Skip to content

50 Comentarii

  1. mihai
    mai 22, 2009 @ 3:48 pm

    Corect ati argumentat si mai completez si eu pt tineri ,din ce am inteles de la Pr. Arsenie Boca si ceea ce se intelege si in endocrinologie,ca intalnirea naturala trupeasca a barbatului cu femeia produce un schimb de hormoni care duce la neutralizarea hormonilor partenerului.
    Rezulta ca acumularea de hormoni la femeie poate produce:dureri de cap,dureri de sale,risc de cancer mamar sau uterin .Nu mai vorbim de avorturi care produc dezechilibrele cele mai mari.
    Steriletul nu impiedica fecundarea ,ci migrarea ovulului fecundat in uter ,ce duce la un avort care se poate intampla cand femeia este in biserica.La barbati poate produce cancer de prostata.Poate ca nu toti care au pacatuit au patit-o dar statisticile medicale si recomandarile marilor duhovnici care au intalnit numeroase cazuri ,asta arata.Deci,barbatii daca isi iubesc femeile lor trebuie sa nu doreasca asa ceva,altfel daca sotia lor moare sau se inbolnaveste sa se gandeasca ca sunt niste criminali sau coautori la necazurile sotiilor.La fel tinerii care au relatii inaite de casatorie ,sa citeasca raportele medicale care arata ca prezervativul nu protejeaza de acele virusuri papiloame care strabat orice cauciuc .La fel duce la acumulare de hormoi toxici ,deci ne pacalim singuri.
    Ce sa facem:sa ne infranam si se poate; renuntand la alimente excitante,imagini pornografice si sa folosim aceste doua arme :Postul si rugaciunea.In rest casatoria curata,cu nastere de coiii si infranare cand nu vrem multi si de comun acord.Daca mai e alta cale as vrea sa o aflu si eu.Fac apel la preotii duhovnici,nu va rusinati sa vorbiti cu tinerii problemele lor .De noi depinde sa avem maine o generatie sanatoasa trupeste si duhovniceste.Toti vom raspunde la judecata:Parinti,dascali si preoti.

    Reply

  2. un calin - tm
    iulie 15, 2009 @ 12:22 pm

    Sedinta de partid pentru eficientizarea muncii.
    Se ridica Popescu si spune : „Eu propun sa lucram câte 12 ore pe zi pentru acelasi salar”.
    Ionescu contraataca : „Eu propun sa lucram 16 ore si o mica reducere de salar”.
    Se ridica si Bula: „Eu propun sa lucram 24 de ore pe zi ca sa nu mai poata mearge Ionescu si Popescu acasa si sa aiba timp sa faca urmasi la fel de inteligenti ca ei …”

    Eu as propune sa nu se inventeze focul ca sa nu trebuiasca sa fie ars Giordano Bruno pe rug 🙂

    Doamne, ajuta!

    Reply

  3. D
    iulie 15, 2009 @ 12:37 pm

    🙂

    Reply

  4. Giordano Bruno
    iulie 15, 2009 @ 3:03 pm

    Amuzant banc, Calinule 😀 Nu te supara daca-l „vand” si eu mai departe.

    @admin: Ti-am trimis un email. Citeste por favor.

    Reply

  5. admin
    iulie 15, 2009 @ 4:32 pm

    N-am primit nimic Giordano. Poate ai gresit adresa de corespondenta. Totusi voi mai verifica mail-ul…poate este doar o intarziere la server.

    Reply

  6. 333
    iulie 28, 2009 @ 11:10 am

    folosirea prezervativului e acelasi lucru ce facea onan? e se si masturba si nu a ridicat nici un urmas. noi macar vrem sa avem dar nu multi. pacatul asta nu e asa mare ca masturbarea. stiu ca masturbarea e pacat si adulterul si sodomia si nu ajungi in rai daca leai facut si nu leai spovedit. bn eu nu am facut asa ceva, doar masturbarea si imi pare rau si voi merge la spovedanie. pacatul tot pacat e dar de ce sa inventat atunci? iadul este plin de pacatosi care nu lau iubit pe dumnezeu si nu sa rugat si raiul este plin pacatosi care lau iubit si respectat pe dumnezeu si au fost corecti. onan facea lucruri mai grave

    Reply

  7. cineva
    februarie 3, 2010 @ 6:29 pm

    Site-ul acesta ii invata pe tineri prostii(parerea mea). Ceea ce vreau sa spun e ca in acest secol aproape nimeni nu asteapta sa se casatoreasca pentru a face sex. Si voi ce vreti sa spuneti, ca in loc sa se protejeze, adolescentii sa faca copii? Deci jur,daca nu doriti un copil, folositi PREZERVATIVUL!

    Reply

  8. Lucia
    februarie 3, 2010 @ 7:07 pm

    cineva: Ce te faceai daca taticul tau l-ar fi folosit chiar atunci cand „te chemau pe tine la viata” ??? Unde crezi ca ar fi ajuns sufletelul tau???

    Reply

  9. cineva
    februarie 5, 2010 @ 2:46 pm

    lucia: in ziua de astazi multa lume isi incepe viata sexuala si de la 13 ani(nu e cazul meu, dar stiu cazuri). Si oricum fac sex, deci mai bine folosesc prezervativ decat sa ramana insarcinati. Hai sa luam cazul: fata de 13 ani, face sex, nu foloseste prezervativ, ramane insarcinata,face avort. Oare nu e mai rau asa? Mai bine se protejeaza pentru a nu ajunge sa faca avort!In ziua de azi, cam nimeni nu mai ajunge sa casatoreasca virgin.Si atunci cand taticul cu mamica mea m-au conceput, a fost pentru ca isi doreau un copil!Nu a fost un accident. Si daca o tanara de vreo 18 ani, cu toata viata inainte, urmand sa mearga la facultate, plina de vise se culca cu un baiat,ramane insarcinata, naste un copil. Nu va mai putea sa se concentreze pe studiu, sa isi indeplineasca visele, sa aiba o cariera pentru ca a devenit mama prea devreme.
    Si o fi si prezervativul un pacat, sa fie, de parca nu pacatuim oricum zilnic.Dar mai bine sa pacatuiesc in felul asta decat sa ajung sa fac avort sau sa imi stric viata. Stiu ca veti avea de comentat la raspunsul meu, dar asta este doar parerea mea personala si am dreptul sa mi-o exprim. Si app, faza cu ramasa insarcinata la 13 ani+avort, cunosc un caz…

    Reply

  10. Saurian
    februarie 5, 2010 @ 2:57 pm

    @cineva: dar vezi tu că nici prezervativul nu e sigur ( au fost cazuri când femeia a rămas însărcinată deşi se folosea prezervativ ). În cazul ăsta ce faci? Să mai vorbesc şi de faptul că SIDA se trece de prezervativ cu mare uşurinţă? Tu ştiai faptul că unul bolnav de SIDA poate timp de 6 luni să nu prezinte nici un simptom nimic? Ştii cum e cu boala asta? Când prinzi virusul corpul ţi se comportă ca şi cum ar fi prins gripă puternică. Apoi o perioadă ( 2 săptămâni până la 6 luni ) totul e ok şi abia apar manifestările acestui virus. Oare câţi oameni îşi trimit partenerii de pat la un control HIV înainte să se culce cu ei? Toţi ne bazăm pe faptul că n-are cum celălalt să fie infectat cu aşa ceva şi când se întâmplă să o păţim ce ne facem? La fel şi cu copiii şi SIDA şi tot…

    Reply

  11. Lucia
    februarie 5, 2010 @ 3:36 pm

    Cineva: Cunosc o persoana foarte apropiata care, dupa ce s-a casatorit si a lasat primul copil sa se nasca (prin cezariana), pe „urmatorii” posibili i-a oprit prin subiectul susmentionat. Deci nu a facut decat o data (parca!) un avort, cine stie, nu s-a „ferit” cum trebuie… Cert este ca acum, la maturitate, incepand sa aibe din ce in ce mai multe probleme cu niste chisturi pe care trebuia frecvent sa le opereze (extirpe), a ajuns in final sa fie nevoita sa „renunte” intai la un ovar apoi la intregul ei aparat genital intern. Acum e femeie doar cu numele. Si nu e unicul caz. Deci pare ca e mai bine pe moment, dar timpul „contorizeaza” totul si orice placere, mai devreme sau mai tarziu, va trebui platita. Si cu cat placerile se acumuleaza mai mult, cu atat si bolile vor veni in compensare.
    Fata de 18 ani, daca are destula intelepciune, stie sa-si stabileasca prioritatile in viata si sa le randuiasca logic: vreau sa merg la o facultate, bun! Atunci ma apuc intai de invatat… cu ambitie. Ma imbrac si ma comport cuviincios, ca nu cumva „el” sa vrea ceva acum de la mine. „Inchid” simturile (prin rugaciune permanenta!) la orice ispite din exterior (vezi mass-media) …Daca „el” ma iubeste cu adevarat, ma va astepta. Tine post, face metanii, rugaciuni se spovedeste, ca si mine de altfel, ca si eu s-ar putea sa vreau ceva necugetat, daca nu tin toate cele enumerate.
    O sa spui: astea-s povesti de adormit copiii! Da, dar intotdeauna povestile frumoase se termina cu BINE, desi incep, de obicei, cu ceva aparent rău sau greu de realizat…
    Deci fata de 18 ani are de ales: vrea sa inceapa „placut” ca sa termine „amar” sau vrea sa inceapa cu vointa puternica si ajutor divin astfel incat sa temine bineplacut Domnului ? Vezi cazul Adam si Eva: crezi cumva ca s-ar fi plictisit acum in Rai, daca ar fi ales sa ramana nevinovati precum copiii, vesnic ???

    Reply

  12. ionutz
    februarie 5, 2010 @ 9:32 pm

    Cine se joaca cu de-a dumnezeu , sa fie Dumnezeu milostiv cu acela…..si sa nu pateasca nimic nimeni….Atentie.Cine batjocoreste ceea ce a lasat Dumnezeu sa fie ca binecuvantare intre femeie si barbat sa nu se planga cand vor plati consecintele ….. care atentie din nou ,nu-s venite din cauza lui Dumnezeu ,ci din cauza pacatului….deci omul singur isi taie craca de sub picioare..!

    Reply

  13. nyky
    februarie 6, 2010 @ 12:24 am

    ce se intimpla daca intr-o familie la inceput nu s-a pus problema prezevativului si acum ea nu mai vrea decit cu prezervativ ? trbuie sa divorteze persoana respectiva ? ce ar trebui sa faca ?

    Reply

  14. Lucia
    februarie 6, 2010 @ 1:29 am

    Ea: ar trebui sa stie ce o asteapta in viitorul mai mult sau mai putin apropiat… Orice placere care-ncalca voia Domnului se plateste mult mai scump !!!

    Ar trebui sa aibe impreuna acelasi duhovnic.

    Ce le va spune Domnul prin duhovnic, aceea sa faca!

    Daca Domnul le va spune – prin duhovnic: divortati!!!, apoi asta ar trebui sa faca, desi , mira-m-aş! El nu vrea dezbinare, ci unire intr-o dragoste curata, rodnica, „protejata” doar de Pronia Sa…

    Daca Domnul le va spune: despartiti-va temporar!!!, până va linistiti (prin post, rugaciune, metanii etc), apoi, sa se desparta o perioada de timp, atat cat sa constientizeze ca se poate trai si duhovniceste, iubindu-se in Duh, in Hristos…De fapt doar El ii va putea ţine uniti… chiar si o vesnicie… Daca si numai daca Il vor lasa mereu sa „stea” intre ei. El s-o intreabe pe ea: ce vrei sa facem acum ? Ceva placut Domnului ? Caci uite, ne priveste, cel putin din icoane…!!! Poate se va rusina si ea !

    Barbatul poate sfinti femeia si invers, dar nu cu sila… ci cu multa rabdare, ingaduinta, dragoste (in sensul „agapos”) (cerute permanent de la Domnul, Care abia asteapta sa ni le daruiasca!!!). Dar tot Domnul, prin duhovnic, le va spune ce sa faca, dandu-le putere (daca vor si cer asta!) sa se mantuiasca reciproc… altfel, mai bine, sa se desparta, dar atentie, sfatul Sf Apostol Pavel e ca odata ce s-au despartit, sa ramana asa, traind in curatie, si nu cautand alte „izvoare” de satisfactii trecatoare… Iata si textul biblic ( I Corinteni, cap. 7):
    10. Iar celor ce sunt căsătoriţi, le poruncesc, nu eu, ci Domnul: Femeia să nu se despartă de bărbat !
    11. Iar dacă s-a despărţit, să rămână nemăritată, sau să se împace cu bărbatul său; tot aşa bărbatul să nu-şi lase femeia.
    12. Celorlalţi le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă (nota: in sensul ca n-are aceeasi sau – in cazul nostru – suficienta credinta, precum sotul), şi ea voieşte să vieţuiască cu el, să nu o lase.
    13. Şi o femeie, dacă are bărbat necredincios, şi el binevoieşte să locuiască cu ea, să nu-şi lase bărbatul.
    14. Căci bărbatul necredincios se sfinţeşte prin femeia credincioasă şi femeia necredincioasă se sfinţeşte prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voştri ar fi necuraţi, dar acum ei sunt sfinţi.
    15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legaţi; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
    16. Căci, ce ştii tu, femeie, dacă îţi vei mântui bărbatul ? Sau ce ştii tu, bărbate, dacă îţi vei mântui femeia ?

    Totusi, cel mai bun si sigur sfat o sa il primeasca tot de la Domnul prin duhovnicul lor!

    Doamne ajuta!

    Reply

  15. Lucia
    februarie 6, 2010 @ 1:31 am

    a se vedea mai sus, o-ncercare de raspuns pentru nyky!

    Reply

  16. Adriana
    februarie 6, 2010 @ 11:18 am

    Lucia,
    Esti formidabila! Imi place cum gandesti 🙂

    Reply

  17. nyky
    februarie 6, 2010 @ 2:50 pm

    problema este un pic mai complicata :cel credincios nu are dreptul sa si lase nevasata numai din pricina de curvie. dar si daca ar fi sa fie prinsa in acest pacat nu este o porunca sa o lasi ci sa o ierti caci asa a facut si Hristos. daca persoana necredincioasa voieste sa se desparta ap Pavel ne spune ca are dreptul sa se desparta,dar daca nu voieste sa se desparta cel credincios poate convetui cu ea mai departe. de fapt nu stie nimeni care ii este crucea si daca suntem cu adevarat credinciosi iubim pe aproapele nostru(sotul sau sotia ) si ne rugam pentru indreptarea si mintuirea sufletului. durerea mai mare este ca noi suntem invatati sa nu folosim prezervativul, si bine este sa nu folosim nici un mijloc contraceptional, dar pe pastorii nostrii ii vedem tot cu un copil sau doi maxim trei. na intrb atunci ce-i de facut? suntem noi fatarnici ? una spunem si alta facem? orsicum toti ne vom infatisa in fata scaunului de judecata al Lui Dumnezeu . Doamne ajuta-ne sa fim dupa voia ta

    Reply

  18. Lucia
    februarie 6, 2010 @ 4:30 pm

    @ nyky: poate ca au ales varianta INFRANARII, vezi comentariile de pe https://www.ortodoxiatinerilor.ro/2009/10/maxim-trei-copii-doar-nu-vrei-sa-mor-de-saracie/#comment-13784

    Reply

  19. Adriana
    februarie 6, 2010 @ 6:55 pm

    nyky,
    Sunt destui credinciosi care nu folosesc nici o metoda contraceptiva alta decat abstinenta in anumite zile, si le iese cum isi doresc.

    Reply

  20. nyky
    februarie 7, 2010 @ 1:43 am

    pt adriana ; daca amindoi sunt de acord si nu exista reprosuri sau neintelegeri este OK dar numai sa fie asa asta asa ar trbui sa fie insa uneori tot exista unele reprosuri daca nu verbale le simti cumva in privirea celui de linga tine . este dureros deoarece persoana de linga tine parca nu vrea sa inteleaga de ce este asa si crede ca din rea vointa nu vrei sa fii tu altfel dar nadajduim in Hristos el poate convinge pe orsicine si vindeca orsice inima . orsicum lupta merge inainte si viata la fel . Doamne ajuta.

    Reply

  21. Adriana
    februarie 7, 2010 @ 12:32 pm

    Nyky,
    Sunt perfect de acord cu tine. De aceea cred eu ca este bine ca cei doi sa discute dinainte si aceste probleme pentru a nu exista discutii ulterior. Din pacate insa, educatia copiilor in acest sens nu se face cum trebuie, asa ca sunt destui care descopera pe parcursul vietii lor ceea ce ar fi trebuit sa stie de mici, asa ca unul din soti se poate schimba, poate creste in credinta, in timp ce celalalt nu, si de aici apar apoi problemele….

    Reply

  22. lila
    martie 29, 2010 @ 10:43 pm

    este o prostie..nu pot sa cred ca in ziua de azi nu este incurajata folosirea prezervativului?!..dupa parerea mea este bine sa fie omul si un pic credincios dar pana la urma medicina este cea importanta,nu Dumnezeu

    Reply

  23. Lucia
    martie 29, 2010 @ 11:23 pm

    Medicii cu cele mai multe şi grele operaţii reuşite sunt foarte (nu doar puţin) credincioşi şi conştienţi că – de fapt – Cel care lucrează prin mâinile lor este DUMNEZEU.

    Reply

  24. Bogdana
    mai 21, 2010 @ 1:05 pm

    mai e pacat si pentru ca e folosit in scopul placerii.

    Reply

  25. admin
    mai 21, 2010 @ 1:17 pm

    Afrimatia ta nu este chiar completa Bogdana. 🙂 Prezervativul este folosit in scopul de a gusta doar placerea (trupeasca), fara insa a insusi si responsabilitatea cresterii copiilor, ce decurge firesc din aceasta placere.

    Reply

  26. Marin
    mai 28, 2010 @ 2:55 pm

    Este prezervativul pacat? Raspuns clar: DA
    Dar ce e mai grav: sa folosesti prezervativ, sau sa apara o viata de copil nevinovat care sa creasca in afara casatoriei sub niste parinti care nu se vor ocupa de el (pentru ca nu au cum) si care va fi marcat toata viata de lipsuri, de lipsa de dragoste, de educatie si de necesarul material pentru a se integra in societate…? In fond prezervativul e doar o placere pacatoasa care s-a intamplat odata si de care te poti spovedi. Dar nu apar urmarile! Sufletul copilului apare doar daca are loc fecundarea (pentru ca de multe ori ea nu se produce nici atunci cand nu folosesti prezervativul). Dar daca aveti duhovnic, ascultati de el.

