Precizare privind conferințele realizate de așa zișii „monahi mărturisitori” aghioriți
În zilele ce au trecut, 9-12 octombrie 2016, au avut loc o serie de conferințe organizate și popularizate de anumite asociații laice (Oradea, Beiuș, Piatra Neamț). Aceste conferințe vor fi organizate și în zilele ce urmează în alte orașe ale țării.
Conferențiari sunt patru monahi aghioriți despre care se afirmă faptul că „monahii pe care i-am invitat sunt viețuitori din Sfântul Munte, aflați în delegație oficială, iar cuvintele lor de învățătură sunt în duh ortodox”.
În realitate, aceștia sunt veniți în nume propriu, fără înștiințarea sau încuviințarea mănăstirilor din care fac parte.
Starețul Schitului Prodromu a confirmat faptul că cei doi monahi aparținători (români), Efrem și Nicodim, nu au nici un mandat de a exprima poziția Schitului în legătură cu Sfântul și Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe, cu atât mai puțin a Sfântului Munte. Aceștia nu au binecuvântarea de a susține conferințe, au plecat din mănăstire la propria inițiativă motivând medical decizia.
Sava „lavriotul” (grec) este un monah scos din Consiliul de conducere al Marii Lavre și din obște aflându-se în perioadă de penitență la un schit din insula Creta. Nici acest monah nu are vreun mandat de reprezentare a punctelor de vedere ale Sfântului Munte sau al Marii Lavre, deciziile și comunicatele Sfintei Chinotite fiind singurul mod prin care Sfântul Munte își exprimă pozițiile oficiale.
Monahul Flavian (român de origine) nu face parte din obștea mănăstirii Xiropotamu, așa cum se pretinde, ci locuiește de sine într-o chilie de pe teritoriul acesteia. La fel, acesta nu are nicio binecuvântare.
Sinodul al șaselea Ecumenic interzice episcopului să propovăduiască în altă eparhie fără binecuvântare (Can. 20 Sin. VI Ec.). Dacă nici episcopii nu pot propovădui în eparhii străine, cu atât mai mult se aplică această prevedere clericilor și monahilor care nimic nu au voie să facă fără învoirea episcopului (Can. 39 Ap.).
Acești monahi nu au nicio binecuvântare din partea vreunui episcop din Biserica Ortodoxă Română și nici din partea mănăstirilor pe care pretind că le reprezintă.
Acest fapt negativ se adaugă la îndemnurile lor la schismă prin nepomenirea ierarhilor şi arată că monahii nu sunt „mărturisitori”, ci neascultători şi dezbinători.
Biroul de Presă al Patriarhiei Române
Onit Daniel
octombrie 24, 2016 @ 8:02 am
Total fals tot ce se spune aici despre acesti monahi,ei nu or facut altceva decat sa deie adevarul pe fata,cat despre binecuvantare aici puteti vedea ca or venit cu binecuvantare http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/10/video-monahii-athoniti-care-au-tinut.html?m=1 trezitiva oameni buni,chiar nu vedeti ce se intampla ierarhii vor sa va vanda ortodoxia, si ii da la o parte pe oricine se opune lor.De cand s-a infiintat cmb-ul or inceput si ereziile foarte multe intalniri cu alte confesiuni,rugaciuni,chiar si impartasiri impreuna cu ei,ce zice Sfanta Scriptura despre asta, ce zic toti marii duhovnici despre ecumenism
Onit Daniel
octombrie 24, 2016 @ 8:55 am
Vi se pare normal ce se intampla aicea
https://youtu.be/fh26kLdlpL4
https://youtu.be/jxwKjAosTIs https://youtu.be/5RE_kddCvVE
Despre ecumenism
https://youtu.be/ABN9wuUPYq0
Imi cer scuze pentru dubla postare,l-as ruga pe admin sa-mi posteze ambele comentari cred ca oamenii au dreptul sa vada adevarata fata a ecumenismului.
Onit Daniel
octombrie 25, 2016 @ 10:09 am
Rog sa mi se posteze si al doilea comentariu,Doamne ajuta.
Dan Tudorache
octombrie 25, 2016 @ 1:42 pm
Salutare Dani!
Până la a acuza drept fals comunicatul Patriarhiei Române, trebuie arătat că este insuficient apelul la binecuvântarea părinților athoniți, pentru demersul respectivilor monahi, care nu au avut girul episcopului locului, așa cum prevăd canoanele atunci când un cleric propăvăduiește în altă eparhie. Și culmea, tocmai ei se pretind apărătorii neobosiți ai canoanelor, acuzându-i pe ierarhi de încălcarea lor. Însă chiar făcând excepție de acest deziderat, afirmațiile pe care le-ai făcut sunt cel puțin alarmiste, având patologia extremismului religios autohton marca Saccis, Apologeticum și pr. Matei Vulcănescu:
a) generalizări nejustificate („ierarhii vor sa vanda ortodoxia”, „la o parte [b]pe oricine[/b] se opune lor”)
b) amestecarea bunelor cu relele și transformarea tuturor în rele indubitabile: „[i]intalniri cu alte confesiuni[/i], [b]rugaciuni, chiar si impartasiri impreuna[/b]”.
În primul rând te întreb ce înțelegi frăția ta prin ecumenism, ca să vedem dacă vorbim pe aceeași limbă!
Pentru că, spre exemplu, nu-i nimic greșit în a dialoga cu confesiunile eterodoxe (sâc), nici măcar în CMB, la modul principial vorbind, atâta timp cât se mărturisește creștinismul ortodox. Biserica lui Hristos este în dialog cu toată lumea, fie și din elementarul motiv că fără dialog nu se poate face propăvăduire (mărturisire)!
Că unii ierarhi trec de la dialog la o pseudo-comuniune euharistică, împotriva canoanelor este altceva, și cu adevărat asta trebuie traxat: derapajul canonic și dogmatic, nicidecum dialogul în sine.
Însă noii „mărturisitori antiecumeniști” tocmai problema aceasta o au: lipsa elementară de nuanță a situațiilor. Sunt incapabili să facă o distincție între relele și bunele săvârșite de același cleric, amestecând și tergiversând totul, ca o adevărată fabrică de can-can-uri. De ce? Eu știu de ce, dar nu vreau să-mi pierd timpul cu vânătoarea de astfel de „mărturisitori” ci cu „vânătoarea” de autentici MĂRTURISITORI ai lui Hristos, anonimi astăzi, ascunși prin paginile uitate ale memorialisticii de detenție sau prin dosarele Securității.
PS1: Biserica nu are și nu va avea în veci mărturisitori anticip sau antiecumenism, ci mărturisitori ai lui Hristos! Care-i diferența? Diferența e de atitudine, este de duh.
PS2: exercițiu de reflexție pentru toți cei care uzează de colajul cu „Mari duhovnici despre ecumenism”. În acel colaj celebru are un cuvânt de condamnare a ecumenismului și părintele Dumitru Stăniloae. Însă părintele Stăniloae a participat în repetate rânduri la întâlniri de dialog interconfesional, în afara țării (era înainte de 1989). De ce însă vajnicii „mărturisitori antiecumeniști” se inflamează și critică inclusiv dialogul interconfesional al ierarhilor noștri, folosindu-se tocmai de autoritatea unei personalități care l-a practicat și care nu s-a dezis niciodată de acest lucru?
PS3: aceeași „mărturisitori antiecumenism” mai dau dovadă de un anacronism grav: sunt mari cinstitori ai noilor martiri și mărturisitori din timpul regimului comunist dar se fac că nu știu sau poate chiar nu știu (încă) că mulți dintre ei au fost mai ecumeniști în practica carcerală…. decât ierarhii pe care îi acuză pravoslavnicii antiecumeniști. Și să vezi ce conflicte de conștiință vor avea atunci când vor pune mâna pe studiu, și cum vor reconcilia atunci cu propria conștiință. Dar toate la timpul lor. (n-am spus asta pentru a da apă la moară încălcărilor dogmatice și canonice ale clericilor, ci doar pentru a atenționa și tempera zelotismul fără discernământ)
Onit Daniel
octombrie 25, 2016 @ 6:13 pm
Doamne ajuta,crede-ma Dan,nu sunt un fanatic nici un extremist religios,sunt departe de asa ceva,este adevarat ca intru pe site-uri ortodoxe precum sacciv,la fel cum intru si pe altele precum sfaturi ortodoxe sau chiar si pe acesta ortodoxiatinerilor care personal pot spune ca m-a ajutat foarte mult in a intelege anumite lucruri,poate chiar de-aia nu mi-a fost tot una sa vad acest articol.
Nici eu nu cred ca e gresit in a dialoga cu alte confesiuni,cu scopul de a le propovadui adevarul,dar din cate am vazut,si sper ca si tu te-ai uitat la linkurile de mai sus,se vede cu totul altceva, „[i]Că unii ierarhi trec de la dialog la o pseudo-comuniun e euharistică, împotriva canoanelor este altceva, și cu adevărat asta trebuie traxat: derapajul canonic și dogmatic, nicidecum dialogul în sine.[/i]” atunci te rog sa-mi spui ce parere ai despre „liturghia comuna”si celelalte rugaciuni comune intre Bartolomeu I si papa din primul link,dar despre intrunirea satanista din Canberra din 1991 si cea de la Vatican din 1995,asta vad eu prin ecumenism,o erezie ,da,ar fi putut fi altfel,insa cea care o stim si o vedem cu totii este necrestina. ” [i]Însă părintele Stăniloae a participat în repetate rânduri la întâlniri de dialog interconfesiona l, în afara țării (era înainte de 1989). De ce însă vajnicii „mărturisitori antiecumeniști” se inflamează și critică inclusiv dialogul interconfesiona l al ierarhilor noștri, folosindu-se tocmai de autoritatea unei personalități care l-a practicat și care nu s-a dezis niciodată de acest lucru?[/i]” Daca s-a rezumat doar la dialog nu vad nimic gresit in asta,aici este vorba despre cu totul altceva.Ce exemplu le dam la cei din alte confesiuni daca noi ne rugam sau ne impartasim impreuna cu ei,nu facem decat sa le demonstram ca „tainele” lor sunt valide si ca nu au nevoie sa vina la dreapta credinta ortodoxa,asta este punctul meu de vedere.
Referitor la acei monahi,nu vad nimic gresit in tot ce au facut ei aicea,sper sa ii fi trezit pe multi oameni la cruda realitate.
cristi h
noiembrie 1, 2016 @ 8:59 pm
„îndemnurile lor la schismă prin nepomenirea ierarhilor şi arată că monahii nu sunt „mărturisitori”, ci neascultători şi dezbinători.”
Canoanele bisericii sunt foarte clare. Atunci cand episcopul invata erezie, SE INTRERUPE POMENIREA LUI chiar inainte de condamnarea sinodala, CA SA NU FACEM SCHISMA IN BISERICA.
CANONUL 15, SIN. I- II (861) permite intreruperea pomenirii:”Caci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de Sfintele Sinoade, sau de Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela care propovaduieste eresul in public si cu capul descoperit il invata in Biserica, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune certarii canonicesti, desfacandu-se pe sinesi de comuniunea cu cel ce se numeste episcop chiar inainte de cercetarea sinodiceasca, ci se vor invrednici si de cinstea cuvenita celor ortodocsi. Caci ei nu au osandit . pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi si pe pseudo-invatatori, si nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit sa izbaveasca Biserica de schisme si de dezbinari.”
-La sinodul din Creta s-au acceptat tacit Teoria trunchiului comun, Teoria ramurilor si Teoria baptismala, adica globalizarea lumii si a Bisericii;
–sinodul din Creta a fost eretic si talharesc pt ca s-au recunoscut confesiunile catolice,protestante ca fiind biserici , s-a recunoscut ereticii din CMB (Consiliul Mondial al bisericilor) ca fiind biserici si au fost anulate anumite hotarari ale sinoadelor ecumenice
–scopul pt care un sinod se intruneste este combaterea ereziilor, la primul sinod ecumenic a fost condemnata erezia arianismului , la cel de-al doilea sinod ecumenic a fost condamnata erezia luptatorilor impotriva Duhului Sfant, si in general la fiecare sinod ecumenic a fost condamnata cate o erezie
-la sinodul din Creta nu a fost urmata traditia patristica a Bisericii
-acest sinod din Creta este singurul sinod care nu a condamnat vreo erezie , din contra a acceptat ereziile
-articolul 6 recunoaste oficial ereziile drept biserici in aceasta fraza demonica: „Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe
-a fost abrogat canonul 72 care zicea clar ca orice casatorie intre ortodocsi si eretici e interzisa [Canonul 31 de la Laodiceea: Cu nici un eretic nu se cuvine a incheia casatorie sau a se da fiii sau fiicele dupa eretici
-Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI
-sinoadele ecumenice nu pot fii anulate, nu se poate anula un canon atat de important al unui sinod ecumenic, aceasta e o blasfemie la adresa Duhului Sfant deoarece canoanele s-au hotarat prin pogorarea Duhului Sfant
-o alta decizie eretica de la sinodul din Creta e cea care priveste postul, e decizie eretica pt ca permite schimbarea spiritualitatii ortodoxe, prevede posibilitatea de a se aplica iconomia de fiecare biserica locala, in functie de dificultatile,greutatile vremii,vietii sa schimbe postul , acesta este gresit
-prin articolul 22 din documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” se obliga toti credinciosii sa accepte sinodul din Creta: „Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. …păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal”
-acest articol 22 este eretic pt ca anuleaza eclesiologia autentica ( învățătura Bisericii) , care spune ca poporul este acela care decide daca un sinod este eretic sau ortodox
„Mirenii pot sa judece si sa anatematizeze sinoade eretice ” (Sfantul Augustin de Florina)
Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)
“Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.”
Sfintul Chiril al Alexandriei (+444)
“Daca cineva schimba ceva in sfintele si dumnezeiestile dogme patristice, acest lucru nu trebuie sa-l luam drept clarviziune, ci drept crima si abatere de la dogma si pacatuire impotriva lui Dumnezeu.”
Sfintul Teodor Studitul (+826)
“Sinodul nu este aceasta: sa se intruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se intruneasca in numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapinirea de a incalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra… Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati in comuniune cu ei .”
-sa zica ierarhii cum au numit ereziile biserici cand in crez zicem „cred[b] intr-una [/b]Sfanta,Soborniceasca si Apostoleasca Biserica” si marturisesc [b]un botez [/b]spre iertarea pacatelor?”
-si Efeseni 4:5 ~ “Este un Domn, o Credinta, un Botez.”
-prin teologia baptismală se accepta ideea gresita ca Botezul eterodocșilor este valid
CANONUL 47 al Sfinților Apostoli:„Episcopul, sau Prezviterul, pre cel spurcat de cei necinstitori de Dumnezeu [eretici papistasi…], de nu îl va boteza, să se caterisească; ca unul ce-şi bate joc de Crucea şi moartea Domnului şi nu deosebeşte pre Ierei (preoţi) de către mincinoierei.”
dacă, zic ei, una este soborniceasca biserică, şi unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, şi al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor şi al schismaticilor, şi este adevărat şi cel al drept slăvitoarei şi al soborniceşti biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviinţă.
Zice încă şi Dumnezeiescul Hrisostom „Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Şi se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci şi Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic nu dă sfinţenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu [al ereticilor], nu sfinţeşte.”
-.botezul latinilor este minciunonumit botez. Sfântul Marcu al Efesului zice :”nebotezaţi sunt Latinii, pentru că nu fac cele trei afundări şi scoateri,după apostoleasca predanisire.
Deci latinii, şi ca nişte eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut Darul cel începător desăvârşirii, şi pe lângă aceasta, au răsturnat şi apostolescul botez a celor trei afundări.
-pe cei ce din naştere sunt eretici venind la dreaptaslăvire nu zice a doua oara să-i botezăm, ca pe unii ce mai-nainte au fost botezaţi, ci să-i botezăm ca pe unii ce niciodată nu au fost botezaţi după dreapta slăvire.
Onit Daniel
iulie 16, 2017 @ 2:24 pm
Doamne ajuta,vreau sa corectez putin ceea ce am scris mai sus,raspunsul meu la ceea ce ai zis tu [i]Pentru că, spre exemplu, nu-i nimic greșit în a dialoga cu confesiunile eterodoxe (sâc), nici măcar în CMB, la modul principial vorbind, atâta timp cât se mărturisește creștinismul ortodox.[/i] anume [i]Nici eu nu cred ca e gresit in a dialoga cu alte confesiuni,cu scopul de a le propovadui adevarul[/i] aicea nu cred ca m-am exprimat bine,in primul rand vreau sa sa zic ca sunt total impotriva „CMB” (nici macar nu ii recunosc denumirea deoarece Biserica este UNA cea Ortodoxa si alta nu exista)si a dialogurilor ce se tin acolo,am gresit cand am scris ca se poate dialoga cu alte confesiuni,imi cerc scuze daca cu asta am smintit pe cineva.Mai corect spus este ca nu e gresit in a le propovadui,ai invata adevarul pe cei care nu sunt in dreapta credinta ortodoxa(eretici,pagani)desigur pe cei ce vor sa auda si sa cunoasca adevarul,in forma in care s-a propovaduit dea lungul istoriei crestinismului,nu in acesta eretica si vicleana organizatie numita „CMB”in care nu s-a ajuns nicaieri cu aceste dialoguri cu toate sectele. Cei care vor sa afle mai multe despre acest „CMB” si de ce a fost „sinodul” din creta unul eretic le recomand sa citeasca acest articol http://ortodoxinfo.ro/2017/05/19/implicatii-eclesiologice-ale-aprobarii-documentului-eretic-declaratia-de-la-toronto-de-catre-pseudosinodul-din-creta/ .Despre Pr.Staniloaie nu pot sa zic multe pentru ca nu am prea studiat viata sa si lucrarile sale,nu stiu daca intradevar a participat la acele intalniri,si daca a participat ce a facut acolo,daca cumva a facut ceva gresit Dumnezeu sa-l ierte.Despre marturisitorii din vremea comunismului nu stiu la ce practica carcerala te referi.Dumnezeu sa va lumineze sa vedeti adevarul despre ecumenism si pseudo-sinodul din creta.
Merla Bogdan
iulie 25, 2017 @ 3:23 am
Doamne ajuta dragi prieteni. Va spun si eu micuta mea opinie in domeniul asta, cu rugămintea de a fi iertat daca deranjez sau smintesc pe cineva. Cred ca aici totul trebuie sa se face cu mult discernământ, smerenie, rugăciune si, mai ales, binecuvântare de la duhovnic. Cei slabi in credință, teologie si rugăciune este bine sa se tina departe de discuțiile cu „eterodocșii” pt ca pot sminti si cădea. Cei care au primit putere, cultura si cunoaștere de la Domnul si aprobarea duhovnicului pot purta discuții cu cei străini de duhul ortodoxiei pt a mărturisi dreapta credință. Daca nimeni nu vorbește, de unde sa cunoască ceilalți frumusețea credinței noastre?
Merla Bogdan
iulie 25, 2017 @ 3:27 am
Sfanțul Apostol Pavel tranșează decisiv problema asta in 2 pasaje din sf Scriptura. Mai întâi in 1 Corinteni capitolul 8 unde spune lucruri ce pot fi smintitoare daca sunt interpretate greșit apoi in alt loc unde spune „purtati-va drăguț cu cei din afara bisericii, raspundeti înțelept si politicos chiar si paganilor ca sa nu il faceti de râs pe Dumnezeu”. Elementul decisiv in aceasta privința este binecuvantarea duhovnicului. Inca o data, rog de iertare daca am deranjat pe cineva de-a lungul timpului.