiei si legile.Presedintele nu poate interveni sau sa isi expuna o parere pt un lucru asa de important deoarece arcadea intr-o capcana.Iar Iohannis nu e chiar asa de prost.
5. ,,Nici de Ziua Natională a României nu ati desfăsurat receptia oficială de la Cotroceni,” – nici nu isi avea rostul. Prea multe cheltuieli, oficialitati, a dat onorul, a fost prezent la parada, deci ce altceva ?
Daca l-ar face pe Avram Iancu erou va puteti da seama cati ar sari cu eroi ?Toate regiunile tarii si-ar dori eroi.Deci oricum sunt eroi, asa ca … ?
6-nu am studiat indeajuns, deci nu ma pricep.Nici nu cred ca voi studia , deoarece atat se vorbeste despre inchisorile comuniste incat nu mai vreau sa aud .De ce nu se vorbeste despre romanii cazuti in 1 si 2-lea Razboi Mondial ? Ei nu sunt eroi ?
7.- nici eu nu sunt de acord cu vaccinarea obligatorie, ci facultativa, dar parintele sa semneze ca vrea sau nu sa vaccineze copilul.
8.-educatia religioasa se invata acasa, nu la scoala.Acolo doar se reaminteste si se mai completeaza. Oricum suntem instrainati : avorturi, droguri, alcool, vorbe urate, jigniri, facem raul prin orice mijloace si oriunde, etc.Radacinile le ai in familie.
9.Daca exista bani se se faca monumente se vor face, daca nu, nu se pot face.
La ora actuala nu monumentele sunt prioritatea .
10. micii producatori… . Ce sa zic de unii dintre ei ? Ca lucreaza in conditii insalubre si murdar, ca murdaria este o caracteristica a acestui popor, ca nu folosesc apa si sapun ? Ca branza si laptele care se desface prin piete contine diverse substante si a fost lucrata in conditii insalubre ? Nu vorbesc din ce am auzit , vorbesc din ce stiu .
Stapani straini au fost si Carol I si Regina Maria si ei ce au facut ? Rau sau Bine ?
De ce l-am ales pe Iohannis si de ce ii tin partea ? Nu ma intereseaza politica si nici nu vreau sa am de-a face cu ea, dar daca ar fi sa aleg intre o persoana despre care stiu putine lucruri si o persoana care a plagiat ( furat ), o aleg pe prima.De ce ? Pt ca a fura este o bataie de joc la adresa altora si un pacat ( crestineste ).
De ce sunt de acord cu primul ministru Ciolos ? – pt ca m-am saturat de clasa politica si de oameni politic, pt ca Ciolos a fost comisar european, nu stiu cat va face bine sau nu , dar putem incerca 1 an, nu credeti ?Ca de 25 de ani tot incercam si ii rotim ( cand unul , cand altul ).
Imi cer scuze ca v-am plictisit dar asa cum atii si-au expus parerile am vrut sa imi expun si eu parerile.
Numai bine.
Vă rog să-mi permiteți anonimatul
aprilie 22, 2016 @ 4:30 pm
@Raz
„Stiu ca multi( probabil majoritatea sau poate chiar toti) se vor simti ofensati, ca vor argumenta ca ei nu sunt asa, ca lor le pasa, ca ei fac pentru tara asta ceva, si ii cred ca ei chiar cred acest lucru, dar din pacate realitatea demonstreaza altceva. „
Care realitate?
O sa iti dau aici cateva argumente scurte pentru care eu cred ca nu ai dreptate:
1. Securitate. In mare Romania este un stat sigur. Extrem de sigur. Eu de exemplu lucrez in apropierea centrolui regional de primire urgente si nu am tratat niciodata un pacient impuscat. Am intrebat si pe ceilalti colegi care au zis ca nici ei nu au vazut niciodata asa ceva. Cica anu trecut au fost totusi 2 injunghiati dar lumea nu mai stie exact cand si unde. La noi in tara este exotic sa dai peste o arma letala in posesia unui om care nu este militar. La noi este o lege foarte stricta care se respecta. Daca tragi chiar si cu o arma neletala ti se deschide automat un dosar penal.
Din acest punct de vedere, extrem de relevant ,pentru viata de zi cu zi, suntem mult mai avansati decat tari la care viseaza toti: America.
2. Sanatate
La noi in tara opereaza un sistem care este extrem de eficient cu banii pe care ii are. De bine de rau esti ingrijit chiar daca traiesti pe strazi. Si spre deosebire de ce se srie in presa, la fata locului nu prea se face diferenta intre profesor si tigan. Si sunt o droaie de medici tineri si capabili care nu iau spaga, tot spre deosebire de ce se scrie in presa.
In America de exemplu daca nu ai asigurare trebuie sa iti platesti singur facturi de sute de mii de euro, asta pe langa faptul ca ei cheltuie de mii de ori mai mult fara ca sa aiba rezultate cine stie ce mai bune cu pacientii lor.
3. Educatie
La noi statul ofera educatie gratuita inclusiv si la facultate. Tot ce trebuie sa faci este sa demonstrezi o minima responsabilitate si sa iei bacul si BAM statul iti face cadou o diploma de licenta. In mare la noi sistemul e public si competitiv. Ofera o sansa egala la toti si daca esti muncitor esti raspatit din belsug. Ba chiar as zice ca profesorii au tras sa faca oameni din niste putori de elevi cu mult mai multa dedicatie decat era cazul.
A, si povestea aia ca nu poti termina facultatea fara spaga a fost o poveste. Eu am terminat una din cele mai grele facultati, medicina, in primii 10 fara spaga. Si nici nu am auzit in cercul meu de prieteni sa dea cineva spaga.
Acuma sa luam in considerare de ex Marea Britanie unde ca sa faci o facultate trebuie sa faci un credit mare cat un apartament.
4. Economie
La noi preturile sunt mici. Chiar daca locuiesc in unul din cele mai scumpe orase din tara, si ca medic tanar sunt teoretic prost platit, reusesc impreuna cu sotia mea sa adun suficient incat chiria sa fie numai 10% din venitul net. Desigur, cu tot cu garzi, studenti si cabinet particular ca surse suplimentare dar FARA SPAGA, nici macar o ciocolata.
Acuma oare cati din cei care au plecat in strainatate pentru bani castiga net, adica dupa impozit, 6000 de euro? Ca atat ar avea nevoie ca sa aiba acolo aceiasi stabilitate financiara pe care o am eu aici.
5. Libertate
La noi poti sa faci orice, sa te imbraci oricum, sa ai ce religie sau credinte vrei, sa calatoresti cat vrei, etc. Traim in una din cele mai libere tari din lume. Si sa scrii ce vrei, apropo.
6. Cultura
Lista elemente culturale misto la noi: muzica underground, festivalurile de vara de muzica, cinamatografia europeana, internetul si cultura montana/maritima.
Si as putea continua.
Sigur, sunt multe probleme la noi, mai ales in administratia publica dar cand citesc orice articol din categoria „romania e nashpa” ma gandesc: oare ce au patit oamenii respectivi de au ajuns la asemenea concluzii. Eu sincer cred ca e o forma de a argumenta o agenda politica nationalista, pentru ca altfel ce rost ar avea niste uniforme verzi, daca totul merge bine, nu?
Dan Tudorache
aprilie 23, 2016 @ 7:46 am
Mulțumesc pentru intervenție Feon, ai exemplificat mai bine decât aș fi putut eu să o fac.
Cât privește observația de final, cred că ai exagerat. În primul rând naționalismul nu este în mod implicit legionarism, chiar dacă legionarismul a fost o formă de naționalism.
În alt rând, nemulțumirea lui Raz este pur și simplu o nemulțumire care, dacă am presupune că a atins o masă critică, poate fi speculată și de alte ideologii politice decât cea naționalistă. Orice partid din main stream poate face o „ofertă” unei mase de nemulțumiți, chit că în practică n-ar da doi bani pe acele nemulțumiri. Îți amintești de Băsescu și lupta sa cu „mogulii”?
În ultimul rând, eu nu cred în resurecția legionarismului și nici măcar a ceva asemănător, oricâte spaime i-ar apuca pe unii la o atare posibilitate sau oricât entuziasm i-ar copleși pe alții. ML e moartă ca „doctrină” politică și așa va rămâne în veci. Așa a fost și cu pașoptismul, sau alte mișcări.
Raz
aprilie 23, 2016 @ 8:59 am
1. Sa lamurim un lucru: nu este vorba de nemultumire din partea mea, doar descriu ceva palpabil sa zic asa.
2. In ceea ce am scris nu am criticat, nici macar pe departe, ceea ce s-a scris in articol. Doar ca acel articol m-a condus spre niste observatii personale. Atat.
2. Nu va lansati in chestii de nationalism, legionarism sau stiu ce altceva ca nu este cazul. Daca as fi intentionat sa scriu ceva in sensul asta o faceam direct, fara ocolisuri sau stiu eu ce alte manevre ;
3. Care realitate? In nici un caz cea virtuala.Altfel e simplu. Ma limitez la un singur exemplu:
– luati cuvintele voastre frumoase, logice, si cum mai vreti si mergi la un spital de oncologie si cititi-le celor care-si asteapta sfarsitul, care stau cu dureri, fara medicamente, ptr ca nu au bani sa si le achite iar statul e incapabil sa faca ceva,pentru ca Statul e cel mai mare hot, spuneti-le lor cat de mandrii sunteti de tara asta, ce neam de neam suntem noi, ca nu mai e altul ca al nostru, spuneti-le lor catat dreptate aveti voi samd…
Ce se va intampla daca ati face acest lucru? Voi va intoarceti acasa, mangaiati in egoul propriu de ce fapta mareata ati facut, va asezati in fata un calculator, eventual o cafea calda ceva, ca sa functioneze nervul, iar ei tot in spital, tot fara medicamente(chiar daca in multe cazuri nu ajuta rezultatul, dar poate fac suferinta mai usoara), tot parasiti. Sufera pentru ca noi vorbim prea mult si nu facem nimic.
