Skip to content

2 Comentarii

  1. daniel
    mai 26, 2011 @ 6:39 pm

    Nu inteleg acest articol. Daca Satana a fost atat de bun si de inteligent de ce a mai facut acele „lucruri”. Pai ori era inteligent si isi dadea seama ca D-zeu era atotputernic (principiu de baza) ori nu. Sa zicem ca a gresit, dar de ce nu s-a cait, caci Domnul e milostiv si bun si l-ar fi iertat.
    Citez „Judecând după răutăţile pe care le face Satana în lume, după cât de numeroase şi de putemice sunt ele, ne putem da seama ce duh impunător şi puternic fusese la început.” Asta inseamna ca Satana, fiind creatia lui D-zeu, D-zeu este responsabil si de ceea ce face Satana. Pai nu, adica bun , tu D-zeu ai gresit cu Satana, dar de ce trebuie sa sufere oamenii.
    Citat incredibil (pentru mine cel putin)
    „o lecţie pentru toţi oamenii: să se smerească în faţa Creatorului, să se considere pe sine ca neînsemnând nimic, să-I atribuie totul lui Dumnezeu, să trăiască numai în Domnul, făcând voia Sa.”
    Deja ma intreb ce rost mai are existenta umana citind asta, suntem pur si simplu un fel de sclavi, ori te rogi toata ziua si donezi bisericii toti banii, ori ajungi in Iad. Eu inteleg acest citat ca pe un indemn de a nu face nimic in viata si a fi un nimeni si mai inteleg unele chestii dar mi-e rusine sa le exprim.
    Eu cred ca D-zeu nu ar fi niciodata o fiinta atat de orgolioasa sa se supere pe oameni pentru pasiunile lor, pentru scepticismul lor, viciile lor. Pai o viata au, au timp dupa aia zeci de milioane de ani sa traiasca langa D-zeu, macar 80, 90 de ani sa traiasca fara El.

    Reply

  2. Administrator
    mai 26, 2011 @ 8:03 pm

    Salut Daniel,

    Iti voi raspunde la toate intrebarile tale pe rand:

    1. Faptul ca era inteligent nu insemna ca era programat sa fie bun, ci el ca inger era liber sa aleaga de a face binele sau raul asa cum suntem noi oamenii si asa cum sunt toti ingerii astazi.
    2. Daca vrei sa vezi de ce diavolul nu vrea sa se pocaiască şi să-şi ceară iertare atunci citeşte această întâmplare din viaţa Sfântului Antonie şi vei înţelege foarte bine: [url]http://www.razbointrucuvant.ro/2011/01/17/cat-de-dulce-trebuie-sa-fie-rautatea-cea-veche/#more-21580[/url]
    3. Faptul ca Dumnezeu l-a creat pe Lucifer o creatură extraordinară nu înseamnă că l-a predestinat spre bine sau spre rău ci i-a dat libertatea să-şi arate singur iubirea faţă de Dumnezeu şi întreaga lume. Aşa cum eu dacă îmi cresc copiii aşa cum trebuie asta nu înseamnă că pe parcusul vieţii nu vor greşi.
    De ce suferă oamenii din cauza ispitelor lui Lucifer? Nu ştiu să-ţi răspund.
    4.Când Sf. Ioan de Kronstadt ne spune că omul trebuie să se smerească pe sine în faţa Creatorului nu ne arată că noi suntem sclavi înaintea lui Dumnezeu ci ne îndeamnă să nu ne lăudăm înaintea oamenilor cu reuşitele noastre ci să conştientizăm că tot binele pe care-l facem vine de la Dumnezeu şi fără El n-am putea face nimic. Acel citat care te-a supărat ne îndeamnă să nu ne mândrim în faţa oamenilor cu ceea avem sau cu ce putem face pentru că în acest fel unii mai săraci sau mai puţin descurcăreţi vor fi descurajaţi, vor acumula frustrări, se vor supăra. Mai degrabă le spunem că tot ceea ce am realizat noi este de la Dumnezeu şi că ei pot fi la fel ca noi dacă-i vor cere ajutorul.
    5. Dumnezeu nu ne pedepseşte pentru pasiunile noastre ci pentru patimile noastre, patimi care ne fac nouă înşine rău şi celor din jur. El ca un Tată grijuliu va avea grjiă să ne atragă atenţia când faptele noastre egoiste, care nouă ne sunt pe plac, crează suferinţă celor din jur.
    6. Numai cei curaţi cu inima îl vor vedea pe Dumnezeu. „Nu cel ce-mi zice Doamne, Doamne! va intra în împărăţia cerurilor ci cel ce face voia Tatălui Meu” zice Hristos Domnul. Aşa că a trăi lângă Dumnezeu veşnic e accesibil doar celor cu viaţă sfântă, celor care iubesc, iartă şi se jertfesc pentru ceilalţi.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *