The fun theory
Compania Wolkswagen a pornit o campanie care se numeşte „The fun theory„. Dincolo de scopul de a creşte vânzările la automobile, campania fiind una de marketing, ea scoate în evidenţă un lucru foarte interesant despre firea umană: nu poţi obliga omul să facă binele ci trebuie să-l provoci să-l facă, trebuie să-l atragi, să-l fascinezi.
Ne gândim uneori: de ce atunci când vorbim prietenilor noştri despre Dumnezeu şi despre Biserică, ei nu par foarte interesaţi şi schimbă repede subiectul. Pentru că nu ştim să prezentăm discuţia într-un mod atrăgător pentru ei, şi asta nu pentru că teologia şi viaţa duhovnicească sunt neinteresante şi plictisitoare, ci pentru că noi nu suntem destul de fierbinţi și autentici în credinţa noastră. Suntem mai degrabă căldicei şi n-avem argumente destul de convigătoare pentru întrebările pe care le primim.
Campania „The fun theory” este un altfel de a educa oamenii, o educaţie prin joacă.
Oamenii se plictisesc uneori de clişee, de prezentarea lucrurilor după manual, de reguli, de legi, de semne… oamenii sunt fascinaţi de noutate, vor să scape din cotidianul monoton al vieţii… şi de aceea această campanie îi transformă pe adulţi în nişte copilaşi cuminţi care respectă regulile în societate, doar pentru că e fun să fii corect.
E frumos să fii cinstit.
Şi voi încheia cu vorbele psalmistului:
„Fiii oamenilor, până când grei la inimă? Pentru ce iubiţi deşertăciunea şi căutaţi minciuna? Să ştiţi că minunat a făcut Domnul pe cel cuvios al Său; Domnul mă va auzi când voi striga către Dânsul. (Ps. 4:2-3)
Viorel
iunie 20, 2011 @ 11:35 pm
Destepti foc. Si amuzanti