„Think Big!” şi Învierea Domnului
„Think Big!” este un concept american care tradus ar fi cam aşa: „Ţinteşte cât mai sus” sau „Caută să ai doar planuri mari”. Acest îndemn te inspiră să fii cât mai bun, să nu te mulţumeşti cu puţin, să conştientizezi că ai putere să progresezi. În tărâmul tuturor posibilităţilor, în SUA, unde orice se poate întâmpla şi oricine poate ajunge orice, „Think Big!” îţi dă curaj şi-ţi reaminteşte de cei nebăgaţi în seamă care au ajuns vedete, de săracii care au ajuns bogaţi, de neputincioşii care au devenit oameni cu foarte multă putere…
Miile de poveşti de succes ale americanilor promovate aşa de mult în mass-media dau foarte mult aplomb lui „Think Big!”.
Pentru starea de pesimism a românilor „Think Big!” e un imperativ pentru a ieşi din criză. Părintele Dorin spunea într-un articol ceva foarte interesant:
„Una dintre greșelile fundamentale pe care noi, românii, le facem, la nivel larg…e că nu mai credem în incredibilul eroismului nostru. Nu mai credem că suntem unici, că suntem de neînlocuit, că putem să facem lucruri care să uimească o întreagă lume. Și, mai ales, nu mai credem în unicitățile românești…ci în statistici nivelatoare.”
Biserica Ortodoxă a înflorit în special în perioadele de prigoană, în timpuri de criză. Aduceţi-vă aminte că miile de mucenici care au umplut calendarul Bisericii noastre şi-au dat viaţa lui Hristos în vremuri când creştinii erau inamicii numărul 1 ai puterii de conducere. Tot în acea perioadă au apărut şi cei mai mari teologi, stâlpi ai Biserici: Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie Teologul, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Grigorie de Nazianz şi mulţi alţii. În perioada comunistă mii de preoţi, profesori, studenţi, ierarhi, sau oameni simpli au suferit în temniţe mărturisind credinţa în Dumnezeu cu preţul vieţii, fiind chinuiţi groaznic.
Toţi aceştia ne-au lăsat o moştenire extraordinară: vieţile lor ca modele de urmat pentru cei care astăzi nu mai au modele, ne-au lăsat scrierile în care vorbesc despre minunăţiile creaţiei, despre taina relaţiei cu Dumnezeu, despre trăirea împărăţiei cerurilor încă de pe pământ, despre sensul suferinţei şi multe altele.
Deşi nu trăim vremuri de prigoană făţişă, totuşi e criză, toată lumea se descurcă mai greu, nu mai sunt resurse pentru satisfacerea plăcerilor egoiste. Nu mai sunt bani pentru excursii în străinătate, ieşiri în oraş, mese la restaurant, sau pentru tot felul de gadgeturi scumpe, şi din acest motiv oamenii se întâlnesc mai des, se vizitează, se bucură unii de alţii compensând lipsa banilor. Criza ne obligă să cerem ajutorul unii altora mai des, singuri neputând reuşi.
Pentru noi creştinii din România: „Think Big!” ar însemna „Curaj, române! Poţi mult mai mult, încearcă!”.
Să nu vă fie frică să aveţi planuri mari pentru voi şi familia voastră. Ţintiţi mereu cât mai sus, încercaţi să fiţi cât mai buni cu resursele disponibile. Nu vă mai plângeţi! Ajunge atâta smiorcăială, au fost perioade mult mai grele în istoria omenirii. Ceea ce trăim noi acum e o mângăiere faţă de ce au trăit alţii. Gândiţi-vă că au fost oameni care au trăit în războaie, sau în timpul unor perioade cum a fost cea dintre anii 1348 si 1350 cand aproape jumate din populaţia Europei a murit din cauza unei epidemii bubonice.
Nu vi se pare că ceea ce spune Hristos Domnul aici e o încurajare: „Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Că oricine cere ia; şi cel ce caută găseşte, şi celui ce bate i se va deschide.” (Luca 11, 9-10)
Putea Hristos să se pogoare de pe cruce, să-i pedepsească pe toţi, să-şi arate puterea Sa în acel moment, să-şi spele ruşinea bătăilor şi scuipărilor. Dar de ce n-a facut-o? Pentru că a avut un plan mult mai mare şi mai folositor. S-a pogorât la iad şi i-a eliberat pe cei din întuneric, a înviat din morţi şi a biruit moartea, S-a înălţat la ceruri şi a promis tuturor că de vor crede în El vor birui şi ei moartea, înviind în împărăţia cerurilor.
Învierea Domnului este cel mai bun exemplu de „Think Big!”. Nu ştiu câţi oameni din cei care ar fi asistat la răstignirea lui Hristos, au conştientizat că e mai bine să moară decât să se pogoare de pe cruce. De ce? Pentru că mintea lor gândea îngust, pământesc, fără perspectivă.
„Think Big !” în Ortodoxie ar insemna cam aşa:
– „Pot orice cu Dumnezeu!”
– „Gândeşte în perspectiva veşniciei!”
– „Suferinţa este un check-point în drumul mantuirii si un speed booster pentru inteleptire!”
– „Dumnezeu are mereu planuri mari cu noi, si doar perspectiva noastră îngustă asupra lumii ne face să le percepem ca planuri mici”
– „Păcatele noastre ne împiedică să vrem mai mult şi să putem mai mult!”
– „Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este!”
Nu vă mulţumiţi cu puţinul când vine vorba de cariera voastra, de familia voastra, de relaţia cu Dumnezeu, de credinţa voastră.
Ţintiţi cât mai sus! şi asta nu pentru a fi lăudaţi de toţi, ci pentru a întrebuinţa cât mai folositor pentru societate darul pe care vi l-a dat Dumnezeu. Soţia mea îmi spune mereu ca ea nu are nimic special, nu are vreun talent anume. Când a născut-o pe Ilinca, al doilea copil al nostru, asistenta i-a spus: „Să mai faceţi copiii că vad ca naşteţi foarte uşor!”. Cele doua fetiţe ale noastre sunt cuminţi şi nu ne-a fost greu să le creştem. Gândindu-ne noi am ajuns la concluzia că Dumnezeu i-a dat darul acesta de a naşte şi creşte copii uşor şi fără mari probleme. A-şi întrebuinţa darul cât mai folositor pentru societate înseamnă în consecinţă a mai naşte şi alţi copii.
Fiecare din noi are un dar, al unora îl percepem mai evident, al altora e mai subtil.
Aşa că nu fiţi trişti. Gândiţi în stil mare! Faceţi-vă planuri mari pentru viitor! Cu Hristos puteţi orice.
(Claudiu)
costinel
noiembrie 3, 2010 @ 10:36 am
Cunosc conceptul de "Think Big", nu are legatura cu religia. Se refera la a-ti propune teluri inalte si de procedeele de a le atinge. Tin de marketing, de capacitatea de a invata, de adaptabilitate. Cred ca prea multa piosenie iti dauneaza cand vrei sa gandesti "inalt".
Dan
noiembrie 3, 2010 @ 11:07 am
Costinel, esti sigur ca ai citit (tot) articolul? Din comentariul tau nu prea se vede asta (nu e o ironie). Daca ai nelamuriri in intelegerea analogiei poti sa intrebi.
mihaela_22
noiembrie 3, 2010 @ 12:55 pm
foarte frumos articolul … 🙂 intr-un moment in care aveam nevoie sa aud cuvinte de genul"fiecare are un dar"… "cu Hristos puteti orice".. 🙂
chiar de stiam toate astea .. in vremurile grele .. ai nevoie sa le auzi si de la altcineva .. 🙁
va multumesc… tine-ti-o tot asa 🙂
Diana
noiembrie 3, 2010 @ 2:41 pm
Doamne ajuta, Claudiu! Mulţumim pentru toate articole frumoase şi folositoare pe care le scrii. Domnul îţi va răsplăti munca. Să-ţi păstrezi frumeseţea sufletului tău. Darul acesta este mare şi să nu fie risipit cu nici un chip în lupta şi drumul tău îngeresc.
Cine nu este fericit ştiind că inima lui curată şi paşii merg pe cel mai mare drum şi singurul, la al cărui fericit capăt este aşteptat de sfântul Dumnezeu, de Maica Lui şi de propria-i glorie?!
