Prietenia trebuie sa aiba ca tinta casatoria
Astăzi aş vrea să las deoparte sobrietatea, pentru că simt nevoia să vorbesc cu tine deschis, ca şi cum am sta fata în faţă, ca de la frate la frate.
Îmi doresc să te previn de anumite pericole pe care se poate să nu le conştientizezi datorită lipsei de sfat duhovnicesc sau poate datorită puținei experienţe caracteristică tinereţii. Îmi doresc să nu suferi de pe urmă vreunei decepţii în dragoste, şi nici să faci pe altcineva să sufere spunând că „n-am ştiut”. Îmi doresc să găseşti persoana potrivită pe care să o iubeşti, şi care să te iubească, şi cu care să-ţi închei anii vieţii acesteia în demnitate, bucurie și mai ales împreună mântuire. Dar până să ajungi acolo începem cu primul pas: prietenia.
Poate ai, sau poate vrei să-ţi faci prieten(ă). Dar este bine să ştii de la bun început că existenţa unei relaţii de prietenie, dintre o fată şi un băiat, trebuie să aibe întotdeauna că motivaţie căsătoria. Nu se cade să-ţi doreşti o prietenie fără să te gândeşti şi la căsătorie. Pur şi simplu prietenia dintre un băiat şi o fată nu este un scop în sine, deoarece prietenia singură nu poate suplini nevoia cea mai profundă şi intimă a ta şi a tuturor oamenilor: a iubi şi a fi iubiţi cu toată dăruirea posibilă, neîncetat. Lucrul acesta se poate împlini numai în cadrul tainei căsătoriei. De aceea, o prietenie care nu este motivată de căsătorie, este o prietenie imatură şi stearpă. Orice prietenie care nu are ca centru de greutate dorinţa căsătoriei, este o prietenie pe care o va splubera vântul provocărilor vieţii. Privește te rog în jur și vezi câte prietenii nu s-au destrămat după 2, 5, 7 ani de existenţă aparent trainică? Şi era bine în aparenţă, dar în esenţă lipsea simţământul căsătoriei, căci acesta este defapt scopul şi finalitatea prieteniei: când doi oameni devin un singur trup sub binecuvântarea lui Dumnezeu.
Prietenia care nu se concretizează în căsătorie din pricina faptului că se prelungeşte fără motive temeinice, este o prietenie care va obosi pe cei doi protagonişti, răcindu-i până la despărţire. Aşa este în firescul lucrurilor. Prietenia în sine nu este destul pentru a menţine dragostea dintre un băiat şi o fată. Este dosebit de important ca dragostea să poarte direcţia căsătoriei, căci numai astfel poate fi responsabilizată şi trăită deplin, cu toată dăruirea. Dacă prietenia faţă de persoana iubită nu are seriozitatea care să implice gândul căsătoriei, atunci ea are toate şansele să ajungă doar o prietenie de moment, prietenie care ţi-a ştirbit din feciorie prin fiecare sărut care nu a fost adresat viitorului soţ/viitoarei soţii.
De la a crede că prietenia este scop în sine, mulţi tineri au ajuns să vadă în concubinaj un mod de viaţă sau un bun prilej te a testa ”compatibilitatea cu partenerul”. Tu să nu te înșeli ca ei, iar dacă ai pus problema așa, ia aminte te rog la ceea ce-ți spun: Concubinajul este un mod de neasumare reciprocă a iubirii şi a responsabilităţilor ce decurg din actul iubirii. De aceea se va destrăma această prietenie libertină sub greutatea greutăților vieții și a ispitelor celor din jur.
Toate acestea ţi le spun deoarece este important să ştii cum să eviţi greşeli care te pot costa foarte multe lacrimi și suspine că ai fost dezamăgit. E plină lumea de tineri şi oameni care regretă că au iubit pe cine nu trebuia. Regretă că nu au ştiut să iubească şi să aleagă. Bine ar fi să nu îngroşi şi tu rândurile. De aceea am să te înştiinţez de alţi câtva paşi greşiţi într-o relaţie de prietenie.
Mi-a fost dat să văd până acum, tineri care şi-au făcut prieten(ă) doar pentru a scăpa de singurătate. Alţii doar pentru a uita de eşecul vechilor iubiri. Alţii doar pentru ca să scape de gura lumii. Nu mai zic de cei care îşi fac prieten(ă) doar ca să-şi satisfacă pofta trupului. Nici una din aceste motivaţii nu este normală, ci doar egoistă şi de aceea toate duc la decepţii în dragoste. Fereşte-te de asemenea motivaţie de a porni o relaţie de prietenie. Nu este un motiv să-ţi faci prieten(ă) ca să scapi de singurătate. Te pui pe tine pe primul loc, ceea ce denotă egoism, iar egoismul e rugina ce se ascunde într-o relaţie de iubire, erodând-o încet încet până la faliment.
Părintele Nicoale Tănase atrage atenția că ”nu este permis să avem o relaţie doar de dragul de a ne ţine de mână, sau pentru a avea cu cine să ne plimbăm, sau cu cine să mergem în parc, la film sau la teatru. Asta nu înseamnă că dacă te-ai împrietenit cu cineva sigur te vei şi căsători, dar până să constaţi că nu te potriveşti cu persoana respectivă, gândul tău trebuie să fie în direcţia căsătoriei.”1
Nu este un motiv să-ţi faci prieten(ă) ca să treci mai uşor peste suferinţa provocată de o iubire anterioară terminată dureros. Să faci așa ar însemna să-ţi fardezi rana sufletească amăgindu-l pe celălalt că ești sănătos și făcându-vă mai mult rău. Dacă nu ești dispus să te angajezi cu toată dăruirea, atunci nu are rost să pierzi timpul altcuiva, nici să-i înșeli așteptările așa că retrage-te din relația de prietenie. În acest sens părintele Nicolae arată că atunci ”când ai constatat că nu te potriveşti cu acea persoană, trebuie să fii sincer, să-i spui acest lucru şi să închei relaţia. Într-o prietenie, două persoane înaintează puţin câte puţin şi, cu timpul, ajung să se cunoască. În cazul în care unul nu-l cunoaşte pe celălalt îndeajuns, fiecare dintre cei doi îşi asumă un risc.”2
Este firesc să porneşti în căutarea prieteniei doar din dorinţa de a iubi şi de a fi iubit, dar trebuie să mai ştii şi altceva…
De ce multe dintre relaţiile de prietenie se termină prost astăzi?
Se termină prost pentru că tinerii iubesc superficial, adică mai mult sub impulsul hormonilor decât duhovniceşte. Nu au fost învăţaţi cum să iubească profund încă din sânul familiei. Cum asta? E ca şi cum toată lumea ar spune cât de minunat este să conduci o maşină, dar nimeni nu-ţi spune aproape nimic despre regulile de circulaţie obligatorii, menite să confere siguranţă şi integritatea tuturor participanţilor la trafic. Te entuziasmezi, te urci la volan fără permis, intri în intersecţie animat de feeling-ul vitezei mari şi…buff…te-ai accidentat. Şi doare…dar nu numai pe tine.
Cine-i de vină că tinerii nu ştiu regulile de circulaţie? Ei, pentru că le văd dar nu le percep semnificaţia din neştiinţă? sau noi, cei cu experiența vieții, că nu le-am spus de ele şi de toate semnificaţiile şi urmările lor? Şi unii şi alţii. Tinerii că nu ascultă şi nu au răbdare, iar părinţii că nu îi învaţă.
Vouă, celor fără o relație de iubire, vi se spune peste tot doar cât de frumoasă este iubirea, dar nu vi spune şi că trebuie să ştii cum să iubești ca să nu te arzi cu focul iubirii. Astfel, vi se face vânt pe drumul vieţii nepregătiţi de călătorie. Vă accidentați în adâncul inimii şi rămâneți cu dureri sufleteşti greu de purtat. Aproape nimeni nu vă învață despre răspunderea iubirii, ci doar despre ”beneficii”. Nu vă învaţă părinţii să aveți răbdare, să vă păstrați fecioria până la căsătorie şi nu sunteți învăţaţi să nu confundați simţământul de dragoste cu pofta trupului. Nu sunteți învăţaţi să căutați persoana potrivită după reperele date de Biserică, şi astfel ajungeți complexaţi, frustraţi şi plini de prejudecăţi după o iubire ratată în care v-ați pus tot sufletul pe tavă.
De aceea, înainte de a-ţi dori o relaţie de prietenie, te rog și te îndemn cu stăruință să înveţi cum se iubeşte. Iar cum se iubeşte este doar creştineşte. Şi pentru a iubi creştineşte trebuie să înveţi să fii responsabil, să gândeşti profund, nu de pe azi pe mâine. Te rog să nu fii superficial(ă) în relaţia de prietenie. Nu te grăbi ca să nu greşeşti dar nici nu amâna fără rost. Trebuie să înveţi să îţi asumi o relaţie de iubire şi trebuie să înveţi să nu alegi niciodată singur(ă), ci mereu cu Hristos Domnul alături. Singurii pasi siguri într-o relaţie de prietenie, sunt aceia care calcă pe urmele ascultării de Dumnezeu. Pentru că ”noi nu lăsăm totul la nivelul persoanei noastre, adică la puterea noastră de cunoaştere, ci sprijinim această cunoaştere pe relaţia noastră cu Dumnezeu, rugându-ne lui Dumnezeu pentru luminarea minţii noastre. Această luminare nu ne va lăsa să ducem o prietenie 5-6 ani şi după aceea să constatăm că, de fapt, totul s-a terminat. Dumnezeu nu ne va lăsa neajutoraţi, dacă ne rugăm Lui.”3
Nu trebuie decât un singur pas greşit pentru a pierde raiul iubirii dintre băiat şi faţă: „gustă…nu se întâmplă nimic rău” …aşa au fost păcăliţi şi primii oameni.
De aceea te rog să pornești pe drumul prieteniei cu paşii cei mai siguri, cu multă răbdare şi ascultare de duhovnic. Şi-abia după asta te vei bucura alergând prin ploaie şi prin vânt, prin picurii de rouă şi razele de soare…cu cel (cea) care va fi inima ta.
(Dan)
1. Părintele Nicolae Tănase, De la prietenie la iubire, Căsătoria – taina iubirii creștine, Editura Agaton, 2011, p. 66
2. Ibidem.
3. Ibidem.
Apocalyps
noiembrie 23, 2010 @ 5:14 pm
În aceste cuvinte se regăseşte şi conştiinţa mea,despre scopul prietenie dintre un băiat şi o fată.Oare câţi din cei care au prieten/prietenă au vorbit despre căsătorie?chiar dacă calea este îngustă până la ea.Cum s-a mai spus mai sus,unii au ca scop,satisfacerea relaţiilor sexuale.Alţii de nu a fi singuri.Şi pentru majoritatea să fie un suport financiar,care ar intensifica pofta de distracţie.Şi mai puţini sunt acei care să vie în întimpinarea unuia,altuia atunci când în viaţă apar greutăţi şi ai nevoie de cineva care să te încurajeze.
Apocalyps
noiembrie 23, 2010 @ 7:38 pm
Iată recent am deschis o pagină în care Pr.Gheorghe a ales puţin din Inţelepciunea Sfintei Scripturi spre folos la alegerea femeii.
Citat:
23. Femeia primeşte orice bărbat, dar sunt fete mai bune decât altele.
24. Frumuseţea femeii veseleşte faţa şi covârşeşte toată pofta omului.
25. De este pe limba ei milă şi blândeţe, atunci bărbatul ei este rar între oameni.
26. Cel care îşi câştigă o asemenea femeie are bună agonisită, ajutor după sine şi stâlp de odihnă.
27. Unde nu este gard, se va jefui agoniseala; şi unde nu este femeie, acolo este suspin şi neorânduială.
[b]Cartea înţelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah (Ecclesiasticul), cap 36[/b]
Citat:
1. Nu fi gelos de soţia ta iubită şi nu-i da cuvânt să-ţi facă rău.
2. Nu te da în mâinile unei femei, ca să nu aibă putere asupra ta.
3. Nu te întâlni cu femeia desfrânată, ca să nu cazi în laţurile ei.
4. Cu femeia cântăreaţă să nu fii adesea, ca nu cumva să te prindă cu meşteşugurile ei.
5. Nu-ţi opri privirea asupra unei fecioare, ca să nu ai a suferi pentru ea.
6. Nu te da în mâinile desfrânatelor, ca să nu-ţi pierzi moştenirea.
7. Nu privi pe uliţele cetăţii, nici nu rătăci prin locurile ei dosnice.
8. Întoarce-ţi ochii de la femeia frumoasă şi nu-ţi opri privirea la frumuseţea străină. Cu frumuseţea femeii mulţi s-au rătăcit, căci din aceasta iubirea se aprinde ca un foc.
9. Nu te aşeza nicidecum lângă o femeie măritată şi nu petrece cu ea la masă bând, ca nu cumva inima ta să fie cucerită de vrăjile ei şi în patima ta să nu fii târât la pieire.
[b]Cartea înţelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah (Ecclesiasticul), cap 9[/b]
Citat:
1. Fericit este bărbatul femeii celei bune şi numărul anilor lui îndoit este.
2. Femeia vrednică înveseleşte pe bărbatul său şi anii lui îi va umple de pace.
3. Femeia bună este parte bună şi este dată câştig celor care se tem de Domnul.
4. Fie bogat, fie sărac, soţul ei are inima voioasă şi în toată vremea faţa veselă.
5. De trei lucruri s-a temut inima mea şi de al patrulea mă înfricoşez:
6. De pâra cetăţii, de adunarea poporului şi de asuprirea mincinoasă; acestea toate sunt mai rele decât moartea.
7. Durere inimii şi jale este femeia geloasă asupra altei femei şi viciul limbii în toate se amestecă.
8. Ca boii care nu se potrivesc la jug este femeia rea; cel care o ţine pe ea este ca şi cel care prinde scorpie.
9. Urgie mare este femeia beţivă şi ruşinea sa nu o va acoperi nimic.
10. Desfrânarea femeii în ridicarea ochilor şi în genele ei se cunoaşte.
11. Peste fata cea fără de ruşine întăreşte paza, ca nu cumva, aflând prilej, să-şi împlinească pofta sa.
12. De ochiul neruşinat fereşte-te şi nu te mira de-ţi va greşi.
13. Precum călătorul însetat îşi deschide gura şi bea din orice apă îi vine la îndemână,
14. Aşa şi ea în preajma oricărui par va şedea şi înaintea săgeţii va deschide tolba.
15. Harul femeii va veseli pe bărbatul ei şi oasele lui le va întări ştiinţa ei.
16. Darul Domnului este femeia tăcută şi femeia bine crescută nu are preţ pe pământ.
17. Dar peste dar este femeia ruşinoasă şi nici o comoară nu preţuieşte cât o femeie înfrânată.
18. Soarele când răsare întru cele înalte ale Domnului şi frumuseţea femeii celei bune, podoabă este casei sale.
19. Lumina care luminează în sfeşnicul cel sfânt, aşa este un chip frumos pe un trup bine împlinit.
20. Stâlpi de aur pe temeiuri de argint şi picioarele frumoase peste tălpile cele bine-întărite.
21. Fiule, păzeşte-ţi întreagă floarea vârstei tale şi nu da altora tăria ta.
[b]Cartea înţelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah (Ecclesiasticul), cap 26[/b]
Guest
noiembrie 24, 2010 @ 9:38 pm
deosebite cuvinte
Guest
noiembrie 25, 2010 @ 8:00 am
"" Femeia primeşte orice bărbat, dar sunt fete mai bune decât altele. "" ? adica proasta sa se multumeasca cu orice!? sunt si barbati mai buni decat altii . trist …
Fleur-de-lys
decembrie 14, 2012 @ 8:43 pm
[quote name=”Guest”]"" Femeia primeşte orice bărbat, dar sunt fete mai bune decât altele. "" ? adica proasta sa se multumeasca cu orice!? sunt si barbati mai buni decat altii . trist …[/quote]
Buna intrebare, si eu mi-am pus-o adesea…
Admin
noiembrie 25, 2010 @ 8:32 am
Draga anonima, de ce iti este cu suparare acel citat?
Este un neadevar ca sunt fete mai bune decat altele, la fel cum sunt si baieti mai buni decat altii?
Isus, fiul lui Sirah nu a spus ca femeia este obligata sa se multumeasca cu orice (oricine). Ceea ce a spus acolo era doar o constatare, nu un indemn. Rugam sa ai mai multa rabdare in intelegerea Sf. Scripturi.
cin
noiembrie 25, 2010 @ 9:11 am
da!…de luat aminte…
Guest
noiembrie 25, 2010 @ 9:51 am
Draga admine, miroase a recomandare in vederea alegerii partenerului de viata. Nu scrie "barbatul primeste orice femeie" , in concluzie barbatul poate alege , femeia nu, ea sa se multumeasca cu ce i se ofera. Nu ma intelege gresit nu sunt adepta miscarii feministe, dar imi sunt cu suparare toate cuvintele -inclusiv din Sf. Scriptura- care reduc femeia la… cel mai bun prieten al omului.
Admin
noiembrie 25, 2010 @ 10:06 am
Anonim, nu este niciun secret ca acele fragmente din Sf. Scriptura sunt recomandare in vederea alegerii partenerului de viata. Chiar Apocalyps a marturisit asta de la bun inceput: [i]”Iata recent am deschis o pagina in care Pr.Gheorghe a ales putin din Intelepciunea Sfintei Scripturi spre folos la alegerea femeii.”[/i]
Si bine ai ziz „partener”, caci partener poate fi si barbatul…nu numai femeia. Deci si femeia poate sa aleaga si sa se ghideze in alegerea barbatului dupa aceleasi principii. Mai mult decat atat, Biserica (prin sfinti) are multe scrieri prin care se dau reperele alegerii femeii, sau barbatului (dupa caz). Deci nu este nicio discriminare.
Cu iertare sa ne fie, dar Sf. Scriptura nu reduce femeia la statutul de caine/sclav (asta ai vrut sa spui defapt), ci doar interpretarile proprii ne fac sa intelegem gresit sensurile Scripturii. Iar interpretarile gresite se datoreaza de cele mai multe ori mandriei si parerii de sine. Cheia intelegerii Sfintei Scripturi…sunt Sfintii Parinti… Daca nu-i citim…nici nu o sa intelegem ce trebuie.
Alex Ionut
noiembrie 25, 2010 @ 11:48 am
Problema este atunci cand vrei sa legi o prietenie cu o fata in scopul casatoriei si nu intalnesti acea fata care sa aiba aceleasi convingeri de viata ca si tine… Societatea moderna s-a schimbat mult, din pacate se acorda valoare mai mare prieteniei in sine decat casatoriei. Exista inca mentalitati diferite la sat si oras, dar, dupa umila mea parere, tinerii de la sate incep sa adopte obiceiurile nesanatoase ale celor din mediul urban, acolo unde se perpetueaza ideea ca, daca nu ai o prietena, esti considerat inferior, un fraier si altele de genul asta. Nu inteleg de ce foarte multi tineri, baieti si fete, au relatii de multi ani si refuza casatoria… cel mai probabil din cauza convingerilor promovate de modernitate. Si inca ceva: pentru foarte multe persoane, nunta a devenit un mijloc de imbogatire materiala si de etalare a orgoliilor, a mandriei. Valoarea casatoriei este cu mult mai mare, asa cum demonstreaza religia crestina. Nu trebuie sa ai multe bunuri materiale ca sa te casatoresti, asa cum cred multi.
Alta situatie acum: unii tineri casatoriti refuza sa aiba copii, desi dispun de mijloacele materiale pentru a-i creste, denaturand astfel unul din sensurile principale ale casatoriei. La romani, atat inainte cat si dupa 1989, avortul reprezinta o practica criminala curenta, marturie a lipsei de civilizatie si de respect pentru viata.
Imi pare rau daca am folosit un limbaj prea dur, dar acestea sunt parerile mele. Sunt intr-o oarecare masura dezamagit de diferenta dintre aparenta si esenta, de incercarea disperata a romanilor de a copia toate tendintele Occidentului in materie de viata, cultura si alte aspecte, fara un minim discernamant.
Inca nu am o relatie de prietenie, am 22 de ani, dar cred ca trebuie sa depun efort ca sa intalnesc acea fata care sa creada in Dumnezeu si in valoarea casatoriei. Sincer, mi-e cam teama de viitor.
Dana
noiembrie 25, 2010 @ 5:17 pm
Alex, nu iti fie teama! Mai exista fete asa cum iti doresti, te asigur! 🙂
Guest
noiembrie 25, 2010 @ 5:39 pm
Alex Ionut, nici eu nu doresc sa ma casatoresc, mai ales cand in jur sunt numai exemple negative( de barbati care fac ce fac si ajung sa insele,sa bata, sa bea,parasesc familia), relatiile deschise reprezentand solutia cea mai buna. Da societatea/media exercita presiune mare asupra celor care nu si-au gasit partenerul, si asupra celor cumintei dar nu trebuie cei care au alte optiuni sa cedeze gurii lumii, in ziua de azi e o adevarata provocare.
Andrei
ianuarie 27, 2011 @ 7:07 pm
Un articol excelent, perfect pt cei care vor sa vada lucrurile in lumina adevarului. Pt cei care au de obiectat la veridicitatea celor scrise in articol, le spun ca ei tot timpul vor avea ceva de obiectat la ceea ce a lasa Dumnezeu pe pamant si decat sa deschida gura si sa zica ca in ziua de azi e intr-un fel si ca de fapt nu e asa cum e scris si nu se mai poate respecta, ii sfatuiesc sa tina gura inchisa si sa se mai gandeasca odata. Si eu datorita faptului ca nu mi-au convenit multe din cele predate, m-am rasculat din mandrie si apoi am cazut si mi-am dat seama ca mai bine nu faceam asta.
Andrei
ianuarie 27, 2011 @ 7:14 pm
@ Alex Ionut, nu dispera frate, nu-ti pierde vremea in suparare si disperare nu merita, roaga-te la Dumnezeu si ai sa vezi ca in timp vei gasi ceea ce cauti. Nu-ti pierde niciodata nadejdea si vei reusi in tot ce-ti vei propune. Viata e un razboi, cine lupta pana la capat va dobandi cununa. Intr-adevar e greu sa gasesti fete care sa-si doreasca casatoria. Multe cand aud de acest cuvant expun o lista cu motive care chipurile le impiedica sau le servesc ca scuza: nu au serviciu, nu au bani, nu au casa, trebuie sa-si termine studiile, si multe altele, pt ca materialismul a lucrat cum nu se poate mai bine in ultimele sute de ani si n-are rost sa dezbat problema asta. Iar la varsta ta, 22 de ani, multi inainte ! nici atat nu trebuie sa-ti faci griji, ai toata viata inainte sa cunosti persoana potrivita, dar nu uita rugaciunea, fara ea nu ai sa ai sorti de izbanda. Numai bine si Dumnezeu sa te ajute !!!
Ioana
ianuarie 27, 2011 @ 7:41 pm
Draga Alex Ionut,
Nu-ti pierde nadejdea. Dumnezeu are atatea sufletele alese in lume. Roaga-L cu staruinta vaduvei staruitoare si Te va ajuta.
Draga Alex Ionut, pentru Dumnezeu si Sfinti nimic nu este greu.
O dragii mei, langa Dumnezeu totul este posibil.
Lili
martie 12, 2011 @ 8:56 pm
Mie personal,mi se pare frumos sa te casatoresti !Mi se pare frumos sa te trezesti zi de zi langa persoana iubita,sa stii ca nu esti singura,sa ai cu cine sa-ti imparti bucuriile si tristetiile,sa stii ca cineva te iubeste.Cred ca doar prin iubire poti atinge fericirea.Poti avea orice cariera,poti avea o casa superba,masina,bani,prieteni,orice !poti sa te simti foarte implinita pe plan profesional,dar nu vei fi fericita,pentru ca te vei simti singura si vei dori sa iubesti si sa fii iubita la randul tau constant,nu sa ai doar o relatie trecatoare.
Dar e trist ca multora le place ideea de casatorie,de nunta,dar nu se gandesc si la ce presupune o casatorie.Vad multi oameni care vor mai mult sa arate cat de mult a costat nunta si rochia miresei apai nu conteaza ca peste 2-3 ani cuplul se desparte.Bineinteles ca ziua nuntii este cea mai importanta zi si totul trebuie sa decurga frumos,dar nu stiu,la toate nuntile la care am participat vedeam mirii zambind fals,fiind rigizi,incordati,parca nu erau fericiti chiar daca nunta era fastuoasa si se cheltuise mult,erau multi invitati,s.a.m.d.Si cred ca din aceasta cauza mi-am facut o idee fixa: faptul ca o nunta mai simpla este mai frumoasa !O nunta care sa nu-ti ocupe tot timpul si sa nu te streseze pregatirea ei si sa nu-ti mananci nervii ca apoi cand totul a iesit cum ai vrut tu sa fii sleita de puteri si obosita,deseori se intampla asa.Eu cred ca fericirea unor oameni nu depinde de modul in care au facut ei nunta,unii care au facut o nunta simpla sunt mult mai fericiti decat altii care au avut cea mai mare si mai grandioasa nunta dar care dupa cativa ani au divortat.Mi se pare foarte frumoasa o nunta simpla,cu putini invitati dar pentru care sa ai sentimente,familie,prieteni importanti,mi se pare mult mai frumos ca mireasa sa aiba o rochie simpla,draguta dar sa fie ea fericita si sa zambeasca,decat o mireasa care arata ca o printesa dar e rigida si nu zambeste ci se uita inspaimantata-n jurul ei.Intotdeauna mi-au placut si am apreciat mai mult nuntile simple,fara mare fast,intime facute undeva intr-un loc micut,intr-o biserica micuta sau chiar pe o plaja.Chiar ma gandeam intr-o seara,daca un cuplu se casatoreste religios,adica ii cununa un preot,dar casatoria nu se face la biserica si altundeva sa zicem pe o plaja,sau in alt cadru este vreo problema,atata timp cat ambii sunt crestini si au un preot care-i cununa?Ce parere aveti?Mie nu mi se pare asa o mare problema,atata timp cat au un preot,dar multi oameni privesc cu o anumita retinere acest lucru.
Ana
martie 13, 2011 @ 6:47 am
Lili
"o nunta mai simpla este mai frumoasa !O nunta care sa nu-ti ocupe tot timpul si sa nu te streseze pregatirea ei"
[b]Tot mesajul tau este foarte frumos. [/b]
Normal nu ar trebui sa existe nici un stress ptr nunta si nici cheluieli prea mari. Un parinte spunea ca inainte, pentru ajutorul copiilor care se casatoreau, nasii si parintii posteau 3 zile inainte de Cununie. Pasul facut impreuna e un pas foarte important si acolo trebuie multa rugaciune, caci sunt si multe ispite.
Stateam de vorba cu un parinte intr-o biserica si a venit o mama sa rezerve timp ptr Cununia fiicei ei si sa intrebe daca mai trebuie ceva acte. Parintele a verificat si a intrebat despre copii si despre nasi daca sunt ortodocsi. Mama a spus ca unul dintre nasi nu este ortodox, insa repede a adaugat ca a mai fost nas de mai multe ori in bisercia ortodoxa. [b]Parintele cu blandete a spus ca trebuie sa se rezolve problema asta, caci pasul pe care-l fac copii este foarte important si nasii au importanta mare.[/b]
Mama a plecat trista de acolo si probabil isi cauta alta biserica care sa-i accepte acest moft. Cata grija pentru oameni si cat de putina pentru suflet, pentru sufletul fiicei sale:sad:
Dumnezeu sa ne intareasca parintii bisericii noastre drepti si buni.
Lili
martie 13, 2011 @ 10:51 am
Mersi de raspuns Ana:*,da ai dreptate,si totusi,daca nu te deranjeaza,mi-ai putea raspunde la intrebarea pusa de mine mai sus din ultimele randuri?:-)Chiar sunt curioasa sa stiu,asa ca fapt divers.:-)
Sophia
martie 13, 2011 @ 4:09 pm
Eu am 17 ani si am colege care efectiv nu vor sa auda de casatorie, de intemeierea unei familii si, mai ales, de nasterea unui copil! Dumnezeule Mare! Pai cum? Daca inca de la inceputul veacurilor Dumnezeu a intemeiat familia, care mai apoi a fost binecuvantata de Mantuitor, ce motiv am avea sa fugim de aceasta legatura sfanta? Iata rezumatul unei discutii cu o colega, cu care, in general, ma inteleg bine: ea sustinea ca nu crede in casatorie, ca nu vede de ce trebuie sa te casatoresti cu o persoana daca ti-e bine sa traiesti langa ea in concubinaj … Am ramas socata. Colega mea are idealuri … realisete, sa le zicem, adica vrea sa ajunga la o facultate din strainatate, vrea sa aiba o cariera de succes si abia apoi se va ocupa de viata sentimentala, dar fara a implica casatoria. Lasand la o parte aceasta discutie, pentru ca nu vreau sa judec prea mult aceasta opinie a colegei mele, voi prezenta parerea MEA in ceea ce priveste IUBIREA, CASATORIA, FAMILIA:
Acestea 3 se afla intr-o stransa legatura. La inceput este iubirea, motivul pentru care 2 oameni se casatoresc si intemeiaza o familie, urmand sa-si asume rolurile pe care le au in indeplinirea scopurilor acestei legaturi sfinte. Dar pentru toate trebuie sa existe ptuina rabdare, si aici ma refer la gasirea dragostei adevarate. Slava Domnului, societatea de azi este mult mai deschisa la minte, deci nu prea mai exista cazuri in care parintii sa se opuna casatoriei din cauza situatiei financiare, plus ca de obicei tinerii care se cauta si se gasesc, au cam aceeasi situatie financiara, daca stam sa ne gandim … Oricum, nu mai e ca in trecut! (De alte lucruri precum nepotrivirea nu poate fi vorba, caci dragostea adevarata presupune gasirea "oglinzii" sufletului, asa ca orice argument formulat impotriva acestei idei nu se justifica.) Dar dragostea nu este de ajuns. Trebuie sa cunosti sufletul de langa tine, sa inveti sa-l pretuiesti asa cum se cuvine, trebuie sa treceti anumite teste, pentru ca numai asa veti sti daca sunteti sau nu facuti unul pentru altul. Daca Dumnezeu va ingadui (caci El le ingaduie pe toate!), veti ajunge amandoi in punctul in care veti spune cu inima deschisa: Acesta este sufletul langa care vreau sa-mi petrec restul zilelor! Urmeaza apoi o perioada frumoasa: cererea in casatorie, un moment plin de emotie, daca iubirea celor 2 este sincera si curata, apoi nunta propriu-zisa. (O mica paranteza: am citit in manualul de religie ca multi tineri se ocupa mai mult de planificarea nuntii decat planificarea modului in care vor trai ca o familie. Este bine sa nu neglijam niciuna din acestea, caci la urma urmei, nunta in sine este un moment ce va ramane intiparit pe veci in mintile celor 2, dar trebuie de asemenea sa se tina seama de faptul ca a trai dupa voia Domnului nu este foarte usor.) Mie sincer, mi-ar placea ca nunta sa fie ceva cat mai discret, adica numai familiile noastre (a mea si a viitorului sot, pe care mi-l va da Dumnezeu), nasii si cativa prieteni apropiati. E cel mai bine, nu am nevoie de o petrecere fastuoasa. Apoi … Incepe viata de familie … Cand in sfarsit poti sfi mereu alaturi de cel pe care il iubesti, cand nu mai exista bariere de niciun fel, cand ati devenit "un trup" (Facerea II,24). Iubirea creste in fiecare zi. Iar mai tarziu putin, cu bincuvantarea Domnului, veti avea parte de cel mai frumos dar cu putinta: COPILUL.
Ma opresc aici … Nu stiu inca ce este iubirea, pana acum nu am avut parte decat de "vanticele de primavara", dar sper sa aflu intr-o zi. Pentru mine, a avea o familie este deocamdata un vis frumos, dar nu ezit sa sper cu toata fiinta mea ca itnr-o zi visul acesta va deveni realitate! Nu voi lasa pe nimeni sa ma influenteze cu parerile sale despre familie. Eu cred ca exista IUBIRE si ca datorita ei, familiile crestine traiesc in armonie si bucurie. "Cine nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu caci DUMNEZEU ESTE IUBIRE." (I Ioan IV,8).
Ana
martie 14, 2011 @ 8:28 am
Lili, acum am vazut mesajul tau legat de Cununia in afara bisericii.
[b]Acolo unde se savarseste taina sfintei euharistii, acolo unde se savarsesc liturghiile, acolo coboara Duhul Sfant. In afara bisericii se poate face o petrecere, insa toate Tainele bisericii se savarsesc in locurile sfinte, deci si Taina Cununiei.
[/b]
Celelalte biserici care savarsesc taina sfintei liturghii pe malul marii, pe camp, in aer sau pe apa, dupa cum le place, nu au parte de nimic sfant. La ei asta e o inselare care a tot inainteaza.
Poate admin iti da un raspuns mult mai detaliat.
Ana
martie 14, 2011 @ 8:32 am
Bravo Sophia
Sophia daca tu asa gandesti la cei 17 ani ai tai, Dumnezeu sa-ti ajute si sa te intareasca. Frumos
Post usor
Lili
martie 14, 2011 @ 1:55 pm
Imi place mult cum gandesti Sophia!Ana,mersi de raspuns si iarta-ma,nu m-am exprimat corect,nu ma refer propriu-zis sa faci cununia religioasa la malul marii ca ma gandesc ca este destul de greu,dar sunt anumite biserici micute care se afla pe camp,sau unele se afla chiar pe-o stanca,sau chiar in apropierea unei plaje,la asta ma refeream,nu cred ca este vreo problema daca preotul cununa doi tineri intr-o biserica mai separata,mai departata de oras.
Ana
martie 14, 2011 @ 2:22 pm
Lili, daca este biserica ortodoxa in care s-a savarsit liturghia si euharistia, nu este nici un impediment.
Alexandra
martie 27, 2011 @ 2:15 am
Am 21 de ani si stau de 2 ani cu un baiat arab. Ne iubim foarte mult si am dori sa ne casatorim in curand. El fiind musulman pentru iubirea ce mi-o poarta s-ar converti la ortodoxie pentru a ne casatori. Din pacate, nici unul din noi nu lucreaza, nu avem cum sa ne intretiem iar mama mea m-a pus sa aleg intre el si ea. Cand i-am spus ca il iubesc si ca am vrea sa ne casatorim mi-a zis ca nu vrea sa ma mai vada niciodata , ca ii este rusine de mine ca de ce iubesc un arab , ca sa plec de acasa cat mai repede posibil si sa raman cu el . Acum supararea mea este ca sunt in strainatate si nu am pe cine ma baza decat pe el. Si el este un baiat destul de sarac dar am vrea amandoi sa muncim si sa reusim sa stam impreuna. Va rog din tot sufletul spuneti-mi ce ar trebui sa fac …. Sa raman cu mama mea chiar daca de acum incolo o sa ii fie rusine de mine pentru ca ea vrea sa fac o facultate si mi-a zis ca daca nu , nu o sa mai primesc nici un ban de la ea si sa plec cat mai departe de ea.
Ma doare foarte tare ca mi-a vorbit asa dar ma doare sufletul sa il las pe iubitul meu . Ma rog la Dumnezeu sa imi dea intelepciune sa pot sa iau decizile cele mai bune pentru mine si pentru sufletul meu in viata. Oare sa fie asta decizia cea mai buna sa raman cu mama mea si sa merg la facultate chiar daca eu nu vreau ? Va rog mult de tot ajutati-ma cu niste sfaturi.
Va multumesc din inima si va doresc o duminica placuta !
Alexandra
martie 27, 2011 @ 4:21 am
Sophia ….. sa stii ca exista iubire !!! Dar cine iubeste cu adevarat , trebuie ori sa sufere ori sa fie niste persoane foarte norocoase. Pentru mine iubirea este totul. Fara iubire mi-ar fii sufletul prea gol si vata fara sens.
Sa ne ajute Bunul Dumnezeu sa reusim sa fim toti iubiti si sa iubim sa avem ocazia sa traim cu adevarat.
Ana
martie 27, 2011 @ 1:50 pm
Asculta-ti mama
Alexandra
[quote]Va rog din tot sufletul spuneti-mi ce ar trebui sa fac …. Sa raman cu mama mea chiar daca de acum incolo o sa ii fie rusine de mine pentru ca ea vrea sa fac o facultate si mi-a zis ca daca nu , nu o sa mai primesc nici un ban de la ea si sa plec cat mai departe de ea.[/quote]
Alexandra, e bine ca crezi in Dumnezeu. Asta este scaparea ta.
[b]Mama ta te iubeste si este foarte foarte indurerata, si incearca in durerea ei sa te ameninte cu orice, numai si numai ca sa iei o decizie sanatoasa pentru viata ta.[/b] Oricum, ceea ce-ti doreste ea nu este rau, ci este foarte folositor. Acum mai poti studia, insa mai tarziu, nu ai sa mai poti.
Diferentele dintre noi si muslimi sunt enorme. Studiaze.le si ai sa vezi ca omul de langa tine nu o sa devina niciodata ortodox. Daca ar fi avut dragoste pentru credinta ortodoxs, promisiunea lui ar fi trebuit deja sa fie pusa in practica.
Dragostea lui nu este dragoste:sad:. Atata timp cat te tine langa el fara sa ia decizii sanatoase (crestine), se iubeste doar pe el insusi, asa cum de altfel fac multi baieti astfel.
[b]Daca vrei cu adevarat sa iei o decizie buna, intoarce-te in tara si lasa-i si lui timp sa-si revizuiasca viata si sa ia decizii. Astfel ai sa vezi cat de slabila poate fi viata lui si cam ce fel de viata ai sa ai tu in viitor impreuna cu el.[/b]
Maica Domnului sa-ti aline durerea
Atata timp cat depinzi de ajutorul acestui baiAt, tu vei putea lua o decizie corecta.
Lili
martie 28, 2011 @ 5:53 am
Buna Alexandra,
Am citit comentariile tale si am sa incerc intr-un fel sa-ti dau un sfat.Nu sunt cea mai potrivita persoana pentru astfel de sfaturi pentru ca nu am suficienta experienta.Dar am sa incerc sa fiu cat mai sincera in ceea ce iti spun,iar daca am sa spun ceva gresit care sa te jigneasca sau sa te doara te rog iarta-ma,te asigur ca nu o fac cu intentie,in mod obisnuit nu jignesc persoanele si nu le ranesc prin cuvintele mele,dar se mai intampla si astfel de cazuri.
In primul si in primul rand,esti foarte tanara,mama ta te iubeste enorm si oricat de dura ti s-ar parea,oricat de neintelegatoare trebuie sa intelegi ca nicio persoana nu te va iubi mai mult decat propria ta mama,s-ar putea ca viitorul tau sot sa te iubeasca cat te iubeste mama ta,dar parerea mea este ca nimeni nu poate iubi ca o mama.Stiu f. bine ca si mama este un om,care poate gresi,uneori greseste din prea multa iubire.Vreau sa stii ca niciodata o mama nu se va rusina cu propriul sau copil,pentru ca nu poate,in inima sa nu poate decat sa faca un singur lucru: sa-si iubeasca copilul,copilul ei o poate rani,o poate supara si mahni adanc,dar iubirea ei anuleaza toate aceste sentimente.
Eu cred ca in primul rand mama ta simte teama.Teama de a nu te pierde,teama de a nu-ti irosi viata pentru o iluzie care poate fi reala,dar poate fi foarte departe de realitate,iar daca este a doua varianta,timpul care-l pierzi acum nu ti-l va mai aduce nimeni inapoi.Asta este adevarul.
Mama ta este o persoana cu experienta,care probabil a trecut prin multe incercari,care cunoaste mult mai bine oamenii decat tine,stie ca un om uneori nu este ceea ce pare,iar alteori poate are intentii bune dar ii lipseste curajul,sau altele.
Mama ta incearca sa te protejeze,iar ca orice mama simte si crede ca tu poti fi protejata si in siguranta doar alaturi de ea,alaturi de sufletul ei.Ea este foarte speriata de faptul ca esti atat de tanara si poti gresi foarte usor,de aceea iti spune toate acele cuvinte dure,te asigur ca tu poti gresi dar ea te va primi inapoi cu bratele deschise.Asta nu inseamna ca esti libera sa gresesti.Nu.
Cand a spus ca nu vrea sa te mai vada si ca ii este rusine cu tine pentru ca iubesti un arab sunt convinsa ca ea s-a gandit ca tu iti vei irosi viata si timpul cu niste iluzii cand ai putea sa studiezi.Ii e teama ca apoi sa nu ai regrete,sa nu ai regretul faptului ca puteai face ceva la timpul potrivit iar timpul acela a zburat si tu nu ai facut.
E adevarat ca suntem liberi sa alegem,avem fiecare propria viata,dar nu putem niciodata sa ne masuram intelepciunea si experienta noastra cu cea a parintilor nostrii.Eu intotdeauna m-am bazat pe mama,pe sfaturile ei,pe intuitia ei,pe ea in general.Si cand nu am ascultat-o in privinta oamenilor,"am dat cu capul" si tot la ea m-am intors pana la urma.
Tu in primul rand trebuie sa-ti dai seama ca in niciun caz mama ta nu-ti poate vrea raul.Este exclusa aceasta optiune.
Poate nu o sa iti placa ceea ce-ti spun acum dar eu sunt adepta a deviziei "parintii au dreptate",nu intotdeauna este adevarat,pentru ca si parintii sunt oameni,iar oamenii pot gresi.A gresi e omeneste.Dar ei daca gresesc,gresesc din prea multa dragoste pentru copiii lor.Gresesc pentru ca doresc ca si copiii lor sa aibe o viata fericita,sa aibe o viata implinita in toate modurile posibile.Orice parinte isi doreste acest lucru.Mama ta probabil isi doreste ca tu sa-ti termini studiile,sa fii o persoana pe picioarele ei,care sa-si gaseasca un sot iubitor si sa fie fericita.Nu sunt adepta a faptului ca trebuie sa ai master,doctorat o functie f. importanta si abia apoi sa te mariti.Nu,ci trebuie sa faci toate la timpul lor.
Gandeste-te ca ai putea sa faci o facultate iar mai apoi ti-ai da seama,cand ai fi mai matura ca asta era exact ce trebuia sa faci,ce-ti doreai,ai fi fericita si i-ai multumi din suflet mamei tale pentru faptul ca a fost dura la momentul acela.Gandeste-te ca ai putea sa ratezi toate aceste lucruri,sa-ti dai seama mai apoi ca ai facut o greseala si sa suferi mai mult decat suferi acum.
Uite,eu cred in dragostea adevarata.Cred ca dragostea este cel mai puternic sentiment,e sublim,daca iubesti treci prin orice si iubirea rezista.Dar jur ca nu stiu daca as putea sa aleg intre mama si persoana iubita.Oricat as iubi-o pe acea persoana,cred ca as alege-o pe mama si daca acea persoana chiar ar merita si m-ar iubi,ar intelege alegerea facuta de mine,din contra,nu mi-ar reprosa nimic,iar incetul cu incetul mama ar vedea ca acel om este cu adevarat valoros si ma iubeste.Iubirea inseamna sacrificiu.
Eu cred ca ar trebui sa te intorci la tine in tara,alaturi de mama ta.Sa stai o perioada,sa te gandesti foarte bine la viata ta,la viitorul tau,la tot ce ai inainte.Sa te gandesti cat de mare este iubirea intre tine si acel baiat.Eu cred ca daca el chiar te iubeste nu te va impiedica sa pleci,va accepta chiar daca-l va durea.Mamei tale nu-i va fi niciodata rusine cu tine,a spus-o la nervi,la durere,la disperare,a simtit disperare,teama de a nu-si pierde fiica.Te asigur ca acum in sufletul ei e mai mare durerea decat este in al tau.
Stiu ca-ti este greu sa iei o decizie.Fa ceea ce-ti spune sufletul.Stiu ca te doare sa-ti parasesti iubirea, dar tine minte un lucru: dragostea adevarata asteapta,nu poate fi invinsa de timp.Daca va este dat sa fiti impreuna,ei bine veti fi.Daca el te iubeste te va astepta.
Gandeste-te cat sufera mama ta sa-si stie propriul copil departe de ea cu un strain.Da,tu spui ca este iubitul tau,dar pentru mama ta este un strain.Inima unei mame sa stii ca rar se inseala.
Pe cuvantul meu ca nu am intentia sa te judec,am intentia sa incerc sa te fac sa vezi situatia din perspectiva mamei tale.Nu cred ca mama ta are anumite prejudecati,poate doar o teama imensa.Ti-am zi,teama ca fiica ei sa nu-si riste viitorul si viata pentru o iluzie.
Nu vreau sa te descurajez,dar vorbind serios,sunt foarte mari diferentele intre crestini si musulmani.Enorme.:| Mama mea a vut o prietena care a fost casatorita cu un musulman,7 luni a durat casatoria,nu a mai rezistat.Unui crestin ii este foarte greu sa se adapteze lumii islamice.Gandeste-te ca poate el se converteste la crestinism,dar familia sa?Musulmanii tin foarte mult la familiile lor.Obicieiurile le va avea intotdeauna in sufletul sau,ii va fi foarte greu sa se acomodeze cu obiceiurile crestiniilor.O sa va fie greu,dar daca este dragoste adevarata o sa reusiti sa treceti peste aceste obstacole.Dar tu momentan nu poti sa stii daca aceasta dragoste este cu adevarat reala,doar cu timpul iti poti da seama.
Sfatul meu,intoarce-te la mama ta,incearca sa vorbiti,incearca sa o intelegi,gandeste-te mult la viata ta,la viitorul tau,nu face o greseala din prirpa,din nesabuinta,din lipsa de neintelepciune si din neascultare,pentru ca vei regreta dupa aceea.
Poate aceste cuvinte iti vor parea dure,este foarte greu cand mama ne pune sa alegem intre ea si fiinta iubita, dar fiinta iubita daca chiar ne iubeste cu adevarat stie ca mama nu vrea niciodata rau copilului sau si fiinta iubita daca ne iubeste niciodata nu ne va indeparta de mama.Adica,cum sa-ti explic…poarte ar trebui ca iubitul tau sa incerce sa ii demonstreze mamei tale ca cu adevarat te iubeste,sunt sigura ca mama ta cu timpul ar observa acest lucru.