Asta e realitatea. Nu vorbe frumoase ci fapte.Dar stiu… e greu!. E greu sa acceptam suferinta si altele , mai bine bagam capul in nisip, nu vedem si nu auzim, si totul e frumos.
Cum spuneam fiecare va intelege ce-i convine din ceea ce am scris.
Ca o paranteza: pe acest site, este un clip video, cu o conferinta despre ceea ce se intampla in ziua de astazi. Poate va faceti timp sa-l vizionati si daca ati facut-o deja poate si incercati sa asimilati ceva din ceea ce se spune acolo si apoi sa folositi ce e acolo si sa mai filtrati putin Realitatea. Cine stie?! Poate ca o sa fie alta, totusi.
Si inca ceva: nu am patit nimic deosebit, nu sunt depresiv, nu sunt bolnav sau oricum altcumva.
Am scris , pe foarte scurt, niste simple observatii. Nimic mai mult.Asta pentru cei care se intreaba despre motivul unor astfel de randuri.
In fine. Se poate continua la nesfarsit pe tema asta dar, pana la urma, fiecare cu realitatea lui.
Cu respect,
Dan Tudorache
aprilie 23, 2016 @ 10:53 am
Raz, cu părere de rău, dar cred că nu ai respectat proprietatea termenilor. Statul nu este o persoană ca să spui că „e cel mai mare hoț”. Statul este forma juridică a unei națiuni, cu frontiere delimitate, este organizat din instituții guvernate guvernate de legi și reprezentat de oameni, care fiecare în parte răspunde pentru faptele sale.
Cel mult, afirmația de mai sus este puseul unei stări interioare de revoltă care caută vinovați cu arcanul, nicidecum punctual. Nu mai zic că ideea „statul e cel mai mare hoț”, dacă ar prinde popularitate, ar fi cea mai sigură cale spre anarhie socială. Nu vreau să fac procese de intenție, doar ziceam așa, ca o paranteză.
Primul comentariu l-ai încheiat sec, cu „fiecare intelege ce vrea sau ce-i convine”, ceea ce-i tot una. Poate totuși că ar trebui să înțelegem și ceea[b] ce trebuie[/b], astfel încât să împărtășim aceeași percepție despre realitate, ca să nu încheiem dialogul ca în lumea patologiei psihiatrice cu „fiecare cu realitatea lui”.
Raz, eu nu-ți cer să vezi toată România în Roz, dar parcă nu ți-ar strica o Rază de nădejde și recunoștință pentru lucrurile pe care această țară/acest stat ți le-a dat și nu le găsești în altă parte. Măcar pentru atât.
În rest, sunt și eu convins, ca și Feon, că este loc și de mai bine în această țară. Dar fiecare să facă tot ce ține de el însuși, acesta este primul pas spre mai bine.
Raz
aprilie 23, 2016 @ 11:29 am
Argumente si contra-argumente. Daca intram pe semantica si psihologie… cum spuneam : motivul ca toate merg asa de „bine” in tara asta este tocmai vorbaria pe marginea problemei.
Sa nu intelegi ca nu respect opinia ta sau a oricarui alte persoane.Departe de mine un astfel de lucru.
Am zis ca nu mai intervin dar :
– o sa incerc o analogie: rezistenta unui lant e data de cea mai slaba dintre verigi si nu de cea mai rezistenta si mai frumoasa. Nu stiu daca e cea mai buna comparatie, nu sunt un om al literei, dar incearca si aplica acest principiu la starea unei natiuni.trebuie sa ne uitam si sub covor, acolo unde momentan e multa mizeri adunata.
Da, recunosc, sunt dezmagit cand vad cata amagire de sine au oamenii si cat incearca, prin orice chip, sa-si pastreze o aparenta bunastare in loc sa puna mana sa faca ceva .
Cum spui si tu: fiecare sa faca ce poate, ca un prim pas, dar la noi din pacate a face ceva se traduce prin altceva.
Un alt exemplu: un pompier cand se duce la un incendiu si in casa sunt persoane care trebuie salvate, acel pompier se duce si sparge un geam, o usa, arunca cu apa, se lupta sa salveze acele persoane. El nu se aseaza langa casa in flacari si incepe o discutie pe tema incendiului, si nu incearca sa demonstreze cata dreptate are el in afirmatii si cat de bun e el in folosirea cuvintelor. El face. Nu stiu daca m-am facut inteles dar am incercat.
Romanul sta la vorbe dar nu mai stie sa-si apere drepturile,identitatea nationala, nu mai are pic de coloana vertebrala si asta e cel putin dezamagitor si in plus conduce, nu imediat normal, la disparitia lui ca Roman. La un moment dat el nu va fi decat cu denumirea de Roman pentru ca orice element care l-ar fi putut identifica, care l-ar fi putut defini ca fiind Roman s-a pierdut, si-a pierdut esenta, e doar ceva din trecut.
Diferenta, in cazul de fata, dintre mine si tine este ca tu mai speri intr-o revenire a situatiei iar eu am pierdut-o aproape pe toata. Eu, din pacate, vad poporul nostru condamnat la pieire , ca identitate ma refer. Sincer, imi doresc sa ma insel, sa fiu el cel care greseste, dar asta doar timpul o va demonstra.