Domnul să te ajute sa devii preot(am inteles ca ai terminat teologia),sunt sigură că vei fi de folos multora cu dăruirea ta pentru Hristos.
Domnul să te binecuvânteze şi să-ţi înmulţească lucrarea!
Claudiu
noiembrie 3, 2010 @ 3:40 pm
Multumesc mult Diana,
Am si eu nevoie de incurajarile voastre, pentru ca desi articolele mele par oarecum optimiste, in adancul inimii mele am si eu multe dezamagiri
Doamne ajuta!
CristinaL
noiembrie 3, 2010 @ 4:00 pm
@CLAUDIU
Doamne ajuta ,multumesc mult pentru articol ,forte folositor ,desii aseara am fost cam suparata ,mi-am dat seama ca unele lucruri mai putin frumoase ni se intampla fara se ne fii dorit ,asa cum bine ai spus ,azi nu puteam sa stau deoparte ,asa cum am mai spus fiecare articol scris de tine il iau ca un dar de mare pret ,deoarece eu nu am cum sa-ti intorc darul rog pe Domnul sa-ti daruiasca tot ceea ce i-ti este de folos pentru a reusii sa ne pregatesti multe daruri si in viiitor ….de asemenea te rog sa ma scuzi daca te-am suparat cu ceva ,este ultimil lucru care mi-l doresc ,NICIODATA nu doresc sa supar persoanele carora trebuie sa le fiu recunoscatoare ,dar cum nu sunt perfecta…..si fac destule greseli…..IERTARE ….
Claudiu
noiembrie 3, 2010 @ 4:19 pm
Salut Cristina,
Multumim mult pentru rugaciuni.
Ti-am spus ca aseara a fost o problema tehnica, si a fost vina noastra ca o persoana a scris un comentariu in numele. Sistemul de comentarii e gandit in asa fel incat sa retina numele si emailul fiecaruia.
Din greseala a tinut minte un alt email si alt nume, adica al tau.
Incercam sa rezolvam problemele.
Doamne ajuta!
radu
noiembrie 4, 2010 @ 9:22 am
Think Big in ortodoxie cred ca ar mai insemna si "cauta sa fii sfant", "hai, gandeste-te la sfintenie" sau cu cuvintele Mântuitorului "fiţi desavarsiti, precum Tatal vostru cel ceresc desavarsit este".
Acest lucru trebuie amintit iara si iara copiilor si tinerilor nostri! Si atunci, poate-poate, unii se vor aprinde de ravna sfânta cunoscand ca sfintenia e pentru toti, deci si pentru ei, nu doar pentru unele persoane mai deosebite, din nastere!
Numai bine!
Admin
noiembrie 4, 2010 @ 9:30 am
Radu, multumim mult pentru ca ne-ai adus aminte de cuvintele Mantuitorului "fiţi desavarsiti, precum Tatal vostru cel ceresc desavarsit este". Am completat articolul cu sugestia ta pentru ca se potriveste excelent la analogie.
Ana
noiembrie 4, 2010 @ 9:36 am
ravna spre sfintenie
@ radu
Foarte frumos ai scris, mai ales ca ai atins si copii si tineretul. IPS Bartolomeu spunea ca in viata trebuie mereu sa ai o tinta inalta. Iata una pentru oricare dintre noi. Pentru a ajunge la ea, vorba parintelui Arsenie, putem sa pornim cu un oftat catre Dumnezeu si deja avem o rugaciune.
Doamnne ajuta
FlorinM
noiembrie 4, 2010 @ 2:50 pm
pana la sfintenie e drum lung…
Daca "Think big!", mai e loc de pocainta?
Iti propui lucruri mari, pe care sa le infaptuiesti cu ajutorul Domnului, ajungi sa lupti pentru ele…
Dar daca pocainta nu e, nimic nu e. Totul e in van, daca se pierde harul (vezi pilda celor 10 fecioare). In lipsa pocaintei, nici dragoste adevarata nu e – caci "[i]dragostea nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar[/i]", nici credinta adevarata, pt ca lipsesc faptele credintei.
Pocainta e o lucrare delicata, a fiecaruia.
Am vazut mai sus ca se amintea de sfintenie, de desavarsire. Sfintenia vine greu, foarte greu, dar nu e imposibila – la ea avem acces (suntem chemati) cu totii. Sa ne amintim ca pe Sf. Macarie l-au ispitit diavolii chiar si dupa moarte, pana cand a intrat in Rai. Asadar, sa nu cumva sa credem ca am dobandit-o daca constatam anumite "cresteri" in viata noastra, ci tocmai atunci sa avem grija mai mare. Da, e bine sa ne dorim sfintenia, dar nu e de ajuns sa ne-o dorim, nu e suficient, drumul e foarte lung. Sunt sfinti care si-au dorit de la inceput sa fie sfinti, sunt altii, precum Sf. Maria Egipteanca, care n-a avut asta in minte, ci doar pocainta. Dar si unii si altii au cunoscut pocainta si mai ales au avut cea mai importanta virtute: SMERENIA.
Privit prin prisma realizarilor lumesti, chiar e imperativ acest "Think big!", dar prin lumina credintei, lucrurile se schimba putin. Putem face orice cu ajutorul Lui, dar sa ne gandim "avem nevoie de [i]orice[/i]?" Vreau sa zic sa avem grija si de suflet, sa folosim cu atentie acest slogan, aceasta idee a carei sorginte nu stiu daca o fi ortodoxa.
Personal, nu cred in sloganele americane, gen "Yes, we can!", desi aparent ele s-ar putea adapta, intr-un anume fel, si noua.
In concluzie, nu stiu daca exista "Think big!" in Ortodoxie, dar cred in cuvintele acestea ale Domnului Hristos: "[i]Veniţi la Mine toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe voi. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi-vă de la Mine, că sunt blând şi smerit cu inima şi veţi găsi odihnă sufletelor voastre. Căci jugul Meu e bun şi povara Mea este uşoară[/i]."
Doamne, ajuta!
Admin
noiembrie 4, 2010 @ 3:08 pm
Florin, sloganul „Think big!” bine-nteles ca nu este de sorginte ortodoxa, ci unul de sorginte profana, aplatizat la lumea aceasta.
Asta nu inseamna ca este un slogan rau in sine (ci bine sau rau intrebuintat), si tocmai de aceea am incercat sa-i dam o directie duhovniceasca. Articolul de fata este o analogie. Stii ca este o vorba: „Omul sfinteste locul”. Aceasta realitate se aplica pentru orice lucru profan din lumea aceasta. Tocmai aceasta s-a incercat aici: transformarea profanului in sacru; Trecerea de la „Think big” pentru lumea asta, la „Think big” pentru viata vesnica. Bine-nteles ca fara lucrarea smereniei si a pocaintei nu exista „think big” lucrator ci doar un „think big” amagitor.
Guest
noiembrie 4, 2010 @ 8:02 pm
cata rautate in aceasta lume a "credintei"
Nico
noiembrie 4, 2010 @ 9:25 pm
Felicitari pentru articol. Eu sunt de parere ca poti realiza lucruri mari atata timp cat muncesti mult atat fizic cat si intelectual, fara sa te plangi, ai grija de sanatatea ta, esti optimist si faci numai lucrurile care te ajuta sa te apropii de Dumnezeu.
Si mai ales daca ai inceredere in darurile cu care te-a inzestrat Domnul si ca El are grija de tine si-ti calauzeste pasii.
Doamne ajuta!
costinel
noiembrie 4, 2010 @ 10:04 pm
Zau daca ineleg asocierea "Think big" cu religia. Pai din unele puncte de vedere "think big" este chiar opusul religiei. De ce cred asta ? Citind invataturile ortodoxe:
"Robia e Libertate" – Pentru că religia ne-nvață că a fi sclav ("robul lui dumnezeu"-) înseamnă de fapt libertatea adevărată, astfel sufocând dorința de libertate a oamenilor
"Moartea e Viață" – Pentru că religia ne-nvață că această viață nu valorează nimic în comparație cu "viața veșnică" de după moarte, astfel îndemnând omul să nesocotească bucuriile acestei vieți
"Ignoranța e Cunoaștere" – Pentru că religia ne-nvață să ne mulțumim într-o stare de ignoranță și să considerăm că a citi o singură carte este suficient pentru a fi înțelept, astfel răpind omului plăcerile cititului și bogăția cunoașterii adevărate.
"Nevolnicia e Putere" – Pentru că religia ne-nvață că suntem slabi fără "puterea" lui dumnezeu, stârpindu-i omului încrederea în forțele proprii.
Parerea mea.
Gardul de Fier
noiembrie 5, 2010 @ 1:53 am
Am publicat si noi…
http://garduldefier.wordpress.com/2010/11/05/campania-mii-de-tineri-isi-pastreaza-fecioria-pana-la-casatorie/
SUSTINEM CAMPANIA DVS!Doamne Ajuta.
Admin
noiembrie 5, 2010 @ 7:24 am
@GardulDeFier, multumim pentru sustinerea campaniei. Doamne ajuta!
claudia
noiembrie 5, 2010 @ 9:36 am
Sunt de acord cu Costinel (minunate citate).
Avem si noi conceptele noaste si fara sa le imprumutam pe cele straine de Ortodoxie. Si daca ne tinem tare de ele (ale noastre) poate se iau altii dupa noi si nu invers.
Noi avem varianta: "Cugetaţi cele de sus, nu cele de pe pământ." Col.3.2 Fara ultima parte a frazei, nu se aplica in Ortodoxie. Sorry…
Doamne ajuta!
Admin
noiembrie 5, 2010 @ 9:41 am
Costinel, ai uitat sa dai si titlul copy-pate-ului. Ti-l amintim noi daca ai uitat: „Dumnezeu sta cu ochii pe tine”
Totusi, ce-ar fi sa nu mai gandesti doar cu „ctrl+c” si „ctrl+v”, si sa incepi sa gandesti si cu propria ta minte, ca sa putem dialoga. Ti se pare cinstit sa dai un copy – paste care dureaza 5 secunde, iar eu sa-mi pierd timpul de pomana, dandu-ti explicatii pe care nu esti dispus sa le primesti?
Costinel, Mantuitorul Hristos a spus o vorba care se repeta mereu cu cei care nu vor sa aibe buna-vointa: [i]"Si in acel ceas El a vindecat pe multi de boli si de rani si de duhuri rele si multor orbi le-a daruit vederea. Si raspunzand, le-a zis: Mergeti si spuneti lui Ioan cele ce ati vazut si cele ce ati auzit: Orbii vad, schiopii umbla, leprosii se curatesc, surzii aud, mortii inviaza si saracilor li se binevesteste. [b]Si fericit este acela care nu se va sminti intru Mine[/b]."[/i]
Cei care se smintesc de faptele si cuvintele Mantuitorului sunt cei care isi taie mintea in scripturi: ereticii care inteleg anapoda sensurile cuvintelor din Scriptura ajungand in final la minciuna, si ateii care cauta sa-si indreptateasca ateismul scotand din context sensurile Sf. Scripturi si a altor invataturi de folos. Si unii si altii practica aceeasi metoda, fiecare dupa interesul lui, interes care nu trece de nivelul slavei desarte si de pofta stomacului. Ca daca ar avea interese de viata mai nobile decat slava desarta si pofta stomacului, i-ar mai putea lumina Dumnezeu, dar acolo unde nu vrea omul, nici Dumnezeu nu-i incalca libertatea. De aceea esti liber cu sau fara credinta in Dumnezeu. Problema apare atunci cand tu crezi ca altii sunt scavi pentru simpul fapt ca urmeaza lui Dumnezeu. Nimeni nu e sclavul lui Dumnezeu, ci doar sclavul propriilor patimi. Defranatul e sclavul desfranarii, alcoolicul de sclavul alcoolului, ateul e sclavul propriei minti, si tot asa.
Ai spus ca religia ne invata sa fim sclavi "Robia e Libertate" – si ai ajuns la concluzia ca „astfel se sufoca dorința de libertate a oamenilor”. In primul rand nu esti credincios ca sa poti confirma aceasta parere. Daca ai fi, probabil ai spune ca apostolul Pavel: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva.”
Ai spus ca religia invata: "Ignoranța e Cunoaștere" – Arata-ne unde invata religia asemenea baliverna? Cand ai spus „religia” speram ca te referi la dreapta credinta (ortodoxia) nu la erezii, ca pentru acelea nu raspundem deoarece nu le impartasim.
Spui ca: "Nevolnicia e Putere" – Pentru că religia ne-nvață că suntem slabi fără "puterea" lui dumnezeu, stârpindu-i omului încrederea în forțele proprii.
In primul rand nu religia invata ca omul e slab fara Dumnezeu, ci mai inainte de asta oamenii invata singuri din experienta amara a vietii, cat de slabi pot fi fara Dumnezeu. Drept marturie pentru aceasta stau multime mare de fost atei care, imbolditi de la spate de necazurile vietii, si-au lepadat ateismul plangand la usa bisericilor pentru marea greseala de a fi crezut ca mai sus de mintea lor nu e nimeni si nimic.
Tocmai faptul ca sunt atatia oameni care confirma prin viata lor ca s-au schimbat din rau in bine (infractori deveniti oameni cumsecade prin credinta in Dumnezeu, criminali intorsi la pocainta, alcoolici si desfranati vindecati de aceste patimi prin credinta), reprezinta marturia cea mai vizibila a lui Dumnezeu care nu „starpeste” libertatea omului, ci omul este cel care „starpeste” neputinta si necazul din viata sa cu ajutorul lui Dumnezeu. Sunt atatia oameni care pot da marturie despre asta…numai sa ai chef sa-i asculti.
Ana
noiembrie 5, 2010 @ 10:09 am
valori inversate
@ Costinel
[i]"Robia e Libertate" – Pentru că religia ne-nvață că a fi sclav ("robul lui dumnezeu"-) înseamnă de fapt libertatea adevărată, astfel sufocând dorința de libertate a oamenilor[/i]
[b]A fi robul lui Dumnezeu inseamna a respecta cele 10 porunci in primul rand.[/b] Ce ne invata cele 10 porunci ca sa putem crede ca am fi ca niste sclavi? Libertate la care tu te referi e legata de patimi: rob al desfranarii, al fumatului, al alcoolului, al barfei, al pantecelui etc.
Las pe altii mai competenti sa-ti raspunda la fiecare din afirmatiile tale. Totusi, daca tu ai convingerile astea, inteleg de ce ai aceasta parere despre credinta. Tot ce ai scris este gresit.
Comunistii au inversat toate valorile, iar textul tau merge in acelasi sens. Ce e bun e schimbat ca fiind rau. [b]Societatea de azi ne vrea robii ei, ne vrea sa putem fi usor de manipulat. Cumpara cumpara, traieste clipa, fii in pas cu moda, cu tehnologia etc. Toate acestea sunt legate de BANI.[/b] As intreba simplu: de unde atatia bani?
[b]Un om cu credinta in Dumnezeu e greu de manipulat. [/b] Nu trebuie sa plangem dupa bani si ca nu putem sa fim la fel de moderni ca altii, ci sa ne plangem pacatele. Astea nu pot fi sterse cu toti banii din lume, ci doar cu pocainta.
Ana
noiembrie 5, 2010 @ 11:20 am
@ Claudia
"Sunt de acord cu Costinel (minunate citate).
Avem si noi conceptele noaste si fara sa le imprumutam pe cele straine de Ortodoxie. Si daca ne tinem tare de ele (ale noastre) poate se iau altii dupa noi si nu invers."
Mesajul tau e un fel de ironie sau nu am inteles eu bine despre ce este vorba? Scuza-ma.
Costinel e impotriva a tot ce e legat de Dumnezeu, insa tu totusi dai un citat din biblie. Te rog explica mai detaliat.
costinel
noiembrie 5, 2010 @ 2:18 pm
Pt. Admin… Citesc toate comentariile care ma vizeaza (si nu numai)…Oricine aduce niste argumente face apel la texte vechi sau noi (biblie, filosofi, istorici etc.), nu vad ce e rau in a copia sau modifica niste pasaje. Am retinut si ironia voastra, eu tocmai asta fac, gandesc, sunt rational, de-asta si am mari indoieli asupra bibliei. Trebuie sa analizez ce comunica acea carte, si nu se potriveste (din punctul meu de vedere) cu istoria si logica. Majoritatea argumentelor voastre contin pasaje din biblie, cum mi-ati exemplificat si in ultimul coment, pentru mine nu au nicio valoare (asta nu inseamna ca nu le citesc) si nu ma refer la autenticitate (nu ca n-as avea dubii) ci la valoarea si actualitatea lor (de ce as tine cont de a spus o fiinta ipotetica acum 2000 de ani).
Admin
noiembrie 5, 2010 @ 3:09 pm
Costinel eu chiar nu am facut o ironie cand ti-am cerut un dialog.
Un dialog nu se poate face doar din copy-paste. Trebuie sa avem si noi o minima contributie a cuvintelor noastre. Altfel nu e dialog ci doar multiplicare de informatie.
Daca ai anumite obiectii de facut poti sa le expui. Poti sa dai un exemplu de neconcordanta intre relatarile din biblie si istorie. Sau ce nu ti se pare logic.
Cand ai facut afirmatia "-)e ce as tine cont de a spus o fiinta ipotetica acum 2000 de ani" te-ai referit la persoana lui Iisus Hristos, sau la cine anume?
Aici am si eu niste nelamuriri si te rog sa ma luminezi: Contesti doar existenta minunilor si dumnezeirea lui Iisus Hristos sau contesti inclusiv existenta omul Iisus Hristos?
costinel
noiembrie 5, 2010 @ 3:39 pm
Ok…am inteles.
M-am referit la Iisus. Contest existenta minunilor si dumnezeirea lui. Nu am gasit referinte ale unor istorici contemporani acelei perioade despre existenta si minunile sale. Singurele referiri sunt facute de biblie. din punctul meu de vedere nu este suficient. Un fapt inedit (minune) trebuie explicat (cum anume a facut asta ?) Biblia nu spune decat minunile (a inviat morti, a vindecat bolnavi etc.). Din punctul meu de vedere relatarile bibliei sunt similare legendelor raspandite in orice civilizatie (legenda martisorului, legenda lui mos craciun etc…)
Ana
noiembrie 5, 2010 @ 7:07 pm
@ costinel, dezamagesti:sad:.
[/b] Ti-am trimis la alt subiect un text despre istorie si nu ai comentat nimic. Mai devreme ti-am scris ceva si la fel nu comentezi nimic. Singurul tau [i]"argument"[/i] este atac impotriva credintei noastre, impotriva Mantuitorului.
[b]Daca esti istoric vorbeste-ne tu despre istoria noastra a romanilor, despre adevarata istorie a noastra.[/b] Despre credinta noastra, despre apostolii care au trecut pe pamantul nostru, despre numele tarii noastre veche de peste 7500 ani si care se gaseste si in biblie si care se numea….. Cum se numea?
Costinel pana si profesorii atei se bazeaza pe Biblie si folosesc pentru orele de istorie Vechiul Testament.
CristinaL
noiembrie 5, 2010 @ 8:59 pm
Doamne ajuta,desii ceea ce o sa scriu azi nu are nici o legatura cu articolul doresc sa scriu totusi cateva cuvinte despre cum vad EU disputa aproape zilnica cu ….costinel….,nu am personal numic cu el ,nu ma deranjeaja deoarce stiu ca atunci cand nu ai credinta ,ORICATE ARGUMENTE VA ADUCE CINEVA, PERSOANA RESPESTIVA TOT NU O SA AIBA PUTEREA DE A CREDE si o sa faca tot posibilul sa aduca argumente favorabile lui .De asemenea nu pot sa nu laud si sa multumesc tuturor celor care prin raspunsurile pe care le-au dat au marturisit foarte frumos pe Domnul si credinta in El ,pentru NOI CEI CARE AVEM CREDINTA(insa nu suntem destul de informati) toate aceste marturisiri sunt de mare pret deci nu sunt scrise inutil ,totusi persoanei care i-au fost destinate nu cred ca ii folosesc la ceva (iertare daca am gresit ) DESII NU-MI PLACE SA DAU SFATURI …..o sa scriu totusi cum ced eu ca s-ar putea rezolva aceasta problema care a devenit putin cam …..fara iesire.Deoarece COSTINEL nu are puterea de a intelege toate acestea ,cred ca ar trebui sa-i vorbim mai putin despre credinta insa sa-i VORBIM DOMNULUI DESPRE el ,sa incercam sa ne rugam pentru el ,sa-l rugam pe Domnul sa-l lumineze si sa -i dea intelepciune si tot ceea ce-i este de folos ….asa cum se stie Domnul ne iubeste pe toti si are grija de toata lumea ….deci cand va crede El de ciuviinta poate sa-l intoarca si sa fie unul din cei care il va marturisi ,iubi …. trebuie sa cred aceasta pentru asa cum se stie Domnul nu doreste ca cineva sa piara ….Daca am suparat pe cineva cu ceva …iertare .Destul de greu am invatat toate acestea dar a meritat ,la problemele pe care eu le am rugaciunea pentru sotul meu este de mare folos ,bincuvintarile (in gand in locul cuvintelor jignitoare)INDIFERETA(fara a spun nimic) si sperantaca intr-o zii va intelege toate acestea
costinel
noiembrie 5, 2010 @ 10:38 pm
Ana…am raspuns de fiecare data la comentariile care mi-au fost adresate, dar adminii imi sterg 90 % din comentarii…nu mai vorbesc de faptul sunt zile intregi cand nu pot scrie nimic, probabil e un ban pe IP, pt. ca imi apare mesajul "cerere esuata"…Asa am ajuns sa arat ridicol, adica imi apare un comentariu si apoi nu mai pot justifica nimic. Si ironia este ca admini imi cer, citez "sa putem dialoga". Conform DEX astfel de persoane se numesc ipocrite, in fine, asta e alta discutie
George
noiembrie 5, 2010 @ 10:44 pm
costinel
Incerc sa evit a reformula, pe cat posibil,o idee atat de bine inchegata ca cea impartasita noua de parintele Nicolae Steinhardt.
O sa fiu succint, pentru ca am impresia ca un om atat de infipt intr-ale concretului, cum voiesti a parea,nu ar citi la nesfarsit argumente"fanteziste".
Facand apel la credinta, parintele demonstreaza cu argumente mai presus de naivitate si superficialitate,ca "a crede" nu inseamna "a vedea".Ca in momentul in care VEZI, nu mai ai loc de CREZARE, ci trebuie sa ASIMILEZI pur si simplu vazutul, si sa i te supui.
In demersul pe care il propune pentru a explica de ce toate mostenirile ne-au fost lasate pe calea credintei, N.S:" Se cade sa nu ne lasam ispititi de vraja (ori obsesia) cautarii si aflarii dovezilor; pot fi de ajutor unora; dar nu celor care stiu ca “Hristos n-a vrut sa-Si intemeieze imparatia Sa spirituala pe nisipul iluziilor (stiintifice, istorice s.a.m.d.), ci pe stanca de granit a credintei”. Toate argumentele filosofice, istorice ori stiintifice sunt supuse relativitatii acestor discipline mereu schimbatoare. Ptolemeu l-a inlocuit pe Aristarh din Samos; Copernic pe Ptolemeu; Einstein pe Copernic. In asteptarea zilei cand, probabil, tahioni ori alt fenomen inca neobservat ori alte calcule vor pune in discutie teoria relativitatii."
Am speranta ca omul care a avut suficienta dibacie si rabdare incat a sintetizat asemenea argumente( viciate, ce-i drept, dar in sprijinul tezei sale), are si ratiunea-daca INCA nu sufletul- flamanda dupa raspunsuri. In situatia asta, iti sugerez cartea "-)aruind vei dobandi", a celui citat mai sus. Daca esti pregatit sa realizezi ca nu oameni slab pregatiti intelectual adopta calea asta, daca ai suficienta forta incat sa-ti risti orgoliul lovit din plin de adevar si evidenta, incearca.
Fa un efort si "calca-ti pe principii" fata de tine insati cu un gest "pocaiesc si demodat". Sigur, nu pt tine, ci pt cultura ta.
E ca si cum ai manca inghetata iarna. Asa numai, ca te-a provocat vecinul!
Dumnezeu sa NE ierte!
costinel
noiembrie 5, 2010 @ 10:52 pm
George iti promit ca voi citi acea carte. Una dintre cele mai frumoase carti pe care le-am citit in viata mea a fost tot de Nicolae Steinhardt (Jurnalul Fericirii)
George
noiembrie 6, 2010 @ 3:05 pm
costinel.
Achiesez la a ta opinie. Si astept o parere dupa ce ai citit cartea.