    Reply

  27. Anesti
    mai 28, 2010 @ 3:11 pm

    @Lila
    … nimeni nu este importriva controlului medical, in speta ginecologic, ci salutam vindecarea trupeasca.
    nu cred k in realitate prezervativul prevede boala trupeasca, cimai curand o viata intima curata, ingrijita si responsabila…atunci prezervativul nu este nevoit sa inlocuiasca informarea si sanatatea noastra si a partenerului de viata.
    bineinteles, noi doar intarim buna- randuiala a familiei, pentru ca cine nu a avut contacte sexuale „ne-ortodoxe” sunt slabe sanse sa aiba boli ce provin din relaxiile trupesti, de obicei cu mai multe persoane. odata facut cotrolul medical si acesta reluat periodic nu vad de ce o familie in viata ei intima sa nu foloseasca prezervativul drept mijloc de anti-conceptie a unui prunc.
    deci va rog sa nu confundam lucrurile si sa interpretam tendentios, ceea ce noi nu subscriem.
    Multumesc pt intelegere.

    Reply

  28. omp
    mai 28, 2010 @ 3:22 pm

    @Marin, normal ca „parintii” nu se vor ocupa de bietul copil, caci ei au „treburi” muuult mai importante de rezolvat, cu sau fara prezervativ…

    „ne-insufletirea” copilului nu este singura „urmare” a folosirii prezervativului… (a se vedea exemple mai sus)

    Oare cati dintre cei care se spovedesc cum trebuie, folosesc prezervativul ??? Oricum, ascultarea de duhovnic, e intra-adevar, cea mai buna!!!

    Reply

  29. Filofteia
    mai 28, 2010 @ 4:01 pm

    Sa incep si eu cu „in ziua de azi” ….sunt intr-adevar tot mai multi tineri care devin parinti la varste fragede…dar din pacate acest lucru e o consecinta a educatiei primite, a anturajului sau urmarile pacatelor parintilor. Noi nu putem face altceva decat sa ne rugam pt ei, iar daca cunoastem vreun caz, pe langa rugaciune sa-i ajutam si altfel. La fel sa facem si pt cei care desfraneaza inca de la varste mici. Sa cerem ajutorul lui Dumnezeu sa le lumineze mintea! Noi, la randul nostru sa ne educam copii corect, ca sa nu se ajunga la astfel de cazuri. Acest subiect trebuie sa-l luam aminte si sa-l aplicam noi, cei care incercam sa sporim in credinta, si daca avem nelamuriri sa cerem sfaturi duvonicului. Celor care s-au exprimat aici cu comentarii impotriva acestui articol, am nadejde ca vor intelege pana la urma , pt ca daca nu ii mustra constiinta, nu-l citeau, si e un inceput bun… Doamne ajuta!

    Reply

  30. Marin
    mai 28, 2010 @ 4:15 pm

    @omp, deja te exprimi fortat cand zici „ne-insufletirea copilului”.
    Care copil? Nici macar ideea de copil nu exista! Folosirea prezervativului e cam acelasi lucru cu masturbarea, o placere senzuala si atat, o folosire gresita (in alt scop) a organelor care au fost create de Dumnezeu strict pentru reproducere.

    Reply

  31. Dan
    mai 28, 2010 @ 4:39 pm

    Marin, daca imi permiti o mica precizare in ceea ce ai spus la final:
    „…organelor care au fost create de Dumnezeu strict pentru reproducere”
    Aici poate ar fi mai bine de spus „pentru reproducere”, deoarece avem si cazul in care parintii nu pot avea copii, dar totusi unirea trupeasca dintre soti este binecuvantata in cadrul tainei casatoriei, nefiind un pacat (desigur fara contraceptie).

    Reply

  32. Anesti
    mai 28, 2010 @ 4:44 pm

    🙂 bine punctat Dan

    Reply

  33. omp
    mai 28, 2010 @ 4:56 pm

    @Marin,

    E adevarat ca suna cam fortat termenul… imi cer scuze… totusi unul din scopurile folosirii este cel anti-conceptional, deci una din „urmari” e oprirea procrearii(=insufletirea copilului, adica Dumnezeu „sufla” viata in „intersectia” celulor, care – in cazul nostru – nu se mai pot „intalni”).

    Reply

  34. Apocalyps
    mai 28, 2010 @ 10:27 pm

    Prezervativul este instrumentul vital al desfrânării.

    Reply

  35. andrei
    mai 29, 2010 @ 11:46 am

    pentru ,,cineva” si ,,niky” uitati aici despre faptul ca prezervativul nu e bun:

    http://www.familiasiviata.ro/educatie/virtutea-castitatii.-de-ce-merita-sa-astepti.html

    Reply

  36. andrei
    mai 29, 2010 @ 11:57 am

    Reply

  37. Monica
    mai 29, 2010 @ 12:43 pm

    Salut!

    Comentariul meu va fi disonant, dar imi asum oprobriul public. Nu cred ca se poate face o regula din astfel de situatii/solutii, extraordinar de sensibile.

    Prezervativul si, in general, contraceptia sunt o forma de responsabilizare care e musai sa fie obligatorie. Oamenii fac sex. Asta se intampla, si abstinenta nu poate si nu trebuie promovata unui om care n-a trecut de abecedarul credintei !
    Sa fim seriosi: castitatea e probabil cel mai greu de pastrat – chiar si pentru cei care o predica ! – si nu e cazul sa fim ipocriti, enumerand reguli. Cunoastem realitatea in carnea noastra.

    In plus cat de responsabil e un tanar care isi insamanteaza sotia, cat timp ei nu au casa, sau perspectiva unei case, serviciul este unul de call center – sa spunem si/ sau de profesor … ?
    Sa stai intr-un apartament de 2 camere in Ro, cu 3 copii … nu e chiar un lucru de dorit si nu e in niciun fel corect fata de acei copii pe care ii privezi de intimitate, de posibilitatea de a invata cat mai multe.

    Imi revine in minte o parabola frumoasa despre un tip care e intr-o apa mare si asteapta sa-l ajute Dumnezeu, sa-l scape de la moarte, adica. Si Domnul ii trimite salvatori, dar el moare asteptand sa coboare Insusi Dumnezeu in apa.

    Dumnezeu ne-a dat mintea ca sa intelegem. Nu poti aduce un copil pe lume, in speranta ca „Dumnezeu va avea grija”, NU! Sa ai tu grija si Dumnezeu nu va ramane dator fata de un om responsabil si chibzuit. Cam asta e ceea ce ne separa de Occident.

    Noi, tinerii ortodocsi, predicand abstinenta – vom reusi doar sa indepartam oamenii. Abstinenta si stapanirea poftelor naturale e o treapta inalta, accesibila numai celor sporiti duhovniceste. Nu spun sa incurajam iresponsabilitatea, dar spun sa fim mai putin ipocriti, caci drumul de la discurs la parcurs e lung.

    Nota: pilulele nu preovoaca avortul! E o exagerare. In primul rand ca sunt diverse tipurile de contraceptive orale si nu e corect sa le punem pe toate in aceeasi oala.
    Despre pilule pe http://www.sfatulmedicului.ro.

    „Rolul lor este de a impiedica ovarul sa expulzeze ovulul (ovulatia) si acesta, intrucat nu mai ajunge in trompa uterina si apoi in uter, nu va mai putea fi fecundat. De asemenea pilulele contraceptive mai au rolul de a ingrosa mucusul colului uterin si de a impiedica lichidul spermatic sa patrunda in uter pentru a fecunda ovulul.”

    Reply

  38. Aly
    iulie 6, 2010 @ 1:14 pm

    Lucia: Mi se pare absurd ceea ce zici. Eu nu am facut nici un avort in viata mea si am probleme cu aparatul genital si dupa o operatie in care mi-am pierdut un ovar acum sunt nevoita sa urmez un tratament cu anticonceptionale toata viata pentru a impiedica aparitia altui chist. O alta persoana din anturajul meu a facut 3 avorturi si nu are nici o problema de acest gen.

    Reply

  39. omp
    iulie 6, 2010 @ 3:09 pm

    Aly, depinde de la caz la caz
    Personal cunosc o persoana ca a facut vreo [b]30 de avorturi[/b] (fara sa foloseasca prezervativ, ca pe vremea respectiva nu erau la indemana oricui), si niciodata n-a avut vreun un chist… A dat nastere (normala)la 2 copii (nu pentru ca isi dorea atunci neaparat, ci la recomandarea medicului, pentru refacerea organismului afectat de prea multe avorturi) …. Singura ei operatie a fost de apendicita, cat era domnisoara… (acum, la 76 de ani, sufera „doar” de diabet, alzheimer etc…); dar stiu si un alt caz in care persoana a lasat primul copil sa se nasca (prin cezariana), apoi (sotul) a folosit constant prezervativul (desi – din gresala – a fost nevoita sa faca si 1 avort)… apoi au inceput chisturile, operatiile si „golirea” treptata pana la 0… difera deci de la femeie la femeie… Nu poti numi absurd (apropo de relatarea Luciei) ceva ce se intampla in realitate…

    PS – tipa „golita” la 0 nu cred sa fi ajuns vreodata pe la Sfantul Maslu… la Spovedanie a ajuns anul acesta – de Pasti – dupa ce – din pacate – pierduse deja tot aparatul genital intern … Sper ca tu sa fii un caz mai fericit!

    Reply

  40. Claudiu
    ianuarie 21, 2011 @ 6:19 pm

    In legatura cu prezervativul(cu precizarea ca acesta sa fie folosit intre soti si nu in afara casatoriei) ma intreb oare cum de Biserica Ortodoxa Rusa este de acord iar voi nu?

    Reply

  41. Ana
    ianuarie 21, 2011 @ 6:41 pm

    tot ce impiedica nidarea pruncului, e PACAT
    [b]Claudiu, ai nevoie ca biserica sa-si dea acordul pentru pacatul tau?[/b] Si daca biserica rusa ca institutie si-o fi dat acordul in folosirea prezervativului (desi nu stiu asta), tot nu trebuie sa-l luam ca exemplu demn de urmat?

    Pacatul este pacat chiar daca institutia nu l-ar mai considera pacat. [b]Orice lucrare omeneasca care se pune impotriva lucrarii lui Dumnezeu, este PACAT:sad:[/b]

    Reply

  42. Claudiu-ortodox
    ianuarie 21, 2011 @ 9:28 pm

    Biserica Ortodoxa Rusa este de acord cu folosirea prezervativelor.Daca nu stii acest lucru inseamna ca nu esti la zi cu ceea ce se intampla in lume si in presa.Am gasit-o chiar pe un site crestin-ortodox…https://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2010/11/25/repere-si-false-repere-dragostea-adevarata-si-ispitele-infidelitatii-ieri-frati-si-ucenici-la-sf-iustin-popovici-astazi-dusmanii-cei-mai-inversunati-noutati-si-opinii-despre-situatia-episcopului/

    Va mai intreb o data daca nu ati inteles intrebarea.Cum oare Biserica Ortodoxa din alta tara este de acord cu acest lucru iar cea din Romania impotriva.Ortodoxia este aceeasi!

    As vrea sa-mi raspunda cineva care stie bine despre ceea ce vorbesc, nu sa-si dea fiecare cu parerea in stanga si-n dreapta.

