Skip to content

5 Comentarii

  1. Albinuta
    iulie 24, 2012 @ 10:33 am

    Ma bucura aparitia acestui articol,ai descris asa de frumos relatia care ar trebui sa fie intre sotii incat mie personal mi-au curs cateva lacrimi insa m-au si ajutat ca sa vad cam unde trebuie lucrat .De asemenea mi-a placut foarte mult ca a-ti pus icoana cu Sfintii Parinti Ioachim si Ana alaturi de cei doi tineri ,multumesc muuuult de tot ,Sfintii Parinti sa ne ajute si sa ne calauzeasca asfel incat sa reusim sa traim in caznicie cat mai frumos si placut Domnului

    Reply

  2. Claudiu Balan
    iulie 24, 2012 @ 11:35 am

    Doamne ajută, Albinuța!

    Mă bucur că ți-a fost de folos.
    Am pus icoana cu Sfinții Ioachim și Ana pentru a pune în oglindă două tipuri de relații:

    1. Relațiile sexuale între tineri necăsătoriți, dornici de plăcere, neexperimentați, fără a cunoaște roadele familiei și a ascultării de Dumnezeu.

    Și

    2. Relația de iubire dintre Ioachim și Ana care, binecuvântate de Dumnezeu fiind, dă cel mai mare rod pe care l-a putut da ființa umană vreodată: Maria din care S-a întrupat Dumnezeu.

    Maria, de la un simplu om a ajuns să fie mamă a lui Dumnezeu!
    Ce minune!
    Ce fascinant!

    Otilia, mama mea, are ca fiu, pe mine, Claudiu. Dar gândiți-vă că Maria, tot femeie ca și Otilia, are ca fiu pe Hristos, Dumnezeu lumii.

    Asta e diferența între cele două tipuri de relații.

    Prima aduce plăcere egoistă și a doua aduce mântuire întregii lumi.

    Reply

  3. cristian
    august 1, 2012 @ 8:00 am

    Ma gandesc ca cel care a pus aceste trei intrebari este adept al tantrei yoga,sau poate chiar face parte din secta satanica MISA.

    Oricum e rau pentru ca prin yoga in general si prin tantra yoga se intra in legatura cu energiile demonice,cu demonii din lumea vazduhului (yoghinii o numesc lumea astrala).

    E bine sa renuntam la practicarea unor astfel de tehnici de yoga sau tantra pt a nu intra in legatura cu demonii si pt a nu ne pervertii fiinta (va zic din proprie experienta pt ca si eu am practicat yoga la secta satanica MISA dar m-am lasat de 10 ani).

    Reply

  4. UDREA ELENA
    ianuarie 23, 2013 @ 1:20 pm

    OF! SUNT UNELE LUCRURI PE CARE,RECUNOSC,SI MIE IMI E GREU SA LE INTELEG, DARAMITE SA I LE MAI EXPLIC SI ALTCUIVA! SINCER,NICI NU MA MAI MIRA CA ALTII NU LE INTELEG! VOI INCERCA SA-MI TRAIESC SI EU VIATA CAT DE DEMN VOI PUTEA!

    Reply

  5. cristirg
    aprilie 30, 2014 @ 6:45 am

    exercitiile yoga axate pe reprimarea prelungită a respiratiei se soldează în majoritatea cazurilor cu cresterea cantitătii de bioxid de carbon din sânge, fenomen pe care cele mai recente descoperiri medicale îl conexează cu producerea unor halucinatii vizuale si auditive, între care senzatia de decorporalizare, de comunicare cu entităti din alte lumi, de materializare spontană a unor corpuri luminoase s.a.m.d.

    Este foarte usor pentru cineva neexperimentat duhovniceste să se rătăcească, în lipsa unui criteriu pe seama căruia să discearnă natura evenimentului pe care îl trăieste. Este de provenientă fiziologică? Este o festă jucată de simturi? Este de sorginte psihică, precum halucinatiile psihopatilor care „aud“ voci si au „viziuni“? Sau este un eveniment spiritual? Iar dacă este un eveniment spiritual, de la cine provine? De la Hristos, sau de la Diavol (care are capacitatea de a lua chip de animal, de lumină sau chiar de înger, asa cum arată Scriptura, scrierile patristice si experienta ascetică a Bisericii)?

    Iată ce declara Satyananda, vorbind despre tehnicile yoghine: „împreună cu această sansă a eliberării de îngrădiri si neplăceri, există pe de altă parte posibilitatea ca cineva să înnebunească si să-si petreacă restul zilelor într-un ospiciu psihiatric. Din nefericire, aceasta s-a întâmplat unor oameni care au urmat practicile yoghine fără povătuire sau n-au ascultat sfaturile profesorului lor“ (extras din periodicul grecesc „Yoga“, nr. 15/1981, pp. 41-42). Dincolo de încercarea evidentă de transfer a întregii responsabilităti asupra discipolilor, această afirmatie naste întrebarea: de vreme ce aceste exercitii sunt atât de primejdioase, de ce sunt promovate abundent, fără nici un fel de precizări si avertismente, în periodice, cărti si brosuri ilustrate care nu scot în evidentă decât pretinsele lor rezultate binefăcătoare? Intr-un alt context, Satyananda afirma: „Totusi, oamenii spun că trezirea lui Kundalini este primejdioasă. De ce? Bineînteles, se pot întâmpla si accidente, este posibil să sfârsiti la psihiatrie pentru un timp. Dar totul pe lumea aceasta este un risc. Viata reprezintă un mare risc, si omul trebuie să fie un luptător îndrăznet, gata oricând să riste… Ce se va întâmpla dacă eu exersez Kundalini Yoga si înnebunesc? Atunci veti începe voi să exersati si, dacă înnebuniti, va începe altul. în cele din urmă, vom îmblânzi Kundalini…“ („Yoga“, nr. 5/1981, p. 8). Prin urmare, Satyananda nu numai că le propune dezinvolt tuturor yoghinilor asumarea statutului de simpli cobai într-un experiment incontrolabil, ci recunoaste în plus că el însusi, marele guru, marele iluminat, marele initiat, este expus exact acelorasi riscuri!

    Dincolo de faptul că existenta lui Kundalini („sarpele sfânt care doarme la baza coloanei vertebrale a fiecărui om“) este iarăsi o convingere eminamente religioasă, trebuie retinută din nou pledoaria pentru caracterul util si onorant al nebuniei, cel putin când ea survine în urma practicării yoga. Mesajul nu lasă loc nici unui echivoc: „Vom continua până ce vom îmblânzi Kundalini, indiferent dacă aceasta ar însemna înnebunirea a milioane de oameni“.

    Lipsa de orice scrupul a unei atari atitudini nu este nici ea decât expresia conceptiei generale despre lume a hinduismului, care „educă“ sistematic astfel de personalităti. Este relevantă în acest sens si mărturia Teodorei Katelouzou, publicată de către ziarul „Orthodoxos Typos“ în 1976:

    „Intrucât am aplicat intensiv timp de mai bine de doi ani metoda lui Maharishi, pot afirma cu toată sinceritatea si răspunderea că relaxarea prin meditatie este o pasivitate în stil indian care paralizează orice putere de reactie si de luptă în viată; este foarte îndepărtată de adevărata liniste si împlinire sufletească. Prin tehnica lui Maharishi, si prin toate celelalte tehnici hinduse sau buddhiste, omul se autohipnotizează si pierde orice urmă de vointă si de initiativă. Este o spălare a creierului care se impune treptat si care are drept rezultat final pierderea completă a personalitătii. Mi-a adus si mie serioase prejudicii sub aspect mental, căci nu mai puteam să mă concentrez în nici o împrejurare, si îmi pierdusem toată energia. Din clipa în care am încetat să meditez, mi-am putut continua fără probleme studiile… Metoda lui Maharishi făcea destule victime. Un tânăr care practica meditatia transcendentală s-a sinucis în timp ce urmărea un seminar al lui Maharishi. Un altul si-a pierdut definitiv vocea. Un căpitan grec a început să prezinte tulburări psihice din ce în ce mai grave, până când l-au închis la psihiatrie. Multi tineri pe care i-am văzut cu ochii mei începeau să schiteze miscări spasmodice, gesturi din cele mai bizare, si numeroase alte reflexe pe care nu le puteau controla“.

    Să încheiem acest tablou reamintind si faptul că, de obicei, executantul exercitiilor yoga este instruit să-si concentreze mintea în anumite puncte concrete ale corpului, care diferă în functie de exercitiu. Concomitent, el trebuie să repete în gând sau chiar si cu voce tare o anumită mantră, care am văzut deja că nu este altceva decât o formulă de invocare sau adorare a uneia dintre miile de zeităti hinduse: Shiva, Krishna, Kali, Vishnu, s.a.m.d. Este o altă probă peremptorie a caracterului profund religios al yogăi, si un avertisment asupra implicatiilor duhovnicesti ale practicării acestor exercitii. Pentru un crestin, consecintele sunt similare cu cele ale apostaziei.” http://cartearomaneasca.blogspot.ro/2014/01/influenta-practicii-yoga-asupra.html

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *