Putem să o imitam pe Sfânta Isidora?
Ce femeie minunata a fost sfanta Isisdora! Era considera de cei din jur o faptura care poate fi exploatata dupa bunul plac. Ca si cum n-ar fi fost in toate mintile, ca si cand ar fi fost un animal domestic. Sfanta Isidora se afla la o manastire cu multe monahii, cam patru sute, si ajuta la bucatarie. In bucatarie se purtau urat cu ea deoarece se prefacea a fi nebuna si toti o considerau iesita din minti. Si ce patea, sarmana! Cat era de batjocorita! O exploatau toate. Nici cainele pe care-l aveau la manastire nu era atata de chinuit.
Sfantul Pitirun, care traia in pustie, i-a aparut un inger care l-a instiintat ca exista o femeie care l-a intrecut in virtute. “Du-te , i-a spus ingerul, la manstirea de femei din Tavenisiot. Acolo vei gasi o monahie care are aura deasupra capului”. Sfantul s-a ridicat numaidecat si a pornit spre manastire. Era cunoscut sfantul, caci era vestit pentru virtutea lui. I-a cerut staretei sa vada toate monahiile. Au venit toate, dar nu a vazut-o pe cea aratata de inger. A spus Avva :”Nu cumva mai este vreuna?”. “Ei, Avva, mai este una nebuna, care sta la bucatarie!”. Cand au adus-o Avaa Pitirun a privit-o cu atentie, a vazut aura pe care o avea in jurul capului si a cazut la picioarele eu punand metanie .
Stareta si celelalte monahii au alergat sa-l ridice “Ce faci, Avva? aceasta este o nebuna!”. “Nu este nebuna, a raspuns, nebune sunteti voi!”. Nu puteau nega cuvintele lui, nu se puteau impotrivi si au acceptat cele spune de el. Au inceput toate sa planga, mai ales cele care erau in bucatarie, sa se vaite si sa se marturiseasca ce i-au facut atatia ani, cum o batjocoreau, cum o bateau si nu le pasa de ea. Sfanta Isisdora nu era atinsa de toate acestea si nici nu avea sentimente de inferioritate. Dimpotriva, cu cat mai mult rau i-ar fi facut, cu atat mai bine ar fi fost pentru ea.
Putem sa o imitam pe Sfanta Isidora?
Asa trebuie sa gandeasca fiecare crestin. Sa fie gata sa accepte ceea ce ingaduie Dumnezeu. Dumnezeu va ingadui fiecaruia dupa dupa masura lui. Dar toti trebuie sa avem aceeasi smerenie. Daca ai smerenie, nici complexe nu poti avea, nici altceva. Sfanta Isisdora nu a avut complexe de inferioritate. Ea venise sa se nevoiasca.
Sa nu-mi spuneti : “Ei, parinte, putem face noi cum a facut Sfanta Isidora?” Nu faceti, dar fiecare om trebuie sa treaca prin astea. Cand va lua lucrurile astfel, sentimentele de inferioritate vor pleca de la el, iar defectele lui vor fi harisme si-l vor ajuta. Unii dintre mucenici doreau mult sa muceniceasca si iconomia lui Dumnezeu ii conducea repede la mucenicie. Asa si omul. Trebuie sa se bucure de defectele lui si sa-I multumeasca lui Dumnezeu pentru ca acestea sunt margaritarele pe care le detine.
Sufletul meu, Temnita mea (Arhim. Simeon Kraiopoulos)
Veronica
octombrie 18, 2009 @ 4:53 am
E foarte greu sa fii ca sfintii. Noi oamenii avem multa mandrie. Caruia dintre voi ii place sa fie batjocorit? Cui ii place sa fie batut? Eu va spun foarte sincer: – mie – nu.Oricit m-as stradui, nu cred sa pot ajunge la asa perfectiune spirituala! Cu Dumnezeu , totul e posibil. Asta cred.Dar totusi, sa ajung la inaltimea Sfintei Isidora, ma indoiesc. Sa va ajute Dumnezeu pe voi sa ajungeti!!!Vedeti voi: de aceea sint atit de putini sfinti printre noi, pentru ca e foarte greu de ajuns acolo. Doamne ai mila de noi. Amin1
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 2:39 pm
Oare Iisus nu se mahneste cand vede ca in loc sa-i aducem LUI si numai LUI cinste si inchinaciune , noi ne inchinam unor oameni pe care ii numim sfinti? Spuneti-mi si mie adevarate minuni pe care le-aa facut Parascheva…sau chiar Isidora nu va maniati pe mine.. dar vreau sa cunosc din ce in ce mai mult credinta adevarata. in Biblie, nicaieri nu zice Mantuitorul sa ii cinstim, sau sa ne inchinam acelora care l-au cinstit pe El. noi in loc sa avem un singur Dumnezeu-Tata , Fiu si Duh Sfant,avme mici alti’dumnezei’ sa zic asa , si anume ’sfintii’. Oare nu se mahneste cand vede ca avem atatea acatiste si biserici care poarta diverse hramuri: sf mina, sf nicolae, sf.etc.. in loc sa poarte te o singura denumire Biserica lui Hristos(noi in schimb zicem: am fost la biserica SF,Nicolae. sau sf 3 parinti sau sf andrei sau etc etc etc). Satana a intervenit oadata intre noi crestinii, atunci cand ne-am rupt, in 1054 si asta din cazua traditiilor. vai acelora care tin traditia!eu ma rog la dumnezeu iisus sa ma lumineze si sa ma faca sa inteleg daca e pacat ce facem : ca ma rog sfintilor si icoanelor. Mai ales ca inchinatul la icoane intra oarecum in contradictie cu porunca a doua :Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor care sunt sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor şi să nu le slujeşti”
eu una nu stiu ce sa zic.. doar dumnezeu ma poate ajuta…si evident rugaciunea multa. parerea mea e ca pe Hristos il poti cunoaste doar singur, si nu luandu-te dupa ce zic mai marii preoti, sau parintii sau rudele sau etc. Iisus a zis: cauta si vei afla, bate si ti se va deschide, intreaba si ti se va raspunde. Cred ca e drum lung pana sa descopar eu care e credinta adevarata…si sincera nu cred ca ortodoxia este.Inainte credeam tot ce mi se zicea , insa acum cred ca trebuie sa il cunosc singura pe Dumnezeu.
Adriana
octombrie 18, 2009 @ 2:48 pm
Draga Dumbravioara,
Roaga-L cu credinta pe Domnul Iisus Hristos sa iti raspunda la toate aceste intrebari ale tale, si o sa primesti raspuns drept si adevarat. Cand o sa il primesti, indoiala nu va mai avea loc in inimioara ta, ci o pace dulce va domni acolo 🙂 Ai nadejde mare in Domnul!
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 3:29 pm
multumesc Adriana !Dumnezeu sa ne ajute pe toti !Imi doresc tare mult sa Il descopar …nu vreau sa ma despart de EL si de ceea ce il multumeste…desi uneori IL supar si sper sa ma ierte! 🙂
Ana
octombrie 18, 2009 @ 5:03 pm
Dumbravioara @, copila draga, tu chiar esti la inceput de drum. Dumnezeu sa-ti ajute sa mergi bine si fara astfel de ganduri. Sfintii nu sunt idoli sau „mici dumnezei” cum spui tu, ci sunt ajutoarele noastre.
Ca sa poti sa treci de impedimentul asta, trebuie sa incepi sa citesti din Vietile Sfintilor. Poti sa incepi cu sfantul Ioan Gura de Aur. La fiecare liturghie se citeste cuvantul lui. Avem inca din Sfanta Scriptura marturiile atator sfinti incepand cu sfantul apostol Pavel. Citeste cu atentie si asa cum mai devreme ti-a recomandat Adriana, roaga-te.
Dumnezeu sa-ti ajute
Ana
octombrie 18, 2009 @ 5:05 pm
Uite o carte minunata despre cel care a fost Atletul lui Hristos: Sfantul Ioan Gura de Aur. Iti dai seama de ce gura lui s-a numit de aur? 🙂
http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/116-gura-de-aur,-atletul-lui-hristos-gheorghiu,-virgil.html
o carte usoara, si minunata
Silvia
octombrie 18, 2009 @ 6:04 pm
Dumbravioara,
Sa presupunem ca ai vrea sa ii spui domnului presedinte, in cazul de fata Traian Basescu, un mesaj personal. Tu nu il cunosti prea bine, ai auzit de el, l-ai vazut pe la TV, ai citit prin ziare si reviste despre el, etc. Ca sa ajungi la el cu acel mesaj, ce faci? Te interesezi de proceduri: trebuie sa vorbesti cu anumiti oameni, care te trimit probabil la vreo secretara si pe acolo mai cunosti si alta lume care-l cunoaste personal pe d-nul presedinte. Deci, fiindu-ti data conjunctura, pana sa ajungi sa fii primita personal de d-nul presedinte, ii intrebi pe acei oameni ce zic ca l-au cunoscut personal, despre felul cum e d-nul presedinte, ca deh…ai si tu emotii la un pas pana sa ajungi la el. Si probabil ii intrebi pe acei oameni daca d-nul presedinte e de treaba, daca e suparacios, s.a.m.d. Si in final ajungi la el, cat de cat pregatita cu niste informatii pe care ti le-au dat cei care l-au cunoscut mai indeaproape.
Nu vreau sa il compar pe d-nul presedinte cu Dumnezeu, dar cam asa e procedura: tu vrei sa il cunosti pe Dumnezeu, dar la un moment dat iti dai seama ca nu poti singura, ca sunt niste piedici prea mari pe care nu le poti intelege, si atunci ce faci? te apuci si intrebi in stanga si in dreapta, dar nu pe oricine, intrebi pe preoti; apoi citesti despre El prin diverse carti, din vietile sfintilor, care la randul lor au fost si ei preoti si au indrumat pe altii in viata lor pamanteasca. Deci Dumnezeu nu se supara daca te interesezi de El prin niste persoane care L-au cunoscut mai indeaproape. Conteaza intr-adevar pe cine intrebi, cine e compatibil sa vorbeasca pe intelesul tau, ca poate unii o sa-ti vorbeasca astfel incat sa te induca in eroare (asa am patit si eu, iti spun din experienta proprie, motiv pentru care am ales sa citesc astfel de carti scrise doar de o persoana si din cand in cand si a2-a persoana: Parintele Arsenie Boca si Sfantul Ioan Gura de Aur; restul cam evit, din motive personale, sa nu se supere nimeni). Si tot citind tu asa, ai sa vezi ca sunt unii sfinti de foarte mare actualitate, dar care au murit mai demult, sau unii mai…invechiti usor in idei, care au murit mai de curand.
„parerea mea e ca pe Hristos il poti cunoaste doar singur, si nu luandu-te dupa ce zic mai marii preoti, sau parintii sau rudele sau etc. Iisus a zis: cauta si vei afla, bate si ti se va deschide, intreaba si ti se va raspunde” Nu ti se pare ca te contrazici in pasajul acesta? Pai unde vrei tu sa cauti? Direct in Rai? La cine vrei tu sa bati? Direct la poarta Raiului? Si pe cine vrei sa intrbi? Direct pe Dumnezeu? Te felicit daca de una singura poti face aceste 3 lucruri. Inseamna ca ai o viata duhovniceasca foarte mare si esti foarte aproape de Dumnezeu… Daca nu te regasesti in aceste 3 ipostaze, iti recomand sa cauti prin cartile si cuvintele preotilor sau sfintilor, sa bati la usile bisericilor si manastirilor si sa intrebi persoanele, sa le zicem autorizate in ale ortodoxiei.
Acum vreau sa te intreb altceva: cu siguranta ai vreo ruda sau vreun prieten foarte drag care nu mai e printre noi. Cand ti se face dor de acea persoana, nu iti vine sa te uiti la fotografia ei? Cam asa si cu icoanele: ele sunt de fapt niste poze ale unor prieteni buni, sau frati/surori mai mari, sau a unor persoane foarte dragi noua, fotografii la care ne uitam din cand in cand pentru a ne aduce aminte de ei, pentru a-i intreba ce mai fac, cum o mai duc, pentru a le spune amarul nostru, pentru a-i ruga sa ne indrume, etc…
Iti inteleg nelamuririle pe care le-ai exprimat in scris prin aceste comentarii. Am trecut si eu prin derutari asemanatoare. Sper ca m-am facut cat de cat inteleasa pt tine.
Referitor la articol, mi se pare cam…pacalitor titlul: normal ca cineva care sta pe net aproape zilnic n-ar putea sa fie ca Sfanta Isidora, sa fim seriosi. Ar trebui sa renuntam la multe: in primul rand la internet…
Spor!
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 7:37 pm
Va multumesc pt sfaturi si aveti dreptate. Insa eu ma referam la ceea ce facem noi ortodocsii. in biserica unde ma duc eu. sunt vesminetele sf paracheva si atatea matanii sefac acolo.. si pupa lumea icoana ei. si fac matanii si la icoane si pupa zidurile bisericilor.Iisus ni s-a arata noua…nu cred ca mai avem nevoie de mijlocitori.EL a zis : eu sunt CALEa, Viata si Adevarul iar in privinta a ceea ce a zis iisus: cauteti si veti afla , bateti si vi se va deschide, intrebati si vi se va raspunde.. se refera la faptul ca in incercarea de a se apropia mai mult de dumnezeu oamul trebuie sa cerceteze nu sa ia de-a gata tot i se ofera.Si avem Biblia, iar acolo IIsus parca spune ceva de genul puteti ajunge la TAtal doar prin MIne.Noi il numim Dumnezeu Iubitor si Bland si etc, si cred ca am citit cu totii ib Biblie cat de mare a fost mila Sa.Iisus zice: credeti in mine si veti avea viata vesnica. acum as pune o intrebare si observati va rog ca se bat cap in cap un pic:daca eu cred doar in iisus, si tin ca sarbatori doar duminica, nasterea, invierea, inaltarea si botezul, nu e bine nu? pai nu, o sa ziceti cum ? ca in calnedar mai sunt alte zeci de sarbatori pe langa astea. dar se bat cap in cap ceea ce scrie scriptura cu traditia. eu nu spun ca nu cred in sfinti..ma mai rog si zsc sa se roage pt mine toti aceia care se afla in ceruri alaturi de Hristos, dar nu mi se pare normal , laudele si inchinaciunile pe care le aducem lor. pe mine ma obsedeaza ideea ca nu stiu daca e bine ce fac. si anume atatea inchinaciuni si acatiste sfintilor,. daca iisus ni s-a arata noua… pt ce avem nevoie de sfinti, sa ne inchinam si sa ne rugam lor?:Pe noi invataura ortodoxa ne invata crede si nu cerceta, iar iisus zice: cauta..bate…intreaba etc. adica ia contact cu aceia care cred in Mine.baptistii cred in dumnezeu ..dar doar in dumnezeu..ei nu se roaga nimanui decat lui iisus , la catolici nu stiu cum sta treaba..dar tot cam asa e.si sunt mai sunt si altii care il recunsoc pe el ca Mantuitor insa nu se roaga sfintilor.Treaba e ca am luat contact cu multi oamnei din alte religii, am vb cu ei .pana in iunie nici nu imi trecea prin cap sa gandesc asta.eu nu ma voi rupe nicicand de ortodoxie pt ca alaturi de catolcii, baptsiti si alte religiipe care probabil nu le stiu, ilrecunosc pe Iisus ca fiind Mesia. eu cred ca nu exista o credinta care sa detina 100& adevarul. acelasi lucru zicem noi, asa zic si cattolcii, asa zic si baptistii,. nu! treaba e ca unde iisus e recunoscut ca mantuitor religia e aceeasi numai ca difera slujirea pe care o facem Domnului.Si sa nu imi ziceti ca nu am dreptate si ca gresesc atunci cand ii pun laolalta pe toti care cred in hristos pt ca nu e asa. dupa 3-4 ani de la moartea si invierea SA erau ortodocsi , catolici, baptisti,etc etc ? erau doar crestini, care apoi din ideea ca unii stiu mai mult decat altii, au interpretat cuvantul lui dumnezeu si s-a dezbinat unica religie crestina: Crestinismul(stiu ca suna ciudat dar asa e)in catolici, ortodocsi, baptisti, etc.Eu sunt convinsa ca trebvuie sa ii slujesc numai lui dumnezeu si ca dumnezeu fiin ATotstiutor ma aude. si pe moise il auzea si nu mai era sfanta parascheva langa dumnezeu sa ii spuna: alooo doamne vezi ca te striga cineva de jos. dumnezeu aude si vede tot ce zicem si ce facem. credeti ca daca sfintii nu se roaga pt noi nu Dumnezeu ne ajuta? ce sfant era langa Dumenzeu., atunci cand Atotputernicul ii vorbea luiDavid, sau lui Avraam. Niciunul! daca ei nu au avut nevoie de sfinti pt a se mantui ci doar de credinta asa si noi! mai degraba ei ar fi avut de sfinti carora sa se roage caci avraam si mooise nu au prins vremurile in care iisus a venit pe pamant. daca noi l-am vazut si stim care e invataura Lui si stim cat de bland este ar trebui sa ne gandim mult inainte de a aduce cantari de lauda sfintilor. lauda merita nyumai dumnezeu:-)
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 7:54 pm
si la fel in Biblie e scris la faptele apostolilor cap 14, versetele 10-18 ceva ce are legatura cu nedumerirea mea 🙂 cititi va rog . au fost urmasii Domnului , apostolii dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne inchinam lor. si preotii nostri sunt urmasii lui hristos. si ei au har de la dumnezeu. si ei sunt oamnei asa cum suntem si noi asa cum au fost si apostolii. daca unpreot moaree, trebuie sa ne rugam lui, sa ridicam biserici cu numele preotului care a murit? singurul care a invins moartea e hristos. asa ca el merita slava, inchinaciune si inaltare…si nu acei oameni care au trait dupa placul sau.aceia sunt fericiti:-)ma rog…’sfinti’ 🙂 sper sa ma lumineze dumnezeu. eu oricum… tin zilele de sarbatoare, sf nicolae, intrarea maicii domnului,sf parascheva.. dar nu stiu nu stiiiiiiiiiiu ce sa fac.:sad: o iau razna. sunt multe multe lucruri care s ebat cap in cap. de pat nu sunt multe doar 2:biblia si traditia. noi ce avem de pe vremea mantuitorului? doar biblia(noul testament mai ales in acre sun cuprinse evangheliile si psalmii) atat. ce e mai imporatant de respectat: traditia sau ce zice biblia? oamnei buni sunt la rascruce :sad:( ce bine de cei care au apucat vremea in care a venit pe lume Mesia. stiau un lucru . nuami pe el il cinsteau. acum in schimb…nici nu mai stii. e pacat sau nu sa te rogi icoanelor si sfintilor?
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 8:04 pm
sau… ar mai fi o posibiliate: oamneii pe care noi ii numim sfinti, sa fi dus o viata atat de placuta domnului, iar in rai sa fie pusi la loc de cinste. nu stiu cum e in rai, dar poate sunt si acolo pe trepte asa cum si noi avem patriahrh, episcop, diacon. asa si acolo: sfinti, drepti etc.(sau poate nu*) si poate nu se supara dumnezeu daca le oferim o zi din calendar lor(sau poate se supara *), pt ca merita pt viata sfanta pe care au dus-o si mai ales sa le luam exemplul. bun. sunt de acord….dar de aici pana la a aduce mari inchinaciuni si matanii si .. laude… hmm..pai daca sfintilior le zicem: ajuta-ma sf nicolae… sau iarta-ma sau mai stiu eu ce pe dumnezeu ce il mai rogi. eu sunt de parere ca aceia care sunt trecuti sfinti in calendarul nostru merita cuvinte de cinste… bucura-te sau mai stiu eu ce…ca doar merita sa se bucure , mai ales ca sunt in Rai, logic nu? dar nu inchinaciuni sau matanii. offffffffffffff nici eu nu mai stiu, daca observati sunt pe 2 drumri: da si ba:-)
Viorel
octombrie 18, 2009 @ 8:12 pm
@ dumbravioara
Poate ar fi mai indicat sa participi mai intai la Sf. Liturghie si apoi, dupa ce vei gusta pe Domnul, sa vezi cum e cu criticile, parerile si sfaturile.
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 8:22 pm
crede-ma viorel , ca merg duminica de duminica la biserica 🙂 deci nu e asta problema ca nu sunt apropiata de dumnezeu. din contra. ma rog mereu sa fac calea lui. unde vezi tu critici si sfaturi? de ce repede critici ceea ce am scris eu, spunand la randul tau ca am criticat? pe cine am criticat? ca stau la slujba si vad cum pupam zidurile reci si prafuite ale bisericilor? ca nu inteleg de ce atata miscare in biserica? te duci si te asezi intr-un loc. nu esti mai credincios si mai drept cu nimic daca pupi un lucru facut de mana omului;-)daca faci niste matanii la o icoana. daca pt a ne aminti de dumnezeu, avem nevoie de o icoana pararea mea e ca ar trebui sa ne gandim bine daca intr-adevar suntem apropiati sau nu de dumnezeu. daca s-ar intampla sa fie un razboi in care sa rda tot si nimic sa nu ramana, nici biserici nici icoane9zic fereasca sfantul), ce facem? nu ne mai ruga ca nu avem icoane? sau desenam o cruce pe o coala alba pe care o tinem in buzunar(ca de pereti nu mai sunt ca doar i-a mistuit razboiul, sau altceva, etc). sincera…am fi in stare. citim cateva rugaciouni, aruncam cu aghiasma si gata…e sfintita! sfintita de cine? de noi oamneii… de cand avem puterea sa sfintim?:-)
Tavi
octombrie 18, 2009 @ 8:25 pm
„pe noi invataura ortodoxa ne invata crede si nu cerceta, iar iisus zice: cauta..bate…intreaba etc. „
Dumbravioara, unde ai citit tu in invatatura ortodoxa „crede si nu cerceta” ? Ca sunt tare curioasa!
In plus, cum singura spui, „am luat contact cu multi oamnei din alte religii, am vb cu ei .pana in iunie nici nu imi trecea prin cap sa gandesc asta.”
Aici e problema. Asa s-a strecurat vrajmasul. Dar partea buna e ca ai inceput sa iti pui intrebari. Ai ocazia minunata de a cunoaste mai bine ortodoxia si astfel sa nu mai fi atat de usor de influentat de catre cei de alte culte.
Sfintii sunt prietenii lui Dumnezeu. Sigur ca Dumnezeu aude rugaciunile tale, dar cum e cand se roaga inca cineva pentru tine? O prietena? Un prieten?
Uite, parintele Paisie Aghioritul a facut foarte multe minuni doar prin rugaciunea lui curata catre Dumnezeu.
Intr-o zi se ruga pentru toti copiii, sa fie izbaviti de accidente. Si exact in momentul acela, o masina „a dat” peste copilul unui om, omul se astepta sa-si gaseasca copilul accidentat, dar l-a gasit teafar pe trotuar si l-a intrebat, iar copilul i-a spus ca un parinte i-a aparut si l-a luat din fata masinii si l-a pus pe trotuar. Apoi parintele a disparut. Si mai tarziu cand au mers la Biserica unde slujea Pr. Paisie, copilul l-a recunoscut si i-a zis uite tata acesta e parintele care m-a tras din fata masinii! Si tatal a mers la Pr Paisie sa ii multumeasca dar Pr Paisie i-a spus ca in ziua aceea el nu era pe strada respectiva, dar isi aminteste ca era la rugaciune si ca se ruga pentru copii sa fie izbaviti de accidente.
Asta e o minune savarsita cand dansul era in viata! Doar prin rugaciunea lui! Pot sa-ti povestesc minuni facute si dupa adormirea lui, dar mai bine citeste singura 🙂
Cartea in care au fost adunate toate aceste minuni se numeste „Cuviosul Paisie Aghioritul – Marturii ale inchinatorilor” de Nicolae Zurnazoglu, Ed Evanghelismos 2006
Costa ~25lei. Daca ti se pare prea mult, as putea sa ti-o trimit eu in dar.
Dar parintele Paisie este un exemplu. Toti sfintii sunt minunati si trebuie sa citesti despre ei si viata lor.
Eu abia astept sa fie canonizat oficial Pr Paisie. Pentru ca il simt aproape, ca pe un prieten bun.
Stii unii oameni nu au prieteni, nu au pe nimeni care sa se roage pentru ei, dar uita ca sunt atatia sfinti care ar veni grabnic in ajutor numai sa fie chemati.
Dumbravioara, te rog sa fii mai sceptica cand vin la tine tot felul de „bine intentionati” din alte culte care incearca sa iti faca demonstratii cu Biblia in mana. Trebuie sa cunosti mai bine ortodoxia.
„eu nu ma voi rupe nicicand de ortodoxie”
sa dea Dumnezeu! si mai ales sa intelegi de ce 🙂
cu drag
octavia
dumbravioara
octombrie 18, 2009 @ 8:28 pm
multumesc octavia:-)
Silvia
octombrie 18, 2009 @ 9:16 pm
Dumbravioara, aspectu asta cu pupat peretii si icoanele pe toate partile si a face zeci-sute de metanii in fata unei icoane si, in fine, si altele, si mie mi se par exagerari de la un punct in colo. Depinde de fiecare om in parte. Daca nu simti asta, nu te obliga nimeni sa faci asa. Fiecare cu felul lui de a-si exprima evlavia.
florinm
octombrie 18, 2009 @ 9:25 pm
Dumbravioara, de unde stii ca nu scrie despre sfinti in Biblie? Caci scrie, si inca in mai multe locuri. Fii atenta la prietena ta baptista, caci (neo)protestantii nu cred in sfinti. Dar nici in icoane nu cred. Banuiesc ca tu te inchini la icoane, nu? 🙂
florinm
octombrie 18, 2009 @ 9:31 pm
Am observat si ce ai scris si despre icoane…
Pot sa-ti spun ca si despre icoane scrie in Biblie. Daca vrei, putem vorbi mai multe pe mail – la cererea ta, admin ti-o va trimite. Doamne, ajuta!
Ana
octombrie 19, 2009 @ 9:00 am
Dumbravioara @ „in biserica unde ma duc eu. sunt vesminetele sf paracheva si atatea matanii sefac acolo.. si pupa lumea icoana ei. si fac matanii si la icoane si pupa zidurile bisericilor.”
Fiecare face dupa credinta lui. Cei care saruta astfel icoanele, stiu bine ce fac.
In sfanta biserica e bine sa ne vedem de-ale noastre, sa nu-i urmarim pe altii. VRAJMASUL TOCMAI ASTA VREA: SA TE SCOATA PE TINE DIN STAREA DE RUGACIUNE, DE LINISTE, sa te duca spre judecarea aproapelui. Mai bine stai staruitor cu ochii in pamant sau pe o icoana si concentreaza-te la slujba. Iti va fi de MARE folos!
Doamne ajuta
dumbravioara
octombrie 19, 2009 @ 10:18 am
MUltumesc Flroin. Chiar vreau pt ca deja ma simt ca o oaie ratacita. eu in loc sa imi apar credinta , ma aliniez cu cei care o crtica.Ai dreptate Ana.Stiui lucrul asta si parca ma adancesc din ce in ce mai mult sa il fac.Dar un lucru simt: ca daca ma rog, Iisus imi arata calea. de asta am o mare nadejde in suflet.
catalin
octombrie 19, 2009 @ 10:33 am
draga dumbravioara. daca Hristos s-ar supara ca aducem cinstire sfintilor , El insusi nu i-ar fi facut sfinti. In primul rand trebuie sa te lamuresti bine de ce sunt sfinti? cum s-au sfintit ei ? Parascheva nu scoate un cuvant si nu misca un deget (asa vedem noi lucrurile cu ochii carnii) dar a adunat in jurul ei 400000 de pelerini numai anul acesta in ajunul praznuirii ? De ce? Iti spun ca multe minuni face si nu degeaba este numita Ocrotitoarea Moldovei. Dar vreau sa-ti spun altceva. La randul meu facusem o oarecare ierarhie a sfintilor si -i luam in considerare pe cativa , mai cunoscuti si am gresit . Si vreau sa -ti povestesc de ce am gresit !!! Intamplator (oare??) am intrat intr-o biserica cu hramul Sf. Ierarh Nicolae si chiar atunci se faceau pregatirile pentru o aghiazma mica .Dupa savarsirea acesteia am vrut sa plec dar imediat a inceput si acatistul Sf. Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava.Am vrut sa plec dar m-am razgandit pentru cateva momente . O femeie foarte bine imbracata si aparent foarte evlavioasa s-a apropiat de preot in genunchi. Acesta incepuse sa citeasca acatistul . Acea femeie la fiecare Bucura-te…….facea o metanie mare si se departa taras pe genunchi cate jumatate de metru inapoi. Vazand asta am cazut in genunchi (poate si de teama) si am ramas pana la sfarsit .Femeia ajunsese din centrul bisericii (catedrala de fapt) langa pangar care se afla la iesire.Atunci am realizat cine este Sf. Mare Mucenic Ioan cel Nou , de fapt ce reprezinta sfintii lui Dumnezeu pentru noi pacatosii .Am deschis si eu eu ochii si am realizat ca toti trebuiesc cinstiti in aceiasi masura. Pe Ei sa-i luam mijlocitori ai nostri caci Domnul i-a sfintit deci voia Lui sa o facem .
catalin
octombrie 19, 2009 @ 10:58 am
@ dumbravioara
vreau sa mai adaug ca asa trebuie sa fie pozitia noastra in fata lor. taras …. pe genunchi dand inapoi. Dumnezeu intre sfinti SE ODIHNESTE…. deci sa tragem concluziile.
Ana
octombrie 19, 2009 @ 11:44 am
Cautarea ta Dumnbravioaro, o sa-ti aduca bucurie.
PS: Observi deja cred, ca pe noi ne doare cand ne este atins ceva din cultul nostru. Ai sa vezi ca ai sa ajungi si tu aici:-)
Doamne ajuta
florinm
octombrie 19, 2009 @ 12:10 pm
Dumbravioara, sa fii sigura ca Biserica noastra ortodoxa nu este nicidecum fictiune si minciuna, nu este manipulare, ci este adevar si istorie, avandu-l Cap pe Domnul Hristos.
Si apropos de istorie si de adevar: Sfantul Evanghelist LUCA a fost si pictor de icoane, fiind considerat fondatorul iconografiei crestine. Icoana Maicii Domnului cu Sfantul Prunc in brate, in care ea arata cu mana spre El, denumita „Povatuitoarea” sau „Ajutatoarea”, a fost pictata initial de Sf. Ev. Luca. Dupa ce a zugravit pe o scandura chipurile maicii Domnului si ale Mantuitorului, a dus icoana chiar Maicii Domnului, ca sa o vada. Cand aceasta a vazut-o, si-a amintit de proorocia care spune: „De acum mă vor ferici toate neamurile!”…
Astept un semn de la tine, pe mail.
Doamne, ajuta!
Viorel
octombrie 19, 2009 @ 1:41 pm
Eu am canon de la duhovnic, in biserica sa privesc in pamant permanent. Ca sa nu mai vad si sa judec pe cei ce intra si se inchina. Nu va inchipuiti ce greu este de tinut aceasta simpla randuiala.
Elena
octombrie 19, 2009 @ 2:03 pm
Draga Dumbravioara,
Dumnezeu ne-a inzestrat cu ratiune, de accea este normal sa iti pui intrebari. Asta inseamna ca nu esti ignoranta ca sa percepi credinta prin zicala „asa e obiceiul” sau „asa e lasat”. Tu cauti pentru ca vrei sa cunosti o credinta profunda si nu superficiala, si asta e foarte bine. Cu toate acestea, ai mare grija ca vrajmasul nu doarme. El vede intentiile tale bune si vrea cu tot dinadinsul sa te abata de la aceasta cale. De aceea iti scoate in cale fel si fel de oameni care nu fac altceva decat sa aduca tulburare in inima ta. Daca acei oameni ar spune adevarul si Harul Lui Dumnezeu ar fi cu ei, cuvintele lor ti-ar aduce pace si nu tulburare. Ortodoxia este adevarata cale pentru ca este crestinismul de la inceput cand toti erau una. Nu ortodocsii s-au deprins de crestinism, ci toate celelalte credinte. Cerceteaza credinta primilor crestini si ai sa vezi ca e identica cu cea pe care o traim noi azi. De accea, toate celelalte crednte s-au rupt de buna voie de Harul Lui Dumnezeu. Fara Har au ajuns la si mai mari rataciri (si daca cercetezi cu atentie doctrina lor, iti vei da seama). Cauta marturii ale convertitilor la ortodoxie si ai sa intelegi de ce ortodoxia este calea adevarata. Ex: Viata Parintelui Serafim Rose si cuvantul „Cum am devenit ortodox” al P. Rafail Noica.
Despre sfinti: Nu numai Hristos a invins moartea, ci si toti sfintii care i-au urmat exemplul. Jertfa Lui Hristos este exemplu pentru toti crestinii. De aceea ii cinstim pe sfinti: pentru ca au urmat Cuvantului Mantuitorului si si-au rastignit trupul impreuna cu patimile. Ei au biruit si noi suntem chemati la aceeasi lupta si biruinta. Nu crezi ca merita pe buna dreptate sa fie cinstiti? dar daca te inchini unui sfant, nu te inchini ca Lui Dumnezeu, ci ca unuia care s-a invrednicit de cununa biruintei.
DAR, despre toate problemele pe care ti le pui,cel mai in masura sa iti vorbeasca este duhovnicul tau, caruia ii spui in taina tot ce te framanta. Prin el, Dumnezeu iti va descoperi Calea intru smerenie. Nu incerca sa descoperi singura „adevarul”, interpretand Sfanta Scriptura dupa mintea ta, pentru ca este cea mai mare inselare in care au cazut multi. Nu uita ca toate ereziile, sectele, apostaziile au pornit de la trufia mintii.
Roaga-te, citeste, cauta, intreaba si nu uita de doctoria cea mai folositoare: spovedania si Sfanta Impartasanie.
Si pentru sinceritatea ta, Dumnezeu te va rasplati cu multa credinta! Inima ta va simti atunci dulceata Harului!
Ana
octombrie 21, 2009 @ 10:17 pm
Viorel @. Bun canon. Mai iau si eu atitudinea asta si observ ca bine-mi este. De obicei insa imi place sa stau cu ochii pe o icoana. Imi dau insa seama ca trebuie sa ma uit cat mai sus, ca sa nu vad ceva care sa ma sustraga de la starea de rugaciune. Doamne ajuta