Si cred ca e timpul sa inchei si cu discutia pe tema asta.
Sa auzim de bine!
Vă rog să-mi permiteți anonimatul
aprilie 23, 2016 @ 5:21 pm
Nu stiu la ce te referi prin repetitivul „a face ceva”. Am presupus dat fiind tonul discusului ca este vorba despre activism in contul unui curent politic dar vad ca nu la asta te referi.
Nu cred ca te referi nici la plata taxelor dat fiind ca fiecare din noi lucreaza destul de mult si greu pentru ca sa aiba ce manca si plateste societatii mai bine de jumatate din cat castiga.
Nu cred ca te referi nici la activismul apolitic dat fiind ca la noi in tara ONGurile au cunoscut o renastere cu mult inainte de miscarea „Uniti Salvam”. Practic exista asociatii pentru orice de la salvamont si smurd, la salvati copii. Ele sunt pline de tineri care desfasoara munca voluntara si chiar rezolva probleme importante ale tarii. De exemplu nu cred ca stiai ca o buna parte din paramedicii Smurd sunt studenti voluntari care desfasoara zeci de ore de munca neplatita, chiar si 10 ani.
In fine, imi pare rau ca nu intelegi valoarea schimbului liber de idei pe care unii oameni il desfasoara la finalul unei saptamani grele de munca cu scopul largirii orizontului personal de idei.
(Asta e idealul? https://www.youtube.com/watch?v=RMrkodknUqY. „Noi muncim, nu gandim!”)
PS. Nu se intelege nimic din argumentul cu identitatea nationala. Nu inteleg ce lagatura re cu subiectul si nici cum de ne-o pierdem (suna ca „ficat fortificat cu fortifikat forte” – „fiecare sa faca ce poate […] a face ceva se traduce prin altceva.”).
constantin1993
aprilie 23, 2016 @ 8:03 pm
@Simona
@Feon
„‘3.Nu cred ca statul roman nu incurajeaza natalitatea.Ce vor mamicile sa primeasca ?
Inainte de ’90 nu li-i se dadea nimic la mame, si nici concediu de maternitate de 1-2 ani ci maxim de 6 luni, in rest nimic. „‘
-Inainte de ”90, un cuplu proaspat casatorit avea deja o casa, un apartament pe degeaba, si primeai cu 2 sau 3 camere in functie de nr de copii. In ziua de azi oamenii proaspat casatoriti ori se chinuie cu chiria, ori stau cu parintii si se ingramadesc ca furnicile.In comunism grija zilei de maine nici nu exista.
”1. Securitate. In mare Romania este un stat sigur. Extrem de sigur.” -So crezi dumneata ca este extrem de sigura, noi avem impresia ca este sigura pt ca nu prea a fost pusa la incercare, datorita ca nu starnim interes prea mare pt straini.Un exemplu a fost revolutia din ’89 unde romanii s-au omorat intre ei ca chiorii, si sa fii sigur ca a fost mana unor oameni din afara.
”La noi statul ofera educatie gratuita inclusiv si la facultate.” – E gratuita in teorie, in practica te costa, suntem pe primul loc din UE la abandonul scolar.Facultatile din Romania produc someri pe banda rulanta.
”2. Sanatate’. Avem cea mai mare mortalitate infantila din UE.
Despre cultura numai zic, uite cum marii nostrii actori fac foamea, uite rasplata statului roman pt ei.Uita-te cum generatiile astea tinere degenereaza , si isi cultiva cultura din emisiuni de 2 bani gen kapatos show, teo show, mondenii,wow biz etc.
tavi
aprilie 24, 2016 @ 9:50 am
Superficiala, suficienta, tipic mainstream …Simona(22 04).
Asa,deci: adevarul apartine ”elitei’ corecta politic,atee,relativizanta,globalista,comunista (sau neo-),socialista,liberaloida,neoconservatoare,”umanista”,agresiv-feminista,antinationala.Ca sa nu fie dubii:nu sunt nici bigot,nici prea bisericos.
Parintele are dreptate.
Pe de alta parte Feon,daca are garzi,studenti,cabinet particular, bravo lui/// A terminat medicina in primii 10 fara spaga.Si eu pot afirma ca sunt ruda cu sultanul din Brunei/// Cine poate verifica? Dar nu sunt decat un simplu profesor de liceu,un om care a umplut facultatile de medicina din Romania cu studenti.Multi sunt deja medici,au terminat rezidentiatul,sunt specialisti. Unul e doctor in microbiologie la Univ.A.I.C.Is,altul doctor in genetica ,avand doctoratul luat in Germania la Munchen.
Am facut voluntariat,ca nu accept ca o indemnizatie de supravietuire sa fie numita…salariu.
Astfel ,prima conditie absoluta,sine qua non ,este ca politicienii sa-si respecte poporul.Inclusiv remunerand si munca si rezultetele si studiile in sine. Sa fie patrioti/ Sa-i intereseze Tara si Neamul,valorile noastre,SA-I DOARA DE ROMANIA,SA NU DOARMA NOPTILE cautand la binele Romaniei si a romanilor,SA LE PESE///PATRIOTI si NATIONALISTI.
De asta spun ca parintele Justinian Oprina are dreptate.
Vă rog să-mi permiteți anonimatul
mai 1, 2016 @ 6:53 pm
„Am facut voluntariat,ca nu accept ca o indemnizatie de supravietuire sa fie numita…salariu.”
Hai sa vedem daca profesorii chiar sunt asa de napastuiti la salarizare.
Eu de exemplu castig 3000 de lei si lucrez 240-250 de ore pe luna pentru ei, castigand o medie de 13 lei pe ora. Orele in privat se platesc cu 20 de lei ora.
Un profesor castiga 1800 lei pentru care lucreaza 60-100 de ore, castigand o medie de 20-30 de lei pe ora. Orele de meditatie se platesc cu 25 de lei ora (asta daca nu iei mai multi copii odata).
Din acest calcul simplu rezulta ca un profesor isi castiga banii cu mult mai usor decat un medic tanar, lucrand per total mult mai putine ore la acelasi nivel de responsabilitate. Mai mult, profesorii sunt in vacanta cand elevii sunt in vacanta.
Una din caracteristicile tranzitiei au fost oameni care si-au lasat pasiunile si hobbyurile sa cada in paragina in timp ce dadeau vina pe sistem pentru nefericirea lor. Poate ar trebui sa recunoastem ca suntem responsabili pentru propria fericire, si sa ne gandim cum ne putem organiza banii pe care ii avem ca sa facem cat mai multe lucruri.
Uite de exemplu cate va lucruri care sunt foarte accesibile in romania spre deosebire de tarile din vest:
bilet la teatru 10 lei
bilet la concert 10-20 lei
intrare la piscina 10 lei
intrare sala de catarat 10 lei
pret intrare hobby (ex pescuit, ciclism, un anume sport) ~1000 lei
excursie la munte cu cortul 300-400 lei pentru 8 zile
participare ca voluntar in activitatile unei asociatii/biserici 0 lei
tabletop night/lan party 50 lei
Ca sa fiu corect o sa recunosc ca sunt 2 lucruri care sunt disproportionat de scumpe la noi: intretinerea unei masini si achizitiile imobiliare (de fapt numai apartamentele sunt scumpe pentru ca o casa se poate construi cu 40-60k euro fata de 300-400k euro in strainatate).
Cat despre politicieni… eu va recomand sa va mutati din zona cu administratie corupta spre o zona care are lideri care isi bat capul cu dezvoltarea orasului/judetului si cu atragerea tinerilor. Nu esti dator nimanui din politica si nu esti obligat sa stai sa putrezesti intr-un oras in care nu se investeste.
Vă rog să-mi permiteți anonimatul
mai 1, 2016 @ 7:04 pm
@ constantin
„In ziua de azi oamenii proaspat casatoriti ori se chinuie cu chiria, ori stau cu parintii si se ingramadesc ca furnicile.In comunism grija zilei de maine nici nu exista.”
As zice ca sa te trezesti la 4 ca sa te pui la coada ca sa aiba pustiul o sticla cu lapte constituie o instanta evidenta a unei severe griji pentru ziua de maine. In ziua de azi tinerii reusesc sa razbata fara sa le dea nimeni ceva pe degeaba si eu sunt mandru de asta.
„Facultatile din Romania produc someri pe banda rulanta.” Ca dovada avem o rata mica de somaj printre tineri si o idustrie IT care creste exponential.
„Avem cea mai mare mortalitate infantila din UE.” Da, si totusi o mortalitate infantila care ne claseaza ca o tara cu grad inalt de dezvoltare. Pentru ca na, comparativ cu restul lumii suntem o tara cu nivel ridicat de dezvoltare. (http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr_2015_statistical_annex.pdf – suntem printre primele tari cu nivel high de dezvoltare si cu o crestere rapida, fiind la doar 2 pozitii de un nivel very high de dezoltare)
constantin1993
mai 3, 2016 @ 1:26 pm
@Feon
” In ziua de azi tinerii reusesc sa razbata fara sa le dea nimeni ceva pe degeaba si eu sunt mandru de asta.Ca dovada avem o rata mica de somaj printre tineri”
Care tineri ? Mai avem tineri ? Tinerii aia de care dumneata zici ca se zbat, se zbat in alte tari, romania exporta forta de munca fie ea calificata, fie ea necalificata.De aceea nu avem un somaj mare la categoria tineri. Avem un deficit urias de medici , si in provinciile din romania situatia e dramatica, de aceea nu avem nici spitale (pt ca nu avem medici si un spital fara medici nu exista) si nici aparatura moderna (pt ca nu avem personal calificat sa le utilizeze).
”Da, si totusi o mortalitate infantila care ne claseaza ca o tara cu grad inalt de dezvoltare.”
Care grad de dezvoltare vorbesti domne, la noi e Bucurestiul puternic urbanizat si poate si Clujul un pic acolo si atat, restul sunt numai sate, fara drumuri, fara canalizare, fara electricitate,provincii fara oamenii tineri plecati la munca in strainatate pt ca nu au locuri de munca.
”As zice ca sa te trezesti la 4 ca sa te pui la coada ca sa aiba pustiul o sticla cu lapte constituie o instanta evidenta a unei severe griji pentru ziua de maine.”‘ As zice ca un loc de munca stabil si o casa nu constituie o grija a zilei de maine.Evident ca viata nu era perfecta, dar toata lumea muncea,chiar pe domeniul pe care te-ai specializat si fiecare avea casa lui, nu vedeai oameni ai strazii.
Vă rog să-mi permiteți anonimatul
mai 3, 2016 @ 7:53 pm
Si acum se gasesc locuri de munca. De exemplu este o fabrica de cablaje auto (munca usoara dar din picioare) care ofera 1500 lei pe luna cu 2 mese, transport gratuit (te ia autobuzul firmei de acasa) si alte beneficii (prime, asigurari ieftine). Eu in primul an de lucru primeam in mana 1500lei ca medic si imi plateam singur transportul si masa iar un bun prieten al meu lucra in IT cu 1100 de lei pentru 200 ore lunar. Una peste alta, o oferta rezonabila de munca necalificata (se cereau 8 clase). Angajatorii s-au dus intr-un sat si au intervievat 300 de someri din care numai 2 au acceptat oferta la cablaje auto, desi se taiasera asigurarile sociale. Practic au preferat sa presteze mici munci agricole cand aveau chef, in loc sa munceasca regulat si sa aiba o cariera.
Cat despre celelalte idei:
1. Nu cred ca oportunitatea de a munci in strainatate este ceva rau. Si eu de exemplu vreau sa merg cate 6-12 luni sa vad cum lucreaza si altii.
2. La noi sunt mutle regiuni care au ramas in urma, astfel incat in judetele sarace se castiga de 3 ori mai putin decat in cele bogate. La noi, este o discrepanta marcata ca stil de viata, nu musai intre grupuri sociale, cat intre regiuni. Cu toate acestea judetele sarace nu ne reprezinta. Ar trebui sa vedem ce au facut zonele de succes de au reusit sa se dezvolte si sa aplicam si in rest (hint: e vorba de infrasturctura).
3. Ce ai „uitat” sa zici: casele nu erau incalzite, seara de la 8 la 10 nu era curent, televiziune era 4 ore pe zi, nu aveai libertate de exprimare, nu aveai ce manca daca nu aveai rude la tara, etc.
Boitos
mai 4, 2016 @ 6:08 am
Feon, nu mai compara medicii cu profesorii.
Nu au nici o legatura.
Medicii au facut ani de zile de scoala, pregatire, condii grele, unii lucrand cazuri grave, nu oiricne poate fi medic si au in mainile lor vietile oamenilor.
Altii au facut scoala ( facultate sau doar liceu pedagogic ) lucreaza cateva luni pe an, in rest isi iau salariul si pe cele 3 luni de vacanta de vara fara sa faca absolut nimic.Responsabilitatea lor este mai mica ca si a medicilor.
Facultatile sau liceele din Romania produc someri pe banda rulanta ?
Cati dintre tineri mai doresc sa invete o meserie ?Am auzit n cazuri de angajatori care doresc personal , chiar sa il invete si nimic.Tinerii in general doresc un loc de munca bine platit si nu greu.
Nu esti capabil de scoala, ai 2 variante: ori treci la lopata ( firma de constructii ) ori faci o afacere din casatorie.Simplu .Tinerii in general asa gandesc.
Cum sa se trezeasca dimineata sa mearga la serivic daca nu s-au trezit sa mearga la scoala ?Ca azi noapte erau prin discoteci, cluburi, la distractie.
Sa fim seriosi: nici in stranatate nu umbla cainii cu covrigi in scoala, dare repet unii nu ar lucra in Romania ce lucreaza dincolo.A devenit munca un fel de rusine.
Daca fiecare si-ar face treaba la locul unde este , atunci nu ar fi probleme.
Tavi, ca profesor de liceu ar fi trebuit sa stii sa porti o discutie normala si corecta.
Nu te lauda cu laurii altora, antrenorul sta pe margine pe cand cel care alearga trece linia de sosire.Deci de el depinde totul.Da tipic, profesorilor, laudati-va .
constantin1993
mai 4, 2016 @ 2:34 pm
@Feon
Daca dumneavoastra luati in calcul numai veniturile si niciodata cheltuielile, normal ca viata e roz-bombon.I-a calculeaza si dumneata salariul mediu pe economie la o persoana care nu are casa, sta cu chirie, si in Bucuresti cea mai ieftina chirie este 150 euro, sa nu mai zic intretinere, lumina, telefon,cablu,alimente,imbracaminte,medicamente, Doamne fereste daca are si un viciu costisitor cum este fumatul, de masina nu stiu si nu cred ca isi permite, si daca mai are si un copil si-a pus streangul de gat, indiferent daca il mai ajuta si parteneru/a de viata, un copil genereaza si el la randul lui nevoi.
„‘2. La noi sunt mutle regiuni care au ramas in urma, astfel incat in judetele sarace se castiga de 3 ori mai putin decat in cele bogate. La noi, este o discrepanta marcata ca stil de viata, nu musai intre grupuri sociale, cat intre regiuni. Cu toate acestea judetele sarace nu ne reprezinta. Ar trebui sa vedem ce au facut zonele de succes de au reusit sa se dezvolte si sa aplicam si in rest (hint: e vorba de infrasturctura).”
Polonia o tara de 2 ori mai mare decat Romania si ca suprafata si ca populatie, este de cel putin 2 ori mai urbanizata decat Romania.
Ungaria o tara de 2-3 ori mai mica decat Romania , are aproape 900 km de autostrada, iar Romania nici macar 600 km de autostrada nu are.
”3. Ce ai „uitat” sa zici: casele nu erau incalzite, seara de la 8 la 10 nu era curent, televiziune era 4 ore pe zi, nu aveai libertate de exprimare, nu aveai ce manca daca nu aveai rude la tara, etc.”
Ce sa spun, de parca acuma e mai bine, copii sunt umflati cu pompa,cocosati de la prea multe ore stat la calculator si cu o educatie foarte precara, adica foarte prosti.Si nu cred ca a existat cineva mort de foame sau rapus de foame, chiar in acele vremuri grele cum spui dumneata.
constantin1993
mai 4, 2016 @ 3:05 pm
@Simona
Simona ce scoala se facea inainte si ce se face acum, e o diferenta de la cer la pamant.In ziua de azi orice prostanac (scuza-ma de exprimare) poate termina o facultate, dar ea nu valoreaza doi bani pt un angajator. Pai pe vremea raposatului, scoala era scoala tata, nu te jucai, se dadea o gramada de examene ca sa treci clasa, la liceu la fel , dadeai examen ca sa intrii la liceu, la facultate la fel.Pai pe vreamea aia , cine a terminat o facultate, ii zic si eu sarumana.Si cine nu mergea mai departe, invata o meserie , ca nu te lasa asa de capul tau.
Acuma intra toti smecherii care au copiat la nu stiu ce evaluari nationale (unde din propria mea experienta se copiaza la greu) si pe baza mediei intrii la liceu.La unele facultati chiar de stat se intra pe baza mediei obtinute la BAC, unde la fel se copiaza la greu. Eu stiu cativa colegi care habar n-au cum ii cheama cu buletinul in mana, si a luat unu 10 pe linie….pffffffff 10 pe linie……..Pai ce scoala e asta surioara mea ? Unde mai e dreptatea ? Pai vine unu din asta sa conduca tara…..Ca sa nu mai zic ca la scoala se invata o gramada de prostii teoretice care nu te ajuta cu nimic pt viata…Pur si simplu educatia pe care statul Roman le-o da tinerilor din ziua de azi nu ii pregateste pt viata reala
Dan Ilie Baterica
mai 4, 2016 @ 11:55 pm
Hristos a inviat! Nu e bine sa discutam in contradictoriu si sa gandim atat de negativ. Din pacate exista destul de multe stari de spirit si emotii negative in tara sa nu contribuim si noi la ele . Asa ne-a fost scris sa traim vremurile astea grele, si poate am contribuit si noi la ce se intampla acum. Multi s-au bucurat cand Ceausescu a fost ucis in ziua de Craciun, oare nu a cazut pe noi toti blestemul. Si trebuie sa intelegem cat de daunator a fost comunismul pentru intelectualii nostri pentru credinta Ortodoxa. Am ramas traumatizati ca natie dupa atatia ani de comunism. Am ramas cu neincrederea si suspiciunea in toti ceillati in vecini in prieteni in toti. Oamenii nu se organizeaza in asociatii de pentru ca nu au incredere unii in altii. Cei mai multi gandesc doar pentru ei si familie…. A ramas atitudinea : se descurca fiecare cum poate. VA rog nu mai laudati comunismul ca ne-a otravit ca natie cu toate realizarile si proiectele lor! si din pacate bruma de avere care au adunat-o comunistii cu atatea sacrificii pentru populatie( materiale morale, spirituale si intelectuale) a fost furata de capitalistii de dupa revolutie! Si sa revenim la topicul postarii… despre presedinte. Am ales doar dintre rau si cel mai rau in toti acesti 25 de ani. Nu e problema ca nu e Ortodox, e problema ca nu e OM! Si varianta ceallata degeaba e Roman si Ortodox daca nu e OM! Am avut de ales intre 2 catei dirijati de altii. Oare cand vom alege un OM presedinte? Doamne ajuta!
constantin1993
mai 5, 2016 @ 6:27 pm
Domnule Dan Ilie, eu nu vreau sa laud comunismul, dar noi nu suntem singurii din europa de est in care am avut comunism. Ma uit la Polonezi, la Cehi, la Slovaci, si in special la Unguri. Cum o tara asa maruntica cum este Ungaria e asa de teapana si de feroce cand isi apara interesul national ?!!! De unde atata nationalism ? Nu am vazut in viata mea un lider nationalist in Romania, si cred ca stiu si de ce , pt. ca nu este lasat. Pai daca Vadim Tudor era ungur, sa fii sigur ca ajungea undeva sus, la noi Vadim a fost catalogat drept nebun, bezmetic, extremist, din pacate.
Si chiar daca am avea lideri, am avea politicieni buni, ei nu sunt lasati sa ajunga in frunte. Pai cum sa spuna un presedinte (il iau pe Iohannis de exemplu) ca e mai bine sa fii sluga la americani decat la rusi.Pe mine ce ma deranjeaza, ca tu singur recunosti ca esti sluga (indiferent la cine te inchini) si problema e ca tu esti la carma unei natiuni. Si niciodata nu o vom duce bine, pt ca interesele stapanului nu este ca sluga sa , sa o duca bine.Nu stiu ce se va alege de noi in urmatorii ani, dar cei ce ne conduc tara, indiferent de partid , politicieni, tehnocarati etc., pot fi acuzati usor de genocid, nu inteleg de unde atata ura din partea lor, ca si ei sunt romani.Siguranta nationala include si educatia si sanatatea, nu neaparat razboi.
Boitos
mai 6, 2016 @ 5:37 am
Asta e capitalismul.
Ori vrem comunism ori capitalism.
Tot ce se intampla acuma in lume duce spre extremism, socialism, inchidere in general.
Pana la urma ii inteleg pe toti:pe americani, pe francezi, maghiari.
Nu am inteles cum pot americanii sa inceapa sa aleaga ca viitor presedinte pe Donald.T
Dar dupa ce am citit mai mult despre candidati si programele lor, chiar si el l-as alege pe el.
Oamenii in general s-au saturat de mizerii, de saracie, de bataie de joc.
Asa am fost si noi: am ales un presedinte mai putin rau.Nu era ce ne doream , dar totusi.
Cand vom alege un om ca presedinte ? Cand noi, votantii, vom incepe sa fim Oameni.
De la noi incepe totul.
Nu stiu de ce ne multumim sa alegem primari deja corupti, le acceptam minciunile, inselaciunile, pt ca aproape toti sunt cu probleme.
In momentul in care noi, de jos, ne vom schimba mentalitatea, atunci si tara se va schimba.
In momanetul in care il vad pe ala care se face raspunzator de problemele de acuma din Sanatate si vad ca a luat 50 de ani de inchisoare, atunci cred si vad ca se face dreptate.
Pana atunci inca ne ma jucam.Deja soarta Europei e pe cale sa se schimbe, iar noi suntem in Europa.
Constantin, vreau sa iti spun ca cine vrea sa invete , invata oriunde.
Am in familie persoane care intamplator sau nu au luat 9 la Bac, au intrat cu apropare 10 la facultate, printre primii 10 si sunt la buget.Dar invata de rup.Si nu au conditii bune.
De ce copii sunt umflati cu pompa ? Ce mananca ? Mai fac mamele lor de mancare cum se facea demult sau manaca fast-food + sucuri acidulate?
De ce sunt cocosati de stat la calculator?Mai citesc ei o carte sau doar se joaca la calculator?
Sa nu imi spui ca toate temele de la toate profilele de scoala se fac pe calculator, ca asta nu prea cred.
O zi cu mult spor si mult soare va doresc !
constantin1993
mai 6, 2016 @ 2:56 pm
Simona eu nu zic ca nu exista si exceptii, dar ideea mea care e , este ca atat sistemul cat si modelele pt copii nostri , le arata doar calea usoara in viata, fara prea mult efort, truda,disciplina, cinste etc., si ei traiesc asa in lumea lor pana se trezesc la realitate si e prea tarziu.
LuciaS
mai 7, 2016 @ 8:56 pm
Hristos a inviat!
Polemica aceasta imi e atat de familiara de parca traiesc un deja-vu. Eu sunt partea care vedea mai mult bine decat rau in Romania si, bineinteles, partenerii de discutie vedeau taman invers. Am aproape 40 de ani, din care 9 i-am trait intr-o tara nordica, intr-un oras cu o comunitate romaneasca destul de mica. Am intrat des in polemici de genul acesta si concluzia a fost ca viziunea fiecaruia e absolut subiectiva. Asadar, daca mie mi-a fost bine in copilarie si in prima tinerete, fara dezamagiri de fond, pai voi vedea mereu partile bune inaintea celor rele, dar daca nu am avut copilaria fericita, pai traiul in Romania e ce poate fi mai rau.
Asadar, in mare, cu totii aveti dreptate, insa vedeti ce aveti la voi insiva de vindecat. Romania e asa cum e acum, cu bune si rele, insa aici vreau sa-mi educ copilul si nu in tara de unde am plecat. Dar daca s-ar ivi ocazia sa-mi educ copilul in R. Moldova, m-as duce imediat, acolo bunul simt e tinut la loc de onoare, iar copiii lor sunt mult mai prietenosi decat ai nostri. Din acest considerent nu mi-as dori unirea lor cu Romania, ma tem ca-i vom perverti si pe ei intr-un mod atat de european, si sunt asa de sinceri si de frumosi…
Sa aveti bucurii!
Dan Tudorache
iunie 8, 2016 @ 9:52 am
Feon, din păcate nu am avut timpul de a modera comentariile la această discuție care între timp s-a și stins, dar țin să-ți mulțumesc pentru răbdarea și tactul cu care ai încercat să aduci echilibru.