Skip to content

3 Comentarii

  1. sdaniel
    ianuarie 7, 2016 @ 7:08 pm

    Inteleg simbolistica botezului, semnificatia acestuia si frumusetea evenimentului pentru noi crestinii. Nu imi place sa fiu gica-contra dar mie greu sa traiesc intr-o stare de vesnica preamarire, exagerare ceva gen cult al personalitatii.
    Astfel: „prin Domnul Hristos, care se boteaza… apele isi recapata demnitatea lor primordiala de purtatoare ale energiilor divine necreate’’. Deci demnitatea apei 
    „Botezul Domnului in apa Iordanului restaureaza apa in rolul ei primordial de generatoare si intretinatoare a vietii pe pamant, rol pe care si-l pierduse odata cu pacatul stramosesc.” Eu cred ca si pana la Iisus, apa intretinea viata pe pamant, altfel ar fi disparut viata de pe Pamant. E greu sa inteleg legatura intre pacatul stramosesc si sotia mea (de exemplu), dar ca apa era afectata de pacatul a doua persoane este imposibil.
    „Prin mainile intinate ale lui Adam, puterea de viata a apelor scazuse”….cum? de ce ? exemple etc.
    „Asadar prin Hristos care Se boteaza .. Tatal facand cunoscut oamenilor pe Fiul Sau cel iubit ….” Mai corect este „o parte a oamenilor”, statistic vorbind doar 30% din populatia globului este crestina, altii sunt musulmani, budisti etc.
    Un 2016 fericit sa aveti!

    Reply

  2. Roxana
    ianuarie 8, 2016 @ 11:40 am

    @sdaniel

    Albert Einstein a spus ca daca nu poti sa explici un lucru in termeni simpli inseamna ca nu il intelegi.

    Eu iti raspund ca nu are rost sa cauti un inteles in acest articol. Se inscrie in linia emanatiilor spirituale a unora ca Fuego sau Deepak Chopra.
    Iti recomand „Noi vorbim, nu gandim”, Radu Paraschivescu, Ed. Humanitas.

    Sharbinsk ti-ar raspunde ca nu intelegi pentru ca nu esti induhovnicit destul.

    La multi ani!

    Reply

  3. sharbinsk
    ianuarie 8, 2016 @ 5:54 pm

    Sfânta Evanghelie după Ioan Cap.4 v. 7-14
    [i]„7.Atunci a venit o femeie din Samaria să scoată apă. Iisus i-a zis: Dă-Mi să beau.
    8.Căci ucenicii Lui se duseseră în cetate, ca să cumpere merinde.
    9.Femeia samarineancă I-a zis: Cum Tu, care eşti iudeu, ceri să bei de la mine, care sunt femeie samarineancă? Pentru că iudeii nu au amestec cu samarinenii.
    [b]10.Iisus a răspuns şi i-a zis: Dacă ai fi ştiut darul lui Dumnezeu şi Cine este Cel ce-ţi zice: Dă-Mi să beau, tu ai fi cerut de la El, şi ţi-ar fi dat apă vie. [/b]
    11.Femeia I-a zis: Doamne, nici găleată nu ai, şi fântâna e adâncă; de unde, dar, ai apa cea vie?
    12.[b]Nu cumva eşti Tu mai mare decât părintele nostru Iacov[/b], care ne-a dat această fântână şi el însuşi a băut din ea şi fiii lui şi turmele lui?
    13.Iisus a răspuns şi i-a zis: Oricine bea din apa aceasta va înseta iarăşi;
    14.[b]Dar cel ce va bea din apa pe care i-o voi da Eu nu va mai înseta în veac, căci apa pe care i-o voi da Eu se va face în el izvor de apă curgătoare spre viaţă veşnică[/b].”[/i]

    Sfânta Evanghelie după Ioan Cap.3 V.4-6; 17-23; 31.
    [i]„4.Iar Nicodim a zis către El: Cum poate omul să se nască, fiind bătrân? Oare, poate să intre a doua oară în pântecele mamei sale şi să se nască?
    5.Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie:[b] De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu.[/b]
    6.Ce este născut din trup, trup este; şi ce este născut din Duh, duh este.”[/i]

    [i]„17.Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
    18.Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a şi fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
    19.Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume şi oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
    20.Că oricine face rele urăşte Lumina şi nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
    21.Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârşite.
    22.După acestea a venit Iisus şi ucenicii Lui în pământul Iudeii şi stătea acolo şi boteza.
    23.Şi boteza şi Ioan în Enom, aproape de Salim, că erau acolo ape multe şi veneau şi se botezau.
    […]
    [b]31.Cel ce vine de sus este deasupra tuturor; cel ce este de pe pământ pământesc este şi de pe pământ grăieşte. Cel ce vine din cer este deasupra tuturor.[/b]”[/i]
    [i]
    Botezul Domnului – Cuvant de invatatura la Sfintirea Aghiasmei Mari, 2016[/i] [6min]
    https://www.youtube.com/watch?v=16SpEjfprxw

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *