Skip to content

15 Comentarii

  1. carla
    iunie 18, 2009 @ 3:55 pm

    …chiar tu, cel care o citesti, ai putea sa o completezi, caci este posibil sa fi primit aceste “blagoslovenii” de la astfel de “oameni competenti”!

    Nu cred ca este ceva rau sa participi la cat mai multe masluri si dezlegari daca ai probleme, mai ales daca parintele duhovnic iti recomanda asta, daca spune un anumit numar sa zicem 9 sau 12…, ce este rau in asta?

    Cum ar fii sa spui Parinte eu nu vreau sa fac asta, mie sa nu imi dati un nr fix de slujbe? Nu inseamna ca nu il asculti..?

    Parintele Ilarion Argatu in Randuiala citirii Psaltirii recomanda citirea a 6 psalmi pe zi! si exemplele pot continua

    Am intrebat pe un parinte :
    -Gresim daca participam la cat mai multe rugaciuni, sa zicem daca mergem la 2 masluri sau dezlegari pe zi? atata cat ne ajuta timpul…
    -Nu nu este gresit atata timp cat in Sfanta Scriptura se spune Rugati-va neincetat! Niciodata nu e prea mult…

    Iertare, si eu am unele nelamuriri…
    Doamne ajuta!

    Reply

  2. Monica
    iunie 18, 2009 @ 4:24 pm

    Si eu sunt de acord cu autorul .Ptr ca de fapt cand faci astfel de lucruri -7 acatiste ,rugat 40 de zile sau mers la nu stiu cate biserici si slujbe in ideea de „ati merge bine „ ,ASTA NU MAI INSEAMNA CREDINTA ADEVARATA IN DUMNEZEU ,CI SUPERSTITIE.
    Iar acest mesaj postat de autor l-am mai auzit si eu de la altii.

    Reply

  3. Monica
    iunie 18, 2009 @ 4:27 pm

    E ca si inchinatul la fiecare biserica de catre unii.Multi nu o fac sincer ,ci „ca sa le mearga bine „ sau ca „asa e bine„
    Si inchinarea trebuie facuta in Duh si in adevar ,nu din SUPERSTITIE.
    Lucrurile astea ar trebui mentionate in articolul despre „ Paganatatile din viata noastra.„

    Reply

  4. Dan
    iunie 18, 2009 @ 4:37 pm

    Da, ai dreptate Monica. Sunt si persoane care se duc, sa zicem, la 9 sf. masluri, gandind ca daca s-au dus de cele 9 ori de care li s-a spus, ar fi ca si cum am zice „sesam deschide-te”, crezand ca ni se rezolva problemele, dar nu este asa. Nu in numar trebuie sa ne punem nadejdea ci doar in puterea lui Dumnezeu. Dar consider ca si Carla a sesizat o chestie buna, in sensul ca daca-ti zice duhovnicul sa te duci la 3 sf. masluri, atunci te duci ca sa faci ascultare si sa te folosesti. Bine-nteles ca nu ne ducem la cele 3 sf. masluri ca si cum am aplica o formula matematica. Totul tine de relatia fiecaruia cu Dumnezeu. Daca ar fi sa fac o mica paralela e ca si cum un baiat ofera 12 trandafiri rosii unei fete ca sa o cucereasca pentru ca asa a auzit de la alt baiat ca merge. Dar conteaza mai mult cum oferi trandafirii decat numarul lor.

    Reply

  5. Monica
    iunie 18, 2009 @ 4:42 pm

    Da ,ai dreptate Dan .Daca zice un duhovnic adevarat da.Dar sa zica un om de rand …Atunci cred ca ultimul o face din superstitie.E o diferenta intr-adevar.
    Apropo de superstitie-la tv aratau saptamana trecuta cum unul s-a dus la biserica si si-a sfintit biletele la loto.Si asta e tot din acelasi rand de „obiceiuri.„

    Reply

  6. Monica
    iunie 18, 2009 @ 4:48 pm

    Superstiţii şi credinţe false, „băbisme”, concepţii care au doar aparent legatură cu credinţa, practici inventate şi „teologie băbească”

    „Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! că daţi zeciuială din izmă, din mărar şi din chimen, dar aţi lăsat părţile mai grele ale legii: judecata, mila şi credinţa; pe acestea trebuia să le faceţi şi pe acelea să nu le lăsaţi. călăuze oarbe care strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila!”(matei 23 ; 23-24)

    De multe ori femeile credincioase se învaţă una pe alta (în mod greşit), în loc să se ducă la preot să-l întrebe, după cuvântul Mântuitorului: „duceţi-vă şi arătaţi-vă preoţilor” (luca 17;14) şi astfel ia naştere falsa tradiţie, din multă părere personală, care de fapt este de inspiraţie satanică.

    Falsele învăţături apar sub formă de întrebări sau enunţuri care sunt expuse alături de învăţăturile adevărate. De asemenea exista diferite întrebări referitoare la credinţe false alături de care se află răspunsul cuprinzând învăţătura adevărată.(Parohia ortodoxa Macin ).

    Reply

  7. Dan
    iunie 18, 2009 @ 4:57 pm

    Din pacate ai dreptate Monica. Asa este. Sunt si la tara destule influiente pagane. Gen facut rugaciuni ca pe incantatii, descantece, etc, dar si la oras avem multe „adaptari” personale de credinta. Nici sa ne amagim ca vor disparea, caci diavolul nu doarme ca noi, dar macar sa incercam din rasputeri cu totii sa nu interpretam si sa nu aducem ortodoxia la nivelul nostru (din care paradoxal, ne chinuim sa iesim zi de zi). Doamne ajuta.

    Reply

  8. Monica
    iunie 18, 2009 @ 5:23 pm

    *Nu eu aveam dreptate,cel care a scris .

    Reply

  9. Remus
    februarie 8, 2010 @ 1:33 pm

    sunt de acord cu d-soara Carla , Nimic din ce iti spune duhovnicul nu are cum sa fie superstitie sau interpretata ca atare,putem sa mergem la oricat de multe slujbe , mai ales ca Domnul nostru ne indeamna sa ne rugam neincetat.Nu conteaza acel numar fix, atata timp cat ne rugam si dupa terminarea canonului( adica urmam sarguincios toate randuielile ortodoxe:duminica la Biserica , post miercurea si vinerea ,dat acatiste , pomelnice , aprins lumanari, rugaciune si matanii in fiecare dimineatza si seara inainte de culcare , milostenii,baut aghiazma si luat anafura pe nemancate dimineazta dupa rugaciuneca ca sa ne hranim Ingerul Pazitor, citirea Acatistului fiecarui Sfant de ziua lui…)daca enoriashul face toate acestea in mod curent atunci , pe langa aceste randuieli se mai duce si la 12 Slujbe de Maslu ; e minunat pt sufletul lui! DACA enoriashul se multumeste Numai cu cele 12 slujbe si in rest isi vede de viatza lui pagana si nu se intersecteaza cu Sfanta Biserica Ortodoxa atunci Hotarat are dreptate d-soara Monica – e superstitie!Care e rolul acestui numar ?!( dupa umila mea parere)Parintele Duhovnic ne stie pe fiecare cat suntem de ticalosi,neputinciosi si mai ales lenesi, si atunci ne da un numar mai mare de matanii, slujbe de maslu si dezlegari,acatiste , post negru etc dupa caz ,pt ca stie ca uneori nu putem sa le facem pe toate dar macar din 12 slujbe tot ajungem la 7-8… iar alteori Parintele subliniaza pt cei foarte indolenti necesitatea si strictetzea respectarii acelui numar de slujbe , dezvoltandu-i astfel un simtz al responsabilitatzii crestine! Sa stie pacatosul ca daca vrea sa repare ceva in viatza lui trebuie neaparat sa mearga cel putin la numarul acela de slujbe … auzi la mine „pacatosul!” ca si cum eu as fi mult mai breaz …
    si eu sunt vai de capul meu dragii mei , ma straduiesc sa nu ajung pe ultima treapta a iadului ,am auzit ca e cald tare acolo…Doamne iarta-ma, Doamne iarta-ne!

    Reply

  10. Veronica
    mai 18, 2010 @ 1:40 am

    Sa te tina Dumnezeu sanatos, Remus, impreuna cu umorul tau ,care observ ca e sanatos tun, deasemenea! Doamne ai mila de noi! Amin!

    Reply

  11. Andreea
    august 15, 2012 @ 8:27 am

    Am in casa talismanul, visul, braul Maicii Domnului. Sa inteleg ca aceste carti nu sunt bune? Dar acatistele? De exemplu acatistul Maicii Domnului povatuitoarea copiilor?

    Reply

  12. Sorin
    august 15, 2012 @ 9:21 am

    Talismanul, visul și brâul Maicii Domnului nu sunt bune. Acatistele sunt bune ( inclusiv acatistul Maicii Domnului Povățuitoarea Copiilor ).

    Reply

  13. Andreea
    august 18, 2012 @ 6:27 am

    Mai am o nelamurire. Ce firma este ”the gideons international” care ofera cartea”Noul Testament al Domnului nostru Isus Hristos” ? Dar editura galaxia gutenberg, 2008 cu cartea ”Rugaciuni in cinstea milostivirii divine’ ? Mi se pare ciudat faptul ca scrie Iisus cu un singur i nu cu doi. Mentionez ca le-am primit pe gratis de la aceeasi persoana.

    Reply

  14. Radu
    august 18, 2012 @ 9:22 am

    @Andreea93

    Nu am mai auzit pana acuma de The Gideons International, dar la o rapida cautare pe internet am aflat ca este vorba despre o organizatie ce are drept scop raspandirea Evangheliei. Pana aici, toate bune si frumoase, singura problema ar fi ca foloseste versiunea de traducere Dumitru Cornilescu, care stim cat este de defectuoasa. Totodata, acestia cocheteaza si cu o serie de biserici neo-protestante (baptiste, CDE, penticostale), asa ca cel mai bine ar fi sa le lasi deoparte.

    Despre cartea ”Rugaciuni in cinstea milostivirii divine” nu am gasit prea multe informatii, doar ca ar apartine cultului catolic.

    Doamne ajuta!

    Reply

  15. Sorin
    august 18, 2012 @ 7:07 pm

    @Andreea93: Toate aceste cărți primite gratuit de organizații internaționale sunt de obicei eretice și trebuie respinse.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *