Psihologia necredinţei
Omul fara Dumnezeu nu este decat un animal. Si inca nu orice fel de animal, caci sub stapanirea celui rau devine o bestie capabila de cele mai cumplite orori imaginabile si inimaginabile, pe care istoria lumii ni le-a prezentat cat de cat cenzurate, intrucat nu poti cuprinde nici in cuvinte, nici in imaginii suferinta pe care oamenii si-au pricinuit-o intre ei incepand de la Cain pana in clipa de fata.
Aproape toti oamenii credinciosi s-au intrebat candva in mintea lor de ce multi oameni nu cred in Dumnezeu? De ce unii il neaga pe Dumnezeu cand defapt creatia este atat de evidenta? De ce oamenii cred ca a existat un Alexandru cel Mare, un Traian si un Nero cu tot cu faptele lor, atunci cand deschid manualul de istorie, dar in Iisus Hristos, fiul lui Dumnezeu, care a si impartit istoria lumii in doua, nu cred?
Unii ar spune ca din mandrie, altii din iubire de sine, si nu greseste nimeni cand spune asa, insa Sf. Ap. Ioan vorbind despre venirea Mantuitorului in lume ne explica de ce stau lucrurile asa: „Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume şi oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele. Că oricine face rele urăşte Lumina şi nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârşite.”
Deci oamenii necredinciosi nu cred in Dumnezeu, in primul rand, pentru ca daca ar veni la credinta s-ar auto-acuza pe ei de faptele lor murdare. Aceasta este pentru ca flacara credintei din sufletul omului vadeste firea stricata a omului, vadeste pacatul din el si adevarata sa fata.
Lumina credintei il face pe om sa se intoarca impotriva firii lui cazute, il face sa lupte cu el insusi si patimile ce il stapanesc pentru a dobandi mantuirea, iar nu cu semenii lui. Aici este marea greutate pe care vointa necredinciosului refuza sa o recunoasca: propria s-a nemernicie. Omul iubitor de placeri, omul patimas ce si-a gasit fericirea in mocirla bauturii, desfraului, furtului, si a altor faradelegi nu-l va recunoaste pe Dumnezeu, pentru ca daca l-ar recunoaste, constiinta il va mustra pentru ceea ce face, si-atunci ar trebui sa renunte la dulceata pacatului cu care se infrupta. Iar el iubindu-se pe sine, iubindu-si patimile si placerile, va cauta cu orice chip sa pacaleasca glasul constiintei, care este glasul lui Dumnezeu sadit in noi. Omul necredincios il „desfiinteaza” in mintea sa pe Dumnezeu, pentru ca daca nu ar exista Legiuitor atunci inseamna ca nu mai exista nici lege, iar daca nu exista lege inseamna ca nu exista nici incalcarea legii, si daca nu este incalcare a legii atunci nu exista nici pedeapsa pacalului.
Astfel, evolutia a devenit o metoda „stiintifica” prin care omul necredincios isi pacaleste constiinta, si toata evidenta ca Dumnezeu exista. De aceea necredinta este orbire sufleteasca, insa o orbire de buna-voie. Si cu cat pacatuieste omul mai mult, cu atat este mai greu de a veni la credinta, intrucat pacatul il departeaza pe om de lumina lui Dumnezeu iar recunoasterea pacatoseniei sale i se pare o povara de nesuportat pentru a fi asumata. Si de aceea, cei mai multi oameni din ziua de astazi vin la credinta, purtati pe valurile suferintelor si ale neimplinirilor. Daca se poate spune asa, suferinta si esecul in viata, este ultimul tren cu care omul contemporan alearga inapoi in bratele lui Dumnezeu, ce il asteapta cu nemasurata rabdare. Aici se vede marea iubire a lui Dumnezeu pentru om, ca desi il vede suferind si cautand fericirea acolo unde nu este, il rabda asa, si il asteapta, fara sa-i constranga libertatea cu ceva.
„Dacă morţii nu înviază, să bem şi să mâncăm, căci mâine vom muri! Nu vă lăsaţi înşelaţi. Tovărăşiile rele strică obiceiurile bune. Treziţi-vă cum se cuvine şi nu păcătuiţi. Căci unii nu au cunoştinţă de Dumnezeu; o spun spre ruşinea voastră. Dar va zice cineva: Cum înviază morţii? Şi cu ce trup au să vină? Nebun ce eşti! Tu ce semeni nu dă viaţă, dacă nu va fi murit. Şi ceea ce semeni nu este trupul ce va să fie, ci grăunte gol, poate de grâu, sau de altceva din celelalte;” (Corinteni 1 cap 15)
Razboi întru Cuvânt » AC
iulie 4, 2009 @ 1:31 am
[…] Ortodoxia tinerilor: Psihologia necredinţei […]
Tomis The Cat
octombrie 14, 2009 @ 11:36 am
„…evoluţia a devenit o metodă “ştiinţifică” prin care omul necredincios îşi păcăleşte conştiinţa şi toată evidenţa că Dumnezeu există.”
Foarte important acest subiect, mai actual ca oricând, într-o lume îmbibată de materialism şi de evoluţionism ! Foarte grav este că mulţi oameni îşi ascund ateismul sub masca „credinţei” şi chiar a ajuns o adevărată modă ca în ziua de azi să auzim expresia „cred în Dumnezeu”. A ajuns să fie jenant să spui că nu crezi în Dumnezeu… să zică lumea despre tine că eşti un ateu şi un necredincios… Şi atunci unii s-au gândit că e mai bine să spună că şi ei cred… În timpul comunismului (eu am aproape 42 de ani) era invers: era o ruşine să spui că şi tu CREZI ÎN DUMNEZEU ! Oamenii îşi ascundeau credinţa şi mergeau pe furiş la Biserică…
Am preluat mai demult un material interesant, o SCRISOARE DESCHISĂ PRIVIND EVOLUŢIONISMUL ŞI CREAŢIONISMUL elaborată de Alianţa Familiilor din România şi adresată Ministerului Educaţiei, cercetării şi tineretului la data de 4 martie 2008. Vă invit să citiţi AICI această scrisoare care mi-a atras atenţia în mod deosebit ! Fiţi binecuvântaţi !
nyky
octombrie 15, 2009 @ 9:30 pm
ma rog sa ne dea Dumnezeu adevarata credinta trecuta prin foc ca sa putem ramine in picioare in ziua cea rea . o inima buna si credincioasa asta doresc pentru toti oamenii si sa l iubim pe Hristos in veci. Amin.
Veronica
octombrie 2, 2010 @ 6:04 pm
Doamne ai mila de noi si apara-ne, Te rugam , ca nu cumva in nebunia vremurilor de azi sa ne pierdem credinta!