Sper ca intr-un fel te-am ajutat,iar daca nu te-am ajutat imi pare rau,imi ramane consolarea ca am incercat macar.Imi cer scuze ca am scris atat de mult,imi cer scuze daca te-am jignit cu ceva sau te-am suparat prin ceea ce am zis.
Iti doresc ca Dumnezeu sa te lumineze,sa te impaci cu mama ta,iar daca acel baiat se dovedeste a fi in timp dragostea ta adevarata atunci iti doresc sa fiti impreuna.
Lili
martie 28, 2011 @ 5:59 am
pripa*
din lipsa de intelepciune*
Scuze pentru eventualele greseli! Am obiceiul de a scrie f. repede si se mai strecoara anumite greseli.
Simi
martie 28, 2011 @ 1:21 pm
Draga mea imi pare tare rau ca trebuie sa treci prin asa ceva.Cred ca stiu ce e in sufletul tau, si eu am trecut printr-o situatie asemanatoare dar nu din cauza dragostei.Am fost pusa sa aleg ori facultate ori ma marit rapid, fac copii,si stau acasa si fac curatenie si gatesc.Slava Domnului ca am ales facultatea, pe urma master si un servici bun.Mamele sunt protectoare ; e normal, vrea ce e mai bine pt. tine,si eu asa cred , ca ar trebui sa faci facultatea chiar de ti se rupe inima.La varsta ta esti prea tanara sa te casatoresti, ai numai 21 de ani.Poti trai normal si fara el, daca te iubeste cu adevarat va intelege ca vrei sa te perfectionezi, ca vrei sa faci o facultate.Eu am pus pe cineva sa ma astepte cativa ani, si a renuntat, si acuma multumesc la D-zeu ca nu e alaturi de mine acea pesoana.Eu astept ceva mai bun,o persoana care sa ma accepte cu bune si rele, cu toate ale mele.Stii ce se intampla daca ma maritam atunci cand eram de varsta ta: acuma 2-3 copii mici si un divort.Si inca ceva draga mea: roaga-te, roaga-te, asculta de parinti ca avem o lege sfanta care spune asta, si mergi cat mai des la maslu. Eu asa am facut si mi-a randuit Domnul calea pana acuma bine.
Domnul sa iti calauzeasca pasii.
Lilii
septembrie 25, 2011 @ 12:52 pm
Cred ca marea greseala a tinerilor/adolescentilor este ca au multe relatii de scurta durata,se plictisesc prea repede astfel incat atunci cand ajung la casatorie o considera si pe aceasta doar o relatie de „durata scurta”.
Parerea mea,(poate gresesc)este ca 90% din oameni care se casatoresc o fac din toate motivele posibile mai putin din dragoste.Si incep sa traiasca o casatorie aparenta,sa aiba o familie aparenta…care de fapt nu exista,caci din punctul meu de vedere nu se poate discuta despre o casatorie sau o familie unde nu exista dragoste.Cele mai multe casatorii se fac din diferite interese,sau se fac sub influenta familiei,a rudelor,a prietenilor fara ca sa existe niciun pic de dragoste,sau din graba,pripa.
Vorbeam intr-o zi cu o prietena si-mi spunea ca nu vrea sa se casatoreasca pt ca cu toti oamenii cassatoriti cu care a vorbit i-au zis ca „era mai bine daca nu se casatoreau”.
Eu dintre toate cuplurile casatorite ce le cunosc,abia vreo 4-5 sunt cei care chiar sunt fericiti si multumiti de casatorie,adica aceia care n-au avut alt motiv de a se casatori decat iubirea.
Mie-mi plac cartile/filmele de epoca mai ales cele care au ca tema societatea din acea vremuri(indif. daca e secolul XVIII,XIX,XX)vedeam ca in majoritatea cazurilor casatoriile se faceau pt avere/bani/statutul social al unuia dintre soti fiind obligati de familie sau daca nu cel putin influentati.Acum,in secolul XXI nu s-a schimbat aproape nimic,90% din casatorii se fac din aceleasi motive,insa acum oamenii aleg sa se casatoreasca din astfel de motive de buna voie.:(
Lilii
septembrie 25, 2011 @ 12:56 pm
Am citit la un articol pe acest site faptul ca recasatorirea nu este tocmai buna si m-am gandit ca majoritatea persoanelor recasatorite nu sunt cu nimic mai fericite decat daca ar fi ramas singure.De ce?e foarte simplu pt ca majoritatea se recasatoresc din frica de singuratate,din dorinta de a nu fi ele cele care sa ia decizii sau sa munceasca(in cazul femeilor),foarte putine cazuri sunt cele in care oamenii se recasatoresc pt ca gasesc o persoana pe care sa o iubeasca mai mult decat pe fostul/fosta sot(ie).
gabi
septembrie 25, 2011 @ 5:12 pm
„…prietenie care ti-a stirbit din feciorie prin fiecare sarut care nu a fost adresat viitorului sot, viitoarei sotii”… nu esti cam drastica in privinta sarutului? La 19 ani si eu poate gandeam asa, dar sa stii ca e foarte greu sa gasesti din prima acea persoana cu care sa incepi prietenia si sa fie viitorul sot…
Dar …felicitari celor ce reusesc!
floare de cires
decembrie 14, 2012 @ 12:44 pm
„Nu este un motiv sa-ti faci prieten(a) ca sa scapi de singuratate. ” , se spune in articol. Eu asta tocmai am facut….. Ma simt foarte singura de multe ori, am momente cand ma simt foarte singura, fara un prieten. Dumnezeu nu mi-a scos in cale pe nimeni care sa-mi placa…… Sau cei pe care i-am placut, nu m-au placut ei pe mine, unul din ei era casatorit…
Pentru ca ma simt foarte singura, mi-am facut conturi pe mai multe site-uri de matrimoniale si am vorbit cu mai multi baieti…. In curand ma voi intalni fata catre fata cu unul din ei, fiind amandoi din acelasi oras. M-a surprins aceasta afirmatie, ca nu e bine sa-ti faci un prieten doar ca sa scapi de singuratate…… E atat de greu sa fii singur. Cineva spunea ca noi de fapt, in cautarile noastre sufletesti, fara sa ne dam seama, il cautam de fapt pe Dumnezeu. Poate si eu il caut de fapt pe Dumnezeu, dorindu-mi un prieten, caruia sa-i spun problemele mele, gandurile mele, temerile mele…. sa stiu ca e cineva care ma va suna, ma va intreba ce mai fac…. sau pe care il voi putea suna cand nu ma voi simti bine…
Am incercat sa ma rog pentru un prieten si sot, dar nu pot sa ma rog. Pur si simplu nu pot, nu pot sa cer. Am o varsta de peste 30 de ani……….