    Reply

  43. caietescu
    septembrie 24, 2012 @ 2:43 pm

    Considerarea prezervativului pacat este o lipsa de pragmatism, ca sa nu spun o absurditate ce arata motivele pentru care societatea se desacralizeaza. Crestinismul porneste de la un ideal care sustine ca relatiile sexuale trebuie sa aiba loc doar in cadrul casatoriei si doar in scopul procrearii, de parca a avea copii e singurul rost in viata. Orice depaseste acest corset pur conventional e pasibil blamarii si etichetat drept perversiune, adulter, preacurviei etc.(desi nu e prea clara legatura dintre masturbare si adulter, iar Onan e folosit atat pentru condamnarea masturbarii, cat si pentru sustinerea vietii in dauna dreptului femeii de a dispune de propriul corp; eu cred ca, in privinta lui Onan, se interpreteaza abuziv o situatie ce tine nu de porunca divina, ci de contextul epocii si particularitatile legislatiei iudaice care cerea urmasi din partea vaduvei si fratelui celui decedat, in cazul in care acestia nu aparusera inca), cum nu este prea sigur daca acea malahie inseamna cu adevarat masturbare, sau totul este o problema de traducere. Spun lipsa de pragmatism deoarece intre ideal si real este o diferenta ca intre cer si pamant: este ideal ca toti oamenii sa aiba relatii intime doar casatoriti fiind si cu o singura persoana, insa oricine isi da seama ca asa ceva nu s-a intamplat niciodata, nici in epocile dominate de teologie ca Evul Mediu, prin urmare mijloacele contraceptive trebuie permise. Are dreptate Monica, nu li se poate cere unor oameni obisnuiti, mai ales adolescenti, sa respecte strict abstinenta si sa fie virgini pana la casatorie, in primul rand pentru ca nu religia dominanta defineste modul de viata, ci specificul economic, in al doilea rand pentru ca Biserica persista intr-o confuzie milenara dintre laicitate si ascetism. Virginitate, castitate si celibat tin mai mult de practici destinate ascezei si accesibile doar unui numar restrans de persoane, care aleg de buna voie si in perfecta cunostinta de cauza aceasta cale, nu tuturor credinciosilor care nu pot si nu doresc sa-si stapaneasca dorintele obisnuite. Sexualitatea este normala si trebuie traita din plin, o sexualitate asumata si echilibrata inseamna cunoasterea de sine si respectul fata de partener; mutualitate. Crestinismul, in baza unor traditii filosofice si ascetice, o reprima si nu face decat sa se indeparteze de omul obisnuit, de tineri fata de care trebuie sa se adreseze mult mai permisiv.

    Reply

  44. Dan Tudorache
    septembrie 24, 2012 @ 3:32 pm

    Caietescu, în timp ce aduci o critică considerării folosirii prezervativului ca păcat, este necesar să vii și cu argumente, nu numai cu epitete, precum ”lipsă de pragmatism” și ”absurditate”. Ca și în alte comentarii îți lipsesc argumentele dar folosești din plin etichetele. Pe ce bază ai ajuns la concluzia că interzicerea prezervativelor ar fi ”absurditate”.
    Da, a avea copii nu este singur rost în viață, ci primul rost e mântuirea. În cazul familiei, celălalt rost este nașterea de prunci, atât cât de Dumnezeu fiecărei familii. Cele două rosturi nu se exclud ci se întrepătrund.

    Faptul că afirmi că ”nu e prea clară legătura dintre masturbare și adulter”, arată că defapt nu stăpânești termenii, că ești la un început de drum, și tu toate acestea te exprimi cu cea mai mare siguranță, ca și cum ai cunoaște ”ca în palmă” rosturile firii umane, și a mai ales ale familiei creștine. Însă ți se pare onest să te arunci în afirmații atât de sigure dacă nu cunoști lucrurile de bază? Dacă nu înțelegi ceva, caută mai întâi să afli, apoi să emiți concluziile.
    Pentru că ești bărbat, adulter înseamnă a-ți înșela soția/prietena. Înșelarea poate fi atât în faptă, cât și în gând, după cuvâtnul Mântuitorului ”Aţi auzit că s-a zis celor de demult: „Să nu săvârşeşti adulter”. Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a şi săvârşit adulter cu ea în inima lui.  ”.
    Pentru că simpla poftire a femeii (nu ispita în sine, ci acceptarea ei, cochetarea cu fantezia) este înfierată de Hristos Domnul ca adulter, înseamnă că orice bărbat care are soție/prietenă și care în același timp se masturbează, înseamnă că săvârșește un adulter. Așadar, asta este legătura dintre masturbare și adulter. Deasemenea, adulterul este o formă de preacurvie. Așa o condamnă și canoanele sfinților părinți.
    În ceea ce-l privește pe Onan și onania ea nu este același lucru cu masturbarea, dar are o legătură esențială.
    Din Sfânta Scriptură cunoaștem că Dumnezeu l-a pedepsit pe Onan pentru că nu a ridicat moștenitori, risipind sămânța. A vrut doar plăcerea, fără responsabilitate. Adică, în termeni de specialitate moderni practica se numește ”Coitus intreruptus” = onanie.
    Pentru că masturbarea presupune lipsa unui partener, sămânța se risipește la fel ca și la onanie, rezultatul fiind același: procurarea plăcerii și trișarea responsabilității. Iată aceasta este legătura.
    La problema că ”nu este prea sigur daca acea malahie inseamna cu adevarat masturbare, sau totul este o problema de traducere” ți-am răspuns deja în altă parte.
    Dacă specificul economic definește modul de viață, atunci ce să ne facem griji? Să bem și să mâncăm că păcatele și virtuțile evoluează în funcție de specificul economic. Ceea ce ai susținut aici nu e nici mai mult, nici mai puțin decât materialism în stare pură. Dacă specificul economic definește modul de viață atunci cum de este diferență de la cer la pământ între bogați și bogați sau între săraci și săraci? Cum de unii se lăfăie în patimi iar alții trăiesc în cumpătare, indiferent dacă sunt săraci sau bogați? De ce, oameni din aceeași categorie socială, se comportă atât de diferit? Nu cumva factorul dominant este în altă parte?
    În final susții că ”Biserica persista intr-o confuzie milenara dintre laicitate si ascetism” dar susții asta tocmai pentru că ești străin de viața Bisericii. Dacă ai fost ancorat în viața Bisericii ai fi observat cum și laicitatea înseamnă tot ascetism, care duce la mâtnuire la fel ca și monahismul, numai că pe căi oarecum diferite de monahism. Și laicul face asceză din plin: ține post, se înfânează de la relații înainte de căsătorie, și crește copiii pe care îi rânduiește Dumnezeu pentru că această creștere a copiilor este tocmai una din formele fundamentale de asceză în viața de familie (renunțare la sine, îndelungă-răbdare, nopți nedormite, tăierea voii, etc)
    Caietescu, fără asceză, fără luptă cu patimile, nu există mântuire. Sfântul Efrem Sirul învață cum ”Calea lui Dumnezeu e Crucea de fiecare zi, căci ni­menea nu s-a suit la cer cu răsfăţul”
    Caietescu, dacă susții creștinismul și idealul lui atunci asumăți-l, nu să zici că ”e bun” dar îl contești că nu este posibil. Milioanele de sfinți din sinaxare tocmai asta arată: creștinismul este posibil în orice loc și timp, numai să vrem.

    Reply

  45. decebal
    septembrie 24, 2012 @ 4:06 pm

    Mai „caietescu” tu esti inteligent rau. Creca ai facut studii speciale sa poti emite atatea judecati „luminate”. Vad ca ai o judecata foarte „profunda”, in sensul ca, dupa parerea ta, „in primul rand pentru ca nu religia dominanta defineste modul de viata, [u]ci specificul economic[/u]”. Deci eu ce sa inteleg de aici..? Ca trebuie sa straiesc dupa legea banilor sau dupa legile ortodoxiei: dragoste, bunatate, respect, LOIALITATE..?
    De unde stii tu ca „Biserica persista intr-o confuzie milenara dintre laicitate si ascetism” ? Eu sunt asa mai prostut, spune.mi si mie ce sa studiez ca sa.mi dau si eu seama?
    Am mai gasit ceva superb: „Sexualitatea este normala si trebuie traita din plin”
    Da, ai dreptate, dar doar in cazut in care ai trai.o cu sotia ta (sa nu mai spun ca si in casatorie sunt anumite restrictii) , dar dupa ideologia ta (specifica acestui secol) tinerii, adolescentii trebuie sa aiba cat mai multa „experienta in domeniu” si cat mai multe persoane trecute in lista. Tie ti.ar conveni ca sotia sa sa fia avut la activ 20-30 de parteneri sexuali..? Cred ca da, ai fi foarte bucuros si fericit ca doar nu…asta inseamna „cunoastere de sine”. Cum te.ai simti stiind ca mama ta inainte de a fi cu tatal tau a mai avut inca 15 parteneri…cred ca ai fi mandru, nu?
    Libertatea asta sexuala pe care o promovezi provoaca avorturi, divorturi, copii care trebuie sa traiasca prin centrele de plasament si toate pedepsele care vin la pachet de pe urma desfranarii tale. In alt comentari spui ca si animalele se masturbeaza, dar de ce nu spui ca animalele le dau pace femelelor cand sunt insarcinate si cand alapteaza, ceea ce adeptii „modernismului” tau nu fac. Spui ca biserica trebuie sa se adreseze mai permisiv tinerilor..cum? Iti dau o ideea, e buna ca e si de marketing ;)…la 5 lumanari vandule primesti gratis un prezervativ gratis..ce zici, nu este o idee care „sa.i apropie pe tineri de biserica”
    Chiar nu stiam ca, crestinismul are la baza traditii filosofice..? Iti dai seama ce greu este ca sa intelegi cele zece porunci..sa nu furi, sa nu ucizi, SA NU FII DESFRANAT. Iti trebuie sa faci facultatea de filosofie…acum inteleg, ai facut facultatea de filosofie si ai venit acum sa ne „luminezi”. : ))))

    Reply

  46. Dan Tudorache
    septembrie 24, 2012 @ 5:07 pm

    Doamne ajută, rege Decebal! 🙂
    Mulțumim pentru completările tale dar cu această ocazie fac și un mic amendament, în sensul că ironia nu ar trebui să fie arma creștinului, în orice polemică ne-am afla. Așa că te rog frățește ca pe viitor să ai mai multă răbdare și să nu cazi în ispita aceasta a ironiei, chiar dacă, recunosc, și mi-e îmi este greu. Modelul nostru este Hristos Domnul și trebuie să avem înțelegere și răbdare față de toți oamenii, indiferent cum sunt.

    Reply

  47. Sorin
    septembrie 24, 2012 @ 6:49 pm

    @caietescu: Mie îmi este foarte clar că nu ai nici o treabă cu Biserica. De ce nu părăsești acest site și stai pe unul cu atei? Cât timp îți permiți să acuzi Biserica pentru avorturi, divorțuri, copiii în centre de plasament, etc. fără argumente clare ci doar din cauză că tu știi mai bine ca noi ceilalți mai bine stai cu cei ca tine. E clar că tu nu vrei să porți o discuție sau o polemică ci vrei să arunci cu noroi în noi, ăștia mai înapoiați.
    Iar faptul că folosești cuvinte pompoase nu te face mai cult decât ceilalți. Un om cult nu s-ar grăbi să acuze Biserica pentru niște băbisme auzite de la atei sau de la niște oameni căldicei sau poate de la niște preoți nepregătiți îndeajuns ci s-ar duce la izvoare și ar citi Sfintele Canoane, Sfinții Părinți, Sfânta Scriptură ca atunci când vorbește și acuză ceva să aibă o bază.
    Poate am fost cam dur dar de când ai început să postezi pe acest site te-ai legat de toate nimicurile ( gen din cauză că Onan nu s-a masturbat ar însemna că masturbarea ar fi permisă, etc. ) pentru a lovi în Biserică.

    Reply

  48. caietescu
    septembrie 24, 2012 @ 7:18 pm

    @Dan-admin: Saraci si bogati vor exista mereu, indiferent de modernizare sau lipsa ei. Eu ma refeream la anumite mentalitati date de sisteme economice precum consumerismul neoliberal, unde relatiile intime se succed una dupa alta fiindca sexul e un bun ca oricare altul, pasibil vanzarii si acumularii, totul desfasurandu-se sub zodia risipei, sexul devenind consumerist si nihilist. Nu inteleg legatura dintre responsabilitate si placere. Cum poti fi acuzat de iresponsabilitate daca nu vrei sa faci copii in primul rand? Iresponsabilitate fata de cine? Inca nu mi-ai raspuns daca malahia inseamna masturbare, sau acest inteles s-a statornicit in urma numeroaselor traduceri si schimbari lexicale. Daca termenul nu se refera la masturbare, atunci aceasta practica nu este condamnata direct in Biblie. Inainte de a lua atitudini absolute bazate pe un text, orice text, vechi, trebuie luate in considerare si amanunte aparent minore dar care modifica tot intelesul acelui text sau verset, precum chestiunea traducerilor. In privinta traditiilor filosofice, cred ca esti de acord ca nicio religie nu scapa de sincretism, influente putand proveni si din medii diferite. Un exemplu este chestiunea sufletul, care nu tine exclusiv de crestinism.

    Reply

  49. Leonard
    septembrie 24, 2012 @ 8:33 pm

    Domnule Caietescu, raspundeti va rog sincer: sunteti ateu sau nu?
    Dupa modul in care va comportati pe site nu denota ca sunteti credincios. Pentru ce postati aceste comment-uri?
    Doar pentru a va afirma convingerile? Va place sa creeati polemici fara rost? Sa stiti ca sunteti pe un site ortodox, si se stie clar care este pozitia bisericii ortodoxe, cu privire la masturbare, la adulter sau la folosirea metodelor contraceptive si a prezervatului, si pozetia este una corecta, iar comentariile dvs nu pot creea altceva decat polemici. Din punctul meu de vedere, toate aceste pacate, pe care dvs le considerati a fi normale, distrug sufletul. Il distrug pana la Iad, inca din viata aceasta.
    Chiar va intereseaza adevarul? Cititi Biblia mai atent si pe Sfintii Parinti!
    Daca sunteti la inceputuri, pe taramul credintei atunci va rog, nu ezitati sa va dezbracati de omul cel vechi, de conceptiile false pe care le-ati dobandit de-a lungul timpului in aceasta societate seculara si distrugatoare de suflete. Doamne ajuta!

    Reply

  50. Dan Tudorache
    septembrie 25, 2012 @ 6:24 am

    Caietescu, ți-am retras penultimul articol pentru că deși faci apel la moralitate, tu însuți nu dai dovadă de ea, jignindu-ți partenerul de dialog (în acest caz, decebal).
    În legătură cu ultimul tău comentariu, răspunsurile mele sunt acestea:
    În primul rând te rog nu schimba macazul după cum îți priește. Ai susținut că ”nu religia dominanta defineste modul de viata, ci specificul economic”. Dacă specificul economic definește modul de viață, atunci cum se împacă extremele (ce se exclud prin modul lor de viață), care s-au ”format în același specific economic”? Cum se face că într-un sistem consumerist neoliberal există bogați care privesc sexul ca pe un bun ca oricare altul și în același timp există bogați care privesc sexul în afara căsătoriei ca pe un păcat? Cum de există bogați care risipesc bani la casino iar alții fac acte de filantropie? Cum de unii bogați stau la mese întinse, risipind banii cu petreceri luxoase, iar alții trăiesc în cumpătare? Sau, cum de același bogat, care a dus o viață în stil consumerit, vinde tot, își i-a familia departe de lume, și trăiește în simplitate, cumpătat? (îți pot da exemplu). Iată câte ipostaze ți-am dat ca să vezi că nu economia este factorul care definește modul de viață ci relația personală cu Dumnezeu a fiecăruia.
    Mergem mai departe la nedumerirea ”nu înțeleg legătura dintre responsabilitate și plăcere”. Păi tocmai de aici pornesc toate divergențele dintre noi și tine, și dintre tine și întreaga Biserică: nu înțelegi care sunt rosturile sexualității umane, lăsate de Dumnezeu în oameni.
    În ceea ce privește relații intime, Dumnezeu a lăsat plăcerea împletită cu responsabilitatea nașterii și creșterii de prunci. Așa este în toată natura, așa este și în firea omului. Relații intime au ca rezultat, după cum rânduiește Dumnezeu, copiii. În căsătorie, dacă împreunarea dintre soți nu are în vedere și nașterea de prunci, atunci ea tot desfrânare este. Tocmai de aceea utilizarea prezervativelor și a anticoncepționalelor sunt un păcat (nefiind singurul motiv, căci unele din acestea sunt și avortive). Dacă omul caută numai plăcerea actului sexual, oprind eventualitatea nașterii și creșterii copiilor, înseamnă că este hoț, că este fur, înșelând natura umană, a cărei construcție este de a zămisli prunci în urma actului sexual.
    Dar răsplata acestui mod de viață este că omul devine rob al plăcerii. Devine obsedat de plăcere, ajunge să se masturbeze, să consume pornografie, să vagabondeze sexual cu mai mulți parteneri, etc. Din contra, responsabilitatea contrabalansează plăcerea pentru că atunci când ai și copii, pofta se stinge cel puțin parțial și nu mai devine factorul dominant al vieții.
    Și aici este marea iresposabilitate pe care te faci că nu o vezi: majoritatea copiilor cu probleme, delicvenți sau abandonați în orfelinate, se se trag din familii care nu au înțeles rostul elementar al sexualității umane (familii care nu erau ”șablon” al familiei tradiționale, ci emanicipate: femeia a făcut ce-a vrut în tinerețile ei că doar nu era să stea într-un singur bărbat, bărbatul s-a mai culcat și el cu altele, câtă vreme nevastă-sa nu era disponibilă că doar deh, asta e natura umană și nu are rost să te împotrivești firescului că altfel ești ipocrit, și uite-așa femeia se satură de bărbat, pentru că nu-i așa?, am cunoscut bărbați mai buni decât actualul în tinerețile mele… așa că încă o incercare nu strică. Bărbatul s-a săturat și el de ea, că nu mai răspunde femeia impulsurilor sexuale din creierul lui, și iată așa se destramă o familie și totul se sparge în capul copiilor.
    Mă întreb Caietescu, pentru că tot ești promotorul masturbării care vine la pachet cu pornografia, și deci cu toate perversiunile de pe lume: Ai mai fi gândit tu la fel ca acum dacă mama ta ar fi fost o actriță porno/prostituată? Una care și-a crescut singură copilul, care și-ar fi chemat client după client în timp ce tu ți-ai fi făcut temele la școală în camera vecină? Să nu-mi spui că prostituatele nu au dreptul să facă copii și să-i crească după posibilități. Așadar, cum ai fi văzut tu sexualitatea umană dacă ai fi fost fiul unei prostituate?

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *