Campanii

Mii de tineri isi pastreaza fecioria pana la casatorie

Tu de ce crezi in Dumnezeu

Euharistia continua

Tabere ortodoxe

Dragilor, voi împărtăși cu voi în acest articol câteva gânduri despre turul nostru în Europa Centrală. Gândul de a organiza acest pelerinaj mi-a venit vizitând Memorialul Victimelor Comunismului de la Sighet plimbându-mă la etajul 2 și văzând expoziția Samaritenii din Markowa. M-a impresionat gestul a 9 familii de polonezi din satul Markowa care au ascuns în casele lor alte familii de evrei, riscându-și viața. Așa a fost și cazul familiei Ulma. La 24 martie 1944, toți membrii familiei, inclusiv cei şase copii mici și Wiktoria, care era însarcinată, impreună cu evreii pe care-i ascundeau (Saul Goldman şi cei patru fii ai săi, care în Markowa erau numiţi Szalli, cele două flice şi nepoata lui Haim Goldman, probabil Lea Didner, împreună cu fiica ei, al cărei nume nu se cunoaşte, precum şi Golda Grunfeld) au fost ucişi de către jandarmii germani, după ce a fost descoperiți de un polițist polonez din Lancut.

Doamne ajută! Ne-am întors cu bine din excursia noastra în Munții Ciucaș și mai jos o să împărtășim cu voi câteva impresii, în speranța că într-o zi vă veți alătura nouă.

Ne-am adunat 26 de persoane, majoritatea din București, așa cum se întâmplă în general în taberele noastre, pe o vreme frumoasă de început de toamnă, cu gândul de a ne bucura de o tură pe munte mai aproape de casă.

Vineri, 1 septembrie 2017

A fost zi de muncă pentru majoritatea dintre noi, iar spre după-amiază am plecat fiecare din zona lui către Mănăstirea Suzana din județul Prahova. Seara, în jurul orei 21.00 ne-am adunat în acest locaș sfânt și liniștit de pe valea Teleajenului, maicile primindu-ne cu drag. Ne-am cazat în casa de oaspeți, băieții jos și fetele sus, și apoi am mâncat ceva împreună. Am reușit să mai prindem și o mică parte din slujba de seară.

Mănăstirea Suzana, ce loc minunat! Era noapte și răcoare, biserica în care maicile bătrâne aduceau slavă Creatorului era înconjurată de flori multe și înmiresmate, în spate munte, deasupra cerul înstelat, luna strălucind, iar în jur casele smerite și vechi ale maicilor. A fost o bucurie pentru mine să pășesc pe aleea acestui mic colțișor de rai, unde Duhul lui Dumnezeu a binevoit să odihnească.

Abia ne-am întors din excursia din Munții Făgăraș și mai jos voi împărtăși cu voi câteva impresii și fotografii.

Făgărașul, perla Carpaților, oferă iubitorilor de munte cele mai înalte piscuri din România dar și cele mai frumoase priveliști. Dacă acum doi ani nu am reușit să ajungem până pe Vârful Moldoveanu din cauza vremii, anul acesta Maica Domnului a fost akături de noi și ne-a dăruit o vreme extraordinară, fără ploaie, cu soare și temperaturi potrivite.

Ne-am întâlnit în prima seară la Bâlea Lac, miercuri 16 august 2017, de ziua Sfinților Martiri Brâncoveni. O parte din noi ajunseseră mai devreme și instalaseră deja corturile. Am făcut cunoștință unii cu alții pentru a-i integra și pe cei mai noi în familia OT. Am mâncat ceva și apoi la lumina laternei, sub cerul înstelat ca sub bolta unei biserici am stat la discuții pe tema cărții: "Maica Domnului în teologia secolului XX și în spiritualitatea isihastă a secolului XIV: Grigorie Palama, Nicolae Cabasila, Teofan al Niceei". Am vorbit în principal despre scrierile Sfântului Teofan al Niceii care o lauda atât de frumos pe Maica Domnului, încât sufletul tresaltă de bucurie auzind măreția gândurilor cu care o contemplă.

Dragilor, mai jos voi așeza câteva gânduri despre tabăra noastră de vară din Munții Apuseni, mai precis de la Lupșa. Apusenii sunt o zonă superbă, cu foarte multe de oferit turiștilor: trasee montane, peșteri, ghețari, exploatări miniere, mănăstiri, schituri, biserici, cascade, muzee și o istorie bogată și tumultoasă a localnicilor.

Locația taberei a fost Casa Apuseană, o pensiune foarte frumoasă aflată chiar gard în gard cu Mănăstirea Lupșa din județul Alba, cu proprietari credincioși și binevoitori, cu un personal cumsecade și foarte amabil. Am stat aici 8 zile și ne-am bucurat de peisajul superb din jur și mai ales de duhul cel bun al Mănăstirii Lupșa, de slujbele la care am participat aproape în fiecare zi.

Tabăra noastră a fost în același timp și o școală de vară în care am parcurs împreună cu domnul profesor Gheorghe Butuc Evanghelia după Ioan pentru a înțelege mai bine lucrarea Domnului nostru Iisus Hristos. Am avut și o seară de film românesc cu două filme extraordinare ale lui Dan Pița: "Fefeleaga" și "Duhul aurului".

Față de anii precedenți de data aceasta am avut 12 copilași ai familiilor participanților, fapt ce a adus un oarecare plus de bucurie prin inocența și veselia lor.

Dragilor voi împărtăși câteva gânduri cu voi despre amintirile noastre din turul României, în ideea că poate cândva veți dori și voi să călcați pe aceste meleaguri. A fost al 3-lea an când organizăm acest tur și de data aceasta am avut parte de câteva suprize și noutăți. În primul rând am putut să vizităm Penitenciarul de maximă siguranță de la Gherla pentru prima oară, unde a fost și locația fostei închisori comuniste. În al doilea rând am avut bucuria să întâlnim doi foști deținuți politici și să discutăm cu ei.

Ziua 1
Vineri, 23 iunie 2017

Întâlnirea participanților a avut loc în București la Monumentul Aripi din Piața Presei Libere construit la inițiativa Asociației Foștilor Deținuți Politici din România, avându-l ca autor pe sculptorul Dragoș Buculei, a cărui tată a fost deținut politic la Aiud.

Părintele Victor, slujitor la Paraclisul Ortodox “Sf. Chiril și Metodie” din Campusul Agronomie, a fost alături de noi și s-a rugat împreună cu noi să avem folos de la această călătorie și să ne întoarcem cu bine la ale noastre. După rugăciunea de călătorie am discutat puțin despre simbolistica acestui monument superb ridicat pe locul fostei statui al lui Stalin, și apoi am plecat la drum.

Dragilor, am rămas datori cu câteva impresii din tabăra noastră de primăvară din Grecia. A fost o tabără aparte, cu destule ispite și alte mici obstacole, pe care cu ajutorul lui Dumnezeu le-am trecut cu bine. Dacă anul trecut plecam către Sfântul Nectarie și Sfântul Efrem și ceilalți sfinți dragi nouă în grup mare de 30 de oameni, de data aceasta ne-am adunat doar 8 persoane. Slavă Domnului că a rânduit așa...

Pentru această excursie am închiriat un microbuz de 8 persoane fără șofer, pentru că aveam la dispoziție doar o mașină mică. De la acest microbuz ni s-au tras peripețiile noastre. Ca niciodată în alte tabere am avut multe emoții înainte de a-l închiria, având în vedere că veneam după un eșec de închiriere a unor mașini în tabăra noastră din Italia din 2016 în care până la urmă am mers cu trenurile.

Miercuri, 26 aprilie 2017

Dimineată, fără să ne grăbim ne-am adunat cu toții în aeroportul Otopeni unde au ajuns Diana, Alina și Radu și am plecat spre Giurgiu. Deși în planul inițial vroiam să ieșim din țară pe la 5-6 dimineață, ne-am trezit că am ajuns la vama Giurgiu la ora 12-13, ziua în amiaza mare.

Pentru că oricum eram în întârziere am zis că putem să mai facem o excepție și să oprim și la Basarabovo în Bulgaria, la Mănăstirea Sfântului Dimitrie, ocrotitorul Bucureștilor. Am prins vreme bună și ne-am bucurat de acest loc frumos.

Dragilor, acum câteva zile am fost într-o excursie foarte frumoasă la Mănăstirea Râmeț. O zonă superbă în Carpații Apuseni. Dumnezeu ne-a rânduit vreme bună și ne-am putut bucura de liniște și pace în acest loc binecuvântat de Dumnezeu. Maicile de la mănăstire ne-au primit cu drag și noi am simțit în suflete harul lui Dumnezeu și lucrarea lui în acest loc.

Am avut vreme să facem și un traseu pe cheile Râmețului, mergând pe malul apei doar până la un punct, de unde ar fi trebuit s-o luăm prin apă până la brâu, ceea ce nu era tocmai confortabil, apa fiind foarte rece și distanța de parcurs una considerabilă.

Patru dintre noi am urcat cu mașina lui Mihai de teren pe muntele din spatele mănăstirii pentru a ajunge pe cealaltă parte spre Mănăstirea Ponor, 30 de kilometri. Peisajele de sus sunt superbe, Munții Apuseni fiind o încântare pentru vizitatori. La Ponor am fost mai întâi la mănăstirea de călugări, finalizată recent. O bijuterie duhovnicească închinată Domnului, având hramul Sfântului Nectarie, un loc departe de lume, cu rânduială ca la Muntele Athos și cu multă pace. Am rămas la slujbă, apoi am fost invitați la masă și spre seară am plecat înapoi spre Mănăstirea Râmeț unde eram cazați. Am fost apoi și la mănăstirea de maici care se află puțin mai jos și este închinată Sfântului Spiridon. Și aici un loc atât de frumos, cu o biserică pictată și la exterior asemenea celor din Bucovina. Pictura extraordinară a celor două mănăstiri de la Ponor este realizată, din câte am auzit, de maicile de acolo.

Duminică dimineață am participat la Sfânta Liturghie în aer liber în Mănăstirea Râmeț, apoi am fost invitați la masa de prânz. Ne-am despărțit cu părere de rău de această oază de viață în Dumnezeu din sânul Apusenilor. Vă recomand cu drag să ajungeți aici.

În drum spre București am trecut și pe la Aiud ca să vizităm monumentul și mănăstirea închinată martirilor și mărturisitorilor din temnițele comuniste.

Excursie

Formular login

Dacă aveţi deja un cont, atunci introduceţi userul şi parola în câmpurile de mai jos. Dacă nu, atunci daţi click pe opțiunea "Creaţi un cont". După înregistrarea datelor, veți primi pe mail, un link de confirmare pe care trebuie să dați click pentru a confirma înregistrarea. Imediat după asta vă veți putea loga cu userul și parola definite la înregistrare.

Pentru orice dificultate apărută la logarea pe site, contactați-ne la: contact@ortodoxiatinerilor.ro